Ik was voor een pakket van 30 lessen incl examen 1345 kwijt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:47 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Wel boven het gemiddelde van de examenplaats. En heb daar eigenlijk niet zo op gelet, het is de grootste in de gemeente, verhalen zijn goed, net als mijn ervaringen.
Per uur kost het 42 euro. Dat is vrij normaal als ik dat vergelijk met andere hier in de omgeving. Misschien heeft het daar wel mee te maken, omgeving waar je rijdt.
Het landelijk gemiddelde slagingspercentage is 40-45% bij de eerste poging dus het is echt geen slecht slagingspercentage. Je moet je daar trouwens ook niet blind op staren want je moet ook kijken naar het aantal examens dat gedaan wordt, een rijschool die maar 10 examens per jaar doet kan wel een percentage van 90% hebben maar is niet echt representatief.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik dacht dat slagingspercentages altijd hoger lagen![]()
quote:Uit landelijk onderzoek van diverse brancheorganisaties blijkt dat de gemiddelde cursist ongeveer 36-40 uren rijlessen nodig heeft totdat hij of zij op praktijkexamen gaat.
Woon je in Groningen? Ik betaal hier (dorp midden in de randstad/groene hart) 46 euro per uur! Een lesprogramma van 30 lessen kost ¤ 1570 en das gemiddeld hierquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
ik was voor een pakket van 30 lessen incl examen 1345 kwijt.
Waar denk je dat ik woon?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:21 schreef Trusten het volgende:
[..]
Woon je in Groningen? Ik betaal hier (dorp midden in de randstad/groene hart) 46 euro per uur! Een lesprogramma van 30 lessen kost ¤ 1570 en das gemiddeld hier. In de stad ben je wel weer wat goedkoper uit maar daar is ook meer concurrentie
quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
Waar denk je dat ik woon?* Marijkezwolle mompelt iets met username en stad
vind het maar belachelijk maar het landelijk gemiddelde aantal lessen voor een 18 jarige om te slagen is nog altijd 40 lesuren !quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik woon?* Marijkezwolle mompelt iets met username en stad
Maar Zwolle dus, en ik kan me voorstellen dat je in de ranstad iets andere prijzen hebt, maar meer dan 50 uur lessen! Dat slaat mijns inziens nergens op...
Ach ja, ik ben geen instructeur dus ga alleen maar af op de info die ik krijg van m'n instructricequote:Op zaterdag 7 november 2009 00:01 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
vind het maar belachelijk maar het landelijk gemiddelde aantal lessen voor een 18 jarige om te slagen is nog altijd 40 lesuren !
Voor elk jaar dat de persoon ouder is dan 18 rekenen ze er 1 uur bij op.
Dus zo raar is 45 lessen echt niet hoor.
Mag dat tegenwoordig weer dan, met je 17e rijles?quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:39 schreef Gkhn het volgende:
Eerste les ging goed.
Zo goed zelfs dat ik gelijk de snelweg op mocht.
Was wel verbaasd toen hij vroeg of ik de snelweg op wou.
En ik mag nu 2x in de week lessen.
Dan kan ik gewoon op mijn verjaardag examen doen.
Mensen die in regio Twente wonen en ook rijles met 17 willen PM me.
Vanaf 2010 mag het in ieder geval ook legaalquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:21 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, maar zijn rijschool doet t. Best wel cool
Is leuk als je wordt aangehouden of in een alcoholfuik rijdt tijdens je rijlesquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:21 schreef Bhuddy het volgende:
Nee, maar zijn rijschool doet t. Best wel cool
denk dat de kans erg klein is dat je op je verjaardag examen kan doen. A gaat de examinator zich dan echt wel afvragen hoe het kan dat jij dan al zo snel rijles hebt gehad... B kan je pas theorie doen met 18 jaarquote:Op zaterdag 7 november 2009 00:39 schreef Gkhn het volgende:
Eerste les ging goed.
Zo goed zelfs dat ik gelijk de snelweg op mocht.
Was wel verbaasd toen hij vroeg of ik de snelweg op wou.
En ik mag nu 2x in de week lessen.
Dan kan ik gewoon op mijn verjaardag examen doen.
Mensen die in regio Twente wonen en ook rijles met 17 willen PM me.
dit. Dat valt heus wel op, en daar kan je veel gezeik mee krijgen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:47 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
denk dat de kans erg klein is dat je op je verjaardag examen kan doen. A gaat de examinator zich dan echt wel afvragen hoe het kan dat jij dan al zo snel rijles hebt gehad... B kan je pas theorie doen met 18 jaar
Het lijkt mij dat vooral de rijschool daar flink gezeik mee kan krijgen. De instructeur is wettelijk bestuurder en staat het bewust toe dat iemand die nog geen rijles mag nemen wel rijles krijgt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:55 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dit. Dat valt heus wel op, en daar kan je veel gezeik mee krijgen.
Hier kost een pakket 8 uren intest en daarna 20 lesuren 1450 euro.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik was voor een pakket van 30 lessen incl examen 1345 kwijt.
Maar 45 uur en dan nog meer moeten rijden, dat blijf ik veel vinden
T was bij wijze van sprekenquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:47 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
denk dat de kans erg klein is dat je op je verjaardag examen kan doen. A gaat de examinator zich dan echt wel afvragen hoe het kan dat jij dan al zo snel rijles hebt gehad... B kan je pas theorie doen met 18 jaar
Gewoon lekker doorijden, je kunt rijden anders liet je rijleraar je niet opgaan. Niet twijfelen maar gewoon doen. Dan haal je hem gewoon binnen.quote:Op zondag 8 november 2009 15:15 schreef M-ei het volgende:
Hey, eerste post, ook al les ik al een tijdje: 40 lessen gehad en een keer afgereden (examinator vond dat ik niet genoeg doorreed). Morgenochtend mag ik weer afrijden -- om 08:00![]()
Ofwel: maandagochtendspits, fietsende scholieren, etc. Midden in de randstad trouwens.
Hebben er nog mensen tips? Word nu toch wel zenuwachtig
ik ben een vrouw en ik vind het nu ook leuker dan toen, zat toen ook in een rotsituatie met mn ex enzo,quote:Op zondag 8 november 2009 17:10 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom was je toen wel zenuwachtig en nu niet meer?
En ben je een man of vrouw trouwens?
hoiquote:Op zondag 8 november 2009 16:46 schreef MelR het volgende:
zo!, eindelijk het recente deel van dit topic gevonden
Ik heb sinds 12 oktober weer rijlessen.
6 jaar geleden toen ik net 18 geworden was,begonnen met rijlessen maar dat ging helemaal niet goed, ontiegelijk veel lessen gehad, heb 6x afgereden, ook bij BNOR geweest en het lukte gewoon niet!. ik had geen overzicht, spanning, keek niet goed, schakelen ging kut en op een gegeven moment ben ik er maargewoon mee gestopt, ook uit financiele redenen, maar vooral omdat ik het helemaal niet meer zag zitten.
Nu ben ik weer begonnen, wel in een automaat dit keer, maar ik vind het echt zoooooo leukikkijk elke week naar de lessen uit, en elke keer als ik mn straat weer inrijd denk ik: neeee, ik wil nog niet stoppen!.
Merk ook dat het inzicht nu veel beter is, heb nu 6 lessen gehad (rij 2uur per keer en een les is 1uur) en mn instructeur verwacht dat ik het in 20 lessen wel onder de knie zal hebben, hij zei ook dat als ik zou willen ook in een schakel zou kunnen, maar dat wil ik niet, Het gaat nu goed, en ik koop toch meteen een eigen autootje, dus dan heb ik geen last van die "beperking"
ga 18 dec voor mn theorie examen, en tegen die tijd zitten mn 20 lessen er ook op, dus waarschijnlijk plak ik er nog wel een paar lessen aan vast.
aankomende donderdag mag ik weer!!
boek heeft gelijk. De kleine bocht gaat voor de grote bocht.quote:Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef fespo het volgende:
wie kan mij hierbij helpen:
[ afbeelding ]
wat je ziet is een kruispunt waarbij auto 1 op een onverharde weg rijdt.
ik zou zeggen dat de juiste volgorde van voor laten gaan is:
2, 3, 1.
auto 1 moet auto 2 en 3 voor moet laten gaan omdat hij op een onverharde weg rijdt.
auto 3 moet auto 2 voor laten gaan omdat deze van rechts komt.
mijn boek zegt echter:
2, 1, 3.
maar onverhard gaat toch na verharde wegquote:Op maandag 9 november 2009 21:47 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
boek heeft gelijk. De kleine bocht gaat voor de grote bocht.
waarom mag die 3e auto dan voor de 1stequote:Op maandag 9 november 2009 21:56 schreef TC03 het volgende:
Onverharde weg kan je gewoon zien als een weg met dit bord:
[ afbeelding ]
De derde mag niet voor de eerste? Het antwoord is 2-1-3.quote:Op maandag 9 november 2009 22:00 schreef fespo het volgende:
[..]
maar onverhard gaat toch na verharde weg
[..]
waarom mag die 3e auto dan voor de 1ste
Vaag plaatje..quote:Op maandag 9 november 2009 22:41 schreef fespo het volgende:
hier dit vind ik op gratistheorie.nl
vrijwel de zelfde situatie en hier krijg de bovenste auto ook voorrang.
[ afbeelding ]
Dat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:55 schreef Gkhn het volgende:
Of krijg je de auto van de rijschool mee?
auto van de rijschool, je vertrouwde plekje dus.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:55 schreef Gkhn het volgende:
In wat voor een auto worden de praktijkexamens afgelegd door de CBR ?
Of krijg je de auto van de rijschool mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |