abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74504813
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:34 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het is wel degelijk onderbuik, aangezien zowel de cartoons als Wilders' fitna met een heel ander doel zijn gecreëerd dan deze film, die meer neutraal van aard is. Derhalve is de vergelijking onzinnig. Dit is overigens al eerder aangehaald door een andere poster.
De filmmaker was een andere mening toegedaan.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74504815
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:30 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Misplaatst? Ik denk dat als je het afzet tegen de grootte van de moslimpopulatie in de wereld, je heel goed kan zeggen dat het om een enorm klein groepje gaat en ging.
Nounou, niet zo downplayen zeg. Na het plaatsen van een cartoontje van de warlord waren ineens 1.5 miljard moslims tot op het bot beledigd. Boycots, vlagverbranding, ambassades in de fik en menige dode gevallen.
pi_74504843
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nounou, niet zo downplayen zeg. Na het plaatsen van een cartoontje van de warlord waren ineens 1.5 miljard moslims tot op het bot beledigd. Boycots, vlagverbranding, ambassades in de fik en menige dode gevallen.
Alle 1,5 miljard moslims waren daarbij aanwezig?
pi_74504879
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:35 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Neehoor als we het over de optredende zelfcensuur hebben die bij kunstenaar en opiniemakers optreed heeft het niet mogen ontkennen van de holocaust daar niks mee te maken. Dat is meh7 die weer razendsnel naar een ander moet wijzen.
Het heeft niets met "naar een ander moeten wijzen" te maken. Het weergeven van een feitelijk juridische situatie is gewoon op zijn plaats in deze discussie. Meningen worden ook in Nederland met twee maten gewogen, dat is kwalijk en daarmee lijkt dat er een bepaalde groep in Nederland voorgetrokken wordt als het gaat om de bescherming daarvan. Het ontkennen van de holocaust wordt juridisch gezien als belediging van de Joodse bevolkingsgroep namelijk.

Dit topic gaat in essentie om de delicate balans tussen vrijheid van meningsuiting en wat opgevat kan worden als "belediging".
pi_74504910
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ook niet alle zoveel miljoen communisten waren bezig met anderen in goelags stoppen. Ook niet alle zoveel miljoen duitsers waren bezig met joden in kampen stoppen.
pi_74504914
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

De filmmaker was een andere mening toegedaan.
Dat kan en dat mag, maar dat doet niets af aan de feitelijke aan te kaarten verschillen.
pi_74504942
Moslims.
  zondag 8 november 2009 @ 13:40:34 #258
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74504944
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ook niet alle zoveel miljoen communisten waren bezig met anderen in goelags stoppen. Ook niet alle zoveel miljoen duitsers waren bezig met joden in kampen stoppen.
Moslims met Nazi's vergelijken, wat een argument! Jij wint!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74504981
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Net bestond "de moslim" niet in jouw ogen, nu opeens wel?
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:25 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Er stelt iemand dat het aan de moslim gevraagd had moeten worden. Vraag ik waar die moslim is. Het punt is natuurlijk dat je kan vragen tot je tong blauw is maar dat belet een willekeurige baard ergens ter wereld toch niet om stennis te schoppen als hij daar zin in heeft. Je kan moeilijk aan elke moslim gaan vragen wat hij/zij ervan vind.
  zondag 8 november 2009 @ 13:41:43 #260
248844 Bowlingbal
pi_74504986
Schande dat mijn OP, een zeer vergelijkbaar geval, naar ONZ is verplaatst. Waarschijnlijk uit angst voor Moslims.
OP aangepast uit angst voor moslims
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74505001
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:38 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het heeft niets met "naar een ander moeten wijzen" te maken. Het weergeven van een feitelijk juridische situatie is gewoon op zijn plaats in deze discussie. Meningen worden ook in Nederland met twee maten gewogen, dat is kwalijk en daarmee lijkt dat er een bepaalde groep in Nederland voorgetrokken wordt als het gaat om de bescherming daarvan. Het ontkennen van de holocaust wordt juridisch gezien als belediging van de Joodse bevolkingsgroep namelijk.

Dit topic gaat in essentie om de delicate balans tussen vrijheid van meningsuiting en wat opgevat kan worden als "belediging".
Nou nee deze topic gaat over de zelfcensuur die op treed met betrekking tot de religie islam. Lees de OP nog een keer zou ik zeggen. Lees ook andere media die daar over berichten. Voordeel is dat er bij die andere media geen meh7 rondloopt die koste wat het kost de discussie om moet buigen en daarom voor de verandering de holocaust erbij haalt.
pi_74505019
quote:

[..]

Downplayen, is dat hetzelfde als iets in proportie brengen. Immers als we gaan kijken waar de ambassades in de fik zijn gevlogen en waar de doden vielen en wij vervolgens gaan kijken wie er achter deze demonstraties zaten, dan zien wij dat de cartoons een uitstekend instrument waren voor de regeringen van een aantal landen in het Midden-Oosten om interne problematiek te verdoezelen. Iran was daar een uitstekend voorbeeld van.
pi_74505027
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

En wanneer geef je eens een antwoord op mijn vraag over Fitna ipv een topicreport te doen om mij te kunnen bannen daar ik het lef had om te schrijven dat ik moordende moslims tyfuslijers vind?
pi_74505046
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Moslims met Nazi's vergelijken, wat een argument! Jij wint!
Daarom kwam ik ook eerst met de communisten. Kan ik huilebalken zoals jij tenminste verwijten dat je selectief leest.
  zondag 8 november 2009 @ 13:44:03 #265
248844 Bowlingbal
pi_74505051
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

En wanneer geef je eens een antwoord op mijn vraag over Fitna ipv een topicreport te doen om mij te kunnen bannen daar ik het lef had om te schrijven dat ik moordende moslims tyfuslijers vind?
=

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 08-11-2009 14:19:40 ]
- Donald Love
pi_74505055
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:39 schreef Matteüs het volgende:
"We have to all, in the western world, think about this. You can actually let Christian symbols fall apart, but if you would do this with [an] Arab symbol, you would have ... a fatwa, and that sounds a little bit like what the state of this world is.

Hij blies het Empire State Building en het Witte huis op in Independence day, liet een gigantisch monster door Manhattan dwalen in Godzilla en vernietigde het beroemde Hollywood teken in The Day After Tomorrow. Maar er zijn ook dingen die Roland Emmerich niet durft te filmen. De Duitse filmmaker verklaarde dat hij de heiligste plaats van de Islam niet kapot durfde te laten gaan uit angst voor een fatwa.

Voor zijn nieuwste rampenfilm 2012 was de 53-jarge regisseur van plan de Kaaba te vernietigen, het blokvormige gebouw in Mekka dat een steen uit de hemel zou bevatten.

"Ik wilde het doen, dat geef ik toe," zegt Emmerich. "Maar mijn collega Harald zei dat ik geen fatwa moest riskeren met deze film. Hij had gelijk."

"In het westen moeten daar rekening mee houden. Je kan wel een Christelijk symbool kapot maken, maar als je dat met een Islamitisch symbool doet, krijg je een fatwa. Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld."

bron: The Guardian
http://www.guardian.co.uk(...)-emmerich-2012-kaaba
ik vind het goed.

We moeten elkaar respecteren ...

is tog normaal ?
pi_74505058
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nou nee deze topic gaat over de zelfcensuur die op treed met betrekking tot de religie islam. Lees de OP nog een keer zou ik zeggen. Lees ook andere media die daar over berichten. Voordeel is dat er bij die andere media geen meh7 rondloopt die koste wat het kost de discussie om moet buigen en daarom voor de verandering de holocaust erbij haalt.
Nee. Ik ga naar de kern van de discussie. Hoever gaat de expressievrijheid en waarom bestaan er daarin bepaalde heilige huisjes en taboes die niet doorbroken mogen worden.
pi_74505074
moet het nou zo op de man allemaal?
pi_74505083
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik zie dat het te heet onder je voeten lijkt te worden. Ik heb de OP gelezen, evenals het verdere verloop van de discussie - waarbij er gewoon een punt gemaakt wordt door Meh7. Zelfcensuur is in dit geval de verantwoordelijkheid van diegene die het zichzelf oplegt.
pi_74505087
quote:

[..]

Waar zeg ik dat?

Zie je vorige post.
pi_74505088
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Net bestond "de moslim" niet in jouw ogen, nu opeens wel?
[..]
Dat zeg ik toch niet? Het argument dat ze niet alle 1,5 miljard vlaggen aan het affikken waren is alleen een vals argument.
  zondag 8 november 2009 @ 13:45:53 #272
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_74505110
Wat een debiel die regisseur.
Weetje wat zou helpen gewoon een algemeen verbod op al het religie in de wereld.
Scheelt een hoop ellende .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_74505114
quote:

[..]

Waar zeg ik dat?

Het lef? Eerder de lafheid.
  zondag 8 november 2009 @ 13:46:37 #274
248844 Bowlingbal
pi_74505129
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Daarom kwam ik ook eerst met de communisten. Kan ik huilebalken zoals jij tenminste verwijten dat je selectief leest.
Of Communisten, nog beter! Je hebt echt allang gewonnen met je vergelijkingen. Daar valt geen enkel argument tegen in te brengen.
- Donald Love
pi_74505135
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Het argument dat ze niet alle 1,5 miljard vlaggen aan het affikken waren is alleen een vals argument.
Dat is alleen een vals argument omdat jij het niet kan gebruiken. Het zet namelijk zaken in verhouding.
pi_74505142
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Ik zie dat het te heet onder je voeten lijkt te worden. Ik heb de OP gelezen, evenals het verdere verloop van de discussie - waarbij er gewoon een punt gemaakt wordt door Meh7. Zelfcensuur is in dit geval de verantwoordelijkheid van diegene die het zichzelf oplegt.
Vandaar ook zelfcensuur nadruk op zelf. Maar dat laat onverlet of dat al dan niet een verstandige beslissing kan zijn.
pi_74505155
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]
Het argument dat ze niet alle 1,5 miljard vlaggen aan het affikken waren is alleen een vals argument.
Dat is geen vals argument. Het toeschrijven van het gedrag van een handjevol (relatief gezien) moslims aan alle moslims is een vals argument.
pi_74505161
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Of Communisten, nog beter! Je hebt echt allang gewonnen met je vergelijkingen. Daar valt geen enkel argument tegen in te brengen.
Ik merk het
  zondag 8 november 2009 @ 13:47:52 #279
119905 Teringjakkie
Hiepelaktief!
pi_74505172
Belachelijk. Omdat een stel haatbaarden snel pissig worden mag Mekka (net zo'n icoon als het vaticaan, new york, parijs) niet kapüt?

Bekrompen bende weer. Heerlijk.

Tevens: Ik heb hartelijk kunnen lachen om meki's posts.
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
pi_74505183
quote:

[..]

En jij geloofd die in scene gezette Amerikaanse PROPAGANDA ???

pi_74505189
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is geen vals argument. Het toeschrijven van het gedrag van een handjevol (relatief gezien) moslims aan alle moslims is een vals argument.
Zie dat voorbeeld van die communisten. Laat die nazi's maar anders gaat bowlingbal weer huilen.
pi_74505192
-edit- en maar dor baggeren

[ Bericht 72% gewijzigd door paddy op 08-11-2009 14:17:45 ]
pi_74505220
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

=
kleine 3000 doden alleen al van de WTC en dat nog goedpraten ook.

Steeds meer reden om moslims zoals jij op fok niet meer serieus te nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 08-11-2009 14:22:05 ]
  zondag 8 november 2009 @ 13:49:59 #284
248844 Bowlingbal
pi_74505225
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:47 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik merk het
Ja, als je nu ook nog Mohammed met Pol Pot of Stalin had vergeleken, en dat Mohammed daarmee ook nog eens links was, had je het hele topic overwonnen.
- Donald Love
pi_74505230
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:48 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Zie dat voorbeeld van die communisten. Laat die nazi's maar anders gaat bowlingbal weer huilen.
Je maakt hier gebruik van een gelegenheidsarugment, als het je niet uitkomt kan je niet alle moslims peilen aan de hand van een groep moslims (n.a.v. suggestie moussie), als het je uitkomt kan het wel. Hypocriet noemen we dit.
  zondag 8 november 2009 @ 13:50:23 #286
248844 Bowlingbal
pi_74505238
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Over achterlijkheid gesproken, kleine 3000 doden aleen al van de WTC en dat nog goedpraten ook.

Ik zal even je woorden herhalen:

'Waar zeg ik dat?'
- Donald Love
pi_74505240
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:48 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En nu, dan blijft het nog steeds een terecht argument van Meh7.
pi_74505273
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Over achterlijkheid gesproken, kleine 3000 doden aleen al van de WTC en dat nog goedpraten ook.

Kleine 10-30.000 doden in Irak en Afghanistan, alleen al door de bombardementen van westerlingen. Nog afgezien van de duizenden doden gevallen voor 2001 in de moslimwereld, door zogenaamde interventie van het westen.

Wat wil je nu met dergelijke argumenten.
pi_74505322
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, als je nu ook nog Mohammed met Pol Pot of Stalin had vergeleken, en dat Mohammed daarmee ook nog eens links was, had je het hele topic overwonnen.
Maar je had al gezegd dat je gaan argumenten had hoor. Waarvan akte.
pi_74505326
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik zal even je woorden herhalen:

'Waar zeg ik dat?'
Jij noemt mij achterlijk op mijn vraag aan mekker.
  zondag 8 november 2009 @ 13:55:32 #291
248844 Bowlingbal
pi_74505369
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij noemt mij achterlijk op mijn vraag aan mekker.
Klopt.
- Donald Love
pi_74505402
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je maakt hier gebruik van een gelegenheidsarugment, als het je niet uitkomt kan je niet alle moslims peilen aan de hand van een groep moslims (n.a.v. suggestie moussie), als het je uitkomt kan het wel. Hypocriet noemen we dit.
Je kan prima een groep moslims peilen alleen je hebt er niets aan. Alsof de mening van enkelen representatief is voor allen. Er is immers geen islam vaticaan bijvoorbeeld. Als een baard ver weg wil rellen gaat die rellen. Boeiend dat andere moslims dan verklaard hadden dat het wel kon.
  zondag 8 november 2009 @ 13:56:37 #293
248844 Bowlingbal
pi_74505405
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar je had al gezegd dat je gaan argumenten had hoor. Waarvan akte.
Nee, ik had geen argumenten. Jij, daarentegen, ging alle Moslims met Nazi's vergelijken.

Dat is de koning der argumenten, en diegene die het als eerste gebruikt, wint de discussie.
Bij deze, gefeliciteerd met je overwinning.
- Donald Love
pi_74505446
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je kan prima een groep moslims peilen alleen je hebt er niets aan. Alsof de mening van enkelen representatief is voor allen. Er is immers geen islam vaticaan bijvoorbeeld. Als een baard ver weg wil rellen gaat die rellen. Boeiend dat andere moslims dan verklaard hadden dat het wel kon.
Nu kan het weer niet. Dus je kan niet het gedrag van de "boze moslims" n.a.v. de Deense Cartoons toeschrijven aan alle moslims? Of is dat anders?
pi_74505448
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

En nu, dan blijft het nog steeds een terecht argument van Meh7.
Welk argument de holocaust erbij halen of dat ze niet alle 1,5 miljard de vlaggen aan het aansteken waren?
  zondag 8 november 2009 @ 13:59:17 #296
3542 Gia
User under construction
pi_74505493
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Fout, het gaat om de vermeende lange tenen, en daarom past die zelfcensuur toe ..
hij had ook gewoon research kunnen doen, de moslim vragen hoe ze dat zien ipv zelfcensuur toe te passen op basis van veronderstellingen en dan de ander de schuld daaraan te geven
Waar krijgt de ander de schuld? Je zit te blaten!! Niemand zegt dat de film aangepast moest worden van de moslims! Helemaal niemand.

De filmmaker heeft dat gedaan omdat de ervaring leert dat moslims om minder uit hun vel kunnen springen. Soort van voorzorg, dus.

En is het niet zo dat, had deze filmmaker het stuk gelaten zoals het was, zelf als schuldig zou worden gezien, mocht hij erom vermoord worden? Dan is het toch "erom gevraagd hebben!"
Hij had immers vantevoren kunnen weten dat moslims dat niet pikken.

Nu houdt hij er vantevoren rekening mee, is het nog niet goed. Nee, want de klaagmuur moet wel opgeblazen worden.
pi_74505514
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, ik had geen argumenten. Jij, daarentegen, ging alle Moslims met Nazi's vergelijken.

Dat is de koning der argumenten, en diegene die het als eerste gebruikt, wint de discussie.
Bij deze, gefeliciteerd met je overwinning.
Je leest selectief joh Ik noemde ook de communisten.
pi_74505563
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nu kan het weer niet. Dus je kan niet het gedrag van de "boze moslims" n.a.v. de Deense Cartoons toeschrijven aan alle moslims? Of is dat anders?
Kon je de excessen van het communisme toeschrijven aan alle communisten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')