abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74379542
"We have to all, in the western world, think about this. You can actually let Christian symbols fall apart, but if you would do this with [an] Arab symbol, you would have ... a fatwa, and that sounds a little bit like what the state of this world is.

Hij blies het Empire State Building en het Witte huis op in Independence day, liet een gigantisch monster door Manhattan dwalen in Godzilla en vernietigde het beroemde Hollywood teken in The Day After Tomorrow. Maar er zijn ook dingen die Roland Emmerich niet durft te filmen. De Duitse filmmaker verklaarde dat hij de heiligste plaats van de Islam niet kapot durfde te laten gaan uit angst voor een fatwa.

Voor zijn nieuwste rampenfilm 2012 was de 53-jarge regisseur van plan de Kaaba te vernietigen, het blokvormige gebouw in Mekka dat een steen uit de hemel zou bevatten.

"Ik wilde het doen, dat geef ik toe," zegt Emmerich. "Maar mijn collega Harald zei dat ik geen fatwa moest riskeren met deze film. Hij had gelijk."

"In het westen moeten daar rekening mee houden. Je kan wel een Christelijk symbool kapot maken, maar als je dat met een Islamitisch symbool doet, krijg je een fatwa. Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld."

bron: The Guardian
http://www.guardian.co.uk(...)-emmerich-2012-kaaba
  woensdag 4 november 2009 @ 11:40:27 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74379588
Tja, leuk. Maar hierdoor doet hij zelf net zo hard mee aan het creëren van de situatie dat dit zogenaamd niet kan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74379595
Watje.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74379672
En nu zou er een geluid uit de islamitische gemeenschap moeten komen dat dit wel zou moeten mogen.
Dan zou iedereen zien dat men net zo goed verdraagzaam en tolerant kan zijn

Heus niet elke moslim zal hier namelijk problemen mee hebben, toch?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74379706
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 04-11-2009 11:53:11 ]
pi_74379750
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:
En nu zou er een geluid uit de islamitische gemeenschap moeten komen dat dit wel zou moeten mogen.

Ik denk dat Emmerich ook niet bedoeld dat alle moslims er problemen mee hebben, geloof ik ook niks van, maar juist die moslims die het wel hebben direct verder gaan dan wat boe roepen. En eerlijk gezegt zijn dat er geen "handjevol".
pi_74379766
edit: laat maar
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 11:48:15 #8
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74379870
Tis toch eigenlijk van de zotte.. T is n film, het is niet echt... maar goed.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_74379952
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik denk dat Emmerich ook niet bedoeld dat alle moslims er problemen mee hebben, geloof ik ook niks van, maar juist die moslims die het wel hebben direct verder gaan dan wat boe roepen. En eerlijk gezegt zijn dat er geen "handjevol".
Dat is juist weer een stigma die je op moslims plakt. Van daaruit verschil je geen haar van de moslims die eenzelfde stigma op de autochtoon plakt.
pi_74379980
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef ghb-tampon het volgende:
je moet het ook niet filmen, maar echt doen
pi_74379985
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:

Alsof moslims een eenheid zijn. Dat is echt dom om te denken.
pi_74380021
Jammer dat hij het niet gefilmd heeft, ben wel benieuwd of dat nou echt een fatwa zou stimuleren, en zolang hij het niet doet kan iedereen hoog en laag springen, maar zullen we het nooit weten...dus wie is er hier filmmaker/regisseur?
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:52:56 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74380041
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Alsof moslims een eenheid zijn. Dat is echt dom om te denken.
ze zijn een eenheid door hun boekje dat niet veranderd kan en mag worden, want het is het directe woord van allah (kzmh)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_74380043
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:50 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Dat is juist weer een stigma die je op moslims plakt. Van daaruit verschil je geen haar van de moslims die eenzelfde stigma op de autochtoon plakt.
Dat op zich is nog niet zo erg en wel te overwinnen... ware het niet dat autochtonen bij woorden blijven en moslims hun hand er niet voor omdraaien in daden uit te komen (onthoofdingen, zelfmoordaanslagen, ter dood veroordelingen, met vliegtuigen expres ergens anders landen, etc.
pi_74380084
Dit is niet een kwestie van niet kunnen.
Dit is accepteren dat het niet kan, en daarmee ongewenst draagvlak creeeren voor extreem conservatisme, met als gevolg dat het straks echt niet meer kan.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:54:44 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74380095
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
Tja, leuk. Maar hierdoor doet hij zelf net zo hard mee aan het creëren van de situatie dat dit zogenaamd niet kan.
Dat is inderdaad het dubbele. Alhoewel ik denk dat zijn zorgen enerzijds legitiem zijn, is hij het (zoals ik dit lees) anderzijds uiteindelijk zelf die heeft besloten het niet te doen.

En het is natuurlijk makkelijk zeggen dat hij het ‘toch doen moet,’ als je je eigen leven er niet voor hoeft te wagen, maar in feite bedient hij hier degenen mee die in het verleden mensen bedreigd hebben (die kunnen dit als succes zien) en vervolgens wordt het weer geëxtrapoleerd tot ‘het kan niet’.

Ik vind het uiteindelijk wel een beetje een Catch-22 situatie.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:54:54 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74380101
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze zijn een eenheid door hun boekje dat niet veranderd kan en mag worden, want het is het directe woord van allah (kzmh)
Gast, alsjeblieft, stop met posten over moslims. Je hebt echt geen enkel idee van hun geloof en hoe dat in elkaar steekt. Je maakt je alleen maar keer op keer totaal belachelijk.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74380172
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dat op zich is nog niet zo erg en wel te overwinnen... ware het niet dat autochtonen bij woorden blijven en moslims hun hand er niet voor omdraaien in daden uit te komen (onthoofdingen, zelfmoordaanslagen, ter dood veroordelingen, met vliegtuigen expres ergens anders landen, etc.
Dat doen ze niet uit religie. Religie is niet de oorzaak van terrorisme, slechts een middel. Voordat men dat begrijpt is men decennia verder.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:56:53 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74380175
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het dubbele. Alhoewel ik denk dat zijn zorgen enerzijds legitiem zijn, is hij het (zoals ik dit lees) anderzijds uiteindelijk zelf die heeft besloten het niet te doen.

En het is natuurlijk makkelijk zeggen dat hij het ‘toch doen moet,’ als je je eigen leven er niet voor hoeft te wagen, maar in feite bedient hij hier degenen mee die in het verleden mensen bedreigd hebben (die kunnen dit als succes zien) en vervolgens wordt het weer geëxtrapoleerd tot ‘het kan niet’.

Ik vind het uiteindelijk wel een beetje een Catch-22 situatie.
Oh, dat is het ook. En vanuit persoonlijk oogpunt snap ik de beslissing helemaal. Maar de enige manier om dit soort dingen uiteindelijk acceptabel te maken is door het keer op keer te blijven doen. Wat dat betreft heeft de kunstwereld toch een soort verantwoordelijkheid om situaties als deze open te breken.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:58:05 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74380216
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Gast, alsjeblieft, stop met posten over moslims. Je hebt echt geen enkel idee van hun geloof en hoe dat in elkaar steekt. Je maakt je alleen maar keer op keer totaal belachelijk.
ik ben helemaal klaar met dat kutgeloof.
pi_74380246
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben helemaal klaar met dat kutgeloof.
Ja, dat lost echt wat op.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:01:38 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74380334
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Ja, dat lost echt wat op.
wat maakt dat uit. de grote clash komt toch wel en dan ben ik er meer dan klaar voor. dan niet gaan jengelen als het heel erg wreed kan worden op aard.
pi_74380367
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat maakt dat uit. de grote clash komt toch wel en dan ben ik er meer dan klaar voor.
De grote clash komt er nooit. Geloven dat het er komt bewijst dat je niet voor jezelf kunt denken
  woensdag 4 november 2009 @ 12:03:55 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74380398
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 4 november 2009 @ 12:04:23 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74380418
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

De grote clash komt er nooit. Geloven dat het er komt bewijst dat je niet voor jezelf kunt denken
die redernatie begrijp ik niet. denk jij echt dat de mosliminvasie en grote bek in landen waar ze net komen kijken op deze voet door kan gaan? dan ben je of naïef, of begrijp je het niet zo goed en denk je dat wij ons als makke lammeren laten dollen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')