Ik denk dat Emmerich ook niet bedoeld dat alle moslims er problemen mee hebben, geloof ik ook niks van, maar juist die moslims die het wel hebben direct verder gaan dan wat boe roepen. En eerlijk gezegt zijn dat er geen "handjevol".quote:Op woensdag 4 november 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:
En nu zou er een geluid uit de islamitische gemeenschap moeten komen dat dit wel zou moeten mogen.
Dan zou iedereen zien dat men net zo goed verdraagzaam en tolerant kan zijn
Heus niet elke moslim zal hier namelijk problemen mee hebben, toch?
Dat is juist weer een stigma die je op moslims plakt. Van daaruit verschil je geen haar van de moslims die eenzelfde stigma op de autochtoon plakt.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik denk dat Emmerich ook niet bedoeld dat alle moslims er problemen mee hebben, geloof ik ook niks van, maar juist die moslims die het wel hebben direct verder gaan dan wat boe roepen. En eerlijk gezegt zijn dat er geen "handjevol".
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef ghb-tampon het volgende:
je moet het ook niet filmen, maar echt doen
Alsof moslims een eenheid zijn. Dat is echt dom om te denken.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:
En nu zou er een geluid uit de islamitische gemeenschap moeten komen dat dit wel zou moeten mogen.
Dan zou iedereen zien dat men net zo goed verdraagzaam en tolerant kan zijn
Heus niet elke moslim zal hier namelijk problemen mee hebben, toch?
ze zijn een eenheid door hun boekje dat niet veranderd kan en mag worden, want het is het directe woord van allah (kzmh)quote:Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Alsof moslims een eenheid zijn. Dat is echt dom om te denken.
Dat op zich is nog niet zo erg en wel te overwinnen... ware het niet dat autochtonen bij woorden blijven en moslims hun hand er niet voor omdraaien in daden uit te komen (onthoofdingen, zelfmoordaanslagen, ter dood veroordelingen, met vliegtuigen expres ergens anders landen, etc.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:50 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Dat is juist weer een stigma die je op moslims plakt. Van daaruit verschil je geen haar van de moslims die eenzelfde stigma op de autochtoon plakt.
Dat is inderdaad het dubbele. Alhoewel ik denk dat zijn zorgen enerzijds legitiem zijn, is hij het (zoals ik dit lees) anderzijds uiteindelijk zelf die heeft besloten het niet te doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
Tja, leuk. Maar hierdoor doet hij zelf net zo hard mee aan het creëren van de situatie dat dit zogenaamd niet kan.
Gast, alsjeblieft, stop met posten over moslims. Je hebt echt geen enkel idee van hun geloof en hoe dat in elkaar steekt. Je maakt je alleen maar keer op keer totaal belachelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zijn een eenheid door hun boekje dat niet veranderd kan en mag worden, want het is het directe woord van allah (kzmh)
Dat doen ze niet uit religie. Religie is niet de oorzaak van terrorisme, slechts een middel. Voordat men dat begrijpt is men decennia verder.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat op zich is nog niet zo erg en wel te overwinnen... ware het niet dat autochtonen bij woorden blijven en moslims hun hand er niet voor omdraaien in daden uit te komen (onthoofdingen, zelfmoordaanslagen, ter dood veroordelingen, met vliegtuigen expres ergens anders landen, etc.
Oh, dat is het ook. En vanuit persoonlijk oogpunt snap ik de beslissing helemaal. Maar de enige manier om dit soort dingen uiteindelijk acceptabel te maken is door het keer op keer te blijven doen. Wat dat betreft heeft de kunstwereld toch een soort verantwoordelijkheid om situaties als deze open te breken.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dubbele. Alhoewel ik denk dat zijn zorgen enerzijds legitiem zijn, is hij het (zoals ik dit lees) anderzijds uiteindelijk zelf die heeft besloten het niet te doen.
En het is natuurlijk makkelijk zeggen dat hij het ‘toch doen moet,’ als je je eigen leven er niet voor hoeft te wagen, maar in feite bedient hij hier degenen mee die in het verleden mensen bedreigd hebben (die kunnen dit als succes zien) en vervolgens wordt het weer geëxtrapoleerd tot ‘het kan niet’.
Ik vind het uiteindelijk wel een beetje een Catch-22 situatie.
ik ben helemaal klaar met dat kutgeloof.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gast, alsjeblieft, stop met posten over moslims. Je hebt echt geen enkel idee van hun geloof en hoe dat in elkaar steekt. Je maakt je alleen maar keer op keer totaal belachelijk.
Ja, dat lost echt wat op.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben helemaal klaar met dat kutgeloof.
wat maakt dat uit. de grote clash komt toch wel en dan ben ik er meer dan klaar voor. dan niet gaan jengelen als het heel erg wreed kan worden op aard.quote:
De grote clash komt er nooit. Geloven dat het er komt bewijst dat je niet voor jezelf kunt denkenquote:Op woensdag 4 november 2009 12:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat maakt dat uit. de grote clash komt toch wel en dan ben ik er meer dan klaar voor.
die redernatie begrijp ik niet. denk jij echt dat de mosliminvasie en grote bek in landen waar ze net komen kijken op deze voet door kan gaan? dan ben je of naïef, of begrijp je het niet zo goed en denk je dat wij ons als makke lammeren laten dollen.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
De grote clash komt er nooit. Geloven dat het er komt bewijst dat je niet voor jezelf kunt denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |