En het vaticaan niet te vergeten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik geloof het wel zoals het Christus beeld in Rio
Mwah, ik heb in het verleden ruimschoots voldoende dingen geroepen en als je me wil vinden is een beetje handig googlen het enige wat je nodig hebt om me te vinden.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:31 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dan trekken we het breder. Wat ga jij doen om een fatwa aan je broek te krijgen?
Het is wel heel gemakkelijk om een man die gewoon z'n geld wil verdienen en z'n leven wil leiden uit te maken voor lafbek als je zelf ook niet publiekelijk en onder eigen naam Moslims durft te beledigen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg goed dat er mensen zijn die zich aan hun principes houden wat er ook moge gebeuren, maar die instelling mag en kun je niet van iedereen verwachten.
Niet elke Moslim, maar een groot deel van die gemeenschap is zo tolerant dat ze na het vertonen van de trailer ambassades gaan slopen...quote:Op woensdag 4 november 2009 11:42 schreef Dragorius het volgende:
En nu zou er een geluid uit de islamitische gemeenschap moeten komen dat dit wel zou moeten mogen.
Dan zou iedereen zien dat men net zo goed verdraagzaam en tolerant kan zijn
Heus niet elke moslim zal hier namelijk problemen mee hebben, toch?
In oekoedoekoestan ja, net als alle 20134 andere religieuze redenen die er zijn om geweldsdelicten te plegen bedoel je. Er is altijd wel een excuus voor die terrormannetjes.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elke Moslim, maar een groot deel van die gemeenschap is zo tolerant dat ze na het vertonen van de trailer ambassades gaan slopen...
Ook in Amsterdam en Brussel slopen die figuren weleens wat tijdens een "demonstratie".quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:31 schreef McKillem het volgende:
[..]
In oekoedoekoestan ja, net als alle 20134 andere religieuze redenen die er zijn om geweldsdelicten te plegen bedoel je. Er is altijd wel een excuus voor die terrormannetjes.
Schijnheilige westerlingen?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:57 schreef Martin73 het volgende:
De schijnheilige westerlingen gaan nu ook al bij voorbaat zelfcensuur toepassen en de moslims beschuldigen terwijl er nog geen moslim aan te pas is gekomen.
Wat voor oproer hebben we hier gehad over die cartoons? Dat ze zich beledigd mogen voelen is niet aan wie dan ook. Daar hebben ze gewoon recht op. Er is nauwelijks ophef over ontstaan hier in Nederland door moslims.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elke Moslim, maar een groot deel van die gemeenschap is zo tolerant dat ze na het vertonen van de trailer ambassades gaan slopen...
Tja, als een cartoon al agressieve reacties ten gevolge gehad heeft..quote:Op woensdag 4 november 2009 17:57 schreef Martin73 het volgende:
De schijnheilige westerlingen gaan nu ook al bij voorbaat zelfcensuur toepassen en de moslims beschuldigen terwijl er nog geen moslim aan te pas is gekomen.
We zijn al 50 jaar hier, het overgrote deel is hier geboren, laat dat deel ook de grootste mond hebben, schuld van het thuisland dus.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die redernatie begrijp ik niet. denk jij echt dat de mosliminvasie en grote bek in landen waar ze net komen kijken op deze voet door kan gaan?
Je door anderen laten beperken in je fantasie is natuurlijk nooit prijzenswaardig. Wat dat betreft, als er moslims zijn die aan zo'n verwoestingsscène ook expliciet aanstoot nemen, geeft dat alleen maar blijk van een inferieure cultuurmoraal. De keus is, laten we zeggen, aan jou.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:35 schreef BansheeBoy het volgende:
De regisseur houdt rekening met de gevoelens van andere mensen, Moslims in dit geval. Ik zie het probleem niet.²
Wat nou gevoelens, het is een fucking film.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:35 schreef BansheeBoy het volgende:
De regisseur houdt rekening met de gevoelens van andere mensen, Moslims in dit geval. Ik zie het probleem niet.²
quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:35 schreef BansheeBoy het volgende:
De regisseur houdt rekening met de gevoelens bedreigingen van andere mensen, Moslims in dit geval. Ik zie het probleem niet.²
50 met een explosie bij 10-15 jaar gelden is een heel klein gedeelte van 2500 jaar.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We zijn al 50 jaar hier, het overgrote deel is hier geboren, laat dat deel ook de grootste mond hebben, schuld van het thuisland dus.²
Onzin, de regisseur is bang voor represailles, omdat hij gezien heeft wat er gebeurde na andere kunstuitingen waar moslims zich door beledigd voelden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:35 schreef BansheeBoy het volgende:
De regisseur houdt rekening met de gevoelens van andere mensen, Moslims in dit geval. Ik zie het probleem niet.
ach gut..wat een trieste off-topic postquote:Op zondag 8 november 2009 12:09 schreef Meh7 het volgende:
Gebeurt er in de film trouwens ook iets met Israël of de klaagmuur?
Waarom? Het is toch waar dat bepaalde onderwerpen extra gevoeligheid genieten? Neem nou het verbod op het ontkennen van de holocaust.quote:Op zondag 8 november 2009 12:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
ach gut..wat een trieste off-topic post
Ik denk dat hij er uiteindelijk door de vrees voor een fatwa, voor gekozen heeft om geen enkel religieus monument te vernietigen. Dus ook niet de klaagmuur en ook niet de St. Pieter in Rome.quote:Op zondag 8 november 2009 12:09 schreef Meh7 het volgende:
Gebeurt er in de film trouwens ook iets met Israël of de klaagmuur?
Nee die gaan op straat als er een parkeergarage open is tijdens de Sabbath: http://gigapica.geenstijl(...)the_holy_sabbat.htmlquote:Op zondag 8 november 2009 12:12 schreef Doler12 het volgende:
Dat zal je wel leuk vinden Meh7, maar Joden gaan tenminste niet gillend de straat op om alles te verwoesten en te vermoorden simpelweg om een cartoon.
Allemaal veronderstellingen natuurlijk. Maar de klaagmuur wordt dus niet vernietigd en het vaticaan wel?quote:Op zondag 8 november 2009 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er uiteindelijk door de vrees voor een fatwa, voor gekozen heeft om geen enkel religieus monument te vernietigen. Dus ook niet de klaagmuur en ook niet de St. Pieter in Rome.
Punt is wel dat dit niet tot geweld zou leiden als dat wel zou gebeuren in de film.
Je mag rustig zogenaamd de klaagmuur vernietigen en het complete vaticaan. Niemand die daar ook maar één auto voor zal vernielen.
Maar gooi je zogenaamd een bom op de Kaaba, dan is de wereld weer te klein. Rellen over de hele wereld!!
Inderdaad, sinds die cartoons is de helft van de wereldbevolking weggevaagd.quote:Op zondag 8 november 2009 12:12 schreef Doler12 het volgende:
Dat zal je wel leuk vinden Meh7, maar Joden gaan tenminste niet gillend de straat op om alles te verwoesten en te vermoorden simpelweg om een cartoon.
En Christen dan zijn dat geen mensen en hebben die geen gevoel?quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:35 schreef BansheeBoy het volgende:
OP gaat over een film waarin de wereld eindigt en de filmmaker maakt dit levendig door o.a. christelijke symbolen te vernietigen. Dan denk ik waarom de klaagmuur niet? Was de filmmaker bang dat de mossad hem van zijn bed zou lichten? Mag je in films niets meer vernietigen tegenwoordig?quote:Op zondag 8 november 2009 12:17 schreef qonmann het volgende:
Grappig hoe mensen die alles wat een moslim doet/zegt goedpraat onmiddellijk weer naar iets anders wijzen om het topic te laten ontsporen.
Ga toch gewoon eens op de OP in.....en ga daarover typen
De TT: Film aangepast uit angst voor moslimsquote:Op zondag 8 november 2009 12:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
OP gaat over een film waarin de wereld eindigt en de filmmaker maakt dit levendig door o.a. christelijke symbolen te vernietigen. Dan denk ik waarom de klaagmuur niet? Was de filmmaker bang dat de mossad hem van zijn bed zou lichten? Mag je in films niets meer vernietigen tegenwoordig?
Het gaat dus weer over de lange tenen van de MOSLIMS..en dat ze geweld gaan gebruiken kun je niet uitsluitenquote:"In het westen moeten daar rekening mee houden. Je kan wel een Christelijk symbool kapot maken, maar als je dat met een Islamitisch symbool doet, krijg je een fatwa. Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld."
Dat zou mijns inziens dus veranderd moeten worden naar moslims en joden.quote:Op zondag 8 november 2009 12:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
De TT: Film aangepast uit angst voor moslims
Ik weet niet of het vaticaan vernietigd wordt. Zou daar ook niet wakker van liggen, hoor.quote:Op zondag 8 november 2009 12:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Allemaal veronderstellingen natuurlijk. Maar de klaagmuur wordt dus niet vernietigd en het vaticaan wel?
Prima toch, als het maar een film is kan je de klaagmuur en wat andere heilige joodse plekken toch ook vernietigen? Waarom gebeurt dat dan niet?quote:Op zondag 8 november 2009 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet niet of het vaticaan vernietigd wordt. Zou daar ook niet wakker van liggen, hoor.
Ik weet ook niet of de klaagmuur vernietigd wordt. Geloof ook niet dat er ene Jood wakker van zou liggen.
't Is maar een FILM!!!
Heb jij de film al gezien? Misschien worden er wel helemaal geen reli-toestanden vernietigd. Geen Christelijke, geen Joodse en zeker geen Islamitische.quote:Op zondag 8 november 2009 12:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Prima toch, als het maar een film is kan je de klaagmuur en wat andere heilige joodse plekken toch ook vernietigen? Waarom gebeurt dat dan niet?
Christelijke wel in ieder geval:quote:Op zondag 8 november 2009 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb jij de film al gezien? Misschien worden er wel helemaal geen reli-toestanden vernietigd. Geen Christelijke, geen Joodse en zeker geen Islamitische.
In de OP staat dat je rustig een Christelijk symbool KUNT vernietigen. Ik weet niet of deze filmmaker dat al ooit gedaan heeft in een film. Jij wel? En kun je daar een bron van geven?
quote:
Het gaat hier om de lange tenen van de MOSLIMS..quote:Op zondag 8 november 2009 12:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Prima toch, als het maar een film is kan je de klaagmuur en wat andere heilige joodse plekken toch ook vernietigen? Waarom gebeurt dat dan niet?
Er zijn drie pagina´s geschreven daarover en die discussie is wel een beetje dood nu. Vandaar dat ik de klaagmuur hierbij betrek. Waarom heeft hij die niet vernietigd in de film?quote:Op zondag 8 november 2009 12:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het gaat hier om de lange tenen van de MOSLIMS..
reageer daar eens op ..ipv steeds naar anderen te wijzen zoals Moslims altijd doen.
De filmmaker denkt er anders over...quote:Op zondag 8 november 2009 12:29 schreef IHVK het volgende:
Alsof de meeste moslims hier wakker van liggen.
Hoogstens wat marginale groepjes.
Over joden? Want de klaagmuur laat hij ook heel.quote:Op zondag 8 november 2009 12:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
De filmmaker denkt er anders over...
No such thing as bad publicity denkt hij vooral volgens mij.quote:Op zondag 8 november 2009 12:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
De filmmaker denkt er anders over...
Volgens mij zie ik ook ergens een synagoge en moskee instorten. Alleen de Kaaba explodeert niet. Had wmb gerust moeten kunnen, eigenlijk.quote:Op zondag 8 november 2009 12:29 schreef Meh7 het volgende:
Christelijke wel in ieder geval:
quote:Op zondag 8 november 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Over joden? Want de klaagmuur laat hij ook heel.
Het is dan ook niet toevallig dat de film binnekort (13 november) in bioscopen gaat draaien.quote:Op zondag 8 november 2009 12:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
No such thing as bad publicity denkt hij vooral volgens mij.
Waarom zou hij ?quote:Op zondag 8 november 2009 12:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er zijn drie pagina´s geschreven daarover en die discussie is wel een beetje dood nu. Vandaar dat ik de klaagmuur hierbij betrek. Waarom heeft hij die niet vernietigd in de film?
Hoe weet je dat? Laat hij de klaagmuur zien, zonder dat er iets mee gebeurt? Hij laat wel een hele Kaaba zien. Volgens mij komt de klaagmuur niet eens in beeld, tijdens die trailer.quote:Op zondag 8 november 2009 12:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Over joden? Want de klaagmuur laat hij ook heel.
Vind je het onprettig om het over de klaagmuur te hebben en eventuele redenen van de filmmaker om die niet te vernietigen in de film? Over moslims is nu 3 pagina's vol geschreven, alle onderwerpen zijn aan bod gekomen en alle mogelijke reacties zijn inmiddels ook al geplaatst.quote:Op zondag 8 november 2009 12:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waarom zou hij ?
Jij probeert een topic altijd te laten ontsporen als het over Moslims gaat..door naar anderen te wijzen.
Elke vorm van zelfreflectie is de verdediger van de Moslims vreemd
Waarom niet? Uit angst voor joden? Dat is nou de vraag die ik stel.quote:Op zondag 8 november 2009 12:35 schreef Gia het volgende:
Volgens mij komt de klaagmuur niet eens in beeld, tijdens die trailer.
De klaagmuur komt in de hele trailer niet voor. De Kaaba wel. Waar slaat het op om te gaan zeuren dat je in de trailer niet ziet dat de klaagmuur vernietigd wordt, terwijl je wel ziet dat de Kaaba niet vernietigd wordt.quote:Op zondag 8 november 2009 12:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vind je het onprettig om het over de klaagmuur te hebben en eventuele redenen van de filmmaker om die niet te vernietigen in de film? Over moslims is nu 3 pagina's vol geschreven, alle onderwerpen zijn aan bod gekomen en alle mogelijke reacties zijn inmiddels ook al geplaatst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |