13 kilometer per uur niet een beetje veel voor een hond van anderhalf ?quote:Op donderdag 19 november 2009 23:53 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Vanavond hebben we voor de tweede keer een rondje rond de Efteling gefietst en dat ging onwijs goed. Volgens Google Maps is het hele rondje van huis, rond de Efteling en weer naar huis zo'n 6,5 kilometer en vandaag liep ze die vlot in een half uur, inclusief een grote en een kleine boodschap doen aan het begin.
Met de komst van het nieuwe bungalowpark is de weg richting Villa Pardoes en Bosrijk al een paar jaar geasfalteerd EN verlicht, dus nu is het tenminste ook veilig om daar te fietsen. Voorheen was het echt geen goed idee om daar te komen als het donker was.
Vrienden van ons wonen sinds kort weer in de buurt op ook zo'n 6,2 kilometer, dus dan kan ik mooi een keertje op de fiets gaan aanwaaien met Lara en kan de auto gewoon thuis blijven. Na paar bakkies koffie, kunnen we dan weer op ons gemak terug en misschien kan ik dan ook wel een pilsje pakken, voordat we terug naar huis fietsen.
Mijn moeder woont op zo'n 11 kilometer afstand, dat moet op den duur ook wel te halen zijn voor d'r, maar dat is pas over een paar maandjes. Maar met zo'n weer als vandaag is het prima fietsweer. Zeker niet te warm, want dat loopt niet lekker voor d'r. In het begin was het wat fris, maar na een minuut of 10 had ik het zelf ook niet meer zo koud. Heel anders dan in de zomer, waarin ik pas 's avonds laat ging fietsen als het flink was afgekoeld.
Waarom?quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:54 schreef waterkip het volgende:
[..]
13 kilometer per uur niet een beetje veel voor een hond van anderhalf ? [ afbeelding ]
Ben niet bekend met het ras ,maar de wat grotere honden zijn pas op 2 of 3 jarige leeftijd uitgegroeid .quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:01 schreef compier het volgende:quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:23 schreef compier het volgende:
rufus is nu bij de vet... krijgt zijn rabies shot, wordt gecastreerd en dan volgende week ofzo zijn parvo boostershot
IK weet niet of er in de USA nog steeds zo gedacht word maar het is wel achterhaald hoor.Zijn karakter kan helemaal verranderen ja dus kan ook rustiger worden,maar hoeft niet.Ook zijn vacht enzo kan verranderen,en het ergste vind ik nog dat ze vaak zo lelijk dik worden,pas daar aub mee op.Ik ben niet perse tegen casteren maar omdat ie dan rustiger word vind ik echt een onzin reden en dat gezondheidsverhaal snap ik ook niet zo.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:22 schreef compier het volgende:
aangezien honden over het algemeen rustiger worden en beagles al redelijk eigenwijs enzo zijn..
en het is beter voor de gezondheid (maar dat woog niet echt zwaar mee)
Dit dacht ik ook ja.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Castreren schijnt bij reuen meer gezondheidsrisico's op te leveren dan op te lossen, percentuele kans op allerlei kankers en aandoeningen stijgt enorm. Bij teefjes is het kiezen uit 2 kwaden en kan het beter uitpakken, maar bij reuen is het voor de gezondheid iig niet zo bevorderlijk als de dierenartsen soms zelf nog geloven. (en anders hun portemonnee..)
En of het gedrag er beter op wordt is een grote gok, dat valt niet te voorspellen.. Ze worden vaak rustiger maar ze kunnen ook ineens heel angstig of onzeker worden en dan ben je verder van huis.
Ik begin er iig niet aan zolang het niet medisch echt noodzakelijk is of nadat er een heel leger aan gedragsdeskundigen heeft verklaart dat er niets anders meer op zit dan dat te proberen..
(maar goed, ik heb dan ook een hondje wat qua gedrag zo gemakkelijk is [voor een Cocker] dat de gedachte nog nooit in ons op is gekomen, dus heb wellicht makkelijk praten)
Prostaat vergrotingquote:Op zondag 22 november 2009 17:13 schreef oh-oh het volgende:
Huh, noem es een reden waarom het voor de gezondheid van een reu beter zou zijn om hem te laten helpen?
Das ook zeer zeker een kwestie van opvoeden, geloof me, ik heb de grootste markeerders binnen een week er van af als het moetquote:Op maandag 23 november 2009 01:29 schreef compier het volgende:
maar verder stopt het ook het "territorium afbaken gedrag" oftewel niet overal tegenaan willen pissen
Prostaatvergroting wordt regelmatig gediagnosticeerd bij de oudere intacte hond. Bij 80% van de intacte reuen ouder dan 5 jaar komt dit voor.quote:Op maandag 23 november 2009 08:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Prostaat vergroting, tja, hoe groot is de kans überhaupt dan een reu dat krijgt?
Ik heb er expres voor gekozen om zijn ballen we te laten halen omdat de kans op kanker vrij groot was als ik ze zou laten zitten.quote:Baarmoederontsteking, daar ken ik toch veel honden, die daar zomaar ineens net wel of net niet aan overleden. Prostaatvergroting is bij mijn weten ook lang niet zo accuut dodelijk als baarmoederontsteking, daar zit natuurlijk een groot verschil in.
80 % van de intacte reuen boven de 5 jaar?quote:Op maandag 23 november 2009 10:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Prostaatvergroting wordt regelmatig gediagnosticeerd bij de oudere intacte hond. Bij 80% van de intacte reuen ouder dan 5 jaar komt dit voor.
[..]
Ik heb er expres voor gekozen om zijn ballen we te laten halen omdat de kans op kanker vrij groot was als ik ze zou laten zitten.
Ik heb er geen moment spijt van gehad. Afgezien dat hele ketamine zeikverhaal van toen.
De mooiste bijkomstigheid is dat hij ook stukken beter met andere honden om kan gaan. Voorheen moest hij echt ELKE hond hebben, nu is het 1 op de 40 honden waar die niks van moet hebben.
Ik heb t in al die jaren alleen bij Qwea gehoord, en ik ken me nogal wat hondenquote:Op maandag 23 november 2009 10:55 schreef senesta het volgende:
Elco heeft gelukkig ook nooit last gehad
http://www.huisdierenziek(...)rgrote-prostaat.htmlquote:Op maandag 23 november 2009 10:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
80 % van de intacte reuen boven de 5 jaar?
Wat is daar je bron van?
Naja, dan kloppen die statistieken ieg niet in mijn huis, gelukkig!
Ik heb het ook nog nooit gehoord/ meegemaakt hoor afgezien van Baloe.quote:Op maandag 23 november 2009 10:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb t in al die jaren alleen bij Qwea gehoord, en ik ken me nogal wat honden
Eigenlijk zouden we gewoon eens moeten mailen en vragen naar de bron van die cijfersquote:Op maandag 23 november 2009 11:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.huisdierenziek(...)rgrote-prostaat.html
Te voorzichtig is ook niet goed voor de ontwikkeling van je hond..quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef waterkip het volgende:
[..]
Ben niet bekend met het ras ,maar de wat grotere honden zijn pas op 2 of 3 jarige leeftijd uitgegroeid .
Kan op latere leeftijd gewrichtsproblemen geven
http://www.fryskdagboek.nl/html/fietsen.html
Ja ,ik ben heel voorzichtig!
Ik dacht dat deze mythe inmiddels toch echt wel achterhaald zou zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2009 02:22 schreef compier het volgende:
aangezien honden over het algemeen rustiger worden en beagles al redelijk eigenwijs enzo zijn..
en het is beter voor de gezondheid (maar dat woog niet echt zwaar mee)
Somsquote:Op maandag 23 november 2009 13:26 schreef Maes het volgende:
Q als ik die dikke van jou zie wil ik em altijd knuffelen, hij heeft zo'n knuffelhoofdWil ie dat wel zo met je armen om zijn nek?
Oohh, wat een leukerdsquote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef tralalala het volgende:
Maar eens even wat foto's van onze Kooiker pup Joy posten.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haar zusje zit nu bij mijn tante en oom, dus die kunnen elkaar lekker blijven zien.![]()
[ afbeelding ]
Dat valt best mee hoor. We fietsen al sinds haar eerste verjaardag en de eerste keer was het alleen nog maar de straat uit en gingen we lopend weer terug. Maar Lara heeft zo ontzettend veel energie, die moet gewoon genoeg bewegen iedere dag, anders gaat ze in huis de hele tijd zitten walgen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:54 schreef waterkip het volgende:
[..]
13 kilometer per uur niet een beetje veel voor een hond van anderhalf ? [ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 23 november 2009 23:00 schreef tralalala het volgende:
Maar eens even wat foto's van onze Kooiker pup Joy posten.![]()
Klinkt prima zo hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:55 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Dat valt best mee hoor. We fietsen al sinds haar eerste verjaardag en de eerste keer was het alleen nog maar de straat uit en gingen we lopend weer terug. Maar Lara heeft zo ontzettend veel energie, die moet gewoon genoeg bewegen iedere dag, anders gaat ze in huis de hele tijd zitten walgen.
En ik heb gewoon niet iedere dag de tijd om met haar zo'n uur of 3 door het bos te wandelen. Waar ze trouwens de route ook altijd 5 keer aflegt, omdat ze van voor naar achter scheurt en ook alleen maar rent.
En ze draaft naast de fiets. In het begin wil ze altijd in galop, maar omdat dat niet goed is voor d'r gewrichten, mag ze dat van mij niet. En tussendoor stap ik een keer of twee af, zodat ze wat kan snuffelen en eventjes langs de fiets kan wandelen.
Ik denk dat je dat ook makkelijk goed vind met kleine hondjes dan grote,ik moet er niet aan denken 3 Lara's op de bank hoe lief ze ook isquote:Op dinsdag 24 november 2009 20:57 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Beterschap huize Guess.
Soms zou ik willen dat ik Lara van mezelf ook op de bank mocht laten springen, maar dat is gewoon geen goed idee. Ze kent haar plek in huis [en de roedel] en daarom liggen we alleen samen op de Fatboy.
Dat is een dekbed overtrek,die had ik "euhm" voor mezelf mee op de bank.Ik heb een stel fleecedekens waar ze normaal op en onder liggen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:35 schreef Dandilion het volgende:
leuek fotos weer.. even een offtopic vraagje, is dat een woondeken of een dekbed hoes :-) ik zoek een nieuwe deken voor op de bank :-) :-)
Oh wat een leuk beestquote:Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef sinemet het volgende:
M'n schatje Bullie op schoot bij m'n pa:
[ afbeelding ]
Toffe foto, ze passen bij elkaarquote:Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef sinemet het volgende:
M'n schatje Bullie op schoot bij m'n pa:
[ afbeelding ]
dit zou zo ronja kunnen zijnquote:Op woensdag 25 november 2009 21:34 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Die puppyslaaphouding heeft ze iedere dag al, sinds ze hier in huis is. Ik vind het zo schattig om te zien. Vaak heeft ze één van d'r voorpoten of alle twee ook nog gestrekt in het luchtledige hangen, echt te maf om te zien.
Hier was ze net een week of 10 oud denk ik...
[ afbeelding ]
... en heeft ze nog zo'n lekker rattenstaartje.
Even schaamteloos deze link uit de nieuwsbrief van de Salt geplukt: Why old dogs are the best dogs.
Ik herkende het wel, moest gelijk aan die twee oude sullen van ons denken
.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:47 schreef waterkip het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |