abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74359442
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:09 schreef DikVoormekaar het volgende:
Almere College: zoeken op Wilders VERBODEN-Censuur

NIETS IS LAGER DAN TE CENSUREREN WAT MEN NIET BEGRIJPT!!
[..]

Wat vinden de niet Wilders fans hiervan ?
Waarom zien we nooit een Wilders-kritisch geluid op Geenstijl? Mag dat niet van papa Telegraaf?
pi_74359592
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:50 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Allebei. Ik vraag me af hoe dat staatsrechtelijk zit.
Ik denk, en je-weet-wel-wie zal het wel beter weten, dat er weinig staatsrechtelijks is. Het staatshoofd wijst een formateur aan, traditioneel van of via de grootste partij en die probeert een coalitie te vormen.

Historisch is het niet uniek:
quote:
Op grond van de verkiezingsuitslag i krijgt Den Uyl (PvdA) direct de formatieopdracht. Hij mikt op een combinatie van PvdA-CDA-D66. Meteen al eist het CDA evenveel ministersposten als de PvdA. De Uyl schuift dit probleem naar de laatste fase van de formatie en richt zich eerst op de programbesprekingen.

Om dat program tot stand te brengen, zijn nog twee informateurs nodig: Albeda (CDA), en later Veringa (CDA). De eerste om een geschil over de ondernemingsraden op te lossen en de tweede om tot een compromis over abortus te komen.

Daarna komt de zetelverdeling aan de orde. Het voorstel van Den Uyl om de posten over PvdA, CDA en D'66 als 8-8-1 te verdelen, wordt door het CDA verworpen. Twee informateurs, Vrolijk (PvdA) en Verdam (CDA) kiezen dan maar voor 7-7-2. De PvdA eist dan wel dat Van Agt (KVP) niet op Justitie komt.

Hoewel het CDA deze eis nog slikt, wordt het enthousiasme om mee te doen steeds minder. Bovendien wijst de partijraad van de PvdA het akkoord over de zetelverdeling af. Als de PvdA evenmin instemt met Andriessen op Economische Zaken is de formatie mislukt.

Informateur Van der Grinten (CDA) begint helemaal opnieuw. Hij constateert dat de breuk niet te lijmen is en richt zich daarna op confessioneel-liberale samenwerking. Van Agt en Wiegel (VVD) weten snel op één lijn te komen. Probleem is wel dat zeven CDA-Tweede Kamerleden (onder wie fractievoorzitter Aantjes) het programma deels afwijzen. Zij zijn echter bereid zich loyaal op te stellen (vandaar hun bijnaam 'loyalisten'). Van Agt mag de formatie daarna afronden
http://www.parlement.com/9353000/1f/j9vvhy5i95k8zxl/vh8lnhronvw8
pi_74364644
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:50 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Allebei. Ik vraag me af hoe dat staatsrechtelijk zit.
Het staatsrecht zegt daar niets over, maar het ligt voor de hand dat de coalitie een afspiegeling is van de samenstelling van de Tweede Kamer en dat dus in ieder geval de grootste partij in de regering zit (en de minister president levert).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:26:14 #154
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74367356
quote:

[..]

Belachelijk inderdaad.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:37:07 #155
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74367879
quote:

[..]

Van mijn part mogen ze geen enkele politieke beweging die binnen de wet handeld censureren, zeker niet als onderwijs instelling.

Ik vraag mij overigens wel af of GS dit gemeld had als het bijvoorbeeld over een reformatische school ging die progressieve websites in de ban deed, maar dat blijft natuurlijk speculeren en doet niks af aan deze censuur.
pi_74395645
Wat maakt het nu uit of de pvv een exreem rechtse partij is???

Ik ben nog steeds fan van sommige ideeen van de pvv....

Wilders heeft goede ideeen over het allochtonen beleid.
Al die buitenlanders kosten geld, en wie betaald het weer??? De burgers....

En dan kan een partij als gevaar worden gezien, maar wie is er nu gevaarlijk in onze samenleving???
  woensdag 4 november 2009 @ 19:32:05 #157
177885 JoaC
Het is patat
pi_74395758
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:29 schreef harmenthebest het volgende:

Ik ben nog steeds fan van sommige ideeen van de pvv....

En dan kan een partij als gevaar worden gezien, maar wie is er nu gevaarlijk in onze samenleving???
Ik lees een generaliserende en twee segregratiserende opmerkingen die precies aangeven wat er mis is met extreem rechts
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 4 november 2009 @ 20:33:22 #158
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74398453
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:32 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ik lees een generaliserende en twee segregratiserende opmerkingen die precies aangeven wat er mis is met extreem rechts
En dan ook nog spelfouten!
pi_74398707
Er zijn misschien wel een paar buitenlanders die geld opleveren.
Maar over het algemeen kosten ze geld en maken ze de buurten onveilig.

Die kosten moeten worden terrugbetaald: Kopvottaks etc.

Wie wil je anders op laten draaien voor die kosten??? de burgers zeker?
pi_74398732
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:29 schreef harmenthebest het volgende:
Dat maakt niks uit.
quote:
Niet alle buitenlanders kosten geld. Vele buitenlanders leveren zelfs wat op. Niet alle burgers betalen hiervoor, sommige burgers kosten juist geld. Als je enige kennis van de maatschappij had zou je dit weten, maar jij blijkbaar niet. Merkwaardig...
quote:
Er zijn vele gevaren. Wat is je punt?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74398825
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef harmenthebest het volgende:
Maar over het algemeen kosten ze geld en maken ze de buurten onveilig.
Ben je nou echt zo onwetend of doe je gewoon expres?

Ik heb in een gebied gewoond waar veel buitenlanders woonden. Ze hadden echter allemaal een baan en veroorzaakten helemaal geen overlast, integendeel. Het waren Amerikanen en Britten overigens...
quote:

Welke kosten? Kopvot? Burgers?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74398865
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom zien we nooit een Wilders-kritisch geluid op Geenstijl? Mag dat niet van papa Telegraaf?
Die zijn er wel degelijk. Zoals met die arabische chocoladeletters van de Hema. Geenstijl zat toen te geinen van hoe lang het zou duren voor Wilders dit in de Kamer aanhangig zou maken.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:46:14 #163
177885 JoaC
Het is patat
pi_74399042
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef harmenthebest het volgende:
Maar over het algemeen kosten ze geld en maken ze de buurten onveilig
.
Wederom generalisatie
quote:
KopvoDDentax zou klassenjustitie zijn, dan zou je ook crucifixkettingbelasting moeten gaan heffen. Zelfde geldt dan ook voor kippah's (joodse keppeltjes). Ook een bindi (Hindoestaanse stip) en andere geloofsuitingen zouden dan belast moeten worden.
quote:
Klassieke wij/zij stelling, door deze retoriek gaan bepaalde groepen allochtonen juist denken dat ze er niet bij horen, en ontstaat er segregatie. Een self-fulfilling prophecy.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_74399514
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk, en je-weet-wel-wie zal het wel beter weten, dat er weinig staatsrechtelijks is. Het staatshoofd wijst een formateur aan, traditioneel van of via de grootste partij en die probeert een coalitie te vormen.

Historisch is het niet uniek:
[..]

http://www.parlement.com/9353000/1f/j9vvhy5i95k8zxl/vh8lnhronvw8
Eerst kijkt de informateur wat mogelijk is en op basis daarvan praat men verder, behalve als de plannen al zo klaar als een klontje zijn. Als iedereen de PVV uitsluit en er is geen uitzicht op een coalitie met de PVV dan hoeft dat in principe geen probleem te zijn. Dan wordt er gewoon een coalitie zonder de PVV gemaakt, lijkt mij.

Het zou volgens mij behoorlijk ondemocratisch zijn om bepaalde coalities te forceren. In Nederland kan natuurlijk niemand gedwongen worden om met de grootste partij samen te werken. In tegenstelling tot landen waar de grootste partij met de macht wegloopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 04-11-2009 21:15:51 ]
pi_74399523
die hoofddoekjes verbergen wie je bent, je kan niet zien wie het is. Hoe kunnen ze dan misdadigers opsporen als ze gewoon een hoofdvod op hebben?
En dat is bij een keppeltje niet het geval.

En over dat de meeste buitenlanders geld kosten:
Ik hoop dat het duidelijk is dat het over niet westerse allochtonen gaat:
Kijk heef ff op internet naar statistieken en je ziet dat er een hoog percentage allochtonen werkloos is, en onder allochtonen is er ook veel geweld. Ik vind dat de allochtonen die werkloos zijn en overlast bezorgen gelijk het land uit gezet moeten worden. Enkele reis naar.....
  woensdag 4 november 2009 @ 22:19:39 #166
177885 JoaC
Het is patat
pi_74403376
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:57 schreef harmenthebest het volgende:
die hoofddoekjes verbergen wie je bent, je kan niet zien wie het is. Hoe kunnen ze dan misdadigers opsporen als ze gewoon een hoofdvod op hebben?
En dat is bij een keppeltje niet het geval.

En over dat de meeste buitenlanders geld kosten:
Ik hoop dat het duidelijk is dat het over niet westerse allochtonen gaat:
Kijk heef ff op internet naar statistieken en je ziet dat er een hoog percentage allochtonen werkloos is, en onder allochtonen is er ook veel geweld. Ik vind dat de allochtonen die werkloos zijn en overlast bezorgen gelijk het land uit gezet moeten worden. Enkele reis naar.....
Hoeveel procent van die recidiverende allochtonen is vrouw?

Verder:

Deze vrouwen zijn niet van elkaar te onderscheiden als ze een misdaad plegen... Allemaal een hoofddoek om, zie jij het??
[..]
  woensdag 4 november 2009 @ 22:24:33 #167
177885 JoaC
Het is patat
pi_74403615
quote:

[..]

Die vinden het waarschijnlijk net zo erg als Wildersfans.
[..]
pi_74408407
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Volwassen argument .
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Van mijn part mogen ze geen enkele politieke beweging die binnen de wet handeld censureren, zeker niet als onderwijs instelling.

Ik vraag mij overigens wel af of GS dit gemeld had als het bijvoorbeeld over een reformatische school ging die progressieve websites in de ban deed, maar dat blijft natuurlijk speculeren en doet niks af aan deze censuur.
Inderdaad speculatie, dus waarom het opbrengen in deze discussie? Daarmee probeer je het alleen meer te ontkrachten. 'Ja maar zij deden het ook' mentaliteit.

Dit krijg je als je vrijheid van meningsuiting weggeeft om politiek-correct te zijn.
pi_74408443
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:19 schreef JoaC het volgende:

[..]

Hoeveel procent van die recidiverende allochtonen is vrouw?

Verder:

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deze vrouwen zijn niet van elkaar te onderscheiden als ze een misdaad plegen... Allemaal een hoofddoek om, zie jij het??
Een bank heeft wat mij betreft het volledige recht mensen toegang te weigeren als zij hun hoofd afgeschermd hebben.

En over je vraag... niet op een zwart/wit camera van bovenaf.
  donderdag 5 november 2009 @ 12:08:54 #170
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74414877
quote:
Op donderdag 5 november 2009 01:53 schreef Halve_Maen het volgende:

Inderdaad speculatie, dus waarom het opbrengen in deze discussie? Daarmee probeer je het alleen meer te ontkrachten. 'Ja maar zij deden het ook' mentaliteit.

Dit krijg je als je vrijheid van meningsuiting weggeeft om politiek-correct te zijn.
Als je klappen uit wil delen, moet je ook bereid zijn om te incasseren, dat zie ik wilders(aanhangers) niet doen, die geven een klap en zeggen dan dat dat hun onbetwistbare mening is, en als die niet strookt met een andere mening dan is deze mening het 'links' of 'politiek correct', het is makkelijk scoren en komt de vrijheid van meningsuiting totaal niet ten goede omdat je je mening niet beargumenteerd, maar op een manier van 'zo is het' je spreekwoordelijke hakken in het zand zet.
pi_74415879
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je klappen uit wil delen, moet je ook bereid zijn om te incasseren, dat zie ik wilders(aanhangers) niet doen, die geven een klap en zeggen dan dat dat hun onbetwistbare mening is, en als die niet strookt met een andere mening dan is deze mening het 'links' of 'politiek correct', het is makkelijk scoren en komt de vrijheid van meningsuiting totaal niet ten goede omdat je je mening niet beargumenteerd, maar op een manier van 'zo is het' je spreekwoordelijke hakken in het zand zet.
Geef een voorbeeld dan? Kritiek hebben op de Islam is zeker weten gefundeerd.
  donderdag 5 november 2009 @ 12:46:57 #172
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74415976
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:44 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Kritiek hebben op de Islam is zeker weten gefundeerd.
Grappige stelling.
  donderdag 5 november 2009 @ 12:52:51 #173
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74416166
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:46 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Grappige stelling.
Kan je me precies uitleggen wat er zo grappig aan deze stelling is?
Proud to be a Kafir!
  donderdag 5 november 2009 @ 12:55:04 #174
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74416233
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:52 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Kan je me precies uitleggen wat er zo grappig aan deze stelling is?
Schrikbarend dat dat blijkbaar niet evident is, maar goed... Zoals het daar staat is kritiek op de islam, ongeacht wat die kritiek ook moge zijn, altijd gefundeerd.
  donderdag 5 november 2009 @ 13:02:56 #175
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74416479
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:55 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Schrikbarend dat dat blijkbaar niet evident is, maar goed... Zoals het daar staat is kritiek op de islam, ongeacht wat die kritiek ook moge zijn, altijd gefundeerd.
Goed punt Ik zag deze woordspeling even niet
Proud to be a Kafir!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')