abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74337870
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:07 schreef Picchia het volgende:
Maar ja, Pechtold ontleend 15 zetels aan het Wilders-bashen. Dan kan hij deze uitgelezen kans natuurlijk niet aan zich laten ontgaan.
Pechtold is net zo'n populist als Wilders.
pi_74337880
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:28 schreef maartena het volgende:

[..]

D'66 heeft aangegeven NOOIT met de PVV te willen regeren. CDA en PvdA hebben dit eigenlijk ook enigszins aangegeven in eerdere uitspraken, maar meer in de trend van "onoverkoombare verschillen".

Als de PVV daadwerkelijk de verkiezingen wint, dan voorspel ik een politieke impasse. De PVV zal zelf nooi 76 zetels halen natuurlijk, dus heeft altijd een partij (of 2) nodig om een coalitie te kunnen vormen. Er zullen dan een hoop formatie-gesprekken plaatsvinden, waar naar mijn voorspelling niets uit gaat komen.

En krijgen we na 4 maanden touwtrekken een formateur die zijn ontslag indient omdat er geen regeerakkord bereikt kan worden, en dan is het aan een nieuwe formateur de taak om een coalitie te vormen, waarbij deze waarschijnlijk de PVV niet inschakelt - en waartoe hij gerechtigd is.
En dan gaan we de formatie-records van België verbreken

PVV moet lekker oppositie gaan voeren met een zeteltje of 15
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:32:01 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74337896
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Waarom was Geert dan niet bij de herdenking, en Rita wel?
Waarom zouden politici sowieso bij een herdenking van een vermoorde cineast met een politiek geladen mening moeten zijn? Als ze hem persoonlijk kenden is dat een ander verhaal natuurlijk...... maar de beste man mag dan wel vermoord zijn door een moslim extremist, maar politieke leiders horen daar natuurlijk niet thuis.

Het was een programma maker met een mening. Geen politiek figuur zoals Pim Fortuyn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:34:53 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74337927
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:30 schreef Dutchguy het volgende:
Pechtold is net zo'n populist als Wilders.
En Wouter Bos.

Populisme is inderdaad een goede tactiek om stemmen te verkrijgen. Men ziet hoe one-liners in de VS complete volksstammen omtovert tot stemmers, en die tactieken willen ze in Nederland ook wel gebruiken natuurlijk.

Toch denk ik dat Wouter Bos en Wilders veel populistischer bezig zijn dan Pechtold. Pechtold zie je niet zo met one-liners strooien, terwijl beide voorgenoemde heerschappen daar al jaren mee bezig zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_74337929
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom zouden politici sowieso bij een herdenking van een vermoorde cineast met een politiek geladen mening moeten zijn? Als ze hem persoonlijk kenden is dat een ander verhaal natuurlijk...... maar de beste man mag dan wel vermoord zijn door een moslim extremist, maar politieke leiders horen daar natuurlijk niet thuis.

Het was een programma maker met een mening. Geen politiek figuur zoals Pim Fortuyn.
Het was een moord met een terroristisch oogmerk, tegen de staat/maatschappij dus en dan horen politieke figuren er wel zeker thuis
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:35:09 #131
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74337932
quote:

[..]

D'66 heeft aangegeven NOOIT met de PVV te willen regeren. CDA en PvdA hebben dit eigenlijk ook enigszins aangegeven in eerdere uitspraken, maar meer in de trend van "onoverkoombare verschillen".

Als de PVV daadwerkelijk de verkiezingen wint, dan voorspel ik een politieke impasse. De PVV zal zelf nooi 76 zetels halen natuurlijk, dus heeft altijd een partij (of 2) nodig om een coalitie te kunnen vormen. Er zullen dan een hoop formatie-gesprekken plaatsvinden, waar naar mijn voorspelling niets uit gaat komen.

En krijgen we na 4 maanden touwtrekken een formateur die zijn ontslag indient omdat er geen regeerakkord bereikt kan worden, en dan is het aan een nieuwe formateur de taak om een coalitie te vormen, waarbij deze waarschijnlijk de PVV niet inschakelt - en waartoe hij gerechtigd is.
het CDA geeft via interne wegen wel aan dat samenwerking met de PVV gevoelig ligt, maar dat zal ze er echt niet van weerhouden om er samen met de VVD wat bezuinigings/privatiseringsplannetjes doorheen te drukken totdat een brinkman ruzie krijgt met een graus oid. In een oppositie is het makkelijk om je team als partijleider onder controle te houden door te zeggen dat je niet met 'linkse' media wil praten, maar zodra je in de regering zit kan je sowieso niet meer met dat soort smoezen kunnen aankomen, zeker niet in het geval van een relletje.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-11-2009 01:40:21 ]
pi_74338126
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

het CDA geeft via interne wegen wel aan dat samenwerking met de PVV gevoelig ligt, maar dat zal ze er echt niet van weerhouden om er samen met de VVD wat bezuinigings/privatiseringsplannetjes doorheen te drukken totdat een brinkman ruzie krijgt met een graus oid. In een oppositie is het makkelijk om je team als partijleider onder controle te houden door te zeggen dat je niet met 'linkse' media wil praten, maar zodra je in de regering zit kan je sowieso niet meer met dat soort smoezen kunnen aankomen, zeker niet in het geval van een relletje.
Als het CDA de grootste machtsbasis in een coalitie heeft zal ze net zoals het een uitdaging was met de LPF ook een coalitie kunnen sluiten met de PVV.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:01:51 #133
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_74355158
Het immigratie- en integratiedebat wordt beheerst door één overheersende factor: de massa-immigratie uit islamitische landen. De voorstanders van de PVV zeggen dat hun grote roerganger gelijk heeft. De tegenstanders beweren dat Wilders een hatende islamofoob is op wie alles wat Godwin heet van toepassing is.

Wanneer je dit debat van alle emoties zou verlossen en het van een afstand zou bekijken kom je tot de conclusie dat Geert Wilders eigenlijk best een punt heeft. Neem een andere migrantengemeenschap in Nederland: de Chinezen.

Deze groep is niet echt geïntegreerd in de Nederlandse samenleving. De oudere generatie spreekt niet of nauwelijks Nederlands en heeft geen affiniteit met Nederland of Nederlanders. Tot zover is er een parallel te trekken met de islamitische immigrantengemeenschap waar Wilders het voortdurend over heeft. Kom je echter bij de jongere generatie dan is er een significant verschil. De statistieken wijzen uit dat het aantal Chinese jongeren in de gevangenis zowel in relatieve als in absolute zin te verwaarlozen is. Verder heb ik, voor zover ik mij kan herinneren, nog nooit Chinese jongeren gezien die met herdenkingskransen voetballen of heb ik de Chinese gemeenschap horen klagen dat er geen aparte loketten zijn waar men terecht kan.

Wat ik mij wel kan herinneren is een of andere geitenwollensokkenambtenaar die het verontrustend vond dat zo weinig Chinezen van een uitkering gebruik maken. Ik heb toentertijd aan een Chinees gevraagd hoe dat in elkaar stak. Het verbluffend eenvoudige antwoord was dat voor Chinese immigranten het aanvragen van een uitkering als een vernedering werd ervaren. Niet alleen voor de persoon in kwestie overigens. De hele familie zou in de vernedering delen. Ze waren er immers niet in geslaagd het probleem intern op te lossen. Een kwestie van eer dus.

Niet integreren hoeft dus geen probleem te zijn. Het werkelijke probleem is niet het gebrek aan integratie of het vasthouden aan de eigen gebruiken, normen en waarden, maar het stellen van onredelijke eisen door de nieuwkomers. Dat steekt bij de autochtone bevolking. En terecht.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 17:08:28 #134
8781 crew  Frutsel
pi_74355404
quote:

[..]

een stem op de PVV is een stem op links. Althans, dat kan je krijgen.
Als de PVV tussen de 25-35 zetels haalt lijkt me een coalitie over rechts niet haalbaar en ook geen PVV-CDA.
Niemand wil met Wilders, dus zoek je naar alternatieven. Zoals ik zei is rechts niet haalbaar dus krijg je een centrum linkse coalitie met CDA - D66 - SP - (GL) (PVDA likt de wonden)
Wilders zal moeten inbinden met zijn retoriek... en zijn partijprogramma... of hij zal nooit regeren.
pi_74355901
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:01 schreef voice-over het volgende:
knipppppppppp
Goed stuk, m'n compliment.
pi_74355956
Kan de grootste partij worden buitengesloten van de coalitievorming als daar weinig hoop voor is?
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:24:56 #137
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74355968
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:24 schreef Provinciaal het volgende:
Kan de grootste partij worden buitengesloten van de coalitievorming als daar weinig hoop voor is?
Natuurlijk... Bedoel je helemaal buiten het proces, of buiten een te vormen coalitie?
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:29:07 #138
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74356132
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:34 schreef maartena het volgende:
Toch denk ik dat Wouter Bos en Wilders veel populistischer bezig zijn dan Pechtold. Pechtold zie je niet zo met one-liners strooien, terwijl beide voorgenoemde heerschappen daar al jaren mee bezig zijn.
ik zie hier wel een verschil tussen Bos en Wilders. Bos houdt op zo'n persconferentie over DSB, maar ook bij andere gelegenheden, een uitgebreid inhoudelijk verhaal met een visie, ook als die visie niet in jip-en-janneke-brokjes door het volk te behappen zijn. Vervolgens zitten in zo'n verhaal dan ook enkele one-liners die door de media worden opgepakt (zoals over de DSB die verdronk omdat ze niet kon zwemmen).

Dat is wat anders dan bij Wilders, wiens verhalen meestal een oppervlakkige klaagzang zijn, bestaande uit alleen maar one-liners over allerlei incidenten, zonder ergens diep op in te gaan.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:30:10 #139
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74356168
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als de PVV tussen de 25-35 zetels haalt lijkt me een coalitie over rechts niet haalbaar en ook geen PVV-CDA.
Niemand wil met Wilders, dus zoek je naar alternatieven. Zoals ik zei is rechts niet haalbaar dus krijg je een centrum linkse coalitie met CDA - D66 - SP - (GL) (PVDA likt de wonden)
Wilders zal moeten inbinden met zijn retoriek... en zijn partijprogramma... of hij zal nooit regeren.
En ik denk nog steeds dat als het zover komt dat Wilders op Sociaal Economisch beleid 180 graden zal draaien en deze punten als onderhandelmateriaal te gebruiken om het immigratie/intergratiebeleid naar zijn wil door te laten voeren, iets wat andere partijen in het verleden ook vaak genoeg gedaan hebben om mee te kunnen regeren, zoals de huidige PvdA met het onderzoek naar irak en de AOW leeftijd.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:32:33 #140
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74356240
Die sociaal-economische draai heeft Wilders toch allang gemaakt?

Of bedoel je ook zijn punten over meer asfalt / harder rijden en zijn punten over de 'klimaathysterie'?
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:35:23 #141
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74356347
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:32 schreef Pool het volgende:
Die sociaal-economische draai heeft Wilders toch allang gemaakt?

Of bedoel je ook zijn punten over meer asfalt / harder rijden en zijn punten over de 'klimaathysterie'?
ik heb het over een terugdraai, nu ff stemmers trekken die op hun 65ste willen stoppen, maar zodra het tot een evt coalitiegesprekken komt het als wisselgeld gebruiken om het immigratiebeleid naar zn hand te zetten.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:36:23 #142
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74356377
Ik zie Wilders echt geen draai maken omdat hij zo graag mee wil regeren hoor. Niet dat hij niet draait... Dat gebeurt genoeg. Hij wil gewoon niet regeren, hij kan zelf niet regeren, denk ik. Zodra hij gaat onderhandelen, en op punten moet toegeven gaan zijn imago en het bestaansrecht van zijn partij eraan. Dan zou hij onderdeel uit gaan maken van het establishment waar hij zo hard tegenaan schopt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:42:18 #143
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74356627
Een establishment waar hij jaren deel van uitmaakte, maar dat ziet zijn achterban natuurlijk niet.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:43:16 #144
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74356678
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:36 schreef Sjaakz het volgende:
Ik zie Wilders echt geen draai maken omdat hij zo graag mee wil regeren hoor. Niet dat hij niet draait... Dat gebeurt genoeg. Hij wil gewoon niet regeren, hij kan zelf niet regeren, denk ik. Zodra hij gaat onderhandelen, en op punten moet toegeven gaan zijn imago en het bestaansrecht van zijn partij eraan. Dan zou hij onderdeel uit gaan maken van het establishment waar hij zo hard tegenaan schopt.
Ik denk dat veel conventionele partijen zo ook gedacht hebben toen d66 de politiek binnen drong, en zie wat voor partij het geworden is, hell de SP heeft zelfs hun communistische standpunten half overboord gegooid, met populisme haal je mssn 2 x grote verkiezingswinst, daarna stapt men op een paar die-hards na wel over naar een andere partij.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:43:16 #145
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74356679
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef Pool het volgende:
Een establishment waar hij jaren deel van uitmaakte, maar dat ziet zijn achterban natuurlijk niet.
Precies, maar dat kan hij natuurlijk moeilijk volhouden wanneer hij met andere partijen in een coalitie ( ) gaat zitten.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:44:23 #146
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74356718
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk dat veel conventionele partijen zo ook gedacht hebben toen d66 de politiek binnen drong, en zie wat voor partij het geworden is, hell de SP heeft zelfs hun communistische standpunten half overboord gegooid, met populisme haal je mssn 2 x grote verkiezingswinst, daarna stapt men op een paar die-hards na wel over naar een andere partij.
Ik heb het niet over hoe andere partijen over de PVV denken.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:53:08 #147
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74356996
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:44 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik heb het niet over hoe andere partijen over de PVV denken.
Nee maar niet meeregeren zoals de SP levert je halvering op en meeregeren (zoals D66) doet dat ook als je de regeringsperiode tenminste weet te overleven.
pi_74358599
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:24 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Natuurlijk... Bedoel je helemaal buiten het proces, of buiten een te vormen coalitie?
Allebei. Ik vraag me af hoe dat staatsrechtelijk zit.
pi_74358781
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

CDA zie ik sowieso niet in coalitie met SP en GL gaan, dat heeft misschien nog wel minder kans om te overleven dan een CDA, PVV en VVD coalitie. Vier partijen of meer gaat ook niet werken gok ik, als ze al door de formatie heenkomen.
pi_74359243
Almere College: zoeken op Wilders VERBODEN-Censuur

NIETS IS LAGER DAN TE CENSUREREN WAT MEN NIET BEGRIJPT!!
quote:
Er gebeuren rrrare dingen in het Nederlandse onderwijs. Onlangs bereikte ons het volgende bericht van scholier 'F.': "Vanmiddag probeer ik op school een artikel van Geert Wilders te bekijken, komt er een error, dat het discriminatie is. Geen enkel artikel van onze Geert is meer te bekijken! Het gaat om het Almere college te Dronten." Huh?! We kenden natuurlijk al de beroemde EO-filters die diverse websites blocken wegens 'te geil' of 'te leuk', maar dit is nieuw voor ons. Het woord is aan Joris: "Curieus.

Op het screenshot is duidelijk te zien dat het favicon (het blauwe Spits logo'tje, red.) wel laadt. Het domein staat dus wagenwijd open, maar kennelijk worden artikelen waar het woord 'Wilders' in voorkomt selectief geblokkeerd door de systeembeheerder. Daar is het internet niet voor bedoeld." Ja Almere College, leg dat maar eens uit! Kun je wel zo'n ultieme jeuktekst op je website hebben staan en 'wij kijken elkaar aan, wij groeten elkaar' als motto hanteren, hoe moeten jullie leerlingen straks overleven in de maatschappij als ze hun hele schoolcarrière van Wilders-nieuws verstoken zijn gebleven? Maar goed. Een middelbare school die op de eigen website 101 keer het woord 'ontmoetingsschool' laat vallen is natuurlijk al bij voorbaat verdacht

http://www.geenstijl.nl/m(...)_wilde.html#comments
.
Wat vinden de niet Wilders fans hiervan ?
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')