Door het examenforum zo te zienquote:Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef Rainb0ws het volgende:
miss. beetje ontopic , maar dankzij jouw wiskundetopics heb ik een 6,5 gehaald voor mn vwo wiskunde examen, Thanks dus!
Er is toch niets om te zetten als je alles in feet uitdrukt? Begrijp je de berekening van de integraal wel?quote:Op zondag 1 november 2009 17:01 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe komen ze aan 123 ft?
[ afbeelding ]
Dat is zeker weer zo'n rare omzetting met feet enzo?
je bedoeltquote:
Wat snap je er niet aan?quote:Op zondag 1 november 2009 17:01 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe komen ze aan 123 ft?
[ afbeelding ]
Dat is zeker weer zo'n rare omzetting met feet enzo?
nooit van een tvp gehoord?quote:Op zondag 1 november 2009 18:27 schreef Riparius het volgende:
@Iblis & GlowMouse: is geen van beide goed.
We hebben immers v(t) = s'(t) en s(0) = 0, zodat:
s(T) = ∫0T v(t)dt
Maar doe geen moeite, de vragensteller vond ONZ en KLB kennelijk toch een stuk belangrijker.
Ik had eigenlijk geen fysische interpretatie in gedachten. Ik wilde gewoon een onbeschaamde tvp plaatsen.quote:Op zondag 1 november 2009 18:27 schreef Riparius het volgende:
@Iblis & GlowMouse: is geen van beide goed.
We hebben immers v(t) = s'(t) en s(0) = 0, zodat:
s(T) = ∫0T v(t)dt
Maar doe geen moeite, de vragensteller vond ONZ en KLB kennelijk toch een stuk belangrijker.
vanaf nu ligt het aan jouquote:Op zondag 1 november 2009 23:17 schreef Iblis het volgende:
GlowMouse, ligt het aan mij of moet ik op http://betahw.mine.nu/index.php alle backslashes dubbel invoeren om resultaat te hebben? Dus \int en niet \int?
Ik snap hoe A eruit ziet uitgedrukt in v1 en v2, maar heb echt nog geen idee hoe ik kern en bereik moet vinden. Ik kan niet rijvegen in die matrix, geloof ik.quote:Op zondag 1 november 2009 02:05 schreef Hanneke12345 het volgende:
4. Laat v ∈ R^2 een vector zijn van lengte één, dus ||v|| = 1. Definieer de matrix A door A=vvT
a. Bepaal kern en beeld (=bereik?) van A
- wat is A? ik heb echt geen idee eigenlijk.
Kijk nou eens naar twee voorbeeldjesquote:Op maandag 2 november 2009 00:28 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Ik snap hoe A eruit ziet uitgedrukt in v1 en v2, maar heb echt nog geen idee hoe ik kern en bereik moet vinden. Ik kan niet rijvegen in die matrix, geloof ik.
Van het spoor. Of van je kolomruimte.quote:+ vraag b; geef zonder berekening de eigenwaarden en eigenvectoren van A, eigenwaarde 0 is triviaal, maar ook één is v1^2+v2^2, waar komt die vandaan?
Dan kom ik een dezer dagen nog wel met de vraag op de proppen, heb woensdag weer les in 'Eviews' en ben op dit moment niet eens in staat een fatsoenlijk antwoord te geven op de vragen die ik hebquote:
Reset proces gebruiken in het systeem van je GR? Dan gaat alles terug naar normaal en werkt het allemaal weer!quote:Op maandag 2 november 2009 18:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik heb een probleem met m'n gr, kan ik m'n vraag hier stellen?
probleem:
ik kan geen grafieken meer zien als ik ze heb geplot, ik heb iets met de zoom gedaan, als ik ZStandard gebruik, zie ik nog steeds niet de grafiek die ik heb geplot
Heb je een Ti-84 (plus)?quote:Op maandag 2 november 2009 18:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik heb een probleem met m'n gr, kan ik m'n vraag hier stellen?
probleem:
ik kan geen grafieken meer zien als ik ze heb geplot, ik heb iets met de zoom gedaan, als ik ZStandard gebruik, zie ik nog steeds niet de grafiek die ik heb geplot
vast dom, maar heb de gr nooit eerder gebruikt, hoe doe ik dat?quote:Op maandag 2 november 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Reset proces gebruiken in het systeem van je GR? Dan gaat alles terug naar normaal en werkt het allemaal weer!Zorg wel dat je je programmas ff beschermt anders flikkert hij die ook weg.
ja, die staan al goed volgens mij:quote:Op maandag 2 november 2009 18:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Heb je een Ti-84 (plus)?
Ga dan eens naar Window en verander de waardes van xmin, xmax etc.
Dat ligt aan de grafiek die je aan wilt plotten.quote:Op maandag 2 november 2009 19:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ja, die staan al goed volgens mij:
-10
10
1
-10
10
1
1
Ja, maar eerst waren deze waardes goed, dat bedoel ik. Heb er nog niets op gezet, gr is nog niet nodig geweest.quote:Op maandag 2 november 2009 19:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat ligt aan de grafiek die je aan wilt plotten.
Maar een reset kan je doen door 2nd/ + knop / Reset / All / All memory te gaan. Je verliest dan wel programma's die je er zelf op hebt gezet.
Dan zou ik hem dus gewoon even resetten. Of anders even alle zooms afgaan.quote:Op maandag 2 november 2009 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar eerst waren deze waardes goed, dat bedoel ik. Heb er nog niets op gezet, gr is nog niet nodig geweest.
Gedaan, dankjewel.quote:Op maandag 2 november 2009 19:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan zou ik hem dus gewoon even resetten.
GR's maken het leven zoveel makkelijkerquote:Op maandag 2 november 2009 19:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gedaan, dankjewel.![]()
Het leven zonder rekenmachine is leuker.
ik snap niet wat ik met de gr moet, vond "gewone" wiskunde beter (wat ik eerst had zonder gr)quote:Op maandag 2 november 2009 19:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
GR's maken het leven zoveel makkelijkerals je het logisch denken/rekenen maar niet afleert.
e2zi = e1/2πi.quote:Op maandag 2 november 2009 21:29 schreef Burakius het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik verschil een beetje in antwoorden en wil weten of dit correct is:
e^2zi = e^1/2 pi * i
Daar maak ik van:
2zi = (1/2 pi + 2pi k )i
zi = (1/4 pi + pi k ) i
z = (1/4 pi + pi k)
Zo moet deze correct zijn?
Ik heb het gewoon correct dus... , vriend had i.p.v. z = (pi/4 + pi k ) ---> z = (pi/4 + 2pi k) . Die 2pi k kan natuurlijk niet, omdat je nog door 2 deelt. Wat hij voor die pi/2 wel doet , maar voor die 2pi niet.quote:
Klopt.quote:Op maandag 2 november 2009 21:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon correct dus... , vriend had i.p.v. z = (pi/4 + pi k ) ---> z = (pi/4 + 2pi k) . Die 2pi k kan natuurlijk niet, omdat je nog door 2 deelt. Wat hij voor die pi/2 wel doet , maar voor die 2pi niet.
Ik kom er niet uit, heb weer hetzelfdequote:Op maandag 2 november 2009 18:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik heb een probleem met m'n gr, kan ik m'n vraag hier stellen?
probleem:
ik kan geen grafieken meer zien als ik ze heb geplot, ik heb iets met de zoom gedaan, als ik ZStandard gebruik, zie ik nog steeds niet de grafiek die ik heb geplot
Heb je met de zoom zitten klooien? Je hebt toch wel íéts veranderd?quote:Op maandag 2 november 2009 22:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kom er niet uit, heb weer hetzelfdeWeet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ja, maar die herstel je toch altijd met ZStandard en dat werkt nu nietquote:Op maandag 2 november 2009 22:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Heb je met de zoom zitten klooien? Je hebt toch wel íéts veranderd?
Scroll eens naar beneden en druk op ZoomFitquote:Op maandag 2 november 2009 22:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar die herstel je toch altijd met ZStandard en dat werkt nu niet
Wat doet dat? Stomme rekenmachinequote:Op maandag 2 november 2009 22:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Scroll eens naar beneden en druk op ZoomFit
Dan stelt hij het scherm zo af dat je grafiek er precies op past. Probeer het nou gewoonquote:Op maandag 2 november 2009 22:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat doet dat? Stomme rekenmachineIk dacht lekker een hoog cijfer halen, zodat ik eindelijk afgerond een 10 sta
Ik wil niets verkeerds doen, rekenmachine was al bijna niet meer af te lezen, daarom wilde ik weten wat het betekende. Ik wil wel die 10 op m'n rapport hequote:Op maandag 2 november 2009 22:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan stelt hij het scherm zo af dat je grafiek er precies op past. Probeer het nou gewoon.
En wat was het resultaat toen je mijn instructies opvolgde?quote:Op maandag 2 november 2009 22:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik wil niets verkeerds doen, rekenmachine was al bijna niet meer af te lezen, daarom wilde ik weten wat het betekende. Ik wil wel die 10 op m'n rapport he
Het werkt! Beste kan ik het dus altijd gebruiken?quote:Op maandag 2 november 2009 22:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En wat was het resultaat toen je mijn instructies opvolgde?
Ja, lijkt me wel het handigste want dan staat je functie er tenminste altijd helemaal op. Je moet wel uitkijken dat je limieten gebruikt indien nodig, (door de xmin en xmax etc. te veranderen) want soms hoef je maar naar een deel van je functie te kijken.quote:Op maandag 2 november 2009 22:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het werkt! Beste kan ik het dus altijd gebruiken?
Ik weet helemaal niets van de gr, weet ook niet wat ik ervan moet weten, dat is het hele probleem. Ik bekijk daarom een beetje wat ik met die grafieken kan, maar bedankt voor de tip.quote:Op maandag 2 november 2009 23:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel het handigste want dan staat je functie er tenminste altijd helemaal op. Je moet wel uitkijken dat je limieten gebruikt indien nodig, (door de xmin en xmax etc. te veranderen) want soms hoef je maar naar een deel van je functie te kijken.
x=22,5 dan? Maar wat kan ik met die info?quote:Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef Iblis het volgende:
Zeg dat het deel dat met 6% is belast x is, en het deel dat met 19% is belast y is, dan is het totaalbedrag dus: 1,06x + 1,19y.
Je weet dat 0,06x = 1,35, dus x moet je kunnen uitrekenen. Dan moet het verder lukken hoop ik?
Aparte toets dan als je niet weet wat je ervoor moet lerenquote:Op maandag 2 november 2009 23:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niets van de gr, weet ook niet wat ik ervan moet weten, dat is het hele probleem. Ik bekijk daarom een beetje wat ik met die grafieken kan, maar bedankt voor de tip.(ik hoop op een 10, valse hoop)
Invullen, dan weet je dus dat 158,32 = 1,06·22,5 + 1,19y.quote:Op maandag 2 november 2009 23:03 schreef Thije het volgende:
[..]
x=22,5 dan? Maar wat kan ik met die info?
Welke denkwijze moet ik hanteren? Ik heb een black-out!
Boek ligt op schoolquote:Op maandag 2 november 2009 23:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Aparte toets dan als je niet weet wat je ervoor moet leren.
Doh! Tnx!quote:Op maandag 2 november 2009 23:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Invullen, dan weet je dus dat 158,32 = 1,06·22,5 + 1,19y.
welke methode heb je?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:52 schreef Gratau het volgende:
'Een ijscoman weet uit ervaring dat hij op een zonnige dag bij een prijs van 1.30 per ijsje 700 stuks verkoopt. Bij elke 10 cent prijsverhoging verkoopt hij er 50 minder. Er bestaat een lineair verband tussen de prijs p in euro's en het aantal verkochte ijsjes q'
ik heb eerst a berekend ( uitgaande van p = aq + b ) ik kwam uit op -0.002.
maar hoe verder?
ik weet trouwens niet of het bij beta hoort
Er staat geen vraag/opdrachtquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:52 schreef Gratau het volgende:
'Een ijscoman weet uit ervaring dat hij op een zonnige dag bij een prijs van 1.30 per ijsje 700 stuks verkoopt. Bij elke 10 cent prijsverhoging verkoopt hij er 50 minder. Er bestaat een lineair verband tussen de prijs p in euro's en het aantal verkochte ijsjes q'
ik heb eerst a berekend ( uitgaande van p = aq + b ) ik kwam uit op -0.002.
maar hoe verder?
ik weet trouwens niet of het bij beta hoort
huh ik snap het even niet. bereken je b zo?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef GlowMouse het volgende:
Je a is goed. Je hebt alleen nog niet gebruikt dat bij een prijs van 1.30 per ijsje 700 stuks verkoopt.
Dat je een modelletje moet uitrekenen mischienquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:54 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Er staat geen vraag/opdracht
Neem aan dat je dat lineair verband moet geven?
jaquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:54 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Er staat geen vraag/opdracht
Neem aan dat je dat lineair verband moet geven?
als je 1.30 invult als prijs moet er 700 uitkomen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:55 schreef Gratau het volgende:
[..]
huh ik snap het even niet. bereken je b zo?
Je kan toch de variablen invullen die je weet en zo de variabel die je niet weet uitrekenen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:55 schreef Gratau het volgende:
[..]
huh ik snap het even niet. bereken je b zo?
Ik zou q als functie van p nemen. Je wil toch het effect van de prijs op de verkochte aantallen beschrijven in een formule?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:55 schreef Gratau het volgende:
[..]
ja
stel de formule van p als functie van q
Het is hem al gelukt, me dunkt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:17 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik zou q als functie van p nemen. Je wil toch het effect van de prijs op de verkochte aantallen beschrijven in een formule?
Misschien, maar dat heeft hij/zij hier dan niet laten zien. En als je met een kromme redenatie of een verkeerde aanpak bij het 'goede' antwoord uitkomt wil dat niet zeggen dat je het goed hebt gedaan.quote:
Wij hadden hier dus ook -h + 1 uit!!!! En naar 0 is dat natuurlijk 1.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:43 schreef GlowMouse het volgende:
Het differentiequotiënt voor f als h < 0 is (f(h)-f(0))/(x-0) = (-h² + h - 0)/h = -h+1.
Als h van onderen naar 0 gaat, komt hier 1 uit.
Verdammt, nee ik, moet leren lezen, was de 1 in f(h) vergeten. Zie edit.quote:
Dat is gewoon integreren m.b.v. substitutie, je gaat van een integraal over dy over naar een integraal over dp, misschien dat deze voorbeelden bij Wikipedia je wat helpen, maar kort gezegd (ik heb even geen tijd om het helemaal uit te werken), het doel is om een makkelijker integraal te krijgen, m.a.w. men wil van integratie over y naar integratie over p, waarbij dat een ‘handige’ vorm heeft, daarvoor kiest men de substitutie p = y3 + 2, en dan geldt dp/dy = 3y2 (lijkt me logisch) en dan maakt men weer gebruik van de voordelen die Leibniz’ notatie biedt, en dan kun je stellen dat dp=3y2dy geldt, ofwel dy=dp/3y2, en dat proppen ze dan in die formule, dus waar dy staat, kun je dan dp/3y2 neerzetten.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:37 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom gaan ze in dat rode blok differentiëren?
Een eigenvector is een vector die na de transformatie niet verandert van richting, althans, kan wel omklappen, maar verschuift verder niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:33 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Even een makkelijke vraag die ik nergens in mijn boek kan vinden
Wat bereken je met een eigenvector. Ik kan het uitrekenen, maar weet niet wat het betekend.
De eigenwaarde is de verlenging/ verkorting van een vector, dat is dan wel weer meteen duidelijk.
er is ook een niet-wiskundetopic.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:20 schreef maniack28 het volgende:
Ik zit hier met de vaag wanneer de golffunctie (in de quantum) een oscillerend karakter heeft (en wanneer deze een monotoom karakter heeft)
Mijn ene bron zegt: Etot > Epot -> oscillerend karakter, terwijl de andere bron zegt Ekin>Epot, wat niet op hetzelfde neerkomt. Immers kan Etot > Epot als Ekin < Epot.
Als q>0 is het rechterlid deelbaar door 11, maar het linkerlid niet. Als p>0 zelfde met 7. Dus p=q=0.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:50 schreef Borizzz het volgende:
Ik moet 2 natuurlijke getallen p,q vinden met 35p=55q.
Lastig. Ik kwam tot nu toe niet verder dan priemontbinding maken;
(5*7)p=(5*11)q
5p*7p =5q*11q
Wie ziet hoe het verder moet en wil een tip geven?
Dus geen oplossingen.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Als q>0 is het rechterlid deelbaar door 11, maar het linkerlid niet. Als p>0 zelfde met 7. Dus p=q=0.
Ik gebruik de term 'natuurlijk getal' zelf zelden. Ik spreek liever van positieve danwel niet-negatieve gehele getallen.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:11 schreef GlowMouse het volgende:
thabit vindt 0 een natuurlijk getal
Zeker, al kan je ook zonder de hoofdstelling wel bewijzen dat een 5-macht maal een 7-macht niet deelbaar is door 11, maar met de hoofdstelling is het wel zo makkelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:13 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Dus geen oplossingen.
Kan je dit ook concluderen met hoofdstelling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |