Vertaling:quote:- Goodbye, Peter.
- Don't say goodbye. The French say 'au revoir'.
Waar zit de fout ?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:34 schreef California het volgende:
Deze promo voor The Cleveland Show is al een tijdje te zien, maar ik keek er deze week pas goed naar:
[..]
Vertaling:
'Tot ziens, Peter.'
'Zeg geen tot ziens. De Fransen zeggen au revoir.'
tot ziens is precies hetzelfde als au revoir, het betekent dat je wenst de ander weer te zien. Vaarwel ofzo is een stuk definitiever.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:55 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik kijk waarschijnlijk compleet over de fout heen...
kun je me een hint geven?
Het was geen woordgrap, dus in de context was de vertaling duidelijk fout omdat het de essentie van de uitdrukking ondermijnde.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:22 schreef Klaudias het volgende:
Ik denk dat het maar net ligt aan de context of "goodbye" goed is of niet. Wat was de grap precies?
Weet je zeker dat het Peter ging om de letterlijke vertaling van 'au revoir', of was het gewoon een droog absurd willekeurig grapje.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:24 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het was geen woordgrap, dus in de context was de vertaling duidelijk fout omdat het de essentie van de uitdrukking ondermijnde.
Dat is toch de juiste uitdrukking?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:26 schreef M4a1 het volgende:
In Van Helsing zegt iemand op een gegeven moment "I'm scared shitless", dat werd prompt vertaald met "ik schijt bagger"
Mja goed, ok het mag misschien een vertaling zijn die op hetzelfde neerkomt, maar het zinnetje "ik schijt bagger" lig ik nog altijd om in een scheurquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:30 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat is toch de juiste uitdrukking?
Volgens mij staat er 'de fransen', zonder hoofdletter.. vind ik erger :pquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:34 schreef California het volgende:
Deze promo voor The Cleveland Show is al een tijdje te zien, maar ik keek er deze week pas goed naar:
[..]
Vertaling:
'Tot ziens, Peter.'
Schitterendquote:Op donderdag 16 september 2010 12:10 schreef Rewimo het volgende:
Bij Deadliest Catch:
Jake has 10 pods to cook breakfast (hij heeft dus de tijd tot de volgende 10 kooien zijn uitgezet).
Werd vertaald met: Jake heeft 10 pannen om het ontbijt klaar te maken
Is het niet gewoon de 'grap' dat Peter tegen Cleveland zegt: dont say goodbye (als in een soort emotionele manier van zeggen: ga niet weg), en dan vervolgt met 'the French say au revoir', waarbij hij dus niet emotineel blijkt te zijn, maar een grappig vervolg geeft op 'dont say..... ' wat dus in deze context een dubbele betekenis heeft. (dont say goodbye = ga niet weg / dont say = zeg niet)quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:34 schreef California het volgende:
[..]
Vertaling:
'Tot ziens, Peter.'
Het is een bekende uitdrukking.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:25 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het Peter ging om de letterlijke vertaling van 'au revoir', of was het gewoon een droog absurd willekeurig grapje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |