abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74380922
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:19 schreef blessed19 het volgende:
vanmiddag een gesprek met een routecoach van stichting daar, ben benieuwd wat daar uiit zal komen. Ik zal het ook met hem hebben over het wa-jong. het schijnt dat er ook aangepaste opleidingen zijn voor mensen met een beperking. dat zou voor mij misschien wel een uitkomst zijn, aangezien ik sinds mijn 18'de eigenlijk alleen maar in de horeca/catering heb gewerkt en daar nu echt er bijna aan onderdoor was gegaan. Ik heb een facilitair diploma (mbo-4), maar daar kan je hier in het ooster echt haast niks mee. verhuizen naar het westen wil ik totaal niet.

Verder vraag ik me af hoe erg het UWV zal vinden als je ergens vrijwilligerswerk gaat doen, aangezien ik morgenavond een gesprek heb bij radio apeldoorn. ook vraag ik het mij af of het verstrandig is om het tegen die mensen te zeggen dat ik een stempel heb. Zelf ga ik ervanuit dat het niet echt handig zal zijn.

gister werd ik gebeld door het UWV en te horen gekregen dat mijn WW loopt tot 6 juni. dat geeft mij best wel wat rust, maar ook mogelijkheden om te kijken naar eventuele omscholingen.

(heb ik weer. een klein tekstje schrijven, maar er toch weer 17 min over doen. )
Ik wil ook zo lang WW ik krijg maar 3 maanden
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74381504
Een bijkomend probleem is leraren hebben in Nederland een te hoge werkdruk. In het buitenland hoeven ze minder uren te maken, omdat de vakanties daar minstens 50 procent langer duren. Werken wordt in Nederland vaak hoger gewaardeerd ten opzichte van vrije tijd. Niet voor niets hebben we hier een heel goed arbeidsethos.

3 maanden WW, voldoe je dan niet aan een of andere jareneis? De sociale zekerheid zal wel steeds soberder worden, terwijl babyboomers op dat gebied alles in de schoot geworpen kregen.
pi_74381696
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:39 schreef sempron2400 het volgende:
Een bijkomend probleem is leraren hebben in Nederland een te hoge werkdruk. In het buitenland hoeven ze minder uren te maken, omdat de vakanties daar minstens 50 procent langer duren. Werken wordt in Nederland vaak hoger gewaardeerd ten opzichte van vrije tijd. Niet voor niets hebben we hier een heel goed arbeidsethos.

3 maanden WW, voldoe je dan niet aan een of andere jareneis? De sociale zekerheid zal wel steeds soberder worden, terwijl babyboomers op dat gebied alles in de schoot geworpen kregen.
Vorig jaar kreeg ook maar 3 maanden terwijl ik toen meer dan 3 jaar aangesloten gewerkt had. Nu heb ik maar 9 maanden gewerkt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74381991
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:45 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vorig jaar kreeg ook maar 3 maanden terwijl ik toen meer dan 3 jaar aangesloten gewerkt had. Nu heb ik maar 9 maanden gewerkt.
het gaat er ook om dat je minimaal 4 van de 5 jaar 52 dagen per jaar hebt gewerkt. als dat zo is, dan krijg je per gewerkt jaar (van minimaal 52 dagen dus) een maand extra.
pi_74382018
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef blessed19 het volgende:

[..]

het gaat er ook om dat je minimaal 4 van de 5 jaar 52 dagen per jaar hebt gewerkt. als dat zo is, dan krijg je per gewerkt jaar (van minimaal 52 dagen dus) een maand extra.
Ach het zal wel
14 SHADES OF GREY
pi_74382216
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ach het zal wel
staat allemaal keurig op de uwv site. als je je daar overigens inlogt, krijg je te zien wat het uwv geregistreerd heeft als werk.
pi_74383125
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:01 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Jeetje meid niet fijn...
De laatste optie lijkt me persoonlijk beter, juist omdat dat vertrouwder is, en niet zo afstandelijk als wanneer je opgenomen wordt.. Denk ik..
*dikke knuffel* wil je veel sterkte wensen.
Net afgesproken dat ik vrijdag er heen ga tot maandag, ff uitwaaien. Werd zelfs vanmorgen nogmaals door de dokter gebeld of ik echt heen ging omdat hij anders dingen in gang wou gaan zetten
  woensdag 4 november 2009 @ 14:29:14 #108
104367 Thrackan
new and improved
pi_74385195
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef Logician het volgende:

[..]

Net afgesproken dat ik vrijdag er heen ga tot maandag, ff uitwaaien. Werd zelfs vanmorgen nogmaals door de dokter gebeld of ik echt heen ging omdat hij anders dingen in gang wou gaan zetten
Wel tof dat je dokter er goed op let Maar waai maar even lekker uit, effe lekker niks.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_74385481
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Wel tof dat je dokter er goed op let Maar waai maar even lekker uit, effe lekker niks.
precies! niet alle dokters zijn zo meegaand.
pi_74388921
Aan de ene kant wel fijn aan de andere kant, voelt het een beetje dubbel
pi_74389413
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:00 schreef blessed19 het volgende:

[..]

staat allemaal keurig op de uwv site. als je je daar overigens inlogt, krijg je te zien wat het uwv geregistreerd heeft als werk.
Dat zal best
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef Logician het volgende:
Aan de ene kant wel fijn aan de andere kant, voelt het een beetje dubbel
Gewoon lekker uitwaaien en je gelukkig prijzen dat je zo'n goeie huisarts hebt.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 16:37:35 #112
104367 Thrackan
new and improved
pi_74389865
Wat is het voor iemand als ik toch een uitkomst dat je zo onwijs veel via Internet kan regelen!

Heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn bod is geaccepteerd, en ik heb meteen online een taxatie kunnen regelen (verplicht voor Hypotheekgarantie) zonder ook maar iemand te hoeven spreken
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_74389972
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:37 schreef Thrackan het volgende:
Wat is het voor iemand als ik toch een uitkomst dat je zo onwijs veel via Internet kan regelen!

Heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn bod is geaccepteerd, en ik heb meteen online een taxatie kunnen regelen (verplicht voor Hypotheekgarantie) zonder ook maar iemand te hoeven spreken
Dat is mooi gefeliciteerd
14 SHADES OF GREY
pi_74390295
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef Logician het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Maar eerst aan jezelf denken, even verstand (zoveel mogelijk) op 0 zetten en tot rust komen. Dan komt de rest van zelf!
pi_74391270
Hopelijk, en hoop dat tegen de tijd v.d meet ik me goed genoeg voel, zou echt graag meegaan
pi_74391451
joh komt wel, en anders organiseren we er nog eentje of we verplaatsen m. Komt helemaal goed!
pi_74391750
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem van het nieuwe leren. Op het MBO valt het nog wel mee althans dat was mijn ervaring maar op het HBO is dat inderdaad zo. Je krijgt aan het begin van een module te horen wat je moet kunnen voor een tentamen. Hoe je dat leert is jouw probleem.
Ik denk dat het inherent aan het hbo, een stukje zelfstandigheid. Op de universiteit was het niet anders. Een hint was wel dat het moeilijkste meestal niet gevraagd werd op een tentamen.

Maar de echte moeilijkheid in hoe je het beste kan leren, zit hem denk ik in het feit dat mensen met autisme vaak overdreven op details gericht zijn. Terwijl het juist belangrijk is dat je de grote lijnen weet, en van daaruit verder kunt redeneren.
pi_74391895
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:38 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik denk dat het inherent aan het hbo, een stukje zelfstandigheid. Op de universiteit was het niet anders. Een hint was wel dat het moeilijkste meestal niet gevraagd werd op een tentamen.

Maar de echte moeilijkheid in hoe je het beste kan leren, zit hem denk ik in het feit dat mensen met autisme vaak overdreven op details gericht zijn. Terwijl het juist belangrijk is dat je de grote lijnen weet, en van daaruit verder kunt redeneren.
Dat is waar dat autisten vastlopen in de details in het totaalplaatje uit het oog verliezen. En als daar de juiste begeleiding bij wordt gegeven hoeft dat niet te gebeuren.
14 SHADES OF GREY
pi_74392460
FF Melden.

Heb volgens de officiële uitslag "Het symdroom van Asperger" / PDD-NOS / En zeer waarschijnlijk ook HFA (High Functioning Autism) d.w.z. IQ hoger dan 130 + beelddenken + fotografisch geheugen + allemaal dingen waar iemand trots op kan zijn maar soms liever kwijt dan rijk is op sommige momenten... (hoge eisen van anderen, matig teamwork, perfectionisme)

Ik heb ook nog een chronische depressie met sociale angststoornis en ADD - volwassen variant. Over het lichamelijke gedeelte zal ik nog maar niet beginnen want dan is het opvragen van een kopietje van mijn medisch dossier toch ff noodzakelijk.

Ik zit nu in de WAJong maar ben 100% afgekeurd met eigenlijk geen uitzicht op snel herstel of snelle reïntegratie d.m.v. een diploma of andere leerwegen, er is gewoon geen goede hulpverlening in Zeeland en zeker Zeeuws-Vlaanderen is waard om te noemen als slechtste, incompetente, amateuristische regio op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Er is gewoon niets, simpel.

Het gaat wel redelijk goed nu, ik heb goede vrienden, familie, wat geld en leuke gadgets etc. maar het liefst zou ik die glazen bubble willen doorprikken waardoor ik dit leven ervaar als iemand die voor de een een freak is en voor de ander een mysterie.

Mijn TVP dan maar dus
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  woensdag 4 november 2009 @ 18:13:39 #120
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74392873
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef Rexonium het volgende:
FF Melden.

Heb volgens de officiële uitslag "Het symdroom van Asperger" / PDD-NOS / En zeer waarschijnlijk ook HFA (High Functioning Autism) d.w.z. IQ hoger dan 130 + beelddenken + fotografisch geheugen + allemaal dingen waar iemand trots op kan zijn maar soms liever kwijt dan rijk is op sommige momenten... (hoge eisen van anderen, matig teamwork, perfectionisme)

Ik heb ook nog een chronische depressie met sociale angststoornis en ADD - volwassen variant. Over het lichamelijke gedeelte zal ik nog maar niet beginnen want dan is het opvragen van een kopietje van mijn medisch dossier toch ff noodzakelijk.

Ik zit nu in de WAJong maar ben 100% afgekeurd met eigenlijk geen uitzicht op snel herstel of snelle reïntegratie d.m.v. een diploma of andere leerwegen, er is gewoon geen goede hulpverlening in Zeeland en zeker Zeeuws-Vlaanderen is waard om te noemen als slechtste, incompetente, amateuristische regio op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Er is gewoon niets, simpel.

Het gaat wel redelijk goed nu, ik heb goede vrienden, familie, wat geld en leuke gadgets etc. maar het liefst zou ik die glazen bubble willen doorprikken waardoor ik dit leven ervaar als iemand die voor de een een freak is en voor de ander een mysterie.

Mijn TVP dan maar dus
Welkom.

Edit: Ik wilde bijna typen, hoe meer zielen hoe meer vreugd... maar in het echt is dat juist het tegenovergestelde, voor een autist.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_74393557
gesprek ging gelukkig goed! maar nu zit ik nog steds te twijfelen hoe ik het gesprek morgenavond zal moeten houden.
pi_74393596
quote:
FF Melden.

Mijn TVP dan maar dus
welkom! ik ben ook nieuw hier, dus je bent niet de enige.

ben je trouwens naast strato ook DT fan? kunnen we een DT meet opzetten.
pi_74393703
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is waar dat autisten vastlopen in de details in het totaalplaatje uit het oog verliezen. En als daar de juiste begeleiding bij wordt gegeven hoeft dat niet te gebeuren.
juist! persoonlijk vind ik dat een grote ergenis! Ik zal ongetwijfeld omgeschoold moeten worden, maar ik zie er nu al tegen op om verslagen e.d. te maken.
pi_74393890
quote:
FF Melden.

Heb volgens de officiële uitslag "Het symdroom van Asperger" / PDD-NOS / En zeer waarschijnlijk ook HFA (High Functioning Autism) d.w.z. IQ hoger dan 130 + beelddenken + fotografisch geheugen + allemaal dingen waar iemand trots op kan zijn maar soms liever kwijt dan rijk is op sommige momenten... (hoge eisen van anderen, matig teamwork, perfectionisme)...
Heel veel sterkte! Het is in de praktijk helemaal niet leuk om een intelligentie te hebben die je niet eens kan benutten. In ieder geval heb je goede vrienden; er zijn mensen met autisme die echt helemaal niemand hebben, die zelfs de sociale code van internetcommunicatie niet begrijpen. En in dat laatste geval houdt het voor mij gewoon op, ik vind dat je een bepaalde basis van mensen mag verwachten

Nog vervelender dan het niet kunnen benutten van je intelligentie is dat wij als tistjes nou net die ervaring missen die in de maatschappij belangrijk is, in grote lijnen dan. Denk je dat de chronische depressie uit autisme volgt? Ik ben ook een tijdje heel somber geweest, toen ik net op mezelf woonde. Financiële aspecten speelden daarbij ook een rol.
pi_74394113
quote:
FF Melden.

Mijn TVP dan maar dus
Welkom hier

Is verhuizen naar een ander regio misschien geen optie als je daar wel een beter leven zou kunnen krijgen?
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef blessed19 het volgende:

[..]

juist! persoonlijk vind ik dat een grote ergenis! Ik zal ongetwijfeld omgeschoold moeten worden, maar ik zie er nu al tegen op om verslagen e.d. te maken.
Geef dat van te voren aan dat je moeite hebt met het maken van verslagen, en zorg dat je voldoende steun en begeleiding hebt.

Een DT-meet lijkt me leuk Volgend concert van DT in Nederland een meet?

Veel succes morgen bij de radio? Misschien kan je iets van DT draaien. Solitary Shell dat nummer gaat over autisme.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')