Kunnen vibo dat nu ook al tegenwoordigquote:Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb thuis nog een heel verhaal klaar liggen om te versutren waar ik nog niet aan toe was gekomenGa dus ook niet te breed in op iedereen, druk vanaaf wel op de send knop.
Heb nu ff 2 minuutjes pauze genomen, werk al sinds 8 door zonder pauze te hebben gehad.
*terwijl ik dat typ trilt de telefoon van mn collega haar bureau af, zie t al helemaal voor me. Goede middag, u spreekt met de vibrator van... Sorry ff binnenpretje
Ik heb het idee dat de norm voor geluk toch een beetje huisje boompje beestje met een partner is voor veel.
En verder denk ik niet dat het probleem is dat je je zelf als auti hard tegenkomt maar toch een (groot) stuk onbegrip bij NT-ers. Want zij houden je toch elke keer een spiegel voor, bewust of onbewust. Als het nou om simpel contact gaat, daten of een uitkering.. Het blijft (denk ik) een cirkeltje van onbegrip, frustratie, en nog meer onbegrip etc.
Want zeg nou zelf, als je ergens moeite mee hebt is het toch heerlijk wanneer er iemand is die je er doorheen kunt helpen? Of het nu een 'autistische klacht' is of een probleem is waar een nt-er tegen aan loopt.
Pfff nu heb ik kaartjes ghewonnen voor inside leeuwarden, heb ik niemand om mee te gaan
Het leven in het spectrum is vrijwel precies zoals je schrijft: herhaaldelijk onbegrip en vervolgens bij jezelf te rade gaan. Voor de meeste klachten kan ik wel met een NT’er praten. Is mijn klacht aan het autisme gerelateerd, dan zal ik soms een stapje terug moeten doen en ben ik aangewezen op lotgenoten. Veelal om om praktische redenen, omdat zij de ervaringsdeskundigen zijn. Contact binnen het spectrum is dus niet helemaal overbodig.quote:Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef Cassandra87 het volgende:
...
Ik heb het idee dat de norm voor geluk toch een beetje huisje boompje beestje met een partner is voor veel.
En verder denk ik niet dat het probleem is dat je je zelf als auti hard tegenkomt maar toch een (groot) stuk onbegrip bij NT-ers. Want zij houden je toch elke keer een spiegel voor, bewust of onbewust. Als het nou om simpel contact gaat, daten of een uitkering.. Het blijft (denk ik) een cirkeltje van onbegrip, frustratie, en nog meer onbegrip etc.
Want zeg nou zelf, als je ergens moeite mee hebt is het toch heerlijk wanneer er iemand is die je er doorheen kunt helpen? Of het nu een 'autistische klacht' is of een probleem is waar een nt-er tegen aan loopt.
Pfff nu heb ik kaartjes ghewonnen voor inside leeuwarden, heb ik niemand om mee te gaan
Ik voel mij eigenlijk tussen beide groepen niet echt thuis.quote:Op maandag 9 november 2009 19:36 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het leven in het spectrum is vrijwel precies zoals je schrijft: herhaaldelijk onbegrip en vervolgens bij jezelf te rade gaan. Voor de meeste klachten kan ik wel met een NT’er praten. Is mijn klacht aan het autisme gerelateerd, dan zal ik soms een stapje terug moeten doen en ben ik aangewezen op lotgenoten. Veelal om om praktische redenen, omdat zij de ervaringsdeskundigen zijn. Contact binnen het spectrum is dus niet helemaal overbodig.
Ook hoe het is om voor langere tijd van een uitkering te leven: het antwoord kun je waarschijnlijk sneller vinden binnen het spectrum, bij de tistjes. Valt het weer eens tegen op het werk, bij mensen met autisme vind je bijna gegarandeerd herkenning.
Ik zit niet in de uitkeringen, maar op uitkeringen (zo heeft namelijk de afdeling waar ik werk). Bingo! :-)quote:Op maandag 9 november 2009 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Sempron, heb je er zo'n moeite mee dat je in de uitkering zit, stuit je zo vaak op onbegrip? Ik proef zoveel frustratie in je posts, maar misschien heb ik t mis.
Tijn das knap lastig, maar wellicht is het allemaal te nieuw. Je komt uit de nt-wereld als outcast, vervolgens met een diagnose in een wereld waar t allemaal (misschien) wat zwaarder is dan bij jou waardoor je je ook niet helemaal thuis voelt. Kwestie van je draai nog moeten vinden?
*komt wel goed schatje*Schenkt er een roosviceetje bij in*
Ik kom overigens zelf achter steeds meer dingen die ik bij mezelf herken waardoor ik steeds meer begrip kan tonen. Verder heb ik t vermoeden dat ik dankzij een ontmoeting met iemand die me heel na staat, in staat ben om mijn 'empathie' verder te ontwikkelen. Ik ben in staat om gevoelens op te pikken, over te nemen en/of weg te nemen maar heb dit nooit verder ontwikkeld. De laatste tijd pik ik steeds meer op waardoor even naar de supermarkt gaan mij al veel hoofdpijn bezorgd. Kan natuurlijk ook aan de stress liggenMaar ik word steeds gevoeliger. Alleen geen idee waar ik dit verder kan ontwikkelen en/of onder controle kan houden.
Ja dat is het zeker. Ik voel mij in beide werelden niet thuis. Ik zit er zo'n beetje tussenin voor mijn gevoel. En omdat ik moeite heb mijzelf te verplaatsen in ander heb ik moeite om aansluiting te vinden bij andere. In de NT-wereld omdat ik niet sociaal genoeg ben en in de autistenwereld omdat ik te sociaal en zelfstandig. In een grijs zitten is niet leuk. Maar ik heb opzich wel aardig mijn draai gevonden.quote:Op maandag 9 november 2009 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Sempron, heb je er zo'n moeite mee dat je in de uitkering zit, stuit je zo vaak op onbegrip? Ik proef zoveel frustratie in je posts, maar misschien heb ik t mis.
Tijn das knap lastig, maar wellicht is het allemaal te nieuw. Je komt uit de nt-wereld als outcast, vervolgens met een diagnose in een wereld waar t allemaal (misschien) wat zwaarder is dan bij jou waardoor je je ook niet helemaal thuis voelt. Kwestie van je draai nog moeten vinden?
*komt wel goed schatje*Schenkt er een roosviceetje bij in*
Dat is lastig. Maar als je het goed onder de knie krijgt kan het ook handig zijn.quote:Ik kom overigens zelf achter steeds meer dingen die ik bij mezelf herken waardoor ik steeds meer begrip kan tonen. Verder heb ik t vermoeden dat ik dankzij een ontmoeting met iemand die me heel na staat, in staat ben om mijn 'empathie' verder te ontwikkelen. Ik ben in staat om gevoelens op te pikken, over te nemen en/of weg te nemen maar heb dit nooit verder ontwikkeld. De laatste tijd pik ik steeds meer op waardoor even naar de supermarkt gaan mij al veel hoofdpijn bezorgd. Kan natuurlijk ook aan de stress liggenMaar ik word steeds gevoeliger. Alleen geen idee waar ik dit verder kan ontwikkelen en/of onder controle kan houden.
M'n excuses. Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden zal ik even wat meer van m'n achtergrond meegeven.quote:sempron2400:
[..]
Waarom waren jouw ervaringen met mede-autisten niet alleen positief?
(mompelt iets van: je kunt je aan elkaars tekortkomingen gaan irriteren)
... door hoe ik opgevoed ben en hoe ik dus tegen deze thematiek aankijk, ik het helemaal met deze post eens zou zijn. Is mijn asperger het probleem, of is het gewoon mijn insteek?quote:Op maandag 9 november 2009 11:32 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen: Het komt op mij over dat sommige mensen hier denken dat ze niet gelukkig zijn omdat ze een vorm van autisme hebben. Ik ben van mening dat dat geen gezonde kijk is.
Er zijn zoveel mensen, met of zonder psychische problemen, die niet gelukkig zijn.
...
Hoewel ik dus geheel met een 'NT-kijk' ben opgevoed, merk ik steeds meer aan mezelf dat ik op het sociale vlak in deze beperking wel gigantisch tegen kom. Vooral in de liefde. En dit schijnt alleen maar sterker en heviger te worden naarmate de tijd schijnt te verstrekken.quote:Op maandag 9 november 2009 13:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het contact met NT-ers is gewoon makkelijker en verder de dingen die jij opnoemt.
Zo hard dat ik misschien toch maar wat contact op moet zoeken met 'mede autisten'?quote:Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Persoonlijke tip: Yoga.quote:Op maandag 9 november 2009 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Alleen geen idee waar ik dit verder kan ontwikkelen en/of onder controle kan houden.
Misschien. Misschien is het posten op een forum erover, tegen (nog) compleet vreemde mensen een eerste stap.quote:Op maandag 9 november 2009 23:02 schreef tijnbrein het volgende:
@NJN
Dat jij misschien huiverige tegenover contact met autisten staat kan ik begrijpen. Vooral door ervaringen uit het verleden. Misschien moet je die mening toch iets bijstellen als je door contact met autisten handvatten krijgt aangerijkt om beter met bepaalde dingen om te gaan. Die cyclus is niet alleen iets slechts. Je kan het ook zelf ik de hand houden zeker als je volwassen bent.
Ja dat is het zeker.quote:Op maandag 9 november 2009 23:08 schreef NJN het volgende:
[..]
Misschien. Misschien is het posten op een forum erover, tegen (nog) compleet vreemde mensen een eerste stap.
Je bent goed op weg! En erkenning is altijd de eerste stap.. Rest volgt vanzelf.quote:Op maandag 9 november 2009 23:08 schreef NJN het volgende:
[..]
Misschien. Misschien is het posten op een forum erover, tegen (nog) compleet vreemde mensen een eerste stap.
Ik zou het zo niet willen omschrijven toch. Het is een serieuze belemmering, die je glashard zelf kunt analyseren en aangeven, maar waaraan je haast niets kunt doen.quote:Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef NJN het volgende:
Ik ben dus een 25 jaar oude student, gediagnoseerd met asperger - een milde vorm van autisme dus.
Altijd leuk zo'n verhaal vlak voordat ik een huisje ga betrekken en klussenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik zou het zo niet willen omschrijven toch. Het is een serieuze belemmering, die je glashard zelf kunt analyseren en aangeven, maar waaraan je haast niets kunt doen.
Door deze Asperger zit deze doctorandus toch ook in de WAJONG en moest ik zonodig van mezelf een keukenkraan vervangen, wat me in 9 dagen nog steeds niet gelukt is omdat de nieuwe kraan niet op de pijpen past en ik nu maar zelf moet solderen, nu alle andere oplossingen niet hebben voldaan.
Als ik de hoofdkraan opendraai, stroomt het water uit de buizen in de keuken, dus werk ik nog steeds koortsachtig aan een oplossing 18/7. Capituleren en een loodgieter bellen zit er nog niet in, want ik heb het gevoel dat ik dit morgen echt ga oplossen met een gasbrander. En ik heb ook al teveel geld ertegenaan gesmeten.
Denk dat ik hierna voor altijd het gemak van stromend water zonder lekkages zal waarderen.
Hahahaquote:
Ik moet ook 2 uur treinen. Waarom kom jij dan vandaan dat je zo lang moet reizen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:50 schreef robuust89 het volgende:
heb sinds kort een beste vriend erbij waarmee ik super kan pratenindeed, hij is een blijvertje
verders is robuust ook aanwezig op de meet, 2 uur met de treinach, gewoon doen!
Dordrechtquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:47 schreef robuust89 het volgende:
Ouderkerk aan de Amstel, nogal klein dorpje onder Amsterdam
waar woon jij dan?
o, ik heb een vraag!
kan je onbewust overprikkeld worden? ik bedoel, ik ga los op een feest, hard geluid enzo is geen probleem, en vind het wel leuk om met mensen te praten, kan het dan zijn dat deze leuke bezigheid eigenlijk veel energie kost? (ik noem maar een voorbeeld)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |