Goedemorgen Jornquote:Op zondag 1 november 2009 10:02 schreef Mr.Jorn. het volgende:
een hele goede morgen vanuit een net niet vinexwijk!
Ik ga voor Bergen, Mons is de vertaling zie ik, of omngekeerdquote:
+1 De_Hertogquote:
Ah ok. Die beschrijving van 'het hele jaar door regenen' is wat verwarrend, maar ze bedoelden dus gewoon dat er geen lange periodes van droogte zijn, niet dat het vrijwel iedere dag regentquote:
Welja...het is niet dat het het hele jaar door regent dat men meteen een link moet maken met moessons, wat eigenlijk wel logisch zou zijnquote:Op zondag 1 november 2009 10:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah ok. Die beschrijving van 'het hele jaar door regenen' is wat verwarrend, maar ze bedoelden dus gewoon dat er geen lange periodes van droogte zijn, niet dat het vrijwel iedere dag regent
Ah, we hadden al een juist antwoordquote:Op zondag 1 november 2009 10:57 schreef banaantjeEE het volgende:
Dat is Thebe
Neequote:
+1 qonmannquote:
met Hindeloopenquote:Op zondag 1 november 2009 11:09 schreef nightcowboy het volgende:
leeuwarden ijlst bolsward hindeloopen dokkum sneek franeker harlingen
quote:Op zondag 1 november 2009 11:12 schreef nightcowboy het volgende:
en dan heb je nog stavoren, sloten en workum
quote:Op zondag 1 november 2009 11:16 schreef qonmann het volgende:
Ze kwamen met zijn vijven tegelijk over de finish
Inderdaad, maar dat zou 5 winnaars betekenen..
quote:en degene die nummer 6 was (Jeen van den Berg dacht ik),
![]()
quote:weigerde de prijs, als ik het goed heb.
![]()
Goed genoeg.quote:Op zondag 1 november 2009 11:25 schreef qonmann het volgende:
je mag niet tegelijk finishen (dat afspreken mag niet)..
dar was eerder ook al eens gebeurd en mocht nu niet meer
quote:
Dat ligt niet echt in Vlaanderen.quote:Op zondag 1 november 2009 11:34 schreef GimmeGore het volgende:
luik-bastenaken-luik
quote:Op zondag 1 november 2009 11:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat ligt niet echt in Vlaanderen.
Oe, dat was makkelijkquote:Op zondag 1 november 2009 11:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
![]()
Stand 1781:
3 qonmann (kapoen onder voorbehoud en in afwachting van akkording door O.)
2 banaantjeEE
2 De_Hertog
1 nightcowboy
met heuveltjes enzo .en dan afdalen naar Liègequote:Op zondag 1 november 2009 11:40 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Maar persoonlijk vind ik het een leuker ritje dan de Ronde van Vlaanderen
en het was een slechte TVP![]()
Nee, juist een tegenstander van hem.quote:Op zondag 1 november 2009 11:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Hitler?
quote:Op zondag 1 november 2009 11:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oe, dat was makkelijk
Welke generaal veroverde na het onzet van Bastenaken grote delen van Zuid-Duitsland en, ondanks zijn orders, West-Bohemen en wilde eigenlijk het liefst (desnoods met de restanten van het Duitse leger) verder door naar het oosten om meteen de communisten 'op te ruimen'?
Diequote:Op zondag 1 november 2009 11:53 schreef GimmeGore het volgende:
Patton?
en ik wou mn vraag nog aanpassen met: ik zoek niet naar een datumquote:Op zondag 1 november 2009 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
De dag dat Buddy Holly, Richie Valens en the Big Bopper omkwamen in een vliegtuigongeluk.
Mooi, want de datum vergeet ik steedsquote:Op zondag 1 november 2009 12:01 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
en ik wou mn vraag nog aanpassen met: ik zoek niet naar een datum
quote:Op zondag 1 november 2009 12:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooi, want de datum vergeet ik steeds
'..En op die dag werd Buddy Holly voor eeuwig 22 jaar'
-De Nieuwe Snaar
Niet alleen een typische naam, maar ook gewoon dè Elizabeth: Queen Elizabeth I.quote:Op zondag 1 november 2009 12:11 schreef banaantjeEE het volgende:
Een typische naam uit die tijd: Elizabeth?
dwerpglaneet: Plutoquote:Op zondag 1 november 2009 12:17 schreef De_Hertog het volgende:
Volgens de laatste stand van zaken: Neptunus
Dit waren trouwens de Stranglers.quote:Op zondag 1 november 2009 00:40 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Golden Brown, het bekendste nummer met een clavecimbel, maar van wie het is... al sla je me dood...
Volgens mij is Pluto niet eens meer de uiterste als je alle dwergplaneten meerekent. Eigenlijk is Pluto helemaal niets bijzonders meer. Hoe ver kun je vallen...quote:
Pluto had een status aparte moeten krijgen. mijn lievelingsplaneetje, keek er altijd met pleziue naar op een kaartquote:Op zondag 1 november 2009 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens mij is Pluto niet eens meer de uiterste als je alle dwergplaneten meerekent. Eigenlijk is Pluto helemaal niets bijzonders meer. Hoe ver kun je vallen...
+1 De_Hertogquote:
Dat klopt echt niet hoor. Pluto is sinds 2006 officieel geen planeet meer, en zelfs als je dwergplaneten meerekent als planeet (wat niet klopt, Pluto is juist de reden dat de definitie is veranderd) is het niet de uiterste.quote:
Ik heb op m'n 8e of zo een keer een ruimtemissie naar Pluto 'bedacht', compleet met een soort space shuttle-achtig landingsvoertuig en een bezoekje aan Charon enzo.quote:Op zondag 1 november 2009 12:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Pluto had een status aparte moeten krijgen. mijn lievelingsplaneetje, keek er altijd met pleziue naar op een kaart
@banaantje..dat klopt, puntje voor De_Hertogquote:Op zondag 1 november 2009 12:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat klopt echt niet hoor. Pluto is sinds 2006 officieel geen planeet meer, en zelfs als je dwergplaneten meerekent als planeet (wat niet klopt, Pluto is juist de reden dat de definitie is veranderd) is het niet de uiterste.
ach we leren er allemaal vanquote:
Precies, daarvoor zitten we hier hequote:
Doe je goed, ik zat te twijfelen tussen twee vragen en jij geeft het antwoord op de vraag die ik nièt gesteld heb.quote:Op zondag 1 november 2009 12:44 schreef banaantjeEE het volgende:
ceres?
Nee, de Oortwolk bevindt zich nog veel verder weg. De oortwolk zou zich op eenderde van de afstand tussen de zon en Proxima Centauri moeten bevinden op ruim 50.000 AU, het gebied dat ik zoek begint zo'n beetje achter Neptunus en sterkt zich uit van 30 tot 55 AU vanaf de zon.quote:Op zondag 1 november 2009 12:45 schreef qonmann het volgende:
van Oort
Die zoek ik inderdaadquote:Op zondag 1 november 2009 12:47 schreef PhysicsRules het volgende:
Kuipersgordel
Juistquote:
yepquote:Op zondag 1 november 2009 13:12 schreef De_Hertog het volgende:
Museum/galerij/iets waar schilderijen hangen
Ik was aan het zappen..en zag een mooi zonnig vakantiueoordquote:Op zondag 1 november 2009 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Euh, dat is fout
Wat bedoelde je precies?
Ik ben meer een armchair-traveller, is er een documentaire over een uithoek van de wereld, dan kijk ik.quote:Op zondag 1 november 2009 13:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ik wil altijd op reis, vandaar
Belle van Zuylen eigenlijk, maar vooruit, aangezien de rest toch al af te leiden is aan haar voornaamquote:Op zondag 1 november 2009 13:32 schreef qonmann het volgende:
Zuylen ?
te eenvoudig dus, voor jou dan..quote:Op zondag 1 november 2009 13:51 schreef De_Hertog het volgende:
De prinses op de erwt?
je bent toch van de stripsquote:
Het Franse karakter komt in verschillende boeken en films voor, de Japanse kleinzoon is begonnen als manga en ook hier zijn verschillende films en tv-series op gebaseerd.quote:Op zondag 1 november 2009 14:06 schreef banaantjeEE het volgende:
Het gaat toch over een film of niet?
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 1 november 2009 14:25 schreef GimmeGore het volgende:
Spirited Away
quote:
En dat vonden de Fransen niet leuk..quote:Op zondag 1 november 2009 14:55 schreef PhysicsRules het volgende:
Versailles
Sorry, de kleine begon te huilen.quote:Op zondag 1 november 2009 15:14 schreef banaantjeEE het volgende:
northern rock
* Ofyles2 dat tijdelijk punt omzet in een definitef punt.quote:Op zondag 1 november 2009 15:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Sorry, de kleine begon te huilen.
banaantjeEE +1
Stand 1781:
5 qonmann(kapoen onder voorbehoud en in afwachting van akkording door O.)
4 banaantjeEE
7 De_Hertog
2 nightcowboy
2 GimmeGore
2 PhysicsRules
+1 Ofyles2quote:
ook wel de beer van de meer of later de bolle van zwollequote:
Wie zong dit ?quote:Don't take this other lover
How could you
how could you
How could you love
another
Don't do it
don't do it
I'll love you
I'll love you tonight.
Will be fun of your's
you'll be mine tonight
Oh tonight
I'll be a lover oh tonight
quote:I've done everything I can
What's wrong with me oh my man.
He wouldn't
she couldn't
he wouldn't
she shouldn't
mooier, maar ook al een tijdje geleden..quote:Op zondag 1 november 2009 16:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Nat King Cole?
nah..nu moet het lukkenquote:Op zondag 1 november 2009 16:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Sam Cooke?
De gezochte dame,Nederlandse, is volop in het nieuws nog en op tv ook dankzij haar:quote:Op zondag 1 november 2009 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Connie Francis?
jij zag het goed, jeugdfotooje van La Paayquote:Op zondag 1 november 2009 17:13 schreef Rucebo het volgende:
Patricia Paay (ik dacht het al te zien)?
Juistquote:
Voor een student vast wel jaquote:
+1 Ruceboquote:
Die wel. Slecht aan het seizoen begonnen...quote:
Geen cluster.quote:Op zondag 1 november 2009 18:10 schreef qonmann het volgende:
Russiche superbom..haat hoe dat ding werkt ?
Clusterbom maar dan heel groot ?
Neen in een echte wetenschap..nu ff voetbal kijkenquote:Op zondag 1 november 2009 19:03 schreef erkel het volgende:
Internationale betrekkingen?
Jawohl:quote:Op zondag 1 november 2009 20:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Natuurkunde?
knap hequote:Op zondag 1 november 2009 20:13 schreef ScottTracy het volgende:
Nooit geweten! Breed georiënteerd dus
GimmeGore +1quote:Op zondag 1 november 2009 21:47 schreef GimmeGore het volgende:
dat is de amerikaanse rampendienst.
(die bijv duizenden en duizenden trailers hebben geplaatst na Katrina)
quote:
quote:
cocktail kwam voorbij in de winamplijst, mr_a +1quote:
Ha Tongquote:
De_Hertog +1quote:
En in welke context had Michelle Pfeiffer met de Blues Brothers te maken?quote:Op zondag 1 november 2009 23:09 schreef qonmann het volgende:
Ik had op Michelle Pfeiffer gehoopt..die ken ik
leuke film, maar de acteurs ?
ene Jeff en verder weet ik het niet
Dan Aykroyd en James Belushiquote:Op zondag 1 november 2009 23:08 schreef De_Hertog het volgende:
Ok, simpeler vraag: wie speelden beide Blues Brothers in de eerste sketches en de eerste film?
Het album heet overigens Briefcase full of Blues
Als je met 'met hun' de Blues Brothers bedoelde heb je de verkeerde film voor je. Zeker als je het een sombere film vindtquote:Op zondag 1 november 2009 23:16 schreef qonmann het volgende:
Dat mooie meisje in een verdere sombere film..kijk altijd ff als ie langs komt
gaat met hun mee geloof ik
[ afbeelding ]
Graag gedaan. Ik heb hem al, daarnet nog gezienquote:Op zondag 1 november 2009 23:21 schreef GimmeGore het volgende:
ook goed
(bedankt voor me helpen herinneren dat ik die films nog op DVD moet zien te scoren)
quote:
Zelf pas gehadquote:Op zondag 1 november 2009 23:25 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
![]()
* GimmeGore heeft overmorgen een tentamen ondernemingsrecht
Snel! +1quote:
quote:Op zondag 1 november 2009 23:35 schreef erkel het volgende:
Tiger Woods?
Klopt, 71.5 miljoen euroquote:
Ja goed. Punten volgen zo.quote:Op zondag 1 november 2009 23:45 schreef qonmann het volgende:
Punjab ?
op de BBC nuquote:Op zondag 1 november 2009 23:54 schreef GimmeGore het volgende:
Stevie Nicks
3 assists vandaag!quote:
quote:
quote:Ingredi�nten:
250 gram bloem
3 gram bakpoeder
5 gram kaneel
2� gram gemalen kruidnagel
2 gram kardemom
1 gram gemberpoeder
125 gram boter
125 gram bruine basterdsuiker
50 gram schenkstroop
3 gram zout.
Bereidingswijze:
Zeef de bloem met het bakpoeder en de kruiden in een kom.
Verwarm de boter met de basterdsuiker, de stroop en het zout al roerend in een steelpan tot ongeveer 45 �C tot alles is gesmolten.
Schenk dit bij de bloemmassa en roer alles goed door elkaar tot een glad deeg ontstaat.
Laat dit op een koele plaats een paar uur opstijven.
Rol het deeg uit tot een lap van � cm dikte en steek hier bijvoorbeeld met een appelboor of met de achterkant van een spuitmondje gelijkmatige mopjes uit.
Leg deze op een beboterde bakplaat en schuif die ongeveer 15 minuten midden in een matig warme oven (circa 180 �C).
wel goed, en ik weet het, er zit geen maizena inquote:
zou je denken?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |