quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:54 schreef LastRequest het volgende:Lieve mensen, ik heb een vraag.
Ik vraag me af wat er gebeurt wanneer ik deze week een tentamen niet haal.. Ik heb helemaal geen uitleg gehad ofzo, qua herkansingen en dat soort dingen. Ik volg nu bijvoorbeeld een vak "Inleiding in de Communicatiewetenschap".. Kan ik ergens vinden wat er gebeurt als ik dat vak niet haal? Moet ik dan in augustus herkansen? Moet ik het vak volgend jaar opnieuw doen? Tis maar hypothetisch maar ik vraag het me ineens af.
Waarschijnlijk verschilt het per opleiding maar misschien is er toevallig iemand die het weet, of die weet waar ik het kan vinden..
Ik zal schrijven wat ik weet, of het 100% geldt voor jouw studie dit jaar weet ik niet.
Bij CW zijn hertentamens in augustus. Bij veel studies door het jaar heen, bij CW niet. Dus wat je de eerste keer niet haalt, moet je in augustus doen. Keerzijde is dat je het hele jaar feest kan vieren, als je juli en augustus opoffert om te leren en alle herren haalt. Je propedeuse is dus in een maand leren te halen

. Er is ooit een assessor van FSW geweest die die uitdaging bijna aan wilde gaan, waarna Ed Hollander (directeur onderwijs) bijna over de flos ging. Kortom: je mag alles falen, in augustus is de her. Haal je het dan nog niet, dan is er het jaar erop een nieuwe kans. Wel moet je dan opdrachten en eventuele werkgroepen enzo vaak opnieuw doen. Zo was het een jaar of twee terug in elk geval bij CW, en zo zal het nu ook nog wel zijn.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:27 schreef LastRequest het volgende:Hmm laat maar heb al iets meer info gevonden.. mag maximaal 3 keer hetzelfde tentamen doen.. En verder ga ik toch maar eens ergens informeren want ik snap er niet zoveel van.
Qua maximaal drie kansen: volgens mij bestaat dat niet. Er bestaat wel een regel in het OER (Onderwijs en Examen Reglement) dat je na drie pogingen en drie keer zakken contact op moet nemen met de docent betreffende een plan van aanpak (zo staat dat in elk geval bij pedagogiek beschreven). Punt is dat voor zover ik weet, docenten daar amper van weten en er niets mee doen. Pas als je het zes keer ofzo maakt, komt er misschien stront aan de knikker. Maar als je het een beetje voorbereid, hoef je zelfs op de uni niet voor een tentamen te zakken na drie pogingen. Bij pedagogiek werd nergens naar gekeken, of je nou poging 1 of poging 6 deed. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar bij CW veel strikter in zijn.