quote:
Van een selectie uit deze vier zijn er drie iets (<10 km) te hard en eentje 21 te hard.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Billy_Talent het volgende:
Hoe hoog zijn die boetes eigenlijk TS? Hoeveel per uur te hard?
Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan hadden we hier niet van die oeverloze discussies.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik reageer alleen op reacties waar ik het mee eens ben.
Dan zijn er uberhaupt geen discussies meer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:03 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan hadden we hier niet van die oeverloze discussies.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ga toch niet zachter rijden. Ik reageer alleen op reacties waar ik het mee eens ben.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:14 schreef teknomist het volgende:
Het idiote van het systeem is dat je de boete pas veel later krijgt. Zo is het effect bijna helemaal weg.
En de correctiemarge mag wel wel iets ruimer...
Marge op je eigen teller?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef bluebit het volgende:
[..]
onzin, je hebt al twee marges: de marge op je eigen teller en de marge die de politie hanteert....lijkt me toch meer dan voldoende
ja, als je teller 50 aangeeft dan rij je 47 of zo. je eigen teller is absoluut niet exact (ook niet als ie digitaal is)quote:
Ah vandaar dat mijn teller afwijkt van mijn navigatie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, als je teller 50 aangeeft dan rij je 47 of zo. je eigen teller is absoluut niet exact (ook niet als ie digitaal is)
Plus dat je dan nog eens 3 km cadeau krijgt. (boven de 100 is het 3%). Ik rij meestal 130 op de teller (waar je 120 mag) en dat levert geen boetes op.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:31 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, als je teller 50 aangeeft dan rij je 47 of zo. je eigen teller is absoluut niet exact (ook niet als ie digitaal is)
Ik vind de marges ook ruim genoeg ja. Bij trajectcontroles worden er onder de 10km/h te hard ook geen boetes verstuurd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef bluebit het volgende:
[..]
onzin, je hebt al twee marges: de marge op je eigen teller en de marge die de politie hanteert....lijkt me toch meer dan voldoende
Same here.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:41 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Plus dat je dan nog eens 3 km cadeau krijgt. (boven de 100 is het 3%). Ik rij meestal 130 op de teller (waar je 120 mag) en dat levert geen boetes op.
Klopt, is een erg nuttige site idd. M'n nieuwe cheap-ass Chinese navi blijkt ook flitspalen aan te geven, erg handig op onbekend terrein ('s nachts).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:43 schreef mrkrul het volgende:
www.flitsservice.nl
helpt al flink
of op het displaytje van je radio kijken en 538 of q-music of iets dergelijks opzetten.
Natuurlijk, als jou teller 120 zou aangeven als je 120 rijd dan is de kans groot dat hij bij sommigen 120 zal aangeven als ze 122 reden en dat is onacceptabel. Daarom geeft een teller altijd hoger aan dan dat je werkelijk rijd, juist om dit soort dingen te voorkomen.quote:
Alsof 120KM/u+ snel isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Student en snelle auto
blijft een lastige combinatie
350km/h is wel snel ja. Dat is ook 120+quote:
Als de kut server van fok mijn ster in een smiley verandert, wat kan ik daarvoor???quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:11 schreef Aethereal het volgende:
Smileypost hierboven:
TS kan er niet mee omgaan.
TS zijn genen.
Er mee om leren gaan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:14 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Als de kut server van fok mijn ster in een smiley verandert, wat kan ik daarvoor???
Ja echt, braakneiging verwekkend NL beleid, en de majority van de fokkers is het er ook nog mee eensch ook.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:11 schreef Neroje het volgende:
Nee echt?
omgquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef mstx het volgende:
[..]
350km/h is wel snel ja. Dat is ook 120+
Als ik een ster selecteer hoeft Fok er toch geen van te maken?quote:
Flitsservice is inderdaad erg goed. Dagelijks even checken voordat ik circuit A15 opga.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:54 schreef Life het volgende:
Op flitsservice kan je een SMS-alert instellen wanneer een mobiele flitser wordt gedetecteerd op jouw route. Gebruik het zelf ook, zeer handig. Heeft me al aardig wat boetes gescheeld op de A28.
Hoe bepaal jij dat? mijn auto kan op een zandweggetje ook 150 halen en als dat volgens mij wel past, is dat dus een geschikte snelheid?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef skattebaut het volgende:
Wat een misselijke moraalridders hier op fok zeg....
Enige zaken die ik zelf aangaande flitsen bijv. constateer zijn:
-De soort weg waar je op rijdt past geheel niet bij de geldende max snelheid.
onzin, maar het is in nederland inderdaad zo dat je de ene bebouwde kom uitrijdt, en het volgende dorp dient zich wel weer aan..quote:-De maximum snelheid wisselt elke 200m en ook zowat met elke bocht die je om gaat.
ik heb ze in de afgelopen 15 jaar nog NOOIT vlak achter een bord zien staan. Voor een bord kan ik begrijpen, want dan ben je gewoon dom als je als automobilist dan al te hard rijdt, en terecht dat je dan boete krijgtquote:-Controles vinden op werkelijk schofterige plekken plaats, bijv vlak voor een bord einde bebouwde kom, maar zelden tot nooit in 30 zones...???
ah ja, en dat bepaal jij dus: dat een overtreding op die plek best mag.....quote:-Op plekken controleren waar een kleine overschrijding geen enkel probleem vormt.
je zit dus ook in de echte criminaliteit als je zo goed de pakkans kunt beoordelen?quote:-De absurde hoeveelheid controles op snelheid i.t.t. oplossen echte criminaliteit...
volgens mij betalen de idioten die te hard rijden die controles zelf.....kwestie van niet meer te hard rijden dus....dan krijgen ze minder geld....en kunnen ze minder controleren.quote:-De financiële middelen (lees roofgelden) die worden vrijgemaakt voor deze controles....
als je zelf een 9 tot 5 mentaliteit hebt, dan zie je ze natuurlijk ook alleen maar rond die tijden he.quote:-De 9 tot 5 mentaliteit van de flitscowboys waarbij vnl. het beroepsverkeer wordt afgeperst, terwijl de sjonnie-gti's avond aan avond met 140 door de bebouwde kom razen zonder uitlaat...
??? een flitspaal is toch lekker makkelijk? vaste positie, staat altijd aan, goedkoper dan bemande controles.quote:-De absurde hoeveelheid flitspalen en trajectcontroles, sowieso de totale doorgeslagenheid van het gevoerde beleid.
gezien je post, lijkt me dit niet raar.quote:-De standaard afwijzingsbrieven die de OVJ verstuurt zonder je bezwaar überhaupt gelezen te hebben.
Wat heeft dit te maken met controles. Dit geldt ook voor loonbelasting, successierechten, btw, etcetera.quote:-De doelen van het afgeperste geld, gratis schoolboeken.... (koop die effe lekker zelf als je kinderen wil gvd)
omdat ie zijn werk doet?quote:-De drijvende kracht achter dit vervolgingsbeleid, de idiote gristengruwelorgelfrustie/bakkersknecht Spee.... Wat heb ik toch een tering hekel aan die moraalridder.
hiermee ben ik het wel eens, maar volgens mij ligt dat toch echt aan de idioot achter het stuur.quote:-De negatieve effecten van dit nassi/bamibeleid, nl. dat 1 op 3 sukkels 40 rijdt @ 50 60@70 65@80 85@100 105@120. (terwijl er plots overal verboden zijn om in te halen...)
nee, een opstopping wordt veroorzaakt door mensen die te hard rijden en vervolgens ergens flink op de rem moeten en zich ergens tussen gaan wringen.....dat zorgt ervoor dat iedereen er achter op de rem moet. Als iedereen in de file gewoon, zeg eens, 60 rijdt, dan zul je zien dat je op de rem moet voor de lul die met 90 voorbij komt knallen en zich vervolgens in de rij autos wurmt. En als twee of drie autos dat doen, dan kun je niet meer met 60 doorrijden.quote:-Overal zijn dagelijks opstoppingen vanwege lui die standaard veeel te langzaam rijden waarschijnlijk uit angst voor bekeuringen.
in het merendeel van duitsland geldt nu al een maximum van 130. Op de wegen waar dit niet het geval is, ben je boven de 130 zelf verantwoordelijk, de verzekering zal niet dekken als je risicovol gedrag hebt vertoond. Ook in duitsland geldt ook dat je fout bent als je achter op een auto klapt. De gemiddelde duitser weet dus dat ook in duitsland het mogelijk is dat een vrachtwagen gaat inhalen of een andere trage weggebruiker kan gaan inhalen en dat ze daar rekening mee moeten houden. Daarnaast heeft de gemiddelde duitser heel wat betere wegmanieren dan de gemiddelde nederlandse automobilist.quote:Alle moraalridders zijn zeker ook tegen Duitse autowegen?
Daar gaan ze ook fijn met 110 inhalen terwijl er een achterligger met 180 aan komt en noemen die dan uiteraard een wegpiraat...
Ja, dat doen ze toch. ze voorkomen dat iedereen denkt dat ze zelf betere regels kunnen verzinnen.quote:Samenvattende: Fok deze vervolgingswaanzin en ga eens wat nuttigs doen k*k*r wouten
dude, da's overal.... ik woon ook in Nijmegen (graafseweg ed is 50 ivm geluidsoverlast, niet omdat je er geen 70 kan rijden), ik werk in centrum Eindhoven. de rit van nijmegen naar de rand van eindhoven duurt pakweg 45 minuten. daarna kost het me minimaal 30 minuten om het centrum in of uit te komen in de spits. Den Bosch is niet anders.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:24 schreef ImMaxa het volgende:
Goed opletten waar er geflitst wordt en de palen staan scheelt ook al een hoop. Heb zelf 1 snelheidsboete gehad (59 waar 50 toegestaan) in ruim 2 jaar, en rij toch behoorlijk vaak net boven de toegestane snelheid...
Want geef toe, op veel plekken is de maximumsnelheid gewoon veel te laag. Neem mijn woonplaats Nijmegen. Overal 50 als maximum, ook waar makkelijk 70 als maximum zou kunnen gelden... Gevolg: Het duurt echt een eeuwigheid voordat je de stad door bent. Als ik naar Den Bosch ga, ben ik zowat de helft van de tijd kwijt om alleen Nijmegen uit te komen. Idioot gewoon.
Sjonnie hier gaat wel even bepalen dat de toegestane snelheid te laag isquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:24 schreef ImMaxa het volgende:
Goed opletten waar er geflitst wordt en de palen staan scheelt ook al een hoop. Heb zelf 1 snelheidsboete gehad (59 waar 50 toegestaan) in ruim 2 jaar, en rij toch behoorlijk vaak net boven de toegestane snelheid...
Want geef toe, op veel plekken is de maximumsnelheid gewoon veel te laag. Neem mijn woonplaats Nijmegen. Overal 50 als maximum, ook waar makkelijk 70 als maximum zou kunnen gelden... Gevolg: Het duurt echt een eeuwigheid voordat je de stad door bent. Als ik naar Den Bosch ga, ben ik zowat de helft van de tijd kwijt om alleen Nijmegen uit te komen. Idioot gewoon.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Sjonnie hier gaat wel even bepalen dat de toegestane snelheid te laag is
Dit dusquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef skattebaut het volgende:
Wat een misselijke moraalridders hier op fok zeg....
Enige zaken die ik zelf aangaande flitsen bijv. constateer zijn:
-De soort weg waar je op rijdt past geheel niet bij de geldende max snelheid.
-De maximum snelheid wisselt elke 200m en ook zowat met elke bocht die je om gaat.
-Controles vinden op werkelijk schofterige plekken plaats, bijv vlak voor een bord einde bebouwde kom, maar zelden tot nooit in 30 zones...???
-Op plekken controleren waar een kleine overschrijding geen enkel probleem vormt.
-De absurde hoeveelheid controles op snelheid i.t.t. oplossen echte criminaliteit...
-De financiële middelen (lees roofgelden) die worden vrijgemaakt voor deze controles....
-De 9 tot 5 mentaliteit van de flitscowboys waarbij vnl. het beroepsverkeer wordt afgeperst, terwijl de sjonnie-gti's avond aan avond met 140 door de bebouwde kom razen zonder uitlaat...
-De absurde hoeveelheid flitspalen en trajectcontroles, sowieso de totale doorgeslagenheid van het gevoerde beleid.
-De standaard afwijzingsbrieven die de OVJ verstuurt zonder je bezwaar überhaupt gelezen te hebben.
-De doelen van het afgeperste geld, gratis schoolboeken.... (koop die effe lekker zelf als je kinderen wil gvd)
-De drijvende kracht achter dit vervolgingsbeleid, de idiote gristengruwelorgelfrustie/bakkersknecht Spee.... Wat heb ik toch een tering hekel aan die moraalridder.
-De negatieve effecten van dit nassi/bamibeleid, nl. dat 1 op 3 sukkels 40 rijdt @ 50 60@70 65@80 85@100 105@120. (terwijl er plots overal verboden zijn om in te halen...)
-Overal zijn dagelijks opstoppingen vanwege lui die standaard veeel te langzaam rijden waarschijnlijk uit angst voor bekeuringen.
Bekeur maar lui die het verkeer op houden, dat zet veel meer zoden aan de dijk.
Steeds maar weer inhalende vrachtwagenchauffeurs.
Oma's en opa's die invoegen op 120 wegen met 50/60.
Sukkels die stoïcijns links blijven rijden met 90.
Alle moraalridders zijn zeker ook tegen Duitse autowegen?
Daar gaan ze ook fijn met 110 inhalen terwijl er een achterligger met 180 aan komt en noemen die dan uiteraard een wegpiraat...
Samenvattende: Fok deze vervolgingswaanzin en ga eens wat nuttigs doen k*k*r wouten
Inderdaad. Boetes voor schoolboeken, hoe kom je erbij Al dat gehuil kan je achterwege laten als je gewoon netjes rijd. Dat heeft niks met moraalridder te maken, meer met intelligentie en het liever niet krijgen van boetes.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:32 schreef opgebaarde het volgende:
80% is dan ook pure paardenpoep van die opsomming
Vorig jaar werd ruim een half miljard aan verkeersovertredingen beboet. 'Ongeveer 65 procent daarvan slaat op snelheidsoverheidstredingen onder de 10 kilometer.'quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Inderdaad. Boetes voor schoolboeken, hoe kom je erbij Al dat gehuil kan je achterwege laten als je gewoon netjes rijd. Dat heeft niks met moraalridder te maken, meer met intelligentie en het liever niet krijgen van boetes.
Onzin, de regering heeft nog nooit gezegd 'we hebben geld nodig, dus schrijven we maar even wat extra boetes uit'. Dat maak je er zelf van. Sowieso worden inkomsten en uitgaven op landelijk niveau haast nooit aan elkaar gekoppeld.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Vorig jaar werd ruim een half miljard aan verkeersovertredingen beboet. 'Ongeveer 65 procent daarvan slaat op snelheidsoverheidstredingen onder de 10 kilometer.'
Daar komt volgend jaar 90 miljoen bij waarmee het kabinet gratis schoolboeken in het voortgezet onderwijs wil financieren. (zibb.nl)&(motornieuws.nl)&(nieuwnieuws.nl)
Geleend van http://beteronderwijsnederland.net/node/3494
Dat is wel gezegd, en als je het er niet mee eens bent dan mag je dat aan de bron melden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:58 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Onzin, de regering heeft nog nooit gezegd 'we hebben geld nodig, dus schrijven we maar even wat extra boetes uit'. Dat maak je er zelf van. Sowieso worden inkomsten en uitgaven op landelijk niveau haast nooit aan elkaar gekoppeld.
Dat die geenstijl prutsers dat ervan maken betekent niet dat het dan automatisch zo is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:00 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat is wel gezegd, en als je het er niet mee eens bent dan mag je dat aan de bron melden.
quote:Op zondag 1 november 2009 08:46 schreef Bart het volgende:
TS is een faler die niet weet hoe een flitspaal/kast eruit ziet
Mja, maar het is wel de juiste manier en ik heb er vertrouwen inquote:Op zondag 1 november 2009 08:45 schreef Sony100 het volgende:
Dat kan ook, alleen dan kunnen je boetens wel hoger worden
En hoe doe je dat terugboeken?quote:Op zondag 1 november 2009 08:44 schreef Sony100 het volgende:
Dan geloof je het niet, ik heb het ook al een aantal keren gedaan, als je het online overboekt, kan je het na een termijn van 30 dagen geloof ik ook weer terug boeken en dan is in het systeem van de politie al vast gelegd dat je betaald hebt
quote:
Valt me nog mee dat dit topic niet in R&P staat danquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik reageer alleen op reacties waar ik het mee eens ben.
Ik heb er zojuist één gequotequote:
quote:Op zondag 1 november 2009 14:57 schreef RickoKun het volgende:
I can be your hero baby.
I can kiss away the pain -OOOOOOOOOOOOH YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-
quote:Op zondag 1 november 2009 14:57 schreef RickoKun het volgende:
I can be your hero baby.
I can kiss away the pain -OOOOOOOOOOOOH YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef skattebaut het volgende:
Wat een misselijke moraalridders hier op fok zeg....
Enige zaken die ik zelf aangaande flitsen bijv. constateer zijn:
-De soort weg waar je op rijdt past geheel niet bij de geldende max snelheid.
-De maximum snelheid wisselt elke 200m en ook zowat met elke bocht die je om gaat.
-Controles vinden op werkelijk schofterige plekken plaats, bijv vlak voor een bord einde bebouwde kom, maar zelden tot nooit in 30 zones...???
-Op plekken controleren waar een kleine overschrijding geen enkel probleem vormt.
-De absurde hoeveelheid controles op snelheid i.t.t. oplossen echte criminaliteit...
-De financiële middelen (lees roofgelden) die worden vrijgemaakt voor deze controles....
-De 9 tot 5 mentaliteit van de flitscowboys waarbij vnl. het beroepsverkeer wordt afgeperst, terwijl de sjonnie-gti's avond aan avond met 140 door de bebouwde kom razen zonder uitlaat...
-De absurde hoeveelheid flitspalen en trajectcontroles, sowieso de totale doorgeslagenheid van het gevoerde beleid.
-De standaard afwijzingsbrieven die de OVJ verstuurt zonder je bezwaar überhaupt gelezen te hebben.
-De doelen van het afgeperste geld, gratis schoolboeken.... (koop die effe lekker zelf als je kinderen wil gvd)
-De drijvende kracht achter dit vervolgingsbeleid, de idiote gristengruwelorgelfrustie/bakkersknecht Spee.... Wat heb ik toch een tering hekel aan die moraalridder.
-De negatieve effecten van dit nassi/bamibeleid, nl. dat 1 op 3 sukkels 40 rijdt @ 50 60@70 65@80 85@100 105@120. (terwijl er plots overal verboden zijn om in te halen...)
-Overal zijn dagelijks opstoppingen vanwege lui die standaard veeel te langzaam rijden waarschijnlijk uit angst voor bekeuringen.
Bekeur maar lui die het verkeer op houden, dat zet veel meer zoden aan de dijk.
Steeds maar weer inhalende vrachtwagenchauffeurs.
Oma's en opa's die invoegen op 120 wegen met 50/60.
Sukkels die stoïcijns links blijven rijden met 90.
Alle moraalridders zijn zeker ook tegen Duitse autowegen?
Daar gaan ze ook fijn met 110 inhalen terwijl er een achterligger met 180 aan komt en noemen die dan uiteraard een wegpiraat...
Samenvattende: Fok deze vervolgingswaanzin en ga eens wat nuttigs doen k*k*r wouten
Daar mag je 100 omdat er geen vluchtstrook naast ligt, daar hadden ze geen geld voor over. Op die weg staat de politie inderdaad ook achter elk struikje omdat ze zelf ook wel weten dat je best harder kunt rijden op die weg.quote:Op zondag 1 november 2009 14:47 schreef RickoKun het volgende:
Zo heb je ook in Friesland tussen Drachten en Leeuwarden zo'n kenser weg, mag je maar 100 km per uur terwijl het toch echt precies hetzelfde wegdek is als een snelweg en net zo breed is
Je bedoelt laten storneren? Nee, dat kan niet als het CJIB casht.quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Werkt die shit echt met dat je je geld terugkrijgt en zo? Heb je het meerdere keren met succes uitgevoerd? Als het echt zo is ben ik bereid er een nieuwe betaalrekening voor te openen.
Graafseweg is bullshit qua geluidsoverlast. Dat is altijd 70 geweest, jaren terug om niks teruggeschroefd. Om nog maar niet te spreken over de brug bij Dukenburg, dat is nota bene ingericht als een snelweg, inclusief vluchtstrook, en daar mag je 50. Te zot voor woorden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:15 schreef bluebit het volgende:
dude, da's overal.... ik woon ook in Nijmegen (graafseweg ed is 50 ivm geluidsoverlast, niet omdat je er geen 70 kan rijden), ik werk in centrum Eindhoven. de rit van nijmegen naar de rand van eindhoven duurt pakweg 45 minuten. daarna kost het me minimaal 30 minuten om het centrum in of uit te komen in de spits. Den Bosch is niet anders.
Je moet het zelf naar het CJIB overboeken, dus volgens mij niet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Werkt die shit echt met dat je je geld terugkrijgt en zo? Heb je het meerdere keren met succes uitgevoerd? Als het echt zo is ben ik bereid er een nieuwe betaalrekening voor te openen.
Dat dus. Overboeking terug laten storten lijkt mij ook sterk... Volgens mij krijg je voor verkeersboetes altijd een acceptgiro en die kun je volgens mij echt niet terug laten storten.....quote:Op zondag 1 november 2009 14:38 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij kan je alleen automatische incasso's laten terugboeken. Zou wat moois zijn als iedereen zomaar overal zijn geld terug gaat laten boeken.
Je vader wordt zeker ook groen als ie boos wordtquote:Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef Sony100 het volgende:
Me vader had het er laatst nog wel over, ik weet niet of het nu nogsteeds hetzelfde werkt.
Hier valt niets meer aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef skattebaut het volgende:
Wat een misselijke moraalridders hier op fok zeg....
Enige zaken die ik zelf aangaande flitsen bijv. constateer zijn:
-De soort weg waar je op rijdt past geheel niet bij de geldende max snelheid.
-De maximum snelheid wisselt elke 200m en ook zowat met elke bocht die je om gaat.
-Controles vinden op werkelijk schofterige plekken plaats, bijv vlak voor een bord einde bebouwde kom, maar zelden tot nooit in 30 zones...???
-Op plekken controleren waar een kleine overschrijding geen enkel probleem vormt.
-De absurde hoeveelheid controles op snelheid i.t.t. oplossen echte criminaliteit...
-De financiële middelen (lees roofgelden) die worden vrijgemaakt voor deze controles....
-De 9 tot 5 mentaliteit van de flitscowboys waarbij vnl. het beroepsverkeer wordt afgeperst, terwijl de sjonnie-gti's avond aan avond met 140 door de bebouwde kom razen zonder uitlaat...
-De absurde hoeveelheid flitspalen en trajectcontroles, sowieso de totale doorgeslagenheid van het gevoerde beleid.
-De standaard afwijzingsbrieven die de OVJ verstuurt zonder je bezwaar überhaupt gelezen te hebben.
-De doelen van het afgeperste geld, gratis schoolboeken.... (koop die effe lekker zelf als je kinderen wil gvd)
-De drijvende kracht achter dit vervolgingsbeleid, de idiote gristengruwelorgelfrustie/bakkersknecht Spee.... Wat heb ik toch een tering hekel aan die moraalridder.
-De negatieve effecten van dit nassi/bamibeleid, nl. dat 1 op 3 sukkels 40 rijdt @ 50 60@70 65@80 85@100 105@120. (terwijl er plots overal verboden zijn om in te halen...)
-Overal zijn dagelijks opstoppingen vanwege lui die standaard veeel te langzaam rijden waarschijnlijk uit angst voor bekeuringen.
Bekeur maar lui die het verkeer op houden, dat zet veel meer zoden aan de dijk.
Steeds maar weer inhalende vrachtwagenchauffeurs.
Oma's en opa's die invoegen op 120 wegen met 50/60.
Sukkels die stoïcijns links blijven rijden met 90.
Alle moraalridders zijn zeker ook tegen Duitse autowegen?
Daar gaan ze ook fijn met 110 inhalen terwijl er een achterligger met 180 aan komt en noemen die dan uiteraard een wegpiraat...
Samenvattende: Fok deze vervolgingswaanzin en ga eens wat nuttigs doen k*k*r wouten
Gelezen, daar wordt ook voornamelijk gezegd dat je overboekingen niet terug kunt halen.......quote:Op zondag 1 november 2009 14:32 schreef Sony100 het volgende:
Trouwens, politie gebruikt van automatische incasso dan is het zoiezo mogelijk om terug te boeken.
Geld terugboeken hier mijn vriend lees maar door, ik denk dat er wel wat tussen staat
quote:Op zondag 1 november 2009 15:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je moet het zelf naar het CJIB overboeken, dus volgens mij niet.
Het CJIB is gemachtigd om, als je zelf niet tijdig betaalt, het bedrag van je rekening te schrijven middels een eenmalige incasso. Maar die incasso is van overheidswege en daarom niet te storneren.quote:Op zondag 1 november 2009 16:18 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Dat dus. Overboeking terug laten storten lijkt mij ook sterk... Volgens mij krijg je voor verkeersboetes altijd een acceptgiro en die kun je volgens mij echt niet terug laten storten.....
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:02 schreef Billy_Talent het volgende:
Te hard rijden is een bewust genomen risico. Als je betrapt wordt, mag je niet klagen. Uitzonderingen daargelaten.
En terecht ook. Al die mensen die menen zelf de regels te mogen bepalen verdienen het gewoon om hard gepakt te worden. In alle jaren dat ik nu rij heb ik nog geen een boete ontvangen, dus het kan wel degelijk, zelfs zonder je als een debiel aan de regels te houden.quote:Op zondag 1 november 2009 17:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Het CJIB is gemachtigd om, als je zelf niet tijdig betaalt, het bedrag van je rekening te schrijven middels een eenmalige incasso. Maar die incasso is van overheidswege en daarom niet te storneren.
Maar dat risico wordt ingegeven door de vaak belachelijke limieten. Oorzaak-gevolg.quote:
Op welke basis kan een willekeurig persoon beweren dat wettelijk vastgestelde limieten belachelijk zijn? Of heeft ieder willekeurig persoon voldoende verstand van wegen en omstandigheden?quote:Op zondag 1 november 2009 17:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar dat risico wordt ingegeven door de vaak belachelijke limieten. Oorzaak-gevolg.
en scheurt ook uit zijn hemd en ze noemen hem ook wel de hulkquote:Op zondag 1 november 2009 16:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Je vader wordt zeker ook groen als ie boos wordt
Ik neem aan dat dit de mening van de betreffende poster is. Iedereen mag toch een mening hierover hebben?quote:Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op welke basis kan een willekeurig persoon beweren dat wettelijk vastgestelde limieten belachelijk zijn? Of heeft ieder willekeurig persoon voldoende verstand van wegen en omstandigheden?
Tuurlijk mag iedereen een mening hebben, geen probleem. Ik probeer alleen te begrijpen waarom iedereen meteen roept dat maximumsnelheden belachelijk zijn, "omdat je daar probleemloos harder kunt." Ik neem toch niet aan dat die snelheden voor de lol bedacht zijn?quote:Op zondag 1 november 2009 18:42 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit de mening van de betreffende poster is. Iedereen mag toch een mening hierover hebben?
Snelheidslimieten zijn bepaald in de tijd dat we in Kevers over betonwegen reden.quote:Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op welke basis kan een willekeurig persoon beweren dat wettelijk vastgestelde limieten belachelijk zijn? Of heeft ieder willekeurig persoon voldoende verstand van wegen en omstandigheden?
En je denkt niet dat ze eens in de zoveel tijd aangepast worden aan de moderne tijd?quote:Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Snelheidslimieten zijn bepaald in de tijd dat we in Kevers over betonwegen reden.
We rijden nog steeds 120 op de snelweg, 80 buiten de bebouwde kom en 50 binnen de bebouwde kom. Dus nee, sinds 1970 is er niets veranderd.quote:Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En je denkt niet dat ze eens in de zoveel tijd aangepast worden aan de moderne tijd?
Niet zonder reden neem ik aan.quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
We rijden nog steeds 120 op de snelweg, 80 buiten de bebouwde kom en 50 binnen de bebouwde kom. Dus nee, sinds 1970 is er niets veranderd.
Het aantal verkeersdoden is sinds die tijd natuurlijk ook gedaald. Maar toch, in de Duitse deelstaten direct over de grens liggen de maximumsnelheden substantieel hoger en toch vallen er nauwelijks meer doden. Bovendien zijn de wegen daar vaak ook nog minder.quote:
Dat laatste ben ik geheel met je eens. Er zijn dingen die erger zijn dan te hard rijden. En we zouden onderscheid moeten maken tussen te hard rijden op een verlaten weg of te hard rijden bij bv een basisschool.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
Juistem.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:00 schreef larry91 het volgende:
De TS rijdt zelf te hard en gaat nu klagen over snelheidsboetes . Je mag best te hard rijden maar dan is een boete een logisch gevolg ervan.
De snelheid is het enige dat je grootschalig kan aanpakken middels borden.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
quote:Op zondag 1 november 2009 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo kan het dus ook
Man wil boete betalen na 21 jaar
NIJMEGEN - De politie in Nijmegen keek zondagochtend vreemd op toen een man aan de balie vroeg of de politie een personeelspot heeft. De man wilde een 21 jaar oude boete van 60 euro betalen
De man kreeg in 1988 een boete toen hij te hard reed. Omdat de auto van zijn vader was, kreeg de vader de boete van 130 gulden thuisgestuurd. De vader overleed echter korte tijd later aan een ernstige ziekte, waardoor de boete onbetaald bleef.
De hardrijder had zondag 60 euro bij zich en wilde het geld in de personeelspot stoppen. Omdat de politie geen giften aanneemt en omdat de bekeuring inmiddels is verjaard, adviseerde de baliemedewerkster hem om het geld aan een goed doel te geven. De man koos het Koningin Wilhelmina Fonds en verliet opgelucht het bureau, aldus de politie
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_na_21_jaar__.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |