quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef skattebaut het volgende:
Wat een misselijke moraalridders hier op fok zeg....
Enige zaken die ik zelf aangaande flitsen bijv. constateer zijn:
-De soort weg waar je op rijdt past geheel niet bij de geldende max snelheid.
-De maximum snelheid wisselt elke 200m en ook zowat met elke bocht die je om gaat.
-Controles vinden op werkelijk schofterige plekken plaats, bijv vlak voor een bord einde bebouwde kom, maar zelden tot nooit in 30 zones...???
-Op plekken controleren waar een kleine overschrijding geen enkel probleem vormt.
-De absurde hoeveelheid controles op snelheid i.t.t. oplossen echte criminaliteit...
-De financiële middelen (lees roofgelden) die worden vrijgemaakt voor deze controles....
-De 9 tot 5 mentaliteit van de flitscowboys waarbij vnl. het beroepsverkeer wordt afgeperst, terwijl de sjonnie-gti's avond aan avond met 140 door de bebouwde kom razen zonder uitlaat...
-De absurde hoeveelheid flitspalen en trajectcontroles, sowieso de totale doorgeslagenheid van het gevoerde beleid.
-De standaard afwijzingsbrieven die de OVJ verstuurt zonder je bezwaar überhaupt gelezen te hebben.
-De doelen van het afgeperste geld, gratis schoolboeken.... (koop die effe lekker zelf als je kinderen wil gvd)
-De drijvende kracht achter dit vervolgingsbeleid, de idiote gristengruwelorgelfrustie/bakkersknecht Spee.... Wat heb ik toch een tering hekel aan die moraalridder.
-De negatieve effecten van dit nassi/bamibeleid, nl. dat 1 op 3 sukkels 40 rijdt @ 50 60@70 65@80 85@100 105@120. (terwijl er plots overal verboden zijn om in te halen...)
-Overal zijn dagelijks opstoppingen vanwege lui die standaard veeel te langzaam rijden waarschijnlijk uit angst voor bekeuringen.
Bekeur maar lui die het verkeer op houden, dat zet veel meer zoden aan de dijk.
Steeds maar weer inhalende vrachtwagenchauffeurs.
Oma's en opa's die invoegen op 120 wegen met 50/60.
Sukkels die stoïcijns links blijven rijden met 90.
Alle moraalridders zijn zeker ook tegen Duitse autowegen?
Daar gaan ze ook fijn met 110 inhalen terwijl er een achterligger met 180 aan komt en noemen die dan uiteraard een wegpiraat...
Samenvattende: Fok deze vervolgingswaanzin en ga eens wat nuttigs doen k*k*r wouten![]()
Daar mag je 100 omdat er geen vluchtstrook naast ligt, daar hadden ze geen geld voor over.quote:Op zondag 1 november 2009 14:47 schreef RickoKun het volgende:
Zo heb je ook in Friesland tussen Drachten en Leeuwarden zo'n kenser weg, mag je maar 100 km per uur terwijl het toch echt precies hetzelfde wegdek is als een snelweg en net zo breed is
Je bedoelt laten storneren? Nee, dat kan niet als het CJIB casht.quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Werkt die shit echt met dat je je geld terugkrijgt en zo? Heb je het meerdere keren met succes uitgevoerd? Als het echt zo is ben ik bereid er een nieuwe betaalrekening voor te openen.
Graafseweg is bullshit qua geluidsoverlast. Dat is altijd 70 geweest, jaren terug om niks teruggeschroefd. Om nog maar niet te spreken over de brug bij Dukenburg, dat is nota bene ingericht als een snelweg, inclusief vluchtstrook, en daar mag je 50. Te zot voor woorden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:15 schreef bluebit het volgende:
dude, da's overal.... ik woon ook in Nijmegen (graafseweg ed is 50 ivm geluidsoverlast, niet omdat je er geen 70 kan rijden), ik werk in centrum Eindhoven. de rit van nijmegen naar de rand van eindhoven duurt pakweg 45 minuten. daarna kost het me minimaal 30 minuten om het centrum in of uit te komen in de spits. Den Bosch is niet anders.
Je moet het zelf naar het CJIB overboeken, dus volgens mij niet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Werkt die shit echt met dat je je geld terugkrijgt en zo? Heb je het meerdere keren met succes uitgevoerd? Als het echt zo is ben ik bereid er een nieuwe betaalrekening voor te openen.
Dat dus. Overboeking terug laten storten lijkt mij ook sterk... Volgens mij krijg je voor verkeersboetes altijd een acceptgiro en die kun je volgens mij echt niet terug laten storten.....quote:Op zondag 1 november 2009 14:38 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij kan je alleen automatische incasso's laten terugboeken. Zou wat moois zijn als iedereen zomaar overal zijn geld terug gaat laten boeken.
Je vader wordt zeker ook groen als ie boos wordtquote:Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef Sony100 het volgende:
Me vader had het er laatst nog wel over, ik weet niet of het nu nogsteeds hetzelfde werkt.
Hier valt niets meer aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:08 schreef skattebaut het volgende:
Wat een misselijke moraalridders hier op fok zeg....
Enige zaken die ik zelf aangaande flitsen bijv. constateer zijn:
-De soort weg waar je op rijdt past geheel niet bij de geldende max snelheid.
-De maximum snelheid wisselt elke 200m en ook zowat met elke bocht die je om gaat.
-Controles vinden op werkelijk schofterige plekken plaats, bijv vlak voor een bord einde bebouwde kom, maar zelden tot nooit in 30 zones...???
-Op plekken controleren waar een kleine overschrijding geen enkel probleem vormt.
-De absurde hoeveelheid controles op snelheid i.t.t. oplossen echte criminaliteit...
-De financiële middelen (lees roofgelden) die worden vrijgemaakt voor deze controles....
-De 9 tot 5 mentaliteit van de flitscowboys waarbij vnl. het beroepsverkeer wordt afgeperst, terwijl de sjonnie-gti's avond aan avond met 140 door de bebouwde kom razen zonder uitlaat...
-De absurde hoeveelheid flitspalen en trajectcontroles, sowieso de totale doorgeslagenheid van het gevoerde beleid.
-De standaard afwijzingsbrieven die de OVJ verstuurt zonder je bezwaar überhaupt gelezen te hebben.
-De doelen van het afgeperste geld, gratis schoolboeken.... (koop die effe lekker zelf als je kinderen wil gvd)
-De drijvende kracht achter dit vervolgingsbeleid, de idiote gristengruwelorgelfrustie/bakkersknecht Spee.... Wat heb ik toch een tering hekel aan die moraalridder.
-De negatieve effecten van dit nassi/bamibeleid, nl. dat 1 op 3 sukkels 40 rijdt @ 50 60@70 65@80 85@100 105@120. (terwijl er plots overal verboden zijn om in te halen...)
-Overal zijn dagelijks opstoppingen vanwege lui die standaard veeel te langzaam rijden waarschijnlijk uit angst voor bekeuringen.
Bekeur maar lui die het verkeer op houden, dat zet veel meer zoden aan de dijk.
Steeds maar weer inhalende vrachtwagenchauffeurs.
Oma's en opa's die invoegen op 120 wegen met 50/60.
Sukkels die stoïcijns links blijven rijden met 90.
Alle moraalridders zijn zeker ook tegen Duitse autowegen?
Daar gaan ze ook fijn met 110 inhalen terwijl er een achterligger met 180 aan komt en noemen die dan uiteraard een wegpiraat...
Samenvattende: Fok deze vervolgingswaanzin en ga eens wat nuttigs doen k*k*r wouten![]()
Gelezen, daar wordt ook voornamelijk gezegd dat je overboekingen niet terug kunt halen.......quote:Op zondag 1 november 2009 14:32 schreef Sony100 het volgende:
Trouwens, politie gebruikt van automatische incassodan is het zoiezo mogelijk om terug te boeken.
Geld terugboeken hier mijn vriend lees maar door, ik denk dat er wel wat tussen staat
quote:Op zondag 1 november 2009 15:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je moet het zelf naar het CJIB overboeken, dus volgens mij niet.
Het CJIB is gemachtigd om, als je zelf niet tijdig betaalt, het bedrag van je rekening te schrijven middels een eenmalige incasso. Maar die incasso is van overheidswege en daarom niet te storneren.quote:Op zondag 1 november 2009 16:18 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Dat dus. Overboeking terug laten storten lijkt mij ook sterk... Volgens mij krijg je voor verkeersboetes altijd een acceptgiro en die kun je volgens mij echt niet terug laten storten.....
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:02 schreef Billy_Talent het volgende:
Te hard rijden is een bewust genomen risico. Als je betrapt wordt, mag je niet klagen. Uitzonderingen daargelaten.
En terecht ook. Al die mensen die menen zelf de regels te mogen bepalen verdienen het gewoon om hard gepakt te worden. In alle jaren dat ik nu rij heb ik nog geen een boete ontvangen, dus het kan wel degelijk, zelfs zonder je als een debiel aan de regels te houden.quote:Op zondag 1 november 2009 17:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Het CJIB is gemachtigd om, als je zelf niet tijdig betaalt, het bedrag van je rekening te schrijven middels een eenmalige incasso. Maar die incasso is van overheidswege en daarom niet te storneren.
Maar dat risico wordt ingegeven door de vaak belachelijke limieten. Oorzaak-gevolg.quote:
Op welke basis kan een willekeurig persoon beweren dat wettelijk vastgestelde limieten belachelijk zijn? Of heeft ieder willekeurig persoon voldoende verstand van wegen en omstandigheden?quote:Op zondag 1 november 2009 17:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar dat risico wordt ingegeven door de vaak belachelijke limieten. Oorzaak-gevolg.
quote:Op zondag 1 november 2009 16:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Je vader wordt zeker ook groen als ie boos wordt
Ik neem aan dat dit de mening van de betreffende poster is. Iedereen mag toch een mening hierover hebben?quote:Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op welke basis kan een willekeurig persoon beweren dat wettelijk vastgestelde limieten belachelijk zijn? Of heeft ieder willekeurig persoon voldoende verstand van wegen en omstandigheden?
Tuurlijk mag iedereen een mening hebben, geen probleem. Ik probeer alleen te begrijpen waarom iedereen meteen roept dat maximumsnelheden belachelijk zijn, "omdat je daar probleemloos harder kunt." Ik neem toch niet aan dat die snelheden voor de lol bedacht zijn?quote:Op zondag 1 november 2009 18:42 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit de mening van de betreffende poster is. Iedereen mag toch een mening hierover hebben?
Snelheidslimieten zijn bepaald in de tijd dat we in Kevers over betonwegen reden.quote:Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op welke basis kan een willekeurig persoon beweren dat wettelijk vastgestelde limieten belachelijk zijn? Of heeft ieder willekeurig persoon voldoende verstand van wegen en omstandigheden?
En je denkt niet dat ze eens in de zoveel tijd aangepast worden aan de moderne tijd?quote:Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Snelheidslimieten zijn bepaald in de tijd dat we in Kevers over betonwegen reden.
We rijden nog steeds 120 op de snelweg, 80 buiten de bebouwde kom en 50 binnen de bebouwde kom. Dus nee, sinds 1970 is er niets veranderd.quote:Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En je denkt niet dat ze eens in de zoveel tijd aangepast worden aan de moderne tijd?
Niet zonder reden neem ik aan.quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
We rijden nog steeds 120 op de snelweg, 80 buiten de bebouwde kom en 50 binnen de bebouwde kom. Dus nee, sinds 1970 is er niets veranderd.
Het aantal verkeersdoden is sinds die tijd natuurlijk ook gedaald. Maar toch, in de Duitse deelstaten direct over de grens liggen de maximumsnelheden substantieel hoger en toch vallen er nauwelijks meer doden. Bovendien zijn de wegen daar vaak ook nog minder.quote:
Dat laatste ben ik geheel met je eens. Er zijn dingen die erger zijn dan te hard rijden. En we zouden onderscheid moeten maken tussen te hard rijden op een verlaten weg of te hard rijden bij bv een basisschool.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
Juistem.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:00 schreef larry91 het volgende:
De TS rijdt zelf te hard en gaat nu klagen over snelheidsboetes. Je mag best te hard rijden maar dan is een boete een logisch gevolg ervan.
De snelheid is het enige dat je grootschalig kan aanpakken middels borden.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
quote:Op zondag 1 november 2009 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo kan het dus ook![]()
Man wil boete betalen na 21 jaar
NIJMEGEN - De politie in Nijmegen keek zondagochtend vreemd op toen een man aan de balie vroeg of de politie een personeelspot heeft. De man wilde een 21 jaar oude boete van 60 euro betalen
De man kreeg in 1988 een boete toen hij te hard reed. Omdat de auto van zijn vader was, kreeg de vader de boete van 130 gulden thuisgestuurd. De vader overleed echter korte tijd later aan een ernstige ziekte, waardoor de boete onbetaald bleef.
De hardrijder had zondag 60 euro bij zich en wilde het geld in de personeelspot stoppen. Omdat de politie geen giften aanneemt en omdat de bekeuring inmiddels is verjaard, adviseerde de baliemedewerkster hem om het geld aan een goed doel te geven. De man koos het Koningin Wilhelmina Fonds en verliet opgelucht het bureau, aldus de politie
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_na_21_jaar__.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |