Ik zou je shorts maar gelijk maandagochtend verpatsenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:42 schreef Fenech het volgende:
Of de beurs naar 50 gaat is inderdaad een ander verhaal, maar het was maar een theoretisch voorbeeld. Ik ben ook blij dat de beurs naar beneden gaat, want ik zit short.
Nu wordt het alleen de kunst om op tijd te verkopen, ik heb met deze shorts al op 50% winst gestaan en op 50% verlies.
Omdat de daling erg fors was.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:57 schreef Fenech het volgende:
Waarom denk jij dan dat het omhoog gaat de komende week?
Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, we kunnen ook gerust 5-10 jaar daarna in de bandbreedte 50-150 blijven bungelen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou en dat de beurs nog veel meer naar beneden kan zakken, hij weet dondersgoed dat ook al kan de beurs van 200 naar 50 zakken, in een verloop van 5 - 10 jaar staat hij weer netjes op 300/400/500
dat kan, waarschijnlijkheid 0,03% echter....quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, we kunnen ook gerust 5-10 jaar daarna in de bandbreedte 50-150 blijven bungelen.
Men deed er ongeveer 20 jaar over om de beurskoers van het jaar 1931 definitief te pakken, kans is m.i. stuk groter.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat kan, waarschijnlijkheid 0,03% echter....
Dat is procentueel een grotere spreiding dan een beurs die tussen de 200 en 400 schommelt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:28 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, we kunnen ook gerust 5-10 jaar daarna in de bandbreedte 50-150 blijven bungelen.
da's ongeveer 80 jaar geleden, in het tijdperk van de stoomlocomotief, toen de wereld ophield voorbij de grens die in de beleving van mensen ongeveer bij Bussum lag....quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:33 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Men deed er ongeveer 20 jaar over om de beurskoers van het jaar 1931 definitief te pakken, kans is m.i. stuk groter.
Dat is het ook zeker, ik geef alleen aan dat een beurs niet gelijk na een bodem hoeft terug te gaan naar niveaus die stukken hoger liggen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is procentueel een grotere spreiding dan een beurs die tussen de 200 en 400 schommelt.
Ja het is 80 jaar geleden, maar het verleden herhaalt zichzelf. Mensen blijven dezelfde karaktereigenschappen hebben, die veranderen niet, dus veranderd het gedrag van de beurs ook niet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's ongeveer 80 jaar geleden, in het tijdperk van de stoomlocomotief, toen de wereld ophield voorbij de grens die in de beleving van mensen ongeveer bij Bussum lag....
Teveel staren naar het verleden word je blind van, imho....
niet opgevallen dat karkaktereigenschappen van mensen nogal veranderd zijn de afgelopen veertig jaar? Om maar te zwijgen van karaktereigenschappen van mensen 10.000 to 15.000 km verderop oostwaards?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:38 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja het is 80 jaar geleden, maar het verleden herhaalt zichzelf. Mensen blijven dezelfde karaktereigenschappen hebben, die veranderen niet, dus veranderd het gedrag van de beurs ook niet.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet opgevallen dat karkaktereigenschappen van mensen nogal veranderd zijn de afgelopen veertig jaar? Om maar te zwijgen van karaktereigenschappen van mensen 10.0000 to 15.000 verderop?
Koop een ticket. Reis naar India of China. Beste investering die je kan doen. Dan begrijp je hoe bekrompen dit bunkeridee is. (no offence)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:44 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
karkakter?Omschrijving was misschien verkeerd, ik bedoelde eigenlijk hebzucht en angst, die verdwijnen niet, zo moest in 1929/2000 iedereen aandelen hebben omdat je er toch alleen maar mee kon verdienen(hebzucht), komende jaren wil niemand aandelen meer hebben omdat het alleen maar kan dalen(angst).
weet ik, het zijn mijn centen ook niet, dus je mag menen wat je ook maar wilquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:47 schreef Vandergeld het volgende:
Ik blijf hierbij, hoe belachelijk de meeste het vinden.
[ afbeelding ]
Nog nooit geweest inderdaad, doe mijn analyses puur op Elliott Wave basis dus wil zo min mogelijk daaromheen. En nee, ik zit ook niet in een bunker, spendeer meer tijd aan hobby's/vrienden dan de gemiddelde mensquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Koop een ticket. Reis naar India of China. Beste investering die je kan doen. Dan begrijp je hoe bekrompen dit bunkeridee is. (no offence)
Inderdaad, als we met zijn alle dezelfde mening hebben is er niks meer te discussiėren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
weet ik, het zijn mijn centen ook niet, dus je mag menen wat je ook maar wil
dat begrijp ik dan niet. Als ik het goed vat is EW gebaseerd op een standaard psyche van mensen. Maar waarom zou die niet over tijd kunnen veranderen, en ook cultuurafhankelijk kunnen zijn? Als ik met een jonge Indiers praat hoor ik wat heel anders dan als ik met een Amerikaan praat, qua pysche/instelling bijvoobeeld. Verschillende cycli denk ik dan, en verschillende uitgangspunten. Waarom puur concentreren op een oude cylcus en op oude culturen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nog nooit geweest inderdaad, doe mijn analyses puur op Elliott Wave basis dus wil zo min mogelijk daaromheen. En nee, ik zit ook niet in een bunker, spendeer meer tijd aan hobby's/vrienden dan de gemiddelde mens
Maar de stijging die hieraan vooraf ging was nog forser. Ik denk dat we eind november aanzienlijk lager staan dan nu, daarom heb ik shorts. Ik denk dat de mensen in gaan zien dat het Q3 cijfers vooral goed waren door kostenbesparingen en stimuleringsmaatregelen en niet echt duiden op een duurzaam economisch herstel. Maar ik kan er natuurlijk hartstikke naast zitten, de tijd zal het leren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat de daling erg fors was.
Men loopt vooruit op slechtere cijfers in Q4
Dat kan wel meevallen, ik zie 320 over twee weken wel weer op de borden staan
Voor de LT zie ik voor consumenten in de US weinig hoop, de internationals zoals DSM, RD kunnen het best goed doen
True, maar kostenbesparingen enz. blijven wel werken. Kijk naar Nyrstar, dat bedrijf heeft een onderzoek laten uitvoeren om te weten in welke volgorde ze sites moeten gaan opstarten en hoe ze alles kunnen optimaliseren. Van zoiets blijf je vruchten plukken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:57 schreef Fenech het volgende:
[..]
Maar de stijging die hieraan vooraf ging was nog forser. Ik denk dat we eind november aanzienlijk lager staan dan nu, daarom heb ik shorts. Ik denk dat de mensen in gaan zien dat het Q3 cijfers vooral goed waren door kostenbesparingen en stimuleringsmaatregelen en niet echt duiden op een duurzaam economisch herstel. Maar ik kan er natuurlijk hartstikke naast zitten, de tijd zal het leren.
In ieder geval bedankt voor je waarschuwing, en als je gelijk krijgt dan wrijf je het maar even in eind november.
Ik denk zeker dat de psyche van mensen kan veranderen, maar ik denk ook dat de intelligentie van de mens nogal overschat wordt. De oorzaak van de problemen nu lijkt sterk op de oorzaak van de problemen na 1930, namelijk grofweg gezegd te veel makkelijk geld.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat begrijp ik dan niet. Als ik het goed vat is EW gebaseerd op een standaard psyche van mensen. Maar waarom zou die niet over tijd kunnen veranderen, en ook cultuurafhankelijk kunnen zijn? Als ik met een jonge Indiers praat hoor ik wat heel anders dan als ik met een Amerikaan praat, qua pysche/instelling bijvoobeeld. Verschillende cycli denk ik dan, en verschillende uitgangspunten. Waarom puur concentreren op een oude cylcus en op oude culturen?
Lijkt me dat de psyche van mensen voornamelijk beinvloedt wordt door de subjectieve ervaring die onder invloed van de media valt. En net die media is explosief toegenomen en veranderd. Verder is er geen aangeboren systeem dat, zoals een waak en slaapritme, van optimisme naar pessimisme gaat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat begrijp ik dan niet. Als ik het goed vat is EW gebaseerd op een standaard psyche van mensen. Maar waarom zou die niet over tijd kunnen veranderen, en ook cultuurafhankelijk kunnen zijn? Als ik met een jonge Indiers praat hoor ik wat heel anders dan als ik met een Amerikaan praat, qua pysche/instelling bijvoobeeld. Verschillende cycli denk ik dan, en verschillende uitgangspunten. Waarom puur concentreren op een oude cylcus en op oude culturen?
Wordt dit niet al in de prijs verrekend danquote:Daartegenover staat echter dat de winter voor de deur staat en het olieverbruik traditiegetrouw toeneemt gedurende deze periode. Dit heeft weer een positief effect op de olieprijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |