abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74237452
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik bedoel long ipv liquide! . Ik schrijf dan puts (en ga met het geld long). Dan reken ik zo: Als ik bijv. puts@10 voor 4 euro schrijf en dan voor het geld long ga, dan ga ik per aandeel/put 14 euro long. (tel de put op de uitvoerwaarde)
Behoorlijk linke constructie.
pi_74237640
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik ben altijd veel banger om liquide te zitten als de beurs stijgt dan om long te zitten als we verder dalen.

Toen ik rond de AEX 300 verkocht baalde ik enorm toen ik de koersen vrolijk verder zag stijgen! Ik was al bang geen instapmoment meer te krijgen voor de prijzen waarvoor ik verkocht had. Vandaag en gisteren wat gekocht, maar als het nu daalt heb ik zoiets van "Jammer, had beter wat langer kunnen wachten, maar het komt vanzelf weer goed." Ik was allang blij dat ik weer -ruim- onder mijn verkoopprijs kon instappen.

Voor mij vergt het nu discipline om niet meer te kopen voordat de 280 geraakt wordt. Dan ga ik 50% liquide. Bij de 260 75%, bij de 240 100% en mochten we de 220 nog aantikken. Dan wacht ik weer op de uptrend en ga 150% liquide. Of wanneer we onder de 200 komen.
In wezen geef je aan dat het lange termijn beeld best troebel is, maar toch wil je de stappen zetten om per daling in te zetten. Wat ik dan eventueel in dubio vind is dat je het lange termijn beeld niet goed vind terwijl je nu al wel in wil stappen! Ten opzichte van historische waardes staat het inderdaad laag, maar ik zie geen enkele reden waarom Q4 Q3 gaat overtreffen. En waarom komende maanden de beurzen verder omhoog zouden moeten gaan.

Ik verwacht dan ook komende maanden zijwaarts - beneden om tijdens de volgende kwartaal resultaten weer flinke klappen te krijgen. Zoals je zelf e.a hier al meerdere malen zei, de groei is niet sustainable, waarom dan nu toch al instappen? En zelfs een AEX van 280 is niet eens heel ver weg, is dat niet wat vroeg?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:32:35 #153
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74237648
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:13 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

MT is interessant om short op te gaan. Er is IMO geen betere indicator van een laagconjunctuur dan een kelderende staalmarkt, zelfs als je de cyclische trend binnen beschouwing neemt. Hier op FOK beweerden velen ook dat MT na 16.00 weer makkelijk richting 40 kon opgaan, het stond immers 9 maanden geleden op 60.

Welke beweegredenen heb jij om MT puts aan te houden?
Ik verwachtte sowieso dat de rally ten einde was en dat de hele AEX dus weer zou gaan dalen. En omdat MT altijd mooi met de trend meegaat, alleen wat sterker, vond ik dit een mooie short kandidaat.
Meer heb ik me niet echt verdiept voor deze keuze, omdat het mijn 'speelgeld' betreft.
Ik verwacht rond MT ook geen nieuws dat er voor zou kunnen zorgen dat het plotseling tegen de trend in gaat bewegen, maar dit is natuurlijk puur intuďtief.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik met mijn verwachtingen van de gehele trend er compleet naast zit, en dat we volgende week weer vrolijk gaan stijgen.

En dat ze op 60 stonden is toch al meer dan een jaar geleden volgens mij, en zo ken ik er nog wel een paar (T2 bijvoorbeeld ).
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:32:53 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74237654
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Mwah. In de uptrend had ik hem zo geconstrueerd dat ik een AEX van 150 nog lijen kon. En ik had nog wat geld om in geval van een margin-call bij te storten op een spaarrekening staan (zou me wel boete kosten als ik dat opnam).

In ieder geval, als je 150% long (in volatiele aandelen nog wel) zit in een lange uptrend van 200 naar 300, dan verdien je geld. Veel geld.
The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:34:26 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74237710
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:32 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

In wezen geef je aan dat het lange termijn beeld best troebel is, maar toch wil je de stappen zetten om per daling in te zetten. Wat ik dan eventueel in dubio vind is dat je het lange termijn beeld niet goed vind terwijl je nu al wel in wil stappen! Ten opzichte van historische waardes staat het inderdaad laag, maar ik zie geen enkele reden waarom Q4 Q3 gaat overtreffen. En waarom komende maanden de beurzen verder omhoog zouden moeten gaan.

Ik verwacht dan ook komende maanden zijwaarts - beneden om tijdens de volgende kwartaal resultaten weer flinke klappen te krijgen. Zoals je zelf e.a hier al meerdere malen zei, de groei is niet sustainable, waarom dan nu toch al instappen? En zelfs een AEX van 280 is niet eens heel ver weg, is dat niet wat vroeg?
Ik verwacht op een termijn van vijf jaar een AEX van 400-500. Dan moet je in principe gewoon long zitten. Ik ben al lang blij dat ik er weer deels in ben, op een lager niveau dan ik uitgestapt ben. Ik baalde enorm dat het nog zo doorstuiterde, ik was bang de boot (deels) gemist te hebben!

Tijdens de vorige crash (2002) ben ik gewoon blind blijven zitten vanaf de bodem. Tot AEX 550 (dát was nog eens goede timing!). Maar dat buy&hold vanaf de bodem is op zich een prima strategie hoor! In principe wil ik dat nu weer doen.
The End Times are wild
pi_74237872
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Mocht de beurs iets zakken dan heb je alsnog een variabel krediet. Ik vind het wel een leuke constructie alleen denk ik niet dat zulke puts al te veel gaan opbrengen als de stand eenmaal @200 is. Maar daarom schrijft LXIV ze ook veel eerder denk ik. Zolang de beursen vanaf het (grote) aankooppunt niet meer extreem gaan dalen kun je op deze manier goed geld verdienen..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:38:27 #157
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74237891
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mwah. In de uptrend had ik hem zo geconstrueerd dat ik een AEX van 150 nog lijen kon. En ik had nog wat geld om in geval van een margin-call bij te storten op een spaarrekening staan (zou me wel boete kosten als ik dat opnam).

In ieder geval, als je 150% long (in volatiele aandelen nog wel) zit in een lange uptrend van 200 naar 300, dan verdien je geld. Veel geld.
Als jij meer dan 100% long gaat door middel van opties te schrijven, met welke looptijd doe je dat dan ongeveer, of besluit je dat op het moment zelf pas?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:40:03 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74237960
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Mocht de beurs iets zakken dan heb je alsnog een variabel krediet. Ik vind het wel een leuke constructie alleen denk ik niet dat zulke puts al te veel gaan opbrengen als de stand eenmaal @200 is. Maar daarom schrijft LXIV ze ook veel eerder denk ik. Zolang de beursen vanaf het (grote) aankooppunt niet meer extreem gaan dalen kun je op deze manier goed geld verdienen..
Ik schrijf die puts dan! Zo heb ik in maart dit jaar 40 optiecontracten BAM afgesloten @8.80 en @10. Met dat geld heb ik weer 3500 aandelen gekocht. Dus mijn netto-investering in BAM was 0 euro.
The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:41:12 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74237999
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Fenech het volgende:

[..]

Als jij meer dan 100% long gaat door middel van opties te schrijven, met welke looptijd doe je dat dan ongeveer, of besluit je dat op het moment zelf pas?
Toendertijd heb ik dat gedaan eind september dit jaar (is uitgeoefend met winst voor mij), december 2009 en december 2010. Die heb ik toen ze goedkoper waren (dus voor mij met winst) allemaal teruggekocht.
The End Times are wild
pi_74238090
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik verwacht op een termijn van vijf jaar een AEX van 400-500. Dan moet je in principe gewoon long zitten.
Op basis waarvan? Waar moet de fundamentele groei vandaan komen? Bedrijven over de hele wereld hebben mijn inziens het geleende geld wat ze gekregen hebben verkeerd gebruikt. Het idee van we gaan altijd maar omhoog is een veilige gedachte omdat geschiedenis laat zien dat het zo gebeurde, maar Japan, ook al is het niet echt te vergelijken, laat zien dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn.

Hoeveel margin calls heb jij al je hele beleggersleven gehad? Heb het idee dat je wel behoorlijk op de edge speelt?

Ik zit zelf long op de Braziliaanse index met ETF's in verband met het aantrekken van toerisme en bouw door WK & OS. Anderzijds loopt ook nog de gedachte wat mee te pakken in Rusland en India, maar dat laat ik nog wat geworden.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_74238233
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij dus de zelfde manier toepast (of al deed ?)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:52:18 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74238415
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:43 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Op basis waarvan? Waar moet de fundamentele groei vandaan komen? Bedrijven over de hele wereld hebben mijn inziens het geleende geld wat ze gekregen hebben verkeerd gebruikt. Het idee van we gaan altijd maar omhoog is een veilige gedachte omdat geschiedenis laat zien dat het zo gebeurde, maar Japan, ook al is het niet echt te vergelijken, laat zien dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn.

Hoeveel margin calls heb jij al je hele beleggersleven gehad? Heb het idee dat je wel behoorlijk op de edge speelt?

Ik zit zelf long op de Braziliaanse index met ETF's in verband met het aantrekken van toerisme en bouw door WK & OS. Anderzijds loopt ook nog de gedachte wat mee te pakken in Rusland en India, maar dat laat ik nog wat geworden.
De reden waarom ik dit denk is dat het altijd nog gebeurd is na een diepe -aandelen-crisis. Over vijf jaar loopt iedereen weer met een roze bril op.

Ik speel eigenlijk helemaal niet zo op de edge hoor! Zo doe ik al heel lang niks meer met opties (behalve gedekt schrijven), ga ik sowieso nooit short en bereken ik altijd wat mijn margin nog is.

Ik het één keer een margin-call gehad, uitgerekend op een moment dat ik weinig cash had. Dat was tijdens de crash van 2001-2002. Toen de IT-aandelen (getronics, UPC, versatel, etc) twee keer door de helft waren gedaan dacht ik: En nu er vol in! Goed gedaan om zo lang op je handen te blijven zitten! Toen gingen ze nog een keer door de helft. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. Ik geloof dat getronics 12 cent is geweest, UPC 5 cent en versatel was op een zeker moment ook nog maar een paar kwartjes. Daar had ik dus niet op gerekend. Gelukkig kon ik liquidatie van de porto nog nét voorkomen!

Het pityfull restant van mijn belegging, wat ik toen van ellende nauwelijks meer aangekeken heb, is daarop in 5 jaar tijd verzesvoudigd. Vooral dankzij Getronics, Ahold, ABN-amro.
The End Times are wild
pi_74238488
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij dus de zelfde manier toepast (of al deed ?)
Nee, ik heb niet voldoende vermogen (student) om aan margin calls te voldoen mocht het misgaan Brokerkrediet @5% is voor mij gewoon veel veiliger.
Greece
pi_74238592
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja als je belegt op een index. Maar puts schrijven op een volatiel fonds als ING is zeer riskant.
pi_74238764
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:56 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ja als je belegt op een index. Maar puts schrijven op een volatiel fonds als ING is zeer riskant.
Dat is LXIV's profiel. Hij weet zelf dondersgoed wat wel of niet riskant is.
Greece
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:04:35 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74238942
Toen met UPC was het helemaal te gek. Dat stond op 80 euro, internet zou het helemaal worden, het had koersdoelen van 150 euro en hoger. En er kwam de triple-play strategie aan. Maar ze maakten wel verlies.

Ik riep toen tegen iedereen dat dit gekkenwerk was. Want bandbreedte is gewoon bulk en daar vallen nooit zulke extreme marges mee te behalen. Bovendien kon je uitrekenen wat ze dan per klant moesten verdienen en dat was gewoon waanzinnig! Ik was er in de rit omhoog al een keer short op gegaan, maar het bleef maar stijgen. Daarom durfde ik dat daarna niet meer!

Toen het toen begon te dalen ging het ook hard! Eenmaal op de 20 aanbeland dacht ik: nu zijn ze toch wel heel laag gekomen. Ze hadden geloof ik ook nog een paar emissies gedaan, dus cash zat (maar ze verbrandden het geld met miljoenen tegelijk, dat was in de nieuwe-economie gedachte van toen dus goed, bedrijven die winst maakten bliefte niemand, Stork op 7 euro met een dividend-rendement van 10% ofzo).
Maar enfin, ze stonden dus wel rond de uitgiftekoers. En een call@ 20 met een looptijd van 4 maanden deed 6 euro!! Dat waren nog eens tijden!
Mijn strategie was toen: ik koop 1000 aandelen UPC en schrijf die 10 calls. Dan ben ik sowieso gedekt tot 14 euro en anders steek ik 30% rendement in mijn zak. En zou het nóg verder dalen naar de 10, dan zou ik daar gewoon wéér schrijven. Net zolang tot ik winst had.

Uiteindelijk ging het aandeel dus naar de 5 cent. Daar was mijn strategie niet op berekend!
The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:05:24 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74238970
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:56 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Op ING heb ik nooit geschreven.
The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:28:56 #168
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74239789
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

De reden waarom ik dit denk is dat het altijd nog gebeurd is na een diepe -aandelen-crisis. Over vijf jaar loopt iedereen weer met een roze bril op.
Je zegt dat dit altijd gebeurd na een diepe aandelen-crisis, maar tijdens de grote depressie was dit toch niet het geval, of zie ik dat verkeerd?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:31:35 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74239876
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:28 schreef Fenech het volgende:

[..]

Je zegt dat dit altijd gebeurd na een diepe aandelen-crisis, maar tijdens de grote depressie was dit toch niet het geval, of zie ik dat verkeerd?
Jawel hoor. Op de bodem stond de DOW op iets van 70? Kijk waar hij nu staat! Je moet wel geduld kunnen hebben natuurlijk!
The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:33:25 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74239945
The End Times are wild
pi_74240406
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel hoor. Op de bodem stond de DOW op iets van 70? Kijk waar hij nu staat! Je moet wel geduld kunnen hebben natuurlijk!
Ik vraag me af of we net zo gedacht zouden hebben als we niet in 2009 hadden geleefd maar in 1932 .. met een beurskoers op 70 .. en geen geschiedenis om op terug te kijken..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:48:19 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74240466
LT gaat het altijd wel omhoog. Alleen kan die L heel erg lllllllllllllllllang zijn. Dus moet je nooit beleggen met het idee om over X jaar bedrag Y te hebben. Je moet het doen met geld dat je niet nodig hebt en het eigenlijk meer als hobby zien.
The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:59:03 #173
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74240851
Hmm, je hebt inderdaad gelijk. Zo goed had ik het nog niet bekeken. Ik wist dat het ellendig lang duurde voordat de index zijn oude top van 1929 weer bereikte. Maar de index is inderdaad al vrij snel terug op 60% van zijn topwaarde (binnen 4 a 5 jaar nog wel).

En wat betreft je laatste opmerking, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik beleg ook alleen met geld wat ik kan missen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:09:14 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74241211
En er zijn maar weinig mensen die exact op de top met hun hele vermogen instappen. Die top was in 2000 op 700. Dus zelfs al ga je nu full long (wat ik niemand aanraad, beter wacht je een paar weken), dan zit je al op 40% van de top.

Voor de zuivere LT belegger is het ook nu dus een prima instappunt. Denk ik dan. In decennialange recessie en doem geloof ik niet zo. De reden dat ik uitgestapt ben is dat ik het herstel veel te snel vond in vergelijking met voorgaande crashes, terwijl de fundamentele problemen juist heel groot waren!
The End Times are wild
pi_74241282
na 2 dagen van heel veel drukte op mn werk (geen beurs kunnen volgen ), lees ik nu de 1e pagina van dit topic door... Je merkt meteen dat SE terug is...

grafieken
pi_74241622
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:04 schreef LXIV het volgende:
Toen met UPC was het helemaal te gek. Dat stond op 80 euro, internet zou het helemaal worden, het had koersdoelen van 150 euro en hoger. En er kwam de triple-play strategie aan. Maar ze maakten wel verlies.

Ik riep toen tegen iedereen dat dit gekkenwerk was. Want bandbreedte is gewoon bulk en daar vallen nooit zulke extreme marges mee te behalen. Bovendien kon je uitrekenen wat ze dan per klant moesten verdienen en dat was gewoon waanzinnig! Ik was er in de rit omhoog al een keer short op gegaan, maar het bleef maar stijgen. Daarom durfde ik dat daarna niet meer!

Toen het toen begon te dalen ging het ook hard! Eenmaal op de 20 aanbeland dacht ik: nu zijn ze toch wel heel laag gekomen. Ze hadden geloof ik ook nog een paar emissies gedaan, dus cash zat (maar ze verbrandden het geld met miljoenen tegelijk, dat was in de nieuwe-economie gedachte van toen dus goed, bedrijven die winst maakten bliefte niemand, Stork op 7 euro met een dividend-rendement van 10% ofzo).
Maar enfin, ze stonden dus wel rond de uitgiftekoers. En een call@ 20 met een looptijd van 4 maanden deed 6 euro!! Dat waren nog eens tijden!
Mijn strategie was toen: ik koop 1000 aandelen UPC en schrijf die 10 calls. Dan ben ik sowieso gedekt tot 14 euro en anders steek ik 30% rendement in mijn zak. En zou het nóg verder dalen naar de 10, dan zou ik daar gewoon wéér schrijven. Net zolang tot ik winst had.

Uiteindelijk ging het aandeel dus naar de 5 cent. Daar was mijn strategie niet op berekend!
om je te troosten dacht een ervaren marketmaker van de Rabo ook dat ze nog veel hoger konden. Sindsdien (en sinds een beleggingsguru die vandaag de dag verbazend vaak in een tv spotje voorbij komt ) neem ik dat allemaal niet meer zo serieus. Als je aan de goede kant zit, heb je gewoon veel geluk. Alle hersenspinsels en grafieken ten spijt. Arrogantie en zelfoverschatting op dit punt worden nooit breed uitgemeten op het internet (if at all), maar kosten gewoon veel geld Nobody knows
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:29:07 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74241809
Het knorrige vond ik vooral dat ik wist dat het niks was en werd dat UPC, en dat ik uiteindelijk er toch nog long op ging!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:34:45 #178
862 Arcee
Look closer
pi_74241978
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:34 schreef LXIV het volgende:
Tijdens de vorige crash (2002) ben ik gewoon blind blijven zitten vanaf de bodem. Tot AEX 550 (dát was nog eens goede timing!). Maar dat buy&hold vanaf de bodem is op zich een prima strategie hoor! In principe wil ik dat nu weer doen.
Zolang je weet wat de bodem is is dat een geweldige strategie, maar wat is het moeilijk de bodem te voorspellen!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74242405
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Nou sorry, daar ben ik het dus echt niet mee eens!! Oscar is een daytrader en hoeft dus geen maanden vooruit te kijken. En ik weet uit ervaring dat hij meestal goed zit. Neem als voorbeeld laatste video! Spot on! Ik bedoel hoe meer duidelijk kan iemand zijn?

My, my, my, how word gets around. I just cancelled my premium room subscription so I am out of the closet. Happy DA? Here’s the story.

My first couple of weeks with Oscar were pretty good. I was totally thrilled to find somebody to do the heavy lifting for awhile. I didn’t have a futures trading account and much of my trading capital was custodied in such a manner that it could not be moved, nor could I use it for futures trading. I followed along with Oscar’s recommendations using ETFs tied to the S&P 500. I began the process of opening a small account just to trade one lot and see how I felt about it. I went thru all the paperwork, asked everybody in the room how much the trade commissions were -’ ask Oscar’ was the reply. Talked to the staff — ‘ask Oscar’. When Oscar finally showed up in the trading room, I private-messaged him several times and asked — what’s the cost. He never answered me. So I’m a schmuck. Figuring it would ten bucks or so at most, I placed my first trade. The trade confirmation arrived and I nearly fell off my chair. The charge for 1 lot round-trip was $50. When Oscar showed up again in the room (mind you, you could wait around all day before the great man made an appearance), I sent him a private message saying that $50 wasn’t going to fly. He replied ‘k’ and closed the chat window. I kept opening the window back up, telling him we needed to have a conversation before I placed any more trades. He kept giving noncommittal answers and closing the chat window. I wrote that I was willing to pay $10 each leg. He wrote no prob. It’s all good. But you can’t discuss it with other room members. Don’t want a mutiny here. Most of the others pay $50. I didn’t put that in quotes, but it’s pretty close to word for word. I said I wanted an agreement it in writing. He said he had ‘guests in town’. I wrote that I wanted it by the end of the day. It took a boycott on my part of one week (not participating in the trading room) before Oscar contacted me. He was full of excuses as to why it had taken so long to reply. Friends in town, birthday party, etc., etc. He wanted me to let him know when I was ready to ‘rock and roll’. The thing that was missing was a written disclosure of trading charges but – I ‘had his word’ on it.

The mechanic who takes care of my car gives me a written estimate before any work is done. The company that takes care of my lawn sends me a written contract. Would you not think that a broker, someone who can charge your trading account on a whim, should provide you with a written agreement disclosing costs associated with trading?

Here’s another matter of ethics that I find disturbing. Why should Oscar give me a better deal than someone who has been there longer?

Why did so many of the other members pay more only because I was willing to make an issue out of it. Is that fair to his other subscribers? Granted, $50 per trade is robbery plain and simple, but the charge should be the same for everyone especially for 1-lot traders. Perhaps a little higher for multiple lots, but a standard fee schedule, nonetheless, should apply.

As I was in the process of opening my account (which now sits dormant at Dorman) my bullshit detector started screaming at me. It doesn’t work quite right, doesn’t always go off when it should, but when it

does, I know I am in an area of highly concentrated bullshit. I

really did have a few excellent first couple of weeks and was cheer leading just like the rest of the drones. I thought Oscar was the genuine article, but then it seemed like everything abruptly started to run off the rails. When he had ‘friends’ in town, he neglected the trading rooms altogether. I was concerned about placing a trade with a huge stop on it and then going to bed and hope for the best. What is that? I was concerned about people being chastised for making small talk — what are you supposed to do when there is no trade, no Oscar, and no making trades on your own, no talking about your own trades — trust in the ‘Omni’. When the ‘Omni’ was wrong or the trade was bad, it was always someone’s fault, like the dollar didn’t do what it was supposed to or you were stupid and didn’t follow directions. Manage

your own trade!!!!! How do you manage a dumb-ass trade? As for

making your own decisions regarding the trade, you are only encouraged to do that when a trade has gone wrong. Otherwise the message is ‘do what I say and do not question me.’ As for the spreadsheet on the net, I would say that’s a pretty accurate record of following directions to the letter. The quality of that record keeping also indicates that it was prepared by an intelligent person capable of following directions.

I was tired of hearing how stupid the open room people were. One day when the ‘Omni’ was green Oscar was laughing because the ‘morons’ in the open room were short. Those ‘morons’ made about 20+ points that day while we in the superspecialVIPpremium room sat on our hands.

People being banned from the room really threw up red flags for me too. No dissenting opinions were allowed. You could not talk about trading ETFs, most likely because then Oscar couldn’t dip his fingers into your till. I was personally called out on the carpet for trading ETFs instead of futures. Frankly, my business is none of his business. I was his boss, not the other way around.

Oscar seemed to undergo a change in behavior over a small period of time. At first he was positive, I thought he was so cool — but things changed in a hurry. He would be absent from the rooms most of the day, then showing up late in the afternoon looking like he was ill (or had a hangover). One day he didn’t come in at all, had slept all day.

Claimed to work all hours of the night analyzing the markets for us but didn’t often come up with a trade, and when he did, it usually did not go well. I must say, though, the premium room people were absolutely the best, nicest ever. I will miss them all. In a nutshell, I can echo all the negative remarks that everyone else has made. Chris is just a good guy, loyal to a fault. I hope he eventually joins us here.

I waited to reveal my identity because I was waiting to see how things would play out. After submitting my first trade, I emailed Oscar’s office a couple of times to make sure the recurring charge was removed from my account. No action of was taken, of course, so I just sent a message to cancel my subscription. A few days later a charge for

$395 appeared on my Paypal account for another months’ service. I disputed the charge and Paypal issued a refund.

Now, here is what i said about the infamous and supersecret ‘Omni’ — i think it is a Twister spinner. Remember the old game of Twister? Red and Green are obvious, Yellow means maintain ‘neutral stance’ and Blue means up all night doing homework.

Now translation — ‘neutral’ and ’stalking’ means ‘I slept all day’ or ‘didn’t feel like bothering with you morons today’, blue means no signal at all ‘wtf, I was up with my buddies all night’ drinking or gambling or whatever it is he does that makes him look like warmed-over death.

Anyway, best of luck to all of you. I have never met a single one of you, yet I feel I have made many good friends and I hope we will stay in touch. I have also learned yet once again that nice guys (and

girls) are pretty good at getting their pockets picked. Be careful and be skeptical.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:42:04 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74245660
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zolang je weet wat de bodem is is dat een geweldige strategie, maar wat is het moeilijk de bodem te voorspellen!
Je hoeft de bodem toch niet te weten? Je moet enkel blijven zitten.
The End Times are wild
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:15:21 #181
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74246727
LXIV, denk jij dat we het ergste, op de beurs dan, al gehad hebben aangezien je onder de 200 150% instapt?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:30:46 #182
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74248003
quote:
Ajax verlengt contract keeper Kenneth Vermeer tot 2013
5-10-2009 16:42:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--AFC Ajax nv verlengt het contract met keeper Kenneth Vermeer tot eind juni 2013, zo maakt de voetbalclub maandag bekend.

Vermeer, afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax, maakt vanaf het seizoen 2005/2006 officieel deel uit van het eerste elftal van Ajax, daarvoor speelde hij al in het beloftenelftal.

Het seizoen 2007/2008 keepte Vermeer op huurbasis voor Willem II.

Door Anna Marij van der Meulen; Dow Jones Nieuwsdienst
waarom wordt dit als beursnieuws gezien?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74248017
Klein vraagje over turbo's, wat gebeurt er op de S/L reset datum? Oké, deze wordt aangepast ws, maar in welke zin beďnvloed dat de turbo?
pi_74248155
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:30 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

waarom wordt dit als beursnieuws gezien?
Omdat er ook aandelen Ajax zijn ?

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/afc_ajax/?tabid=bedrijven&tab=7&streaming=true
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:47:18 #185
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74248269
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Klein vraagje over turbo's, wat gebeurt er op de S/L reset datum? Oké, deze wordt aangepast ws, maar in welke zin beďnvloed dat de turbo?
Wat bedoel je dan precies, dan verandert inderdaad de stoploss, het niveau waarop de turbo automatisch verkocht wordt. De waarde en hefboom van de turbo veranderen niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fenech op 31-10-2009 11:58:02 ]
pi_74248814
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:15 schreef Fenech het volgende:
LXIV, denk jij dat we het ergste, op de beurs dan, al gehad hebben aangezien je onder de 200 150% instapt?
Nou en dat de beurs nog veel meer naar beneden kan zakken, hij weet dondersgoed dat ook al kan de beurs van 200 naar 50 zakken, in een verloop van 5 - 10 jaar staat hij weer netjes op 300/400/500
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:24:41 #187
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74248901
Bij 100% instappen op 200 overleef je een val naar de 50 wel, maar als je er 150% inzit dan heeft dat toch gevolgen of niet. Ook al schrijf je opties met een zeer lange looptijd, je moet toch een bepaalde marge aanhouden van je broker als je opties geschreven hebt. Of begrijp ik de constructie niet helemaal, ik heb me namelijk nog niet echt verdiept in het schrijven van opties.
pi_74249152
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:24 schreef Fenech het volgende:
Bij 100% instappen op 200 overleef je een val naar de 50 wel, maar als je er 150% inzit dan heeft dat toch gevolgen of niet. Ook al schrijf je opties met een zeer lange looptijd, je moet toch een bepaalde marge aanhouden van je broker als je opties geschreven hebt. Of begrijp ik de constructie niet helemaal, ik heb me namelijk nog niet echt verdiept in het schrijven van opties.
Cker, beetje risico is er wel, maar de kans op een val naar 50 is dan ook niet zo heel groot lijkt me.
Ik ben wel blij dat de beurs eindelijk weer wat naar beneden gaat, vind het altijd wel leuk om te zoeken naar aandelen
pi_74249220
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:48 schreef jongegast het volgende:
[..]
..........verhaal over Oscar.........
Ja dat is niet echt positief, interessant om te weten! Maar ik bekijk zijn video's op youtube en ben niet van plan een brokerage account bij hem af te sluiten.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:42:32 #190
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74249301
Of de beurs naar 50 gaat is inderdaad een ander verhaal, maar het was maar een theoretisch voorbeeld. Ik ben ook blij dat de beurs naar beneden gaat, want ik zit short .

Nu wordt het alleen de kunst om op tijd te verkopen, ik heb met deze shorts al op 50% winst gestaan en op 50% verlies.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:43:49 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74249341
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:15 schreef Fenech het volgende:
Ja. Ik denk niet dat we de 200 nog ooit terugzien. Maar je weet het nooit natuurlijk
The End Times are wild
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:45:03 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74249376
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:24 schreef Fenech het volgende:
Nee, wat jij zegt klopt helemaal. Die geschreven opties hebben uiteraard een negatieve waarde in je portefeuille en zo kun je (bij een aex van 50) zelfs een negatieve portefeuille overhouden!
The End Times are wild
pi_74249391
Ik ben niet blij. Die fake GDP rally van donderdag heeft me wel wat knaken gekost, hoop dat ik dat volgende week weer een beetje recht kan krijgen!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:09:16 #194
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74249911
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, wat jij zegt klopt helemaal. Die geschreven opties hebben uiteraard een negatieve waarde in je portefeuille en zo kun je (bij een aex van 50) zelfs een negatieve portefeuille overhouden!
Maar jij bent er dus 100% van overtuigd dat dit niet gaat gebeuren (AEX van 50)? Ik weet dat het ook erg extreem is, maar helemaal onrealistisch is het niet als je kijkt naar de geschiedenis.
Of heb je ook een strategie als de AEX doorgaat tot onder de 150 bijvoorbeeld, ook al is dit tegen je verwachtingen in.
pi_74251422
Zat ook wel te wachten op een terugval, ik heb een bedrijf met bamboeplantages gekocht, staat nu alweer 3% in de plus .
Waarom bamboe -> voeding, sterk materiaal, groeit waanzinnig snel (zo'n farm kan geoogst worden op 1 jaar tijd), plus het bedrijf heeft expansieplannen van meerdere honderden procenten omzetgroei.

Iedereen gelieve bamboesoep te nemen als je zou gaan chinezen btw .
pi_74251528
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:47 schreef Fenech het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan precies, dan verandert inderdaad de stoploss, het niveau waarop de turbo automatisch verkocht wordt. De waarde en hefboom van de turbo veranderen niet.
Ik weet hoe turbo's werken en wat de SL is, maar ik bedoelde gewoon dat 't misschien 'gevaarlijk' zou zijn in de zin dat wanneer een SL naar boven wordt aangepast, je turbo misschien automatisch verkocht wordt terwijl je denkt dat 't nog veel verder kan zakken.
Oké, dan zal je hoogstwaarschijnlijk wel winst maken, maartoch. Om te zeggen dat je op die manier wel je hoofd er moet bijhouden...
pi_74251651
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:13 schreef tony_clifton- het volgende:
Zat ook wel te wachten op een terugval, ik heb een bedrijf met bamboeplantages gekocht, staat nu alweer 3% in de plus .
Waarom bamboe -> voeding, sterk materiaal, groeit waanzinnig snel (zo'n farm kan geoogst worden op 1 jaar tijd), plus het bedrijf heeft expansieplannen van meerdere honderden procenten omzetgroei.

Iedereen gelieve bamboesoep te nemen als je zou gaan chinezen btw .
met andere woorden: makkelijk capaciteit bij te maken als de vraag stijgt. Ook door concurrenten dus
pi_74251727
Ik bedoelde het eerder op relatief weinig kans op grote problemen door slechte oogst, bv. door ziekten ofzo .

Wbt de expansieplannen betekent dit dat ze snel kunnen oogsten op nieuwe sites, dus snel omzet, en idd, de concurrentie kan dit ook. Alleen is het voor mij genoeg als ze inderdaad hun omzet snel kunnen verveelvoudigen zoals ze nu gepland hebben .

Bovendien ben ik een grote believer in landbouw voor de toekomst (voedselschaarste), en vooral voor 2010 aangezien dan de boeren moeten gaan bemesten of hun opbrengst zal instorten. Dit hebben ze tijdens de crisis nl. niet gedaan en je kan er maar 1 ŕ 2 jaar mee wachten.

En ik moet voor school een kleine paper schrijven over biodiesel/bio-ethanol (thank god ), dus ben eens benieuwd wat ik daar allemaal voor ga tegenkomen qua regelgeving, ethiek, maatschappelijk nut enz.
Heb bovendien labotijd gekregen om zelf te synthetiseren volgens de 'amateurmethode' en ze gingen voor een mini industriele reactor zorgen, dus kan rendementen gaan berekenen .

[ Bericht 11% gewijzigd door tony_clifton- op 31-10-2009 14:31:50 ]
pi_74252733
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik bedoelde het eerder op relatief weinig kans op grote problemen door slechte oogst, bv. door ziekten ofzo .

Wbt de expansieplannen betekent dit dat ze snel kunnen oogsten op nieuwe sites, dus snel omzet, en idd, de concurrentie kan dit ook. Alleen is het voor mij genoeg als ze inderdaad hun omzet snel kunnen verveelvoudigen zoals ze nu gepland hebben .

Bovendien ben ik een grote believer in landbouw voor de toekomst (voedselschaarste), en vooral voor 2010 aangezien dan de boeren moeten gaan bemesten of hun opbrengst zal instorten. Dit hebben ze tijdens de crisis nl. niet gedaan en je kan er maar 1 ŕ 2 jaar mee wachten.

En ik moet voor school een kleine paper schrijven over biodiesel/bio-ethanol (thank god ), dus ben eens benieuwd wat ik daar allemaal voor ga tegenkomen qua regelgeving, ethiek, maatschappelijk nut enz.
Heb bovendien labotijd gekregen om zelf te synthetiseren volgens de 'amateurmethode' en ze gingen voor een mini industriele reactor zorgen, dus kan rendementen gaan berekenen .
in grote lijnen met je eens, maar uit beleggingsperspectief is het dan wel handiger om iets te zoeken waarbij de capaciteit minder makkelijk uit te breiden is.

Weet jij misschien hoe makkelijk capaciteit om kunstmest te maken uit te breiden is bijvoorbeeld?
pi_74254747
Potash Corp. (de grootste in kaliumhoudende meststoffen) is de laatste tijd gestegen op overnamespeculatie door (ik denk) BHP. Zij zijn bij mijn weten niet echt geďnteresseerd in afgewerkte producten, maar het gaat 'm om de kaliummijnen die Potash in Canada bezit.
Dus nee, als een bedrijf de productie volledig in eigen hand heeft is het niet gemakkelijk om weggeconcurreerd te worden .

Aan de andere kant, bijvoorbeeld Tessenderlo (Belgische chemiegroep) produceert KCl, fosfaatverbindingen en al dat spul dat ook bij andere meststoffenfabrikanten belandt. Onmogelijk is het dus niet. Als je de sector bekijkt zie je vooral dat POT groeit op eigen productie en dergelijke, terwijl Agrium (ook een grote in de sector) voornamelijk overnames doet.

Bezit zelf geen aandelen van Potash meer trouwens, ik wil nu even niets in dollar.
Qua meststoffen heb ik voor K&S gekozen, deze is kleiner en dus ook een beetje overnamespeculatief.

Moet zeggen dat deze sector op korte termijn redelijk weinig zal opbrengen. Elke keer de prijs per ton naar beneden wordt bijgesteld krijgen die aandelen een dreun, en 't valt onmogelijk te zeggen welk kwartaal de vraag terug zal stijgen, dus blijven de meeste mensen redelijk negatief.
Ik wil de grote massa voor zijn dus vandaar dat ik nu reeds een kleine positie heb (3% van het totaal ofzo). Elke 10% lager probeer ik bij te kopen.

[ Bericht 12% gewijzigd door tony_clifton- op 31-10-2009 16:50:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')