Dit is anders ook indrukwekkende taal overigens. http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/alcohol.htmlquote:onthouding
Tekenen van alcoholonthouding zijn: hyperactiviteit van het autonome zenuwstelsel (zweten, hartkloppingen), trillen van de handen, slapeloosheid, misselijkheid en braken, waarnemingsstoornissen (hallucinaties), onrust en epileptische aanvallen. De meeste van deze verschijnselen spreken voor zich. De trillerigheid is het klassieke verschijnsel waar de onthouding vaak mee begint. Hallucinaties zijn waarnemingen van dingen die er niet zijn. De patiënt kan beestjes zien of voelen. Meestal begint dit 8 tot 12 uur na de laatste inname van alcohol. Epileptische aanvallen ontwikkelen zich meestal binnen 24 uur terwijl een delier zich drie dagen tot een week na het begin van de onthoudingsverschijnselen kan ontwikkelen.
Het alcoholonthoudingsdelier wordt gekenmerkt door (wisselende) bewustzijnsstoornissen, desoriëntatie, zweten, trillen, hartkloppingen en andere verschijnselen van hyperactiviteit van het autonome zenuwstelsel, verstoorde waarnemingen (hallucinaties) met bewegingsonrust. Het ontwikkelt zich in aansluiting op het plotseling stoppen met alcoholgebruik. Het delirium tremens of alcoholonthoudingsdelier is een zeer gevaarlijke toestand. De patiënten vormen een gevaar voor zichzelf en anderen doordat zij zeer impulsief kunnen zijn, zelfmoordpogingen kunnen doen. Op grond van hun verstoorde waarnemingen en gedachten kunnen zij zich zo bedreigd voelen dat zij agressief worden. De patiënt weet vaak niet waar hij is. Hoewel er van tevoren epileptische aanvallen opgetreden kunnen zijn kan het onthoudingsdelier ook zonder die voortekenen ontstaan. Mensen die een alcoholonthoudingsdelier ontwikkelen na stoppen met drinken zijn gewoonlijk al vijf jaar of langer aan de drank. Vooral mensen die af en toe heel grote hoeveelheden drinken en dan weer een tijd niet of minder, kunnen een verhoogd risico hebben op het uiteindelijk ontwikkelen van een delier na stoppen.
En wat gebeurde er toen? Werden ze high? Had geen idee dat nootmuskaat ook al een drug was.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:10 schreef Bastard het volgende:
Een maat van me onlangs dus ook gehad.. gehaktballen gemaakt .. zij kruidde het gehakt flink, en hij daarna per ongeluk nog eens.. flink wat nootmuskaat toen
Ja wel meer huis tuin en keuken spul of wat in een bos te vinden is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat gebeurde er toen? Werden ze high? Had geen idee dat nootmuskaat ook al een drug was.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, hallucinaties van alcohol. Denk ook dat als je alcohol met mate gebruikt je daar geen last van hebt. Alleen als je een keer ipv 3 glaasjes een hele fles wijn op hebt, kun je een fikse kater verwachten de andere dag.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:04 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom alcohol dan niet? Het hallucineert anders akelig goed.
Alles dat je binnenkrijgt via de mond of longen beïnvloed jou op een bepaalde manier. Neem bijvoorbeeld suiker, een der ergste drugs imo, dat geeft je een gevoel van voldoening, je voelt je dan ook goed als je snoep eet. Het is dan ook erg moeilijk om jezelf van snoep te onthouden, omdat het zo lekker is, je voelt je er goed door.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat gebeurde er toen? Werden ze high? Had geen idee dat nootmuskaat ook al een drug was.
Wat is een hallucinatie dan volgens jou?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, hallucinaties van alcohol. Denk ook dat als je alcohol met mate gebruikt je daar geen last van hebt. Alleen als je een keer ipv 3 glaasjes een hele fles wijn op hebt, kun je een fikse kater verwachten de andere dag.
Maar even een serieuze vraag. Je neemt geen alcohol omdat je er van gaat hallucineren, maar je neemt wel paddo's omdat je er zo fijn van gaat hallucineren. Wat is het verschil?
En daarover kwam Trippii met een erg goede opmerking. Namelijk kijk uit. Op die manier zijn paddo's namelijk nog redelijk soft. Dan ben je er zelf nog bij tot op een zekere hoogte.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:26 schreef Bastard het volgende:
(1 van de miljoen Salvia filmpjes op yutub, zitten echt coole tussen ook)
Salvia.dat lijk me nou nog eens apart om te proberen... compleet van de wereld voor enkele minuten.
Ach ik ben vader van 2 en half, dan doe je dat soort dingen ook niet zo gauw meer hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En daarover kwam Trippii met een erg goede opmerking. Namelijk kijk uit. Op die manier zijn paddo's namelijk nog redelijk soft. Dan ben je er zelf nog bij tot op een zekere hoogte.
Dus het maakt niet uit, alcohol of paddo's of andere drugs.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat is een hallucinatie dan volgens jou?
Het verschil is mijns inziens, dat paddo's je direct laat hallucineren, en alcohol indirect. Bij paddo's is het overduidelijk, bij alcohol merk je er niks van. Je beslissingen worden anders, je interpreteert je omgeving anders, oftewel heb je een verstoorde waarneming van de werkelijkheid.
Veel mensen maken dan ook fouten tijden hun alcohol roes, ze duiken met de verkeerde mensen het bed in, vechten met mensen waar ze niks mee van doen hebben, of pissen tegen een agent aan. Als ze rekening hielden met de werkelijkheid, dan zou dit niet gebeuren. Oftewel de alcohol heeft hier invloed op.
Het is dan ook allemaal 1 pot nat, ieder heeft zijn drugs op deze manier.
Vandale zegt: hal·lu·ci·na·tie de; v -s bedrieglijke waarneming
Die jongen die er ineens leuker uitzag, dat is ook vrij bedriegelijk.
Zou ik dus nooit durven. Voor geen goudquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:26 schreef Bastard het volgende:
(1 van de miljoen Salvia filmpjes op yutub, zitten echt coole tussen ook)
Salvia.dat lijk me nou nog eens apart om te proberen... compleet van de wereld voor enkele minuten.
Veel mensen maken de fout om te denken dat er met 'drugs' alleen maar de verboden middelen die vallen onder de opiumwet worden bedoelt. Niets is echter minder waar. Er zijn legale drugs & illegale drugs, die (in Nederland) weer zijn verdeelt in soft en hard. (& Alcohol valt onder de legale harddrugs)quote:Wanneer er wordt gekeken naar de werking, dan is een middel een drug wanneer het de hersenen prikkelt en er daardoor geestelijke en lichamelijke effecten optreden. De effecten kunnen stimulerend zijn, verdovend of bewustzijnsveranderend.
Wanneer wordt uitgegaan van de werking van middelen, dan zijn alcohol, koffie en tabak ook drugs.
Bron: Trimbos instituut
Tja, is dat niet met alles (?)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:15 schreef Dragorius het volgende:
Alcohol met mate deinken zorgt absoluut niet voor die voorbeelden
Die jij schetst media. Vechten, zomaar in bed duiken etc
Gebeurt alleen bij overmatig gebruik ook wel misbruik genoemd
Net zoals je met andere drugs ook een bad trip kan hebben.
Iedereen : geniet met mate! *hik*
Ik wel. Denk ik. Een beetjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:35 schreef Lavenderr het volgende:
Dus het maakt niet uit, alcohol of paddo's of andere drugs.
Dan is het dus vreemd dat je alleen maar zo afgeeft op alcohol. Ik begrijp dat niet.
Ja & nee. Vaak is overmatig drank (of andere drugs) gebruik weer een symptoom van een dieper liggend probleem, maar goed ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:02 schreef Dragorius het volgende:
In al die gevallen is alcohol ook niet de hoofdreden van ontwrichting hoor.
& dus ook de psychische gesteldheid van het individu is van (heel groot / doorslaggevend) belangquote:Het is ook maar net hoe je er als individu mee omgaat en door beinvloed wordt. (is voor ieder anders)
Ik geef er niet op af, ook romantiseer ik het niet. Mijn mening over alcohol is erg duidelijk. Ik zal dan ook niemand drugs aan gaan raden, omdat het zo leuk of lekker is. Het is ieder zijn eigen zaak, ik vind dan ook dat ieder hier respect voor moet hebben, en dat er met alle middelen bewust omgegaan moet worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus het maakt niet uit, alcohol of paddo's of andere drugs.
Dan is het dus vreemd dat je alleen maar zo afgeeft op alcohol. Ik begrijp dat niet.
Inderdaad, mensen gebruiken alcohol en drugs om een reden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja & nee. Vaak is overmatig drank (of andere drugs) gebruik weer een symptoom van een dieper liggend probleem, maar goed ...
En dat is de reden, het is mijns inziens dan ook belangrijk om te kijken naar de oorzaak van deze mindere psychische gesteldheid. Erg frappant vind ik dan ook dat ik een aantal mensen heb gesproken die hersteld zijn van zware verslavingen, deze gesteldheid vaak fysiek verholpen werd. Oftewel dat ze door gezond leven hun behoeftepatroon onder controle kregen, en dit zijn weerslag had in deze psychische gesteldheid. Om deze reden denk ik dan ook dat de gezondheid voor dit verhaal de hoofdoorzaak is van een verslaving.quote:& dus ook de psychische gesteldheid van het individu is van (heel groot / doorslaggevend) belang![]()
Het echte probleem zit 'm dus niet in de 'drug', maar in de 'misbruiker' ervan.
Ik gebruik alcohol als ik in gezelschap ben van vrienden of familie, dus ik ben wat je noemt een sociale drinker. Als ik alleen ben drink ik niet, mis het ook niet, dan is een cola of een sapje genoeg.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen gebruiken alcohol en drugs om een reden.
[..]
En dat is de reden, het is mijns inziens dan ook belangrijk om te kijken naar de oorzaak van deze mindere psychische gesteldheid. Erg frappant vind ik dan ook dat ik een aantal mensen heb gesproken die hersteld zijn van zware verslavingen, deze gesteldheid vaak fysiek verholpen werd. Oftewel dat ze door gezond leven hun behoeftepatroon onder controle kregen, en dit zijn weerslag had in deze psychische gesteldheid. Om deze reden denk ik dan ook dat de gezondheid voor dit verhaal de hoofdoorzaak is van een verslaving.
Een erg simpel voorbeeld hiervan is de verslaving aan pijnstillers. verslaafden hieraan zeggen dat ze dit gebruiken omdat ze er een rustig gevoel van krijgen. Dat is logisch, het hele lichaam wordt verdoofd, oftewel voel je het lichaam minder, en dat geeft rust. Waarom zou je dan je lichaam willen verdoven? Juist, het lichaam heeft moeite, en geeft tekenen af die in de geest als onprettig worden ervaren, daarvan word je onrustig. Oftewel het ongezonde lichaam geeft tekenen af dat het voedingsmiddelen nodig heeft, om te herstellen en weer fit te worden. Gezond en dus fit zijn is volgens mij de belangrijkste behoefte van de mens volgens mij.
Een fit lichaam zorgt er dan ook voor dat er meer actie kan plaatsvinden en dat slapen ook goed gaat. Tijdens het slapen gebruik je dan ook veel energie oftewel voedingsmiddelen.
Ik vind verslaving dan ook een woord dat verboden zou moeten worden, we hebben het namelijk over behoeften. Alles wat je doet, gaat mijns inziens naar aanleiding van een behoefte. Bij de een is dat sterker dan bij de ander. Volgens mij heb jij dan ook weleens momenten gehad dat je zin had om eens goed te drinken. Dat is dan ook niks ongewoons.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik gebruik alcohol als ik in gezelschap ben van vrienden of familie, dus ik ben wat je noemt een sociale drinker. Als ik alleen ben drink ik niet, mis het ook niet, dan is een cola of een sapje genoeg.
Dus ik vind niet dat dat een verslaving is.
Natuurlijk heb ik dat weleens gehad. Als er iets gebeurd was wat óf naar óf heel fijn was.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik vind verslaving dan ook een woord dat verboden zou moeten worden, we hebben het namelijk over behoeften. Alles wat je doet, gaat mijns inziens naar aanleiding van een behoefte. Bij de een is dat sterker dan bij de ander. Volgens mij heb jij dan ook weleens momenten gehad dat je zin had om eens goed te drinken. Dat is dan ook niks ongewoons.
Wat gebeurt er dan als je erg veel verdriet hebt, of erg veel te vieren hebt? Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je verdriet hebt, of iets te vieren hebt? Hoe komt het dan dat jij die behoefte krijgt op dat soort momenten?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik dat weleens gehad. Als er iets gebeurd was wat óf naar óf heel fijn was.
In het eerste geval om het verdriet te 'verdrinken' en in het tweede geval om het te vieren.
Ik snap je, maar ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:40 schreef mediaconsument het volgende:
Ik vind verslaving dan ook een woord dat verboden zou moeten worden, <snip>
"Als er te voor staat, is het nooit goed."quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Natuurlijk heb ik dat weleens gehad. Als er iets gebeurd was wat óf naar óf heel fijn was.
In het eerste geval om het verdriet te 'verdrinken' en in het tweede geval om het te vieren.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
"Als er te voor staat, is het nooit goed."
Ja, hoe vaak gebeurt dat, geen idee.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan als je erg veel verdriet hebt, of erg veel te vieren hebt? Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je verdriet hebt, of iets te vieren hebt? Hoe komt het dan dat jij die behoefte krijgt op dat soort momenten?
Je hoeft er ook niets verkeerds in te zien, ik zeg het om aan te duiden dat dit de reden is waarom ieder zijn manieren heeft daarvoor. De een drinkt, de ander rookt wiet, de ander eet weleens een paddo, de ander gaat naar de kerk, de ander zit de hele dag te gamen of tv te kijken, noem maar op. Het is daarom goed om met al deze zaken bewust bezig te zijn en niet proberen te bepalen wat goed en wat slecht is, maar hoeveel en wat je ervan kunt leren. Hierna kun je altijd nog bepalen of je dat wil leren of niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hoe vaak gebeurt dat, geen idee.
Soms dus.
Dan nog zie ik er niets verkeerds in. Het is leuk om iets te vieren met een lekker glaasje wijn.
En soms is het ook fijn om even iets lekkers te drinken om een beetje te ontspannen en het verdriet een beetje dragelijker te maken, maar nogmaals, dat komt niet vaak voor.
OKee, ik begrijp je, geloof ik.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niets verkeerds in te zien, ik zeg het om aan te duiden dat dit de reden is waarom ieder zijn manieren heeft daarvoor. De een drinkt, de ander rookt wiet, de ander eet weleens een paddo, de ander gaat naar de kerk, de ander zit de hele dag te gamen of tv te kijken, noem maar op. Het is daarom goed om met al deze zaken bewust bezig te zijn en niet proberen te bepalen wat goed en wat slecht is, maar hoeveel en wat je ervan kunt leren. Hierna kun je altijd nog bepalen of je dat wil leren of niet.
Rood of wit?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:07 schreef Bastard het volgende:
Ff wakker worden.. gisteren door al die praat over alcohol had ik zin in wijn.. vanmorgen bleken er ineens bijna 2 flessen doorheen te zijn
Witte wijn is voor kinderen jaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Rood of wit?
Je drinkt toch geen rode wijn he?![]()
Dan ben ik maar een kindquote:
Eindelijk.quote:
Blame my dirty mind, maar hier heb ik echt heeeeeel vreemde gevoelens bijquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:45 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
En ook zijn dwarsfluit is een unieke trademark van hem.
Hij doet er de gekste dingen mee!
Kan het ff niet checken op mn werk .. maar is het humor ofzo?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:45 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Eindelijk.
Mis mijn lieverd verschrikkelijk daar ik haar vorige week niet heb gezien.
Dat je na bijna 12 jaar nog elkaar zo kan missen als je een weekje overslaat. Liefde kan zo mooi zijn.
Dus deze dag kan niet snel genoeg voorbij gaan wat mij betreft.![]()
Maar...
Vanavond ga ik trouwens ook iets heel leuks doen en is ook zeker de moeite waard.
Ik ga met een vriendin naar Klaas van der Eerden! Zijn nieuwe try out show!
Dit is van zijn allereerste show genaamd "Extreem!"
En ook zijn dwarsfluit is een unieke trademark van hem.
Hij doet er de gekste dingen mee!
Ik ga naar dus naar "Schwalbe", wat zijn vijfde show is.
(Extreem! -> Mix -> Schaap -> Wortels -> Schwalbe)
Zullen de hormonen wel zijn danquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Blame my dirty mind, maar hier heb ik echt heeeeeel vreemde gevoelens bij![]()
Zie pmquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zullen de hormonen wel zijn danHoe oud ben je eigenlijk?
Van jou had ik ook niets anders verwacht mijn beste Dragius.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:46 schreef Dragorius het volgende:
Blame my dirty mind, maar hier heb ik echt heeeeeel vreemde gevoelens bij![]()
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Durf je hier niet te zeggen dat je 16 bent dan?
Daarom drink ik geen Tequila meerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
"Als er te voor staat, is het nooit goed."
Zeg dan ook even tegen Dino dat ie jou dan meteen vertelt waar hij de stylus van de DS heeft verstoptquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:10 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Van jou had ik ook niets anders verwacht mijn beste Dragius.![]()
Oh en maak je niet druk. Ben Dino echt niet vergeten, maar net als Bastard laat het soms even op zich wachten.
Wel kan ik je met gerust hart vertellen dat ik nog steeds bezig ben met het herintroduceren van actief communiceren met dieren in mijn leven.
En ben onlangs ook begonnen met astral healing live over de chat met een mens. Ook heel lang niet meer gedaan.
(Was een objectief en skeptisch meisje die achteraf toch wel onder de indruk was en zich fysiek daadwerkelijk beter voelde! Hoe skeptischer hoe beter in mijn geval wat dat betreft dit soort praktijken!)
Sowieso was er stiekum nog iemand voor je en na jou heb ik uit verschillende hoeken ook ineens verzoeken gehad. Toeval bestaat niet, zal ik maar zeggen.
En dan zeker lief en onschuldig spinnen alsof hij totaal niet weet wat hij gedaan is en dat het stout is?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:
Zeg dan ook even tegen Dino dat ie jou dan meteen vertelt waar hij de stylus van de DS heeft verstoptEn waarom de decoratieheks per se dood moest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |