Het is verslavend en geestbedwelmend. Net als cocaine of lsd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:30 schreef Mendeljev het volgende:
Alcohol is gewoon een onderdeel van de cultuur. Dat ga je logischerwijs niet bestempelen als drug. Studenten kregen niet voor niets al 300 jaar geleden ontheffing van accijns op bier.
Ja redelijk ja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:30 schreef Jor_Dii het volgende:
ZIjn de gevaren dan zo groot?
quote:We mogen ongeveer honderd liter per maand brouwen zonder dat we er accijns over hoeven te betalen. Honderd liter of minder brouwen zou zinloos zijn, aangezien de accijns op bier ongeveer 3,6 procent van de prijs is. Mocht je toch gevrijwaard van accijns willen zijn, dan kun je beter terug reizen in de tijd. Vroeger was het pas echt goed geregeld. Studenten en hoogleraren waren rond 1575 vrijgesteld van accijns op alcohol. Opvallend is dat juist de hoogleraren de grote alcoholisten waren en destijds fel tegen afschaffing van deze vrijstelling waren. Zo zie je maar: tijden veranderen, mensen niet.
Dat cker koffiequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:33 schreef Dennis_enzo het volgende:
Je kan alles wel een drug noemen. De halve werkende wereld functioneert niet zonder een kop koffie.
Ben je nou serieus?quote:
Wat is gevaarlijker dan eigenlijk, iedere dag van de week 3 potten bier of op één avond een glas of 25 wegtikken?quote:
Het is inderdaad drugs, en daarbij zou ik met speed op wel autorijden, en met (een beetje) hasj of wiet op ook nog wel, en met alcohol niet. Ik drink 1 glas bier, misschien hooguit 2, voordat ik niet meer de auto in stap. Als ik even nadenk kan ik nog wel andere 'drugs' bedenken onder invloed waarvan je beter kunt autorijden dan met alcohol.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:30 schreef ColtZ40 het volgende:
ja het is drugs, alleen ben ik meteen van de kaart van andere drugs dan alcohol.
Dat is inderdaad echt triestquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:35 schreef -SG- het volgende:
Eens.
En dan heb je mensen van als je zegt dat je wel eens blowt dat ze dan meteen dom gaan doen met, oh je gebruikt drugs en drugs is slecht etc. En zelf gewoon keihard alcohol drinken.
Praat dan niet, mongool.
Ligt eraan wat je de volgende dag moet doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is gevaarlijker dan eigenlijk, iedere dag van de week 3 potten bier of op één avond een glas of 25 wegtikken?
goeie onderbouwing ook.quote:
dat moet je sowieso niet doen met drugs. Op koffie na.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:36 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Het is inderdaad drugs, en daarbij zou ik met speed op wel autorijden, en met (een beetje) hasj of wiet op ook nog wel, en met alcohol niet. Ik drink 1 glas bier, misschien hooguit 2, voordat ik niet meer de auto in stap. Als ik even nadenk kan ik nog wel andere 'drugs' bedenken onder invloed waarvan je beter kunt autorijden dan met alcohol.
Sukkel!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:37 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:
Als alcohol nu ontdekt zou worden dan zou het niet meer de markt opkomen in flesjes die je zo kan halen in de supermarkt. Dan zou het net als GHB en dergelijke aan hele strenge banden gelegd worden. Zo'n krachtige DRUG is alcohol. Het beinvloed allerlei neurotransmitters en het is schadelijk voor je hersenen en je verdere gezondheid, laat staan die van anderen. Dat het in de loop der jaren meegegroeit is met "het volk" doet daar niets aan af.
Wat mij betreft wordt het morgen nog overal weggehaald en leggen ze er xtc voor in de plaats!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |