Het klinkt wel logisch ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien dat diegene geen gelijk heeft? Kan ook nog
Ik ga C&C mooi dat water te drinken geven tot ik regenwater hebquote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ga C&C mooi dat water te drinken geven tot ik regenwater heb
Oh en iedereen die hier in deze topics riep 'Ik heb mijn Happie en Schnappie een fruitvliegje of een vlieg gegeven'.... hoe vang je die levend dan?Want ze moeten toch levend gevoerd worden?
(Als je ze al voert dus, ik denk niet dat ik het ga doen).
Oh, daar had ik nog niet eens aan gedachtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:17 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
knetteren met de elecrische vliegenmepper...maar niet te hard....Zodat de vlieg alleen rondjes tolt op de grond
Nee, hij hoeft niet te etenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:24 schreef Qwea het volgende:
Ik wil ook.
Mm zegt dat ze tegenvallenvroegah heeft hij zo'n ding gehad. Als je ze nou niet voert, en ze vangen niks... gaan ze dan d00d?
Gewoon en doorzichtig drinkglas over een vlieg zetten. Dat zien ze niet als je het langzaam doetquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef Greys het volgende:
Oh en iedereen die hier in deze topics riep 'Ik heb mijn Happie en Schnappie een fruitvliegje of een vlieg gegeven'.... hoe vang je die levend dan?Want ze moeten toch levend gevoerd worden?
(Als je ze al voert dus, ik denk niet dat ik het ga doen).
Ze vallen niet tegenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:24 schreef Qwea het volgende:
Ik wil ook.
Mm zegt dat ze tegenvallenvroegah heeft hij zo'n ding gehad. Als je ze nou niet voert, en ze vangen niks... gaan ze dan d00d?
Vast een domme vraag hoor, maar eh... en dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:21 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Gewoon en doorzichtig drinkglas over een vlieg zetten. Dat zien ze niet als je het langzaam doet
hihiquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Vast een domme vraag hoor, maar eh... en dan?
Met mijn vingers pakken en aan de plant voeren? Dan vliegt ie toch weg?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
nou ik had dat nooooit bedacht, om een vlieg in de vriezer te doen hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:34 schreef DeZwabber het volgende:
Je zou em in de vriezer kunnen zetten kort, dan valt hij in slaap, dan in de plant mikken en lachen als de vlieg wakker wordt
edit: pff het spuit 11 gehalte word wel steeds hoger nu het topic zo druk is![]()
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:21 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Gewoon en doorzichtig drinkglas over een vlieg zetten. Dat zien ze niet als je het langzaam doet
Waarom is dat erger?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ben nog iets erger... ik heb van een kennis een bakje "krulvliegen" gekregen (heeft hij voor zn leguanen ofzo), die ik ze ga voeren... (als ze uitkomen, ik heb nu alleen nog maar een bakje larven...)
en dat is dan weer het voordeel van krulvliegen; door de krulvleugels kunnen ze niet vliegen...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:27 schreef Greys het volgende:
[..]
ik ga Schnappie geen gemuteerde vliegjes gevenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
en dat is dan weer het voordeel van krulvliegen; door de krulvleugels kunnen ze niet vliegen...
tja, t is wel een beetje idioot ja... maar ik loop nu dus vliegen te kweken om aan de planten te voeren... jij pakt gewoon wat langs vliegt...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:48 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Waarom is dat erger?We zijn beiden redelijk idioot hoor
![]()
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:51 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
ik ga Schnappie geen gemuteerde vliegjes geven
Je zal als carriere maar vliegen fokkenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
niet gemuteerd he
![]()
geselecteerd op bepaalde eigenschappen en daarna doorgefokt![]()
ik vond Sjors en Alli zo sneu zwakjes eruit zien dat het me wel nodig leek
misschien is diegene die dat ontdekt heeft, en er werk van maakt wel heul rijk... Zitten wij hier te lachenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:02 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Je zal als carriere maar vliegen fokken![]()
Klinkt wel interessant, moet ik maar eens naar kijken
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:02 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Je zal als carriere maar vliegen fokken![]()
Klinkt wel interessant, moet ik maar eens naar kijken
quote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:18 schreef Greys het volgende:
Erg eigenlijk, we zitten in F&F allerlei gruweldingen met vliegen uit te halen om aan de plantjes te voeren
Nou ja... 'we'... JULLIE!
Ik heb het idee dat de mijne vegetarisch is![]()
Whehehe ja. Ik ga morgen eens proberen of ie ook spinazie lustquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:20 schreef tombolafan het volgende:
[..]
en jij koopt geen vleesetende plant maar een vleesvervanger-etende plant? Tofu-vliegjes?
![]()
misschien tofu-vliegjesquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Whehehe ja. Ik ga morgen eens proberen of ie ook spinazie lust
quote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:20 schreef tombolafan het volgende:
[..]
en jij koopt geen vleesetende plant maar een vleesvervanger-etende plant? Tofu-vliegjes?
![]()
Een zonnedauw toch? die hebben hele kleverige tentakeltjes dacht ik? Volgens mij was er hier iemand die die ook heeft, en die vangt nog meer vliegen dan de vliegenvanger! Zelf!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:19 schreef Greys het volgende:
Oh trouwens... ik snap hoe die vliegenvanger met die klapklauwen vliegen vangt, maar dat andere vleesetende dingetje dat ik gekocht heb vanmiddag... die heeft niets om dicht te klappen!
Nou ja, dan is die ook vegetarisch. Heb ik net besloten toen ik al die toestanden over vriezers enzo las
Oh die is het ja! Net even op Google gekeken naar plaatjes!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Een zonnedauw toch? die hebben hele kleverige tentakeltjes dacht ik? Volgens mij was er hier iemand die die ook heeft, en die vangt nog meer vliegen dan de vliegenvanger! Zelf!zit jij met je vega-ideetjes!
volgens ToT is het een volleerd jager:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh die is het ja! Net even op Google gekeken naar plaatjes!
En die vliegenkadavers () blijven dan gewoon aan die pluimpjes hangen?
Bij die klapper zie je ze tenminste niet
ja, en ik vraag me altijd af hoe hij ze dan verteert? opslurpen ofzo?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:59 schreef ToT het volgende:
Zonnedauw. Ja ik heb daar een kleine variant van. Niet echt bijzonder om te zien, maar het is een medogenloze ééndagsvliegjesvanger!
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Een bloemetje!
Zal er morgen met daglicht even een foto van maken.
Ja dat gebeurde mij afgelopen weekend nog... was de tafel aan het schoonmaken met een doekje, en uiteraard niet opgelet... HAP. Gelukkig had ie het doekje te pakken.. stuk eruitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
niks engs aan hoor... gewoon goed opletten, dan gebeurt er niks.
Als ze meer dan 3 tandjes omhoog steken dan moet je opletten, dan willen ze gaan bijten (wegwezen dan dus!)
Die waar een bloemetje op een spriet aan zit is niet de venus vliegenvanger!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef iFries het volgende:
[..]
http://www.sarracenia.com/faq/faq2620.html
Oopsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Die waar een bloemetje op een spriet aan zit is niet de venus vliegenvanger!
Aan de Zonnedauw zit een bloemetje
Goeie naamquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:51 schreef muisje-eliza het volgende:ik wil vandaag alle tuincentra's af voor een zonnedauw
en ik noem m Zjonnie
Mijn Cleopatra is vast een laatbloeister dan, want die heeft nog steeds haar spriet met bloempjes!quote:Zonnedauw bloeit ook. Tot eind augustus groeit midden uit de rozet een stengel met daar boven aan een trosje witte bloempjes. Deze bloempjes moeten uiteraard door insecten worden bestoven waarvan een aantal daarna, als dank voor de bewezen diensten, wordt opgegeten.
als je hem net gekocht hebt, komt hij net van de kweek af, en heeft je plantje geen flauw idee dat het al bijna november isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:18 schreef Greys het volgende:
Kijk ik vond dit:
[..]
Mijn Cleopatra is vast een laatbloeister dan, want die heeft nog steeds haar spriet met bloempjes!
Kijk, zo'n spriet als op deze foto, maar dan steekt de spriet echt zeker 10 cm. boven het plantje uit en bovenin hangen inderdaad kleine bloempjes.
[ afbeelding ]
Ah ja, logisch! Dank je!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
als je hem net gekocht hebt, komt hij net van de kweek af, en heeft je plantje geen flauw idee dat het al bijna november is
Ah oke!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:57 schreef DeZwabber het volgende:
ik geloof dat het geen kwaad kan als je het nu een keertje overslaat
maar ik heb mijn plantje ook nog niet zo lang, dus die info heb ik ook maar van derden
edit: de link in de OP naar de FAQ zegt dit![]()
Het verzuipen hielp niet dus?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:08 schreef muisje-eliza het volgende:
*snif* Schnappie heeft zo n mooi nieuw blaadje in de maak *snif* en *snif* daar zaten twee heule dikke luizen op *snotter*
Moet ik nou met Schnappie
mmmm bah...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:08 schreef muisje-eliza het volgende:
*snif* Schnappie heeft zo n mooi nieuw blaadje in de maak *snif* en *snif* daar zaten twee heule dikke luizen op *snotter*
Moet ik nou met Schnappie
zolang hij niet gaat grommen zal hij er wel ok mee zijn toch?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef muisje-eliza het volgende:
lieveheerstbeestjes doen nu ook winterslaap![]()
ik heb nu stiekem 1 spraytje antiluis op Schnappie gedaan...ik hoop niet dat ie boos word en gele blaadjes maakt
* muisje-eliza is radeloos
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:57 schreef DeZwabber het volgende:
ik geloof dat het geen kwaad kan als je het nu een keertje overslaat
maar ik heb mijn plantje ook nog niet zo lang, dus die info heb ik ook maar van derden
edit: de link in de OP naar de FAQ zegt dit![]()
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:51 schreef DeZwabber het volgende:
omg ze lusten blijkbaar ook kikkers!![]()
best wel zielig eigenljk
Note to self:quote:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:51 schreef DeZwabber het volgende:
best wel zielig eigenljk
Verdoriequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:51 schreef DeZwabber het volgende:
best wel zielig eigenljk
Hm, voor die bekerplanten geldt zo te zien niet dat het nog moet spartelen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Dit is wel een kekke photoooo.
[ afbeelding ]
Dat werd eruit gehaald gok ikquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm, voor die bekerplanten geldt zo te zien niet dat het nog moet spartelen?
Want 'dat' wat er gevoerd wordt ziet er niet meer al te levend uit
Nou indd.. die beesten knagen door muren heen... maar een plantje wil nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:56 schreef DeZwabber het volgende:
dat die beesten zich niet een weg naar buiten knagen ofzo
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:56 schreef DeZwabber het volgende:
dat die beesten zich niet een weg naar buiten knagen ofzo
Zullen die niet door een of ander goedje direct half bewusteloos worden gemaakt ofzo?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:00 schreef iFries het volgende:
[..]
Nou indd.. die beesten knagen door muren heen... maar een plantje wil niet?
Ik denk het. Er is ook een filmpje van een spin die eruit probeert te klimmen, maar zo gauw hij helemaal onderin belandt beweegt ie ook niet meer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:03 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Zullen die niet door een of ander goedje direct half bewusteloos worden gemaakt ofzo?
Door die plant dus?
quote:The lower part of the trap contains glands which absorb nutrients from captured prey. Along the upper inside part of the trap is a slick waxy coating which makes the escape of its prey nearly impossible. Surrounding the entrance to the trap is a structure called the peristome (the "lip") which is slippery and often quite colorful, attracting prey but offering an unsure footing. Above the peristome is a lid (the operculum): in many species this keeps rain from diluting the fluid within the pitcher, the underside of which may contain nectar glands which attract prey.[17]
Ik denk dat carnivorous plant opgegeten gaat worden door omnivorous katquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef Greys het volgende:
Haar, ga jij ook eens zo'n plantje kopen?
Ah, toe?
Ahhh welnee. Boor heeft er ook nog niet naar omgekekenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik denk dat carnivorous plant opgegeten gaat worden door omnivorous kat.
Geen enkel bloemetje of plantje hier is veiligquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ahhh welnee. Boor heeft er ook nog niet naar omgekeken
Hier ook niet. Maar ik heb een kast waar ze niet in komen (daar staan nu dus alle plantjes...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Geen enkel bloemetje of plantje hier is veilig
quote:
* Greys mompelt iets over Secret Santaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:03 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb hier nog steeds geen zonnedauw kunnen vinden trouwensook niet bij de lokale plantenboer
quote:
Das idd wel duurquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:31 schreef muisje-eliza het volgende:
mn mams was bij t tuincentrum om de hoek, en Ze vond van die bekerplanten... 8,49![]()
neehdat vind ik best wel duur zeg voor zo n klein plantje
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:31 schreef DeZwabber het volgende:
of is het er een van deze?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ving Omnomnom maar diamantjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |