abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:30:50 #1
331 Merel
Be here now.
pi_74168367


Het topic voor iedereen met een naaimachine!

Een aantal projecten uit het vorige topic:


van Stiemie


van Yvonnetje


van MissMMX


van Twinkly


van Bianca1976


Vorige delen:

We blijven naaien tot we er bij neer vallen, deel 9
We blijven naaien deel 8
We blijven naaien deel 7
We blijven naaien #6
Wij gaan stug door met naaien #5
Wij gaan stug door met naaien! (deel 4)
Wij gaan stug door met naaien! (deel 3)
We gaan door met naaien!
Ik ga naaien


Zoals Timm Gunn zou zeggen: "Make it work!" en "Carry on!"

[ Bericht 85% gewijzigd door Merel op 28-10-2009 22:40:55 ]
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_74170669
Oh alweer een nieuw topic! Ben bezig met een spenenkoord, maar dat gaat wel even duren denk ik
  donderdag 29 oktober 2009 @ 00:33:59 #3
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_74173400
Heb overigens mijn patronen binnen. Binnenkort maar eens een stofje scoren voor het gilet en de broek. En dan kan ik aan de gang!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_74175528
Nieuw topic dus ff een tvp.
Ben druk aan het verven en behangen thuis dus heb tot nu toe alleen maar een drakentrui genaaid (en een trui gepimpt van de wibra). Hopelijk wordt het volgende maand beter. Kids kunnen wel weer een aanvulling gebruiken.
pi_74175607
Ook weer even een tvp..
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:37:01 #6
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_74175995
Crea OP!!

tvp
Geluk is een richting, geen punt
pi_74177886
ow, op die fiets, dat ken ik ergens van Merel...

Meteen maar een TVP met daarbij: Knorretje, wat ontzettend leuk, die truien! word je helemaal vrolijk van zo op de vroege ochtend...
pi_74185826
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:20 schreef Boadicea het volgende:
Tvp, ik ben na een tijdje zelf prutsen thuis(of eigenlijk voornemen om van alles te gaan doen en nooit wat doen) maar weer begonnen met een cursus. Eens in de twee weken, en dat vind ik ook wel fijn, nu alleen tussendoor nog wat meer doen...

maok, wie weet kom ik nog eens kijken... Ga je ook door in schoolvakanties?
Ja dat is denk ik wel het plan (alleen denk ik niet de hele zomervakantie), ik heb zelf toch niet echt schoolvakanties, voor mij maakt een vakantie periode dus niet echt uit. Maar ik ben alleen nog niet begonnen, er moet eerst nog het een en ander geregeld worden. Zo wil ik bijvoorbeeld naaimachines lenen van een aantal mensen zodat mensen zonder naaimachine ook kunnen komen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74185941
Misschien wil een naaimachinehandel je wel sponseren met een paar (oude) naaimachines als je dat op een bepaalde manier kan laten zien in je naaicafé... (ik weet niet hoor, ik denk maar wat voor me uit... )
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:11:06 #10
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74186460
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:58 schreef mijsje het volgende:
Misschien wil een naaimachinehandel je wel sponseren met een paar (oude) naaimachines als je dat op een bepaalde manier kan laten zien in je naaicafé... (ik weet niet hoor, ik denk maar wat voor me uit... )
Ik ben bang dat niet echt kan in een kerk, beetje raar als daar iets gesponsord is. Maar ik heb hoop dat er genoeg mensen in de kerk zitten die nog wel zo'n ding op zolder hebben staan maar hem niet gebruiken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74186959
ik weet niet of het raar is, het hoeft natuurlijk geen reclamebord te krijgen ofzo, maar in een foldertje erbij gezet dat met dank aan ... de naaimachines verkregen zijn... (zo wordt dat ook wel eens gedaan met de wereldwinkel in de kerk bij m'n ouders... met dank aan de wereldwinkel voor het verkrijgen van die en die spulletjes...) maar ik kan me voorstellen dat het handiger is om mensen te vragen naar een oude naaimachine... heb je de kringloop al geprobeerd? ms is daar ook wel iets van oude machines...
Succes in ieder geval! Ik vind het zo'n leuk idee en vind het echt jammer dat ik zo ver van je vandaan woon!
pi_74189947
tvp !! waar is de kerk ?!?!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:43:37 #13
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74192492
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:42 schreef BuupWerk het volgende:
tvp !! waar is de kerk ?!?!
Vlak bij het Noorderstation in Groningen, Christelijk Centrum Groningen. Als het gaat beginnen meldt ik het hier nog wel even met preciese adres en tijd enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door maok op 29-10-2009 16:58:49 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74193068
tvp
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:41:00 #15
331 Merel
Be here now.
pi_74203429
Een heeeele slechte foto van het jurkje dat net af is, maar 't gaat om 't idee :



Supergoedkoop synthetisch stofje, kruipt omhoog en je ziet elk ondergoedlijntje eronder, maar ach, het was vooral leuk om te maken en of ik 'm dan ook daadwerkelijk ooit zal dragen maakt me niet eens uit
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:11:32 #16
331 Merel
Be here now.
pi_74204839
Volgende project wordt trouwens deze of het jasje hiervan.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_74206486
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:11 schreef Merel het volgende:
Volgende project wordt trouwens deze of het jasje hiervan.
Ik zou die wikkeljurk doen! Het jasje lijkt me weinig vorm om de taille te geven, zonde van je zandloper
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:02:50 #18
331 Merel
Be here now.
pi_74207313
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:43 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik zou die wikkeljurk doen! Het jasje lijkt me weinig vorm om de taille te geven, zonde van je zandloper
Jasje wordt dan natuurlijk wel met een flinke riem of strikband in de taille, júíst voor die zandloper Ik zie wel, moet ook nog op stoffenjacht, dus dan kijk ik wel wat ik tegenkom
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_74208868
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:41 schreef Merel het volgende:
Een heeeele slechte foto van het jurkje dat net af is, maar 't gaat om 't idee :

[ afbeelding ]

Supergoedkoop synthetisch stofje, kruipt omhoog en je ziet elk ondergoedlijntje eronder, maar ach, het was vooral leuk om te maken en of ik 'm dan ook daadwerkelijk ooit zal dragen maakt me niet eens uit
Mooi jurkje!! Zeker de moeite waard om het nog eens te maken in wel een goede stof, want het staat je prachtig!!
pi_74208954
Ik wilde weer gaan naaien, ben ik mijn voetpedaal en stekker kwijt!
pi_74209060
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:39 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik wilde weer gaan naaien, ben ik mijn voetpedaal en stekker kwijt!
Toen ik die laatst kwijt was, vond ik ze in m'n naaimand/doos/ding. Misschien had jij dezelfde opruimgedachte als ik??
pi_74209252
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Toen ik die laatst kwijt was, vond ik ze in m'n naaimand/doos/ding. Misschien had jij dezelfde opruimgedachte als ik??
Dat is wel een goede, ik zal eens kijken! Ik had al in mijn garage vluchtig gezocht, daar staan nog allemaal dozen van mijn verhuizing van een paar maanden geleden...
pi_74217646
tvp!!
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:39:04 #24
240917 Mula
pi_74220224
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:43 schreef maok het volgende:

[..]

Vlak bij het Noorderstation in Groningen, Christelijk Centrum Groningen. Als het gaat beginnen meldt ik het hier nog wel even met preciese adres en tijd enzo.
Maok, wat is precies de bedoeling? Gewoon samen naaien of is er echt les? En zijn er bepaalde voorwaarden om mee te mogen doen? Overdag? s avonds? Kosten?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:13:38 #25
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74221434
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:39 schreef Mula het volgende:

[..]

Maok, wat is precies de bedoeling? Gewoon samen naaien of is er echt les? En zijn er bepaalde voorwaarden om mee te mogen doen? Overdag? s avonds? Kosten?
Inprincipe wordt het gewoon samen naaien maar er gaat waarschijnlijk ook iemand mee helpen die ook echt een opleiding tot 'naai juf' heeft gevolgd dus je kunt altijd vragen als je iets niet weet en samen kom je vaak ook al verder dan alleen. Ik ben zelf geen expert maar ik vind het gewoon leuk om samen dingen uit te vogelen. Verder is het de bedoeling dat er korte cursusjes komen van enkele weken of een enkele les. Bijvoorbeeld als er meer mensen zijn die willen leren hoe je een broek in kort of om bepaalde sinterklaas cadeautjes te leren maken of om heel kledingstuk te maken enz.
Voorwaarden om mee te doen zijn er niet behalve dat het handig is om je eigen naaimachine mee te nemen als je die hebt (tenzij ik er genoeg kan lenen) Je kunt bijvoorbeeld een les komen maar ook vaker.
Het wordt waarschijnlijk een keer in de week op een vaste avond.
Kosten laag per keer, ik zit zelf te denken aan ¤1,- per keer, puur om wat vaste kosten te dekken. Het is dus ook de bedoeling om zelf materiaal mee te nemen. Dan kun je het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:29:09 #26
240917 Mula
pi_74221962
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:13 schreef maok het volgende:

[..]

Verhaal van Maok
Klinkt goed! Ik heb erover zitten te denken om weer naailes te nemen, puur en alleen om mezelf ertoe te zetten om weer eens te gaan naaien, maar dat is nog best duur (vooral als je je redelijk met de naaimachine kunt redden en nauwelijks hulp nodig hebt). Dit is misschien dan wel een leuk idee; niet te duur, een zetje om toch weer eens wat te maken en nog gezellig ook (hoop ik dan ) Ik blijf het hier volgen!
pi_74246054
Even snel naar de pics van Knorretje gekeken. Wat maak je toch énige dingen!!! En je modellen zijn zo heerlijk enthousiast
pi_74308933
Ik zie dat oa Knorretje een borduurmachine heeft.
Ik wil ook graag 1, maar zie door de bomen het bos niet meer. A ik wil er zeker niet meer dan 800-1000 euro voor uit geven. 2e hands is ook geen probleem.

Maar wie heeft er tips, goede ervaringen met een merk, slechte ervaringen enz enz. Hoe groot kunnen de borduurtjesworden. hoe zit het met de patroontjes. Heel veel erbij of dure losse erbij kopen?

Alvast bedankt.
pi_74342743
Kunnen jullie mij advies geven voor een naaimachine? Ik wil eenvoudige dingetjes gaan maken, zoals een etuitje, boxkleed, etc. Naar wat voor machine moet ik dan kijken?

Wil er eigenlijk max. ¤ 75 aan uitgeven, maar weet niet of dat realistisch is? En voldoen dan machines die ze wel eens bij de Aldi, Marskramer etc. hebben?
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:01:13 #30
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74343028
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:49 schreef Eigenmijsje het volgende:
Kunnen jullie mij advies geven voor een naaimachine? Ik wil eenvoudige dingetjes gaan maken, zoals een etuitje, boxkleed, etc. Naar wat voor machine moet ik dan kijken?

Wil er eigenlijk max. ¤ 75 aan uitgeven, maar weet niet of dat realistisch is? En voldoen dan machines die ze wel eens bij de Aldi, Marskramer etc. hebben?
In het vorige topic (of was het die daarvoor?) was er ook iemand die voor zo'n bedrag iets zocht.

misschien moet dat maar eens in de OP.

Maar ik heb er zelf al jaren eentje van de aldi voor zo'n bedrag en die bevalt prima, hij heeft alleen niet zo;n hele mooie stretchsteek vind ik (wat slordig) en hij trilt soms wat op de tafel omdat hij zo licht is (wat ook wel weer een voordeel is bij het vervoeren) maar verder ben ik erg tevreden.

Edit:
Posts van mensen die ook een naaimachine zoeken (met in de posts er na de antwoorden op de vragen):
We blijven naaien deel 7
We blijven naaien deel 8

[ Bericht 11% gewijzigd door maok op 03-11-2009 11:11:29 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74343123
Dan ga ik het inderdaad met zo'n machine proberen. Jammer dat Aldi volgens mij net een aanbieding heeft gehad Nu ff in de gaten houden wanneer er weer zo'n aanbieding is ergens.
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_74453403
Hallo,

Wat een handig topic! Ik ben zwanger van ons eerste kindje en kreeg het ineens op mijn heupen om een naaimachine te kopen en veel zelf te maken. Ik had nog nooit eerder genaaid dus het is steeds weer het wiel uitvinden. Ik heb al lakentjes, knuffeltjes en hangertjes gemaakt. Nu wil ik graag een ronde wikkeldoek maken, maar ik vraag me af hoe ik dat moet doen met het biasband.

Iemand tips??
pi_74461972
kijk anders ook even bij het creatieve uitspattingen topic bij het OUD-forum hier...
een paar topics geleden was daar onder andere deze wikkeldoek en deze.
  zaterdag 7 november 2009 @ 20:42:36 #34
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74491263
Ik zou het baisband een beetje plooien, als je dat regelmatig doet is dat volgens mij best netjes.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74501286
Mijn spenenkoord is af. Geshowd door mijn supermodel

pi_74506772
aaaaahhhhhh Esmee, wat ben je toch een schatje! Wat heb je een leuk spenenkoord van je mama gekregen! En wat lijk je op Linde!
  zondag 8 november 2009 @ 14:55:59 #37
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74507127
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:57 schreef Stiemie het volgende:
Mijn spenenkoord is af. Geshowd door mijn supermodel

[ afbeelding ]
Mooi hoor!

Het spenenkoord ook trouwens
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74609279
Hallo ik ben nieuw hier, ik ben net begonnen met naaien kan er nog niet veel van,
Was even aan het snuffelen op het web en vond hier zulke mooie zelf gemaakte kleding prachtig,
Ik ben nu net bezeg met een lakentje met bovenaan zo'n brede rand van dat boertje en boerinnetje, twijfel even of ik dat randje eerst om moet stikken tegen het rafelen voordat ik het verkeerd om aan het witte lakentje maak, ik wil het daarna binneste buiten omdraaien .
Hebben jullie een beter idee?
  maandag 16 november 2009 @ 12:23:49 #39
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74744401
Je bedoeld eerst de stof 'afwerken' en dan pas aan elkaar stikken? Ik zou gewoon eerst de stof aan elkaar stikken den dan de 2 lagen samen tegelijk afwerken tegen rafelen. dus zo:




Ik heb trouwens ook mijn eerst naaimachine voor mijn textielcafé gekregen. Mijn moeder had een nieuwe naaimachine voor haar verjaardag gekregen en ik mocht haar oude wel hebben omdat die stuk zou zijn (maakte rare lussen). Maak ik het spoelhuisje open en haal ik de onderdelen er uit, zit er een heleboel stof in . Ik heb dus al het stof er uit gehaald en ook bij boven in en onderin heb ik het stof verwijderd. Nu doet ie het weer perfect. Gewoon slecht onderhouden dus.

Het is deze:

(plaatje even ergens van internet geplukt)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74793323
Dames ik ben op zoek naar vilt. Goedkoop en veel en de dikte en kwaliteit maakt me niet uit maar het liefst wel wit. (Ik gebruik het om nagellak te verwijderen en ik ben bang dat gekleurde af gaat geven door de aceton.)
Iemand een gouden tip voor de omgeving Groningen of een online webwinkel die niet duur is met vilt?
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:53:19 #41
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74799273
Ik heb een naaimachine gekregen
Alleen nog nooit wat gemaakt... nu heb ik het plan om een vlaggetjesslinger te gaan maken voor mijn dochter haar verjaardag. Lijkt me een makkelijk project om mee te beginnen, alleen waar vind ik kleine lapjes stof?
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:59:35 #42
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74799513
Je kunt couponnetjes kopen, maar die zijn meestal toch nog 1,5meter ofzo. Je kunt ook gewoon van verschillende soorten 20cm kopen, dan kun je er meerder van 1 stukje stof maken (1,5m x 20cm). Of je moet opzoek naar quiltstoffen, dat zijn meestal ook kleinere lapjes.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 18 november 2009 @ 07:57:26 #43
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_74805238
Mindermutsig: de markt? Daar koop ik altijd vilt. (als iemand een online goedkopere oplossing heeft, hoor ik dat natuurlijk ook graag )

Grasjes, leuk! Je kan alleen niet overal kleine stukjes stof kopen, sommigen gaan vanaf 1 of 1/2 meter. Ik weet in ieder geval dat je bij Ikea vanaf 10 cm mag knippen (Daar had gisteren een vrouw 10 cm nodig, vandaar). In sommige webwinkels kan je een kwart meter bestellen, maar dit zijn wel vaak shops met de wat duurdere (vaak designer)stoffen. Er zijn ook webwinkels waar je hobby- of quiltpakketten kan kopen, daar kan je ook eens op zoeken.
Geluk is een richting, geen punt
pi_74808947
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Mindermutsig: de markt? Daar koop ik altijd vilt. (als iemand een online goedkopere oplossing heeft, hoor ik dat natuurlijk ook graag )
Dat wil ik binnenkort eens proberen inderdaad. Enig idee wat het daar per meter kost?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74809637
Mindermutsig hier verkopen ze online wit vilt, maar heb geen idee of het duur is en of het is wat je zoekt: http://www.deknopenshop.nl/a-6238695/vilt/v03-vilt-wit
pi_74809981
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:18 schreef Stiemie het volgende:
Mindermutsig hier verkopen ze online wit vilt, maar heb geen idee of het duur is en of het is wat je zoekt: http://www.deknopenshop.nl/a-6238695/vilt/v03-vilt-wit
Bedankt!
Hier op de markt kost een velletje 60 cent dus dat is nog iets goedkoper maar ik zou het liever per meter kopen.
Ik zal ook maar eens op zoek gaan naar stoffenwinkels in Groningen. In Enschede had ik precies geweten waar ik zijn moest.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:23:19 #47
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_74824826
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat wil ik binnenkort eens proberen inderdaad. Enig idee wat het daar per meter kost?
Ik heb het nog nooit per meter zien liggen daar, lapjes kosten 60 ct.
Een online zoektocht leverde het volgende op:
De viltwinkel
De stoffenkraam
Handwerkatelier Sari
Online stoffen
Geluk is een richting, geen punt
pi_74825530
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:23 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit per meter zien liggen daar, lapjes kosten 60 ct.
Een online zoektocht leverde het volgende op:
De viltwinkel
De stoffenkraam
Handwerkatelier Sari
Online stoffen
Dankjewel!
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:54:21 #49
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74835443
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:57 schreef Yvonnetje het volgende:

Grasjes, leuk! Je kan alleen niet overal kleine stukjes stof kopen, sommigen gaan vanaf 1 of 1/2 meter. Ik weet in ieder geval dat je bij Ikea vanaf 10 cm mag knippen (Daar had gisteren een vrouw 10 cm nodig, vandaar). In sommige webwinkels kan je een kwart meter bestellen, maar dit zijn wel vaak shops met de wat duurdere (vaak designer)stoffen. Er zijn ook webwinkels waar je hobby- of quiltpakketten kan kopen, daar kan je ook eens op zoeken.
Bedankt! Ik ga sowieso even bij de Ikea kijken. En zoeken op hobbypakketten.
pi_74842010
Mindermutsig, in Groningen wordt vilt op rol verkocht bij de lappenland! ¤2.50 per meter(50cm. breed!).
pi_74842245
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:26 schreef pronkjewail het volgende:
Mindermutsig, in Groningen wordt vilt op rol verkocht bij de lappenland! ¤2.50 per meter(50cm. breed!).
Jan Sikkes dus...
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74845662
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:26 schreef pronkjewail het volgende:
Mindermutsig, in Groningen wordt vilt op rol verkocht bij de lappenland! ¤2.50 per meter(50cm. breed!).

*springt in de auto
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74877423
Haay allemaal

Ik ben een weblog begonnen, krijg hier geen foto geplaats van mijn nieuwe creatie. Dus vandaar ff de link. Daar kunnen jullie mijn bezigheden van de afgelopen tijd ook bekijken

http://beessies.blogspot.com/

Ik vraag me af waarom nagelak verwijderen met vilt? Of is het niet van je nagels, maar van iets anders afhalen? Anders duur grapje toch.

Groetjes Bianca
pi_74885431
aanstaande DONDERDAG heb ik mijn EERSTE naailes !! Na lang wachten is er eindelijk een PLEKJE !!
pi_74885959
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:44 schreef Bianca1976 het volgende:
Ik vraag me af waarom nagelak verwijderen met vilt? Of is het niet van je nagels, maar van iets anders afhalen? Anders duur grapje toch.
Geen pluisjes, het scrubt meteen je nagelriemen, het gaat veel sneller dus je nagels drogen minder uit van de remover en glitter en flakies zijn veel makkelijker te verwijderen. En ik lak veel en vaak dus dan is dat wel erg prettig.
Fantastisch spul.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_75052893
Aha ik snap het. Ik lak nooit mijn nagels, dus ken het probleem niet

Ik heb mijn 1e bestelling klaar. Afspraak om af te halen moet nog komen, gisteren was ze verhinderd helaas. Ben reuze benieuwd hoe ze de rokjes vindt.

Nu ga ik eens beginnen aan een vlaggetjesslinger.

Groetjes Bianca
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:31:51 #57
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75053637
Ik ga ook een vlaggetjesslinger maken maar ik wil dat eigenlijk samen met wat andere mensen gaan maken, dus allemaal een of een paar vlaggetjes. Het liefst dan zonder naaimachiene maar met lijm (vlaggetje versieren met lintjes ed). Iemand een idee met wat voor lijm dat kan? Lijm die niet door de stof heen trekt. Ik zat al aan spuitlijm te denken alleen kun je dat nooit zo gericht spuiten waardoor alles onder een nevel komt te zitten. Iemand een beter idee?
Ik knip de vlaggetjes uit met een kartelschaar zodat ze niet gaan ravelen en plak dan de twee helften aan elkaar maar ik weet nog niet hoe ik het simpel aan de baisband kan bevestigen, of zal dat wel met een naaimachiene moeten?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:49:04 #58
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75090532
Spuit anders niet de vlag in, maar hetgene dat je erop wilt gaan plakken. Natuurlijk wel alle plakdingen zo dicht mogelijk elkaar leggen, voor het bezuinigingsaccentje.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  † In Memoriam † zaterdag 28 november 2009 @ 18:54:12 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_75090711
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:31 schreef maok het volgende:

Ik knip de vlaggetjes uit met een kartelschaar zodat ze niet gaan ravelen en plak dan de twee helften aan elkaar maar ik weet nog niet hoe ik het simpel aan de baisband kan bevestigen, of zal dat wel met een naaimachiene moeten?
gekleurde nietjes?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:57:38 #60
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75090844
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:54 schreef moussy het volgende:

[..]

gekleurde nietjes?
Ow, dat is wel een goed idee, ik zat al aan gewone nietjes te denken maar dat leek me wat stom staan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † zaterdag 28 november 2009 @ 19:11:24 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_75091224
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:57 schreef maok het volgende:

[..]

Ow, dat is wel een goed idee, ik zat al aan gewone nietjes te denken maar dat leek me wat stom staan.
Ik weet alleen niet meer waar ik gekleurde nietjes heb gezien, kan best de action geweest zijn, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:25:47 #62
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75091431
Ik heb net even zitten googlen en daar kom ik steeds hema tegen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75103481
Vandaag de laatste grote stoffenmarkt in winkelcentrum Boven 't IJ ... zal ik gaan of niet
Ik heb nog zóveel stof liggen maar ja, uitverkoop
pi_75106889
Ik ben weer aan het handwerken geweest
Ik heb alleen het neusje nog niet vastgelijmd, want daar komt een geel neusje in plaats van een roze, maar ik heb nog geen geel vilt.

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 29 november 2009 @ 13:24:23 #65
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_75107573
Wat lief MissMSX!
Hij(ahum, zij dus) is ook heel netjes.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_75107816
MissMSX, wat een schatje! super lief!!!
pi_75108029
Ik ben er zelf ook erg trots op. Ik word duidelijk steeds beter (lees: netter ) in het naaien.
Nu nog een nieuwe naaimachine en ik kan ook weer eens machinaal aan de slag (de achteruit werkt niet op m'n huidige naaimachine en dat werkt echt niet handig )
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_75110572
MissMSX wat lief zeg !
pi_75249668
Misschien kan ik mijn vraag hier wel goed kwijt.. ik heb vroeger weleens een naaimachine gebruikt maar ik woon nu op mezelf, moet wat kleding innemen en ik vraag me af waar je een beetje goede naaimachine kan vinden voor niet al te veel geld.. Hebben jullie misschien tips?
  donderdag 3 december 2009 @ 15:52:30 #70
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75249740
Wehkamp/ aldi/ lidl of bij een tweedehandszaak. Ik heb er zelf eentje van de aldi en die werkt al jaren prima.

Vanaf vandaag bij de Lidl:


¤100,-

Bij de Wehkamp bijvoorbeeld deze

[ Bericht 35% gewijzigd door maok op 04-12-2009 11:18:20 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75264625
Hoi!
Ik heb in april voor mijn verjaardag een fijne, simpele naaimachine gekregen, en heb ondertussen al wat gefröbeld. Maar! Nu wil ik beginnen aan een iets groter project, namelijk een badjas/kamerjas voor mezelf. Van fleece denk ik, want ik heb het altijd koud.
Zijn er nog dingen waar ik dan aan moet denken, en is het slim om daar een patroon voor te zoeken? Zo ja, waar doe ik dat het snelst/ handigst/ goedkoopst?
Dank alvast!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:58:47 #72
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_75279553
De bieb denk...
pi_75410079
dochterlief keek heel verliefd naar die mooie kitty hierzo.

Maar ik heb nog iets vel mooiers binnenkort (vind ik) een borduurmachine. Kan niet wachten to ze binnen zijn, dan race ik heel snel naar Meppel om em op te halen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:12:02 #74
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_75410299
Ik ben benieuwd hoe is het is afgelopen met de slinger, Maok?!

Morretje, als je voor het eerst iets van kleding maakt lijkt het me wel goed om er een patroon bij te zoeken, ja! Ik zou idd eens in de bieb gaan snuffelen.
Geluk is een richting, geen punt
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:25:40 #75
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75413192
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:12 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe is het is afgelopen met de slinger, Maok?!

Morretje, als je voor het eerst iets van kleding maakt lijkt het me wel goed om er een patroon bij te zoeken, ja! Ik zou idd eens in de bieb gaan snuffelen.
Ik moet hem nog maken, ik wil hem gaan maken bij de opening van het naaicafé (iedereen een vlaggetje) en ik denk dat dat in januari wordt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:20:15 #76
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75419100
Morretje, zou je net liever een lekker warm en zacht velours stofje nemen voor een badjas. Fleece klinkt mij lekker als dekentjes in de oren, maar als badjas iets minder
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75423264
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:12 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe is het is afgelopen met de slinger, Maok?!

Morretje, als je voor het eerst iets van kleding maakt lijkt het me wel goed om er een patroon bij te zoeken, ja! Ik zou idd eens in de bieb gaan snuffelen.
De bieb is ideaal voor patronen Vergeet niet bij de tijdschriften te kijken, in de meeste bibliotheken zijn ook jaargangen van burda e.a. te vinden.
pi_75429202
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:20 schreef Smikke het volgende:
Morretje, zou je net liever een lekker warm en zacht velours stofje nemen voor een badjas. Fleece klinkt mij lekker als dekentjes in de oren, maar als badjas iets minder
hier ben ik het helemaal mee eens... als ik m'n fleece badjas aanheb, dan zweet ik als een otter... niet fijn dus... ik heb er ook een van katoen gevoerd met badstof, en die is heerlijk zacht en ook super warm...
pi_75447261
Fleece is idd zweetstof, polyesther he. Badstof is veel lekkerder voor een badjas. Al lijkt een badjas mij wel een redelijk lastig klusje als je geen ervaren naaister bent.

Eind vd week komt de borduurmachine binnen. Duim aub voor me mee dat ik zaterdag in het bezit ben van zo'n mooi apparaat
pi_75447622
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:04 schreef Bianca1976 het volgende:
Fleece is idd zweetstof, polyesther he. Badstof is veel lekkerder voor een badjas. Al lijkt een badjas mij wel een redelijk lastig klusje als je geen ervaren naaister bent.

Eind vd week komt de borduurmachine binnen. Duim aub voor me mee dat ik zaterdag in het bezit ben van zo'n mooi apparaat

wat voor 1 heb je aangeschaft ??
pi_75513938
Brother innovi'is 750 E. Die kan borduren en NIET naaien. maar daar zie ik nut niet zo van in. en vind prijsverschil met de volgende wel heel erg veel. dara kan je dna weer 2 van deze machiens voor kopen.
En ik ben beginnend, dus denk dat ik de komende jaren heel veel plezier van deze zal hebben en we zien tzt wel of ik meer wil.

Welke heb jij Knor?
pi_75515745
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Bianca1976 het volgende:
Brother innovi'is 750 E. Die kan borduren en NIET naaien. maar daar zie ik nut niet zo van in. en vind prijsverschil met de volgende wel heel erg veel. dara kan je dna weer 2 van deze machiens voor kopen.
En ik ben beginnend, dus denk dat ik de komende jaren heel veel plezier van deze zal hebben en we zien tzt wel of ik meer wil.

Welke heb jij Knor?



over deze brother heb ik idd al eens meer gelezen als oa een leuk start machine!! dus jij bent in elk geval komend weekend lekker druk in de weer !!

Ik heb wl een combi (als mijn brother straks weer gemaakt is zelfs 2 combi's)

Tot afgelopen zomer alles op de brother 3100D gedaan en sinds deze zomer een nieuwe erbij (de brother had wat nare trekjes, maar kon nog wel gemaakt worden en dat gaan we met de tijd ook gewoon doen als mooie reserve machine, of in drukke tijden tegelijkertijd)

Maar werk nu hoofdzakelijk alleen nog maar op de pfaff 5.0 Creative vision, een behoorlijke machine maar zou niet meer zonder kunnen of willen.
pi_75526964
In Amsterdam een adresje gevonden voor allerlei soorten naailes: www.dinedinedesign.nl
Ze maakt leuke dingen en het pand is een oude garage waar allerlei kunstzinnigs gebeurt sinds kort.
Ik ga gewoon eens langs
  maandag 14 december 2009 @ 15:53:07 #84
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_75615735
Ik ben nog een beetje nieuw in Rotterdam maar ik had gehoord van een grote stoffenwinkel (2 etages) en een leerwinkel waar je dunne lappen leer (als stof..) kunt kopen. Misschien is het dezelfde winkel maar herkend iemand dit?
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
  maandag 14 december 2009 @ 17:39:05 #85
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_75619469
Bianca, hoe bevalt je borduurmachine? Heb je nog tijd om te fokken Je komt nog wel wat resultaten showen, toch?!

Knorretje, jij maakt altijd zulke leuke en vrolijke spulletjes, en bent echt van alle markten thuis! (naaien, borduren, haken...) Ik snuffel altijd met plezier op je OompaLoompa.

Ik maak nu variaties op de 'gewone' slinger; mini's! Om 'n stoel om te toveren tot heuse verjaardagstroon


Geluk is een richting, geen punt
  maandag 14 december 2009 @ 20:42:25 #86
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75626801
Schattig
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75627086
Wat een leuk idee Yvonnetje!
pi_75679981
Leuke topic is dit! Ik ben net begonnen met naaien en als ik iets niet weet kom ik via Google regelmatig in deze draad ( ) terecht. Zodoende heb ik me nu maar eens aangemeld.
Maar iedereen hier maakt wel hele gave dingen , ik ben dus nog ontzettend beginner.
Zit op naailes 1x per week, en was begonnen met een eigen merk naaimachine van Matri. Dramatisch slecht ding, kreeg niet echt lol in de hobby zovaak als dat ding vastliep, lustte. De onderdelen zijn hier wel eens de kamer doorgevlogen. Nu een Husqvarna. Qua bediening kan ik er al mee lezen en schrijven na 2 maanden. Nu de rest van de kennis nog
Ik ben net begonnen aan een "dummy" avondjurk (Uit de Burda van November dit jaar, model 107).
Hij gaat geheid niet lukken maar vind het leuk om ervaring op te doen. Ik maak hem van ongebleekte katoen van de Ikea, puur probeerseltje dus.
pi_75680217
Leuk eleo, om zo te beginnen
doe je een fotootje van je resultaat straks? ik ben wel benieuwd!
(ik zocht je jurk, een plaatje daarvan, maar ik kon hem niet vinden... doe je plaatje?)
pi_75684292
Ik weet niet of het showwaardig wordt Mijsje maar zal zeker even een foto doen als ik de eindstreep haal ;-)

Het is eigenlijk een model wat meerdere uitvoeringen heeft.
Van de cover: http://www.burdastyle.de/(...)220-bc81075375bf.jpg
Zonder de bloem en de mouw.

Van model 106 (die ook op de cover staat) de onderkant (wat minder wijde rok) en van model 107 de bovenkant. Patroondelen van die 2 komen vrijwel overeen qua bovenkant:


Ben net begonnen hoor, druk aan het knippen enzo. En doe het zo netjes mogelijk, ook doorslaan anders is het helemaal zo gedoemd te mislukken
pi_75686135
mooi hoor, moeilijke jurk lijkt me, maar succes! lekker bezig zijn is dan veel belangrijker dan het eindproducht naar een bal kunnen dragen...
pi_75687499
Ik denk dat het wel meevalt, het moeilijke. Snap het verhaal in ieder geval, kan ik bepaald niet van ieder patroon zeggen hahaha.
Maar inderdaad, zo sta ik er ook in hoor.. lekker bezig zijn en ook al lukt het niet, het is toch een leerprocesje
  woensdag 16 december 2009 @ 14:24:19 #93
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75688021
Ik ga trouwens in januari van start met het textielcafé in Groningen. Dinsdagavond 5 januari is waarschijnlijk de feestelijke opening. Als er iemand geïntresseerd is mag je PB-en. De textielcafé avonden zijn elke week op dinsdagavond en kosten ¤1,- per keer.

eleo welkom, leuk project. Slim om te oefenen met katoen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 16 december 2009 @ 18:49:11 #94
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_75698256
Eleo, handig dat je oefent met katoen! Ik ben benieuwd naar het resultaat...
Jammer dat ik in 't zuiden woon Maok, ik had het superleuk gevonden om in het textielcafe langs te komen Weet iemand of er ook zulke initiatieven in Brabant zijn?
Geluk is een richting, geen punt
pi_75700178
Ik vind dat een onwijs leuk initiatief Maok, en balen dat ik in de buurt van Rotterdam woon.
Maar ga het in gedachten houden, misschien voor mn werk keer die kant op en plannen.
In Rotterdam zit ook zoiets, www.naaicafe.nl
Ben er nog nooit geweest maar best duur, 7,95 eerste uur.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:49 schreef Yvonnetje het volgende:
Eleo, handig dat je oefent met katoen! Ik ben benieuwd naar het resultaat...
Lompheid maakt inventief . Maar las dat een keer in een blad, tip van een couturier om in ieder geval de bovenkant van een moeilijk stuk van ongebleekt katoen te maken.
pi_75717116
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:37 schreef eleo het volgende:
Ik vind dat een onwijs leuk initiatief Maok, en balen dat ik in de buurt van Rotterdam woon.
Maar ga het in gedachten houden, misschien voor mn werk keer die kant op en plannen.
In Rotterdam zit ook zoiets, www.naaicafe.nl
Ben er nog nooit geweest maar best duur, 7,95 eerste uur.
[..]

Lompheid maakt inventief . Maar las dat een keer in een blad, tip van een couturier om in ieder geval de bovenkant van een moeilijk stuk van ongebleekt katoen te maken.
Maar dat is denk ik meer te vergelijken met een internetcafé maar dan met naaimachines. Wat ik doe is iets tussen les en zoiets als jij noemt in en dan het liefst met eigen naaimachine (alsof je met z'n allen bij iemand thuis zou gaan zitten) want ik heb nog maar 2 naaimachines voor het café, maar als het een succes is komen er misschien wel meer naaimachines bij. En dan ondertussen lekker koffie- en theeleuten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75718569
Het lijkt mij ergens wel wat om nog eens langs te komen, alleen heb ik dus zelf ook redelijk goedkoop naailes in Assen(iets van 4 euro per avond), en ik zou het zo zonde vinden om op jouw avonden iets te doen, en dan op de naailes erachter komen dat het niet goed is zeg maar..

Dus ik twijfel nog... (plus dat het voor mij ook nog best even rijden is... )
pi_75719983
Ik ben zelf inderdaad geen 'naaijuf', maar ik heb wel hulp van iemand die wel een opleiding heeft maar die zal er niet elke keer zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75723399
kunnen we niet een OP maken met waar idereen lessen volgt...of naaicafes ed ?!?!
pi_75740816
Hallo,

Via google ben ik hier op he topic beland, zelf ben ik al geruim tijd voor mn kinderen aan het naaien en heb er veel plezier van.
Heb het gewoon geleerd, ben op een dag begonnen en heb geen les gehad.
Vind het erg leuk, maar soms ook wel moeilijk. maar proberen doen we altijd, wie niet waagt wie niet wint denk ik altijd maar.
Heb nu voor mn oudste dochter een wijde rok met gilet gemaakt en ben nu voor de middelste (jongen) een jeans aan het maken.
Wil graag een foto laten zien maar krijg hem niet in beeld...

Gr mandy
  donderdag 17 december 2009 @ 21:16:42 #101
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75745653
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:34 schreef bjoman het volgende:
Hallo,

Via google ben ik hier op he topic beland, zelf ben ik al geruim tijd voor mn kinderen aan het naaien en heb er veel plezier van.
Heb het gewoon geleerd, ben op een dag begonnen en heb geen les gehad.
Vind het erg leuk, maar soms ook wel moeilijk. maar proberen doen we altijd, wie niet waagt wie niet wint denk ik altijd maar.
Heb nu voor mn oudste dochter een wijde rok met gilet gemaakt en ben nu voor de middelste (jongen) een jeans aan het maken.
Wil graag een foto laten zien maar krijg hem niet in beeld...

Gr mandy
Welkom hier
Foto uploaden, bijvoorbeeld via http://www.tinypic.com/ (en dan de tweede link inc. de img er voor en de /img er achter kopiëren)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:13:23 #102
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75786418
Klein vraagje voor wie erop wil/kan reageren.
Tot nu werkte ik alles af met de zigzag en als het echt netjes moest dan ging ik even langs mijn moeder om af te locken, maar gisteren heb ik een lockmachine gekocht bij de Aldi. Ik vind echter het inrijgen een moeizaam klusje. Ligt dat aan de goedkopigheid van de Medion-machine, doe ik iets niet goed of is het sowieso lastig garen in de rijgen?
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75788288
als ik kijk naar de lockmachine waarmee ik ooit werkte, was het sowieso lastig om het garen goed in te rijgen. of dat zo is bij alle lockmachines, weet ik eigenlijk niet...
pi_75799368
Hoi allemaal!

Ik ben geen geroutineerd naaiert, zoals jullie allen hier, maar ik heb wel een vraagje.

Ik heb een aantal shirts van mijn oudere broer overgenomen. Ik ben zelf meisje. Het zijn mooie shirts, van de Sissy Boy; ze zijn qua kleur en textuur echt leuk. Maar de halsen zijn bijzonder standaard: hoog en rond.

Daarom wil ik de hals verbreden, een beetje a la American Apparel. Maar hoe doe ik dit, zonder dat ik het verknip of het er goedkoop uit laat zien?

Alvast dank voor jullie hulp en bij succes post ik natuurlijk een fotootje!
pi_75799649
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:13 schreef Smikke het volgende:
Klein vraagje voor wie erop wil/kan reageren.
Tot nu werkte ik alles af met de zigzag en als het echt netjes moest dan ging ik even langs mijn moeder om af te locken, maar gisteren heb ik een lockmachine gekocht bij de Aldi. Ik vind echter het inrijgen een moeizaam klusje. Ligt dat aan de goedkopigheid van de Medion-machine, doe ik iets niet goed of is het sowieso lastig garen in de rijgen?



in de hogere prijsklasse heb je machines die het je erg makkelijk maken doordat het inrijgen gaat dmv lucht. Hoef je alleen nog maar op een knopje te drukken en de naalden in te rijgen. Eenmaal eraan gewend dan wil je nooit meer anders (heb zelf de babylock evolve) Mijn moeder heb van ET haar oude locker overgenomen ook van de aldi en hoewel het in het begin even wennen en prutsen was gaat het inrijgen van die ook steeds makkelijker. We doen wel vaak gebruik maken van de knooptechniek (dus als er eenmaal is ingerijgd, de nieuwe kleur aan de oude knopen (platte knoop), spanning op 0 en langzaam aan de oude kleur trekken tot de nieuwe kleur ingeregen is.
pi_75799732
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:35 schreef knorretje het volgende:

[..]




in de hogere prijsklasse heb je machines die het je erg makkelijk maken doordat het inrijgen gaat dmv lucht. Hoef je alleen nog maar op een knopje te drukken en de naalden in te rijgen. Eenmaal eraan gewend dan wil je nooit meer anders (heb zelf de babylock evolve) Mijn moeder heb van ET haar oude locker overgenomen ook van de aldi en hoewel het in het begin even wennen en prutsen was gaat het inrijgen van die ook steeds makkelijker. We doen wel vaak gebruik maken van de knooptechniek (dus als er eenmaal is ingerijgd, de nieuwe kleur aan de oude knopen (platte knoop), spanning op 0 en langzaam aan de oude kleur trekken tot de nieuwe kleur ingeregen is.
dat is een goeie tip, die ga ik onthouden!
pi_75818614
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:22 schreef Madame_B het volgende:
Hoi allemaal!

Ik ben geen geroutineerd naaiert, zoals jullie allen hier, maar ik heb wel een vraagje.

Ik heb een aantal shirts van mijn oudere broer overgenomen. Ik ben zelf meisje. Het zijn mooie shirts, van de Sissy Boy; ze zijn qua kleur en textuur echt leuk. Maar de halsen zijn bijzonder standaard: hoog en rond.

Daarom wil ik de hals verbreden, een beetje a la American Apparel. Maar hoe doe ik dit, zonder dat ik het verknip of het er goedkoop uit laat zien?

Alvast dank voor jullie hulp en bij succes post ik natuurlijk een fotootje!
Een t-shirt vernaaien in een ander model is altijd moeilijk. Geen idee wat je bedoelt. Wat is American Apparel? Misschien sowieso handig een fotootje te posten, dan snapt iedereen wat beter wat je wil
  zondag 20 december 2009 @ 00:17:12 #108
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75822272
Oei Knorretje, een draad erdoorheen blazen en enkel de naald inrijgen, dat klinkt als muziek in mijn oren. Nog maar even doorsparen dan en dan inruilen. Ik heb nu inderdaad de nieuwe draad aan de oude geknoopt, om te voorkomen zelf te moeten rijgen. Op zich voel ik ook wel voor oefening baart kunst, dan zou ik die knooptechniek juist niet moeten gebruiken, maar ben bang dat ik dan ontplof van ongeduld.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75919577
Ik heb een weekje vrij (planning! ) en ga nu een jurk maken van blauw fluweel
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:33:46 #110
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75920308
Ik mag de kleren voor het kersspel in de kerk verzorgen, vanmiddag stof kopen en vrijdag moet het af zijn. Wordt gewoon simpel lap met gat voor de engelen en voor de rest stuk stof over schouder en touw om middel denk ik. Heeft iemand nog een ander simpel idee voor kleding behalve een gat in een laken en stof over schouder draperen en touw om middel?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75935243
Maok misschien íets meer moeite nemen en er mouwen in rossen. Zo vanaf het middel schuin naar boven tot aan einde stof/arm (whichever comes first) en dat even met een flinke bocht naaien zodat je een soort mouw krijgt. En iets eleganters voor een engel dan een touw zou zijn een stuk lint. Hoeft ook niet duur te zijn.
Succes ermee!
pi_75935337
Doet me wel denken aan schoolkerstfeest ooit. N had een mooie pop (babyborn had je toen gelukkig nog niet) en die heette Lilly. Zij werd Jezusje, in een boodschappenmand en omwikkeld met luiers die ik nog had. We hebben Lilly helemaal ingebakerd, en ze werd een prachtig Jezusje
Ach ja ... wat vliegt de tijd ... das war einmal de 'moeder' van Lilly is nu een student in een studentenflat
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:05:13 #113
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75937911
In ons kerstspel speelt een echte baby mee, nu hopen dat hij niet gaat huilen op het verkeerde moment
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75958682
Smikke: ik heb ook een Medion. Het inrijgen vergt in het begin ff geduld en het is handig om ff 4 kleuren te gebruiken om te zien wat welke draad doet.Maar na een paar keer heb je het wel onder de knie hoor. en er staat op de machien duidelijk getekend hoe de draden geregen moeten worden. Voor dit geld heb je nooit een machine die het zelf doet hoor. Die zijn echt stukken prijziger.

Ik ben nog steeds aan het uitproberen met mijn borduurmachine. Krijg er nog 1 les bij, dus die wacht ik ook maar ff af, voordat ik echt los ga
pi_76014108
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:39 schreef Yvonnetje het volgende:

Ik maak nu variaties op de 'gewone' slinger; mini's! Om 'n stoel om te toveren tot heuse verjaardagstroon
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Yvonnetje ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik ga ook beginnen met een stoelversierslinger Vind het zo'n leuk idee en zo'n vlaggetje pak je 's avonds nog even makkelijk op! Leuke site heb je trouwens!

O ja laatst nog een paar van die lieve slofjes gemaakt als kraamcadeautje, maar geen foto want de mama-in-spe zit ook op fok
  donderdag 24 december 2009 @ 14:52:18 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76015557
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:17 schreef Smikke het volgende:
Oei Knorretje, een draad erdoorheen blazen en enkel de naald inrijgen, dat klinkt als muziek in mijn oren. Nog maar even doorsparen dan en dan inruilen. Ik heb nu inderdaad de nieuwe draad aan de oude geknoopt, om te voorkomen zelf te moeten rijgen. Op zich voel ik ook wel voor oefening baart kunst, dan zou ik die knooptechniek juist niet moeten gebruiken, maar ben bang dat ik dan ontplof van ongeduld.
Ik heb in het begin wel veel geoefend met zelf inrijgen ipv aanknopen.. juist om dat wel goed in m'n vingers te krijgen. En eigenlijk is het alleen maar de ondergrijper die zo lastig is, de rest valt wel mee
Op de wat duurdere modellen zit daar een hendeltje voor, dan kun je gewoon 'bij de rest' de draad inleggen en met een hendeltje schuift ie de draad goed achterin

Knor, fijn dat ie het nog goed doet

Ik zie dat Merel ook nog lekker aan het naaien is.. Is dat ook nog steeds op mijn oude?
(toen ik vorig jaar een nieuwe combi naai/borduur machine kocht kreeg ik daar 'gratis' een aardige locker bij.. Vandaar dat veel mensen oude machines van mij hebben Sterkter nog... een andere oude machine van mij huist ook bij een fokker )

Ik heb even een dipje Er ligt al weken een broek voor Saskia half af, maar ik kan gewoon de tijd en puf niet vinden om alles tevoorschijn te halen. De laatste zes weken van het jaar zijn hier echt chaos (ja, knor.. die broek met die bloemburduurtjes )
Na 5 januari (verjaardag van de middelste) zal het vast wel weer beter gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:54:19 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76015643
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:43 schreef Bianca1976 het volgende:
Smikke: ik heb ook een Medion. Het inrijgen vergt in het begin ff geduld en het is handig om ff 4 kleuren te gebruiken om te zien wat welke draad doet.Maar na een paar keer heb je het wel onder de knie hoor. en er staat op de machien duidelijk getekend hoe de draden geregen moeten worden. Voor dit geld heb je nooit een machine die het zelf doet hoor. Die zijn echt stukken prijziger.

Ik ben nog steeds aan het uitproberen met mijn borduurmachine. Krijg er nog 1 les bij, dus die wacht ik ook maar ff af, voordat ik echt los ga
Tip: Neschen! Veel! Vind ik echt wereldspul
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 december 2009 @ 17:23:25 #118
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76022492
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:58 schreef Idril-2 het volgende:
Maok misschien íets meer moeite nemen en er mouwen in rossen. Zo vanaf het middel schuin naar boven tot aan einde stof/arm (whichever comes first) en dat even met een flinke bocht naaien zodat je een soort mouw krijgt. En iets eleganters voor een engel dan een touw zou zijn een stuk lint. Hoeft ook niet duur te zijn.
Succes ermee!
Ik heb uiteindelijk voor Maria op zo'n soort manier een jurk gemaakt, de engelen hadden zelf al witte jurken geregeld, de herders hebben een stuk stof wat over 1 arm gedrapeerd is en de rest een stuk stof met een gat en dan al dan niet met een riem om hun middel en boven de armen opgestroopt om er een soort tuniek van te maken. Helaas ben ik er tijdens het kerstspel zelf niet bij, ik hoop dus dat er nog wat foto's gemaakt worden. Tijdendens de generale zag het er prima uit. Ik heb gewoon in 3 uur 13 kleding stukken gemaakt
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 24 december 2009 @ 18:00:53 #119
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76024052
Dankje Stiemie Het zijn idd grappige dingetjes om 'tussendoor' te maken!

Wow Maok, jij hebt flink doorgewerkt! Wel jammer dat je zelf het officiele eindresultaat niet ziet
Geluk is een richting, geen punt
pi_76042735
E.T. Ja dat lees ik vaker, maar ik heb geen idee wat Nechen is? Merk ofzo?
pi_76042808
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:23 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb uiteindelijk voor Maria op zo'n soort manier een jurk gemaakt, de engelen hadden zelf al witte jurken geregeld, de herders hebben een stuk stof wat over 1 arm gedrapeerd is en de rest een stuk stof met een gat en dan al dan niet met een riem om hun middel en boven de armen opgestroopt om er een soort tuniek van te maken. Helaas ben ik er tijdens het kerstspel zelf niet bij, ik hoop dus dat er nog wat foto's gemaakt worden. Tijdendens de generale zag het er prima uit. Ik heb gewoon in 3 uur 13 kleding stukken gemaakt
WOW! Goed zeg Ik ben benieuwd naar de foto's
  vrijdag 25 december 2009 @ 09:15:23 #122
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76042969
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 07:54 schreef Bianca1976 het volgende:
E.T. Ja dat lees ik vaker, maar ik heb geen idee wat Nechen is? Merk ofzo?
neschen is idd een merk, het is plakbare vlieseline Hier noemen ze het filmoplast.
spul onder je ring plakken (of inspannen) en dan je stof er op plakken. Als je borduur klaar is, kun je het overtollige versteviging zo wegscheuren.
Er wordt ook heel vaak gewone stik-en-trek gebruikt en dan spuitlijm, maar ik ben niet zulke goede vriendjes met spuitlijm.. alles in de omgeving plakt dan ook nl.

En toen ik begon met borduren heb ik zo'n grote koffer met Brildor garen gekocht.. Nog geen moment spijt van gehad. Behoorijke uitgave, maar anders grijp je (zeker in het begin) heel vaak mis naar kleuren. Nu heb ik gewoon een mooie basis-voorraad kleuren.

Met borduren ben ik trouwens ook nog maar een beginner, pas sinds begin dit jaar.
Ow.. en op internet zijn heel veel freebies te vinden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_76069150
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:15 schreef E.T. het volgende:

[..]

neschen is idd een merk, het is plakbare vlieseline Hier noemen ze het filmoplast.
spul onder je ring plakken (of inspannen) en dan je stof er op plakken. Als je borduur klaar is, kun je het overtollige versteviging zo wegscheuren.
Er wordt ook heel vaak gewone stik-en-trek gebruikt en dan spuitlijm, maar ik ben niet zulke goede vriendjes met spuitlijm.. alles in de omgeving plakt dan ook nl.

En toen ik begon met borduren heb ik zo'n grote koffer met Brildor garen gekocht.. Nog geen moment spijt van gehad. Behoorijke uitgave, maar anders grijp je (zeker in het begin) heel vaak mis naar kleuren. Nu heb ik gewoon een mooie basis-voorraad kleuren.

Met borduren ben ik trouwens ook nog maar een beginner, pas sinds begin dit jaar.
Ow.. en op internet zijn heel veel freebies te vinden



ik gebruik idd gewoon stik en trek voor het meeste (standaard) werk werkt dat, gebruik geen lijmspray daarbij want vindt dat een gruwel.

ik span stik en trek in, leg de stof er op laat de machine een geregen kader om het borduurtje stikken (dat heb een mooi woord, maar kan er niet opkomen) zodat stof en de stik en trek vast zitten en borduren maar
  zaterdag 26 december 2009 @ 09:23:35 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76069313
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 08:43 schreef knorretje het volgende:

[..]




ik gebruik idd gewoon stik en trek voor het meeste (standaard) werk werkt dat, gebruik geen lijmspray daarbij want vindt dat een gruwel.

ik span stik en trek in, leg de stof er op laat de machine een geregen kader om het borduurtje stikken (dat heb een mooi woord, maar kan er niet opkomen) zodat stof en de stik en trek vast zitten en borduren maar
pssst.. Basting..
Gebruik ik idd ook nog vaak voor de zekerheid.
Maar stik en trek zonder lijm met basting.. Ga ik uitproberen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_76135046
Hoi Allemaal,
Voor deze vraag weet ik niet zeker of ik goed zit, maar jullie hebben wel wat ervaring met machines dacht ik zo. Ik ben opzoek naar een nieuwe naaimachine. Ik heb er eens een (4dehands) gekregen maar die is hoog aan vervanging toe. Zeker ook omdat hij niet meer te repareren is.
(loopt vast/slaat stikken over/maakt te grote lussen (met gewone instellingen))

Ik zoek er een in de prijsklasse tot 100,- (liefst nieuw)
Is dit mogelijk en zijn er dan ook machines die dikkere stoffen aan kunnen zoals spijkerstof/ribstof.
En welke functies zijn echt een must als ik een apparaat kies.
Alvast bedankt,
Groeten Anne - Marie
music completes my day
  maandag 28 december 2009 @ 12:13:52 #126
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76135314
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:05 schreef Iam-am het volgende:
Hoi Allemaal,
Voor deze vraag weet ik niet zeker of ik goed zit, maar jullie hebben wel wat ervaring met machines dacht ik zo. Ik ben opzoek naar een nieuwe naaimachine. Ik heb er eens een (4dehands) gekregen maar die is hoog aan vervanging toe. Zeker ook omdat hij niet meer te repareren is.
(loopt vast/slaat stikken over/maakt te grote lussen (met gewone instellingen))

Ik zoek er een in de prijsklasse tot 100,- (liefst nieuw)
Is dit mogelijk en zijn er dan ook machines die dikkere stoffen aan kunnen zoals spijkerstof/ribstof.
En welke functies zijn echt een must als ik een apparaat kies.
Alvast bedankt,
Groeten Anne - Marie
Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen er mee. Maar als ik het zo lees, zou elke machine die je tegenkomt onder de 100 euro voldoen
Aldi en Lidl hebben regelmatig leuke aanbiedingen met knappe machines en ook bij bijv. Kruidvat en/of Blokker staan wel eens Singer-machines in de aanbieding.
Gewoon spijkerstof en ribstof naaien is voor geen enkele machine een probleem, dubbele zijnaden van een dikke spijkerbroek zijn voor elke machine lastig.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 december 2009 @ 12:24:49 #127
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76135686
Mijne kan prima spijkerstof aan, die was iets van ¤80,- bij de aldi. Bij de lidl hebben ze ook regelmatig van dat soort aanbiedingen. Bij de wehkamp hebben ze verschillende in die prijsklassen, onderandere een Brother.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 28 december 2009 @ 22:21:25 #128
66397 tries
ehm.......
pi_76160548
Mag ik als borduurster hier ook aan schuiven? Mijn naaimachine staat stof te happen, alhoewel ik vandeweek wel heb geprobeerd om een ds- hoesje te maken.. maar die is niet helemaal naar mijn zin geworden...
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pi_76186696
Tries ik heb een naaimachine, maar eigenlijk maak ik vrijwel alles met de hand. Dan kan ik lekker tv kijken ondertussen zonder herrie Ik vind het ook zo'n gedoe om alles elke keer helemaal uit te stallen enzo. Hopelijk heb ik ooit plek voor een eigen naaihoekje dan kan ik alles lekker laten staan!
pi_76187052
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

Het ligt er helemaal aan wat je wilt gaan doen er mee. Maar als ik het zo lees, zou elke machine die je tegenkomt onder de 100 euro voldoen
Aldi en Lidl hebben regelmatig leuke aanbiedingen met knappe machines en ook bij bijv. Kruidvat en/of Blokker staan wel eens Singer-machines in de aanbieding.
Gewoon spijkerstof en ribstof naaien is voor geen enkele machine een probleem, dubbele zijnaden van een dikke spijkerbroek zijn voor elke machine lastig.
* MissMSX noteert Aldi en wacht geduldig op een aanbieding
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_76188254
Een paar weken terug nog had Blokker er volgens mij ook 1 in de folder staan. Al heb je daar nu natuurlijk niks meer aan
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:07:47 #132
66397 tries
ehm.......
pi_76195995
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:14 schreef Stiemie het volgende:
Tries ik heb een naaimachine, maar eigenlijk maak ik vrijwel alles met de hand. Dan kan ik lekker tv kijken ondertussen zonder herrie Ik vind het ook zo'n gedoe om alles elke keer helemaal uit te stallen enzo. Hopelijk heb ik ooit plek voor een eigen naaihoekje dan kan ik alles lekker laten staan!
Daar neem ik echt mijn pet voor af, want ik heb geen geduld voor om alles met de hand te doen. Doorslaan vond ik altijd vreselijk.. maar soms is het wel eens superhandig.
Ik ben nu allerlei klusjes aan het doen op de borduurmachine. Ik ga in januari workshops geven in het machinaal borduren, maar dan moet ik wel voorbeelden hebben.. Zodra het af is, zal ik het op de foto zetten.
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pi_76240708
En het is af:



doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:49:42 #134
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76322793
Wow Tries, dat ziet er professioneel uit! Ik heb totaal geen idee van wat een borduurmachine allemaal kan (duhhh, borduren) maar vooral die onderste lijkt me moeilijk te maken!

De 1e 8 locaties van het stoffenspektakel voor 2010 zijn bekend!
Den Bosch, vrijdag, 12-feb
Leuven (B), zondag, 14-feb
Gent (B)vrijdag, 19-feb
Haarlemmermeer(Floriade), zondag, 21-feb
Groningen, woensdag, 24-feb
Barneveld,vrijdag, 26-feb
Luxemburg (L), zondag, 28-feb
Zwolle, woensdag, 3-mrt

Ik ga meteen naar de 1e in Den Bosch!!! Eerst maar eens plek maken in de kast van tevoren haha!
Geluk is een richting, geen punt
pi_76327747
Tries maak je die klok dan ook met een borduur machine of met de hand? Ziet er allebei netjes uit zeg!

Yvonnetje ik heb besloten dat ik de stoelslinger van vilt ga maken Heb 3 kleuren roze vilt gekocht en dan doe ik steeds 2 laagjes vilt op elkaar en die stik ik door met gekleurd (borduur)garen. Heb er ook satijnen roze biaisband met stipjes bij besteld Als ik klaar is zal ik wel een plaatje plaatsen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:37:21 #136
66397 tries
ehm.......
pi_76334224
Het is allemaal met de machine gemaakt. De bloemetjes zijn op organza geborduurd en vervolgens uitgeknipt en nogmaals op elkaar geborduurd.. ( het is leuk om te doen, maar ik weet nooit zo goed, wat ik er volgens mee moet.. ) en de klok op een stuk dunne vilt, en verolgens een ikea klok gedemonteerd, en dan de lap stof op maat knippen, er in plakken en vervolgens weer de klok monteren.

In ieder geval bedankt voor de complimenten!
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pi_76378263
Allereerst de allerbeste wensen voor iedereen! Moge 2010 leerzaam, creatief en productief zijn voor jullie allemaal

Erg mooi Tries, ik zit al in m'n spaarpot te kijken voor een borduurmachine. Leeg helaas
Ikzelf heb een prikbord voor alles waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee moet Met van dat geperste zaagsel, een (geborduurde) lap en een latje sierlijst kan je die heel makkelijk zelf maken.

Weet niet of het al genoemd is maar van het voorjaar start Teleac vrijetijdtv een cursus kleding maken:

http://elearning.teleac.nl/course/view.php?id=10

Erg leuke cursussen zijn dat. De cursus taarten maken is ook nog online te bekijken
pi_76431991
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar wel al veel gelezen hier! Ontzettend leuk al die enthousiaste naaisters!
Ik zelf naai nu ongeveer 3 jaar met veel plezier. Ben 24 jaar, getrouwd, geen kinderen (nog niet).
Vlak voor de kerst had de aldi weer een lockmachine in de verkoop en mijn ouders waren zo ontzettend lief mij deze kado te doen.
Nu na alle feestdagen drukte ben ik hem gaan uit proberen.
Ik lees hier verschilldende mensen die ook een aldi lockmachine hebben dus mijn vraag moet vast n antwoord opleveren!

Ik vraag mij namelijk af hoe ik smalle lockrandjes kan locken. En of dit uberhaupt wel kan met deze lockmachine want wat ik ook probeer of instel hij naait maar 1 breedte. Bij een ajourzoom naaien lockt ie wel een mooi smal randje maar volgens mij moet het ook anders kunnen.
Soms door middel van de snijbreedte instellen? Ik heb het idee dat daar iets niet goed zit.
Wie kan mij op weg helpen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:03:52 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76432437
Vanavond van 19.30- 21.30 uur is de opening van mijn textielcafé in Groningen. Het feestje is gratis. Er zijn hapjes en drankjes en we gaan samen iets leuks maken.
Als je wilt komen laat het dan even weten via PB dan geef ik de adresgegevens even door.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:10:47 #140
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76432677
Maok gefeliciteerd met de opening van je naaicafe Helaas een beetje erg bij mij uit de buurt anders was ik zeker eens langsgekomen!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:13:51 #141
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76432799
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:51 schreef bloementje het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar wel al veel gelezen hier! Ontzettend leuk al die enthousiaste naaisters!
Ik zelf naai nu ongeveer 3 jaar met veel plezier. Ben 24 jaar, getrouwd, geen kinderen (nog niet).
Vlak voor de kerst had de aldi weer een lockmachine in de verkoop en mijn ouders waren zo ontzettend lief mij deze kado te doen.
Nu na alle feestdagen drukte ben ik hem gaan uit proberen.
Ik lees hier verschilldende mensen die ook een aldi lockmachine hebben dus mijn vraag moet vast n antwoord opleveren!

Ik vraag mij namelijk af hoe ik smalle lockrandjes kan locken. En of dit uberhaupt wel kan met deze lockmachine want wat ik ook probeer of instel hij naait maar 1 breedte. Bij een ajourzoom naaien lockt ie wel een mooi smal randje maar volgens mij moet het ook anders kunnen.
Soms door middel van de snijbreedte instellen? Ik heb het idee dat daar iets niet goed zit.
Wie kan mij op weg helpen?
Gewoon linkernaald er uit halen en dus met 3 draden locken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_76434342
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

Gewoon linkernaald er uit halen en dus met 3 draden locken
Bedankt! Maar.....
Dat heb ik dus al gedaan... En hij blijft dezelde breedte naaien....
Hoe stel jij de snijbreedte in dan? Of heeft dat er helemaal niet mee te maken?
Ik heb echt het idee dat er iets mis is met mn lock!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:05:09 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76436591
met drie draden locken wordt net zo breed als met vier draden? Als je de linkernaald er uit haalt?

en anders gewoon instellen op rolzoom (met dat palletje) en de steeklengte enzo gewoon laten staan

Snijbreedte heeft er niets mee te maken, dat is of de verknoping van de grijperdraden netjes op de rand zit en dus je stof niet te smal wordt afgesneden (en er dus ruimte zit tussen stof en 'knoopjes') of dat je stof omkrult omdat het te breed is voor de verknoping.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 5 januari 2010 @ 14:21:37 #144
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_76437279
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:03 schreef maok het volgende:
Vanavond van 19.30- 21.30 uur is de opening van mijn textielcafé in Groningen. Het feestje is gratis. Er zijn hapjes en drankjes en we gaan samen iets leuks maken.
Als je wilt komen laat het dan even weten via PB dan geef ik de adresgegevens even door.
Jouw textielcafe?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_76437350
Zucht.... Ik vrees dat dat inderdaad de enige mogellijkheid is.... en dat ik gewoon te veel wil van een eenvoudige lockmachine....!
Bedankt in elk geval!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:26:31 #146
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76437484
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:21 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Jouw textielcafe?
Ja. Ik organiseer het. Ik gebruik het café van de kerk Wil je ook komen?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:33:15 #147
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76445490
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:03 schreef maok het volgende:
Vanavond van 19.30- 21.30 uur is de opening van mijn textielcafé in Groningen. Het feestje is gratis. Er zijn hapjes en drankjes en we gaan samen iets leuks maken.
Als je wilt komen laat het dan even weten via PB dan geef ik de adresgegevens even door.
Gefeliciteeeeeerd!
Ben je zenuwachtig of valt dat wel mee? Hopelijk komen er veel mensen (ik moet er het hele land voor door, dus helaas), laat je even weten hoe het geweest is?

Geluk is een richting, geen punt
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:55:17 #148
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76473125
Nou het was niet echt een succes . Er waren maar 3 mensen. Ik vermoed dat ik niet genoeg reklame heb gemaakt. TIjdens een normale avond vind ik het trouwens niet zo erg als er maar weinig mensen zijn, dan kun je tenminste lekker doorwerken aan je project. Ik zie wel hoe het gaat lopen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:53:59 #149
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_76475472
Wat jammer maok
Ik hoop voor je dat op de normale avonden het wel gewoon lekker gaat lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_76538731
Het was ook niet echt lekker weer als je van verder moet komen of viel dat wel mee in Groningen?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:40:42 #151
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76556986
Het was inderdaad wel glibberen. De avond daarvoor was er ook een café avond waar je spelletjes kunt doen, daar waren ook maar iets van 4 mensen terwijl er vaak wel een stuk of 15 zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:44:09 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76599491
Hallo allemaal,
Ook namens mij de beste wensen voor 2010.

Hier heb ik zojuist m'n ramen opgemeten om straks zelf gordijnen te gaan maken gewone simpele overgordijnen met print.

Wat is nu leuker/fijner werken, met plooien of door middel van ringen?
En hoeveel stof heb je ongeveer nodig met ramen van

109X94
en de hoogte van boven het raam tot op de grond is 192.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_76623554
Bar, effe snel van een site geplukt:
Ga uit van tweemaal de breedte van de rail. Voor de lengte ga je uit van de afstand net onder de rail of roede tot even boven de vensterbank. Voor gordijnen tot op de vloer reken je de hoogte tot twee centimeter boven de vloer, zodat ze niet over de grond slepen. Let wel op dat je voor de lengtemaat telkens 10 centimeter aan de bovenkant en 15 centimeter aan de onderkant bijtelt voor de zoom.

Ik zou plooien erin naaien, wel even werk maar erg mooi en het ophangen gaat gemakkelijk. Nadeel van ringen: je moet ze er allemaal (!) met de hand (!!) aan naaien. En het glijdt niet altijd goed over de stang.

En reken bij een print extra stof zodat de print bij een naad en in het midden aansluit!
  zondag 10 januari 2010 @ 09:01:03 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76623750
dank je wel Idrill, en of het ringen of plooien worden geen idee nog, vriend lijkt ringen mooier, en mij lijken plooier mooier.

affijn eerst maar eens de boeluitrekenen en dan voorzichtig aan de slag
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:04:27 #155
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76685198
Jammer dat het niet druk was Maok, maar kan me er alles bij voorstellen dat het weer idd een grote rol speelde! Is het idee met de vlaggetjes nog gelukt of schuif je dat door naar de volgende (hopelijk drukkere) naaiavond?

_Bar_, mij lijkt plooien het mooist. Heb je ook gedacht aan lussen? Zelfde idee als ringen maar dan van stof? Zo'n gordijn hebben wij hier in de gang voor de voordeur, dit was zeer makkelijk te maken! (maar of het echt mooi is voor in een woonkamer bv...? denk het niet)
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 11 januari 2010 @ 17:11:01 #156
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76685455
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:04 schreef Yvonnetje het volgende:
Jammer dat het niet druk was Maok, maar kan me er alles bij voorstellen dat het weer idd een grote rol speelde! Is het idee met de vlaggetjes nog gelukt of schuif je dat door naar de volgende (hopelijk drukkere) naaiavond?

_Bar_, mij lijkt plooien het mooist. Heb je ook gedacht aan lussen? Zelfde idee als ringen maar dan van stof? Zo'n gordijn hebben wij hier in de gang voor de voordeur, dit was zeer makkelijk te maken! (maar of het echt mooi is voor in een woonkamer bv...? denk het niet)
We hebben toch een aantal vlaggetjes kunnen maken maar ze zitten nog niet aan de lijn. Ik had bedacht om het maar als een 'groeiend' project te maken. Als iemand even niet weet wat hij of zij moet maken kan je vlaggetjes gaan maken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76717976
Ah zo kan je het dan ook inderdaad oplossen Maok. Hopelijk wordt het volgende keer gezellig druk!

En mijn mini-vlaggenlijn is af Van vilt met een satijnen biasbandje. Linde wil niet wachten tot haar verjaardag dus we hangen 'm vanmiddag op in haar kamertje



  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:32:39 #158
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76718063
Vanaf volgende week is het textielcafe trouwens op donderdag van 19.00-21.30 uur, dus als iemand zin heeft om te komen, laat maar weten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76718395
Maok helaas, ik woon in Amsterdam. Jammer want ik vind 't een leuk idee!
Stiemie: énig !!! Kan me voorstellen dat ze niet kan wachten Echt een meisjesding
pi_76718505
Ja Idril hij is wel erg zoet geworden he? Nou ja met 2 dochters krijgt de slinger een goede bestemming

Maok ik woon helaas ook te ver weg om even langs te komen
pi_76735418
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:32 schreef maok het volgende:
Vanaf volgende week is het textielcafe trouwens op donderdag van 19.00-21.30 uur, dus als iemand zin heeft om te komen, laat maar weten.
denk ff met je mee.

Kun je niet op scholen laten weten dat je dit doet?
Er zullen in Greans genoeg ouders en studenten zijn die dit willen.

Succes iig
pi_76741401
Ik wou een band langs de hals van een truitje naaien, maar ik had er even niet bij stilgestaan dat de hals rond is, en het band natuurlijk recht loopt. Iemand enig idee of dit op een of andere manier toch te doen is?
pi_76837715
Kieswiel, biaisband is de oplossing. Dat wordt schuin van draad gemaakt, waardoor je er makkelijk ronde lijnen mee kunt volgen. Even met je truitje naar een fourniturenzaak dan krijg je het goede spul mee
pi_76839193
Wat leuk Stiemie
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:41:12 #165
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76864147
Superleuk Stiemie!

Maok, zoals je weet woon ik ver weg dus helaas... Misschien kan je adverteren in een lokaal krantje / briefjes op hangen bij supermarkten e.d. / jezelf aanmelden op diverse sites waar je kan zoeken op acitiviteiten e.d.?
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 17 januari 2010 @ 22:34:12 #166
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76943972
Vandaag een shirtje van mijn dochter gepimpt met een roodkapje-applicatie en zig-zagband.

pi_77041969
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier. Heb de naaimachine van mijn moeder gekregen omdat zij een nieuwe heeft gekocht. Nu heb ik al helemaal zelf een dekbedovertrek dichtgenaaid (was gescheurt), maar ik wil toch een kijken of naaien wat voor mij zou zijn.
Het is eigenlijk niet de bedoeling om direct op naailes te gaan, dus wou ik iets simpels proberen. Ik heb op internet iets gelezen over dat er zelfmaakpakketten te koop zijn, waar het hele patroon al is uitgeknipt, het enige wat je moet doen is het zelf aan elkaar naaien. Dat leek me wel makkelijk, maar als ik bij google zoek dan vind ik meer knuffels enzo, mijn vraag is of iemand iets weet voor een rok of jurk.

Alvast bedankt!
pi_77162885
Welkom Micaro, goed idee om zo te beginnen.
Ik was zoiets al eens tegengekomen, dat kun je hier kopen: http://www.voorugeknipt.nl/knip/products
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:58:31 #169
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77170148
Mijn eerste echte textielcafé is ook geweest. Er waren 2 mensen gekomen en het was gezellig. Iemand heeft haar broek ingekort door er een nieuwe zoom in te maken en er kwam ook nog een jongen langs die eigenlijk alleen maar even kwam kijken maar uiteindelijk een sjaal heeft gemaakt. Ik hoor al wel steeds meer mensen die gewoon niet konden deze keer maar een volgende keer wel willen komen, dat gaat dus nog wel goedkomen.

Ik bedacht me alleen dat ik nog geen patroonpapier had. Had hier nou iemand laatst niet een goede tip voor goedkoop spul wat je prima als patroonpapier kunt gebruiken? Ik probeer iedereen zoveel mogelijk eigen materialen mee te laten nemen, al is er ook wel een grote bak met stofjes, maar dat patroonpapier moet eigenlijk wel in het café aanwezig zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77201732
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 86% gewijzigd door Mylene op 24-01-2010 10:33:07 ]
  Vis een optie? zondag 24 januari 2010 @ 12:10:31 #171
70532 loveli
N
pi_77204502
Hoi, ik kom even binnenvallen. Deze week wil in een kleine gevoerde bontcape maken met capuchon. Op zich een simpel patroon, maar ik heb nog nooit met imitatiebont gewerkt. Normaal gesproken strijk ik alle naden, maar hoe doe je dat met bont? En hoe zorg je ervoor dat de randen netjes zijn en dat de voering netjes binnen blijft?
crap in = crap out
  zondag 24 januari 2010 @ 12:15:29 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77204642
maok, wat fijn dat er mensen waren en er meer mensen willen komen. Het heeft natuurlijk ook wat aanlooptijd nodig
Voor patroonpapier zou ik gewoon de standaardrollen bij de fourniturenwinkel nemen. die kosten 2,50 per rol ofzo.. goedkoper gaat je niet lukken volgens mij.

loveli, strijken zou ik met bont niet doen. Ik zou van het bont een belegje maken, zodat de eerste vijf cm van de binnenkant ook overal bont zijn. Daarbinnen de voeringstof zetten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Vis een optie? zondag 24 januari 2010 @ 12:19:02 #173
70532 loveli
N
pi_77204765
Op zich een goed idee. Wel twee keer zoveel pluis stofzuigen
crap in = crap out
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:17:30 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77367395
Zo.. ik ben m'n naaidipje aan het overwinnen
Was in november ofzo al aan deze broek begonnen maar lag nog steeds half af in de hoek. Eerst geen tijd, toen geen zin en ook tussendoor en af toen niet lekker.. Dan komt er niet zo veel van

Maar hij is af! Al is ie niet zo leuk als de bedoeling was Meer bloemen en de pasvorm vind ik niet zo heel erg geweldig. Ik denk dat ik op de heupen nog wat smaller maak..





Close-upje van de grote bloemen:




(die losse randjes moeten nog wat rafelen en omkrullen enzo.. bij een 'loose' broek horen geen hele nette borduur-dingen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_77367726
Toch vind ik hem wel wat hebben hoor E.T Zeker met in gedachten hem al wat strakker/passender om heupen en billen.

De paradiesblumen (tesamen met de mandalablumen) heb ik net op mijn sticky gezet om ook eindelijk na weken maar weer eens wat te proberen en kijken of borduren in elk geval dan weer gaat.
pi_77400363
Eventjes meelezen

Nu ik op mezelf woon en mijn ouders niets meer te zeggen over mijn hobbies komt en naaicursus toch weer een stukje dichterbij
pi_77463833
Puala mocht je van je ouders niet op naailes dan? Lijkt me een vrij onschuldige hobby of niet?

Vandaag bij Ikea een paar kussentjes gekocht die ik van leuke hoesjes wil gaan voorzien Lekkere voorjaarskleurtjes
pi_77539654
Zo wat is het stil hier zeg! Niemand meer met iets leuks bezig?

Even een vraagje: ik wil een soort van patchwork-kussens maken en nu zag ik in een oude 101 woonideeen een voorbeeldje staan. Nu staat er alleen bij dat je de lappen uit moet zoeken en op maat moet knippen. Maar dan staat er: strijk voor extra stevigheid en een strak effect de zomen van alle stroken om met zoomband.maar ik snap niet helamaal hoe ze dat bedoelen?
pi_77579706
Stiemie ik heb ook géén idee! En ik weet toch zo'n beetje alles van patchwork.
Heb je een plaatje van de kussens?
pi_77579747
Ik heb een uiltje gemaakt



Wil nu een grote versie gaan naaien, maar heb geen naaimachientje. Dus maar even een vriendinnetje lief aankijken en dan leuke stofjes gaan zoeken

En ik ben erg benieuwd naar de aanpassingen aan de broek van E.T.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_77583424
Wat een leuk uiltje!

Bedoelen ze niet gewoon dat je met van dat vlieseline achtige spul langs de naden moet. Dan blijft de stof daar net wat steviger?

Ik ben bezig met een soort overslag achtig jurkje, maar buiten de lessen om kom ik er nog niet zo aan toe. Ik moet nu een soort biesbandje maken langs de nek/voorpanden, wat een gepriegel om dat goed om te vouwen/vast te spelden..
pi_77584639
Heeft er hier iemand een idee wat er met mijn naaimachine aan de hand kan zijn? Het is een heel oud bessie, en alles deed het tot ik gisteren gewoon rechtuit wilde stikken. De onderdraad krijg ik wel naar boven maar op het moment dat ik een stukje wil stikken hecht de draad zich maar op 1 hooguit 2 punten vast?
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:05:32 #183
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77585572
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:34 schreef Bluezz het volgende:
Heeft er hier iemand een idee wat er met mijn naaimachine aan de hand kan zijn? Het is een heel oud bessie, en alles deed het tot ik gisteren gewoon rechtuit wilde stikken. De onderdraad krijg ik wel naar boven maar op het moment dat ik een stukje wil stikken hecht de draad zich maar op 1 hooguit 2 punten vast?
klinkt als stofpluis in je spoelhuis en/of een kromme naald waardoor hij de bovendraad niet goed pakt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_77585879
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:05 schreef E.T. het volgende:


klinkt als stofpluis in je spoelhuis en/of een kromme naald waardoor hij de bovendraad niet goed pakt.
Ok, ik ga er vanmiddag even naar kijken!
pi_77587220
Oh wat een leuk uiltje

Het zijn gewoon langwerpige kussenhoesjes en het is niet echt patchwork, maar gewoon een paar repen verschillende stof naast elkaar. Kan er helaas niet echt een plaatje van vinden

En ik zat ook te denken om de randen anders met vlieseline te doen. Maar zal ik dan alleen een smal stukje langs de naden moeten doen of helemaal tot en met het stukje waar je ze aan elkaar naait? Ik denk het laatste omdat ze het erover hebben dat het er dan strakker uitziet.
pi_77602744
Ja dan zou ik er helemaal dunne vlieseline achter strijken. Maar alleen als je erg dunne stof hebt. Ik weet niet of je kussenhoesjes wel stevig wilt hebben.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:13:12 #187
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77671134
Het textielcafé begint nu lekker te lopen, we waren gisteren met z'n 6en. Helaas werd de bar in het café gelakt waardoor we in de crèche moesten zitten. Ik denk dat mensen het nu beginnen door te vertellen aan elkaar. Het was gezellig zo.

Ik ben al vast aan het nadenken over een thema avond voor pasen (begin april). Ik wil op die avond een soort cursus van een avond houden waarbij iedereen iets kan maken volgens thema. De naam heb ik al bedacht: 'Op zijn paasbest' maar nu moet ik nog bedenken wat we kunnen maken. Ik zat te denken aan sieraden van vilt ofzo. Maar ik wil de avond ook voor mannen open houden, weet iemand iets leuks wat mannen dan zouden kunnen maken? Het hoeft natuurlijk niet persee met vilt te zijn. Het leukste zou natuurlijk wel zijn als iedereen een beetje de zelfde soort dingen (met eigen inbreng natuurlijk) kan maken. En dan binnen het thema 'op zijn paasbest' dus iets wat je aan/om/op kan doen ofzo.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:01:19 #188
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_77677128
Hallo .
Ik heb een nieuwe naaimachine , en dus geen enkel excuus meer om eindelijk dat shirt voor een vriendin te maken (ik veel lappen, zij van 1 van de lappen een shirt) .
Ben niet heel ervaren, en loop in de beschrijving dus meteen op tegen iets wat me helemaal niets zegt en waar ik op Google ook niet veel wijzer van wordt .
Er is Framilon-band nodig om mouwvolants te rimpelen . Ik ken rimpelelastiek en sinds kort ( ) ook gaaselastiek, maar dit... .

Wat ik er over vind lijkt op doorzichtige bh-bandjes, dat zal niet prettig rimpelen denk ik (om over het dragen nog maar niet te spreken...)
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:36:58 #189
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_77677997
Stiemie: is zoomband niet van dat zelfklevende band waarmee je bv. gordijnen simpel kan inkorten? Misschien bedoelen ze dat je aan de binnenkant de vouwen strak omvouwt en vastzet met dat zoomband? Ik strijk zelf alle zomen strak, werkt prima!

Maok, fijn dat het begint te lopen! Ehm.... stoffen paashaasjes, eieren etc?

Es70, geeeeen idee wat het is!
Geluk is een richting, geen punt
pi_77678158
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:01 schreef es70 het volgende:
Hallo .
Ik heb een nieuwe naaimachine , en dus geen enkel excuus meer om eindelijk dat shirt voor een vriendin te maken (ik veel lappen, zij van 1 van de lappen een shirt) .
Ben niet heel ervaren, en loop in de beschrijving dus meteen op tegen iets wat me helemaal niets zegt en waar ik op Google ook niet veel wijzer van wordt .
Er is Framilon-band nodig om mouwvolants te rimpelen . Ik ken rimpelelastiek en sinds kort ( ) ook gaaselastiek, maar dit... .

Wat ik er over vind lijkt op doorzichtige bh-bandjes, dat zal niet prettig rimpelen denk ik (om over het dragen nog maar niet te spreken...)
Het is inderdaad hetzelfde spul als doorzichtige bh-bandjes. Als je snel voor eeuwig een hekel aan naaien en aan je naaimachine (en vice versa) wilt krijgen, moet je zoiets kopen De machine transporteert het niet, dûh, want het is stroef.

Ik naai heel wat moeilijke dingen, maar dit heb ik direct aan de kant gegooid. En inderdaad: soepel elastiek does the trick.

Enne ... goeie ruil met je vriendin!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:48:38 #191
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77678349
Tja, ik wil eigenlijk niet te veel een standaard paasthema aan houden aangezien het in de kerk is, dus geen paashazen (maar ook geen lege graven oid ). Er op zijn paasbest uitzien leek me het beste thema, dat is lekker neutraal. Maar vilt met paaskleuren zoals geen kan natuurlijk wel gewoon. Als iemand dan ergens een ei oid op wil maken moet diegene dat zelf maar weten.

Ik heb denk ik al wel iets bedacht voor mannen. Ik kwam dit plaatje van een zelf gemaakte broche tegen:


En anders kunnen ze natuurlijk ook iets maken voor hun vrouw/moeder/zus ofzo.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:15:18 #192
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_77679230
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:42 schreef Idril-2 het volgende:

[..]

Het is inderdaad hetzelfde spul als doorzichtige bh-bandjes. Als je snel voor eeuwig een hekel aan naaien en aan je naaimachine (en vice versa) wilt krijgen, moet je zoiets kopen De machine transporteert het niet, dûh, want het is stroef.

Ik naai heel wat moeilijke dingen, maar dit heb ik direct aan de kant gegooid. En inderdaad: soepel elastiek does the trick.

Enne ... goeie ruil met je vriendin!
Thanks voor het snelle antwoord . Daar ga ik dus inderdaad niet naar op zoek .

Zeker een goeie ruil , 't is alleen nog niet zo makkelijk om een leuk patroon te vinden in een grote maat. En leuk is imho niet model hobbezak .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_77681054
Ik weet waar het te koop is heur jan de kleinvak man op de albert cuyp.

Hmz, ik zit net middenin een verhuizing, maar wat voor iets zoek je? Is het tricotstof, en welke maat, enig idee over het model? Ik heb heel veel in m'n hoofd zitten wat ik in bladen heb, dus laat maar weten
pi_77681971
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:42 schreef Idril-2 het volgende:

[..]

Het is inderdaad hetzelfde spul als doorzichtige bh-bandjes. Als je snel voor eeuwig een hekel aan naaien en aan je naaimachine (en vice versa) wilt krijgen, moet je zoiets kopen De machine transporteert het niet, dûh, want het is stroef.

Ik naai heel wat moeilijke dingen, maar dit heb ik direct aan de kant gegooid. En inderdaad: soepel elastiek does the trick.

Enne ... goeie ruil met je vriendin!
is het niet wat om tussen de bandjes en de machine iets van patroonpapier te doen, zodat het wel transporteert en heel makkelijk weg te halen is als het vastzit? (ik heb er nog nooit mee gewerkt hoor, misschien zeg ik wel iets heel raars... )
pi_77684608
Ja dat is een oplossing, met papier. Maar dan zit je met
1. een laag (waarschijnlijk tricot) stof die je moet uitrekken
2. een laag van dat band wat je moet uitrekken (wat lastig gaat)
3. een laag patroonpapier wat níet moet uitrekken en snel kapot gaat. én wat je er weer uit moet peuteren.

Plus het band rekt minder dan de stof. Elastiek is dan toch veel handiger? Ik heb maar 2 handen
pi_77696036
dat is dan ook weer zo. wat dat betreft heb ik daar te weinig ervaring mee, maar dat kwam zo bij me op...
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:03:47 #197
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_77708362
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:09 schreef Idril-2 het volgende:
Ik weet waar het te koop is heur jan de kleinvak man op de albert cuyp.

Hmz, ik zit net middenin een verhuizing, maar wat voor iets zoek je? Is het tricotstof, en welke maat, enig idee over het model? Ik heb heel veel in m'n hoofd zitten wat ik in bladen heb, dus laat maar weten
Ik had al iets gevonden, hij lijkt me alleen vrij klein eigenlijk (is maat 52), ik hoop dat 't gaat passen. Ik vind zelf die shirts/vesten met van die punten erg leuk, maar zo'n patroon ben ik nog niet tegengekomen .

Het resultaat (wees aardig , eerste echt grote project dat meer dan rechttoe/rechtaan vereiste en dat ook nog voor iemand anders is):

Noodgedwongen creatief stofgebruik, de 'blaadjes'lap bleek niet groot genoeg voor het hele shirt dus heb ik mijn toevlucht genomen tot 'effen' voor mouwen en halspas.
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_77708539
Leuk geworden es70! Ik hoop ook dat het past, anders is het wel een goede oefening, maar zonde van het shirt... zeker omdat je echt iemand in gedachten had toen je het maakte...
pi_77714921
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:36 schreef Yvonnetje het volgende:
Stiemie: is zoomband niet van dat zelfklevende band waarmee je bv. gordijnen simpel kan inkorten? Misschien bedoelen ze dat je aan de binnenkant de vouwen strak omvouwt en vastzet met dat zoomband? Ik strijk zelf alle zomen strak, werkt prima!
Dus dan eerst die lappen aan elkaar zetten en daarna de zomen met zoomband doen? Of begrijp ik je nou verkeerd?

Wow knap gemaakt zeg die blouse! Vind het slim opgelost ook met die effen stof erbij!
pi_77717446
Ik heb een vraagje... ben echt helemaal nieuw met het naaien en bepaalde termen begrijp ik dus ook niet.
Ik ben bezig met een bolerojasje met een kraag maar nu ben ik op het punt gekomen in het boekje (gewoon een knipmode) waar ik helemaal niks van begrijp (en mijn moeder ook niet, en die heeft iets meer ervaring)
Ze zeggen het volgende:
Stik de kraagdelen op elkaar, laat de aanzetrand open. keer de kraag. Leg de naden onder de onderkraag. Stik de onderkraag langs de aanzetnaad door.
Rijg de kraag dubbel op de goede kant langs de hals, laat hierbij de naad aan de voorrand voorpanden uitsteken.


Waarschijnlijk klinkt het voor jullie allemaal super logisch, maar als ze op een gegeven momenst zeggen; leg de naden onder de onderkraag heb ik al sowiets van dat is toch ruimtelijk gezien onmogelijk.
Ow misschien wel handig om te weten, er komt ook een voering in. Dus de naden zijn later niet meer te zien. Maar als ik dit stukje niet doe zit ik straks toch een naad te maken met de voering die dan 4 dubbel is. En telkens als ik iets bedenk wat het zou kunnen zijn loop ik weer tegen een ander probleem aan.
Of bedoelen ze dan met rijg de kraag dubbel toch die dubbele naad van de kraag?
  zondag 7 februari 2010 @ 09:38:31 #201
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_77723898
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Dus dan eerst die lappen aan elkaar zetten en daarna de zomen met zoomband doen? Of begrijp ik je nou verkeerd?

Ik denk het wel. Je weet wat ik bedoel met de zomen ompersen? Dat je zegmaar aan de achterkant de zomen uit elkaar drukt met je vinger en ze strak perst met je strijkijzer? Ik vermoed dat ze bedoelen dat je op dat moment de zoomband ertussen strijkt.
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 7 februari 2010 @ 19:49:08 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_77739421
Ja dat je zeg maar aan de achterkant de zoom weer naar de stof terug vouwt waar die van is en dan zoomband erop. Hmm ga eens kijken hoe dat eruit zou zien.
pi_77917964
hey misschien kunnen jullie mij wel helpen. Ik heb een kledingstuk met een scheur, dat 'hoort' zo. Alleen ben ik bang dat ik blijf haken en hij uitscheurt. Daarom wil ik er wat achter strijken zodat je de scheur wel ziet, maar hij niet meer open is.
Het is een redelijk dunne blouse van spijkerkatoen. Wat moet ik dan kopen? Ik zie vliesstof, maar het lijkt wel alsof je daar zelf nog een stof achter moet plakken. Ik ben meer op zoek naar een dun stukje katoen wat ik erachter kan strijken.. Bestaat dat? En hoe heet dat? En waar vind ik het?

Alvast bedankt!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_77919604
Ik wil ook leren naaien! Heb een naaimachine, maar kan er echt niks mee.. Heb een paar avonden op een naaicursus gezeten, maar hier ben ik niet tot de naaimachine gekomen haha..

Hoe hebben jullie leren naaien? Ik wil graag bikini's leren maken..
pi_77919983
Trouwens, ik zag een naaiwinkeltje en daar heb ik het gevonden
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:31:29 #206
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77927804
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Ik wil ook leren naaien! Heb een naaimachine, maar kan er echt niks mee.. Heb een paar avonden op een naaicursus gezeten, maar hier ben ik niet tot de naaimachine gekomen haha..

Hoe hebben jullie leren naaien? Ik wil graag bikini's leren maken..
Ik heb het gedeeltelijk geleerd van mijn moeder, toen een tijdje zelf gewoon doen en daarvan leren. Daarna heb ik nog een tijd op naailes gezeten en nu leer ik vooral door samen met anderen te naaien, als ik ergens niet kom kom je er samen vaak wel uit.

Als je bikini's wilt leren naaien zou ik eerst proberen of je met niet rekbare stofjes kunt werken, die tricostofjes zijn namelijk best lastig in het begin. Verder zou ik vooral goed kijken hoe een bikini uit de winkel in elkaar zit.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:43:04 #207
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_77928143
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Ik wil ook leren naaien! Heb een naaimachine, maar kan er echt niks mee.. Heb een paar avonden op een naaicursus gezeten, maar hier ben ik niet tot de naaimachine gekomen haha..

Hoe hebben jullie leren naaien? Ik wil graag bikini's leren maken..
Het is vooral een kwestie van oefenen!
Ik heb op de naaimachine van mijn moeder kussenhoezen leren maken (van haar dus). Dat verliep allemaal nogal moeizaam omdat ik niet eens recht kon stikken Ik vond het wel leuk en ben gewoon thuis gaan oefenen. Een patchwork tafelkleed gemaakt en zo recht leren naaien en steeds verder uitgebreid met verschillende patronen en technieken.
Met internet kom je een heel eind Als je patronen maakt die anderen bv. op hun blog hebben kan je hulp vragen als je er niet uitkomt, evt. m.b.v. foto's van waar je vastloopt. Erg handig!
Geluk is een richting, geen punt
pi_77932268
Mijn eerste echte naaiproject in jaren. Met m'n nieuwe machientje gedaan
Ik ben er zo trots op

Met voering



Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:34:59 #209
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77932423
Leuk , Is dat IKEA stof?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77932602
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef maok het volgende:
Leuk , Is dat IKEA stof?

Ze hadden zoveel leuke stofjes
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:40:25 #211
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77932694
Weet iemand trouwens waar je goedkoop stofscharen kunt kopen? Ik zag dat ze bij de IKEA stofscharen van ¤4,50 hebben, zou dat de goedkoopste optie zijn? Ik wil er een paar voor het textielcafé kopen maar ik probeer dat soort dingen vanuit de inkomsten van het café te kopen en het budget is even op tot er weer een paar keer is geweest.

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77932971
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:40 schreef maok het volgende:
Weet iemand trouwens waar je goedkoop stofscharen kunt kopen? Ik zag dat ze bij de IKEA stofscharen van ¤4,50 hebben, zou dat de goedkoopste optie zijn? Ik wil er een paar voor het textielcafé kopen maar ik probeer dat soort dingen vanuit de inkomsten van het café te kopen en het budget is even op tot er weer een paar keer is geweest.

[ link | afbeelding ]
Misschien bij de Xenos, Wibra, Zeeman, Action. Dat soort tenten
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_77933027
Maok hier hebben ze online stofscharen voor 2,99. Al heb ik geen idee wat de verzendkosten zijn.

http://www.budgetland.nl/huishoudartikelen-kleinvak-c-29_112.html
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:51:49 #214
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77933222
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:46 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Misschien bij de Xenos, Wibra, Zeeman, Action. Dat soort tenten
Ik ben net nog even bij de action geweest, ik heb daar wel kleine schaartjes (eigenlijk kinder knutselschaartjes) met een puntje gekocht voor ¤0,52/stuk gekocht maar helaas hadden ze verder alleen andere kleine kinderschaartjes ed. Wibra is inderdaad ook nog een goede, daar hebben ze sowieso ook altijd wel wat naaispulletjes.

Een grote huishoudschaar kan trouwens toch prima als stofschaar (als je er verder geen papier mee gaat knippen)?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:55:03 #215
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77933374
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:47 schreef Stiemie het volgende:
Maok hier hebben ze online stofscharen voor 2,99. Al heb ik geen idee wat de verzendkosten zijn.

http://www.budgetland.nl/huishoudartikelen-kleinvak-c-29_112.html
Oe, ik zie ook deze staan voor maar ¤2,99, volgens mij kun je die 2 grote scharen prima als stofschaar gebruiken, nog goedkoper.



EDIT, wel een beetje te hoge bezorgkosten, als ik het goed lees ¤ 6,95 + 2,95
Maar als ze daar te krijgen zijn voor dat geld moet zoiets ook wel ergens anders te krijgen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door maok op 12-02-2010 21:00:33 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77934803
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:58 schreef Lillyfield het volgende:
Ik heb een vraagje... ben echt helemaal nieuw met het naaien en bepaalde termen begrijp ik dus ook niet.
Ik ben bezig met een bolerojasje met een kraag maar nu ben ik op het punt gekomen in het boekje (gewoon een knipmode) waar ik helemaal niks van begrijp (en mijn moeder ook niet, en die heeft iets meer ervaring)
Ze zeggen het volgende:
Stik de kraagdelen op elkaar, laat de aanzetrand open. keer de kraag. Leg de naden onder de onderkraag. Stik de onderkraag langs de aanzetnaad door.
Rijg de kraag dubbel op de goede kant langs de hals, laat hierbij de naad aan de voorrand voorpanden uitsteken.


Waarschijnlijk klinkt het voor jullie allemaal super logisch, maar als ze op een gegeven momenst zeggen; leg de naden onder de onderkraag heb ik al sowiets van dat is toch ruimtelijk gezien onmogelijk.
Ow misschien wel handig om te weten, er komt ook een voering in. Dus de naden zijn later niet meer te zien. Maar als ik dit stukje niet doe zit ik straks toch een naad te maken met de voering die dan 4 dubbel is. En telkens als ik iets bedenk wat het zou kunnen zijn loop ik weer tegen een ander probleem aan.
Of bedoelen ze dan met rijg de kraag dubbel toch die dubbele naad van de kraag?
Kragen zijn en blijven lastige dingen. Ik kan het ook niet goed uitleggen zonder dat ik 't in m'n handen heb
pi_77951017
Wat is in de praktijk het verschil tussen katoenen en polyester naaigaren? Dus wanneer kies je beter voor het een dan het ander?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_77951821
Katoen is doorgaans iets minder sterk dan polyester. Je gebruikt het voor stoffen met weinig of geen elasticiteit (katoen, linnen).

Polyester gebruik je voor alles waar ook maar enige rek in zit, 't rekt een beetje. Maar: ik héb wel eens polyester garen weggestreken (smolt door de hitte). Voor patchwork, waarbij ik ieder naadje wat ik genaaid heb platstrijk, gebruik ik daarom alleen katoen.Polyester neemt geen verf op - voor als je het kledingstuk ooit zou willen verven.

En verder geldt: altijd beide draden hetzelfde garen, je krijgt spijt als je even snel iets naait met een heel ander garen in je spoeltje. Uitzondering als je siergaren gebruikt. Dat gaat niet goed als je 't op een spoeltje draait. Voor een klein stukje draai ik een klein beetje van de goede draad met de hand om een spoeltje.
pi_77951983
Ah, dan zal ik toch nog wat polyester garen in huis gaan halen. Je weet immers maar nooit
Dankjewel
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_77952578
Nou ik doe een poging.
quote:
[Stik de kraagdelen op elkaar, laat de aanzetrand open. keer de kraag. Leg de naden onder de onderkraag. Stik de onderkraag langs de aanzetnaad door.
Rijg de kraag dubbel op de goede kant langs de hals, laat hierbij de naad aan de voorrand voorpanden uitsteken.
  • Je hebt twee kraagdelen (zeg maar wat je bij een blouse omslaat). Je legt ze met de goede kanten op elkaar en naait ze aan elkaar - de korte zijkant, de lange kant die achterlangs gaat en de andere korte zijkant. De kant die bij je nek zit (halskant) NIET naaien.

  • De stof van de naadtoeslag moet je waarschijnlijk afknippen. Als het een puntige kraag is, bij de punt tot vlak bij het stiksel.

  • Dan kan je de kraag binnenstebuiten doen, de goede kant van de stof zit dan weer buiten. check even of de kraagpuntjes mooi zijn, anders de naadtoeslag nog een beetje afknippen.

  • Leg de naden onder de onderkraag: in dit geval niets van aantrekken. Nu de kraag even strijken en smal doorstikken, een paar millimeter van de vouwrand. Ook nu weer de halskant die je net open hebt gelaten, niet naaien.

  • Aan de halskant waar de naad moet komen, de twee delen op elkaar rijgen. Je hebt nu inderdaad 2 lagen stof en waar de naad zit, vier lagen. Komt altijd goed :-)

  • Nu komt een lastig stukje, want je wilt van iets wat plat is, iets in 3D maken. De halskant van de kraag, waar je net de twee helften op elkaar hebt geregen, moet langs het voorpand, achterpand en andere voorpand gemaakt worden. Als het goed is heb je naaitekentjes, zoiets: _|_. Normaal gesproken is er één voor elke schoudernaad van je jasje, en op de voorpanden van je jasje aan elke kant één waar de kraag eindigt. (of die eindigt middenvooor dan is dat je mikpunt).
    Dit moet je heel goed spelden (spelden dwars op het stiksel plaatsen, dan kan je beter de ronding erin krijgen. Dit vastnaaien is een heel secuur werkje, ik moet ook regelmatig een stukje over doen. Naaien gaat het makkelijkst als je de kant van het jasje boven hebt, dan kan je eventuele kreukeltjes voorkómen.
    Je spelden zitten dus aan de binnenkant van de halsrand van het jasje, niet op de kraagkant.

    Succes ermee!
  • pi_77955312
    Hoi dames,

    Na al deze leuke dingen gezien te hebben wil ik ook weer aan de slag. Ik kan net met moeite na 20 minuten een hele strook rechtnaaien. Steken en zigzaggen en ga zo maar door, dat is abracadabra voor mij. Maar goed...


    Ik heb dus een naaimachine thuis.. gewoon een simpele, daar ga ik dus hard op oefenen. Alleen hebben ze hier bij ons binnenkort een aanbieding van een overlockmachine (waar je drie of meerdere garen kunt plaatsen of zo). hij is maar 75 euro.

    Wat is het verschil tussen een naaimachine en een overlockmachine?
    & als ik er toch vaker mee ga werken, heb ik op den duur (als ie veel voordelen heeft) een overlock gebruiken.

    THNx!! voor de antwoorden alvast
    pi_77959852
    Maok ik heb trouwens ooit een stofschaar cadeau gekregen toen ik ergens stof kocht. Staat op het metalen deel reclame op voor stoffenplaza.nl Misschien een mailtje aan wagen om te vragen of ze er een paar beschikbaar willen stelllen?
      zaterdag 13 februari 2010 @ 19:38:07 #223
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_77962568
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 15:30 schreef Sandous het volgende:
    Hoi dames,

    Na al deze leuke dingen gezien te hebben wil ik ook weer aan de slag. Ik kan net met moeite na 20 minuten een hele strook rechtnaaien. Steken en zigzaggen en ga zo maar door, dat is abracadabra voor mij. Maar goed...


    Ik heb dus een naaimachine thuis.. gewoon een simpele, daar ga ik dus hard op oefenen. Alleen hebben ze hier bij ons binnenkort een aanbieding van een overlockmachine (waar je drie of meerdere garen kunt plaatsen of zo). hij is maar 75 euro.

    Wat is het verschil tussen een naaimachine en een overlockmachine?
    & als ik er toch vaker mee ga werken, heb ik op den duur (als ie veel voordelen heeft) een overlock gebruiken.

    THNx!! voor de antwoorden alvast
    Een overlockmachine is voor de afwerking van naden. Hij maakt een soort zigzagsteek en snijdt direct het randje daarbuiten af. Kijk maar eens aan de binnenkant van kleding stukken uit de winkel, bijvoorbeeld de naden aan de binnenkant van broekspijpen. Je kunt er dus profesioneel naden mee afwerken en ook lekker snel. Met een naaimachine kun je trouwens ook prima naadjes afwerken maar dat kost vaak iets meer tijd en ziet er minder profesioneel uit (maar goed meestal zitten die naden toch maar aan de binnenkant). Ik heb er geen maar ik mis hem ook niet.
    ¤75,- is trouwens niet duur.
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 18:04 schreef Stiemie het volgende:
    Maok ik heb trouwens ooit een stofschaar cadeau gekregen toen ik ergens stof kocht. Staat op het metalen deel reclame op voor stoffenplaza.nl Misschien een mailtje aan wagen om te vragen of ze er een paar beschikbaar willen stelllen?
    Goede tip
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      zaterdag 13 februari 2010 @ 19:46:49 #224
    20790 Yvonnetje
    Mooi hè, alles.....
    pi_77962803
    Leuke tas Miss!
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 19:38 schreef maok het volgende:
    [..]
    Goede tip
    Laatst was je toch ook op zoek naar bv. patroonpapier en patronen? Wie weet zijn er meer bedrijven of lokale winkels te vinden die met materiaal willen sponsoren?! Als je bv. leuke en eenvoudige patronen van de lokale fourniturenwinkel of een webwinkel neerlegt, trekken zij wellicht klanten via jouw naaicafe?
    Geluk is een richting, geen punt
      zaterdag 13 februari 2010 @ 20:04:43 #225
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_77963288
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 19:46 schreef Yvonnetje het volgende:
    Leuke tas Miss!
    [..]

    Laatst was je toch ook op zoek naar bv. patroonpapier en patronen? Wie weet zijn er meer bedrijven of lokale winkels te vinden die met materiaal willen sponsoren?! Als je bv. leuke en eenvoudige patronen van de lokale fourniturenwinkel of een webwinkel neerlegt, trekken zij wellicht klanten via jouw naaicafe?
    Het ligt een klein beetje lastig, ik organiseer het vanuit een kerk en daarom wil ik het niet te commercieel maken, zoiets als die scharen vind ik nog wel kunnen maar ik moet nog even kijken (en overleggen) hoe ver ik kan gaan. Folders neer leggen vind ik te ver gaan maar materialen waar een logo op staat kan denk ik wel.
    Patronen heb ik trouwens wel. Ik heb een krat vol met oude marions ed (het meeste wel wat gedateerd maar vaak kun je met moderne stof daar best leuke dingen uit maken)
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_77963888
    Bij de bieb kan je ook patronenbladen zoals knippie enzo lenen. Daar kan je dan kopietjes van maken

    Of een briefje ophangen met de vraag naar materialen bij de plaatselijke super/ plaatselijke suffertje?
    pi_77983500
    Thanks voor de tips! Eerst maar eens de machine leren instellen.. Dat vind ik het ergste.. hihi
    pi_78022329
    Ik heb een zo'n gelijke soort scharen als die foto en de 2 grootste zijn perfect voor stof. Alleen geen idee waar ik die gekocht heb. Maar geloof dat zo'n setje idd maar 3-5 euro is. En dan kan je de kleinere versie houden voor papier knippen of naast de machien voor knippen van draadjes.
    Zou er alleen wel labels aan maken met textielcafe, anders gok ik dat je ze zo kwijt ben.
    pi_78022977
    Is er misschien iemand van jullie in het bezit van de patronen van farbenmix, dan bijv de redondo en laguna rok?
    pi_78024428
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 16:54 schreef Bianca1976 het volgende:
    Is er misschien iemand van jullie in het bezit van de patronen van farbenmix, dan bijv de redondo en laguna rok?



    redondo heb ik zeker weten over de laguna twijfel ik een beetje, maar kan ik wel even nakijken, hoezo ?
    heb ze beiden, hoezo ?

    ik heb overigens oa dat setje van hierboven als de ikea scharen, maar vind als ik daar tussen moet kiezen de ikea schaar veel fijner knippen, is wat zwaarder, en houdt lekker vast.

    [ Bericht 8% gewijzigd door knorretje op 15-02-2010 18:00:06 ]
    pi_78026434
    Ik pimp nog weer even met een maaksel
    Als jullie het zat zijn hoor ik het wel he?



    Moet alleen de bovenkant van de kop nog dichtnaaien en de kop aan het lijfje. Heb net kromme naalden besteld, dus dat kan ik over een paar dagen pas doen.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_78028438
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 13:44 schreef Idril-2 het volgende:
    Nou ik doe een poging.
    [..]

  • Je hebt twee kraagdelen (zeg maar wat je bij een blouse omslaat). Je legt ze met de goede kanten op elkaar en naait ze aan elkaar - de korte zijkant, de lange kant die achterlangs gaat en de andere korte zijkant. De kant die bij je nek zit (halskant) NIET naaien.

  • De stof van de naadtoeslag moet je waarschijnlijk afknippen. Als het een puntige kraag is, bij de punt tot vlak bij het stiksel.

  • Dan kan je de kraag binnenstebuiten doen, de goede kant van de stof zit dan weer buiten. check even of de kraagpuntjes mooi zijn, anders de naadtoeslag nog een beetje afknippen.

  • Leg de naden onder de onderkraag: in dit geval niets van aantrekken. Nu de kraag even strijken en smal doorstikken, een paar millimeter van de vouwrand. Ook nu weer de halskant die je net open hebt gelaten, niet naaien.

  • Aan de halskant waar de naad moet komen, de twee delen op elkaar rijgen. Je hebt nu inderdaad 2 lagen stof en waar de naad zit, vier lagen. Komt altijd goed :-)

  • Nu komt een lastig stukje, want je wilt van iets wat plat is, iets in 3D maken. De halskant van de kraag, waar je net de twee helften op elkaar hebt geregen, moet langs het voorpand, achterpand en andere voorpand gemaakt worden. Als het goed is heb je naaitekentjes, zoiets: _|_. Normaal gesproken is er één voor elke schoudernaad van je jasje, en op de voorpanden van je jasje aan elke kant één waar de kraag eindigt. (of die eindigt middenvooor dan is dat je mikpunt).
    Dit moet je heel goed spelden (spelden dwars op het stiksel plaatsen, dan kan je beter de ronding erin krijgen. Dit vastnaaien is een heel secuur werkje, ik moet ook regelmatig een stukje over doen. Naaien gaat het makkelijkst als je de kant van het jasje boven hebt, dan kan je eventuele kreukeltjes voorkómen.
    Je spelden zitten dus aan de binnenkant van de halsrand van het jasje, niet op de kraagkant.

    Succes ermee!
  • Nou uiteindelijk is het me zelf ook al gelukt (hij is namelijk al af
    Heb nu het achterpand aan de onderkraag genaaid en de voering aan de bovenkraag.
    En eigenlijk de 2 kragen losgelaten en met wat kleine steekjes vastgezet.

    Maar ga nog wel een x je uitleg goed doorlezen en even puzzelen voor de volgende x
    pi_78031983
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 19:00 schreef MissMSX het volgende:
    Ik pimp nog weer even met een maaksel
    Als jullie het zat zijn hoor ik het wel he?

    [ afbeelding ]

    Moet alleen de bovenkant van de kop nog dichtnaaien en de kop aan het lijfje. Heb net kromme naalden besteld, dus dat kan ik over een paar dagen pas doen.
    die is leuk!!! Ik ken wel iemand die die heel erg leuk vindt!!! mooi gemaakt!
    pi_78033781
    Leuke kat zeg! En die tas is ook erg leuk! Is het moeilijk om zo'n tas te maken?

    Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een voordelige naaimachine: ze zijn nu bij Kruidvat in de aanbieding Singer-naaimachines voor 79,95 per stuk.
    pi_78034025
    Die tas is echt heel simpel te maken. Ik heb dit patroon als basis gebruikt: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/schoudertas_nl.pdf

    Maar heb er wel een eigen draai aan gegeven. Vooral de voering, want ik begreep niet goed hoe ze die bedoelden in het patroon. Ik heb de voering er achteraf los ingenaaid, dus je ziet wel een naad, maar aangezien het zwart op zwart is valt dat amper op.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      dinsdag 16 februari 2010 @ 10:00:02 #236
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78048314
    Die kat is schattig.

    Bij de Lidl zijn volgende week ofzo ook weer naaimachines in de aanbieding.

    Ik heb zelf ook weer wat dingen gemaakt, het is een cadeautje voor fok!ers dus kan ik het nog niet laten zien. Ik ben alleen een foto vergeten te maken voor het inpakken, misschien dat ik het maar even opnieuw moet in pakken, ik vind het eigenlijk wel leuk om van alles wat ik maak foto's te hebben.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      dinsdag 16 februari 2010 @ 10:21:30 #237
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_78048805
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 10:00 schreef maok het volgende:
    Die kat is schattig.

    Bij de Lidl zijn volgende week ofzo ook weer naaimachines in de aanbieding.

    Ik heb zelf ook weer wat dingen gemaakt, het is een cadeautje voor fok!ers dus kan ik het nog niet laten zien. Ik ben alleen een foto vergeten te maken voor het inpakken, misschien dat ik het maar even opnieuw moet in pakken, ik vind het eigenlijk wel leuk om van alles wat ik maak foto's te hebben.
    een nieuw kraamkadootje?
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_78049223
    Knor Ik zou ze wel willen maken, maar ik vind 6-8 euro veel geld voor 1 patroon. Stel dat je het dan geen leuke rok vind. Dan gaat de lol van zelf maken voor mij er een beetje af. Ben meer iemand vd bladen, die ik vaak via marktplaats koop. Dus dacht misschien is er iemand die em die em wil delen/overtekenen ofzo
    pi_78049226
    Oh ja Maok je had vorige keer toch ook zo'n leuk cadeautje gemaakt voor freecell? Of ben ik nou in de war met iemand anders?
      dinsdag 16 februari 2010 @ 10:49:12 #240
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78049476
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 10:21 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    een nieuw kraamkadootje?
    Precies
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 10:38 schreef Stiemie het volgende:
    Oh ja Maok je had vorige keer toch ook zo'n leuk cadeautje gemaakt voor freecell? Of ben ik nou in de war met iemand anders?
    Dat dus, (toen een ding met opbergvakjes van de stof van de babykamer met daar allemaal kleine cadeautjes in zoals knuffeltjes en spuuglapjes). Ik heb nu weer iets anders gemaakt.
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 10:38 schreef Bianca1976 het volgende:
    Knor Ik zou ze wel willen maken, maar ik vind 6-8 euro veel geld voor 1 patroon. Stel dat je het dan geen leuke rok vind. Dan gaat de lol van zelf maken voor mij er een beetje af. Ben meer iemand vd bladen, die ik vaak via marktplaats koop. Dus dacht misschien is er iemand die em die em wil delen/overtekenen ofzo
    Je kunt ook naar de bieb, daar kun je ook copieëren, (maar daar vind je waarschijnlijk ook alleen maar de bladen en niet de losse patronen)
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78049515
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 10:38 schreef Bianca1976 het volgende:
    Knor Ik zou ze wel willen maken, maar ik vind 6-8 euro veel geld voor 1 patroon. Stel dat je het dan geen leuke rok vind. Dan gaat de lol van zelf maken voor mij er een beetje af. Ben meer iemand vd bladen, die ik vaak via marktplaats koop. Dus dacht misschien is er iemand die em die em wil delen/overtekenen ofzo

    als je ze al tweedehands vind of gekopieerden kost hij je nog rond de 5,00 euro. Immers een kopie is ook niet gratis en ik betaal er hier 4.75 voor bij de copyshop en dan nog de verzendkosten en de grote envelop. Uiteindelijk kom je op niet heel veel goedkoper uit dan gewoon nieuw kopen. Vaak heb patronenwinkel.nl of naaipatronen.nl van die FM akties 3 halen 2 betalen of dat je ze voor 5 kan kopen ipv de volle prijs. Dat zijn de momenten dat je ze moet aanschaffen

    edit: overigens kun je de laguna ook erg makkelijk maken zonder patroon, kijk maar eens in de stap-voor-stap handleiding als je dan een cirkelrok uit de bladen neemt is hij makkelijk aan te passen aan de laguna (je hoeft alleen de spiraal er in te tekenen en deze of enkel of dubbel afhankelijk van welke je wil maken uit de stof te halen)

    edit 2: http://www.farbenmix.de/a(...)foto/laguna-stap.pdf is de laguna stap voor stap.

    edit 3: en als je voor besparing gaat zou je ook nog kunnen overwegen de hermosa aan te schaffen want met de onderkant van de hermosa (die spiralen) kun je de redondo maken. Maar ook de spiralen van de redondo zijn denk ik met de stap voor stap handleidingen redelijk na te maken.

    [ Bericht 9% gewijzigd door knorretje op 16-02-2010 10:58:53 ]
    pi_78057277
    Een kleurencopy is ook veels te prijzig en zeker niet de bedoeling. Dacht zelf gewoon aan overtrekken op papier. Het zijn toch bij beide rokjes maar 2 delen. En patroonp-apier weegt bijna niks.
    Zal zelf wel eens aan de pruts gaan met een spiraal zelf te maken.
    Zal eens in de gaten houden of ze weer een acie hebben bij FM.

    In de bieb hebben ze heir alleen knippies. En daar heb ik zelf de meesten wel van. Dus dat is geen optie
    pi_78059168
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 14:48 schreef Bianca1976 het volgende:
    Een kleurencopy is ook veels te prijzig en zeker niet de bedoeling. Dacht zelf gewoon aan overtrekken op papier. Het zijn toch bij beide rokjes maar 2 delen. En patroonp-apier weegt bijna niks.
    Zal zelf wel eens aan de pruts gaan met een spiraal zelf te maken.
    Zal eens in de gaten houden of ze weer een acie hebben bij FM.

    In de bieb hebben ze heir alleen knippies. En daar heb ik zelf de meesten wel van. Dus dat is geen optie



    ik maak nooit geen kleurenkopie's die zijn nog duurder. Het zit hem in het formaat papier waarom het zo duur is. Kleurenkopie is ook wat overbodig daar het origineel ook zwart wit is Ik kan wel wat maten opmeten van de laguna als je dat helpt bij het creeeren ?? Aan overtekenen begin ik niet meer, want nu is het een klein patroon en voor ik het weet zit ik weer patronen van 28+ deeltjes voor anderen te tekenen. Slechte ervaringen mee inmiddels.

    Als ik een patroon leuk vind koop ik het gewoon, je doet behoorlijk lang met de patronen van FM, veel maten en ze zijn redelijk waardevast op dit moment, bevalt het patroon niet verkoop je hem weer. Je bent ze meestal zo kwijt. De prijs vind ik nog wel te doen, ik koop ook wel eens een ottobre en maak daar ook maar 1 ding uit omdat de rest niet aanspreekt of in mijn geval gewoon niet aansluit bij de maten en dan ben ik zo'n beetje hetzelfde bedrag kwijt.
      Vis een optie? dinsdag 16 februari 2010 @ 16:16:25 #244
    70532 loveli
    N
    pi_78061158
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 13:47 schreef alors het volgende:
    hey misschien kunnen jullie mij wel helpen. Ik heb een kledingstuk met een scheur, dat 'hoort' zo. Alleen ben ik bang dat ik blijf haken en hij uitscheurt. Daarom wil ik er wat achter strijken zodat je de scheur wel ziet, maar hij niet meer open is.
    Het is een redelijk dunne blouse van spijkerkatoen. Wat moet ik dan kopen? Ik zie vliesstof, maar het lijkt wel alsof je daar zelf nog een stof achter moet plakken. Ik ben meer op zoek naar een dun stukje katoen wat ik erachter kan strijken.. Bestaat dat? En hoe heet dat? En waar vind ik het?

    Alvast bedankt!
    Er is ook poeder wat met strijken plakt. Dus een lapje op de goede plek, poeder ertussen en strijken, dan zit het lapje vastgeplakt.
    crap in = crap out
      woensdag 17 februari 2010 @ 13:32:16 #245
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78096837
    Ik ben op kraam visite geweest dus ik kan de foto's hier plaatsen:

    Een mobiel, het schaapje boven op is gekocht en daar zit een muziekdoosje in, de schaapjes er onder zijn na gemaakt van het behang van de babykamer (waar je op de kleerhanger ook nog een stukje ziet):








    Net als de vorige keer heb ik weer spuuglapjes gemaakt, ook in dezefde stijl als het behang:




    En ik heb een bordje gemaakt voor op de deur van de babykamer, ook nagemaakt van het behang:




    En dit is een stukje van het behang:



    (beetje donkere foto's, gisteravond gemaakt)
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78098159
    Mooi Maok! Was het voor de kleine van Freecell en Tara? (naar de naam kijkend...)
      woensdag 17 februari 2010 @ 15:45:57 #247
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78102279
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 14:05 schreef mijsje het volgende:
    Mooi Maok! Was het voor de kleine van Freecell en Tara? (naar de naam kijkend...)
    Inderdaad
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78106576
    leuk hoor!
      vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32:44 #249
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78174954
    Dank je,

    Ik heb trouwens ook goedkope scharen gevonden voor het textielcafé. Misschien dat meer mensen er iets aan hebben:

    Bij de blokker hebben ze 2 soort grote scharen, een grotere en een iets kleinere, bij allebij kun je met meerdere vingers in zo'n gat en beide houden goed vast door het softgrip handvat.
    De kleinste kost maar ¤1,- en de iets grotere ¤2,50 of ¤3,- geloof ik. Ik heb van die van ¤1,- gelijk maar een aantal gekocht.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78174987
    Leuk maok
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_78234469
    Ik heb poes eindelijk af kunnen maken nu ik m'n kromme naalden binnen heb

    Van voren:


    Van achteren:


    Hij zakt alleen wat door z'n voorhoeven, maar blijft nog wel staan. Had toch nog iets meer vulling erbij moeten doen. Nou ja, voor een probeersel vind ik het weer geslaagd
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_78234653
    Leuk geworden, een lekker ondeugend ding!
    pi_78283343
    Heel leuk geworden miss msx!

    En ik kwam nog een geweldige site tegen: http://www.funnybutton.nl/ Ik hou ervan om met simpele dingetjes zoals knoopjes, applicaties en vilt simpele kleding op te leuken en deze site is perfect!
      zondag 21 februari 2010 @ 23:40:54 #254
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78286191
    Wat een leuk knoopjes.
    Bij de HEMA verkopen ze trouwens ook pakketjes met meerder knopen in een bepaald kleuren thema, helemaal niet duur.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      zondag 21 februari 2010 @ 23:46:07 #255
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78286430
    Ik zie trouwens dat een aantal van die knoopjes gemaakt zijn van fimoklei, best een goed idee om zelf knopen te maken eigenlijk, vroeger maakte ik ook veel dingen van fimo.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78292532
    Ja ik zag ook dat er fimo-knoopjes tussen zitten. Is dat zelf maken moeilijk? En zijn de knoopjes dan stevig genoeg om op bv kinderkleding te gebruiken of is dat te kwetsbaar?

    Missschien leuk voor een workshop in je naaicafe? Ik ga ook eens bij de hema kijken binnenkort.
      maandag 22 februari 2010 @ 09:25:12 #257
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_78293654
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 22:46 schreef Stiemie het volgende:
    Heel leuk geworden miss msx!

    En ik kwam nog een geweldige site tegen: http://www.funnybutton.nl/ Ik hou ervan om met simpele dingetjes zoals knoopjes, applicaties en vilt simpele kleding op te leuken en deze site is perfect!
    Wel erg leuke knoopjes, maar 2 euro voor een knoopje gaat me toch echt te ver

    De laatste keer heb ik het met afwijkend stiksel gedaan:

    Bij het rokje alles met rood gelockt en de naden verkeerde kant op goede kant genaaid, zodat je een locknaad aan de buitenkant hebt
    Moet nog ff betere foto's van het setje maken, maar het was nu net op tijd af.

    De hals van het shirtje (Zoe van FM) vind ik wat wijd.. volgende keer een paar cm aanknippen en het halsboordje nog strakker aanzetten.

    Verder ben ik erg tevreden over het resultaat
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_78293810
    Wat een tof setje

    Ik wil ook kleding maken, maar daar moet ik me eerst maar eens goed in gaan verdiepen
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 22 februari 2010 @ 09:44:30 #259
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78294013
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 06:41 schreef Stiemie het volgende:
    Ja ik zag ook dat er fimo-knoopjes tussen zitten. Is dat zelf maken moeilijk? En zijn de knoopjes dan stevig genoeg om op bv kinderkleding te gebruiken of is dat te kwetsbaar?

    Missschien leuk voor een workshop in je naaicafe? Ik ga ook eens bij de hema kijken binnenkort.
    Volgens mij breekt het wel vrij snel, maar het is wel makkelijk om te maken, de klei bak je in de oven.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      maandag 22 februari 2010 @ 09:47:19 #260
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_78294072
    Ik had wel al duidelijkere foto's gemaakt zag ik:





    Ik zag ook nog een foto van sleutelhangers staan die ik gemaakt had voor wat 6-jarige meiden
    We komen in het Diddl-tijdperk

    en de achterkant:
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      maandag 22 februari 2010 @ 09:49:39 #261
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78294105
    Leuk rokje.

    Ik heb een leuk patroon gevonden waar je eigenlijk ook een lokmachine bij nodig hebt, helaas heb ik die niet, ik ga hem dus maar met gewone naadjes maken.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78294603
    Erg leuk rokje!

    Ik wil dit weekend ook eens gaan proberen, eerst maar eens rechte stukken, zodat ik kan oefenen :p
    pi_78295716
    Mooi zeg ET!

    Ja 2 euro voor een knoopje is wel duur, maar soms koop ik bv heel goedkoop een eenvoudig 2ehands vestje en dat leuk ik dan op met aparte knoopjes. Zo heb je dan toch wat bijzonders. En de knoopjes haal ik erg gewoon weer af en hergebruik ik als het vestje te klein is geworden.
    pi_78405496
    Ik kwam toevallig op deze site: http://www.anomis-kids.nl/
    Erg leuke dingen, o.a. dit



    Maaaaaaaaaaaaar, nu ben ik erg benieuwd hoe ze dat stiksel van die beestjes maken. Met wat voor apparaat kan je dat doen?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 24 februari 2010 @ 19:51:52 #265
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_78405614
    Zijn er hier ook nog mensen naar de stoffenbeurs geweest? [in Groningen]
    Ik wel. Heb er 8 meter stof/satijn gekocht, voor over een hoepelrok.
    I guess words are a motherfucker.
    I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
      woensdag 24 februari 2010 @ 21:45:43 #266
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78411132
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 19:51 schreef ChipsZak. het volgende:
    Zijn er hier ook nog mensen naar de stoffenbeurs geweest? [in Groningen]
    Ik wel. Heb er 8 meter stof/satijn gekocht, voor over een hoepelrok.
    Ik had nog wel willen gaan maar ik heb nog zoveel stofjes liggen dat ik maar niet ben gegaan.
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 19:49 schreef MissMSX het volgende:
    Ik kwam toevallig op deze site: http://www.anomis-kids.nl/
    Erg leuke dingen, o.a. dit

    [ afbeelding ]

    Maaaaaaaaaaaaar, nu ben ik erg benieuwd hoe ze dat stiksel van die beestjes maken. Met wat voor apparaat kan je dat doen?
    Lijkt geborduurd, ik heb zelf geen borduurmachine maar ik maakt wel van dit soort dingen:



    en dan gebruik ik gewoon een hele korte zigzag en dat lijkt er ook wel op volgens mij (randje om de 1 en de F).
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78424514
    Kan je anders voor de lockstukjes niet nog eens op het modeatelier langs maok? Als je zeker weet dat je het in 1 avond dan kan doen?
    pi_78426618
    Ah, borduurmachine zou goed kunnen ja. Klinkt wel logisch iig.
    Maar jouw oplossing is economisch gezien wat handiger Ga ik eens proberen!
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      donderdag 25 februari 2010 @ 10:58:18 #269
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78427457
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 09:19 schreef Boadicea het volgende:
    Kan je anders voor de lockstukjes niet nog eens op het modeatelier langs maok? Als je zeker weet dat je het in 1 avond dan kan doen?
    Ik ga hem zonder locksteek maken, het is een jurkje wat met gewone naadjes volgens mij ook best leuk is. Heb je trouwens vakantie? Het textielcafé gaat vanavond gewoon door dus als je zin hebt om te komen...
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78428571
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 10:58 schreef maok het volgende:

    [..]

    Ik ga hem zonder locksteek maken, het is een jurkje wat met gewone naadjes volgens mij ook best leuk is. Heb je trouwens vakantie? Het textielcafé gaat vanavond gewoon door dus als je zin hebt om te komen...
    Ik heb vakantie, en het is inderdaad al even door mijn hoofd geschoten... Ik zal eens even overleggen hier...
      donderdag 25 februari 2010 @ 11:52:06 #271
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_78429645
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 22:46 schreef Stiemie het volgende:
    Heel leuk geworden miss msx!

    En ik kwam nog een geweldige site tegen: http://www.funnybutton.nl/ Ik hou ervan om met simpele dingetjes zoals knoopjes, applicaties en vilt simpele kleding op te leuken en deze site is perfect!

    Oh ik raak echt helemaal geinspireerd door al die leuke knoopjes

    Heb vorige week weer een trui gemaakt trouwens [zelfde patroon als vorige keer maar dan andere stofjes] en ben er heel tevreden mee! Zal vanavond even een fototje maken.
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_78429925
    Ik heb een nieuw klein projectje gevonden. Ik ga paaskipjes maken zodat ik met mijn dochter dit jaar leuke paastakken kan neerzetten Nu eerst een leuk patroontje zoeken/tekenen.

    De eerste kip is klaar! Proefmodelletje dus nog niet optimaal. Lintje zit bv gedraaid



    [ Bericht 17% gewijzigd door Stiemie op 25-02-2010 17:24:40 ]
      vrijdag 26 februari 2010 @ 18:29:47 #273
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_78489186

    Nagemaakt van een broek die ik heb. Gebruikte stof is van een oude joggingbroek en een oud tshirt.


    Van een patroon dat ik al eens gebruikt had maar dan met andere stofjes.

    Mijn 2e en 3e naaisels ooit, ben vrij tevreden
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_78575745
    Jullie maken zulke gave dingen!!

    Ga ik wat brutaal vragen.. Ben al lange tijd op zoek naar lange stoere rokken, die bestaan niet. Dus dacht ik tjah dan laat je die maken. Maakt iemand van jullie ook kleding voor klanten?

    Het is eigenlijk gewoon simpele rokjes, met misschien een plooi of een zakje eraan..

    (Ik ga een tijdje naar Indonesie (dorpje) en is mij verteld dat het oke is als je daar met wat langere rokjes loopt dan knie, En dan heb ik het geluk dat ik van lange rokken hou met all stars eronder

    Magoed... ik hoor het graag van jullie..
    dacht aan zoiets alleen dan 20 cm langer dus:

    (zonder zakken enzo)
    pi_78579416
    Saaw dat is leuk geworden!
    Sandous van jou zie ik geen plaatje?
      maandag 1 maart 2010 @ 08:50:11 #276
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_78580199
    Sandous, ik kwam dit nog tegen. Geen patroon oid bij maar imo wel een stoer ding!




    Misschien dat je er iets aan hebt ter inspiratie.

    Iets met asymmetrische laagjes lijkt me ook wel leuk.
    an urge to help mankind overcomes me
      maandag 1 maart 2010 @ 12:53:56 #277
    260253 Sandous
    *+*+*+*+*+
    pi_78586653
    saaw bedankt! wat een gave rokken!!! Zoiets, van mij mag het zelfs simpeler.. de rode bandjes hoeven niet enzo.

    Heb heel lang op die site gekeken. Haar rokken zijn leuk maar ik wil er 3 hebben en om daar 220 euro voor te betalen en heb ik het niet eens over 30 euro verzendkosten

    Idril: http://i50.tinypic.com/23t3y2g.png


    Dus als er vrijwilligers zijn die zich aanmelden.. het werk daar betaal ik natuurlijk voor heheh/.
      maandag 1 maart 2010 @ 16:27:13 #278
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78595594
    Ik zou veel te duur worden om iets te maken in opdracht , ik werk een beetje langzaam, met zo'n rokje ben ik zo 2 zaterdagen bezig dan ben je zo aan uurloon ¤100,- kwijt en dan komt er materiaal en verzendkosten bij. Ik ga er niet aan beginnen. (ik doe alleen dit soort dingen als cadeautje voor vrienden)

    Ik wil even jullie mening weten. Jullie weten dat ik een textielcafé organiseer. Ik vraag daar nu ¤1,- per persoon per keer voor, dat is inprincipe exclusief materiaal maar je kunt wel dingen gebruiken als vliseline, garen, patroonpapier en er zijn ook wat bakken met stofjes die je kunt gebruiken. Nou organiseer ik dit via een kerk en ik mag de entree ook gratis maken en kosten declaren bij de penningmeeste van de kerk. Zouden jullie eerder komen naar zoiets als het gratis was? Zou ¤1,- een drempel kunnen zijn? Ik denk juist dat ¤1,- al erg laag is en dat mensen iets waarvoor ze moeten betalen (hoe weinig het ook is) meer waarderen en juist eerder komen omdat het wat professioneler over komt. Wat denken jullie?

    [ Bericht 0% gewijzigd door maok op 01-03-2010 16:32:39 ]
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      maandag 1 maart 2010 @ 17:09:32 #279
    20790 Yvonnetje
    Mooi hè, alles.....
    pi_78597473
    Ziet er leuk uit Sandous! Ik maak weleens dingen in opdracht (overigens voor zeer minimaal uurloon omdat de prijzen anders onredelijk worden voor de 'klant') maar heb nog nooit kleding in opdracht gemaakt. Daarbij denk ik dat als je gaat voor kwalitatief goede stof en zo'n superlange & wijde rok maakt je ook flink wat geld kwijt bent!

    Lijkt me een lastige keuze Maok. Persoonlijk denk ik; wat is nou helemaal 1 euro. Daarbij vind ik het idd professioneler staan om er wat entree voor te betalen: zeker omdat je een aantal materialen gewoon van daar mag gebruiken! Ik vind er iig niks mis mee.
    Begint het inmiddels een beetje te lopen?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Yvonnetje op 01-03-2010 18:23:53 ]
    Geluk is een richting, geen punt
      maandag 1 maart 2010 @ 17:15:59 #280
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78597731
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 17:09 schreef Yvonnetje het volgende:
    Ziet er leuk uit Sandous! Ik maak weleens dingen in opdracht (overigens voor zeer minimaal uurloon omdat de prijzen anders onredelijk worden voor de 'klant') maar heb nog nooit kleding gemaakt. Daarbij denk ik dat als je gaat voor kwalitatief goede stof en zo'n superlange & wijde rok maakt je ook flink wat geld kwijt bent!

    Lijkt me een lastige keuze Maok. Persoonlijk denk ik; wat is nou helemaal 1 euro. Daarbij vind ik het idd professioneler staan om er wat entree voor te betalen: zeker omdat je een aantal materialen gewoon van daar mag gebruiken! Ik vind er iig niks mis mee.
    Begint het inmiddels een beetje te lopen?
    Zo'n 3 a 4 mensen per keer, maar ik heb nog geen promotie gedaan buiten de kerk. Binnekort komt er een folder uit met activiteiten aan het einde van maart/ begin april (rond pasen dus) die wordt door de hele buurt verspreid en verder komt er nog wel een keer een stukje in een huis aan huisblad. Maar zo met 3 a 4 mensen is het ook al gezellig. Eigenlijk is de ruimte ook maar voor maximaal 8 a 12 mensen te gebruiken, als het groter wordt moeten we verhuizen naar een zaaltje dat wat minder gezellig is dan het café waar we nu in zitten.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78599971
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 08:50 schreef saaw het volgende:
    Sandous, ik kwam dit nog tegen. Geen patroon oid bij maar imo wel een stoer ding!

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Misschien dat je er iets aan hebt ter inspiratie.

    Iets met asymmetrische laagjes lijkt me ook wel leuk.
    Leuk!
      maandag 1 maart 2010 @ 21:37:39 #282
    260253 Sandous
    *+*+*+*+*+
    pi_78611208
    Maok, ik vind een euro juist leuk en symbolisch, men weet toch dat er meer geld in wordt gestoken. Voor 3 euro zou ik het ook normaal vinden. Maoke wat gaaf zo een cafe, wil ik hier in Amsterdam ook wel!!

    Yvonnetje, is dat een voorzichtige ja heheh ik moet die dingen gewoon hebben, ben al 3 steden afgegaan, maar niks langs te vinden. Ik heb zelfs voorbeelden van rokken thuis, de stof en alle accessoires stuur ik natuurlijk mee (behalve draad omdat ik daar gewoon geen verstand van heb).

    Anders zoek ik verder. Kreeg net een mailtje van een dame die ze wil maken voor me voor 180 euro pstuk en al het materiaal van mij.. Is het werkelijk zo duur?
      maandag 1 maart 2010 @ 23:26:55 #283
    270840 Saisai
    pro freubelaar
    pi_78618132
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 21:37 schreef Sandous het volgende:
    Anders zoek ik verder. Kreeg net een mailtje van een dame die ze wil maken voor me voor 180 euro pstuk en al het materiaal van mij.. Is het werkelijk zo duur?
    Er zit gewoon meer tijd in dan je denkt, tenzij je pro bent.. maar ja, die zijn dan weer zo duur omdat ze pro zijn!
    O+
      maandag 1 maart 2010 @ 23:44:01 #284
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78618919
    Misschien dat er je in indonesië ook wel een kleermaakster kunt vinden die een rok voor je wil maken, uurlonen zijn daar veel lager en er wordt volgens mij nog veel meer aan handenarbeid gedaan.

    En anders opzoek naar een tante/oma/buurvrouw die het leuk vind om iets voor je te maken.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_78622928
    Maok daar heb je een punt. Kleding en zelfs maatkleding (kostuums b.v.) kosten in die regio weinig geld!

    Sandous denk eens een een sarong, kan je eventueel terug in NL zelf een leuke rok van maken
    Kan je - vooruitlopend op echte rokken naaien - niet een paar overslagrokken maken à la sarong? Rechte lap, twee touwtjes eraan naaien en klaar
    Ik zou zeggen op naar de markt maandagochtend in de westerstraat! Dan heb je maandagavond een paar rokken
    pi_78624179
    180 excl materiaal aangenomen dat het om beide rokjes gaat, ik denk dat ze er vanuit gaat dat ze ongeveer 9 uur werk heb per rok (a 10 euro per uur), ze moet patroon maken/zoeken, aanpassen aan jouw maten, stof voorwassen (vanwege evt krimp) knippen, afwerken, naaien, evt doorpassen, evt veranderingen aanbrengen vanwege het doorpassen, (evt tweede wasronde) en strijken.

    ik weet niet hoe professioneel die persoon is natuurlijk en hoe goed ze haar werk levert, maar als dit haar manier van inkomsten is, kan ik me ergens voorstellen dat ze dat tientje per uur hanteert (al kan ik me je 'schrikreactie' voorstellen, want ook ik vind het erg veel klinken, maar kan het enigszins wel begrijpen en herleiden van haar.

    Je kan de prijzen nooit vergelijken met standaard prijzen uit de winkels, daar kun je als thuisnaaister gewoon niet tegenop naaien (ja misschien dat je het soms red en dan erg slecht afgewerkt met pruts/flut stoffen)
      dinsdag 2 maart 2010 @ 10:35:14 #287
    40180 Stiemie
    20-07-2007
    pi_78626512
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 09:05 schreef knorretje het volgende:
    Je kan de prijzen nooit vergelijken met standaard prijzen uit de winkels, daar kun je als thuisnaaister gewoon niet tegenop naaien (ja misschien dat je het soms red en dan erg slecht afgewerkt met pruts/flut stoffen)
    Nou ja dan is het dus te vergelijken met h&m

    Misschien kan je contact opnemen met de naaister en kijken of je dingen kan schrappen om het zo goedkoper te maken? BV stoffenz elf al wassen en voorkrimpen en strijken? Scheelt weer wat tijd enzo dus misschien ook geld?
      dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:33 #288
    20790 Yvonnetje
    Mooi hè, alles.....
    pi_78639858
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 21:37 schreef Sandous het volgende:
    Yvonnetje, is dat een voorzichtige ja heheh ik moet die dingen gewoon hebben, ben al 3 steden afgegaan, maar niks langs te vinden. Ik heb zelfs voorbeelden van rokken thuis, de stof en alle accessoires stuur ik natuurlijk mee (behalve draad omdat ik daar gewoon geen verstand van heb).
    Het is absoluut niet zo dat ik het niet zou willen proberen, maar ik vind het nogal een grote gok om ja te zeggen als dan vervolgens blijkt dat het niks wordt (omdat ik a; niet heel veel ervaring heb in het maken van kleding, b; eigenlijk altijd eerst een proefversie wil maken voordat ik iets voor geld doe, maar dat lijkt me met dit project praktisch onmogelijk)... Dan zou ik dus geld, stof, tijd en hoop verprutsen
    Waar woon je?
    Geluk is een richting, geen punt
    pi_78644961
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 21:37 schreef Sandous het volgende:
    Maok, ik vind een euro juist leuk en symbolisch, men weet toch dat er meer geld in wordt gestoken. Voor 3 euro zou ik het ook normaal vinden. Maoke wat gaaf zo een cafe, wil ik hier in Amsterdam ook wel!!
    Amsterdam dus, vandaar mijn tips van vanochtend
    pi_78916770
    Hallo,

    Kan ik instappen in dit topic? Sinds de zwangerschap van mijn dochtertje ben ik gaan naaien. Ik heb een Brother 350 innovis gekocht en een hoop fournituren en ben gewoon begonnen. Het gaat me wel aardig af al zeg ik het zelf! Wat ik al gemaakt heb zijn: vlaggetjes, kruikenzakken, lakkentjes, hoeslakentjes (elastiek is niet mijn vriend), slabbetjes, overtrekjes en nog veel meer eigenlijk. Vorige week heb ik mij voor het eerst gewaagd aan een kledingstuk. Ienieminie natuurlijk. Het is een overgooiertje geworden die aan twee kanten gedragen kan worden. Ik ben erg slecht in het met de hand netjes afwerken van dingen. En netjes recht naaien vind ik ook nog moeilijk. Al doende leert men toch?!

    Zo'n café lijkt mij ook leuk! Is het bedoeld om gezellig samen te kletsen en te naaien. Is er elke keer een opdracht of thema? Of doet ieder zijn eigen ding?

    Groetjes Poppy
    Haal je kop uit het zand en steek hem in de wind!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 00:57:42 #291
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_78917351
    Iedereen doet zijn eigen ding, maar 25 maart is er wel een thema. Dat is 'op zijn paasbest' en dan gaan we sieraden en dingen voor de paastafel ed maken van vilt. En verder is het inderdaad gezellig kletsen, thee en koffiedrinken en naaien.

    Ik ben trouwens ook weer bezig met een nieuw project, een opblaasbare tent. Ik vond die tenten in de winkel veel te duur dus toen dacht ik 'dan maak ik er zelf toch eentje..'. De stof komt deze week binnen als het goed is.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 21:12:29 #292
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_78946892
    Lange versie van de harembroek van laatst in lekker zachte, donkergroene sweaterstof.


    en nieuwe schoenen
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_78981051
    Harembroeken, ik ben er niet voor gemaakt, maar hij ís leuk! Zit vast heel erg lekker net als mijn Zeeman joggingbroeken
    Je schoenen vind ik hartstikke tof !!!
    pi_78983428
    Ik zit te denken om deze te kopen: http://www.matri.nl/naaim(...)ing-toyotaES121.html
    Iemand bekend met deze machine en/of dit bedrijf ?(ik zie geen thuiswinkel garantie nml)

    Deze op Wehkamp lijkt me soortgelijk?
    http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuur/naaimachine/naaimachine/toyota-rsl18-naaimachine/C06_U0A_UA1_732231/?PRmin=15&PRmax=850&F=2,5,17&SM=1

    Het is voor mijn vriendin die graag (mannen) kleding wilt maken.
    pi_78990733
    Ze wil mannenkleding gaan maken, dan denk ik toch aan mooie knoopsgaten en die maken ze allebei niet.
    Ik zou gaan voor de machine met het meeste vermogen, daarvoor zou je ze even online of in het echt moeten vergelijken.
    't Gaat om té veel geld om zomaar iets te prikken.

    * Idril-2 heeft nog steeds spijt van haar laatste grote aankoop
    pi_78995979
    Wat bedoel je precies met vermogen? Ik zie dit nergens specifiek staan..?
    pi_79001370
    Het staat er ook niet echt bij zag ik. Maar de ene machine is sterker, kan wat zwaardere stoffen aan, dan de andere. Zo op het zicht zou ik dus zeggen de jeans machine, maar een machine kopen is ook écht hem even uitproberen hoor.
    Als ik jouw zus was zou ik ergens de machines uitproberen, bij een vakhandel dus. Goede voorlichting kan nooit kwaad.
      zondag 14 maart 2010 @ 16:35:28 #298
    292014 appelfan
    Pleegmama <3
    pi_79131185
    Hallo,

    Wat een leuke dingen maken jullie hier! Echt knap. Ik wil beginnen met naaien en borduren. Mijn uiteindelijke doel is om een teddybeer een flinke garderobe te schenken (past niet in poppenkleding door de dikke buik en kont).
    Uiteraard ben ik op zoek naar naailes, maar zo 1-2-3 kan ik niet instappen denk ik.

    Is het moeilijk om voor een knuffelbeer kleding te maken?

    Groetjes!
    pi_79132770
    Dat is absoluut niet moeilijk. Gewoon simpel beginnen met een hemd of een rokje en naarmate je handiger wordt maak je het moeilijker.
    pi_79135943
    En elastiek gebruiken voor bovenaan een broek.
    Ik heb leren naaien door kleertjes voor mijn pop te maken. Inderdaad met iets makkelijks beginnen en je leert vanzelf bij.
    Succes ermee appelflan!
    pi_79158612


    [ Bericht 100% gewijzigd door Poppelin op 17-03-2010 01:20:44 ]
    Haal je kop uit het zand en steek hem in de wind!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')