abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:40:42 #151
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76556986
Het was inderdaad wel glibberen. De avond daarvoor was er ook een café avond waar je spelletjes kunt doen, daar waren ook maar iets van 4 mensen terwijl er vaak wel een stuk of 15 zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:44:09 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76599491
Hallo allemaal,
Ook namens mij de beste wensen voor 2010.

Hier heb ik zojuist m'n ramen opgemeten om straks zelf gordijnen te gaan maken gewone simpele overgordijnen met print.

Wat is nu leuker/fijner werken, met plooien of door middel van ringen?
En hoeveel stof heb je ongeveer nodig met ramen van

109X94
en de hoogte van boven het raam tot op de grond is 192.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_76623554
Bar, effe snel van een site geplukt:
Ga uit van tweemaal de breedte van de rail. Voor de lengte ga je uit van de afstand net onder de rail of roede tot even boven de vensterbank. Voor gordijnen tot op de vloer reken je de hoogte tot twee centimeter boven de vloer, zodat ze niet over de grond slepen. Let wel op dat je voor de lengtemaat telkens 10 centimeter aan de bovenkant en 15 centimeter aan de onderkant bijtelt voor de zoom.

Ik zou plooien erin naaien, wel even werk maar erg mooi en het ophangen gaat gemakkelijk. Nadeel van ringen: je moet ze er allemaal (!) met de hand (!!) aan naaien. En het glijdt niet altijd goed over de stang.

En reken bij een print extra stof zodat de print bij een naad en in het midden aansluit!
  zondag 10 januari 2010 @ 09:01:03 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_76623750
dank je wel Idrill, en of het ringen of plooien worden geen idee nog, vriend lijkt ringen mooier, en mij lijken plooier mooier.

affijn eerst maar eens de boeluitrekenen en dan voorzichtig aan de slag
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:04:27 #155
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76685198
Jammer dat het niet druk was Maok, maar kan me er alles bij voorstellen dat het weer idd een grote rol speelde! Is het idee met de vlaggetjes nog gelukt of schuif je dat door naar de volgende (hopelijk drukkere) naaiavond?

_Bar_, mij lijkt plooien het mooist. Heb je ook gedacht aan lussen? Zelfde idee als ringen maar dan van stof? Zo'n gordijn hebben wij hier in de gang voor de voordeur, dit was zeer makkelijk te maken! (maar of het echt mooi is voor in een woonkamer bv...? denk het niet)
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 11 januari 2010 @ 17:11:01 #156
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76685455
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:04 schreef Yvonnetje het volgende:
Jammer dat het niet druk was Maok, maar kan me er alles bij voorstellen dat het weer idd een grote rol speelde! Is het idee met de vlaggetjes nog gelukt of schuif je dat door naar de volgende (hopelijk drukkere) naaiavond?

_Bar_, mij lijkt plooien het mooist. Heb je ook gedacht aan lussen? Zelfde idee als ringen maar dan van stof? Zo'n gordijn hebben wij hier in de gang voor de voordeur, dit was zeer makkelijk te maken! (maar of het echt mooi is voor in een woonkamer bv...? denk het niet)
We hebben toch een aantal vlaggetjes kunnen maken maar ze zitten nog niet aan de lijn. Ik had bedacht om het maar als een 'groeiend' project te maken. Als iemand even niet weet wat hij of zij moet maken kan je vlaggetjes gaan maken.
pi_76717976
Ah zo kan je het dan ook inderdaad oplossen Maok. Hopelijk wordt het volgende keer gezellig druk!

En mijn mini-vlaggenlijn is af Van vilt met een satijnen biasbandje. Linde wil niet wachten tot haar verjaardag dus we hangen 'm vanmiddag op in haar kamertje

dinsdag 12 januari 2010 @ 13:32:39 #158
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76718063
Vanaf volgende week is het textielcafe trouwens op donderdag van 19.00-21.30 uur, dus als iemand zin heeft om te komen, laat maar weten.
pi_76718395
Maok helaas, ik woon in Amsterdam. Jammer want ik vind 't een leuk idee!
Stiemie: énig !!! Kan me voorstellen dat ze niet kan wachten Echt een meisjesding
pi_76718505
Ja Idril hij is wel erg zoet geworden he? Nou ja met 2 dochters krijgt de slinger een goede bestemming

Maok ik woon helaas ook te ver weg om even langs te komen
pi_76735418
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:32 schreef maok het volgende:
Vanaf volgende week is het textielcafe trouwens op donderdag van 19.00-21.30 uur, dus als iemand zin heeft om te komen, laat maar weten.
denk ff met je mee.

Kun je niet op scholen laten weten dat je dit doet?
Er zullen in Greans genoeg ouders en studenten zijn die dit willen.

Succes iig
pi_76741401
Ik wou een band langs de hals van een truitje naaien, maar ik had er even niet bij stilgestaan dat de hals rond is, en het band natuurlijk recht loopt. Iemand enig idee of dit op een of andere manier toch te doen is?
pi_76837715
Kieswiel, biaisband is de oplossing. Dat wordt schuin van draad gemaakt, waardoor je er makkelijk ronde lijnen mee kunt volgen. Even met je truitje naar een fourniturenzaak dan krijg je het goede spul mee
pi_76839193
Wat leuk Stiemie
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:41:12 #165
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_76864147
Superleuk Stiemie!

Maok, zoals je weet woon ik ver weg dus helaas... Misschien kan je adverteren in een lokaal krantje / briefjes op hangen bij supermarkten e.d. / jezelf aanmelden op diverse sites waar je kan zoeken op acitiviteiten e.d.?
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 17 januari 2010 @ 22:34:12 #166
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76943972
Vandaag een shirtje van mijn dochter gepimpt met een roodkapje-applicatie en zig-zagband.

pi_77041969
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier. Heb de naaimachine van mijn moeder gekregen omdat zij een nieuwe heeft gekocht. Nu heb ik al helemaal zelf een dekbedovertrek dichtgenaaid (was gescheurt), maar ik wil toch een kijken of naaien wat voor mij zou zijn.
Het is eigenlijk niet de bedoeling om direct op naailes te gaan, dus wou ik iets simpels proberen. Ik heb op internet iets gelezen over dat er zelfmaakpakketten te koop zijn, waar het hele patroon al is uitgeknipt, het enige wat je moet doen is het zelf aan elkaar naaien. Dat leek me wel makkelijk, maar als ik bij google zoek dan vind ik meer knuffels enzo, mijn vraag is of iemand iets weet voor een rok of jurk.

Alvast bedankt!
pi_77162885
Welkom Micaro, goed idee om zo te beginnen.
Ik was zoiets al eens tegengekomen, dat kun je hier kopen: http://www.voorugeknipt.nl/knip/products
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:58:31 #169
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77170148
Mijn eerste echte textielcafé is ook geweest. Er waren 2 mensen gekomen en het was gezellig. Iemand heeft haar broek ingekort door er een nieuwe zoom in te maken en er kwam ook nog een jongen langs die eigenlijk alleen maar even kwam kijken maar uiteindelijk een sjaal heeft gemaakt. Ik hoor al wel steeds meer mensen die gewoon niet konden deze keer maar een volgende keer wel willen komen, dat gaat dus nog wel goedkomen.

Ik bedacht me alleen dat ik nog geen patroonpapier had. Had hier nou iemand laatst niet een goede tip voor goedkoop spul wat je prima als patroonpapier kunt gebruiken? Ik probeer iedereen zoveel mogelijk eigen materialen mee te laten nemen, al is er ook wel een grote bak met stofjes, maar dat patroonpapier moet eigenlijk wel in het café aanwezig zijn.
pi_77201732
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 86% gewijzigd door Mylene op 24-01-2010 10:33:07 ]
  Vis een optie? zondag 24 januari 2010 @ 12:10:31 #171
70532 loveli
N
pi_77204502
Hoi, ik kom even binnenvallen. Deze week wil in een kleine gevoerde bontcape maken met capuchon. Op zich een simpel patroon, maar ik heb nog nooit met imitatiebont gewerkt. Normaal gesproken strijk ik alle naden, maar hoe doe je dat met bont? En hoe zorg je ervoor dat de randen netjes zijn en dat de voering netjes binnen blijft?
crap in = crap out
  zondag 24 januari 2010 @ 12:15:29 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77204642
maok, wat fijn dat er mensen waren en er meer mensen willen komen. Het heeft natuurlijk ook wat aanlooptijd nodig
Voor patroonpapier zou ik gewoon de standaardrollen bij de fourniturenwinkel nemen. die kosten 2,50 per rol ofzo.. goedkoper gaat je niet lukken volgens mij.

loveli, strijken zou ik met bont niet doen. Ik zou van het bont een belegje maken, zodat de eerste vijf cm van de binnenkant ook overal bont zijn. Daarbinnen de voeringstof zetten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Vis een optie? zondag 24 januari 2010 @ 12:19:02 #173
70532 loveli
N
pi_77204765
Op zich een goed idee. Wel twee keer zoveel pluis stofzuigen
crap in = crap out
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:17:30 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77367395
Zo.. ik ben m'n naaidipje aan het overwinnen
Was in november ofzo al aan deze broek begonnen maar lag nog steeds half af in de hoek. Eerst geen tijd, toen geen zin en ook tussendoor en af toen niet lekker.. Dan komt er niet zo veel van

Maar hij is af! Al is ie niet zo leuk als de bedoeling was Meer bloemen en de pasvorm vind ik niet zo heel erg geweldig. Ik denk dat ik op de heupen nog wat smaller maak..

Close-upje van de grote bloemen:

(die losse randjes moeten nog wat rafelen en omkrullen enzo.. bij een 'loose' broek horen geen hele nette borduur-dingen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_77367726
Toch vind ik hem wel wat hebben hoor E.T Zeker met in gedachten hem al wat strakker/passender om heupen en billen.

De paradiesblumen (tesamen met de mandalablumen) heb ik net op mijn sticky gezet om ook eindelijk na weken maar weer eens wat te proberen en kijken of borduren in elk geval dan weer gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')