WTF, gewoon gaan slapen en vooral geen geluid maken...quote:Jongen stopt arm van broer in diepvries
ULM - Een jongen van 11 in Zuid-Duitsland heeft een afgerukte arm van zijn 4-jarige broertje in de diepvries gestopt om hun moeder niet wakker te maken.
De arm was van het lichaam gescheurd tijdens een stiekem spelletje 's nachts met een kapotte wasmachine in de keuken.
Omdat de jongens zich rustig hielden, werd de moeder niet wakker. Toen zij de volgende ochtend haar zoon met de bloederige armstomp in bed aantrof, bracht zij hem meteen naar een ziekenhuis. Pas daar werd duidelijk dat de arm in de diepvries lag.
Agenten brachten het bevroren lichaamsdeel naar het ziekenhuis, maar toen was het te laat. De arm kon niet meer worden aangezet. De beide broers handelden na het ongeluk blijkbaar in shocktoestand.
De jongen verkeert niet meer in levensgevaar. Mogelijk heeft hij 's nachts de wond toegedrukt om niet dood te bloeden.
Ook zonder diepvries gaat zo'n arm er niet meer aan hoor. Zeker niet als het met een wasmachine gebeurd is.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
WTF, gewoon gaan slapen en vooral geen geluid maken...
Overigens zou je van een 11 jarige wel toch wel verwachten dat hij begrijpt dat een afgerukte arm iets serieuzer is dan een sneetje in je vinger...
Waarom niet?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:19 schreef Stali het volgende:
Dit zijn altijd van die berichten die er bij mij niet zo erg ingaan.
Dit kan toch gewoon niet?
Is het mogelijk? Je kunt je toch niet zo maar ontdoen van je arm (uitgezonderd kapmessen etc.)?quote:
Okee, maar een slagaderlijke bloeding hoef je niet veel pijn van te hebben, maar een compleet afgerukte arm...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb als 5-jarige eens een slagaderlijke bloeding gehad omdat ik door een raam was gevallen. Mijn eerste reactie was toen ook: niet aan mijn ouders vertellen. Maar ja, ze zouden er toch wel achterkomen dat het raam stuk was.
Wasmachines kunnen een arm er af rukken door te gaan centrifugeren. Natte kleding ' grijpt'' de arm vast doordat het tegen de arm aan plakt. (adhesie, voor de natuurkundigen onder ons)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:26 schreef Basilicumman het volgende:
[..]
Is het mogelijk? Je kunt je toch niet zo maar ontdoen van je arm (uitgezonderd kapmessen etc.)?
Nouja, als zo'n wasmachine open is, en hij staat bijvoorbeeld op centrifugeren, zeker weten dat daar genoeg kracht achter zit om een kinderarmpje af te rukken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:26 schreef Basilicumman het volgende:
[..]
Is het mogelijk? Je kunt je toch niet zo maar ontdoen van je arm (uitgezonderd kapmessen etc.)?
Er zijn talloze manieren om een ledemaat kwijt te raken. En daar hoeven lang niet altijd messen/zwaarden/zagen aan te pas te komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:26 schreef Basilicumman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:36 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Wasmachines kunnen een arm er af rukken door te gaan centrifugeren. Natte kleding ' grijpt'' de arm vast doordat het tegen de arm aan plakt. (adhesie, voor de natuurkundigen onder ons)
Het bericht heeft het over een ' kapotte' machine. Dit betekent waarschijnlijk dat het veiligheidsslot dat de deur tijdens het centrifugeren dicht houdt, niet meer functioneerde.
Door dat het draait wordt de ader dicht gedraaid, (dat is mijn verklaring voor het niet dood bloeden). Ik heb dit soort ongelukken eerder gezien , en toen bloedde het ook niet gek hard. Ook is er niet echt sprake van heftige pijn.
Kind raakt is shock en schaamt, zich dat het ' iets kapot' gemaakt heeft (zie post van die user die door het raam viel). Wederom eigen ervaring, een zwaar gewond kind komt met een schuldig stemmetje melden dat ie gewond is..
Ik weet, het is moeilijk voor te stellen als je zoiets niet zelf gezien hebt, maar zoiets kan gebeuren, echt.
Ook mijn gedachte, maar van de schrik zijn ze blijkbaar allebei zo in shock geraakt dat rationeel nadenken niet echt meer mogelijk is.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:39 schreef StateOfMind het volgende:
Maar onbegrijpelijk dat de jochies (en dan met name het slachtoffer) rustig en stil zijn gebleven en zijn gaan slapen.
Zoiets???quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn talloze manieren om een ledemaat kwijt te raken. En daar hoeven lang niet altijd messen/zwaarden/zagen aan te pas te komen.
Denk bijvoorbeeld aan klem komen te zitten in een draaiend voorwerp; zeer plotselinge vertragingen (tig G-krachten) terwijl je romp vastgesnoerd zit (auto of vliegtuig ongeluk) en dergelijke grappen.
Staat de wasmachine bij jou naast je bed ofzo?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:40 schreef Maverick_tfd het volgende:
Maargoed, je zou denken dat een moeder een wasmachine sowieso wel hoort als deze aan staat terwijl zij slaapt....
Ouch!quote:
O.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:40 schreef Salvad0R het volgende:
http://mreporter.ru/ReporterMessages!viewReport.do?reportid=25397
Misschien eentje op diesel...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Staat de wasmachine bij jou naast je bed ofzo?
Bij mij op zolder... En die hoor ik.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Staat de wasmachine bij jou naast je bed ofzo?
bah, als je goed kijkt zie je die arm helemaal opgedraait zoals je een dweil uitwringt.quote:
Het is tenslotte ook gebeurd met de eitjes van mama toen mama ziek werd en nare medicijnen kreeg..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat broertje was gewoon heel verstandig door die arm in te vriezen.
"Flink wie Windhunde, zäh wie Leder, hart wie Kruppstahl"quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:44 schreef LXIV het volgende:
"Als we nu gaan slapen dan valt mama morgen misschien niet op dat je een arm mist. Waar zal ik hem eens verstoppen? Het is vlees, laat ik het in de vriezer doen."
Die Deutsche Jugend: Hart wie Kruppstahl, flink wie Windhunde und zäh wie Leder.
Helemaal mee eens. Het is absurd om zo bang voor je moeder te zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
misschien is die moeder ook niet helemaal 100% als je kinderen zo bang zijn om je wakker te maken ...
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel extreem onwaarschijnlijk dat 't jochie van vier gewoon zijn bek heeft gehouden.De meeste kinderen van die leeftijd lopen al te janken als ze tegen een stoeprand aan botsen.
Als het your-average-run-of-the-mill ongeluk was haalde het het nieuws natuurlijk niet.quote:
Dat dus. Daarbij heb je een paar flinke slagaders door je arm lopen. Zodra die open staan ben je verdomde snel je bloed kwijt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:19 schreef Stali het volgende:
Dit zijn altijd van die berichten die er bij mij niet zo erg ingaan.
Dit kan toch gewoon niet?
Dat kan dus wel. De wasmachine ' draait' die ader dicht, denk ik. Het bloedt wel wat, maar niet heel erg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dus. Daarbij heb je een paar flinke slagaders door je arm lopen. Zodra die open staan ben je verdomde snel je bloed kwijt.
Die junk heeft in zijn 27 jaar meer voorelkaar gekregen dan jij ooit zal doen in je hele leven. Pietverdriet!quote:
Maar als die arm wordt afgerukt, draait de druk hem ook zo weer open..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:18 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Dat kan dus wel. De wasmachine ' draait' die ader dicht, denk ik. Het bloedt wel wat, maar niet heel erg.
Nu.nl is toch gewoon een kopie van ANP?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als die arm wordt afgerukt, draait de druk hem ook zo weer open..
Nou ja, ok.. Theoretisch kan alles.. Maar erg onwaarschijnlijk is het wel.
Wordt dit bericht ook door andere nieuwsbronnen bevestigd? Ik heb weleens mijn twijfels over nu.nl
ok, dan lijkt het toch geen onzin te zijn..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:31 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Nu.nl is toch gewoon een kopie van ANP?
Maar ik heb hier nog wat andere, beter betrouwbare (lijkt me), bronnen voor je:
Der Spiegel: Ulm: Arm eines Vierjährigen von Waschmaschine abgetrennt
Stern: Bruder legt abgetrennten Arm in Gefriertruhe
de Volkskrant: Jongen stopt arm van broer in diepvries
wat hij zegt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:10 schreef deedeetee het volgende:niet te geloven dat ze hun moeder niet gewaarschuwd hebben !
Heb inmiddels wat meer gelezen en jij had met je eerdere scenariopost dus helemaal gelijk,quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:22 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Het is tenslotte ook gebeurd met de eitjes van mama toen mama ziek werd en nare medicijnen kreeg..
Bleven die eitjes goed, en kon ze die eitjes later nog gebruiken voor een broertje of zusje..
Dan zit de angst voor die kenau wel erg diep. Een moeder vol warmte em begrip had die kinderen er juist wel toe gezet om haar te waarschuwen om hun vervolgens in haar armen te sluiten.quote:
Ik heb het is de praktijk gezien, vandaar dat ik zo stellig ben dat dit best zou kunnen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als die arm wordt afgerukt, draait de druk hem ook zo weer open..
Nou ja, ok.. Theoretisch kan alles.. Maar erg onwaarschijnlijk is het wel.
Wordt dit bericht ook door andere nieuwsbronnen bevestigd? Ik heb weleens mijn twijfels over nu.nl
Thanks.quote:Op zondag 1 november 2009 00:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb inmiddels wat meer gelezen en jij had met je eerdere scenariopost dus helemaal gelijk,
Ik kan er nog steeds niet bij trouwens, maar het is dus wel zo gegaan.
Idd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:10 schreef Joe-Momma het volgende:
M'n maag draaide om toen ik dit las. Zooooo zielig voor dat kleine ventje van 4..
Dat is niet vreemd, als iemand met bv een mes wordt gestoken dan voel je dat in eerste instantie niet.quote:Op zondag 1 november 2009 12:03 schreef Jussle het volgende:
Wel raar, bijna ieder kind huilt als ze al door een wesp gestoken worden, maar bij een hele arm eraf niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |