ik heb geen auto.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Er was animo voor een Leeuwarden meet toch?
PTA meet in Leeuwarden
Komt Alex me dan ophalen?quote:
quote:
klein stukje jaquote:Op woensdag 4 november 2009 12:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Misschien wel ja, eerst ff weten wanneer die meet precies is, en hoe laat, maar vanaf Koarnjum naar Leeuwarden is via Drylts natuurlijk maar een klein stukje omNo problemo
help.quote:
Doe ik ook wel. Breng ik b.v mn vriendin naar huis, eerst nog even een rondje stad. Blijft leukquote:Op woensdag 4 november 2009 19:55 schreef Maharbal het volgende:
Net weer een paar rondjes door Leeuwarden gereden. God wat blijft rijden in dat ding heerlijk.
Leeuwarden is zo slecht nog niet om doorheen te rijden, mits je een beetje door kunt rijden er er niet AL te veel verkeer is. Het heeft wel een leuk sfeertje zo in het donker.
Ik ga dan soms gewoon langs het gouverneursplein, rondje om die rotonde met die bomen er in en dan weer terugquote:Op woensdag 4 november 2009 19:58 schreef justmattie het volgende:
[..]
Doe ik ook wel. Breng ik b.v mn vriendin naar huis, eerst nog even een rondje stad. Blijft leuk![]()
quote:Op woensdag 4 november 2009 20:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga dan soms gewoon langs het gouverneursplein, rondje om die rotonde met die bomen er in en dan weer terug![]()
.
Daar heb ik mezelf wel 's op betrapt, meerdere kerenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:05 schreef justmattie het volgende:
[..]
Of op donderdagavond bij het Ruiterskwartier langs, en weer keren op die parkeerplaats
Met het regenachtige weer is het best leuk om op alle rotonde's een beetje dwars te gaan ookquote:Op woensdag 4 november 2009 20:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar heb ik mezelf wel 's op betrapt, meerdere keren. Komt gewoon omdat daar het "rondje" binnenstad eindigt haha.
Best kansloos, maar ach...moet af en toe kunnen glimlachen he.
server van omropfryslan ligt inmiddels platquote:LC | Gepubliceerd op 06 november 2009, 10:11
Laatst bijgewerkt op 06 november 2009, 10:11
DRONRIJP -
Op het terrein van zuivelfabriek Friesland Campina in Dronrijp zijn vrijdagmorgen gevaarlijke dampen vrijgekomen bij een bedrijfsongeluk. Bij een wagen die zoutzuur aan het lossen was, knapte een slang waarna het zoutzuur vrijkwam. De bijtende vloeistof kon worden geloosd op het riool.
Daarbij kwamen echter dampen vrij, die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn. Brandweerlieden uit Leeuwarden, Franeker, Drachten en Marssum kwamen met veel materiaal ter plaatse om de situatie op te lossen. Volgens Hette Bouma, directeur van de zuivelfabriek, is er niemand gewond geraakt.
Das al de 3e of de 4e keer dat dat bericht in korte tijd wordt gewijzigd. Eerst stond er dat de wolk richting Leeuwarden dreef, toen stond er dat het alleen voor Dronrijp was en nu staat er weer dat alle omringende gebieden de ramen etc. dicht moeten houden.quote:LEEUWARDEN - In heel Friesland is per abuis groot alarm geslagen in verband met een wolk salpeterzuur die ontsnapt is bij een fabriek in het nabijgelegen dorp Dronrijp. Dat meldde de politie.
© ANPHet was de bedoeling de sirenes alleen in Dronrijp af te laten gaan. De politie kreeg na het alarm telefoontjes uit de hele provincie.
Het bijtende zuur is ontsnapt uit een lekkende vrachtwagen bij de kaasfabriek van Frico in Dronrijp. De wolk drijft richting het dorp.
De bevolking wordt opgeroepen binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden.
Omgeving
Omdat niet duidelijk is hoe gevaarlijk de wolk is en waar die precies heen drijft, wordt inwoners van andere plaatsen in de omgeving geadviseerd hetzelfde te doen.
Omrop Fryslân is ingeschakeld als rampenzender en de presentatoren spreken voor die gelegenheid ook Nederlands. De website van de regionale omroep was vrijdagochtend evenwel onbereikbaar.
Nothing to see here, move along peoplequote:DRONRIJP -
Inwoners van alle plaatsen ten noorden van de weg Harlingen-Leeuwarden wordt aangeraden ramen en deuren gesloten te houden. Vanuit Dronrijp drijft een wolk salpeterzuur in noordelijke richting. Die is ontstaan doordat een vrachtwagen bij de fabriek van Friesland Campina salpeterzuur heeft gelekt.
Rond elf uur werd een werknemer behandeld door ambulancepersoneel wegens ademhalingsproblemen. De wolk is inmiddels uit Dronrijp weggedreven.
Mensen moeten binnen te blijven en airconditioning uitzetten. Brandweerlieden uit Leeuwarden, Franeker, Drachten en Marssum zijn met veel materiaal ter plaatse gekomen om de situatie op te lossen.
Vanochtend om half elf ging in heel Friesland de alarmsirene af. Dat was een vergissing, alleen in Dronrijp en omgeving had het alarm moeten klinken.
Denk het niet, aangezien ik al sinds 8:30 op kantoor zitquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Maharbal, wkam ik jou aanhet bgein van de middag tegen vlak buiten Leeuwarden? ik reed richting beethumermolen, jij richting Marssum
Nu wordt het weel heel erg toevallig haha. Mijn kenteken is met JXZ in het midden...ook een nieuw kenteken dus. Apart, maar ik zat toch echt van 8:30 tot 17:00 gewoon op kantoor. (M tech pakket = andere voorbumper, zijskirtjes en een achterspoiler. De spoiler valt het meest op).quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:22 schreef Alexxxxx het volgende:
M-tech pakket herken ik niet, maar iig een 'dikke' zilveren E30 met kenteken cijfercijfer-JTX-cijfer, uit mijn hoofd
Met van die AZEV velgjes ?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:22 schreef Alexxxxx het volgende:
M-tech pakket herken ik niet, maar iig een 'dikke' zilveren E30 met kenteken cijfercijfer-JTX-cijfer, uit mijn hoofd
Probeer eens bij de groene ster of zoquote:Op zaterdag 7 november 2009 16:17 schreef Paladijn het volgende:
Niet waar ik de auto 5 minuten stil kan zetten met een fraaie achtergrond
Maar goed, kon weer even full open rijden, dat is ook wel wat waard
Sommige straten zijn in de zomer en sommige in de winter gefotografeerd.. je ziet mensen in t-shirts en sneeuw op de grondquote:Op dinsdag 10 november 2009 07:42 schreef Ensaf het volgende:
Nou, we staan op Google Streetview!
Fotograaf is te lui geweest om even op een paar vrachtwagens te wachten, dus het Ruiterskwartier staat er maar half op.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Sommige straten zijn in de zomer en sommige in de winter gefotografeerd.. je ziet mensen in t-shirts en sneeuw op de grond
Voorbeeldjequote:Op dinsdag 10 november 2009 18:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Sommige straten zijn in de zomer en sommige in de winter gefotografeerd.. je ziet mensen in t-shirts en sneeuw op de grond
quote:Op donderdag 12 november 2009 17:09 schreef BluesRebel het volgende:
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/article5411415.ece
Hij laadt maar tot de helft.. wat een trage sitequote:Op donderdag 12 november 2009 19:59 schreef Paladijn het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)rloren_politied.html
is meer![]()
![]()
Is dat morgen?quote:Op vrijdag 13 november 2009 04:11 schreef Ensaf het volgende:
Hans Kraai Junior was in Noa.
Mut die kerel der niet een beetsje vroeg út morgen voor dat dominogebeuren?
Miljoenencontracten die daar lopen met alle betrokkenen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:19 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Hij laadt maar tot de helft.. wat een trage site![]()
[..]
Is dat morgen?
Waarom is t trouwens altijd in Lwd?
Maar die moeten toch ooit aflopen. Niemand erin geïnteresseerd?quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Miljoenencontracten die daar lopen met alle betrokkenen.
Die dingen worden natuurlijk voor langere periodes vastgezet. Er zijn echt heel veel belangen bij betrokken. WTC, Gemeente (positive exposure etc. Leeuwarden "op de kaart"), Endemol en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:30 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar die moeten toch ooit aflopen. Niemand erin geïnteresseerd?
Ook dit nog bij de WTC Expo trouwens:
Prins bij première van film De Hel van '63
Daarnaast is de Friezenhal er gewoon goed geschikt voor. Mooi af te scheiden van de andere hallen waardoor andere evenementen gewoon door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die dingen worden natuurlijk voor langere periodes vastgezet. Er zijn echt heel veel belangen bij betrokken. WTC, Gemeente (positive exposure etc. Leeuwarden "op de kaart"), Endemol en dat soort dingen.
Nee, was al donker toen ik er langs reed. ben vandaag in Utrecht geweest met de camera.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:35 schreef Ensaf het volgende:
Zou Alex nog foto's nemen van TV trucks bij het WTC?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:49 schreef Ensaf het volgende:
Weet iemand van welke studentenvereniging onderstaan wapen is?
[ afbeelding ]
Leeuwarden kan echt een enorme kutstad zijn wat betreft agressiviteit. Je hoeft maar iemand aan t kijken en je hebt ruzie. In Groningen merk je gewoon dat de sfeer anders is. Zal wel aan een hoger percentage hogeropgeleiden liggen. Erg jammer.quote:Op zondag 15 november 2009 17:15 schreef Maharbal het volgende:
Blijf me verbazen hoeveel idioten er elke keer weer op stap zijn. Vriend van mij had gister half ruzie (dat eigenlijk weer helemaal nergens om ging). Ik probeer te sussen...begint zo'n brulaap tegen mij "WEET JE WEL WIE IK BEN?"
Ik heb me wijselijk stil gehouden.
O, en die broodjes Pollo bij de Du Nord zijn toch wel erg lekker.
Herken ik niet.quote:Op maandag 16 november 2009 18:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Leeuwarden kan echt een enorme kutstad zijn wat betreft agressiviteit. Je hoeft maar iemand aan t kijken en je hebt ruzie. In Groningen merk je gewoon dat de sfeer anders is. Zal wel aan een hoger percentage hogeropgeleiden liggen. Erg jammer.
Ikzelf ook nog niet omdat ik het nu wel ken maar een vriend van mij werd onlangs nog neergeslagen omdat ie per ongeluk wat drank over iemands arm liet vallen. Alsof het dan weer droog wordtquote:Op maandag 16 november 2009 19:00 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Herken ik niet.
Ga er al jaren op stap, maar nog nooit in een vechtpartij gezeten o.i.d.
Zo oud ben ik ook weer niet!quote:Op maandag 16 november 2009 19:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ikzelf ook nog niet omdat ik het nu wel ken maar een vriend van mij werd onlangs nog neergeslagen omdat ie per ongeluk wat drank over iemands arm liet vallen. Alsof het dan weer droog wordt
Ik weet niet hoe oud jij bent en naar wat voor tenten je gaat maar dat heeft er ook zeker mee te maken. Ik denk niet dat je in De Rus of Paddy O'Ryan wordt geslagen
Inderdaad. Allemaal van die wannabe-gangsters. Maar de boeren (naja je weet wel, die mongolen met petjes, zwarte jacks etc.) kunnen er ook wat van. Zag een keer 2 groepen op elkaar af gaan.... bij de Feboquote:Op maandag 16 november 2009 21:19 schreef justmattie het volgende:
Voornamelijk in tentjes als Rumours en Fire heb je zo bonje
In Noa zitten veel mooiboys dus daar valt het wel mee.
Waar?quote:Ze hebben bij ons op het werk 23 ruiten ingegooid afgelopen weekend!
TDF? Dat is gewoon één groot onderontwikkelden-bijeenkomstquote:Op maandag 16 november 2009 22:14 schreef justmattie het volgende:
In Berlikum is het nog erger de laatste tijd
CJIB, staat helemaal in de steigers en volgens mij sluipt dat tuig via die dingen omhoog. Dan zijn ze buiten het zicht van de camera's.
Dat hoorde ik ook. Als je 14/16-jarigen binnen laat verdien je ook wel een faillissement. Niemand behalve rotjochies en breezersletjes gingen na een tijdje erheen. Dag zaakquote:Op maandag 16 november 2009 23:17 schreef Ensaf het volgende:
Ik dacht dat Rumours al een tijdje op de fles was?
Dat was pas echt een kinderdisco.
Laatste keer dat ik er was, was op een donderdag, zo'n twee jaar terug. Was 15 muntjes voor 10 euro en nog was er geen hond.quote:Op maandag 16 november 2009 23:25 schreef neen het volgende:
Rumours, ik was ook 15 toen ik daar voor het laatst was
Dat was laatst Room 91 ofzo en nu alweer iets anders
Klopt inderdaad! In Leeuwarden zijn ze altijd mooi dichtbij.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:00 schreef Ensaf het volgende:
Ik zie in ieder geval altijd genoeg pliesie als ik op stap ben in Leeuwarden.
![]()
Eén keer getuige geweest van een vechtpartij, en toen waren ze er ook snel bij.
En ze geven 's nachts bij het stappen nooit boetes voor een kapot licht.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef justmattie het volgende:
Ze houden je alleen wel staande als je met je fiets van de onderhand gesloopte trappen op het Zaailand af stuitert
quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:04 schreef justmattie het volgende:
(...) op de fiets (...) Hoge pief (...)
Ja serieus, hij kwam uit z'n werk en woont ergens daar achter in camminghaburenquote:
Haha, ik geloof jou wel maar waarom zou ie in zo'n nette 'hoge' uniform op de fiets gaanquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:00 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ja serieus, hij kwam uit z'n werk en woont ergens daar achter in camminghaburen
Het was bijna eind van het jaar, wat die man op de fiets deed tsjaquote:Op woensdag 18 november 2009 00:31 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Haha, ik geloof jou wel maar waarom zou ie in zo'n nette 'hoge' uniform op de fiets gaanDat ziet er niet uit.
En waarom houdt ie zich met boetes bezig
Dankjewel.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:36 schreef Maharbal het volgende:
Handig weetje voor de autorijders onder ons: komende vrijdag geeft Tinq (niet tango) 12cent korting op hun adviesprijs. Hoeveel dat gaat schelen weet ik niet, maar het is altijd leuk meegenomen.
Haha zou kunnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:59 schreef justmattie het volgende:
[..]
Het was bijna eind van het jaar, wat die man op de fiets deed tsjawaarschijnlijk zo'n fanatiekeling die goed voor het milieu is
?
Vandaag weer bij het CJIB schadeEen paar steigers waren omgewaaid en er was zelfs iets door het bovenste glazen dak gewaaid
![]()
![]()
Niet opgemerkt. Ziet er allemaal erg netjes uit. Je moet niet vergeten dat het tegen een flat aan is gebouwd dus die bewoners zullen ook wel eens voor hun deur willen rondhangen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:18 schreef Paladijn het volgende:
Dingen
Hele wijk heet blijkbaar formeel LekkummerendIk meende even dat alleen het gedeelte ten westen van de lekkummerweg vrijheidswijk was.
Wat vinden jullie trouwens van de Jumbo daar? Er lopen regelmatig buurt/stadswacht figuren rond die met wat aanwezige hangjongeren lopen te praten
Da's de beveiliger van de winkel. Staat daar altijd als de jumbo open is. Kan me voorstellen dat hij dan zo nu en dan een praatje maakt met kinderen uit de buurt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:18 schreef Paladijn het volgende:
Dingen
Hele wijk heet blijkbaar formeel LekkummerendIk meende even dat alleen het gedeelte ten westen van de lekkummerweg vrijheidswijk was.
Wat vinden jullie trouwens van de Jumbo daar? Er lopen regelmatig buurt/stadswacht figuren rond die met wat aanwezige hangjongeren lopen te praten
Kopen ze hem dan omquote:Op zondag 22 november 2009 22:49 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Da's de beveiliger van de winkel. Staat daar altijd als de jumbo open is. Kan me voorstellen dat hij dan zo nu en dan een praatje maakt met kinderen uit de buurt.
haha omg.quote:Op zondag 22 november 2009 17:15 schreef Paladijn het volgende:
omg, brandt!!11
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LEEUWARDEN - Het dak van de ruim 100 meter hoge Achmeatoren in Leeuwarden heeft vlam gevat, in de nacht van vrijdag op zaterdag. Tenminste, zo leek het. Na inspectie door de brandweer bleek de waarneming gezichtsbedrog.
bron, 112fryslan.nl en lc.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |