ik heb geen auto.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Er was animo voor een Leeuwarden meet toch?
PTA meet in Leeuwarden
Komt Alex me dan ophalen?quote:
quote:
klein stukje jaquote:Op woensdag 4 november 2009 12:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Misschien wel ja, eerst ff weten wanneer die meet precies is, en hoe laat, maar vanaf Koarnjum naar Leeuwarden is via Drylts natuurlijk maar een klein stukje omNo problemo
help.quote:
Doe ik ook wel. Breng ik b.v mn vriendin naar huis, eerst nog even een rondje stad. Blijft leukquote:Op woensdag 4 november 2009 19:55 schreef Maharbal het volgende:
Net weer een paar rondjes door Leeuwarden gereden. God wat blijft rijden in dat ding heerlijk.
Leeuwarden is zo slecht nog niet om doorheen te rijden, mits je een beetje door kunt rijden er er niet AL te veel verkeer is. Het heeft wel een leuk sfeertje zo in het donker.
Ik ga dan soms gewoon langs het gouverneursplein, rondje om die rotonde met die bomen er in en dan weer terugquote:Op woensdag 4 november 2009 19:58 schreef justmattie het volgende:
[..]
Doe ik ook wel. Breng ik b.v mn vriendin naar huis, eerst nog even een rondje stad. Blijft leuk![]()
quote:Op woensdag 4 november 2009 20:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga dan soms gewoon langs het gouverneursplein, rondje om die rotonde met die bomen er in en dan weer terug![]()
.
Daar heb ik mezelf wel 's op betrapt, meerdere kerenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:05 schreef justmattie het volgende:
[..]
Of op donderdagavond bij het Ruiterskwartier langs, en weer keren op die parkeerplaats
Met het regenachtige weer is het best leuk om op alle rotonde's een beetje dwars te gaan ookquote:Op woensdag 4 november 2009 20:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar heb ik mezelf wel 's op betrapt, meerdere keren. Komt gewoon omdat daar het "rondje" binnenstad eindigt haha.
Best kansloos, maar ach...moet af en toe kunnen glimlachen he.
server van omropfryslan ligt inmiddels platquote:LC | Gepubliceerd op 06 november 2009, 10:11
Laatst bijgewerkt op 06 november 2009, 10:11
DRONRIJP -
Op het terrein van zuivelfabriek Friesland Campina in Dronrijp zijn vrijdagmorgen gevaarlijke dampen vrijgekomen bij een bedrijfsongeluk. Bij een wagen die zoutzuur aan het lossen was, knapte een slang waarna het zoutzuur vrijkwam. De bijtende vloeistof kon worden geloosd op het riool.
Daarbij kwamen echter dampen vrij, die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn. Brandweerlieden uit Leeuwarden, Franeker, Drachten en Marssum kwamen met veel materiaal ter plaatse om de situatie op te lossen. Volgens Hette Bouma, directeur van de zuivelfabriek, is er niemand gewond geraakt.
Das al de 3e of de 4e keer dat dat bericht in korte tijd wordt gewijzigd. Eerst stond er dat de wolk richting Leeuwarden dreef, toen stond er dat het alleen voor Dronrijp was en nu staat er weer dat alle omringende gebieden de ramen etc. dicht moeten houden.quote:LEEUWARDEN - In heel Friesland is per abuis groot alarm geslagen in verband met een wolk salpeterzuur die ontsnapt is bij een fabriek in het nabijgelegen dorp Dronrijp. Dat meldde de politie.
© ANPHet was de bedoeling de sirenes alleen in Dronrijp af te laten gaan. De politie kreeg na het alarm telefoontjes uit de hele provincie.
Het bijtende zuur is ontsnapt uit een lekkende vrachtwagen bij de kaasfabriek van Frico in Dronrijp. De wolk drijft richting het dorp.
De bevolking wordt opgeroepen binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden.
Omgeving
Omdat niet duidelijk is hoe gevaarlijk de wolk is en waar die precies heen drijft, wordt inwoners van andere plaatsen in de omgeving geadviseerd hetzelfde te doen.
Omrop Fryslân is ingeschakeld als rampenzender en de presentatoren spreken voor die gelegenheid ook Nederlands. De website van de regionale omroep was vrijdagochtend evenwel onbereikbaar.
Nothing to see here, move along peoplequote:DRONRIJP -
Inwoners van alle plaatsen ten noorden van de weg Harlingen-Leeuwarden wordt aangeraden ramen en deuren gesloten te houden. Vanuit Dronrijp drijft een wolk salpeterzuur in noordelijke richting. Die is ontstaan doordat een vrachtwagen bij de fabriek van Friesland Campina salpeterzuur heeft gelekt.
Rond elf uur werd een werknemer behandeld door ambulancepersoneel wegens ademhalingsproblemen. De wolk is inmiddels uit Dronrijp weggedreven.
Mensen moeten binnen te blijven en airconditioning uitzetten. Brandweerlieden uit Leeuwarden, Franeker, Drachten en Marssum zijn met veel materiaal ter plaatse gekomen om de situatie op te lossen.
Vanochtend om half elf ging in heel Friesland de alarmsirene af. Dat was een vergissing, alleen in Dronrijp en omgeving had het alarm moeten klinken.
Denk het niet, aangezien ik al sinds 8:30 op kantoor zitquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Maharbal, wkam ik jou aanhet bgein van de middag tegen vlak buiten Leeuwarden? ik reed richting beethumermolen, jij richting Marssum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |