abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:27:07 #76
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74128807
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen die de prijs van huizen nog enigszins betaalbaar houden voor de maatschappij, en niet als makke lammetjes zichzelf drie keer in de rondte werken om maar wat beton te kunnen betalen.
als je gewoon werkt is betaalbaar wonen absoluut een mogelijkheid
dan woon je maar niet in hartje hoofdstad, er zijn genoeg andere plekken.
gewoon vooruitdenken. terwijl ze nog bij papa en mama woonden inschrijven bij de woningbouw, dan heb je na wat wachttijd echt wel een betaalbare woning.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74128896
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:17 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nog zo'n achterlijk vooroordeel. Als krakers demonstreren lopen er 590 normaal bij, maar 10 hebben wat piercings en dreadlocks. En wie zie je dan op de voorpagina van de krant? Precies die 10.
Deze jongen heeft echt gelijk hoor mensen, ik bedoel, bowlingbal, de krakersknuffelaar heeft altijd gelijk. Kijk maar naar onderstaande filmpjes, ik zie de mensen in pak en aktekoffer er ook tussen lopen.. .
Het kan ook zijn dat ik niet goed kijk of dat al deze filmpjes net even de verkeerde mensen in beeld hebben

pi_74128966
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:27 schreef Hukkie het volgende:
Bowlingbal, ik heb geen idee wat je relatie tot krakers is, maar ik vind het aandoenlijk hoe begaan je met hen bent.
Misschien heeft ie onderstaand artikel gelezen:
quote:
Kruistocht tegen krakers

Sinds de opkomst van de kraakbeweging is het de gewoonte van de media, politici en de bevolking om krakers te behandelen en te bezien als uitschot. Krakers worden regelmatig getypeerd als criminelen, werklozen, staatsgevaarlijken, lapzwansen en ga zo maar door. Het ene stigma volgt het andere op. Niets is gek genoeg om deze groep zwart te maken en te isoleren van de "normale" maatschappij. En met dit al is het proces van criminalisering rond: krakers worden niet meer gezien als mensen (met idealen), maar als boeven van het ergste soort, die hard aangepakt en tegengewerkt dienen te worden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:30:44 #79
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74128971
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:27 schreef Hukkie het volgende:
Bowlingbal, ik heb geen idee wat je relatie tot krakers is, maar ik vind het aandoenlijk hoe begaan je met hen bent.
Ik ben geen kraker, ben het niet geweest en ben het ook niet van plan. Maar ik heb wel gezien wat voor schade leegstand aan kan richten, en dat krakers de enigen zijn die er wat aan kunnen doen.

Kraken werd 30 jaar geleden gedoogd omdat men er toen niet uit kwam hoe men leegstand aan moest pakken. Nu, 30 jaar later, heeft men nog steeds geen plannen tegen leegstand. Het is dus geen verrassing dat als gemeenten dit verbod overnemen, eenzelfde leegstand als voor het gedogen terug zal keren. Inclusief grote maatschappelijke ellende in de buurt.

Dat weten gemeenten ook, wat de reden is dat de grote steden sowieso tegen dit verbod zijn. Al jaren lang.

Ik heb helemaal niets met krakers, en van mij hoeven ze er ook niet te zijn. Maar het is in al die 30 jaar het enige geweest wat tegen de leegstand gewerkt heeft. Dat het daarbij nog wat oplevert voor de buurt ook is mooi meegenomen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74129034
Ik woon in oud west en de enige die hier komen wonen zijn jongeren met een rijke papa en mama.
Deze betalen dik 250.000 euro voor een 60 m2 huis
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:32:49 #81
248844 Bowlingbal
pi_74129074
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Deze jongen heeft echt gelijk hoor mensen, ik bedoel, bowlingbal, de krakersknuffelaar heeft altijd gelijk. Kijk maar naar onderstaande filmpjes, ik zie de mensen in pak en aktekoffer er ook tussen lopen.. .
Het kan ook zijn dat ik niet goed kijk of dat al deze filmpjes net even de verkeerde mensen in beeld hebben
Joh, zal ik even een filmpje laten zien waar de ene hooligan de andere voetbalfan doodschopt? En dat vervolgens doortrekken naar een verbod op voetbal?

Nee, toch maar niet, zo achterlijk ben ik niet.

Geweld mag aangepakt worden, en daar hebben we wetten voor. Je gaat kraken niet verbieden omdat er mensen tussen zitten die geweld gebruiken. Net zoals je voetbal niet gaat verbieden omdat er fans elkaar de hersens inslaan.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74129132
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:32 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Joh, zal ik even een filmpje laten zien waar de ene hooligan de andere voetbalfan doodschopt? En dat vervolgens doortrekken naar een verbod op voetbal?

Nee, toch maar niet, zo achterlijk ben ik niet.

Geweld mag aangepakt worden, en daar hebben we wetten voor. Je gaat kraken niet verbieden omdat er mensen tussen zitten die geweld gebruiken. Net zoals je voetbal niet gaat verbieden omdat er fans elkaar de hersens inslaan.
Alle hooligans zijn idd uitschot. Net als alle krakers,..wat is je punt?

Geweld mag aangepakt worden daar zijn wetten voor --> je volgt de wet.

Kraken wordt per wet verboden --> je volgt de wet niet.

Willekeur, pure willekeur.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:35:35 #83
248844 Bowlingbal
pi_74129188
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alle hooligans zijn idd uitschot. Net als alle krakers,..wat is je punt?
Mijn punt is dat het bestaan van hooligans welke geweld toepassen geen enkele reden is om voetbal te verbieden. Als een hooligan geweld toepast zijn daar regels voor. Net zoals bij krakers, net zoals bij iedereen.
- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:35:42 #84
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74129197
Het kraakverbod is nog niet door de Eerste Kamer en het is nog maar de vraag of het daar doorkomt. Natuurlijk is het niet netjes om jezelf iets toe te eigenen wat je niet toebehoort, maar het gaat krakers niet alleen om eigenbelang. Woningbouwverenigingen verhogen de huren elk jaar, maar 5 tot 10 procent van hun woningen staat leeg. Als huurder betaal je dus ook voor een pand dat staat te vervallen. Verder staan complete bedrijventerreinen leeg en worden bossen gekapt om nieuwe bedrijventerreinen of woonwijken te bouwen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74129255
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
Het kraakverbod is nog niet door de Eerste Kamer en het is nog maar de vraag of het daar doorkomt. Natuurlijk is het niet netjes om jezelf iets toe te eigenen wat je niet toebehoort, maar het gaat krakers niet alleen om eigenbelang. Woningbouwverenigingen verhogen de huren elk jaar, maar 5 tot 10 procent van hun woningen staat leeg. Als huurder betaal je dus ook voor een pand dat staat te vervallen. Verder staan complete bedrijventerreinen leeg en worden bossen gekapt om nieuwe bedrijventerreinen of woonwijken te bouwen.
Nee want ze hebben het de hele tijd over speculanten niet over woningbouwverenigingen.
En daarnaast, zoals de een al zei; hij wil niet betaalt in een flat als hij gratis in een huis kan zitten.
pi_74130274
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja of andere beelden van krakers, pak youtube, pak kranten, pak geenstijl pak iets maakt niet uit wat en je ziet die hanekammen en schurfthonden.

Overigens werd de vraag gesteld waarom krakers met een eigen bedrijf niet huren, zie hieronder het antwoord:
[..]

Ze hebben geen geld voor een huis maar willen er toch in wonen. Simpele zielen, dat zijn het.
Je beseft dat dat prima huis al jaren leegstaat en dat terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn, vooral in de grote steden .. dus wie is er nou asociaal?
pleased to meet you
pi_74130339
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Je beseft dat dat prima huis al jaren leegstaat en dat terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn, vooral in de grote steden .. dus wie is er nou asociaal?
De krakers.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:05:11 #88
73911 ultra_ivo
pi_74130466
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

als je gewoon werkt is betaalbaar wonen absoluut een mogelijkheid
Ja, en bedrijven willen je vaak alleen maar voor een hongerloontje aannemen voor 25 uur of minder per week. Hoeveel normale banen zijn er met de privatisering niet verdwenen? Het wordt trouwens lastig wonen in de Amsterdamse binnenstad als er geen mensen meer in de buurt mogen wonen die tegen een hongerloontje het vuile werk opknappen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:10:59 #89
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74130706
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat geldt toch voornamelijk voor sociale woningbouw, als de eigenaar het particulier zou willen verhuren dan zou hij dat wel gedaan hebben. Maar iets zegt me dat krakers het dan ook niet particulier zouden willen huren.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74130942
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:10 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat geldt toch voornamelijk voor sociale woningbouw, als de eigenaar het particulier zou willen verhuren dan zou hij dat wel gedaan hebben. Maar iets zegt me dat krakers het dan ook niet particulier zouden willen huren.
Exact, ze zijn gewoon TEGEN betalen voor een woning. Tenzij ze een villa kunnen huren voor 200 p/m. Maar ja, wake up, de 40er jaren zijn voorbij. Welkom in 2009. Prijzen stijgen, voor alles. De zorg, het eten, benzine en ook huur en koopprijzen.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, en bedrijven willen je vaak alleen maar voor een hongerloontje aannemen voor 25 uur of minder per week. Hoeveel normale banen zijn er met de privatisering niet verdwenen? Het wordt trouwens lastig wonen in de Amsterdamse binnenstad als er geen mensen meer in de buurt mogen wonen die tegen een hongerloontje het vuile werk opknappen.
Dit is natuurlijk puur gelul. Als jij goed bent in je werk en je hebt de juiste papieren kun je overal aan de slag. Tuurlijk, als je alleen een mavo diploma hebt ga je niet genoeg verdienen om in de binnenstad van Amsterdam te wonen. Nou fijn, dat is dat dus A je eigen schuld en B ga je maar ergens wonen waar je het wel kan betalen.
pi_74131147
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

De krakers.
nee hoor, de huiseigenaar, wie zijn huis ten tijde van woningnood leeg laat staan om meer winst te maken is gewoon asociaal

http://www.wonen.amsterdam.nl/nieuws/nieuws_internet/bestrijding
pleased to meet you
pi_74131242
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:20 schreef moussie het volgende:

[..]

nee hoor, de huiseigenaar, wie zijn huis ten tijde van woningnood leeg laat staan om meer winst te maken is gewoon asociaal

Maar dan nog hebben jullie geen geld om het te kopen/huren. Dus waar heb je het over? Krakers hebben (over het algemeen) geen geld om meer dan 600 p/m te besteden aan huur/hypotheek. Dus waar is dan het voordeel? Lost dat de leegstand op?
  FOK!fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:23:14 #93
73911 ultra_ivo
pi_74131284
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Dit is natuurlijk puur gelul. Als jij goed bent in je werk en je hebt de juiste papieren kun je overal aan de slag. Tuurlijk, als je alleen een mavo diploma hebt ga je niet genoeg verdienen om in de binnenstad van Amsterdam te wonen. Nou fijn, dat is dat dus A je eigen schuld en B ga je maar ergens wonen waar je het wel kan betalen.
Dan kunnen de meeste voorzieningen waar de binnenstadsgebruikers gebruik van maken wel sluiten. Geen goedkope woning te vinden in de buurt. Jouw denklijnen volgende dus ook geen goedkope arbeidskrachten in de buurt.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:25:25 #94
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74131380
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Nogmaals, asociaal is geen argument. Als die eigenaar zijn eigendom op zou splitsen in appartementen van 600 euro per maand dan is er geen kraker die dat zou gaan huren. Woningschaarste is geen argument voor kraken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:26:19 #95
248844 Bowlingbal
pi_74131416
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nogmaals, asociaal is geen argument. Als die eigenaar zijn eigendom op zou splitsen in appartementen van 600 euro per maand dan is er geen kraker die dat zou gaan huren.
Nou en? Er wordt tenminste wel wat gedaan met de woning. Dat is bij leegstand niet het geval.
quote:
Woningschaarste is geen argument voor kraken.
- Donald Love
pi_74131431
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan kunnen de meeste voorzieningen waar de binnenstadsgebruikers gebruik van maken wel sluiten. Geen goedkope woning te vinden in de buurt. Jouw denklijnen volgende dus ook geen goedkope arbeidskrachten in de buurt.
Klopt, als je het niet kan betalen moet je elders wonen. Is het echt zo moeilijk te begrijpen? Dat is ook de reden dat er geen goedkope arbeidskrachten in Wassenaar wonen. Jij vind dat onterecht?

Zou mooi zijn, je hele leven geen fuck uitvoeren en dan op de mooiste locaties mogen wonen en de mensen die er wel hard voor werken en wel geld verdienen moeten dan zeker in de buitenwijken gaan wonen?
pi_74131621
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:10 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zou willen verhuren? Die man had gedwongen moeten worden om dan maar tijdelijk te verhuren, mogelijkheden zat via de leegstandswet.

Voor de rest moet je niet denken dat krakers geen onkosten hebben, de panden die dan gekraakt mogen blijven staan al lange tijd leeg, en dat is niet bepaald een voordeel, zeker in oudere panden .. ik ken meer dan een pand in Amsterdam, in het Centrum, waar door de krakers heel veel geld in herstel is gestoken, incluis panden die door de kraak op de monumentenlijst bleven ipv gesloopt te worden, en nee, daar waren de diverse eigenaren niet blij mee, het zal hun aan de anus oxideren dat hun pand historie is, het is grond in de binnenstad en die is heel veel geld waard, maar alleen zonder dat pand erop.
pleased to meet you
pi_74132081
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nogmaals, asociaal is geen argument. Als die eigenaar zijn eigendom op zou splitsen in appartementen van 600 euro per maand dan is er geen kraker die dat zou gaan huren. Woningschaarste is geen argument voor kraken.
Geef de gemeentes dan een andere stok om mee te slaan ipv de enige stok die zij hebben uit hun hand te slaan .. dus ja, het is wel een argument om te kraken, voor de grote gemeentes iig wel .. zorg maar dat kunstmatige, speculatieve leegstand onmogelijk wordt, zeker ten tijde van woningnood ..

en nee, die kraker zal die kamer van ¤ 600 misschien niet gehuurd hebben, maar er komen daardoor wel een aantal goedkopere kamers vrij van mensen die eindelijk kunnen doorstromen naar een wat luxer behuizing.
pleased to meet you
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:44:58 #99
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74132281
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:51 schreef dr.dunno het volgende:
natuurlijk wil het bestuur van amsterdam dat, ze zouden anders een deel van hun linkse stemvee tegen de haren instrijken, vooral niet doen wat het beste is voor de inwoners zelf.
Dat doen ze toch ook?

De noodzaak om ongeoorloofde leegstand te bestrijden is hier over het algemeen groter dan de overlast van krakers.

Tel daarbij op de chaos op de woningmarkt alhier en je kunt echt maar tot één conclusie komen hoor...
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:03 schreef DennisMoore het volgende:
'k Neem aan dat eigenaars nu schadeclaims kunnen neerleggen bij de gemeente?
Ik neem aan alleen wanneer hun pand gekraakt wordt op de in oude situatie al ongeoorloofde wijze. Gebeurt het daarna, dan ben je als eigenaar namelijk ook gewoon in gebreke gebleven en geef ik je weinig kans je schip met geld binnen te halen door te claimen dat de gemeente laks is geweest.

Maar wie weet kun je een minieme schadeloosstelling krijgen bij bewezen schade ofzo. Dat zou zeker moeten kunnen.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:22 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Bij gebrek aan een overheid die opkomt voor de belangen van z'n burgers moet je
iets doen om je bezittingen te beschermen tegen tuig.
Nogmaals: er zijn regels voor het omgaan met panden met een woonfunctie. In de oude situatie was kraken toegestaan wanneer de eigenaar die regels overtrad. Ongeoorloofde kraakpanden werden bij mijn ontruimd in de maandelijkse ronde.

Oftewel: de bezittingen-met-woonfunctie van burgers die hun bezittingen op ongeoorloofde wijze gebruiken konden zomaar slachtoffer worden van krakers.

Is toch even iets héél anders dan een voorstelling van zaken geven dat die mensen morgen met de rollator je arme oude omaatje aan de haal gaan EN DAT DAT ALLEMAAL MAAR KAN IN NEDERLAND

Geen dank voor deze realiteitsinjectie.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

wat klinkt dat toch romantisch als je het zo beschrijft terwijl je uit je duim zuigt
ben je zelf toch stiekem geen kraker die nu meelift op de onbeveiligde wifi-verbinding van de buren
Er zijn genoeg van dergelijke initiatieven te vinden in diverse kraakpanden in de stad door de jaren. Dat is net zo goed een feit als het feit dat er ook lui tussenzitten die inderdaad schijt hebben aan alles en iedereen en de boel verbruiken en slopen.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:09:04 #100
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_74133321
Amsterdam

PAddo's en kraken hebben Nederland gemaakt wat het vandaag de dag is

Vrijheid
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')