quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:26 schreef junkiexp het volgende:
Mogen accessoires hier ook ?
Net deze artikelen aangeschaft bij http://www.tuscanyleather.it, allen voorzien van eigen initialen.
Nu nog een bijpassend paar schoenen.
Tuurlijk waarom niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:10 schreef junkiexp het volgende:
Mijn laatste post uit het vorige topic :
[..]
Er moet daar ergens in Toscane een megafabriek zitten die dit spul produceert! Het is geen slecht spul, ik heb er wat reistassen van gekocht toen ik vorige zomer wat aan het toeren was in Toscane. Je ziet het verkocht worden in de kleine, lichtelijk toeristische plekjes onder het mom van "lokaal leer en handgemaakt door mijn opa"quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:10 schreef junkiexp het volgende:
Mijn laatste post uit het vorige topic :
[..]
Je weet toch, 'never brown to town'...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:38 schreef Roycoooooo het volgende:
Ah, was dit topic al kwijt!
Wil nog een pak van Oger van t Red Suit label en nieuwe schoenen in een cognac achtige kleur!
K heb al donker bruine, zwarte en donker bruine suede schoenenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je weet toch, 'never brown to town'...
Heb zelf al jaren enkel zwarte schoenen, hoeveel dat meer door de city komt. Ben zelf meer fan van mooi bruin onder een pak, hoewel ik merk dat de jaren zwart dragen inmiddels mijn smaak langzaam aan het veranderen is...
Dat vond ik ook altijd, maar daar kom ik steeds meer op terug. Ik begin te houden van de Britse eenvoud van zwarte schoenen, het bruine komt altijd iets "modieuzer" over. Maar da's een smaak verschil, dat blijf je houden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:48 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
K heb al donker bruine, zwarte en donker bruine suede schoenen. Wil graag nog een cognac kleur, beetje afwisselen
!
Onder een donkerblauw pak vind ik cognac kleurige schoenen erg mooi staan
Ik heb onlangs een cashmere shawl gekocht, een geweldig zacht en warm ding. Kostte me 250 euro. Later bij wat andere zaken ook nog wel dergelijke producten zien hangen voor minder geld (rond de 100 euro), maar die voelden een stuk schraler aan. Heb geen idee hoe je cashmere echt op kwaliteit schat overigens, mijn shawl is wel heel erg zacht. Op het label staat alleen Renard Cashmere, iemand een idee uit welk land dat is?quote:Op zondag 1 november 2009 11:06 schreef LordLynx het volgende:
Gisteren even een dagje wezen rondkijken voor een nieuwe mantel en nu kwam ik bij Suit Supply een antraciete mantel van puur Cashmere tegen voor 399 euro. Aangezien ze mijn maat niet hadden laten ze er eentje uit een ander filiaal komen maar ik ben nu toch een beetje aan het twijfelen. In de andere winkels waar ik gekeken heb (Boss, Oger, London City Club, Society ed) kost zo'n jas toch minimaal duizend euro. Is er iets 'mis' met deze jassen, of is Suit Supply gewoon lekker goedkoop?
Bron: http://www.sartorialguide.com/styleguide/161/Brioni___Gecreëerd_in_stiltequote:Brioni - Gecreëerd in stilte
Pakken van Brioni... Eenmaal gevoeld verklaren liefhebbers voor eeuwig de liefde aan dit vakmanschap uit het Italiaanse Abruzzi. WATCH bezocht het Walhalla voor de ware kleding-connaisseur.
Brioni, vernoemd naar een elitair vakantie-eiland in de Adriatische Zee, wordt gezien als een positieve geweldenaar binnen de traditionele kleermakerskunst. De oprichters -Nazareno Fonticoli en Gaetano Savini stichtten het Romeinse modehuis in 1945-, waren authentieke visionairs, die in de jaren ’50 kleur terugbrachten in de herenmode, door onconventionele creaties voort te brengen. Aldus vergaarde Brioni al snel roem als avant-gardistisch modehuis en ging het met succes de strijd aan met de gevestigde Engelse kleermakers. Het werd de belichaming van de nieuwe, slanke Italiaanse stijl. Een stijl die tailor made opnieuw definieerde en al snel wereldwijd omarmd werd.
Heritage
De Romeinse kleermakersstijl vormt nog altijd de basis van elk Brioni pak. Deze stijl vindt zijn oorsprong in de Abruzzi-streek en kenmerkt zich vooral door een statige en elegante uitstraling. Het vakmanschap van zijn kleermakers staat symbool voor de regio Abruzzi en deze schilderachtige omgeving geldt nog altijd als een broedplaats voor raskleermakers. “In Italië zijn er twee belangrijke stijlen: Abruzzi en Napolitaans. Het verschil is moeilijk aan te geven en zit vooral in de details bij de constructie van een pak. De Napolitaanse stijl is ook meer dandy dan de Abruzzi,” vertelt Antonella de Simone, kleindochter van Nazareno Fonticolli. Het is in de Abruzzi, in het plaatsje Penne, waar mede-oprichter Nazareno Fonticolli zich het kleermakersvak zich eigen maakte. “Mijn opa heeft bewust gekozen om de fabriek van Brioni in Penne te vestigen. Hier zit het kleermakersvak al generaties in het bloed van de mensen. Het was zijn droom om iets terug te geven aan de gemeenschap die hem groot heeft gebracht. De mensen leven hier voor het vak.”
Leren
In de jaren ’70 ontstond een groeiende schaarste onder capabele kleermakers. Brioni floreerde weliswaar als onderneming, maar gelijktijdig daalde de productieaantallen als gevolg van een gebrek aan getalenteerde vakmensen. De kleermakersscholen in Italië waren niet flexibel en boden onvoldoende kennis om in te spelen op veranderingen binnen de mode-industrie. Brioni besloot daarom in 1978 een eigen vakschool te stichten: Scuola Superiore di Sartoria Nazareno Fonticoli. De vierjarige studie, met aanvullend een jaar stage, leidt jongeren op tot kleermakers naar traditionele Abruzzi-maatstaven. Twee master tailors uit de omgeving van Penne geven naast lessen in de kunst van het kleermakersvak, tevens inzichten in processen en reguliere werkzaamheden binnen de fabriek. Van handmatig patronen tekenen tot het snijden van stoffen, alle facetten moeten tot in de perfectie worden beheerst. De leerlingen –die in beginsel al over uitzonderlijke handvaardigheden moeten beschikken– worden uitsluitend gekozen uit de omgeving van Penne. Slechts drie of vier leerlingen zullen uiteindelijk master tailor worden, waarvan één op den duur de verantwoording krijgt over de collecties. De andere studenten zullen zich specialiseren in andere facetten binnen het vak. Antonella de Simone onderstreept de toewijding om het erfgoed van kleermakers te waarborgen: “Brioni staat voor superieure kwaliteit. Dat betekent dat onze mensen ook van een superieur niveau moeten zijn. Met onze school bewaken wij de continuïteit van de Brioni-kwaliteit en blijft het rijke erfgoed van de Abruzzi gewaarborgd.”
Handmade
In de fabriek van Brioni valt een significant detail direct op: de stilte. Het ontbreken van grote snij machines en andere productie-efficiënt geschut is, binnen het huidige modetijdperk, een uitzonderlijk gegeven. Waar andere vooraanstaande merken genoodzaakt zijn financieel verantwoord te produceren, gelden de tradities en het erfgoed van het kleermakersvak als dé norm bij Brioni. Authentieke vakmanschap, superieure kwaliteit en pure passie voor het vak; handmade is in de Brioni fabriek terug te vinden in de meest intrinsieke betekenis van het woord.
De hoeveelheid arbeidsuren en ongekende accuratesse maakt dan ook dat een Brioni pak welhaast als een modisch kunstwerk beschouwd mag worden. Een pak bij Brioni doorloopt maar liefst 186 verschillende fases, waarbij in elke fase een toegewijd specialist zijn (of haar) deskundigheid etaleert.“We hebben bijvoorbeeld enkel voor het snijden 300 specialisten aan het werk en 160 mensen richten zich op het vervaardigen van knoopsgaten. Aangezien het werk een enorme concentratie van de mensen vereist hebben wij een ochtend- en middagshift. Op deze wijze bewaken wij de kwaliteit optimaal en kunnen we tegelijkertijd de productieaantallen waarborgen”, licht Antonella toe. Met militaire precisie worden schouderkoppen gestikt, patronen worden met de hand getekend en het snijden van de stoffen is een vloeiende dans, uitgevoerd met uiterst beheerste bewegingen en een vlijmscherpe schaar. Zelfs de knoopsgaten worden handmatig ingeslagen met gereedschap ontwikkeld door Brioni zelf.
Uiteraard wordt ook de keuze voor stofkwaliteiten door perfectie gedreven. Het proces verloopt uiterst secuur en Brioni maakt enkel gebruik van materiaal van een onwaarschijnlijk hoog niveau. Naast luxueze stoffen als cashmere en zijde treffen we daarbij nog een bijzondere stof aan: in samenwerking met de befaamde stoffenwever Loro Piana is exclusief voor Brioni een Super 230 kwaliteit ontwikkeld, die ongekend is qua verfijning en souplesse. Voor de liefhebber wordt deze kwaliteit tegen betaling van ¤ 800,- per 1,5 meter ingekocht.
Nog een typerend –en zeer opvallende- eigenschap van Brioni is het volledige ontbreken van ontwerpers: “Brioni werkt enkel met echte kleermakers. Deze kleermakers moet je tegelijkertijd zien als onze ontwerpers. Zij zijn volledig op de hoogte van ontwikkelingen binnen de modebranche, zowel op creatief als op technisch vlak, dragen zorg voor de collectie en passen die aan om te zorgen dat deze collectie actueel blijft”, vertelt Antonella de Simone.
Geheime vakjes
Angelo Petrucci is de huidige master tailor en is trots op zijn vak: “Ik ben geboren en getogen in Penne en Brioni geldt hier als hét instituut. Als je uit deze omgeving komt en je ambieert een loopbaan in de mode, spreekt het voor zich dat je voor Brioni wilt werken.” De bescheiden vakman doorliep eind jaren tachtig met succes de Brioni vakschool. Zijn talent, toewijding en passie maakten van hem een master tailor en tevens eindverantwoordelijke voor de herencollectie van Brioni. Captains of industry, politici en filmsterren vertrouwen op zijn kunsten: “Ik ben verliefd op wat ik doe. Mijn werk is zeer divers en het is een voorrecht om mensen volgens onze visie te mogen kleeden.” De laatste jaren heeft James Bond zich ook laten verleiden door de karakteristieke stijl van Brioni: “Het was fantastisch om de ‘echte’ James Bond te kleden! De smokings moesten speciale zakken in de voering herbergen voor diverse gadgets en wapens zonder dat dit te zien was. Het was een uitdaging, maar hoe moeilijker hoe beter!”
Lana is Italiaans voor wol. Wool is Engels voor wol. Het zal dus wel wol zijn...quote:Op woensdag 4 november 2009 14:52 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk spul; 70% lana wool (wat het ook mag zijn) en 30% cashmere.
Voelt iig goed aan.
Italiaanse snit he, ik hou er wel van. Draag ze ook alleen casual eigenlijk. Het is zeker geen topsegment\fijnproeverij maar eerder een fijne middenklasser zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:51 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Horen Il Rosso overhemden (die zonder contrastboorden en/of manchtten) ook in het 'Herenkleding voor ware fijnproevers'-topic thuis?
Zo ja, mijn eerste Il Rosso overhemd heb ik net binnen gekregen. De pasvorm is echt perfect voor mijn lichaam (slank gesneden) en de kwaliteit van het katoen is echt zeer netjes.
Ook is de service van Il Rosso is zeer goed te noemen. Er wordt snel en netjes gereageerd (vaak binnen 30 minuten) op e-mailberichten en het overhemd is inderdaad de dag nadat ik mijn bestelling had geplaatst keurig verpakt afgeleverd door de TNT post. Ik ben dus zeer tevreden!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:54 schreef Ad_rem het volgende:
Dat bruin vs zwarte schoenen onder een pak.De regel van ' altijd zwart' nog wel op tegenwoordig? Natuurlijk is zwart de meest veilige keuze maar zijn bruine schoenen onder een pak direct frowned upon? Zelfs bij bankinstellingen (traditioneel conservatief ingesteld) worden vaak bruine schoenen onder een pak gedragen toch?
Ik vind bruine schoenen onder een pak heel goed kunnen. Ik prefereer zelfs bruin boven zwart. Ook bij zakelijke gelegenheden. Zwart is wat mij betreft alleen voor begrafenissen of bruiloften.quote:Wat is jullie mening hierover:
[..]
Volgensmij denken ze er in Italie ook precies zo over? Maar in London zal het misschien weer wat anders liggen?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:10 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Ik vind bruine schoenen onder een pak heel goed kunnen. Ik prefereer zelfs bruin boven zwart. Ook bij zakelijke gelegenheden. Zwart is wat mij betreft alleen voor begrafenissen of bruiloften.
In Londen is het echt een no-go, daar is weinig onduidelijkheid in. Ik vind het zakelijk in Nederland ook niet staan, zie het ook niet echt vaak bij de Nederlanders waar wij zaken mee doen eigenlijk. Ik zie het wel als ik in Nederland op straat rond loop, maar Nederlanders zijn qua zakelijke kleding sowieso vrij 'losjes', maar gekke knoopjes, streepjes, etc....quote:Op woensdag 4 november 2009 21:54 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Volgensmij denken ze er in Italie ook precies zo over? Maar in London zal het misschien weer wat anders liggen?
Mag ik vragen wat dat ongeveer kostte? Ben nog op zoek naar een kerstcadeau voor de vriendin, en een mooie leren reistas kan ik maar niet vinden...quote:Op donderdag 5 november 2009 10:18 schreef error_404 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een leren tas op maat laten maken, voor mijn werk.
Leersoort en huid zelf uitgezocht (de huid is springbok) Afmetingen, details etc. allemaal in overleg met de ontwerpster. Erg leuk!
[ afbeelding ]
Het is een dame die alles in eigen beheer produceert. Dus alleen maar maatwerk / handwerk.
Pics or it didn't happen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:10 schreef Rekkie het volgende:
Zo vandaag even 2 paar nieuwe schoenen gehaald, bij Hans Diedrich in Groningen.
Internet pics gaarne.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan dat laatste of je moet het willen doen met internet pics
Die van mij was ergens tussen de 220 en 250, exacte prijs weet ik niet meer. Was wat duurder vanwege de exclusievere huidsoorten en ook nog eens een leren voering. Prijzen voor op maat gemaakte tassen zijn erg afhankelijk van de leersoorten en type tas (bewerkelijkheid), maar voor een rijstas zal het ergens bij de 150-200 beginnen, maar dat is een gok. Voor een goede indruk kun je beter langsgaan.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dat ongeveer kostte? Ben nog op zoek naar een kerstcadeau voor de vriendin, en een mooie leren reistas kan ik maar niet vinden...
Ik zal haar eens mailen, langs gaan is wat lastig voor mij. Bedankt voor de post in ieder geval, weer een idee erbij, ben gek op leren tassen.quote:Op zondag 8 november 2009 14:27 schreef error_404 het volgende:
[..]
Die van mij was ergens tussen de 220 en 250, exacte prijs weet ik niet meer. Was wat duurder vanwege de exclusievere huidsoorten en ook nog eens een leren voering. Prijzen voor op maat gemaakte tassen zijn erg afhankelijk van de leersoorten en type tas (bewerkelijkheid), maar voor een rijstas zal het ergens bij de 150-200 beginnen, maar dat is een gok. Voor een goede indruk kun je beter langsgaan.
Prima zaak inderdaadquote:Op maandag 9 november 2009 22:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wie een keer in Nijmegen is zou eens bij Hoogenboom langs moeten gaan : http://www.hoogenboommode.nl/
Die kan wat mij betreft zonder meer in de OP worden opgenomen.
Die lui van Diedrich weten vaak precies wat NIET mooi is. Natuurlijk smaak is persoonlijk maar die Boticelli schoenen die daar staan is gewoon WANsmaak. Dan heb ik het niet over de prada schoenen. Wel hebben ze een paar andere nette merken. Beetje ordinair geworden daar.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:10 schreef Rekkie het volgende:
Zo vandaag even 2 paar nieuwe schoenen gehaald, bij Hans Diedrich in Groningen.
Ja fijn, ik heb gewoon Magnanni's gekocht en Santoni's die vrij recht toe recht aan zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:04 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Die lui van Diedrich weten vaak precies wat NIET mooi is. Natuurlijk smaak is persoonlijk maar die Boticelli schoenen die daar staan is gewoon WANsmaak. Dan heb ik het niet over de prada schoenen. Wel hebben ze een paar andere nette merken. Beetje ordinair geworden daar.
Pictures dude.. Pictures..quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:07 schreef Rekkie het volgende:
Ja fijn, ik heb gewoon Magnanni's gekocht en Santoni's die vrij recht toe recht aan zijn.
Blijkbaar wel hè:quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:32 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Pictures dude.. Pictures..
[ afbeelding ]
"Dure plastic gympies" verkopen ze daar altijd al toch? Genoeg mooie schoenen C&J, Santoni..
Magnanni hebben ze daar toch niet?
Als je in de buurt van Groningen komt kun je langs de Da Sarto gaanquote:Op woensdag 4 november 2009 22:31 schreef Stansfield het volgende:
Binnenkort ga ik ook een pak kopen aangezien er wat bruiloften enz aankopen. Maar dan wil ik natuurlijk niet een lullig c&a pak. Dus wel een beetje kwaliteit maar ook weer niet handgemaakte italiaanse of engelse pakken voor 1000 euro of meer.
Wat zijn dan goede winkels waar ik kan kijken. Suit Supply lees ik hier geregeld? Is dat wat?
"Recht toe, recht aan", dit is toch wel iets anders? Iedereen natuurlijk zijn ding, maar dit zijn vrij opvallende stappersquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel hè:
Snel gemaakt met mijn HTC op een hotelkamer met 'sfeerlicht'![]()
[ afbeelding ]
Ik heb alleen de Magnanni's bij me, het is type 11710
Nee! Zeker voor Magnanni begrippen is dit vrij behouden.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
"Recht toe, recht aan", dit is toch wel iets anders? Iedereen natuurlijk zijn ding, maar dit zijn vrij opvallende stappers
Zijn dat MTM of bespoke hemden? Wordt er gebruik gemaakt van een pas-shirt of worden echt al je maten opgemeten? Wordt er een (of meerdere) tussenpas(sen) sessie(s) gebruikt om nog het e.e.a. bij te schaven? Uit wat voor stoffen kan er gekozen worden? Is handwerk mogelijk? Hoe is de kwaliteit? ¤ 130 is vrij goedkoop! Excuses voor alle vragenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:01 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Als je in de buurt van Groningen komt kun je langs de Da Sarto gaanMaathemd 130e. Meten ze je helemaal op en kun je de stoffen uitzoeken en wat voor knopen je wilt, stiksels etc etc etc. Maatpakken beginnen geloof ik vanaf 400e (A) tot 700e (AAA) Stropdassen en schoenen doen ze ook. Vind de schoenen zelf helemaal niks, maar daarnaast hebben ze nog hele mooie schoenen in de winkel.
http://www.dasarto.com/ voor een adres
Voor mij is het meer dit soort spul voor werk. Saai, maar ik vind het aan de andere kant stiekem wel iets elegants hebben.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee! Zeker voor Magnanni begrippen is dit vrij behouden.
dat recht toe recht aan staat natuurlijk in verhouding tot de Boticelli en Prada meuk die daar staan.
Ze meten 18 (of was het 23) verschillende maten op. Na twee weken is het shirt klaar en dan ga je het passen en mocht het niet goed zitten passen ze het kostenloos aan. Ik denk dat het MTM is..Geen idee hoe en waar het gemaakt is? Vaak sturen bedrijven de opdracht op naar Tsjechië ofzo?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:02 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Zijn dat MTM of bespoke hemden? Wordt er gebruik gemaakt van een pas-shirt of worden echt al je maten opgemeten? Wordt er een (of meerdere) tussenpas(sen) sessie(s) gebruikt om nog het e.e.a. bij te schaven? Uit wat voor stoffen kan er gekozen worden? Is handwerk mogelijk? Hoe is de kwaliteit? ¤ 130 is vrij goedkoop! Excuses voor alle vragen
Behouden is het niet ook niet voor magnanni begrippen. Maar mooie schoen hoorquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel hè:
Snel gemaakt met mijn HTC op een hotelkamer met 'sfeerlicht'![]()
[ afbeelding ]
Ik heb alleen de Magnanni's bij me, het is type 11710
Magnanni vind ik zelf vaak een beetje 'net niet'. Maar ze zijn dan ook stukken vriendelijker geprijst dan bijv. Edward Green of de C&J Handgrade serie. C&J vind ik zelf toch wel echt top qua prijs/kwaliteit verhouding. De Engelse merken zijn alleen wat behoudender.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:46 schreef Drive-r het volgende:
Maar eens een keer de Magnanni website bekeken, eigenlijk zoek ik er nooit naar, je ziet het ook weinig hier in Londen. Maar dit zijn wel aardige modellen van Magnanni, maar enkel voor gelegenheden of werk. Eigenlijk draag ik nooit iets anders dan zwart voor werk en de andere kleuren zien niet echt de schoenen die ik in mijn vrije tijd zou dragen.
Voor de black tie (moet helaas soms voor werk events)
[ afbeelding ]
Voor werk
[ afbeelding ]
Eigenlijk heb ik dan zelf liever dezelfde modellen van Church. Zien iets "lomper", maar dat heeft op een bepaalde manier ook weer iets beschaafds, weet niet.
Voor vrije tijd en "netjes" heeft Paul Smith vaak wel wat, die zijn ook vrij betaalbaar eigenlijk, maar wellicht niet echt fijnproever
C&J, ook goeie schoenen inderdaad. Eigenlijk dat of Church... Nou ja, binnenkort maar weer wat shoppen, mijn favoriete Church werkpaar is weer doorgesleten, moeten weer verzoolt worden.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:49 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Magnanni vind ik zelf vaak een beetje 'net niet'. Maar ze zijn dan ook stukken vriendelijker geprijst dan bijv. Edward Green of de C&J Handgrade serie. C&J vind ik zelf toch wel echt top qua prijs/kwaliteit verhouding. De Engelse merken zijn alleen wat behoudender.
Goeie tip, niet goedkoop! Hm, ik voel dat die geld gaat kosten...quote:Op donderdag 12 november 2009 00:11 schreef Mastroianni het volgende:
Je kunt ook gaan voor G&G via Bespoke England.
Dat zou een goeie zijn voor werk.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:22 schreef kortsluiting87 het volgende:
Niet verkeerd inderdaad.
[ afbeelding ]
Ik zit godzijdank niet op de Wharf! Maar wel dicht bij Jermyn Street en Saville Row, gevaarlijke plekken...quote:Op donderdag 12 november 2009 09:51 schreef Rbhp het volgende:
He he, eindelijk wat stijl en kwaliteit nu hier in deze topic. Dank heren!
Bespoke is niet te krijgen in Nederland, daarvoor moet je in the city zijn. Drive-r zit goed wat dat betreft in Canary Wharf. De eerstvolgende keer dat ik op ons kantoor daar moet zijn daar ga ik zeker weer langs bij Saville row. Ik heb daar vorig jaar een fortuin neergelegd voor een pak wat ik amper durf te dragen hier.
In China laat ik mijn overhemden en pakken maken bij WW Chan. http://www.wwchan.com
Zo ziet de mijne er van de bovenkant ook uit, alleen in de kleur bruin.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Voor mij is het meer dit soort spul voor werk. Saai, maar ik vind het aan de andere kant stiekem wel iets elegants hebben.
[ afbeelding ]
Volgens mij is het prima, hoewel ik hun overhemden vrij matig vind, zeker voor zo'n 60 euro. Ik vermoed dat ze hun geld verdienen met juist overhemden en anders "bijzaken". Enfin, volgens mij een goed aanbod verder, daarom groeien ze tenslotte ook zo. Ik vind hun pakken vaak iets te trendy, waardoor ik ze zelf na 1 jaar weer zat zou zijn. Maar goed, voor die prijs kan dat ook wel.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:04 schreef Rbhp het volgende:
Leuk artikel.
Iemand ervaring bij Suit Supply? Een vriend van me werkt bij SS in de Rivierenbuurt. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding wel ok, maar betaal liever iets meer voor iets meer kwaliteit.
Dat is het verraderlijke. Je denkt bij pakken altijd dat je een klassieke, tijdloze smaak heb en dus prima geld kunt uitgeven aan iets goeds. En dan kom je er een tijdje later toch achter dat je smaak verandert, net zoals dat bij alle mode het geval is. Je gaat van wijd naar slim fit, van bandplooi naar zonder, van "hoog water" naar hangend op de hak, etc, etc....quote:Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Rbhp het volgende:
Ok, thanks. Ik denk dat ze toch wel goed hun werk doen, maar belangrijker is dat je als koper weet wat je wilt.
Ik had een periode dat ik gek was op rtw van Daniel Hechter en McGregor. daar betaalde je dan 500 tot 900 euro voor. Weggegooid geld achteraf gezien, die dingen draag ik nooit meer.
Deze zaak bevalt wel? Ik moet begin volgend jaar weer naar HK en ik wilde daar vorige keer al een maatpak laten maken, maar ik kon door de honderden shops echt niet uitzoeken waar ik nou iets kwalitatiefs kon krijgen.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:51 schreef Rbhp het volgende:
.
In China laat ik mijn overhemden en pakken maken bij WW Chan. http://www.wwchan.com
Ik ben erg blij met mijn C&J Handgrade's Selbourne en Belgrave. Beide aangeschaft via de Plal - Pediwear constructie voor een leuke prijs!quote:Op woensdag 11 november 2009 23:49 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Magnanni vind ik zelf vaak een beetje 'net niet'. Maar ze zijn dan ook stukken vriendelijker geprijst dan bijv. Edward Green of de C&J Handgrade serie. C&J vind ik zelf toch wel echt top qua prijs/kwaliteit verhouding. De Engelse merken zijn alleen wat behoudender.
Mooie schoenen! Dat zaakje klinkt goed, jammer dat het niet om de hoek zit... Ik heb wel binnenkort een afspraak in Amersfoort, misschien proberen wat tijd te rekken ergens...quote:Op donderdag 12 november 2009 12:07 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Ik ben erg blij met mijn C&J Handgrade's Selbourne en Belgrave. Beide aangeschaft via de Plal - Pediwear constructie voor een leuke prijs!
Mijn overhemden laat ik trouwens aanmeten bij Ettemadis (zit verstopt in een klein pandje in Amersfoort). Meneer Etemadi himself meet daar vakkundig al je maten op en gaat vervolgens zelf aan de slag in zijn atelier om het overhemd te maken. Geen gebruik van pas-shirts en er wordt niets doorgestuurd naar een grote fabriek o.i.d.. Tegen een meerprijs is handwerk mogelijk. De mogelijkheden qua stof keuzes, boorden, manchetten, knoopjes, etc. zijn bijna onbeperkt.
Wat mij betreft echt super bespoke shirts voor een betaalbare prijs!
Een van de beste in HK, in heel azie eigenlijk. Ze hebben ook een zaak in Shanghai, maar ik hoef dat gewoon niet. Afhankelijk van de fabric ben je op zijn minst 750 euro kwijt. Ik ben een fan van English fabric en gebruik veelal Holland & Sherry. Prijs voor een maatpak inclusief maatwerk en stof (super 180's) kost je dan ongeveer 1500 euro. Overhemden zijn 120 tot 150 euro per stuk. Ik hoop dat je uitkomt qua tijd.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:27 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Deze zaak bevalt wel? Ik moet begin volgend jaar weer naar HK en ik wilde daar vorige keer al een maatpak laten maken, maar ik kon door de honderden shops echt niet uitzoeken waar ik nou iets kwalitatiefs kon krijgen.
Dit is wellicht een goede:quote:Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef Fastmatti het volgende:
Ken iemand toevallig ook een goede in Singapore?
Dat weet je zeker?quote:Op vrijdag 13 november 2009 02:42 schreef Rbhp het volgende:
[..]
Dit is wellicht een goede:
Mohan's Custom Tailors Category : Tailors-Men's
Address : 14 Scotts Rd #02-73 Far East Plaza Singapore 228213
Telephone : 6732 3892
Mohan heeft zowel lokale als buitenlandse klanten. Veel van mijn vrienden gaan bij Mohan langs, feedback: "suits fit like a glove".
Jaap, thanks! Ik zal ze een mailtje sturen, ben namelijk 2 weken in Nederland eind of begin dit jaar.
bronquote:Oger wil ’oude gevoel’ terug in zijn imperium
NA TWINTIG JAAR WEER TERUG NAAR DE BASIS
door GIEL TEN BOSCH
AMSTERDAM – Pakkenman Oger Lusink treedt na twintig jaar terug als algemeen directeur van zijn bedrijf Oger. Hij geeft de voorzittershamer aan Frans van der Kraan, met wie hij in de jaren ’80 de ene na de andere Society Shop opende. Niet vanwege de crisis, en de 62-jarige ’godfather van de PC’ gaat het ook geenszins rustiger aan doen. De zelfbenoemde missionaris van de Italiaanse mode verlaat de bestuurskamer om zich weer meer op de winkelvloer te bewegen. „Retailen is detailen, Frans gaat zich met de grote lijnen bezighouden, zoals met warenhuizen als Harrods en Bergdorf Goodman die onze pakken willen. Ik ga weer het oude gevoel terugbrengen in de winkels.”
’Donald Duck-sokken onder een pak, tenenkrommend’
Oger – iedereen noemt hem bij de voornaam – weet het nog goed. Met een nostalgische blik in de ogen en een glimlach om de lippen vertelt hij in de viproom boven de winkel in de PC Hooftstraat (wijlen Pim Fortuyn paste hier zijn ’premierspak’ de vrijdag voor hij werd vermoord) over de opening van zijn winkel, in 1989. „De hele PC stond vol. We hebben overal champagne moeten halen omdat er tekort was. Zelfs uit het Concertgebouw. En het is niet meer rustig geweest.”
En dan te bedenken dat het Oger-label – de eigen pakkenlijn – uit nood is ontstaan. Geen merk wilde zaken met Oger doen, uit angst voor zijn voormalige werkgever The Society Shop, die met een boycot dreigde als iemand wél met hem in zee ging. „Daardoor zijn we een merk geworden. We lieten de pakken en shirts maken in Italiaanse ateliers en daarna vonden prachtige Napolitaanse merken als Attolini en Borrelli ook hun weg naar de winkel. Mijn missie is altijd geweest om de Italiaanse stijl naar Nederland te brengen. Dat is gelukt.”
Gemakkelijk was dat niet. Met ingehouden woede zag hij Nederlandse topmannen met manchetten tot over hun knokkels bij de gate op Schiphol staan. „Dat shirt was niet bij mij gekocht, maar dan zei ik ’kom naar mijn zaak, dan maak ik uw overhemd op maat’. Geen gezicht. Ik heb wel eens de ceo van een groot Nederlands bedrijf in het vliegtuig zien zitten met Donald Duck-sokken onder zijn pak. Tenenkrommend. Een pak kopen hóéft niet vervelend te zijn. Dat kan ook om vier uur met een glaasje wijn of champagne. Het draait om service. Wim Duisenberg kwam hier vroeger binnen, plofte in een stoel en zei: ’geef me een krantje en een sigaretje’. Dan zochten we wat mooie dingen voor hem uit.” Het pakkenimperium van Oger – ¤30 miljoen omzet met zaken in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Haarlem en Antwerpen en sinds een maand probeert hij via Enschede de Duitse markt te veroveren – is uitgegroeid tot een begrip. Politici, zakenmannen en prinsen lopen de deur plat. De voetballers van Ajax, PSV en Feyenoord zitten in een Ogerpak in de bus naar uitwedstrijden. En onlangs hingen het Britse warenhuis Harrods en het Amerikaanse Bergdorf Goodman aan de lijn. Ook zij willen de door zijn zoon Martijn ontworpen ’Dressed For Success’-lijn gaan verkopen.![]()
• Oger Lusink naast zijn opvolger Frans van der Kraan(r ) en achter zijn zoons Martijn (l) en Sander.
FOTO: FRANK DE RUITER
De wisseling van de wacht heeft volgens Oger dan ook niets te maken met de economische crisis, hoewel ook zijn bedrijf daar vanzelfsprekend door wordt geraakt.
De duurdere producten als Santoni-schoenen vliegen nog steeds de winkel uit, maar ook Oger Red Suits van ¤298 gaan goed. Het middensegment loopt een stuk langzamer.
Deze zomer liep Oger door de winkels en zag dat verslapping dreigde. „Luiheid en verwaandheid lagen op de loer. Ik kan heel veel dingen een beetje. Mijn zoon Sander is veel beter in marketing, mijn zoon Martijn veel beter in de inkoop. Ík weet hoe je winkels moet runnen. Daar wil ik meer tijd voor hebben.”
Hij besloot een man van buiten Oger te vragen om zijn bedrijf te gaan leiden. Ook al omdat Sander en Martijn zich nu nog willen concentreren op hun huidige functie viel de keuze op Frans van der Kraan, die hij nog goed kende uit zijn jaren bij The Society Shop en Laura Ashley. Van der Kraan is niet van plan om nu met wilde expansieplannen Oger internationaal op de kaart te zetten. „Natuurlijk zijn er buiten Nederland mogelijkheden”, aldus de man die in januari 2010 begint en eerder hoge functies bij V&D en ABN Amro bekleedde. „Maar dat moet echt stapje voor stapje. En na uiterst zorgvuldige bestudering van de markt.”
Of, zoals Oger het zelf zegt: „Een olifant eet je ook plakje voor plakje. Tig winkels hebben zegt me niet zo veel.”
Ja, veelal wel. Maar het blijven de enige dassen waar ik blij mee ben.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn dat niet die dassen met kamelen, zeehondjes en soortgelijk vee?
Marinella is ook niet verkeerd..quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:29 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Herm'es heeft gewoon idd de mooiste dassen,
Wel lastig te krijgen! Ik moet sowieso eens wat meer rondkijken. Ik vind enkel de dikkere stoffen niet echt mooi en hou daarom zo van de "basis das" van Hermes, precies de stof die ik zoek. Als mensen tips heb voor andere merken met soortgelijke stof, laat maar horen!quote:Op zondag 15 november 2009 02:28 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Marinella is ook niet verkeerd..
En wat is betaalbaar?quote:Op donderdag 12 november 2009 12:07 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Ik ben erg blij met mijn C&J Handgrade's Selbourne en Belgrave. Beide aangeschaft via de Plal - Pediwear constructie voor een leuke prijs!
Mijn overhemden laat ik trouwens aanmeten bij Ettemadis (zit verstopt in een klein pandje in Amersfoort). Meneer Etemadi himself meet daar vakkundig al je maten op en gaat vervolgens zelf aan de slag in zijn atelier om het overhemd te maken. Geen gebruik van pas-shirts en er wordt niets doorgestuurd naar een grote fabriek o.i.d.. Tegen een meerprijs is handwerk mogelijk. De mogelijkheden qua stof keuzes, boorden, manchetten, knoopjes, etc. zijn bijna onbeperkt.
Wat mij betreft echt super bespoke shirts voor een betaalbare prijs!
Volgens de website ongeveer 140 euro ofzo? Best te doen vergeleken bij standaard merk-shirts. Pink is ook al snel zoiets, maar zit dan waarschijnlijk minder.quote:Op zondag 15 november 2009 18:38 schreef NJlo het volgende:
[..]
En wat is betaalbaar?
Leuk wordt dit, de dure smaak van je vader beginnen over te nemen..
Oh ik ging er niet vanuit dat ze een website zouden hebben! Dankje, zo te zien is English Cotton best heel goed te doen als een eerste instap in het maatwerk met 115-140 euries. Iemand ervaring met zijn Ready-to-Wear collectie?quote:Op zondag 15 november 2009 18:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens de website ongeveer 140 euro ofzo? Best te doen vergeleken bij standaard merk-shirts. Pink is ook al snel zoiets, maar zit dan waarschijnlijk minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |