abonnement Unibet Coolblue
pi_74628357
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:04 schreef Rbhp het volgende:
Leuk artikel.

Iemand ervaring bij Suit Supply? Een vriend van me werkt bij SS in de Rivierenbuurt. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding wel ok, maar betaal liever iets meer voor iets meer kwaliteit.
Volgens mij is het prima, hoewel ik hun overhemden vrij matig vind, zeker voor zo'n 60 euro. Ik vermoed dat ze hun geld verdienen met juist overhemden en anders "bijzaken". Enfin, volgens mij een goed aanbod verder, daarom groeien ze tenslotte ook zo. Ik vind hun pakken vaak iets te trendy, waardoor ik ze zelf na 1 jaar weer zat zou zijn. Maar goed, voor die prijs kan dat ook wel.

Goed model, goede prijs/kwaliteit, niet mijn ding.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74628459
Ok, thanks. Ik denk dat ze toch wel goed hun werk doen, maar belangrijker is dat je als koper weet wat je wilt.

Ik had een periode dat ik gek was op rtw van Daniel Hechter en McGregor. daar betaalde je dan 500 tot 900 euro voor. Weggegooid geld achteraf gezien, die dingen draag ik nooit meer.
No bad soldiers under a good leader
pi_74628622
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Rbhp het volgende:
Ok, thanks. Ik denk dat ze toch wel goed hun werk doen, maar belangrijker is dat je als koper weet wat je wilt.

Ik had een periode dat ik gek was op rtw van Daniel Hechter en McGregor. daar betaalde je dan 500 tot 900 euro voor. Weggegooid geld achteraf gezien, die dingen draag ik nooit meer.
Dat is het verraderlijke. Je denkt bij pakken altijd dat je een klassieke, tijdloze smaak heb en dus prima geld kunt uitgeven aan iets goeds. En dan kom je er een tijdje later toch achter dat je smaak verandert, net zoals dat bij alle mode het geval is. Je gaat van wijd naar slim fit, van bandplooi naar zonder, van "hoog water" naar hangend op de hak, etc, etc....

Daarom dus liever een "redelijk" bedrag neertellen en dan geen spijt hebben een jaar later

Maar goed, mijn dassen blijven tijdloos, hoop ik. Die dingen kosten een godsvermorgen (vind ik dan).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74629022
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:51 schreef Rbhp het volgende:
.
In China laat ik mijn overhemden en pakken maken bij WW Chan. http://www.wwchan.com
Deze zaak bevalt wel? Ik moet begin volgend jaar weer naar HK en ik wilde daar vorige keer al een maatpak laten maken, maar ik kon door de honderden shops echt niet uitzoeken waar ik nou iets kwalitatiefs kon krijgen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_74630249
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:49 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Magnanni vind ik zelf vaak een beetje 'net niet'. Maar ze zijn dan ook stukken vriendelijker geprijst dan bijv. Edward Green of de C&J Handgrade serie. C&J vind ik zelf toch wel echt top qua prijs/kwaliteit verhouding. De Engelse merken zijn alleen wat behoudender.
Ik ben erg blij met mijn C&J Handgrade's Selbourne en Belgrave. Beide aangeschaft via de Plal - Pediwear constructie voor een leuke prijs!

Mijn overhemden laat ik trouwens aanmeten bij Ettemadis (zit verstopt in een klein pandje in Amersfoort). Meneer Etemadi himself meet daar vakkundig al je maten op en gaat vervolgens zelf aan de slag in zijn atelier om het overhemd te maken. Geen gebruik van pas-shirts en er wordt niets doorgestuurd naar een grote fabriek o.i.d.. Tegen een meerprijs is handwerk mogelijk. De mogelijkheden qua stof keuzes, boorden, manchetten, knoopjes, etc. zijn bijna onbeperkt.

Wat mij betreft echt super bespoke shirts voor een betaalbare prijs!
pi_74630414
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:07 schreef JaapTrekhaak het volgende:

[..]

Ik ben erg blij met mijn C&J Handgrade's Selbourne en Belgrave. Beide aangeschaft via de Plal - Pediwear constructie voor een leuke prijs!

Mijn overhemden laat ik trouwens aanmeten bij Ettemadis (zit verstopt in een klein pandje in Amersfoort). Meneer Etemadi himself meet daar vakkundig al je maten op en gaat vervolgens zelf aan de slag in zijn atelier om het overhemd te maken. Geen gebruik van pas-shirts en er wordt niets doorgestuurd naar een grote fabriek o.i.d.. Tegen een meerprijs is handwerk mogelijk. De mogelijkheden qua stof keuzes, boorden, manchetten, knoopjes, etc. zijn bijna onbeperkt.

Wat mij betreft echt super bespoke shirts voor een betaalbare prijs!
Mooie schoenen! Dat zaakje klinkt goed, jammer dat het niet om de hoek zit... Ik heb wel binnenkort een afspraak in Amersfoort, misschien proberen wat tijd te rekken ergens...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74638153
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:27 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Deze zaak bevalt wel? Ik moet begin volgend jaar weer naar HK en ik wilde daar vorige keer al een maatpak laten maken, maar ik kon door de honderden shops echt niet uitzoeken waar ik nou iets kwalitatiefs kon krijgen.
Een van de beste in HK, in heel azie eigenlijk. Ze hebben ook een zaak in Shanghai, maar ik hoef dat gewoon niet. Afhankelijk van de fabric ben je op zijn minst 750 euro kwijt. Ik ben een fan van English fabric en gebruik veelal Holland & Sherry. Prijs voor een maatpak inclusief maatwerk en stof (super 180's) kost je dan ongeveer 1500 euro. Overhemden zijn 120 tot 150 euro per stuk. Ik hoop dat je uitkomt qua tijd.

Jaap, vwb Ettemadis, hoeveel tijd neemt het maken van zo'n shirt in beslag? Ik zou het wel graag proberen, maar kom altijd tijd tekort als ik in Nederland ben. Edit: net gekeken op de site, 2 tot 3 weken, het zou prettig zijn als dat iets sneller kon zodat ik de volgende keer alleen de stof hoef door te geven. English cotton voor 140 euro is ok. Ook even de rtw collectie checken dan maar. Kan het wel proberen met de maten die ik hier al heb. Dat worden leuke kerstkado'tjes.
No bad soldiers under a good leader
pi_74642115
Ken iemand toevallig ook een goede in Singapore?
pi_74651315
@Rbhp: Het maken van zo'n shirt neemt inderdaad ongeveer twee tot drie weken in beslag. Echter had ik ook begrepen dat dit enigszins bespoedigd kon worden (tegen betaling). Anders moet je even met hen contact opnemen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 02:42:59 #85
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74655504
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef Fastmatti het volgende:
Ken iemand toevallig ook een goede in Singapore?
Dit is wellicht een goede:

Mohan's Custom Tailors Category : Tailors-Men's
Address : 14 Scotts Rd #02-73 Far East Plaza Singapore 228213
Telephone : 6732 3892

Mohan heeft zowel lokale als buitenlandse klanten. Veel van mijn vrienden gaan bij Mohan langs, feedback: "suits fit like a glove".

Jaap, thanks! Ik zal ze een mailtje sturen, ben namelijk 2 weken in Nederland eind of begin dit jaar.
No bad soldiers under a good leader
pi_74657800
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 02:42 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Dit is wellicht een goede:

Mohan's Custom Tailors Category : Tailors-Men's
Address : 14 Scotts Rd #02-73 Far East Plaza Singapore 228213
Telephone : 6732 3892

Mohan heeft zowel lokale als buitenlandse klanten. Veel van mijn vrienden gaan bij Mohan langs, feedback: "suits fit like a glove".

Jaap, thanks! Ik zal ze een mailtje sturen, ben namelijk 2 weken in Nederland eind of begin dit jaar.
Dat weet je zeker?
pi_74673474
quote:
Oger wil ’oude gevoel’ terug in zijn imperium

NA TWINTIG JAAR WEER TERUG NAAR DE BASIS

door GIEL TEN BOSCH

AMSTERDAM – Pakkenman Oger Lusink treedt na twintig jaar terug als algemeen directeur van zijn bedrijf Oger. Hij geeft de voorzittershamer aan Frans van der Kraan, met wie hij in de jaren ’80 de ene na de andere Society Shop opende. Niet vanwege de crisis, en de 62-jarige ’godfather van de PC’ gaat het ook geenszins rustiger aan doen. De zelfbenoemde missionaris van de Italiaanse mode verlaat de bestuurskamer om zich weer meer op de winkelvloer te bewegen. „Retailen is detailen, Frans gaat zich met de grote lijnen bezighouden, zoals met warenhuizen als Harrods en Bergdorf Goodman die onze pakken willen. Ik ga weer het oude gevoel terugbrengen in de winkels.”

’Donald Duck-sokken onder een pak, tenenkrommend’

Oger – iedereen noemt hem bij de voornaam – weet het nog goed. Met een nostalgische blik in de ogen en een glimlach om de lippen vertelt hij in de viproom boven de winkel in de PC Hooftstraat (wijlen Pim Fortuyn paste hier zijn ’premierspak’ de vrijdag voor hij werd vermoord) over de opening van zijn winkel, in 1989. „De hele PC stond vol. We hebben overal champagne moeten halen omdat er tekort was. Zelfs uit het Concertgebouw. En het is niet meer rustig geweest.”
En dan te bedenken dat het Oger-label – de eigen pakkenlijn – uit nood is ontstaan. Geen merk wilde zaken met Oger doen, uit angst voor zijn voormalige werkgever The Society Shop, die met een boycot dreigde als iemand wél met hem in zee ging. „Daardoor zijn we een merk geworden. We lieten de pakken en shirts maken in Italiaanse ateliers en daarna vonden prachtige Napolitaanse merken als Attolini en Borrelli ook hun weg naar de winkel. Mijn missie is altijd geweest om de Italiaanse stijl naar Nederland te brengen. Dat is gelukt.”
Gemakkelijk was dat niet. Met ingehouden woede zag hij Nederlandse topmannen met manchetten tot over hun knokkels bij de gate op Schiphol staan. „Dat shirt was niet bij mij gekocht, maar dan zei ik ’kom naar mijn zaak, dan maak ik uw overhemd op maat’. Geen gezicht. Ik heb wel eens de ceo van een groot Nederlands bedrijf in het vliegtuig zien zitten met Donald Duck-sokken onder zijn pak. Tenenkrommend. Een pak kopen hóéft niet vervelend te zijn. Dat kan ook om vier uur met een glaasje wijn of champagne. Het draait om service. Wim Duisenberg kwam hier vroeger binnen, plofte in een stoel en zei: ’geef me een krantje en een sigaretje’. Dan zochten we wat mooie dingen voor hem uit.” Het pakkenimperium van Oger – ¤30 miljoen omzet met zaken in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Haarlem en Antwerpen en sinds een maand probeert hij via Enschede de Duitse markt te veroveren – is uitgegroeid tot een begrip. Politici, zakenmannen en prinsen lopen de deur plat. De voetballers van Ajax, PSV en Feyenoord zitten in een Ogerpak in de bus naar uitwedstrijden. En onlangs hingen het Britse warenhuis Harrods en het Amerikaanse Bergdorf Goodman aan de lijn. Ook zij willen de door zijn zoon Martijn ontworpen ’Dressed For Success’-lijn gaan verkopen.


• Oger Lusink naast zijn opvolger Frans van der Kraan(r ) en achter zijn zoons Martijn (l) en Sander.
FOTO: FRANK DE RUITER


De wisseling van de wacht heeft volgens Oger dan ook niets te maken met de economische crisis, hoewel ook zijn bedrijf daar vanzelfsprekend door wordt geraakt.
De duurdere producten als Santoni-schoenen vliegen nog steeds de winkel uit, maar ook Oger Red Suits van ¤298 gaan goed. Het middensegment loopt een stuk langzamer.
Deze zomer liep Oger door de winkels en zag dat verslapping dreigde. „Luiheid en verwaandheid lagen op de loer. Ik kan heel veel dingen een beetje. Mijn zoon Sander is veel beter in marketing, mijn zoon Martijn veel beter in de inkoop. Ík weet hoe je winkels moet runnen. Daar wil ik meer tijd voor hebben.”
Hij besloot een man van buiten Oger te vragen om zijn bedrijf te gaan leiden. Ook al omdat Sander en Martijn zich nu nog willen concentreren op hun huidige functie viel de keuze op Frans van der Kraan, die hij nog goed kende uit zijn jaren bij The Society Shop en Laura Ashley. Van der Kraan is niet van plan om nu met wilde expansieplannen Oger internationaal op de kaart te zetten. „Natuurlijk zijn er buiten Nederland mogelijkheden”, aldus de man die in januari 2010 begint en eerder hoge functies bij V&D en ABN Amro bekleedde. „Maar dat moet echt stapje voor stapje. En na uiterst zorgvuldige bestudering van de markt.”
Of, zoals Oger het zelf zegt: „Een olifant eet je ook plakje voor plakje. Tig winkels hebben zegt me niet zo veel.”
bron
  zaterdag 14 november 2009 @ 03:39:25 #88
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74687545
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat weet je zeker?
Foutje.
Begin volgend jaar denk ik toch maar.
No bad soldiers under a good leader
pi_74703713
Goed, even mijn wardrobe voor werk wat ge-update vandaag. Rondje Jermyn Street en snelle stop op New Bond Street, heerlijk.

Een paar Crockett & Jones Alex. Vond ze simpel, zaten heerlijk en prijs was okee, 290 pond.



Daarna niet gestopt, maar nog even langs Eduard Green. Erg mooie schoenen, maar nul service in de zaak op dat moment en dan heb ik er al geen zin meer in. Aan het einde gestopt bij Crocket & Jones. Aldaar toch overstag gegaan voor een zwarte schoen, volgens mij de Newton. In ieder geval, beetje hetzelfde als hun meest populaire model, maar dan iets eleganter (puntiger) en met een zool uit twee stukken. Was iets duurder wel, maar ze wisten me natuurlijk te paaien met een complete schoenen poetsset... sucker...



Op terugweg dus gestopt bij Hermes voor een das, uiteindelijk een simpele rode stip op donkerblauw genomen. Beetje saai, maar ik heb al teveel dassen die nogal in het oog springen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74704440
Mooie aankopen Drive-r. De Alex van C&J vind ik zelf ook een mooi model. Persoonlijk zou ikzelf echter voor een bruintint gaan.

Maar goed, ik begrijp dat het in jouw geval anders ligt gezien je werk. Of liever gezegd, het land waar je jouw werk uitoefent.
pi_74705931
Herm'es heeft gewoon idd de mooiste dassen,
pi_74708735
Zijn dat niet die dassen met kamelen, zeehondjes en soortgelijk vee?
pi_74711788
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn dat niet die dassen met kamelen, zeehondjes en soortgelijk vee?
Ja, veelal wel. Maar het blijven de enige dassen waar ik blij mee ben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74712322
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:29 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Herm'es heeft gewoon idd de mooiste dassen,
Marinella is ook niet verkeerd..
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_74720966
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:28 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Marinella is ook niet verkeerd..
Wel lastig te krijgen! Ik moet sowieso eens wat meer rondkijken. Ik vind enkel de dikkere stoffen niet echt mooi en hou daarom zo van de "basis das" van Hermes, precies de stof die ik zoek. Als mensen tips heb voor andere merken met soortgelijke stof, laat maar horen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74721462
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:07 schreef JaapTrekhaak het volgende:

[..]

Ik ben erg blij met mijn C&J Handgrade's Selbourne en Belgrave. Beide aangeschaft via de Plal - Pediwear constructie voor een leuke prijs!

Mijn overhemden laat ik trouwens aanmeten bij Ettemadis (zit verstopt in een klein pandje in Amersfoort). Meneer Etemadi himself meet daar vakkundig al je maten op en gaat vervolgens zelf aan de slag in zijn atelier om het overhemd te maken. Geen gebruik van pas-shirts en er wordt niets doorgestuurd naar een grote fabriek o.i.d.. Tegen een meerprijs is handwerk mogelijk. De mogelijkheden qua stof keuzes, boorden, manchetten, knoopjes, etc. zijn bijna onbeperkt.

Wat mij betreft echt super bespoke shirts voor een betaalbare prijs!
En wat is betaalbaar?

Leuk wordt dit, de dure smaak van je vader beginnen over te nemen..
pi_74721544
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:38 schreef NJlo het volgende:

[..]

En wat is betaalbaar?

Leuk wordt dit, de dure smaak van je vader beginnen over te nemen..
Volgens de website ongeveer 140 euro ofzo? Best te doen vergeleken bij standaard merk-shirts. Pink is ook al snel zoiets, maar zit dan waarschijnlijk minder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74724006
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens de website ongeveer 140 euro ofzo? Best te doen vergeleken bij standaard merk-shirts. Pink is ook al snel zoiets, maar zit dan waarschijnlijk minder.
Oh ik ging er niet vanuit dat ze een website zouden hebben! Dankje, zo te zien is English Cotton best heel goed te doen als een eerste instap in het maatwerk met 115-140 euries. Iemand ervaring met zijn Ready-to-Wear collectie?
pi_74733011
Inderdaad, voor nog geen 150 euro kan je een heel leuk shirt laten maken bij Ettemadis.

Ik heb trouwens geen ervaring met hun RTW collectie. Probeer eens een shirt uit en laat ons weten hoe de kwaliteit en pasvorm is, zou ik zeggen .
  maandag 16 november 2009 @ 04:40:42 #100
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74738746
Ik ben zo fucking verdrietig. Wat een lul ben ik. Vandaag in de regen geen taxi kunnen bemachtigen dus maar naar het metrostation gelopen. Met regenachtig weer draag ik altijd een oude paar schoenen en draag dan mijn 'echte' schoenen in een tasje bij me. Op de een of andere manier ben ik het tasje, al lopen kwijtgeraakt, ik had hem aan het handvat van mn plu gehangen en bij het card swipen ben ik hem denk ik kwijtgeraakt. Het zijn mijn favoriete monk strap schoenen, donkerbruin, in Tokyo gehaald afgelopen Kerst en hebben me 490 euro gekost. Ik kan wel janken. En ik heb ze nog wel in zo'n goede staat gehouden na 1 jaar dragen.

Zucht... en ik kan al niet eenvoudig aan mooie schoenen komen in Shanghai.
Ik ga aankomend weekend naar HK en ga dan een nieuwe tailor proberen die een collega heeft aangeraden. http://www.jantzentailor.com/ Schijnt heel erg goed te zijn.
No bad soldiers under a good leader
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')