Nee mijn gevoel zegt dat ze nog verder gaan dalen. Bij 1,30 koop ik. De AEX gaat keihard op z'n bek vallen de komende weken. We krijgen een W-scenario: eerst omlaag > omhoog > omlaag > omhoog. 400 puntenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:20 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen stap in! Vandaag nog! Sluit even een extra hypotheek af etc, zit je helemaal gebakken over een paar jaar!
Inderdaad, -19,32% nu zelfs al.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Dave7 het volgende:
Ja hoop dat ik geen invloed heb gehad op het uiteindelijke besluit van rapaille.....
ik denk eerder aan 277 of 260, let op het Macd signaal die geeft binnen enkele dagen een negatieve doorkruising af als het zo doorgaat , bovendien breekt de uptrend line van DJ vandaag of morgen en dan kan het nog sneller gaanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:43 schreef m0m0 het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal doen, maar ik zit al short vanaf de ±330 zo'n beetje.Zodra de 290~295 aangetikt wordt, dan is alles de deur uit en ING inkopen voor ±7/8.
Wat denken jullie gaan we < 290?
Het kan toch geen vrije val naar beneden zijn, daar is het sentiment te goed voor. Na een dag of 3/4 van rode cijfers, willen de beleggers toch wel eens een beetje inkopen doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:46 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik denk eerder aan 277 of 260, let op het Macd signaal die geeft binnen enkele dagen een negatieve doorkruising af als het zo doorgaat , bovendien breekt de uptrend line van DJ vandaag of morgen en dan kan het nog sneller gaan
Nee, heb ING nooit gehad, ik wil alleen zeggen dat het een risicovol aandeel is. Als het goed gaat heb je mazzel en misschien dik rendement, zo niet dan niet!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:30 schreef overflow- het volgende:
[..]
Nee mijn gevoel zegt dat ze nog verder gaan dalen. Bij 1,30 koop ik. De AEX gaat keihard op z'n bek vallen de komende weken. We krijgen een W-scenario: eerst omlaag > omhoog > omlaag > omhoog. 400 punten. We zitten in de ergste recessie sinds '30 en mensen doen alsof hun neus bloedt.
Ik ben pas 18 dus niks te hypotheek. Ik zet gewoon m'n stufi in om te laten zien hoe belachelijk dat is.
Heb jij soms ING gekocht?
Waarom daarna wel helemaal door het putje dan? Is het sentiment dan ineens heel slecht?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:51 schreef m0m0 het volgende:
Het kan toch geen vrije val naar beneden zijn, daar is het sentiment te goed voor. Na een dag of 3/4 van rode cijfers, willen de beleggers toch wel eens een beetje inkopen doen.
Kan het niet zo zijn dat we richting de ~300 om een laatste stuiptrekking te maken richting de 310? Om vervolgens helemaal door het putje te gaan? Dat lijkt mij eerder waarschijnlijker.
Dan wil je toch juist inspelen op het moment dat de indices door het putje gaan en niet die laatste 10 punten willen pakken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:51 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Het kan toch geen vrije val naar beneden zijn, daar is het sentiment te goed voor. Na een dag of 3/4 van rode cijfers, willen de beleggers toch wel eens een beetje inkopen doen.
Kan het niet zo zijn dat we richting de ~300 om een laatste stuiptrekking te maken richting de 310? Om vervolgens helemaal door het putje te gaan? Dat lijkt mij eerder waarschijnlijker.
tja je moet handelen op je gevoel , mijn gevoel zegt dat er weer aardige paniek in de markt zit, hier verkoopt het ander krijg je niet zulke uitslagen. de richting is duidelijk niet meer alleen omhoog dat wil niet zeggen dat er best nog wel dagen zijn die goed omhoog gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:51 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Handelen op gevoelquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef edwinh het volgende:
[..]
tja je moet handelen op je gevoel , mijn gevoel zegt dat er weer aardige paniek in de markt zit, hier verkoopt het ander krijg je niet zulke uitslagen. de richting is duidelijk niet meer alleen omhoog dat wil niet zeggen dat er best nog wel dagen zijn die goed omhoog gaan.
Heel slim van je. De kans dat Wavin verbubbelt lijkt me eens stuk groter dan ING. Het concensusoordeel = hold.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:53 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Nee, heb ING nooit gehad, ik wil alleen zeggen dat het een risicovol aandeel is. Als het goed gaat heb je mazzel en misschien dik rendement, zo niet dan niet!
Omdat iedereen erop gericht is dat de beurs richting de 280 gaat. Soort van self-fulfilling prophecy.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom daarna wel helemaal door het putje dan? Is het sentiment dan ineens heel slecht?
In 2000 was iedereen erop gericht dat de aex richting de 1000 zou gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:02 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Omdat iedereen erop gericht is dat de beurs richting de 280 gaat. Soort van self-fulfilling prophecy.
Handelen op gevoel, go with the flow, Ride the wave. Allemaal leuke woorden, maar alsnog maak je deze beslissingen op basis van allerlei uitkomende cijfers en verwachtingen.quote:
Je moet je gevoel juist uitschakelen met handelen, en niet je gevoel je handelen laten beïnvloeden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:05 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Handelen op gevoel, go with the flow, Ride the wave. Allemaal leuke woorden, maar alsnog maak je deze beslissingen op basis van allerlei uitkomende cijfers en verwachtingen.
Andere tijd andere omgevingsfactoren. Toen was er sprake van een black swan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:04 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In 2000 was iedereen erop gericht dat de aex richting de 1000 zou gaan.
Nee, die geeft alleen langere termijn weer, handelen doe ik op grafieken met een stuk kortere termijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:09 schreef anboni het volgende:
[..]
Handelen/voorspellen op basis van grafiekjes van 80 jaar geleden
Echter is de emotie hetzelfde gebleven in die tachtig jaar, dus in mijn ogen is dat zo gek nog niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:09 schreef anboni het volgende:
[..]
Handelen/voorspellen op basis van grafiekjes van 80 jaar geleden
Ligt er in mijn ogen aan of het uiteindelijk een volledig software-bedrijf wordt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:41 schreef LXIV het volgende:
De vraag bij TOmTOm is: is het nog wel een groeiaandeel? Of raakt die navigatiemarkt langzaam verzadigd, komen er steeds meer alternatieve aanbieders en daalt de marge per product?
Want als dat zo is dan is de huidige K/W van TT niet gerechtvaardigd.
Een vriend van me werkt bij TT. Die hardware, de kastjes, is helemaal niet interessant. Die worden in China gemaakt voor iedereen die ze wil. Het gaat om de software, de innovatie en de beste kaarten en data. Daar is Tomtom wel heel erg goed in. Maar of ze daarmee nu zo enorm veel winst kunnen blijven maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:55 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ligt er in mijn ogen aan of het uiteindelijk een volledig software-bedrijf wordt.
De aparte kastjes gaan zeker verdwijnen, en al vrij snel (ik verwacht ongeveer 5 jaar), als ze daarmee doorgaan graven ze dus hun eigen graf.
En op software-gebied moeten ze dan blijven innoveren maar of dat mogelijk is...
De leverancier van de juiste GPS data is in mijn ogen essentieel, Ik dacht dat Teleatlas daar bijna een monopolie in heeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een vriend van me werkt bij TT. Die hardware, de kastjes, is helemaal niet interessant. Die worden in China gemaakt voor iedereen die ze wil. Het gaat om de software, de innovatie en de beste kaarten en data. Daar is Tomtom wel heel erg goed in. Maar of ze daarmee nu zo enorm veel winst kunnen blijven maken?
?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:00 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt een heel dramatisch verlies, maar eigenlijk is er maar een klein stukje van de top af hoor!
Zelf ga ik ook niet zo snel short, ik zit liever liquide en stap laag in.
Let wel dit is Shiller aan het woord en een heleboel mensen zijn het niet met hem eens.quote:Robert Shiller: "Some Areas Of The Country Look Like They Are In Bubble Territory"
Just headlines for now... but in light of the presumably good Case-Shiller data ealier, this is just confirmation that even the allegedly good data today is unsustainable:
( NAW ) 10/27 02:31PM YALE'S SHILLER: RECENT U.S. HOME PRICE GAINS MAY NOT BE SUSTAINABLE-REUTERS TELEVISION
10/27 02:45PM US home price gains may not be sustainable-Shiller NEW YORK, Oct 27 (Reuters) - The gains in U.S. home prices in recent months may not be sustainable and increases in some areas of the country look like they are in "bubble territory,"
TeleAtlas maakt plattegronden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:27 schreef henkway het volgende:
De leverancier van de juiste GPS data is in mijn ogen essentieel, Ik dacht dat Teleatlas daar bijna een monopolie in heeft.
En dat die na heel veel moeite eigendom van TT is
Wereldwijd zijn er drie aanbieders??
TT kan niet onbeperkt doorgroeien met betere kaarten maken. Simpelweg omdat de kwaliteit van kaarten afhangt van de hoeveelheid arbeid die er ingestopt wordt. Het groeipotentieel zit hem vooral in het smartreading. Ik denk dat vooral de transportsector er enorme baat bij heeft. Vooralsnog worden er veel wiskundigen ingezet om routes te optimaliseren. Als je dat aan een stuk software kan uitbesteden is dat enorm kostenbesparend.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:06 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
TeleAtlas maakt plattegronden.
Dat wordt weer bedreigd door initiatieven als OpenStreetMap
Omdat de markt efficient is en je nooit weet of er wel of geen rebound komt. Als particulier ga je meestal toch nat met derivaten, op de lange termijn loopt de tijd eruit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef m0m0 het volgende:
[..]
?
Vanwaar de keuze van je strategie? Het is zowat gratis geld wat je laat liggen.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet niet wie mij in Beursvloer 117 adviseerde om niet short te gaan op TT? Gelukkig ben ik koppig, en heb ik het toch gedaan.![]()
![]()
ik heb gedeeltelijk hetzelfde gedaan. Uitgaande van TA analyses verwacht ik alleen morgen of overmorgen alweer groene borden, gezien de daling die we nu hebben nog niet heel speciaal is. Vraag me dan ook af of het verstandig is om per AEX waardes van 20 punten lager steeds 10% bij te kopen, jezelf af vragen in hoeverre hij nog verder zou moeten of kunnen dalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:37 schreef LXIV het volgende:
De verleiding is groot om op deze dip te kopen. Maar gezien de toppen van afgelopen weken zitten we nog niet eens zo heel erg laag! Het is de stand van een maandje terug.
Ga dus niet meteen weer vol erin, maar wacht af wat er komen gaat. Ik ben nu met 15% ingestapt en ga door totdat de AEX op 270-280 staat.
Beursvloer 118: Euro zet top, beurscrash begonnen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet niet wie mij in Beursvloer 117 adviseerde om niet short te gaan op TT? Gelukkig ben ik koppig, en heb ik het toch gedaan.![]()
![]()
Gestaffeld in- en verkopen is niks meer dan een manier van spreiden. Minder optimale winsten, maar ook minder grote verliezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik heb gedeeltelijk hetzelfde gedaan. Uitgaande van TA analyses verwacht ik alleen morgen of overmorgen alweer groene borden, gezien de daling die we nu hebben nog niet heel speciaal is. Vraag me dan ook af of het verstandig is om per AEX waardes van 20 punten lager steeds 10% bij te kopen, jezelf af vragen in hoeverre hij nog verder zou moeten of kunnen dalen.
Als de beurs beneden de 300 staat koop ik sowieso weer wat bij.
toch wel heeeeeeeel toevallig dat het nu net boven die 3700 blijft.......quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:14 schreef Dave7 het volgende:
Transports blijft hangen boven bodem van 2-10-2009......![]()
Handel is net een uurtje onderweg, en jij praat al over een hogere bodem.. Volgens mij storten we gewoon verder komende weken..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:35 schreef Dave7 het volgende:
[..]
toch wel heeeeeeeel toevallig dat het nu net boven die 3700 blijft.......dus hogere bodem, dus komende week verder omhoog?
Is een foutje van de koersleverancier van de telegraaf volgens mij, bij Binck komt deze volumespike niet voor.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:39 schreef LXIV het volgende:
Check deze grafiek eens!
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ing_groep/?tabid=bedrijven&tab=7&streaming=true
Wie heeft er 20M aandelen gedumpt om 12:40, en is dit daadwerkelijk gebeurd?
NYR, AA, MT en UMI brengen allemaal goeie cijfers naar buiten (stijgende vraag, heropstarting infrastructuur,...) , toch gaan ze zwaar naar beneden vandaag. Ik denk dat die aandelen de eerste gaan zijn om terug naar boven te gaan (en hard in't begin).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:48 schreef Rapaille het volgende:
Wat denken jullie over MT? Goede cijfers, zien ook al tekenen van herstel. Koers is alleen maar gezakt.
Ik denk dat ik long instap, maar ik kijk het nog heel even aan.
Het lijkt namelijk dat ik bepaald nieuws heb gemist, waardoor de daling van 5% verklaart kan worden.
Cijfers zijn niet echt goed, omzet meer gedaald dan analisten hadden verwacht en ook EBITDA niet beter dan verwacht.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:48 schreef Rapaille het volgende:
Wat denken jullie over MT? Goede cijfers, zien ook al tekenen van herstel. Koers is alleen maar gezakt.
Ik denk dat ik long instap, maar ik kijk het nog heel even aan.
Het lijkt namelijk dat ik bepaald nieuws heb gemist, waardoor de daling van 5% verklaart kan worden.
3,686.28quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:40 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Handel is net een uurtje onderweg, en jij praat al over een hogere bodem.. Volgens mij storten we gewoon verder komende weken..
randstad!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:59 schreef beertenderrr het volgende:
nou wie wordt morgen de tomtom van vandaag?
Dat hoop ik wel, zodat er nog een gedeelte van af kan en ik een plukje kan aanschaffenquote:
ben benieuwdquote:
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:39 schreef LXIV het volgende:
Check deze grafiek eens!
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ing_groep/?tabid=bedrijven&tab=7&streaming=true
Wie heeft er 20M aandelen gedumpt om 12:40, en is dit daadwerkelijk gebeurd?
als er morgen niet nog een zulks bericht komt herstelt ie wel weerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:15 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ben benieuwd
put-optie vandaag op randstad = goed idee?
en zal tomtom nog verder zakken, net als ing eerder deze week deed na een flinke daling?
mwah, ik durf het niet aan..... maar als iemand een pistool op m'n hoofd zou zetten tja... dan puts!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:15 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ben benieuwd
put-optie vandaag op randstad = goed idee?
ja dat is wel zuur, in maart had je ze voor een tientjequote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, zodat er nog een gedeelte van af kan en ik een plukje kan aanschaffen
Enige waar ik het met eens kan zijn is dat de dollar gaat aansterken, verder vooral niet doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:23 schreef Terrorizer het volgende:
Wat vinden jullie trouwens ervan om nu voorzichtig aandelen in te slaan op de NASDAQ?
Mijn gedachte om dit te gaan doen is (1) de koersverloop NASDAQ loopt (meestal) voor op de DJ en daarmee ook op de meeste indices. Dus een herstel zal daar dan ook eerder op reageren. (2) De huidige dollarkoers is laag ten opzichte van de euro. Hiermee zijn de aandelen in de VS nog 'goedkoper' en je pakt gelijk ook een stukje dollarspeculatie mee. Ok, dat laatste moet je maar net willen. Maar ik denk persoonlijk dat door dollar wel weer een stukje op zal leven.
Graag de mening van de experts hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |