Ligt er in mijn ogen aan of het uiteindelijk een volledig software-bedrijf wordt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:41 schreef LXIV het volgende:
De vraag bij TOmTOm is: is het nog wel een groeiaandeel? Of raakt die navigatiemarkt langzaam verzadigd, komen er steeds meer alternatieve aanbieders en daalt de marge per product?
Want als dat zo is dan is de huidige K/W van TT niet gerechtvaardigd.
Een vriend van me werkt bij TT. Die hardware, de kastjes, is helemaal niet interessant. Die worden in China gemaakt voor iedereen die ze wil. Het gaat om de software, de innovatie en de beste kaarten en data. Daar is Tomtom wel heel erg goed in. Maar of ze daarmee nu zo enorm veel winst kunnen blijven maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:55 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ligt er in mijn ogen aan of het uiteindelijk een volledig software-bedrijf wordt.
De aparte kastjes gaan zeker verdwijnen, en al vrij snel (ik verwacht ongeveer 5 jaar), als ze daarmee doorgaan graven ze dus hun eigen graf.
En op software-gebied moeten ze dan blijven innoveren maar of dat mogelijk is...
De leverancier van de juiste GPS data is in mijn ogen essentieel, Ik dacht dat Teleatlas daar bijna een monopolie in heeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een vriend van me werkt bij TT. Die hardware, de kastjes, is helemaal niet interessant. Die worden in China gemaakt voor iedereen die ze wil. Het gaat om de software, de innovatie en de beste kaarten en data. Daar is Tomtom wel heel erg goed in. Maar of ze daarmee nu zo enorm veel winst kunnen blijven maken?
?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:00 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt een heel dramatisch verlies, maar eigenlijk is er maar een klein stukje van de top af hoor!
Zelf ga ik ook niet zo snel short, ik zit liever liquide en stap laag in.
Let wel dit is Shiller aan het woord en een heleboel mensen zijn het niet met hem eens.quote:Robert Shiller: "Some Areas Of The Country Look Like They Are In Bubble Territory"
Just headlines for now... but in light of the presumably good Case-Shiller data ealier, this is just confirmation that even the allegedly good data today is unsustainable:
( NAW ) 10/27 02:31PM YALE'S SHILLER: RECENT U.S. HOME PRICE GAINS MAY NOT BE SUSTAINABLE-REUTERS TELEVISION
10/27 02:45PM US home price gains may not be sustainable-Shiller NEW YORK, Oct 27 (Reuters) - The gains in U.S. home prices in recent months may not be sustainable and increases in some areas of the country look like they are in "bubble territory,"
TeleAtlas maakt plattegronden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:27 schreef henkway het volgende:
De leverancier van de juiste GPS data is in mijn ogen essentieel, Ik dacht dat Teleatlas daar bijna een monopolie in heeft.
En dat die na heel veel moeite eigendom van TT is
Wereldwijd zijn er drie aanbieders??
TT kan niet onbeperkt doorgroeien met betere kaarten maken. Simpelweg omdat de kwaliteit van kaarten afhangt van de hoeveelheid arbeid die er ingestopt wordt. Het groeipotentieel zit hem vooral in het smartreading. Ik denk dat vooral de transportsector er enorme baat bij heeft. Vooralsnog worden er veel wiskundigen ingezet om routes te optimaliseren. Als je dat aan een stuk software kan uitbesteden is dat enorm kostenbesparend.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:06 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
TeleAtlas maakt plattegronden.
Dat wordt weer bedreigd door initiatieven als OpenStreetMap
Omdat de markt efficient is en je nooit weet of er wel of geen rebound komt. Als particulier ga je meestal toch nat met derivaten, op de lange termijn loopt de tijd eruit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef m0m0 het volgende:
[..]
?
Vanwaar de keuze van je strategie? Het is zowat gratis geld wat je laat liggen.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet niet wie mij in Beursvloer 117 adviseerde om niet short te gaan op TT? Gelukkig ben ik koppig, en heb ik het toch gedaan.![]()
![]()
ik heb gedeeltelijk hetzelfde gedaan. Uitgaande van TA analyses verwacht ik alleen morgen of overmorgen alweer groene borden, gezien de daling die we nu hebben nog niet heel speciaal is. Vraag me dan ook af of het verstandig is om per AEX waardes van 20 punten lager steeds 10% bij te kopen, jezelf af vragen in hoeverre hij nog verder zou moeten of kunnen dalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:37 schreef LXIV het volgende:
De verleiding is groot om op deze dip te kopen. Maar gezien de toppen van afgelopen weken zitten we nog niet eens zo heel erg laag! Het is de stand van een maandje terug.
Ga dus niet meteen weer vol erin, maar wacht af wat er komen gaat. Ik ben nu met 15% ingestapt en ga door totdat de AEX op 270-280 staat.
Beursvloer 118: Euro zet top, beurscrash begonnen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet niet wie mij in Beursvloer 117 adviseerde om niet short te gaan op TT? Gelukkig ben ik koppig, en heb ik het toch gedaan.![]()
![]()
Gestaffeld in- en verkopen is niks meer dan een manier van spreiden. Minder optimale winsten, maar ook minder grote verliezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik heb gedeeltelijk hetzelfde gedaan. Uitgaande van TA analyses verwacht ik alleen morgen of overmorgen alweer groene borden, gezien de daling die we nu hebben nog niet heel speciaal is. Vraag me dan ook af of het verstandig is om per AEX waardes van 20 punten lager steeds 10% bij te kopen, jezelf af vragen in hoeverre hij nog verder zou moeten of kunnen dalen.
Als de beurs beneden de 300 staat koop ik sowieso weer wat bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |