abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74145488
Ik kan Wavin niet vinden bij orders bij alex. Heeft iemand hetzelfde probleem?
pi_74145592
TomTom gaat lekker
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:37:36 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74145707
De verleiding is groot om op deze dip te kopen. Maar gezien de toppen van afgelopen weken zitten we nog niet eens zo heel erg laag! Het is de stand van een maandje terug.
Ga dus niet meteen weer vol erin, maar wacht af wat er komen gaat. Ik ben nu met 15% ingestapt en ga door totdat de AEX op 270-280 staat.
The End Times are wild
pi_74145734
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:34 schreef wormtrein het volgende:
TomTom gaat lekker
stond zonet op bijna -20%
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:41:08 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74145841
De vraag bij TOmTOm is: is het nog wel een groeiaandeel? Of raakt die navigatiemarkt langzaam verzadigd, komen er steeds meer alternatieve aanbieders en daalt de marge per product?
Want als dat zo is dan is de huidige K/W van TT niet gerechtvaardigd.
The End Times are wild
pi_74145892
ik hoopte op een groene dag vandaag, zodat ik weer in kon stappen met aex put
had gister mn put325 verkocht, vandaag staat ie toch echt weer 600 euro hoger
naja winst is winst
nu maar even afwachten, na zoveel dagen verlies ga ik niet nog short.
pi_74146294
SenP enkele dagen onder de 1050 sluiten en we krijgen hommeles
  Redactie Frontpage woensdag 28 oktober 2009 @ 12:55:45 #108
4530 crew  Crazy Harry
pi_74146359
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:41 schreef LXIV het volgende:
De vraag bij TOmTOm is: is het nog wel een groeiaandeel? Of raakt die navigatiemarkt langzaam verzadigd, komen er steeds meer alternatieve aanbieders en daalt de marge per product?
Want als dat zo is dan is de huidige K/W van TT niet gerechtvaardigd.
Ligt er in mijn ogen aan of het uiteindelijk een volledig software-bedrijf wordt.
De aparte kastjes gaan zeker verdwijnen, en al vrij snel (ik verwacht ongeveer 5 jaar), als ze daarmee doorgaan graven ze dus hun eigen graf.
En op software-gebied moeten ze dan blijven innoveren maar of dat mogelijk is...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:00:22 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74146558
Het lijkt een heel dramatisch verlies, maar eigenlijk is er maar een klein stukje van de top af hoor!

Zelf ga ik ook niet zo snel short, ik zit liever liquide en stap laag in.
The End Times are wild
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:02:09 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74146614
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:55 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ligt er in mijn ogen aan of het uiteindelijk een volledig software-bedrijf wordt.
De aparte kastjes gaan zeker verdwijnen, en al vrij snel (ik verwacht ongeveer 5 jaar), als ze daarmee doorgaan graven ze dus hun eigen graf.
En op software-gebied moeten ze dan blijven innoveren maar of dat mogelijk is...
Een vriend van me werkt bij TT. Die hardware, de kastjes, is helemaal niet interessant. Die worden in China gemaakt voor iedereen die ze wil. Het gaat om de software, de innovatie en de beste kaarten en data. Daar is Tomtom wel heel erg goed in. Maar of ze daarmee nu zo enorm veel winst kunnen blijven maken?
The End Times are wild
pi_74147546
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een vriend van me werkt bij TT. Die hardware, de kastjes, is helemaal niet interessant. Die worden in China gemaakt voor iedereen die ze wil. Het gaat om de software, de innovatie en de beste kaarten en data. Daar is Tomtom wel heel erg goed in. Maar of ze daarmee nu zo enorm veel winst kunnen blijven maken?
De leverancier van de juiste GPS data is in mijn ogen essentieel, Ik dacht dat Teleatlas daar bijna een monopolie in heeft.
En dat die na heel veel moeite eigendom van TT is
Wereldwijd zijn er drie aanbieders??
pi_74148042
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:00 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt een heel dramatisch verlies, maar eigenlijk is er maar een klein stukje van de top af hoor!

Zelf ga ik ook niet zo snel short, ik zit liever liquide en stap laag in.
?

Vanwaar de keuze van je strategie? Het is zowat gratis geld wat je laat liggen.
pi_74148863
quote:
Robert Shiller: "Some Areas Of The Country Look Like They Are In Bubble Territory"

Just headlines for now... but in light of the presumably good Case-Shiller data ealier, this is just confirmation that even the allegedly good data today is unsustainable:

( NAW ) 10/27 02:31PM YALE'S SHILLER: RECENT U.S. HOME PRICE GAINS MAY NOT BE SUSTAINABLE-REUTERS TELEVISION
10/27 02:45PM US home price gains may not be sustainable-Shiller NEW YORK, Oct 27 (Reuters) - The gains in U.S. home prices in recent months may not be sustainable and increases in some areas of the country look like they are in "bubble territory,"
Let wel dit is Shiller aan het woord en een heleboel mensen zijn het niet met hem eens.

Het moge duidelijk zijn dat hij zijn uitlatingen doet aan de hand van zijn eigen Shiller index. Ik blijf even afwachten en hoop dat hij gelijk krijgt omdat ik mijn beursanalyse ook voornamelijk baseer op zijn bubbletheorie.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  Redactie Frontpage woensdag 28 oktober 2009 @ 14:06:08 #114
4530 crew  Crazy Harry
pi_74148970
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:27 schreef henkway het volgende:
De leverancier van de juiste GPS data is in mijn ogen essentieel, Ik dacht dat Teleatlas daar bijna een monopolie in heeft.
En dat die na heel veel moeite eigendom van TT is
Wereldwijd zijn er drie aanbieders??
TeleAtlas maakt plattegronden.
Dat wordt weer bedreigd door initiatieven als OpenStreetMap
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_74149185
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:06 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

TeleAtlas maakt plattegronden.
Dat wordt weer bedreigd door initiatieven als OpenStreetMap
TT kan niet onbeperkt doorgroeien met betere kaarten maken. Simpelweg omdat de kwaliteit van kaarten afhangt van de hoeveelheid arbeid die er ingestopt wordt. Het groeipotentieel zit hem vooral in het smartreading. Ik denk dat vooral de transportsector er enorme baat bij heeft. Vooralsnog worden er veel wiskundigen ingezet om routes te optimaliseren. Als je dat aan een stuk software kan uitbesteden is dat enorm kostenbesparend.
Greece
pi_74149385
Ik weet niet wie mij in Beursvloer 117 adviseerde om niet short te gaan op TT? Gelukkig ben ik koppig, en heb ik het toch gedaan.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:32:55 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74150043
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:41 schreef m0m0 het volgende:

[..]

?

Vanwaar de keuze van je strategie? Het is zowat gratis geld wat je laat liggen.
Omdat de markt efficient is en je nooit weet of er wel of geen rebound komt. Als particulier ga je meestal toch nat met derivaten, op de lange termijn loopt de tijd eruit.

Liquide zitten vind ik geen probleem. Daar verlies je eigenlijk niks op. Komt er onverwacht een stijging dan is het jammer dat je dat misloopt.
The End Times are wild
pi_74150341
9:38 AM Current weakness in stocks "feels different to any of the pullbacks witnessed in recent months," analyst Cameron Peacock says, and suggests it might be time to begin booking profits. "We're starting to see stronger value and volumes on the down days, which is encouraging for the bear camp and indicates a level of heightened conviction amongst sellers."
pi_74150489
Ik wil eigenlijk wel weer eens een BB-schijfdiagram zien met de gewogen industrieelementen van de S&P. Ben benieuwd in hoeverre dat veranderd is sinds maart.
Greece
pi_74151082
Huizenverkopen US 402K, 443K was verwachting.
pi_74151521
Transports blijft hangen boven bodem van 2-10-2009......

[ Bericht 51% gewijzigd door Dave7 op 28-10-2009 15:23:35 ]
pi_74151590
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet niet wie mij in Beursvloer 117 adviseerde om niet short te gaan op TT? Gelukkig ben ik koppig, en heb ik het toch gedaan.
Goede les hieruit, altijd naar je eigen gevoel luisteren!!
pi_74151629
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:37 schreef LXIV het volgende:
De verleiding is groot om op deze dip te kopen. Maar gezien de toppen van afgelopen weken zitten we nog niet eens zo heel erg laag! Het is de stand van een maandje terug.
Ga dus niet meteen weer vol erin, maar wacht af wat er komen gaat. Ik ben nu met 15% ingestapt en ga door totdat de AEX op 270-280 staat.
ik heb gedeeltelijk hetzelfde gedaan. Uitgaande van TA analyses verwacht ik alleen morgen of overmorgen alweer groene borden, gezien de daling die we nu hebben nog niet heel speciaal is. Vraag me dan ook af of het verstandig is om per AEX waardes van 20 punten lager steeds 10% bij te kopen, jezelf af vragen in hoeverre hij nog verder zou moeten of kunnen dalen.

Als de beurs beneden de 300 staat koop ik sowieso weer wat bij.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 oktober 2009 @ 15:22:49 #124
862 Arcee
Look closer
pi_74151856
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Rapaille het volgende:
Beursvloer 118: Euro zet top, beurscrash begonnen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:24:50 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74151938
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ik heb gedeeltelijk hetzelfde gedaan. Uitgaande van TA analyses verwacht ik alleen morgen of overmorgen alweer groene borden, gezien de daling die we nu hebben nog niet heel speciaal is. Vraag me dan ook af of het verstandig is om per AEX waardes van 20 punten lager steeds 10% bij te kopen, jezelf af vragen in hoeverre hij nog verder zou moeten of kunnen dalen.

Als de beurs beneden de 300 staat koop ik sowieso weer wat bij.
Gestaffeld in- en verkopen is niks meer dan een manier van spreiden. Minder optimale winsten, maar ook minder grote verliezen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')