quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:56 schreef Genius-F het volgende:
Rode wijn, oke. Maar geen Risotto lusten
quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:58 schreef D. het volgende:
Ik ben ook niet dol op Risotto, maar daar had ik TS niets van laten merken
quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Vrouwen die wijn voor mannen kopen...
Voor de rest terechte klacht.
Er is niks mis met mannen die tijdens een diner rode wijn drinken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik meld me ook aanquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:00 schreef stamppot het volgende:
* Ik kom wel een keer risotto bij je eten
Wat vind je daar zo verkeerd aan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Er is niks mis met mannen die tijdens een diner rode wijn drinken.
Bier drinken doe je maar in de kroeg, of na het eten. Ik heb wel altijd een kratje staan voor mannen die langs komen. Maar er wordt hier geen bier tijdens een diner gedronken.
Wat is er nou weer mis met bier? Gewoon in een vaasje is best netjes.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Bier drinken doe je maar in de kroeg, of na het eten. Ik heb wel altijd een kratje staan voor mannen die langs komen. Maar er wordt hier geen bier tijdens een diner gedronken.
Bij een goede indische rijsttafel hoort bier hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik heb geen bier glazen in huis, en zo'n bier fles op tafel is echt geen porum vind ik. Maarja met zo'n opmerking krijg ik waarschijnlijk alle mannen over me heen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:06 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met bier? Gewoon in een vaasje is best netjes.
Dan waterquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Wat voor vlees zat er bij de risotto?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je onbeschoft wilt doen, dan moet je zo'n gezicht trekken. Net een klein kind.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef Brainfish het volgende:
Als er íets is wat je nooit moet doen bij een diner, dan is het wel een vieze bek trekken als het eten opgediend wordt.
Had een vork in zijn oog gestoken ofzo.
Kalfsbiefstuk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Wat voor vlees zat er bij de risotto?
Ergens klopt dat ook wel. Maar mannen drinken gewoon (tenminste ik dan ) liever bier dan rode wijn. En om het hem wat leuker te maken (zeker als je hem leuk vind) offer je je een beetje op en geef je hem bier.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik heb geen bier glazen in huis, en zo'n bier fles op tafel is echt geen porum vind ik. Maarja met zo'n opmerking krijg ik waarschijnlijk alle mannen over me heen.
Bij een goede maaltijd vind ik ook geen bier horen, daar drink je uiteraard wijn bij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik heb geen bier glazen in huis, en zo'n bier fles op tafel is echt geen porum vind ik. Maarja met zo'n opmerking krijg ik waarschijnlijk alle mannen over me heen.
Ja, dan whiskey, vodka, cola of water, maar geen wijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om wat een ander graag drinkt, niet wat leuk staat op de tafel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Weet je wat leuk staat op een tafel?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:12 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om wat een ander graag drinkt, niet wat leuk staat op de tafel.
Ja dat dus zegmaar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:12 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om wat een ander graag drinkt, niet wat leuk staat op de tafel.
?quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:55 schreef L.no het volgende:
Geen rijst lusten?
Wow, dat zulke mensen nog bestaan..
Niet mee eens, als iemand zijn of haar best heeft gedaan om een puike, culinair correcte, maaltijd op tafel te zetten, dan zal je het godverdomme ook opvreten. Als je het type macdonalds en bier bent dan heb je niets te zoeken bij het aanrecht.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:12 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Geen zeikerd, meer een romanticus.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef mstx het volgende:
TS is gewoon een zeikerd. Geen bier tijdens het eten.![]()
Groot gelijk dus dat die jongen zo snel mogelijk weg wilde.
Als je dat echt wil zijn er vast genoeg aanmeldingenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef ynuhh het volgende:
... krijg ik waarschijnlijk alle mannen over me heen.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:13 schreef Drinky het volgende:
[..]
Weet je wat leuk staat op een tafel?
Een clown
Snap je 'm?
Niets mis mee hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef Bob-B het volgende:
Als je het type macdonalds en bier bent dan heb je niets te zoeken bij het aanrecht.
wat schattig.quote:
Je moet rijst ook niet als gerecht eten gâk, je moet het met iets eten, zoals vleesch of kip of visquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
?
Rijst is het goorste gerecht ooit, droog kut spel met 0 smaak. Ja je moet er saus of iets dergelijks over doen, jammer alleen dat die saus ook goor is vaak.
Alleen nasi van de chinees is te eten, maar voor de rest
Rijst droog kutspul?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
?
Rijst is het goorste gerecht ooit, droog kut spel met 0 smaak. Ja je moet er saus of iets dergelijks over doen, jammer alleen dat die saus ook goor is vaak.
Dit. Ik krijg die faalrijst ook niet door mijn keel. De klacht is nog steeds terecht heur. Als ik bij een ander eet en ik krijg rijst, dan eet ik het gewoon op.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
?
Ach, ik zou niet weten waarom je de etiquette allemaal zo strikt zou nemen. Als je lekker kookt voor iemand en die drinkt daar graag bier bij, wie ben jij dan om wijn te schenken omdat je dat er zelf bij vind horen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Niet mee eens, als iemand zijn of haar best heeft gedaan om een puike, culinair correcte, maaltijd op tafel te zetten, dan zal je het godverdomme ook opvreten. Als je het type macdonalds en bier bent dan heb je niets te zoeken bij het aanrecht.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:06 schreef hugecooll het volgende:
Hij wilde duidelijk de maaltijd overslaan en gelijk aan het toetje beginnen
Dat dus, en niet iedereen houdt van wijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ach, ik zou niet weten waarom je de etiquette allemaal zo strikt zou nemen. Als je lekker kookt voor iemand en die drinkt daar graag bier bij, wie ben jij dan om wijn te schenken omdat je dat er zelf bij vind horen?
Je kan talloze verschillende sauzen op zetten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:00 schreef stamppot het volgende:
* Ik kom wel een keer risotto bij je eten
Als je zo doorgaat begint dalijk de PM sessie tussen jou en TS.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:18 schreef stamppot het volgende:
Sowieso, bier is lekker hoor maar k heb liever een lekker wijntje bij goed eten.
Hey.quote:
Je had de H weg kunnen laten, dan had het nog droger geweestquote:
Precies, als man zijnde kun je echt wel wat hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:59 schreef Aethereal het volgende:
Sowieso, als je bij iemand gaat eten, dan ga je toch geen vies gezicht trekken als iemand wat voor je gekookt hebt, en eet/drink je het gewoon op?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Je had de H weg kunnen laten, dan had het nog droger geweest
Zo droog ... als rijst *instant-rimshot*quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Die uit van die blauwe pakken uit de supermarkt, en jij?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:17 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Rijst droog kutspul?Wat voor rijst eet jij
?
Nee, want stel je eens voor dat mensen verschillende voorkeuren wat eten betreft hebbenquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:55 schreef L.no het volgende:
Geen rijst lusten?
Wow, dat zulke mensen nog bestaan..
Ik vond het zo ook best wel droog anders.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen omdat ik niemand persoonlijk ken dat dat niet lust?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:25 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Nee, want stel je eens voor dat mensen verschillende voorkeuren wat eten betreft hebben
Maar als je wijn echt niet lust, kan ik het snappen. Want dat kan je niet zomaar opdrinken dan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Precies, als man zijnde kun je echt wel wat hebben.
Ach Jesus, ben je er zo één?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Wat is er romantisch aan wijn? Kaarsen: ja. Maanlicht: ja. Ruisende zee: ja. Wijn: nee.quote:
Nou dan vindt ie jou in elk geval wel lekker, je moet alleen nooit voor hem willen koken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef ynuhh het volgende:
Hij heeft trouwens al wel zijn excuses aangeboden gisteren. Hij heeft gevraagd hoe hij het goed kon maken. Eigenlijk heb ik het wel gehad met die jongen.
Dit op tafel bedoel je?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ach Jesus, ben je er zo één?
En nee, ik drink geen bier tijdens het eten. Ik drink sowieso praktisch geen bier, alleen in de kroeg, zo eens in de maand ofzo. Whiskey:
Maar voor bij het eten: doe mij maar gewoon frisdrank of vruchtensap.
Lozen dan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef ynuhh het volgende:
Hij heeft trouwens al wel zijn excuses aangeboden gisteren. Hij heeft gevraagd hoe hij het goed kon maken. Eigenlijk heb ik het wel gehad met die jongen.
Ja, maar vraag er dan verdomme gewoon om. En ga er niet vies naar zitten kijken. Ik heb al wel bij een andere man gewoon druivensap in een wijnglas gedaan, dat vond ik zelf wel een goede oplossing.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ach Jesus, ben je er zo één?
En nee, ik drink geen bier tijdens het eten. Ik drink sowieso praktisch geen bier, alleen in de kroeg, zo eens in de maand ofzo. Whiskey:
Maar voor bij het eten: doe mij maar gewoon frisdrank of vruchtensap.
enkel en alleen omdat die het eten en drinken niet lust?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef ynuhh het volgende:
Vruchtensap is: jus d'orange (sinaasappelsap voor de boerenlullen onder ons), appelsap, ananassap, perensap, etc. Doodnormale zaak hoor, knul.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:30 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Dit op tafel bedoel je?
[ afbeelding ]
TVP dus. Laat de afloop nog even horen!quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef ynuhh het volgende:
True, true; dan ben je inderdaad wel een Arie als je als een kleuter een vies gezicht gaat trekken. Met jou kan ik praten!quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:30 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ja, maar vraag er dan verdomme gewoon om.
Nee, hij is een kleuter. En echte mannen zijn geen kleuters; contrary to popular belief among women zouden de Britten zeggen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:31 schreef Goofisch het volgende:
[..]
enkel en alleen omdat die het eten en drinken niet lust?
Dat is wel lullig. Mss is het naast dat die een andere voorkeur heeft wel een toffe dude?
Eigenlijk he...had je net zo goed even van tevoren kunnen vragen of hij hetgeen jij wilde bereiden wel lust.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef ynuhh het volgende:
Ja inderdaad. Misschien moet TS niet zo kortzichtig zijn zeg. Als ik op date moest met iemand als haar, koos ik voor palliatieve sedatie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:31 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Dat is wel lullig. Mss is het naast dat die een andere voorkeur heeft wel een toffe dude?
Eens. Verder niet al te veel over vallen. Als je hierna verder er niks meer van wilt weten ligt dat toch aan jou niet aan die gast. Hij bood nota bene zijn excuses aan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eigenlijk he...had je net zo goed even van tevoren kunnen vragen of hij hetgeen jij wilde bereiden wel lust.
Bullshit.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:34 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Eens. Verder niet al te veel over vallen. Als je hierna verder er niks meer van wilt weten ligt dat toch aan jou niet aan die gast. Hij bood nota bene zijn excuses aan.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:31 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Vruchtensap is: jus d'orange (sinaasappelsap voor de boerenlullen onder ons), appelsap, ananassap, perensap, etc. Doodnormale zaak hoor, knul.
Een ondankbare hond gaat niet later zijn excuses bieden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:35 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Bullshit.
1: Het is een onddankbare hond.
2: Hij is een kleuter met communicatieproblemen.
Ik zou lachen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:35 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Ik moest gewoon denken aan yogidrink op tafel
Ook zo romantisch.
"Wil je rode of witte wijn? , Yogi drink graag"
Dat dus. En als de andere partij het dan laat zitten, dat is wel erg zeikerig hoor. Je kunt overal wel over vallen. Doet me een beetje denken aan take me out, wijven die een gast om bepaalde schoenen/sokken/whatever afwijzen. Like, wtf mên?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:36 schreef L.no het volgende:
[..]
Een ondankbare hond gaat niet later zijn excuses bieden.
Ik wou het een verrassing houden, en met dit gerecht speel je al aardig op save dacht ik. Ik had ook een gerecht met zeeduivel kunnen maken maar dan is de kans alleen maar kleiner dat die gene het lust.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eigenlijk he...had je net zo goed even van tevoren kunnen vragen of hij hetgeen jij wilde bereiden wel lust.
Je had kunnen vragen van welk soort eten hij houdt, zonder specifiek te vermelden wat je ging makenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:39 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik wou het een verrassing houden, en met dit gerecht speel je al aardig op save dacht ik. Ik had ook een gerecht met zeeduivel kunnen maken maar dan is de kans alleen maar kleiner dat die gene het lust.
De tering, inderdaad. Ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Die gast is zeker homo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:40 schreef Skylark. het volgende:
Oh wacht, TS is lekker.
Wat een mongool, die kerel. Eet gewoon wat je aangeboden krijgt. Met zo'n tafeldame eet ik zelfs teennagels.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:40 schreef Skylark. het volgende:
Oh wacht, TS is lekker.
Wat een mongool, die kerel. Eet gewoon wat je aangeboden krijgt. Met zo'n tafeldame eet ik zelfs teennagels.
Hoe moeilijk kan het zijn om patat met frikandellen in de frituurpan te gooien? Maar neeee, het moet weer "speciaal" zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:39 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik wou het een verrassing houden, en met dit gerecht speel je al aardig op save dacht ik. Ik had ook een gerecht met zeeduivel kunnen maken maar dan is de kans alleen maar kleiner dat die gene het lust.
Ik heb na het 'diner' wel gevraagd of hij toevallig een allergie heeft, maar dit was niet het geval.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je had kunnen vragen van welk soort eten hij houdt, zonder specifiek te vermelden wat je ging makenDat hij geen rijst lust is enigszins vreemd, maar je kan het hem moeilijk aanrekenen.
Verder zou je hem kunnen vragen waarom hij er niks over gezegd heeft en er alleen maar vies naar keek, misschien heeft hij er een goede reden voor (hij wilde je niet beledigen?)
Waarschijnlijk wilde hij je niet beledigen dan en kent hij je nog niet goed genoeg om te weten hoe je op kritiek op het door jou voorgeschotelde voedsel zou reagerenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:46 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik heb na het 'diner' wel gevraagd of hij toevallig een allergie heeft, maar dit was niet het geval.
Hij zei, dat hij niet van rijst hield. Wat ik toch een beetje kortzichtig vind, aangezien risotto toch anders smaakt. Probeer het dan op z'n minst. Detail is trouwens wel dat hij nog nooit risotto gehad heeft en er nog nooit van gehoord had.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:48 schreef griekjeee het volgende:
Gaf hij nog een reden op toen hij zijn excuses aanbood?
Nog nooit van risotto gehoord?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:51 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Hij zei, dat hij niet van rijst hield. Wat ik toch een beetje kortzichtig vind, aangezien risotto toch anders smaakt. Probeer het dan op z'n minst. Detail is trouwens wel dat hij nog nooit risotto gehad heeft en er nog nooit van gehoord had.
Mja, oké het is vaag. Maar zoals iemand hier al eerder zei, weet weet is het voor de rest een ontzettend leuke gast. Of zo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:51 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Hij zei, dat hij niet van rijst hield. Wat ik toch een beetje kortzichtig vind, aangezien risotto toch anders smaakt. Probeer het dan op z'n minst. Detail is trouwens wel dat hij nog nooit risotto gehad heeft en er nog nooit van gehoord had.
En dan een recept meegeven voor het geval je eens komt etenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:57 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik zou overigens wel zelf aan gegeven hebben dat ik kieskeurig ben met eten als ik hem was, though.
Hij heeft al zelfde schoenmaat.quote:
Ik ben bijvoorbeeld vegetarisch, dat vermeld ik altijd wel even van te voren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan een recept meegeven voor het geval je eens komt eten
Inderdaad. En zo hoort het toch ook, of is je vriendje te autistisch om te communiceren met je, TS?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:02 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld vegetarisch, dat vermeld ik altijd wel even van te voren.
Nee, we komen op 3.7 (!) uit.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:01 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Hij heeft al zelfde schoenmaat.![]()
![]()
![]()
Blijkbaar wordt rijst niet altijd voorgeschoteld bij hem en misschien vindt hij de meeste dingen wél lekker dat hij het niet nodig vond om het te melden. ik zeg maar wat eh.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:06 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Inderdaad. En zo hoort het toch ook, of is je vriendje te autistisch om te communiceren met je, TS?
Dat is weer wat anders. Sowieso is het tegenwoordig steeds meer een kwestie van "putting the pussy on the pedestal"; foute gang van zaken als je het mij vraagt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat dus. En als de andere partij het dan laat zitten, dat is wel erg zeikerig hoor. Je kunt overal wel over vallen. Doet me een beetje denken aan take me out, wijven die een gast om bepaalde schoenen/sokken/whatever afwijzen. Like, wtf mên?
Dat dus.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:40 schreef Skylark. het volgende:
Oh wacht, TS is lekker.
Ja, maar dan kan hij natuurlijk wel even van de rijst, sorry Risotto, proeven en bij de wijn kan hij zeggen (dat dit kan in Nederland) dat hij hier niet zo van houdt. Beter dan een vies gezicht trekken (quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:12 schreef L.no het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt rijst niet altijd voorgeschoteld bij hem en misschien vindt hij de meeste dingen wél lekker dat hij het niet nodig vond om het te melden. ik zeg maar wat eh.
Ik moet zeggen dat ik vegetarisme wel iets belangrijker vind om te melden dan rijst niet lusten, vlees zit immers bijna overal bij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:06 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Inderdaad. En zo hoort het toch ook, of is je vriendje te autistisch om te communiceren met je, TS?
Mja, dat heeft niets te maken met van te voren melden dat je iets niet lust.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:15 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan hij natuurlijk wel even van de rijst, sorry Risotto, proeven en bij de wijn kan hij zeggen (dat dit kan in Nederland) dat hij hier niet zo van houdt. Beter dan een vies gezicht trekken ().
Ik denk dat ik ook een beetje verkeerd begrepen ben. Ik vind het inderdaad een beetje raar als iemand van tevoren zegt dat hij/zij niet lust, maar vegetarisch dat is inderdaad wat anders.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:16 schreef L.no het volgende:
[..]
Mja, dat heeft niets te maken met van te voren melden dat je iets niet lust.
Respect voor hem om dan toch nog op te bellen de volgende dag.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:17 schreef griekjeee het volgende:
Wie weet was het ventje hartstikke zenuwachtig.En nu heeft ie het nog verkloot ook.
Mja, hij dacht natuurlijk anders is alles voor niks geweest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Respect voor hem om dan toch nog op te bellen de volgende dag.
Het komt inderdaad wel een tikkie vreemd over als je wordt uitgenodigd om ergens te komen eten en je noemt een hele lijst met dingen op die je niet lustquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:18 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een beetje verkeerd begrepen ben. Ik vind het inderdaad een beetje raar als iemand van tevoren zegt dat hij/zij niet lust, maar vegetarisch dat is inderdaad wat anders.
Het was een verrassing, dus hij kon sowieso niet van te voren melden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:18 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een beetje verkeerd begrepen ben. Ik vind het inderdaad een beetje raar als iemand van tevoren zegt dat hij/zij niet lust, maar vegetarisch dat is inderdaad wat anders.
"Hey, wil je komen eten vanavond"quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het komt inderdaad wel een tikkie vreemd over als je wordt uitgenodigd om ergens te komen eten en je noemt een hele lijst met dingen op die je niet lust
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:27 schreef Aethereal het volgende:
[..]
"Hey, wil je komen eten vanavond"
"Ja lijkt me leuk. Ik houd alleen niet van zalm, tonijn, biefstuk, rijst, tomaat en liefst ook geen wijn."
"Ok dat kan. Tot vanavond dan hè."
Mensen met opvoeding doen dat idd....quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:59 schreef Aethereal het volgende:
Sowieso, als je bij iemand gaat eten, dan ga je toch geen vies gezicht trekken als iemand wat voor je gekookt hebt, en eet/drink je het gewoon op?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens is het fotoboek de moeite waard?Ik heb nog niet eens gekeken eigenlijk en dan mensen uitnodigen
Je kunt de gok wagen hoor, het is veilig.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens is het fotoboek de moeite waard?Ik heb nog niet eens gekeken eigenlijk en dan mensen uitnodigen
quote:
Whehehe, maar ik vind de TS wel gelijk hebben. Godskolere, lust TS Sushi? Ik heb daar volgens mij alleen maar pech mee, ik ken alleen maar vrouwen die allemaal lopen te zeiken dat ze vis niet lekker vinden en het maar stinkt...quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Je kunt de gok wagen hoor, het is veilig.
Dat is idd klachtwaardig, vrouwen die vis niet lekker vinden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[..]
Whehehe, maar ik vind de TS wel gelijk hebben. Godskolere, lust TS Sushi? Ik heb daar volgens mij alleen maar pech mee, ik ken alleen maar vrouwen die allemaal lopen te zeiken dat ze vis niet lekker vinden en het maar stinkt...Wat een volk ook met onderontwikkelde smaakpapillen zijn het ook..
En niet geloven dat de goeie "verse" vis gewoon niet stinkt en donders lekker is..
Volgens mij is het gewoon dat die trauma's hebben van vroeger, dat ze langs de markt lopen en toevallig die haring hebben geroken van 3 dagen oud die ook nog een hele dag heeft liggen rotten in de zon met een buitentemperatuur van 25c buiten...quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Dat is idd klachtwaardig, vrouwen die vis niet lekker vinden.
Sowieso mensen die vis niet lekker vinden, kun je nog harder falen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:45 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Dat is idd klachtwaardig, vrouwen die vis niet lekker vinden.
Kijk er is een verschil tussen gewoon eten en het eten van een diner. Als het eten niet zo bijzonder is dan is bier een prima drankje erbij. Echter bij eetdates is een (goede) fles wijn noodzakelijk voor het slagen van de date.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Hoe hard faal je wel niet als je teveel naar Gtst hebt gekeken en daardoor denkt dat een fles wijn een voorwaarde is voor een 'geslaagde' date.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:50 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Kijk er is een verschil tussen gewoon eten en het eten van een diner. Als het eten niet zo bijzonder is dan is bier een prima drankje erbij. Echter bij eetdates is een (goede) fles wijn noodzakelijk voor het slagen van de date.
Kortom, TS heeft een kansloze fokker gedate
En dat noemt zich dan "Rasechte Hollander"quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:49 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Sowieso mensen die vis niet lekker vinden, kun je nog harder falen?
Leuke topicwending, tvp.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:52 schreef Goofisch het volgende:
Ik heb vorige keer de gok gewaagd, had een mosselpan gemaakt voor een meisje die ik uitgenodigd had om te komen eten.
Compleet met alles erop en eraan natuurlijk. slam,brood, witte zoete wijn enz, (ik bier)
in eerste instantie keek ze wat vies, eenmaal die mosselen voor zich nog viezer. Ik zeg probeer het nou maar gewoon.
en ze vond het heerlijk. en oprecht., ze had die hele pan leeg
Mijn gedachten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:41 schreef Goofisch het volgende:
Conclusie.
TS is wel lief dat ze een hele maaltijd in mekaar wilt breien maar wil het zo perfectionistisch op haar manier doen dat het niet lekker uitpakt.
gevolg is dat TS de jongen geen 2de kans geeft wat ze eigenlijk wel moet doen.
Dat was ook mijn eerste gedachte...quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nooit gelukkig. Maar straks gaan mensen nog beweren dat cola lekker is bij een dinerquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:51 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Hoe hard faal je wel niet als je teveel naar Gtst hebt gekeken en daardoor denkt dat een fles wijn een voorwaarde is voor een 'geslaagde' date.
Het werkt meestal ook wel, gewoon expres niet vertellen wat er in zit. Oké, je moet wel een beetje peilen naar wat ze echt echt smerig vinden en wat ze gewoon niet kunnen eten vanwege allergie oid.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:52 schreef Goofisch het volgende:
Ik heb vorige keer de gok gewaagd, had een mosselpan gemaakt voor een meisje die ik uitgenodigd had om te komen eten.
Compleet met alles erop en eraan natuurlijk. slam,brood, witte zoete wijn enz, (ik bier)
in eerste instantie keek ze wat vies, eenmaal die mosselen voor zich nog viezer. Ik zeg probeer het nou maar gewoon.
Zoete witte wijn. Epic fail. IJsklontje erbij?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:52 schreef Goofisch het volgende:
Omdat dat lekker is bij dat eten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:00 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Zoete witte wijn. Epic fail. IJsklontje erbij?
Ik zit gewoon pepernoten te etenquote:
Dan vind ik het niet zo gek dat mensen zelfs in een sterrenrestaurant een biertje bij het eten bestellenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:05 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Omdat dat lekker is bij dat eten.
oestersausquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het werkt meestal ook wel, gewoon expres niet vertellen wat er in zit. Oké, je moet wel een beetje peilen naar wat ze echt echt smerig vinden en wat ze gewoon niet kunnen eten vanwege allergie oid.
Maar een beetje een verrassing houden is zeker niet verkeerd. Zeker als je meerdere mensen uitnodigt, want er zit er altijd wel eentje te zeiken als je de menu-kaart van te voren prijsgeeft. Dingen zoals Oestersaus zijn bijvoorbeeld heel gewoon in de Aziatische keuken, vervolgens krijg je commentaar, "Zo, dat was lekker!, waar had je dat sausje nou van gemaakt". Nou van Oestersaus, chili, soja, honing, etc.. en vervolgens kijken ze jeaan, zei je nou Oestersaus?
En dan is het voor mij ""
Ik meestal wel ja.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:06 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dan vind ik het niet zo gek dat mensen zelfs in een sterrenrestaurant een biertje bij het eten bestellen
Dan kan je beter naar het eetcafé op de hoek.quote:
Toch vind ik bier bestellen in een *-restaurant met *top* eten enigszins getuigen van lompheidquote:
QFT.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Toch vind ik bier bestellen in een *-restaurant met *top* eten enigszins getuigen van lompheid
Ik bedoel in zo'n restaurant, wordt met zorg de wijnen uitgezocht die het beste bij een gerecht passen en vervolgens zeg je van: Neh, doe mij maar een biertje? Hou het dan gewoon bij mineraalwater, zou ik zeggen. Verpest tenminste de smaak van het eten niet..
Je gaat toch voor je plezier ergens eten, of het nou prive of zakelijk is. Bovendien doven bier je smaakpapillen niet dus ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Toch vind ik bier bestellen in een *-restaurant met *top* eten enigszins getuigen van lompheid
Ik bedoel in zo'n restaurant, wordt met zorg de wijnen uitgezocht die het beste bij een gerecht passen en vervolgens zeg je van: Neh, doe mij maar een biertje? Hou het dan gewoon bij mineraalwater, zou ik zeggen. Verpest tenminste de smaak van het eten niet..
niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:22 schreef ArtyShock het volgende:
De date van TS was die avond gewoon lusteloos.
Trouwens, een vijf-sterrenrestaurant, waar vind je die?
Hey, ik zal je er heus niet om af fakkelen, als jij er bier bij wil drinken moet je dat allemaal zelf weten. En je zit er om te eten voor je plezier, dat klopt. Maar wijn is een aanvulling van het met plezier eten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:19 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Je gaat toch voor je plezier ergens eten, of het nou prive of zakelijk is. Bovendien doven bier je smaakpapillen niet dus ik zie het probleem niet.
mss is wijn idd toepasselijker. Maar ik moet het mijzelf wel lekker maken natuurlijk.
EN bier in een vaasje is niks mis mee.
Je hebt toch ook bierkenners? Doe maar niet alsof er maar 1 soort bier is ofzo.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hey, ik zal je er heus niet om af fakkelen, als jij er bier bij wil drinken moet je dat allemaal zelf weten. En je zit er om te eten voor je plezier, dat klopt. Maar wijn is daar een aanvulling van van het met plezier eten.
Het is niet voor niks zo dat de toprestaurants, wijn bij eten serveren. Ze hebben gastheren/hostessen met een wijnkennis waar je gewoon bang van wordt, alsof ze een hele opleiding erin gehad hebben om de juiste wijn bij het juiste eten te serveren. Daar zit gewoon tijd en moeite in. Bier bestellen vind ik dan een beetje not done en beetje respectloos tegen degene die voor je de wijn uitgezocht heeft..
Thuis of in een lokaal eetcafé is een ander verhaal...
Niet bij eten..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:27 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Je hebt toch ook bierkenners? Doe maar niet alsof er maar 1 soort bier is ofzo.
Ik ben zelf zo'n gastheer geweest in de betere restaurants en het gebeurd veel kan ik je vertellen. En meestal hebben ze gewoon een selectie wijn bij elk gerecht op de kaart. Maar toch word er vaak bier besteld. Niet iedereen is simpelweg dol op wijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hey, ik zal je er heus niet om af fakkelen, als jij er bier bij wil drinken moet je dat allemaal zelf weten. En je zit er om te eten voor je plezier, dat klopt. Maar wijn is een aanvulling van het met plezier eten.
Het is niet voor niks zo dat de toprestaurants, wijn bij eten serveren. Ze hebben gastheren/hostessen met een wijnkennis waar je gewoon bang van wordt, alsof ze een hele opleiding erin gehad hebben om de juiste wijn bij het juiste eten te serveren. Daar zit gewoon tijd en moeite in. Bier bestellen vind ik dan een beetje not done en beetje respectloos tegen degene die voor je de wijn uitgezocht heeft..
Thuis of in een lokaal eetcafé is een ander verhaal...
Over smaak valt niet te twisten, en dat het vaak gebeurd geloof ik best, eigen keus natuurlijk. Maar wijn voegt wel wat toe aan eten (je hoeft dan niet eens dol op wijn te zijn) dat vind ik met bier eenmaal niet..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:30 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Ik ben zelf zo'n gastheer geweest in de betere restaurants en het gebeurd veel kan ik je vertellen. En meestal hebben ze gewoon een selectie wijn bij elk gerecht op de kaart. Maar toch word er vaak bier besteld. Niet iedereen is simpelweg dol op wijn.
Klopt idd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten, en dat het vaak gebeurd geloof ik best, eigen keus natuurlijk. Maar wijn voegt wel wat toe aan eten (je hoeft dan niet eens dol op wijn te zijn) dat vind ik met bier eenmaal niet..
gebeurT, is met een t, in dit geval, jongeman.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten, en dat het vaak gebeurd geloof ik best, eigen keus natuurlijk. Maar wijn voegt wel wat toe aan eten (je hoeft dan niet eens dol op wijn te zijn) dat vind ik met bier eenmaal niet..
MEh, om half 1 s' nachts let ik er niet zo goed op, vind je het zo storend?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:58 schreef OeJ het volgende:
[..]
gebeurT, is met een t, in dit geval, jongeman.
Ik vind sushi heerlijk, net als vele andere vis gerechten. Ik hou alleen niet van haring.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[..]
Whehehe, maar ik vind de TS wel gelijk hebben. Godskolere, lust TS Sushi? Ik heb daar volgens mij alleen maar pech mee, ik ken alleen maar vrouwen die allemaal lopen te zeiken dat ze vis niet lekker vinden en het maar stinkt...Wat een volk ook met onderontwikkelde smaakpapillen zijn het ook..
En niet geloven dat de goeie "verse" vis gewoon niet stinkt en donders lekker is..
Wat is er mis met Fanta?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:18 schreef mazaru het volgende:
Wees blij dat je daar vanaf bent. Wat een onvolwassen en onbeschoft figuur.
Waarschijnlijk was die helemaal blij geweest met een biertje en een broodje shoarma.
Zo'n kind gun je toch een Fanta?
Met je maten zuip je bier, met een vrouw drink je wijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:51 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Hoe hard faal je wel niet als je teveel naar Gtst hebt gekeken en daardoor denkt dat een fles wijn een voorwaarde is voor een 'geslaagde' date.
Inderdaad, Ik ben niet echt dol op wijn, maar een glaasje wijn bij het eten kan inderdaad af en toe erg lekker zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zoete witte wijn met ijs? Lekker? Man drink dan gewoon frisdrank, want zoete witte wijn met ijs is gewoon in en in triest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:05 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Omdat dat lekker is bij dat eten.
Haring happen is misschien ook niet de beste optie voor een eerste kennismakingquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik vind sushi heerlijk, net als vele andere vis gerechten. Ik hou alleen niet van haring.
Doe mij maar:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Haring happen is misschien ook niet de beste optie voor een eerste kennismaking(Vond haring vroeger ook niet lekker) Sushi is wat dat betreft veel beter en neutraler van smaak. En eigenlijk ideaal voor een eerste kennismaking met vis. En kennelijk heeft niet iedereen dat in de gaten. Blijkbaar zit er bij velen nog iets vastgeroest in de hersenkwabben, dat vis stinkt. Sommigen zijn misschien wat sterker van smaak, maar dat is niet het equivalent van stinken. Daarom vind ik het ook jammer als je dan een mooi vis je geserveerd hebt dat vervolgens alleen de groenten eromheen opgegeten wordt en het visje blijft liggen, weer een beestje dat voor niks dood gaat en zo de prullenbak in verdwijnt..
Pluspunten voor de vrouw die wel vis lust..
Ik dacht eerder aan knoflook of satésaus bij de frietquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:21 schreef Maikuuul het volgende:
Duh, echte mannen gaan op hun eerste date naar de frituur en bestellen 2 friet met zuurvlees en mayonaise, en een frikandel speciaal. En nog 2 halve liters bier natuurlijk.
Neem je de kaarsen zelf mee of wat?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:21 schreef Maikuuul het volgende:
Duh, echte mannen gaan op hun eerste date naar de frituur en bestellen 2 friet met zuurvlees en mayonaise, en een frikandel speciaal. En nog 2 halve liters bier natuurlijk.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:25 schreef Gwywen het volgende:
Terechte klacht.
Ik vind sowieso: volwassenen die zeggen 'ik lust dit niet' niet erg volwassen overkomen.
Proef het dan gewoon even, en eet er niet zo veel van. Je rent toch niet meteen kokhalzend van tafel als je een hap neemt van iets dat je niet zo lekker vindt?
Ik had laatst een kind van 5 op bezoek dat ook niks lustte overigens. Het brood wat ik had was niet goed want de korst was te hard en de kleur was niet goed, het beleg klopte niet, fruit lustte ze niet (alleen dat wat ik niet in huis had lustte ze) snoepjes moest ze niet, dropjes ook niet, ik had de verkeerde koek in huis, mijn limonade was niet naar wens... ten slotte maar een liga aangeboden, die had ik wel liggen, "oh maar dat is liga met dat witte, die lust ik niet..."
Als je mij erwten voert doe ik dat wel hoor, heb ik een keer in een restaurant gezeten waarbij dit gebeurd is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:25 schreef Gwywen het volgende:
Terechte klacht.
Ik vind sowieso: volwassenen die zeggen 'ik lust dit niet' niet erg volwassen overkomen.
Proef het dan gewoon even, en eet er niet zo veel van. Je rent toch niet meteen kokhalzend van tafel als je een hap neemt van iets dat je niet zo lekker vindt?
Ik had laatst een kind van 5 op bezoek dat ook niks lustte overigens. Het brood wat ik had was niet goed want de korst was te hard en de kleur was niet goed, het beleg klopte niet, fruit lustte ze niet (alleen dat wat ik niet in huis had lustte ze) snoepjes moest ze niet, dropjes ook niet, ik had de verkeerde koek in huis, mijn limonade was niet naar wens... ten slotte maar een liga aangeboden, die had ik wel liggen, "oh maar dat is liga met dat witte, die lust ik niet..."
Nee joh lol, gewoon in de frituur zelf eten he, hangt altijd een romantische sfeer vind ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Neem je de kaarsen zelf mee of wat?![]()
Je zou toch bijna de neiging krijgen om zo'n kind te meppenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:25 schreef Gwywen het volgende:
Terechte klacht.
Romantische sfeer? Indringende frituurlucht bedoel je...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:28 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Nee joh lol, gewoon in de frituur zelf eten he, hangt altijd een romantische sfeer vind ik.
Kaarsen zijn daarom dus overbodig
Ach dat ligt er maar net aan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Romantische sfeer? Indringende frituurlucht bedoel je...
Bij ons hebben ze stoelen! Maar ik vind er geen sfeer hangen. Ff snel bikken en weg wezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:41 schreef Adelante het volgende:
Stoel aanschuifen in een frituur?Daar hebben ze toch alleen zitbanken?
Hierzo hebben ze stoelen en zitbanken ... denk ikquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:41 schreef Adelante het volgende:
Stoel aanschuifen in een frituur?Daar hebben ze toch alleen zitbanken?
Bedankt nu heb ik zin in een frikandel speciaalquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je zou toch bijna de neiging krijgen om zo'n kind te meppen![]()
Maar wat heb je dan gedaan? Kind terug naar d'r moeder gestuurd en verteld dat ze eens een keer wat anders op tafel moet zetten dan alleen maar elke dag Frietje met en Frikandel speciaal?
Ik wist uit ervaring dat deze jongen alcohol dronk, maar als geen alcohol dronk had ik voor druivensap gezorgd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef BlackRhino het volgende:
TS, wat had je gedaan als de persoon in spé geen alcohol dronk? Zoals ik bijvoorbeeld. Ik drink geen alcohol, dus ook geen rode wijn
quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:59 schreef Aethereal het volgende:
"Het kan me niet schelen dat het met liefde bereid is, deze smerige meuk vreet ik gewoon niet."quote:
Eten bij de frituur, dat is net zoals eten bij de Mc of BK of KFC cq. "hoerenlopen". Je gaat erheen omdat je ontzettend honger hebt, niet de gelegenheid hebt om te koken en heel snel weer ergens anders moet zijn. Je kan als een primaat gaan lopen schransenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:42 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze stoelen! Maar ik vind er geen sfeer hangen. Ff snel bikken en weg wezen.
Ja meid want druivensap lijkt net echte wijn, dan kunnen we heel kek een romantisch dinertje spelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:03 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik wist uit ervaring dat deze jongen alcohol dronk, maar als geen alcohol dronk had ik voor druivensap gezorgd.
Wel in de wc-pot hoop ik? Of heb je tollent staan rondkotsen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:27 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Als je mij erwten voert doe ik dat wel hoor, heb ik een keer in een restaurant gezeten waarbij dit gebeurd is.
Ik kreeg een grillmenu met dat erbij, helaas moest ik kokhalzend naar het toilet en alles lozen in het toilet...
Die kans komt wel weer. En druivensap lijkt nog aardig op rode wijn bij kaarslicht. En ik ben van mening dat bij een romantisch diner wijn hoort.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:14 schreef Thy... het volgende:
[..]
Ja meid want druivensap lijkt net echte wijn, dan kunnen we heel kek een romantisch dinertje spelen.![]()
Dat hij een vies gezicht trekt zonder iets te proeven getuigd niet erg van volwassenheid, maar jij hoort ook nog niet thuis bij de grote mensen. Dus geef hem lekker nog een kans, volgens mij passen jullie perfekt bij elkaar!
Ja, in de wc-potquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:14 schreef fockonfockoff het volgende:
[..]
Wel in de wc-pot hoop ik? Of heb je tollent staan rondkotsen?
Zeker nog niet heel vaak aziatisch gegeten? Daar is het vrij normaal om (bitter)bier bij scherpe gerechten te drinken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:04 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Mja ik ben net bij de mac geweest om even samen met de collega gezellig wat te babbelen zonder dat er nog meer collega's bij waren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Eten bij de frituur, dat is net zoals eten bij de Mc of BK of KFC cq. "hoerenlopen". Je gaat erheen omdat je ontzettend honger hebt, niet de gelegenheid hebt om te koken en heel snel weer ergens anders moet zijn. Je kan als een primaat gaan lopen schransenzonder dat er andere mensen erop letten, want voor de sfeer hoef je het niet te doen
![]()
Het isin het begin, als het je honger stilt, maar als je het eenmaal op hebt, zoek je het liefst het dichtstbijzijnde toilet op, om daar alles weer in te deponeren..
vervolgens ren je de die toko uit, omdat je niet met die primitieve monsters (lees kinderen met obesitas) opgescheept wil zitten of door je vrienden daar doodgevonden wil worden..
Nee.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:31 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Want zonder wijn is het niet romantisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:22 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Die kans komt wel weer. En druivensap lijkt nog aardig op rode wijn bij kaarslicht. En ik ben van mening dat bij een romantisch diner wijn hoort.
Dat hoeft dus echt niet, wat het romantisch maakt is de sfeer en niet het drinken of het voedselquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:22 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Die kans komt wel weer. En druivensap lijkt nog aardig op rode wijn bij kaarslicht. En ik ben van mening dat bij een romantisch diner wijn hoort.
Straks gaat ze nog naast d'r schoenen lopen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:42 schreef Tacobell het volgende:
*checkt fobo van ts*
Ik kom wel een keertje Risotto bij je eten.![]()
Hell, ik zou zelfs rode wijn voor je drinken.
En anders kun je altijd nog je nieuwe fok! fanschare aanspreken!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:22 schreef ynuhh het volgende:
Die kans komt wel weer.
Spinazie is iets wat ik echt niet graag eet, de ene keer moet ik het eten en de andere keer heeft mij moeder extra groente erbijquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik vind dat behoorlijk raar, iets niet eten...
Ik eet werkelijk alles, behalve insecten en dat soort dingen...
Het ene eet ik alleen minder graag dan het ander
Dat heeft gewoon met je opvoeding te maken, eten wat de pot schaft ! (hihi ik zei pot ! )
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:31 schreef Daywalk3r het volgende:
Goddomme ik had die wijn en die risotto toch snel opgehad om met jou het bed in te duiken! Lekker of niet lekker!
Sowieso jongetjes die dingen niet 'lusten'. Komop man.. een echte kerel probeert toch alles!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik vind dat behoorlijk raar, iets niet eten...
Ik eet werkelijk alles, behalve insecten en dat soort dingen...
Het ene eet ik alleen minder graag dan het ander
Dat heeft gewoon met je opvoeding te maken, eten wat de pot schaft ! (hihi ik zei pot ! )
Klopt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:45 schreef Mi_Mang het volgende:
Ik ken zo'n tjap die vroeger opgroeide met alleen aardappels, groente en een stukkie vlees. Echte Hollandse kost dus. Blijkt dat die moeder niks lustte en ook geen moeite deed om gevarieerd te koken. Nu gaat die tjap met mijn zus die wel aardig kan koken. Ging er opeens een hele nieuwe wereld voor hem open ook al wilt hij sommige gerechten niet eens proberen.
Wat ik wil zeggen is dat het vrijwel altijd aan de opvoeding ligt. Zoiets als smaak is maar deels genetisch bepaald volgens mij.
Het grappige is ook dat zij ( mensen zonder ontwikkeld smaakpalet) dit stellig ontkennen. Volgens mij werkt smaak wat muziek betreft volgens hetzelfde principe. Als je opgegroeid bent met enkel de muziek van Frans Bauer is de kans groot dat je later klassieke muziek niet kan waarderen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:59 schreef Smolderbeard het volgende:
[..]
Klopt.
Mensen met een kinderlijk, onderontwikkeld smaakpalet zijn over het algemeen verpest tijdens de opvoeding.
Ouders lustten zelf niets en varieerden niet en wat je ook vaak ziet is dat het kind de broek aan had in huis en tot de letter bepaalde wat er gegeten werd.
Daardoor ontwikkelen ze dus nooit het vermogen om complexe smaken te waarderen en krijg je mensen die als volwassene nog steeds laffe eters zijn en in een chique restaurant een speciale bijbestelling van patat en fucking drumsticks doen waardoor de chef zijn vertrouwen in de mensheid verliest.[ afbeelding ]
Niet mijn probleem maar ze missen een hoop.
waar mag ik aansluitenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:07 schreef Goofisch het volgende:
Aan het einde van dit topic heeft TS de keuze uit minimaal 100 fokkers die wel risotto willen komen eten bij TS
Spruitjes moet je bereiden met ketjap manisquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou het heeft niet helemaal met de opvoeding te maken, ik vond vis vroeger echt niet lekker dat is pas gekomen toen ik op mezelf ging wonen. Ik kreeg van m'n ouders echt van alles te eten, maar ik moet zeggen dat ik 9 van de 10 dingen die ik vroeger niet lekker vond, gewoon wel lust tegenwoordig. Het heeft ook een beetje met het ontwikkelen van je smaakpapillen, ik had ergens gelezen dat je als kind een veel sterker op smaken reageert en een veel beperkter smakenspectrum hebt. Bittere dingen zijn dan ook een hel voor kinderen, naarmate je groeit wordt dat smakenspectrum groter en je leert ook wat meer dingen te onderscheiden, behalve zout, zoet, zuur en bitter..
Waarschijnlijk zijn durven mensen dingen niet meer te eten omdat ze er vroeger ook slechte ervaring mee hadden. En wordt het iets psychisch en daar zadelen ze hun eigen kinderen niet mee op. Maar het is juist grappig, als je 10 jaar na dato, iets weet wat je vroeger echt niet lekker vond, dat je dan denkt, hey dat is eigenlijk nog helemaal niet zo verkeerd![]()
En het ligt bijvoorbeeld ook hoe het bereid is.
Spruitjes die je alleen kookt totdat het groen ervan af is zijn bijvoorbeeld echt niet te pruimen, want die kreeg ik vroeger altijd
Je kan beter het kontje een stukje eraf snijden van een spruit, kruisje erin zetten en in water koken met een beetje zout en suiker. Daardoor wordt het sowieso al minder bitter en uiteraard niet doodkoken zodat de natuurlijke kleur eraf is, een beetje bite mag het nog wel hebben. Gewoon lekker als je het samen met spekjes, uitjes, champignons bakt en aardappelpuree ernaast serveert
Hebben je ouders je nooit geleerd dat een scheetje aan tafel laten niet netjes is?quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:53 schreef ynuhh het volgende:
Zaterdag had ik een jongen uitgenodigd die ik wel leuk vond voor een diner. Ik heb in het eerste jaar van mijn opleiding bij deze jongen in de klas gezeten, en het is eigenlijk wel een scheetje.
Dat doe ik er meestal ook wel door, samen met oestersaus..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:13 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Spruitjes moet je bereiden met ketjap manis
Met dat gerecht wat ik net gepost heb, heb ik heel veel "Ikquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:16 schreef Smolderbeard het volgende:
Nu heb ik trek gekregen in spruitjes.
Oestersaus, hmm klinkt wel ranzig maar wil het weleens proberen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat doe ik er meestal ook wel door, samen met oestersaus..
Afmaken met verse peterselie, net voor het opdienen..
Ik zou gewoon langs een toko gaan. Daar is het goedkoopst, bij de AH, betaal je er schurfterig veel voorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:19 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oestersaus, hmm klinkt wel ranzig maar wil het weleens proberen.
Kun je dit bij een viskraam krijgen of bij een supermarkt?
Ik heb nog nooit oesters gehad, meestal bestel ik de eenvoudige vis zoals: Kibbeling, gebakken vis, paling, haring en zalmquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou gewoon langs een toko gaan. Daar is het goedkoopst, bij de AH, betaal je er schurfterig veel voor
Overigens het is wel sterk als je enkel de saus zelf proeft, maar door groente roerbakken is het heerlijk
Eerlijk gezegd, smaakt het niet eens echt naar oesters. (Degene die oesters ooit rauw gegeten hebben zullen het wel begrijpen..)
Je vergeet de tonijn, mooie rode kleur, veel vlees, weinig graatpartij... lekkere tonijnsteakquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:24 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit oesters gehad, meestal bestel ik de eenvoudige vis zoals: Kibbeling, gebakken vis, paling, haring en zalm
We dwalen een beetje af..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:27 schreef ynuhh het volgende:
Zalm is heerlijk![]()
Ik kan niet wachten om in het voorjaar weer zeeduivel met asperges te maken, dat is echt een van me favoriete recepten.
Wel leuk dat dit een culinair topic geworden is.
Ik moet nog een concrete afspraak maken, maar ik zit er aan te denken om het zaterdag gewoon over te doen. Ik ga denk ik een wildstoofpot maken als hij zaterdag langs komt, gewoon simpel met wat gepofte aardappels. En dan voor hem een lekker herfstbiertje, misschien is bier op tafel toch niet zo heel erg. Ach ik zie wel wat er komen gaat. In het weekend zijn me huisgenoten er niet dus is het lekker rustig in huisquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
We dwalen een beetje af..
Maar, wat ga je nu doen met die jongen, TS?
Zorg ervoor dat je niet faalt met het bier. Kijk eens voor een lekkere fles Belgisch bierquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:36 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik moet nog een concrete afspraak maken, maar ik zit er aan te denken om het zaterdag gewoon over te doen. Ik ga denk ik een wildstoofpot maken als hij zaterdag langs komt, gewoon simpel met wat gepofte aardappels. En dan voor hem een lekker herfstbiertje, misschien is bier op tafel toch niet zo heel erg. Ach ik zie wel wat er komen gaat. In het weekend zijn me huisgenoten er niet dus is het lekker rustig in huis.
Ik heb van me pa een fles La Chouffe Bok mee gekregen, omdat hij er genoeg thuis had staan ofzo. Die moet wel voldoen toch? Ik weet zelf niet zo heel veel van bier af.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:38 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je niet faalt met het bier. Kijk eens voor een lekkere fles Belgisch bier
Nog nooit van gehoord maar het zal wel voldoen, zal wel uit België komen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:42 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik heb van me pa een fles La Chouffe Bok mee gekregen, omdat hij er genoeg thuis had staan ofzo. Die moet wel voldoen toch? Ik weet zelf niet zo heel veel van bier af.
wat een sukkelquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:53 schreef ynuhh het volgende:
Haai mede levenloze,
Zaterdag had ik een jongen uitgenodigd die ik wel leuk vond voor een diner. Ik heb in het eerste jaar van mijn opleiding bij deze jongen in de klas gezeten, en het is eigenlijk wel een scheetje. En na wat MSN gesprekken heb ik hem uitgenodigd voor een diner in mijn studenten huisje. Ik had bij de AH wat boodschappen gedaan, om vervolgens een heerlijke risotto te maken. Rond een uur of 6 ging dan uit eindelijk de deurbel, hij zag er zeer leuk uit en had een mooi overhemd aan.
Terwijl ik het eten op de door kaarslicht verlichte tafel serveerde, zag ik hem al een vies gezicht trekken. Ik trok me er niet te veel van aan en schonk een rode wijn in, terwijl ik deze wijn in schonk trok hij weer een vies gezicht. Ik vroeg vervolgens aan hem wat er was. Waarop hij antwoordde dat hij geen rijst lust en wijn ranzig vind. Heb ik me godverdomme helemaal voor niks uitgesloofd.Ik was blij toen deze jongen uit eindelijk uit mijn huis was. Het eten heeft mij gelukkig wel gesmaakt, dus er was tenminste een iemand gelukkig.
Klacht: Mensen die niks lusten.
Klacht: Veel moeite gedaan voor bijna niks.
Klacht: Dit gaat hem niet worden.
En vervolgens lust ie geen fazant of reebiefstuk..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:36 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik moet nog een concrete afspraak maken, maar ik zit er aan te denken om het zaterdag gewoon over te doen. Ik ga denk ik een wildstoofpot maken als hij zaterdag langs komt, gewoon simpel met wat gepofte aardappels. En dan voor hem een lekker herfstbiertje, misschien is bier op tafel toch niet zo heel erg. Ach ik zie wel wat er komen gaat. In het weekend zijn me huisgenoten er niet dus is het lekker rustig in huis.
Precies, gewoon een paar happen nemen en zeggen dat het machtig is wanneer het niet smaakt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:51 schreef wise het volgende:
[..]
wat een sukkelHad zeker nog van beleefdheid gehoord
Ik had het gewoon op gegeten en daarna gezellig samen. met de fles wijn, op de bank tegen elkaar aan zitten een filmpje wezen kijken.
nittan
Kriek, oh dat zou ik niet gokken, is toch wel heel erg smaak gebonden bier (kersen bier, persoonlijk vind ik het niks). De La Chouffe Bok is een prima keuze. Ander bok bier kan natuurlijk ook. Om te voorkomen dat hij niet van Heineken/Amstel/Grolsch/HertogJan/Brand/Bavaria houdt zou ik wel voor een speciaal biertje kiezenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:47 schreef ManianMan het volgende:
[Ik heb van me pa een fles La Chouffe Bok mee gekregen, omdat hij er genoeg thuis had staan ofzo. Die moet wel voldoen toch? Ik weet zelf niet zo heel veel van bier af.]
Nog nooit van gehoord maar het zal wel voldoen, zal wel uit België komen.
Kriek bier
Als het geen nicht is die alleen maar Heineken drinkt, is het perfect. Maar dan moet het dus geen nicht zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:42 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Ik heb van me pa een fles La Chouffe Bok mee gekregen, omdat hij er genoeg thuis had staan ofzo. Die moet wel voldoen toch? Ik weet zelf niet zo heel veel van bier af.
Met dat biertje kan je bij de liefhebber zeker aankomen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:42 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Baby Kai Lan met deze sausquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zou gewoon langs een toko gaan. Daar is het goedkoopst, bij de AH, betaal je er schurfterig veel voor
Overigens het is wel sterk als je enkel de saus zelf proeft, maar door groente roerbakken is het heerlijk
Eerlijk gezegd, smaakt het niet eens echt naar oesters. (Degene die oesters ooit rauw gegeten hebben zullen het wel begrijpen..)
Kai Lan is wel lekker. Al vind ik Choi Sam toch net wat lekkerder omdat je dan niet het gevoel hebt dat je op een jong boomstronkje zit te kauwen en dan met veel kleine stukjes knoflookquote:
Excuses aanbieden? Omdat hij die rotzooi niet lust?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:29 schreef ynuhh het volgende:
Ik schop niet snel mensen me huis uit, ik ben best vredelievend. Misschien heb ik ook wel te veel waarde gehecht aan het etiket. Maar ik heb dat niet aan hem laten merken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:06 schreef Batsnek het volgende:
Ik zou zo iemand echt mn huis uit schoppenHoe kun je nou rijst of wijn niet lusten? Ik heb ook niet altijd zin in wijn, maar je kunt het toch wel gewoon opzuipen uit beleefdheid. Aangezien iemand zich toch een paar uur uitgesloofd heeft in de keuken.
Maar ergens heb ik ook wle het vermoeden, dat TS een beetje panisch het etiket gehanteerd heeft, en heeft lopen mauwen over tafelmanieren en weet ik veel wat. Overigens is er natuurlijk niks mis met een goed glas bier bij het eten. Lekker zelfs.
datquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Oh en terechte klacht trouwens. Uit beleefdheid eet je gewoon wat je gastvrouw/heer heeft klaargemaakt, diegene heeft daar toch flink wat tijd aan besteed. En als je een allergie ofzoiets hebt dan zeg je dat even van te voren als iemand je uitnodigt om bij hem/haar te eten.
ditquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:58 schreef D. het volgende:
Ik ben ook niet dol op Risotto, maar daar had ik TS niets van laten merken
Mja, dat dacht ik dus ook.quote:
Als vrouw moet je dus zoiets voor een man echt NIET doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef ynuhh het volgende:
Kennen jullie dat niet joh? Ik vind het wel mooi en romantisch (gaan we weer) om wat rozen bladeren door het huis te strooien. Ik zal wel weer de enige zijn.
Ik denk dat vrouwen hier meer waarde aan hechten dan mannen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef ynuhh het volgende:
Kennen jullie dat niet joh? Ik vind het wel mooi en romantisch (gaan we weer) om wat rozen bladeren door het huis te strooien. Ik zal wel weer de enige zijn.
Ik vind dat echt zoiets voor een getrouwde vrouw die een hopeloze poging doet om weer wat spanning in de relatie te krijgen. Maargoed zo denk ik dan, misschien kan hij het wel waarderen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef ynuhh het volgende:
Ik zou me wel vereerd voelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:15 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Als vrouw moet je dus zoiets voor een man echt NIET doen.Tenzij hij je mooiboy, kakker vriendje is mag het. Anders moet je het gewoon simpel houden.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:12 schreef ynuhh het volgende:
Bwhehe, straks gaat die jongen dat zeggenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:19 schreef Adelante het volgende:
Ik zou denken dat ik een niet huiselijke vrouw tref, als ze niet eens d'r eigen huisje kan schoonhouden en er overal troep op de grond ligt
Mensen die condooms gebruikenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:13 schreef BlackRhino het volgende:
Je hebt toch wel condooms in huis hè?
Mensen die geen aids hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |