Omdat het toen nog niet grondwettelijk was vastgelegd. Pas sinds 1983 is Amsterdam volgens de Grondwet officieel de hoofdstad, daarvoor slechts officieus.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:36 schreef TheDutchguy het volgende:
Hoezo had Nederland officieel geen hoofdstad?
In mijn geboortejaar gebeurde dit ook allemaal.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:35 schreef Gesloten het volgende:
Toen ik werd geboren werd...
- werd het Nederlands elftal Europees kampioen!
- werd de maximum snelheid op de snelweg verhoogd van 100 tot 120 km/uur!
- zijn ze begonnen met de bouw van Disneyland Parijs!
Topjaar
Je hebt gelijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:38 schreef Ferdo het volgende:
Twee keer, Tong, zowel in 1934 als in 1938. Er vanuitgaande dat je het over voetballen hebt.
Bij mij bestond Ned-2 niet eensquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef doeka het volgende:
Toen ik werd geboren
-Bestond er nog geen Nederland 3
Mooi legendarisch jaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:01 schreef zwaaibaai het volgende:
Toen ik werd geboren![]()
- was er de eerste uitzending van het tv-kinderprogramma 'De film van Ome Willem'
- Won ABBA het songfestival met "waterloo"
- Verloor Nederland het WK van Duitsland
- Treedt Nixon af na Watergate.
Toen ik werd geboren was er de Cuba crisisquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:48 schreef Zeroku het volgende:
Toen ik werd geboren was de koude oorlog al voorbij.
Vooral DAF is grappigquote:
Ik denk dat ik van de posters hier de oudste benquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:19 schreef qwerty_x het volgende:
ik voel me oud
zo de reacties lezend ....
Ah, in dat jaar ben ik ook geborenquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef doeka het volgende:
Toen ik werd geboren
-Bestond er nog geen Nederland 3
-Woedde de zesdaagse oorlog
-Stond Manfred Mann op 1 met Ha Ha said the clown
-Werd Nicolae Ceausescu staatshoofd van Roemenie
-Was er voort het eerst bloot op de televisie (Phil Bloom bij Hoepla)
Ook een jaar om niet te vergetenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 03:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
werd ook mijn zusje geboren...landde de eerste man op de maan, stak Jan Palach zichzelf in brand en won Eddy Merckx de Tour de France
Een klein kuikentjequote:Op woensdag 28 oktober 2009 03:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ja waar blijft de tijd he Tong, en dan te bedenken dat ik ten opzichte van u een "spring chicken" ben
,....calimero...piep, piep hallo !! dat was 6 jaar voor mijn geboortequote:Een klein kuikentje
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 03:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
,....calimero...piep, piep hallo !! dat was 6 jaar voor mijn geboorte
Nee, gewoon een gezonde dosis feitenkennis, heel veel van de eerder genoemde feiten hoort eigenlijk iedereen te wetenquote:Op zaterdag 7 november 2009 02:01 schreef Ps2K het volgende:
Is het ziek dat als ik de omschrijvingen lees ik meteen de jaartallen weet te noemen?
die ben ik wezen bekijken :-(quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
-Spoelde er in Egmond een potvis aan.
Wat een toestand.
Fransie is ook uit hetzelfde jaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef sheotah het volgende:
[..]
Ah, in dat jaar ben ik ook geboren![]()
Ik vul ff aan. Toen ik werd geboren:
- was Willem-Alexander net een half jaar oud.
- deed D66 voor het eerst mee bij de kamerverkiezingen.
- was Peyton Place erg populair.
- betrokken de eerste inwoners Lelystad.
Op 25 April van het jaar 1975 stopte Zwiebertje juist.quote:Op dinsdag 17 november 2009 06:28 schreef KintoUn het volgende:
Was het erg lang erg warm.
Won Nederland het Eurovisie Song Festival.
Begon Swiebertje.
Stopte de oorlog in Vietnam.
Begon Microsoft.
Stierf Franco.
Werd Suriname onafhankelijk (republiek)
Treinkaping!
Muziek:
Paloma blanca
Tubular Bells
Ook geboren:
Giovanni van Bronckhorst
Katja Schuurman