Ik bedoelde de softwarematige tilt shiftquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzig
Maar je weet er wel veel van, voor iemand die het verschil tussen macro en groothoek niet weet
Nou, zo lang:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
hoe lang nog...
Waar en wanneer was/is dat ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
Apart? Ze kunnen toch een stuk of 6 buffels (of zoveel nodig) naar zwolle doen voor die 3 jaar? Of kan er niet getankt worden in Zwolle?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december rijdt er elke dinsdag- en vrijdagavond een ICM met een DM'90 op sleep van Enschede via Deventer naar Zwolle en weer terug. Dit om voor uitwisseling van het DM'90 in Twente te zorgen als Nijverdal eruit ligt.
Hoezo gaat Syntus in Hengelo daar weg dan? Nedtrain zit er toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:36 schreef Hr-Flip het volgende:
Werkplaats in Zwolle gaat dicht, (grond is al verkocht aan de gemeente Zwolle)
Werkplaats in Hengelo heeft straks niks meer te doen (syntus gaat weg)
Dus DM'90 gaat naar Hengelo voor onderhoud.
Maar lijkt me niet dat het achter een ICM richting Zwolle gaat, 2 stellen gekoppeld mogen immers gewoon over de vrije baan.
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:43 schreef dennistd het volgende:
NedTrain zit inderdaad in Hengelo, maar Syntus laat het onderhoud nu uitvoeren door Voith in Blerick, die zijn schijnbaar goedkoper.
Heo het precies met de buffeltjes zit weet ik niet, maar op somda las ik dat het is om in Twente geen eilandbedrijf te hebben, dus dan zal het voorlopig nog wel even in Zwolle blijven.
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..quote:
Dank je! We zien het wel. Desnoods blijven we met z'n 28en op het balkon staan .quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt er met je OV gewoon in, er is geen toeslag en reserveren hoeft niet. Let wel op dat mensen met gereserveerde plekken voorrang hebben
Hoeveel stations worden er wel niet verbouwd zegquote:Station Sloterdijk verbouwd voor 60 miljoen
AMSTERDAM - Het station Amsterdam Sloterdijk wordt voor ruim 60 miljoen euro vernieuwd. De gemeente Amsterdam, NS en ProRail hebben dinsdag een samenwerkingsovereenkomst getekend, zo lieten de organisaties weten. Het station krijgt onder andere een nieuwe ingang, winkels en een nieuwe fietsenstalling met drieduizend plaatsen.
Met de vernieuwing willen de drie organisaties bijdragen aan de verbetering van de kantorengebied Teleport rond het station in Amsterdam Westpoort. Dat wordt 's avonds als onveilig ervaren. Het nieuwe station is naar verwachting in 2015 klaar. In 2010 hopen de plannenmakers al een nieuw busstation op het nabijgelegen Carrascoplein te openen. Volgens prognoses zullen in 2020 100.000 reizigers gebruik maken van het station.
Dat is een goeie..quote:
quote:Mogelijk nieuwe nachttrein Brussel - Stockholm
zondag 25 oktober 2009
Vanaf 14 juni 2010 komt er mogelijk een nachttrein Brussel - Stockholm, meldt het tijdschrift Today's Railways. Volgens het treinentijdschrift zal de trein 5 tot 6 keer per week gaan rijden.
De Zweedse spoorbeheerder Banverket heeft de capaciteitsaanvraag van de trein al op haar website gepubliceerd. De trein zou van maandag t/m vrijdag om 18:00 uur uit Brussel vertrekken, en in Stockholm om 12:20 uur aankomen. In tegenovergestelde richting zou de trein om 13:55 uur vertrekken uit Stockholm en in Brussel om 8:30 uur aankomen. De terugreis zou plaats vinden op zondag t/m vrijdag.
De trein Brussel - Stockholm zou gaan rijden onder treinnummer 60 en visa versa onder treinnummer 61. Today's Railways meldt verder dat de trein op Zweedse bodem door r de Zweedse spoorwegen SJ uitgevoerd zou gaan worden, en op de rest van de route mogelijk door CityNightLine van de Duitse spoorwegen.
't Valt me nog mee dat ze van die laatste niet een apart station Amsterdam Hemboog gemaakt hebben ofzo..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.
Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Ik dacht dat er maar op 2 plaatsen lagenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.
Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Wie denkt dat de Fyra nog drukker als nu zal worden?quote:Nog weinig reizigers voor hogesnelheidstrein Fyra
maandag 26 oktober 2009
De hogesnelheidstrein Fyra, die sinds 7 september één keer per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, wordt nog nauwelijks gebruikt. Ook in de spits maken weinig mensen van de snelle trein gebruik. Dat meldt NRC Next.
Veel Fyra-reizigers zijn afgehaakt nu ze de volle toeslag van 7,40 euro per enkele reis bovenop de normale prijs moeten betalen. Tot begin deze maand gold ter introductie nog een introductietarief, voor 2,- euro twintig minuten tijdwinst. ,,Het is rustiger geworden", constateert conducteur Wim Kraan - officieel train manager in NRC Next.
Om 9.00 uur vertrekken zo'n 115 reizigers uit Rotterdam met de Fyra, die iets meer dan vijfhonderd zitplaatsen heeft. De trein terug uit Amsterdam van 14.45 uur is nog rustiger: slechts 15 mensen stappen in. Ook in de avondspits blijft het rustig: om 16.45 uur stappen in Amsterdam 70 mensen in, om 18.00 uur in Rotterdam ongeveer 80 passagiers.
Reguliere treinen tussen Rotterdam en Amsterdam zijn in de spits juist bom vol en vervoeren vaak tussen de 500 en 1.000 reizigers. Die aantallen staan in schril contrast met het aantal Fyra-reizigers. NS Hispeed maakt zich echter geen zorgen. In de krant zegt een woordvoerder: ,,Wij worden hier niet zenuwachtig van. De HSL heeft z'n tijd nodig."
NS Hispeed verwacht meer reizigers als de hogesnelheidstrein in de toekomst vaker dan één keer per uur rijdt en doorgaat naar Brussel met een tussenstop in Breda. ,,Onze prijs hangt ook samen met wat we de overheid betalen voor gebruik van het spoor. Door de openbare aanbesteding is dat een hoog bedrag. Dat moeten we nu terugverdienen." aldus een NS Hispeed woordvoerder in NRC Next.
Bij de ingebruikname van de hogesnelheidslijn liet NS Hispeed weten dat zij eind dit jaar mikken op een bezetting van 25 procent. Hoeveel reizigers het bedrijf uiteindelijk denkt te vervoeren, wilde het bedrijf niet zeggen.
Hogesnelheidstrein Fyra kampte enkele weken na de start overigens ook met problemen. Vier dagen lang werd de Fyra stilgelegd en toen de trein weer ging rijden, golden direct de dure tarieven.
Wat is dat toch iedere keer met dat filmpje? Iedere paar topics zie ik het wel een keer langs komen, maar waarom ontgaat me een beetje..quote:
Het is een beetje het kip en ei probleem .quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef James1988 het volgende:
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.
Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
Vind je? Als dat tijdsverschil gepaard gaat met permanente gehoorschade en 50% van de tijd mobiel onbereikbaar zijn, vind ik het nogmaals van ongelofelijke achterlijkheid getuigen om überhaupt toeslag te vragen. Ik snap best dat ze een hoop geld kwijt zijn om over die HSL te mogen rijden, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je gewoon een kutservice mag leveren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel.
Aldus treinreiziger.nlquote:NMBS moderniseert 139 treinstellen type Break
woensdag 28 oktober 2009
De NMBS start met de modernisering van 139 treinstellen van het type 'Break'. Het type Break (MS80) zijn gebouwd tussen 1981 en 1985. Met het project is een investering gemoeid van ¤ 216 miljoen. De NMBS wil met de modernisering het comfort voor de reiziger verhogen.
De van oorsprong tweedelige treinstellen zijn in de vorige eeuw (tussen 1992 en 1995) al verlengd naar driedelige treinstellen. De Break treinstellen worden vooral ingezet in InterRegio-treinen (IR), maar ook voor L-treinen en korte IC-diensten.
Bij de modernisering, waarbij ze in de grijze "New Look" livrei worden geschilderd krijgen de Break treinstellen een nieuw interieur krijgen. Het eerste gemoderniseerde treinstel zal begin november op de lijn Antwerpen-Luik ingezet worden, zo meldt de NMBS.
De treinstellen van het type 'Break' bieden in totaal 34.500 zitplaatsen, waaronder 4.500 in eerste klasse en 30.000 in tweede klasse. De levering van de gemoderniseerde treinstellen gebeurt tussen 2009 en 2016. De renovatie laat ook toe het huidige wagenpark te standaardiseren en de betrouwbaarheid van het materiaal te verhogen, aldus de NMBS.
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begintquote:De aanleg van een inhaalspoor bij station Sneek-Noord begint maandag 2 november.
ProRail legt er 260 meter rails aan inclusief twee wissels en een extra perron. De voorzieningen zijn nodig zodat er tussen Leeuwarden en Sneek elk uur drie treinen kunnen rijden in plaats van twee. Het werk is eind 2010 klaar.
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Crientj het volgende:
Shit, tis alsnog bij ons...
Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef bork het volgende:
[..]
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |