quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:04 schreef Oblivion het volgende:
Kan het kreng dan niet zelf biggen?![]()
Okay nu hou ik op!
Melletje, jullie doen goed je best!
Op zaterdag zetten is inderdaad niet gewoon maar dat mag de pret niet drukken. Die zaterdag is het gewoon in onzer beide huizen feest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:07 schreef Ml-etje het volgende:
:
[..]
En thanks moet morgen de keukenboer eens bellen..ze komen de keuken heel gek op zaterdag zetten...
Oeh klinkt mooi! Gelukkig weet ik dat wanneer jij zoiets zegt er automatisch foto's zulen volgen...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:47 schreef Ml-etje het volgende:
Hoi Hara
Thnx Rallydame
Hoi Heartwork, ben nog niet klaar al vermoed ik dat alleen de kleur naast het aanrechtblad (niet matte verf) een knalkleur isBeetje paars-bruinig met een lichte grijze waas mits er niet teveel op gaat.
Obli de balken heb ik een matte doorzichtige lak gegeven dus die blijven voorlopig zo, kan ze altijd nog schilderen maar vind dit wel mooi. Wat had je in gedachten?
Sterker nog ik heb al een teststukje gedaan alleen was de stuc toen nog te vochtig waardoor het donkerbruin is.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:57 schreef heartwork het volgende:
[..]
Oeh klinkt mooi! Gelukkig weet ik dat wanneer jij zoiets zegt er automatisch foto's zulen volgen...
*subtiele hint he
Niets! Anders vraag ik het toch niet aan je...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:47 schreef Ml-etje het volgende:
Obli de balken heb ik een matte doorzichtige lak gegeven dus die blijven voorlopig zo, kan ze altijd nog schilderen maar vind dit wel mooi. Wat had je in gedachten?
Ik heb best wel wat verbeeldingsvermogen maar hier kan ik me even echt niets bij voorstellenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:47 schreef Ml-etje het volgende:
Beetje paars-bruinig met een lichte grijze waas mits er niet teveel op gaat.
Vond / vind de balken zo mooi dus dat ze blijven isquote:Obli de balken heb ik een matte doorzichtige lak gegeven dus die blijven voorlopig zo, kan ze altijd nog schilderen maar vind dit wel mooi. Wat had je in gedachten?
Meestal kom jij dan met een goed idee hahaquote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Niets! Anders vraag ik het toch niet aan je...
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:59 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ik heb best wel wat verbeeldingsvermogen maar hier kan ik me even echt niets bij voorstellen![]()
Dus ik wacht rustig af tot het er op zit![]()
[..]
Vond / vind de balken zo mooi dus dat ze blijven is. Onze 3 stukjes zichtbare balk zijn ook blank gelakt.
Obli, krijgen die van jou nog wel een andere uitstraling?
Nee, ik ga ze wel met jachtlak insmeren...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:59 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ik heb best wel wat verbeeldingsvermogen maar hier kan ik me even echt niets bij voorstellen![]()
Dus ik wacht rustig af tot het er op zit![]()
[..]
Vond / vind de balken zo mooi dus dat ze blijven is. Onze 3 stukjes zichtbare balk zijn ook blank gelakt.
Obli, krijgen die van jou nog wel een andere uitstraling?
Heel simpel, met een vochtig doekje..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:12 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
het is de kleur kenia van colores del mundo.
Die balken bij jou zijn ook mooi, hoe heb jij de verfresten eraf gekregen trouwens?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:47 schreef Oblivion het volgende:
Oeh! Sjiek de friemel je wasbakken...
quote:
Standaard was daquote:Op zondag 1 november 2009 20:30 schreef Rallydame het volgende:
Mooi mooi![]()
Vind je tegels ook erg leuk en lekker niet standaard...
De vraag is dan natuurlijk, hoe zijn ze gelegd?quote:
Ze hebben een heel formulier ingevuld en daar staan deze gebreken niet op en de rechtsbijstand ziet er brood inquote:Op donderdag 5 november 2009 01:39 schreef Oblivion het volgende:
Melletje, ik denk dat je weinig kans maakt, op die huizen gelden een oudheids clausule (ofzoiets)
Verborgen gebreken komen dan niet aan de orde.
Wel zwaar klote natuurlijk.
Mja nou alles dat we krijgen is meegenomen en wilde toch al wel andere ramen (maar dan over 10 jrquote:Op zondag 8 november 2009 22:29 schreef heartwork het volgende:
Jaaaaaaa vooruitgang!
Hopelijk komt dat goed door die rechtbijstand. Wat een toestand allemaal.
Maarre, wat heb jij een enorm stijle trap, of lijkt dat nou maar zo?
Ik heb vanaf 15 dec vrijquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:52 schreef twentemeisje het volgende:
Ik doe ook weer ff mee hier.
Jemig, wat schiet het op MI-etje, het wordt prachtig! Dat wordt voor de kerst verhuizen of niet? Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat, en dan met name naar je keuken natuurlijk.
quote:Op zondag 15 november 2009 14:05 schreef pdiscs het volgende:
Op zoek naar inspiratie kwam ik op dit topic terecht. Comlimenten voor al het werk tot dusver!
Een vraag over de hardstenen vloer. Wat voor stenen zijn dit? En zijn deze niet erg krasgevoelig? Dat hoor je namelijk nogal eens. Ik vind ze erg mooi.
Ben ook zeer benieuwd hoe je toilet er straks uitziet.
pdiscs, we hebben gekozen voor hardsteen omdat ons hondje al wat ouder wordt en het sneller koud krijgt en dus liever binnen blijft. Hardsteen wordt zoals BBQ-kip zegt alleen maar mooier van het gebruik/slijtage.quote:Op zondag 15 november 2009 14:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Hardsteen wordt alleen maar mooier naarmate het ouder wordt vind ik
Dat je ziet waar veel gelopen wordt (na jaaaaren natuurlijk he), prachtig juist.
Het is alleen niet heel handig in natte ruimtes i.v.m. kalkaanslag en het niet goed kunnen verwijderen daarvan zonder het hardsteen aan te tasten
Het gaat enorm hard, ik moet oppassen om niet te snel te willen en bijvoorbeeld de muren minder netjes af te werken.quote:Op zondag 15 november 2009 15:25 schreef twentemeisje het volgende:
Wonderschon meis! Wat gaat het hard nu he? Muren en vloeren doen zo veel!
Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje met die witte tegels erbij in de badkamer! Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de grote tegels staand te plakken trouwens?
quote:Op zondag 15 november 2009 20:15 schreef styliste het volgende:Volgens mij had ik hier nog niet gepost!
wat erg!
Jullie gaan nog steeds als een speer zie ik! Goed bezig!![]()
Ik moet ook mijn portugese tegels gaan impregneren etc... heb er helemaal geen zin in. Moest jij ze schoonmaken in een emmer of met een doekje?
die foto's komen zeker!quote:Op zondag 15 november 2009 20:22 schreef Ml-etje het volgende:
[..]styliste
Ik wil wel eens foto's zien van die tegels van jou
Even beschrijving;
- Tegels zijn gevoegd
- Voegsel zodra het droog is en uitgehard van je tegels af halen met de reiniger (zuurreiniger) gebruik een vaatdoek, schuurspons en harde borstel
- Dan de reiniger wanneer het schoon is afwassen met water met een nieuwe vaatdoek
- Vervolgens wanneer de tegels goed droog zijn vlekkenstop met een kwast aanbrengen.
- Aan blijven brengen tot het niet meer in de tegel trekt en overtollige vlekkenstop verwijderen
- Tegels goed laten drogen en dan met klinkerolie besmeren wederom met een kwast
- Olie gelijkmatig aanbrengen en goed in laten trekken minimaal 2 uur, vervolgens overtollige olie verwijderen.
- Dan nog 12 uur van de tegels afblijven.
Eventueel kun je ze nasoppen als ze nog glad zijn, gebruik daarvoor edelzeep.
Vreemd want van het voegen worden ze weer vies en wanneer ze geimpregneerd zijn mag je het niet meer met het schoonmaakgoedje doen.quote:Op zondag 15 november 2009 20:28 schreef styliste het volgende:
[..]
die foto's komen zeker!
Dit weekend weer hard gewerkt en ben van plan morgen weer wat foto's te maken.
Ik mag mijn tegels echt absoluut niet voegen voordat ze schoongemaakt en geimpregneerd zijn!ook apart...
bij mij werd er gezegd dat de pigmenten van het voegsel anders niet meer uit de tegel te krijgen zijn... noou ja, we zien het wel...quote:Op zondag 15 november 2009 20:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vreemd want van het voegen worden ze weer vies en wanneer ze geimpregneerd zijn mag je het niet meer met het schoonmaakgoedje doen.
Hoe gaat het met de opbouw en verder?
Kun je groene zeep gebruiken? Ja toch? Doen wij de tegels in de keuken (van die boerentegels van terracottaspulgebeuren) ook mee en vroeger in andere woningen ook graniet en hardsteen e.d.quote:Op zondag 15 november 2009 20:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
[..]
pdiscs, we hebben gekozen voor hardsteen omdat ons hondje al wat ouder wordt en het sneller koud krijgt en dus liever binnen blijft. Hardsteen wordt zoals BBQ-kip zegt alleen maar mooier van het gebruik/slijtage.
Ik heb zin in moeilijk gedoe omdat de hond of kids op mijn tegels rommelen en dan is dit perfect, het enige waar hardsteen niet tegen kan is zuren zoals bijv citroensap.
Krasgevoelig zijn ze absoluut niet ze zijn echt keihard en je ziet niets wanneer de hond eroverheen loopt en alleen met een mesje flink krassen zorgt voor een kleine beschadiging.
Chloor, schoonmaakazijn, cillit bang en wc eend kunnen dus niet met hardsteen.
Daar moet ik nog wat op verzinnen want ook de castelo tegels kunnen daar niet tegen en de toiletpot eveneens niet dus waarmee ik kan schoonmaken is nog even de vraag.
We hebben de tegels bij de opkamer vandaan.
quote:Op zondag 15 november 2009 20:51 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Kun je groene zeep gebruiken? Ja toch? Doen wij de tegels in de keuken (van die boerentegels van terracottaspulgebeuren) ook mee en vroeger in andere woningen ook graniet en hardsteen e.d.
Zeer weinig gebruiken, anders krijg je vette strepen.
Ik gebruik zelf deze: Vloerzeep van Ecover. Maar ik zie in de ingrediëntenlijst dat er 'Citral' in zit, dus dat zal voor jouw vloer niet geschikt zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 20:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]goed plan! Dat zal wel gaan inderdaad en hara ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |