abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:48:07 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_74657948
Ze gaan weer als een speer!

TVP voor de rest, ziet er allemaal veelbelovend uit, en het huisje is er al zo van opgeknapt
disclaimer
pi_74682371
Ola!
Ik zou vanavond om acht uur naar huis gaan maar was zo bezig dat ik maar eten heb gehaald (mijn allereerste kapsalon) en we verder zijn gegaan.
Onze vriend de tegelzetter is klaar met het toilet, maarrr ik show het nog niet want zonder voegen schrik ik zelfs soms nee het is erg mooi maar we voegen het met zilvergrijs zoals de hardstenen tegels dus dan ziet het er heel anders uit.
Balen was wel dat we niet met een hele tegels uit konden komen en we nu dus aan beide kanten vh toilet een rand van 2 cm tegel hebben, dat is door de tegelzetter super opgelost, hij heeft die tegels als het ware onder de wandtegels geschoven waardoor het net 1 geheel lijkt.
Warrige uitleg ik maak morgen wel een foto.

Inmiddels ligt er stucloop door het hele huis op de woon en studeerkamer na die de houten vloer krijgen.
In de woonkamer was de hygrometer qua vochtgehalte tevree, de studeerkamer moet nog droger dus daar staan nu de kachels (hoe vervelend ) helpt dat niet moet die vloer voorgestreken.
En ik smokkel qua plintensyndroom die heb ik een tijd terug meebesteld .

Morgen dus foto's en bedankt voor de complimenten
Voor morgen;
- balken keuken laklaagje geven
- Plafonds en wanden nakijken
- en misschien al wat sauzen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74698980
Feuteus?!
pi_74701951
Haha toen jij dat vroeg TM stond ik nog op een trap de balken in de keuken van een transparant laagje te voorzien.
Ik heb foto's maar eerst even eten
pi_74707009
You will love or hate our toilet

1e tegels badkamer

zaterdag 14 november 2009 @ 22:16:46 #81
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74707084
Ik vind alleen de tegels in de badkamer niet mooi, maar je kunt niet alles dezelfde smaak hebben he
Toilet is erg mooi!
En je uitzicht

Grote stappen weer gemaakt zeg! Klusknallers!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74707117
BBQ-kip jij hing in de F5 stand
We hebben wel een uitgesproken smaak dus dat vind niet iedereen mooi.
Badkamertegels zijn zo ook niet mooi, je moet ze zien met voeg en witte wand erboven
pi_74707350
Mooi hoor!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 14 november 2009 @ 22:30:29 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74707403
Nee geen F5 stand eigenlijk
Ik ben aan het wachten tot mijn chocoladeglazuur gesmolten is voor mijn sachertaart
Even snel Fokken tussendoor.

Ik ben wel echt verliefd op jullie huis hoor, wow, wat wordt dat mooi!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74708368
Oehh BBQ-kip je mag komen kijken hoor als je dan die taart mee neemt
Het knapt enorm op en morgen ga ik de wanden nogmaals nakijken en dan sauzen
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:11:39 #86
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74708593
Hij is helaas voor morgen
Het is gewoon zo'n Dr. Oetker (OEtker, dus niet Utker ) mix voor Sachertaart, met bosvruchtenjam i.p.v. abrikozen en extra glazuur
Had zo'n zin om te bakken

Veel succes morgen! Ik hoop dat de muren je inspectie doorstaan!
pi_74709227
Jammer hoor en een beetje hulp van de Dr is fijn.
Muren gaan er wel door komen, heb ze al 2x nagekeken en moet toch een keer sauzen.
  zondag 15 november 2009 @ 14:05:26 #88
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_74715243
Op zoek naar inspiratie kwam ik op dit topic terecht. Comlimenten voor al het werk tot dusver!

Een vraag over de hardstenen vloer. Wat voor stenen zijn dit? En zijn deze niet erg krasgevoelig? Dat hoor je namelijk nogal eens. Ik vind ze erg mooi.

Ben ook zeer benieuwd hoe je toilet er straks uitziet.
  zondag 15 november 2009 @ 14:12:03 #89
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74715398
Hardsteen wordt alleen maar mooier naarmate het ouder wordt vind ik
Dat je ziet waar veel gelopen wordt (na jaaaaren natuurlijk he), prachtig juist.
Het is alleen niet heel handig in natte ruimtes i.v.m. kalkaanslag en het niet goed kunnen verwijderen daarvan zonder het hardsteen aan te tasten
  zondag 15 november 2009 @ 15:25:02 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_74716951
Wonderschon meis! Wat gaat het hard nu he? Muren en vloeren doen zo veel!

Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje met die witte tegels erbij in de badkamer! Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de grote tegels staand te plakken trouwens?
pi_74724308
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:05 schreef pdiscs het volgende:
Op zoek naar inspiratie kwam ik op dit topic terecht. Comlimenten voor al het werk tot dusver!

Een vraag over de hardstenen vloer. Wat voor stenen zijn dit? En zijn deze niet erg krasgevoelig? Dat hoor je namelijk nogal eens. Ik vind ze erg mooi.

Ben ook zeer benieuwd hoe je toilet er straks uitziet.
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Hardsteen wordt alleen maar mooier naarmate het ouder wordt vind ik
Dat je ziet waar veel gelopen wordt (na jaaaaren natuurlijk he), prachtig juist.
Het is alleen niet heel handig in natte ruimtes i.v.m. kalkaanslag en het niet goed kunnen verwijderen daarvan zonder het hardsteen aan te tasten
pdiscs, we hebben gekozen voor hardsteen omdat ons hondje al wat ouder wordt en het sneller koud krijgt en dus liever binnen blijft. Hardsteen wordt zoals BBQ-kip zegt alleen maar mooier van het gebruik/slijtage.
Ik heb zin in moeilijk gedoe omdat de hond of kids op mijn tegels rommelen en dan is dit perfect, het enige waar hardsteen niet tegen kan is zuren zoals bijv citroensap.
Krasgevoelig zijn ze absoluut niet ze zijn echt keihard en je ziet niets wanneer de hond eroverheen loopt en alleen met een mesje flink krassen zorgt voor een kleine beschadiging.
Chloor, schoonmaakazijn, cillit bang en wc eend kunnen dus niet met hardsteen.
Daar moet ik nog wat op verzinnen want ook de castelo tegels kunnen daar niet tegen en de toiletpot eveneens niet dus waarmee ik kan schoonmaken is nog even de vraag .

We hebben de tegels bij de opkamer vandaan.
pi_74724537
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:25 schreef twentemeisje het volgende:
Wonderschon meis! Wat gaat het hard nu he? Muren en vloeren doen zo veel!

Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje met die witte tegels erbij in de badkamer! Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de grote tegels staand te plakken trouwens?
Het gaat enorm hard, ik moet oppassen om niet te snel te willen en bijvoorbeeld de muren minder netjes af te werken.

Staande komen de badkamertegels veel beter uit anders krijgen we allemaal kleine stukjes plus op de grond komen ze ook op die manier om te voorkomen dat je met je voeten op een voeg staat in de douche/voor het badmeubel.

Ow en TM die castelo tegels zijn even veel werk hoor, je moet ze impregneren. Eerst goed schoonmaken met een speciaal goedje, dan vlekkenstop erover en dan klinkerolie. Ik ben vandaag de hele dag zoet geweest maar het is wel mooi geworden.

heeft vandaag de cirkel voor de potkachel gemaakt en ik heb alle wanden plus plafonds nogmaals nagelopen en het plafond van de gang zijn eerste laagje gegeven. De keukenbalken zijn ook voor de 3e keer gelakt.
Heb nog geen idee wat ik morgen ga doen maar vooruit de woensdag en vrijdag kan ik sauzen.
S'avonds sauzen is geen aanrader ik zie veel te weinig helaas.
pi_74724917
Volgens mij had ik hier nog niet gepost!
wat erg!

Jullie gaan nog steeds als een speer zie ik! Goed bezig!

Ik moet ook mijn portugese tegels gaan impregneren etc... heb er helemaal geen zin in. Moest jij ze schoonmaken in een emmer of met een doekje?
pi_74725217
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:15 schreef styliste het volgende:
Volgens mij had ik hier nog niet gepost!
wat erg!

Jullie gaan nog steeds als een speer zie ik! Goed bezig!

Ik moet ook mijn portugese tegels gaan impregneren etc... heb er helemaal geen zin in. Moest jij ze schoonmaken in een emmer of met een doekje?
styliste

Ik wil wel eens foto's zien van die tegels van jou
Even beschrijving;
- Tegels zijn gevoegd
- Voegsel zodra het droog is en uitgehard van je tegels af halen met de reiniger (zuurreiniger) gebruik een vaatdoek, schuurspons en harde borstel
- Dan de reiniger wanneer het schoon is afwassen met water met een nieuwe vaatdoek
- Vervolgens wanneer de tegels goed droog zijn vlekkenstop met een kwast aanbrengen.
- Aan blijven brengen tot het niet meer in de tegel trekt en overtollige vlekkenstop verwijderen
- Tegels goed laten drogen en dan met klinkerolie besmeren wederom met een kwast
- Olie gelijkmatig aanbrengen en goed in laten trekken minimaal 2 uur, vervolgens overtollige olie verwijderen.
- Dan nog 12 uur van de tegels afblijven.
Eventueel kun je ze nasoppen als ze nog glad zijn, gebruik daarvoor edelzeep.
pi_74725475
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

styliste

Ik wil wel eens foto's zien van die tegels van jou
Even beschrijving;
- Tegels zijn gevoegd
- Voegsel zodra het droog is en uitgehard van je tegels af halen met de reiniger (zuurreiniger) gebruik een vaatdoek, schuurspons en harde borstel
- Dan de reiniger wanneer het schoon is afwassen met water met een nieuwe vaatdoek
- Vervolgens wanneer de tegels goed droog zijn vlekkenstop met een kwast aanbrengen.
- Aan blijven brengen tot het niet meer in de tegel trekt en overtollige vlekkenstop verwijderen
- Tegels goed laten drogen en dan met klinkerolie besmeren wederom met een kwast
- Olie gelijkmatig aanbrengen en goed in laten trekken minimaal 2 uur, vervolgens overtollige olie verwijderen.
- Dan nog 12 uur van de tegels afblijven.
Eventueel kun je ze nasoppen als ze nog glad zijn, gebruik daarvoor edelzeep.
die foto's komen zeker!
Dit weekend weer hard gewerkt en ben van plan morgen weer wat foto's te maken.

Ik mag mijn tegels echt absoluut niet voegen voordat ze schoongemaakt en geimpregneerd zijn! ook apart...
pi_74725658
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:28 schreef styliste het volgende:

[..]

die foto's komen zeker!
Dit weekend weer hard gewerkt en ben van plan morgen weer wat foto's te maken.

Ik mag mijn tegels echt absoluut niet voegen voordat ze schoongemaakt en geimpregneerd zijn! ook apart...
Vreemd want van het voegen worden ze weer vies en wanneer ze geimpregneerd zijn mag je het niet meer met het schoonmaakgoedje doen.

Hoe gaat het met de opbouw en verder?
pi_74725923
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vreemd want van het voegen worden ze weer vies en wanneer ze geimpregneerd zijn mag je het niet meer met het schoonmaakgoedje doen.

Hoe gaat het met de opbouw en verder?
bij mij werd er gezegd dat de pigmenten van het voegsel anders niet meer uit de tegel te krijgen zijn... noou ja, we zien het wel...

Er begint nu echt eind in zicht te komen. Ik moet nog een week werken en dan kan ik er volle bak tegenaan dus das de fijne bijkomstigheid van geen baan hebben.. in de week van 14 dec wordt beneden de vloer gelegd dus dan moet er gestuct zijn... even stevig aanpoten dus
pi_74726108
haal er je voordeel uit uit het niet werken en iets nieuws zoeken meid.
Succes nog even dan tijdens het bikkelen.
  zondag 15 november 2009 @ 20:51:06 #99
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74726709
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

[..]

pdiscs, we hebben gekozen voor hardsteen omdat ons hondje al wat ouder wordt en het sneller koud krijgt en dus liever binnen blijft. Hardsteen wordt zoals BBQ-kip zegt alleen maar mooier van het gebruik/slijtage.
Ik heb zin in moeilijk gedoe omdat de hond of kids op mijn tegels rommelen en dan is dit perfect, het enige waar hardsteen niet tegen kan is zuren zoals bijv citroensap.
Krasgevoelig zijn ze absoluut niet ze zijn echt keihard en je ziet niets wanneer de hond eroverheen loopt en alleen met een mesje flink krassen zorgt voor een kleine beschadiging.
Chloor, schoonmaakazijn, cillit bang en wc eend kunnen dus niet met hardsteen.
Daar moet ik nog wat op verzinnen want ook de castelo tegels kunnen daar niet tegen en de toiletpot eveneens niet dus waarmee ik kan schoonmaken is nog even de vraag .

We hebben de tegels bij de opkamer vandaan.
Kun je groene zeep gebruiken? Ja toch? Doen wij de tegels in de keuken (van die boerentegels van terracottaspulgebeuren) ook mee en vroeger in andere woningen ook graniet en hardsteen e.d.
Zeer weinig gebruiken, anders krijg je vette strepen.
pi_74727116
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:51 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Kun je groene zeep gebruiken? Ja toch? Doen wij de tegels in de keuken (van die boerentegels van terracottaspulgebeuren) ook mee en vroeger in andere woningen ook graniet en hardsteen e.d.
Zeer weinig gebruiken, anders krijg je vette strepen.

goed plan! Dat zal wel gaan inderdaad en hara ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')