yep..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:29 schreef kevin_ het volgende:
Wat jammer zeg, er zat zoveel meer in...
dankje carolinequote:Op maandag 2 november 2009 13:30 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor vreemds valt er te zien op deze foto?
Hint: je kijkt er recht in.
Ja.quote:Op maandag 2 november 2009 14:55 schreef Forgive het volgende:
[..]
dankje caroline
zijn het trouwens niet gewoon de bovenbenen?:P
Het is een vast format, de 10 beste hoogst gerangschikte speelsters die een toernooi uit de 'Internanational Tournament'-serie hebben gewonnen en niet voor de YEC gekwalificeerd zijn kwalificeren zich rechtstreeks, + twee wildcards. Daarom was er ook sprake van Clijsters die dit toernooi zou moeten spelen als ze Luxemburg gewonnen zou hebben, wat ze dan ook toevalligerwijs niet deedquote:Op woensdag 4 november 2009 16:41 schreef Tim86 het volgende:
Haha ja, ik had daar echt goede subtoppers verwacht, maar wat er nu speelt is gewoon iedereen uit de top 50 die zin had volgens mij
Ze zijn wel streng ja...quote:
Beter tennissen niet, maar als je conditie beter is, kun je toch meer terughalen enz. Onzin dat er nul prestatiebevorderende middelen zijn in het tennis, grote onzin zelfs.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze zijn wel streng ja...
Voor mij had het niet gehoeven, geloof er sowieso niet zoveel van dat je met doping beter gaat tennissen.
Kracht en conditie worden steeds belangrijker, dus waarschijnlijk wordt de impact alleen maar groter met de jaren. Het is nog nooit zo relevant geweest.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:57 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Beter tennissen niet, maar als je conditie beter is, kun je toch meer terughalen enz. Onzin dat er nul prestatiebevorderende middelen zijn in het tennis, grote onzin zelfs.
Vind het ook vreemd en ook erg streng gestraft.als het nou over wielrennen ging ok.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:18 schreef Sharapova het volgende:
Zo dat is wel zuur, dat Wickmayer gewoon midden in de masters nog wel.. moet stoppen..
Haha, leg uit?quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:18 schreef qonmann het volgende:
[..]
Vind het ook vreemd en ook erg streng gestraft.als het nou over wielrennen ging ok.
Ze was net zo mooi op weg dit seizoen
Een boete, dat zal haar leren. Hit them where it hurtsquote:WILLIAMS ONTLOOPT WELLICHT SCHORSING
Serena Williams zal waarschijnlijk geen schorsing krijgen voor haar scheldtirade op de US Open. "Een boete zou logischer zijn", zegt ITF-baas Ricci Bitti. In haar halve finale tegen Kim Clijsters verloor Williams na een voetfout de pedalen en werd ze uitgesloten. Francesco Ricci Bitti, de voorzitter van de Internationale Tennisfederatie, is een van de vijf mensen die moeten bepalen welke straf Williams krijgt.
Wielrennen is bovenal kracht, tennis meer techniek.quote:
Uhmm, het gaat niet over gebruiken hier hoor. Het gaat over het missen van whereabouts. En jij meldt dat dát erger is in het wielrennen. Dat slaat kant noch wal. Je argument hierboven idem trouwens.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wielrennen is bovenal kracht, tennis meer techniek.
Je gaat niet een betere dropshot slaan ofzo of nu plotseling wel de juiste shotkeuze maken.
oh ja. dat je wat meer ballen haalt, zou kunnem, maar of het zoveel uitmaakt betwijfel ik.
Als je in het wielrennen in de TdF er één plotseling de berg op ziet sprinten weet je het zeker: gebruikt.
Dus wielrenners hebben er veel mee belang bij. Dat tennissen nu ook met al dat gedoe te maken krijgt vind ik jammer.
Wat is er mis met het argument "hierboven" ?quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Uhmm, het gaat niet over gebruiken hier hoor. Het gaat over het missen van whereabouts. En jij meldt dat dát erger is in het wielrennen. Dat slaat kant noch wal. Je argument hierboven idem trouwens.
Het gaat hier dus niet over gebruiken, maar over het missen van whereabouts.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wat is er mis met het argument "hierboven" ?
Bijna iedereen die opzienbarend gewonnen heeft bij wielrennen, daarvan is bekend dat hij gebruikt heeft.
Bij zo'n krachtsport als wielrennen waar techniek nauwelijks een rol speelt heb je er veel meer aan dan bij tennis..
Zeker in het vrouwentennis, waar techniek hoogtij viert en dommekrachten zoals de Williamsen kant noch wal raken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:41 schreef qonmann het volgende:
Bij zo'n krachtsport als wielrennen waar techniek nauwelijks een rol speelt heb je er veel meer aan dan bij tennis..
ja en ?quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zeker in het vrouwentennis, waar techniek hoogtij viert en dommekrachten zoals de Williamsen kant noch wal raken.
Haha, je kunt ook toegeven dat je opmerkingen nergens op sloegen in plaats van een dier te typen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:45 schreef qonmann het volgende:
lama
Eerder bij een bal zijn of frisser zijn in een rally of over een gehele wedstrijd helpt inderdaad vrij weinig. Aan meer spieren heb je natuurlijk ook niets, het is niet dat je dan meer kracht hebt of de bal even hard kunt slaan met minder inspanning. Een beter en sneller herstel heb je al helemaal weinig aan in het tennis, die wedstrijden zijn eigenlijk inspanningen van niks.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wielrennen is bovenal kracht, tennis meer techniek.
Je gaat niet een betere dropshot slaan ofzo of nu plotseling wel de juiste shotkeuze maken.
oh ja. dat je wat meer ballen haalt, zou kunnem, maar of het zoveel uitmaakt betwijfel ik.
Als je in het wielrennen in de TdF er één plotseling de berg op ziet sprinten weet je het zeker: gebruikt.
Dus wielrenners hebben er veel mee belang bij. Dat tennissen nu ook met al dat gedoe te maken krijgt vind ik jammer.
Hoe zou dat nou komen? Niet omdat er in het wielrennen wél serieus gecontroleerd en opgetreden wordt en er in het tennis nog steeds een Agassi '97-mentaliteit heerst. Het tennis is niet vies van verboden middelen, absoluut niet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wat is er mis met het argument "hierboven" ?
Bijna iedereen die opzienbarend gewonnen heeft bij wielrennen, daarvan is bekend dat hij gebruikt heeft.
Zeker niet, daar moeten we niet flauwen over doen. Al kan ik me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat doping in het tennis in dezelfde mate aanwezig is als dat in het wielrennen het geval is/was.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen? Niet omdat er in het wielrennen wél serieus gecontroleerd en opgetreden wordt en er in het tennis nog steeds een Agassi '97-mentaliteit heerst. Het tennis is niet vies van verboden middelen, absoluut niet.
Gelukkig wel. Misschien volgend jaar nog eens een deftig niveau met Henin, Clijsters en eventueel Sharapova, want het was op een enkele uitzondering na bedroevend slecht dit jaar.quote:
quote:PARIJS - Amélie Mauresmo stopt met tennissen. Dat maakte de 30-jarige FranOéaise donderdag bekend.
Mauresmo, die 21e staat op de wereldranglijst, won tijdens haar loopbaan twee grandslamtoernooien. In 2006 was ze zowel op de Australian Open als op Wimbledon de beste.
In totaal behaalde Mauresmo 25 toernooizeges. In september 2004 was ze de nummer één van de wereld.
ah thxquote:Op woensdag 9 december 2009 18:45 schreef Ambrosius het volgende:
Voor de liefhebbers: vanavond om 21.20 is op Sporza een wedstrijd tussen Venus en Clijsters op de Diamond Games live te zien.
Ohnee! Gemist!quote:Op woensdag 9 december 2009 18:45 schreef Ambrosius het volgende:
Voor de liefhebbers: vanavond om 21.20 is op Sporza een wedstrijd tussen Venus en Clijsters op de Diamond Games live te zien.
Niet echt. 6-1 7-5 Clijsters.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:14 schreef rubyj het volgende:
[..]
Ohnee! Gemist!![]()
Wie had er gewonnen? Was het weer zo'n spannende wedstrijd zoals op de US open?
quote:De tenniskoningin die amazone werd
Sinds 30 september is de cocaïneschorsing van Martina Hingis afgelopen en mag de ex-nummer één van het tennis deelnemen aan officiële sportcompetities. Dat doet ze nu op een paard, althans ze probeert het.
Op de jumping van Parijs doet van de week ene Martina Hingis mee, zij het niet in de meest prestigieuze wedstrijden. Toch is ze nerveus, zegt ze. Terecht, want gisteren viel ze van Whisky's Bon Ami. 'Ik heb zo'n schrik om het slecht te doen. In het tennis wist ik tot in de kleinste details wat ik moest doen. Hier ligt het toch wat anders.'
Hier, dat is de paardenwereld. Hingis, ook toen ze nog tenniste, was altijd gepassioneerd door paarden. Maar door de tenniscarrière, moest ze haar ambities op een lager pitje draaien. Toen ze na een cocaïneschorsing - iets in haar drankje gedaan, zo voerde Hingis aan - gelijk stopte, kon ze wat meer tijd maken voor haar favoriete hobby.
Hingis benadrukt dat ze eerst wil zien wat ze waard is alvorens ze echt voor een nieuw sportleven gaat. Een van haar technische raadgevers is de legendarische Braziliaan Nelson Pessoa, die al sinds de jaren zestig in België resideert. Of Hingis het kan maken? Pessoa: 'Ze is 29, dan heb je natuurlijk wat achterstand tegenover doorgewinterde ruiters. Maar het is ook niet dat ze van nul begint. Zij zat voor het eerst op een paard op elfjarige leeftijd, terwijl de meeste profruiters vroeger zijn begonnen. Als ze nu pakweg gedurende een drietal jaar intensief de paardensport beoefent, kan ze een deel van die achterstand wegwerken.'
Een tweede terugkeer naar het tennis ziet Hingis alleszins niet meer zitten. Eerder vertelde ze in de Franse sportkrant L'Equipe dat ze wel even heeft gedacht aan een comeback op het tenniscircuit, maar een serieuze optie was het nooit. 'Ik heb één keer een comeback geprobeerd', zegt ze. 'Maar als je nu Kim Clijsters en zeker Justine Henin ziet, knip je niet even met je vingers en zeg je: en nu ga ik even de Australian Open spelen. Dat vergt enorm veel opofferingen en motivatie.'
En JuJu.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:06 schreef Heero87 het volgende:
Yanina Wickmayer mag dus voorlopig terug spelen, maar helaas zijn de inschrijvingen voor de Australian Open al afgelopen. En de kans dat ze een wildcard krijgt, is heel klein, want de toernooidirectie geeft de voorkeur aan wat lokale spelertjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |