Stormfrontvolk is sowieso in mijn ogen kansloos maar hoe kon het OM dan aan de NAW gegevens van de desbetreffende persoon komen, want ik mag toch wel aannemen dat die stormfront chappies niet zomaar ip adressen gaan vrijgeven, en daarnaast staat de server in de US.quote:Een 43-jarige man uit Kloetinge is donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor het doen van discriminerende uitlatingen op de extreem rechtse website Stormfront. De straf is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie.
De rechtbank in Amsterdam acht de man schuldig aan het discrimineren en beledingen van joden en zwarte mensen. Hij had onder meer geschreven dat joden tot veevoer moeten worden verwerkt en dat 'roetmoppen' met een banaan in een boom thuishoren.
Ook bedreigde hij volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël een joodse journaliste met de tekst: "We komen jou en je kindertjes ophalen. Tsjoeke-tsjoeke tuut-tuut!"
Volgens de rechtbank dienen dit soort uitlatingen geen enkel redelijk doel. De rechter denkt dat het met name voor joodse overlevenden van vernietingingskampen, maar ook voor andere mensen met een joodse achtergrond en de journaliste bijzonder kwetsend is om te constateren dat dergelijke verwerpelijke antisemitische gevoelens nog altijd bestaan en zelfs worden gepubliceerd.
De 37-jarige moderator van de website is vrijgesproken. Tegen de beheerder was een boete van zeshonderd euro en een voorwaardelijke celstraf van twee weken geëist. De moderator voerde aan dat hij niet verantwoordelijk is voor wat anderen op de website posten. Ook stelde hij dat hij de teksten niet op de website heeft zien staan, zodat hij ze ook niet kon verwijderen. De rechtbank ging hier in mee.
De politie heeft hackers in dienst, jwt?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:21 schreef F04 het volgende:
[..]
Stormfrontvolk is sowieso in mijn ogen kansloos maar hoe kon het OM dan aan de NAW gegevens van de desbetreffende persoon komen, want ik mag toch wel aannemen dat die stormfront chappies niet zomaar ip adressen gaan vrijgeven, en daarnaast staat de server in de US.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:21 schreef F04 het volgende:
[..]
Stormfrontvolk is sowieso in mijn ogen kansloos maar hoe kon het OM dan aan de NAW gegevens van de desbetreffende persoon komen, want ik mag toch wel aannemen dat die stormfront chappies niet zomaar ip adressen gaan vrijgeven, en daarnaast staat de server in de US.
quote:De aanklacht is een resultaat van jarenlang onderzoek van Justitie naar racistische en discriminerende uitlatingen op Stormfront
Aanklacht wegens reacties op Stormfrontquote:De uitspraken die hebben geleid tot deze rechtszaak zijn gedaan op de Nederlandstalige sectie van de site.
quote:"We komen jou en je kindertjes ophalen. Tsjoeke-tsjoeke tuut-tuut!"
Inderdaadquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:29 schreef IHVK het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is dus niet absoluut blijkt maar weer en terecht.
Dit soort opmerkingen gaan verder als de normale Fok! troll, dus maak je niet druk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:57 schreef Sapstengel het volgende:
Oh dus trollen op internet kan je een werkstraf van 120 uur opleveren?
Mjah ik weet het, dit is wel een beetje ernstiger en ook al was het een troll, dan zijn dit soort opmerkingen nog steeds ongepast. Maar, je moet wel oppassen dus.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:00 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb geen problemen met deze uitspraak.
Ik heb problemen met deze uitspraak.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:00 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb geen problemen met deze uitspraak.
Even ter verduidelijking: ik heb het over de uitspraak van de rechtbank.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb problemen met deze uitspraak.
waarom?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking: ik heb het over de uitspraak van de rechtbank.
Waarmee ik wil duidelijk maken dat schelden beledigend is, maar nog niet meteen ook discriminerend. Vandaar dat voorbeeld.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom ga jij zelf eigenlijk niet naar stormfront?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:59 schreef Stali het volgende:
[..]
Als Nederland vol met Gia's zou komen te zitten ga ik inderdaad rap weg.
quote:Ook bedreigde hij volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël een joodse journaliste met de tekst: "We komen jou en je kindertjes ophalen. Tsjoeke-tsjoeke tuut-tuut!"
Misschien omdat ik niets verkeerds zeg, het wordt alleen fout geïnterpreteerd, zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Man, dat flikt ze gewoon keer op keer en ze komt er gewoon mee weg ook.
Omdat ik totaal niet zo denk als die lui daar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat je in de meerderheid bent met dat ongeschoolde geblaat overal van je?
Btw, ik vroeg je waarom je zelf niet gewoon naar stormfront gaat. Geef daar dan eens antwoord op.
Edit, dat heb je dus wel gedaan.
Maar dan kan ik nog wat leuke uitspraken van jou verzamelen hoor. Heel typisch.
Inderdaad, vandalisten en inbrekers komen er doorgaans beter vanaf.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vind het nogal uit verhouding eigenlijk. 120 uur voor wat geblaat terwijl relschoppers in de grote steden die echt mensen lastig vallen niet aangepakt worden.
Zo'n blater kun je rustig oppakken, daar komen namelijk geen rellen van. Pak je een straatterroristje van zekere afkomst op, dan zet je auto maar liever binnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vind het nogal uit verhouding eigenlijk. 120 uur voor wat geblaat terwijl relschoppers in de grote steden die echt mensen lastig vallen niet aangepakt worden.
Ja dag, dat argument heb ik al duizend keer gelezen en gericht aan zoveel verschillende mensen. Niemand kan lezen blijkbaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien omdat ik niets verkeerds zeg, het wordt alleen fout geïnterpreteerd, zoals gewoonlijk.
Begrijpend lezen is gewoon te moeilijk voor sommigen.
Wat zeg ik dan dat tegen de regels zou zijn? Kom op, voorbeelden!!!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:06 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja dag, dat argument heb ik al duizend keer gelezen en gericht aan zoveel verschillende mensen. Niemand kan lezen blijkbaar.
Je weaselt je er gewoon keer op keer onderuit.
Vind je dan dat deze man een te harde straf krijgt of dat elders niet hard genoeg gestraft wordt?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:05 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Inderdaad, vandalisten en inbrekers komen er doorgaans beter vanaf.
Dat zal ik doen. Niet nu.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zeg ik dan dat tegen de regels zou zijn? Kom op, voorbeelden!!!
Ik het tweede. Er moet een hardere aanpak komen van het straattuig. Weg met die angst voor represailles, gewoon hoppa, 2 maanden de bak in voor een tasjesroof, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vind je dan dat deze man een te harde straf krijgt of dat elders niet hard genoeg gestraft wordt?
Beide.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vind je dan dat deze man een te harde straf krijgt of dat elders niet hard genoeg gestraft wordt?
Ja ik heb denk ik ook de verkeerde gequotequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat wikwakka2 mij verkeerd begrepen heeft.
waarom?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb problemen met deze uitspraak.
Jezusquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik het tweede. Er moet een hardere aanpak komen van het straattuig. Weg met die angst voor represailles, gewoon hoppa, 2 maanden de bak in voor een tasjesroof, bijvoorbeeld.
Ben benieuwd, erg benieuwd. Graag wel letterlijke quotes, dus niet hoe men het leest of denkt dat ik het bedoeld heb......quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat zal ik doen. Niet nu.
Maar bij deze beloofd.
En dan reageer je op een post waar het woord MOSLIM niet in gevallen is, en daar ook niet per se over gaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:13 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jezus
Wat is het ook triest gesteld in NWS. Kan er godverdomme een keer een item normaal besproken worden zonder dat het na 3 posts alweer over moslims en straattuig gaat? Is hier al een benaming voor eigenlijk? Marocwin's Law?
Op het moment dat je je voorlaatste post plaatste had je mijn post nog niet gezien. Daar noem jij moslims. Waarom? Waarom niet gewoon ontopic blijvenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:15 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan reageer je op een post waar het woord MOSLIM niet in gevallen is, en daar ook niet per se over gaat.
Tenzij je van mening bent dat tasjesrovers per definitie moslims zijn.......![]()
Dat zegt dan meer over jou, dan over mij.
Ik haal het woord moslims alleen aan in een voorbeeld over wat imo geen discriminatie is. Ik heb de moslims niet aangehaald waar het gaat over criminaliteit of straatterreur.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Op het moment dat je je voorlaatste post plaatste had je mijn post nog niet gezien. Daar noem jij moslims. Waarom? Waarom niet gewoon ontopic blijven.
Het tweede gedeelte van mijn reactie is een constatering in het algemeen. Ik geef aan dat het me nogal opvalt dat ieder nieuwsitem binnen luttele seconden verandert in moslim gebash.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik haal het woord moslims alleen aan in een voorbeeld over wat imo geen discriminatie is. Ik heb de moslims niet aangehaald waar het gaat over criminaliteit of straatterreur.
Dus jouw reactie op uitgerekend die post slaat nergens op.
Er is en was in dit topic geen sprake van moslimgebash, je bent dus abuis.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:24 schreef 2dope het volgende:
Het tweede gedeelte van mijn reactie is een constatering in het algemeen. Ik geef aan dat het me nogal opvalt dat ieder nieuwsitem binnen luttele seconden verandert in moslim gebash.
Ik wacht met smart op je mooie redenering over de context.quote:Een moslim uitschelden voor geiteneuker is hooguit discriminerend voor de schapen.
Waarom noem je zoiets dan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is en was in dit topic geen sprake van moslimgebash, je bent dus abuis.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking: ik heb het over de uitspraak van de rechtbank.
Het is een veelgebruikte belediging, daarom haal ik die aan. Wordt vaak betiteld als discriminatie, maar dat is het dus niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom noem je zoiets dan?
Waarom vond je dat nu zo'n leuk voorbeeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |