Daar heb je zelf ook een handje in, EG. Sowieso hebben technische academici genoeg mogelijkheden om aan een baan te komen. Van 2010-2020 gaat al dat babyboom-tuig ook nog eens met pensioen. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar prijs je gelukkig dat jij de studies hebt gevolgd die imo veel beter worden gewaardeerd.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, en anderen enkelen delen mijn opvatting.
Ik ben het in deze gewoon eens met de hrm-ers. En sommigen zijn best intelligent (en lekker, maar dat even om te laten weten dat het nu niet die 5 minuten zijn...quote:Zwaar overtrokken door die geitenwollen sokken hrm-ers. met een iq dat van een aardappel.
Onzin. De studie is een fundament.quote:Die hadden het zonder die zware studie ook gekund.
Onzin. Dan zet je mensen al heel vroeg buitenspel. Iedereen heeft een kans. Veel eerlijker.quote:Als de donder een numerus fixus invoeren ipv doordraaien!
Zo asociaal ben jij dus. Leuk dat een rijke man onderuit is gehaald. En die paar duizend mensen die nu werkloos zijn... ach, het gaat om het doel. Het doel dat jij "eerlijk" noemt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:01 schreef EchtGaaf het volgende:
En Pieter Lakeman is trouwens een held.
Jij vind het fatsoenlijk "verdienmodel"? Dat zoveel mensen zo zwaar in de ellende heeft gebracht? Nee niet Lakeman is de oorzaak van de val, maar precies zoals Bos het zei: ze zijn ten onder gegaan door hun eigen handelen!quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo asociaal ben jij dus. Leuk dat een rijke man onderuit is gehaald. En die paar duizend mensen die nu werkloos zijn... ach, het gaat om het doel. Het doel dat jij "eerlijk" noemt.
BAH!
Dat laatste wordt jaren geroepen. Daar zal onze beroepsbevolking 0,0 van profiteren. De grenzen worden door de liberale elite wagenwijd opengezet voor het jonge grut dat goed opgeleide mensen zal aantrekken die bereid zijn om voor een schamel lontje te komen werken. En ja, dus ook (zeer) hoog opgeleiden mensen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:02 schreef waht het volgende:
[..]
Daar heb je zelf ook een handje in, EG. Sowieso hebben technische academici genoeg mogelijkheden om aan een baan te komen. Van 2010-2020 gaat al dat babyboom-tuig ook nog eens met pensioen. Wat wil je nog meer?
Net alsof Balkenende maar het flauwste benul heeft van innovatie. Ik zie hem nog geen spijker in een stuk hout slaan, laat staan dat ik hem enige complex-technische kennis toedicht.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat laatste wordt jaren geroepen. Daar zal onze beroepsbevolking 0,0 van profiteren. De grenzen worden door de liberale elite wagenwijd opengezet voor het jonge grut dat goed opgeleide mensen zal aantrekken die bereid zijn om voor een schamel lontje te komen werken. En ja, dus ook (zeer) hoog opgeleiden mensen.
Op research en development blijft dit land overigens zeer beperkt. Balkenende als voorzitter van het innovatieplatform ten spijt.
Ik had ook niet anders verwacht. Het z ongeveer 1 van de meest ergen in z'n soort.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het in deze gewoon eens met de hrm-ers.
Een enkeling misschien daargelaten. Het zijn de meest vage lieden die in een bedrijf rondlopen.quote:En sommigen zijn best intelligent
quote:(en lekker, maar dat even om te laten weten dat het nu niet die 5 minuten zijn...).
[..]
Maar wel een waardeloze. Ik zou er maar niet op bouwen. Ik geloof dat Hennie van de Most daar het beste voorbeeld van is. Ik deel zijn opvattingen hieromtrent.quote:Onzin. De studie is een fundament.
[..]
Een minimale kans bieden is niet anders dan mensen een rad voor ogen draaien.quote:Onzin. Dan zet je mensen al heel vroeg buitenspel. Iedereen heeft een kans. Veel eerlijker.
Het is voor mij dan ook totaal onbegrijpelijk dat juist hij voorzitter in geworden. Kan je nagaan hoe kritisch men hier is in het benoemen van voorzitters. Hij zou zo ongeveer wel de allerlaatste zijn die ik voor de functie zal kiezen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Net alsof Balkenende maar het flauwste benul heeft van innovatie. Ik zie hem nog geen spijker in een stuk hout slaan, laat staan dat ik hem enige complex-technische kennis toedicht.
Het is een praatclub, niets meer, niets minder. Innovatie krijg je door creativiteit van mensen te stimuleren, niet door gezwam van mensen die veel te ver af staan van de innovatie zelf. Ik verdenk een aantal leden uit het bedrijfsleven ervan dat ze alleen voor eventuele subsidies zitting hebben genomen in het innovatieplatform.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is voor mij dan ook totaal onbegrijpelijk dat juist hij voorzitter in geworden. Kan je nagaan hoe kritisch men hier is in het benoemen van voorzitters. Hij zou zo ongeveer wel de allerlaatste zijn die ik voor de functie zal kiezen.
Ik zie het meer als het tonen van politiek draagvlak. Dat de R&D daar niets mee opschiet boeit de politici niet. Den Haag heeft subsidies te verdelen en het bedrijfsleven schuift graag aan. Bekenden bevoordelen is heel menselijk gedrag. Je weet immers wat je aan die mensen hebt. Of het altijd wenselijk is, is een tweede.quote:Zo zie je maar weer, het is alleen maar vriendjespolitiek.Zo werkt het gewoon bij de elite. De mensen hebben dit echt wel door en zijn het hartstikke zat. Geert Wilders speelt daar handig op in overigens.
Nederland heeft vanaf de jaren '90 vooral ingezet op dozenschuiven en het bank- en verzekeringswezen. Je ziet wat je ervan krijgt: Nederland is nu kwetsbaar door het hebben van onevenredig grote banken en veel studenten wagen zich niet meer aan een bèta(-technische) studie. Omdat het voor velen te moeilijk is en er in de financiële sector meer bijeen te schrapen valt. Heel veel mensen zijn bijzonder opportunistisch.quote:Verder is het een teken aan de wand dat innovatie hier niet serieus wordt genomen. Dat zal overigens nooit veranderen, het is een volk dat met de VOC mentaliteit over de ruggen van anderen makkelijk hun geld willen verdienen.
Ach, de transparantie blonk niet uit ten aanzien van de koopsompolissen, maar men wist donders goed dat men een enorme schuld kreeg vanwege die polissen. Dat kan niet anders, want e.e.a. moet via de notaris en die is bij wet verplicht om de hele akte met je door te nemen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij vind het fatsoenlijk "verdienmodel"?
Dat hebben ze dus zelf gedaan. Het is net zoiets als iemand die een email krijgt en 10.000 euro over maakt om 100 mio te krijgen. Dan kun je wel janken dat je bent opgelicht, maar feitelijk ben je zelf gewoon dom geweest.quote:Dat zoveel mensen zo zwaar in de ellende heeft gebracht?
Dat heeft Bos helemaal niet gezegd. Bos heeft gezegd dat toen DNB in greep DSB niet meer te redden viel. Dat is wezenlijk anders. Lakeman heeft hoe dan ook een kwalijke rol gespeeld. Ook als DSB zichzelf in een kwetsbare positie heeft gebracht. Een motorrijder brengt zichzelf ook in een kwetsbare positie in het verkeer, maar dat geeft jou nog niet het recht om hem in gevaar te brengen.quote:Nee niet Lakeman is de oorzaak van de val, maar precies zoals Bos het zei: ze zijn ten onder gegaan door hun eigen handelen!
Het is bij jou ook nooit goed. Ontevreden werknemers: werkgever is een l*l. Tevreden werknemers: stuitend hoe de werknemers hun werkgever adoreren...quote:Het was trouwens ronduit stuitend hoe sommige werknemers Scheringa adoreerde.
Het bedrijf was niet louche, want de producten die ze verkochten waren overal te koop. Gewoon standaard producten.quote:Ze werken dus gewoon mee aan het zwaar duperen van klanten. Ze kiezen zelf om bij zo'n louche bedrijf te werken met alle risico's van dien.
Waarom ben jij meer dan andere academici? Waarom dien jij zoveel meer te verdienen dan b.v. een Indiër?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat laatste wordt jaren geroepen. Daar zal onze beroepsbevolking 0,0 van profiteren. De grenzen worden door de liberale elite wagenwijd opengezet voor het jonge grut dat goed opgeleide mensen zal aantrekken die bereid zijn om voor een schamel lontje te komen werken. En ja, dus ook (zeer) hoog opgeleiden mensen.
Heb je gisteren op Ned 2 "De oorlog" gezien (ook op uitzending gemist)? Daar werd de politieke opkomst van Hitler getoond. Opvallend zoveel gelijkenis als ik zag met de opkomst van Geert Wilders. Zou je ook eens moeten zien. Misschien dat je dan eens wat minder die malloot adoreert.quote:De Nederlandse bevolking heeft het nakijken; en zoeken hun heil daarom bij Geert Wilders.
Onderbouw even.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht. Het z ongeveer 1 van de meest ergen in z'n soort.
Vind jij.quote:Een enkeling misschien daargelaten. Het zijn de meest vage lieden die in een bedrijf rondlopen.
Een van mijn ex-en is HRM geworden. Bizar mooie meid was (en is... maar niet meer zoals toen natuurlijk) dat.quote:Misschien heb ik even te weinig koffie gedronken
Het is waardeloos als je op dat fundament niets kan bouwen. Maar dat ligt aan jezelf.quote:Maar wel een waardeloze. Ik zou er maar niet op bouwen.
Ik ontmoet wel eens meer van die selfmade miljonairs zonder opleiding en ze roepen vaak dat je niets aan een wetenschappelijke opleiding hebt, maar zoals zij zich er tegen afzetten... ze zijn stikjaloers.quote:Ik geloof dat Hennie van de Most daar het beste voorbeeld van is. Ik deel zijn opvattingen hieromtrent.
Wat nou minimale kans? De meesten krijgen een prima loopbaan. Neem jezelf nou toch eens niet als de maat der dingen...quote:Een minimale kans bieden is niet anders dan mensen een rad voor ogen draaien.
Ik zeg ook niet dat ik meer ben dan een ander. Maar Indië is geen Nederland en vice versa.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom ben jij meer dan andere academici? Waarom dien jij zoveel meer te verdienen dan b.v. een Indiër?
[..]
Ik zal eens kijken. Maar je trekt een onjuiste conclusie dat ik Geert adoreer. De toonzetting van de PVV bevalt mij ook niet. Neemt niet weg dat ik het op punten wel degelijk eens ben met PVV.quote:Heb je gisteren op Ned 2 "De oorlog" gezien (ook op uitzending gemist)? Daar werd de politieke opkomst van Hitler getoond. Opvallend zoveel gelijkenis als ik zag met de opkomst van Geert Wilders. Zou je ook eens moeten zien. Misschien dat je dan eens wat minder die malloot adoreert.
Understatement. Wie kon weten dat er 80 a 90 % provisie daarop kon zitten?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, de transparantie blonk niet uit ten aanzien van de koopsompolissen,
Eens! Ik vind diegenen dan idioot die zulke polissen zijn aangegaan door de premie in 1 klap mee te financieren in de hypotheekschuld.quote:maar men wist donders goed dat men een enorme schuld kreeg vanwege die polissen. Dat kan niet anders, want e.e.a. moet via de notaris en die is bij wet verplicht om de hele akte met je door te nemen.
Helemaal eens! Ook hier weer zie je de ongebreidelde verwoestende hebzucht.... Brrrrrrr.quote:Kortom: de mensen die zich zo in de schulden staken deden dat BEWUST. Op dat moment keken ze alleen naar het feit dat ze een leuke aanbouw konden realiseren waar de Rabobank niet aan mee wilde werken, of dat ze toch die twee onder een kapper konden kopen die collega's niet konden betalen.
Dat heeft Prem goed gezien. Neemt niet weg dat de DSB de zorgplicht danig heeft verzaakt. En de DNB zaait weer twijfel over de kwaliteit van het toezicht. Enfin, ik hoop dat een parlementaire enquête eea zal verduidelijken.quote:De hebzucht van de "gedupeerden" van DSB is waar die "gedupeerden" gedupeerd door zijn. Zoals Prem het op BNR zei: ze hebben van Scheringa een lesje gekregen.
[..]
Zolang de kredietverstrekker gewoon eerlijk is geweest, is dat zo. Maar daar valt veel op af te dingen, want die verkopers hebben zich laten leiden door torenhoge provisies. Zo zie je weer de perverse prikkels die uitgaan van bonus. Het werkt belangenverstrengeling behoorlijk in de hand. De verkoper/adviseur heeft belang gehad bij de verkoop van onnodige koopsompolissen. En ja, die kregen de verkopers niet voor niks, want Schering werd schatrijk door die koopsommen. Vind je het gek als daar 80/90 % provisie op zit? Percentages die Bos pas nog "volstrekt idioot " vindt....quote:Dat hebben ze dus zelf gedaan. Het is net zoiets als iemand die een email krijgt en 10.000 euro over maakt om 100 mio te krijgen. Dan kun je wel janken dat je bent opgelicht, maar feitelijk ben je zelf gewoon dom geweest.
[..]
De timing weet ik niet precies meer. Maar het was het antwoord wat hij gaf op een vraag van Irrgang van de SP, wat hij vindt van dergelijk hoge provisies. Het antwoord van Bos was niettemin overduidelijk. Het was echter wel de praktijk bij DSB.quote:Dat heeft Bos helemaal niet gezegd. Bos heeft gezegd dat toen DNB in greep DSB niet meer te redden viel.
Het was goed dat hij eea aan de kaak stelde. Je kan vinden dat hij (te) hard van stapel liep, de bank had gegarandeerd toch omver gegaan zonder die gewraakte uitspraak.quote:Lakeman heeft hoe dan ook een kwalijke rol gespeeld.
Het blijft hoofdzaak dat DSB zichzelf in problemen heeft gebracht. Heeft Bos ook met zoveel woorden gesteld en daarom geen reden zag om de bank te redden. Om in je beeldspraak te blijven.....die motorrijder had anders wel de volgende boom gepakt....quote:Ook als DSB zichzelf in een kwetsbare positie heeft gebracht. Een motorrijder brengt zichzelf ook in een kwetsbare positie in het verkeer, maar dat geeft jou nog niet het recht om hem in gevaar te brengen.
[..]
Het is stuitend hoe zij de handelswijze van Scheringa - die op z'n zachts gezegd controversieel waren- bleven verdedigen....Terwijl zij hun werkloosheid aan dezelfde Scheringa hebben te danken. Geen goed werkgeverschap toch? hij had zijn verdienmodel eerder moeten herzien. Had ie niet gedaan met deze nadelige gevolgen van dien. Ik begrijp de naïviteit van dat werkvolk dan niet....quote:Het is bij jou ook nooit goed. Ontevreden werknemers: werkgever is een l*l. Tevreden werknemers: stuitend hoe de werknemers hun werkgever adoreren...![]()
[..]
Dat wel, ze waren wel zo ongeveer wel de ergsten, zeker als het gaat om de buitensporige provisies.quote:Het bedrijf was niet louche, want de producten die ze verkochten waren overal te koop. Gewoon standaard producten.
Moet ik nog even in verdiepen. Overigen vind ik niet dat een bedrijf louche is, omdat Lakeman deze toevallig op de korrel neemt....quote:Overigens, Lakeman heeft nu weer ABN-Amro op de korrel... Zal dan ook wel weer meteen een louche bedrijf zijn.
Ik heb er veel gezien en gesproken. Het blijft een ongrijpbaar slag volk. Hoog geitenwollensokkengehaltequote:
Ik had dan ook liever met een vrouw als hrm-er van doen. Die waren vaak nog wel te pruimen.quote:Een van mijn ex-en is HRM geworden. Bizar mooie meid was (en is... maar niet meer zoals toen natuurlijk) dat.
[..]
Over de aansluiting tussen opleiding en beroepspraktijk valt veel op af te dingen.quote:Het is waardeloos als je op dat fundament niets kan bouwen. Maar dat ligt aan jezelf.
[..]
Waarom zouden een Hennie van der Most jaloers moeten zijn?Hij is zo ongeveer een vleesgeworden bewijs dat je inderdaad niks aan zo'n opleiding hebt...En toon daarmee klip en klaar aan dat een opleiding niet noodzakelijk is....quote:Ik ontmoet wel eens meer van die selfmade miljonairs zonder opleiding en ze roepen vaak dat je niets aan een wetenschappelijke opleiding hebt, maar zoals zij zich er tegen afzetten... ze zijn stikjaloers.
Ik ben geen ondernemer. Tenminste niet wat ik ervan weet.quote:Maar voor de goede orde: zonder opleiding kan je ook ver komen. Als ondernemer vooral. Maar we hadden wel vastgesteld dat jij geen ondernemerskwaliteiten hebt.
[..]
Het feit dat jij het woord kans in de mond neemt zegt mij genoeg. En die kans heeft zo weinig met opleiding te maken. Het zijn 2 totaal verschillende werelden.quote:Wat nou minimale kans? De meesten krijgen een prima loopbaan. Neem jezelf nou toch eens niet als de maat der dingen...
Tja. Poppenkast.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:24 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het is een praatclub, niets meer, niets minder. Innovatie krijg je door creativiteit van mensen te stimuleren, niet door gezwam van mensen die veel te ver af staan van de innovatie zelf. Ik verdenk een aantal leden uit het bedrijfsleven ervan dat ze alleen voor eventuele subsidies zitting hebben genomen in het innovatieplatform.
[..]
Bedenkelijke drijfveren die de mensheid nou niet bepaald vooruit helpen...quote:Ik zie het meer als het tonen van politiek draagvlak. Dat de R&D daar niets mee opschiet boeit de politici niet. Den Haag heeft subsidies te verdelen en het bedrijfsleven schuift graag aan. Bekenden bevoordelen is heel menselijk gedrag. Je weet immers wat je aan die mensen hebt. Of het altijd wenselijk is, is een tweede.
[..]
quote:Nederland heeft vanaf de jaren '90 vooral ingezet op dozenschuiven en het bank- en verzekeringswezen. Je ziet wat je ervan krijgt: Nederland is nu kwetsbaar door het hebben van onevenredig grote banken en veel studenten wagen zich niet meer aan een bèta(-technische) studie. Omdat het voor velen te moeilijk is en er in de financiële sector meer bijeen te schrapen valt. Heel veel mensen zijn bijzonder opportunistisch.
1000e FOK!-post
Iedereen die kan rekenen zou ik zeggen. Maar op kleding zit vaak ook 80% marge en dat mag allemaal wel. Ik vind het dus een beetje vreemd dat 80% marge op dit product ineens als kwalijk wordt beschouwd.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Understatement. Wie kon weten dat er 80 a 90 % provisie daarop kon zitten?
Die zorgplicht geldt natuurlijk vooral tav de vraag "kan ik de maandlasten opbrengen". Ik sluit niet uit dat DSB die grens wel eens heeft opgerekt, maar het zal toch niet zo zijn dat ze dat altijd hebben gedaan (dan zouden ze wel erg veel wanbetalers hebben lijkt mij).quote:Vergeet echter niet dat jij en ik niet representatief zijn voor het nitwitgehalte van Nederlanders op financieel gebied. Niet voor niets heeft de wetgever een zorgplicht opgelegd aan kredietverstrekkers.
Ik denk dat als je de contracten goed leest dat het wel duidelijk is dat je dit niet moet doen.quote:Zolang de kredietverstrekker gewoon eerlijk is geweest, is dat zo.
Ik ben op zich met je eens dat een financieel adviseur geen financieel belang moet hebben bij de producten die hij verkoopt. MAAR: dat is wel een hele andere discussie dan de bonussen van de CEO.quote:want die verkopers hebben zich laten leiden door torenhoge provisies. zo zie je weer de perverse prikkels die uitgaan van bonus.
Ik zie Bos nog niet protesteren tegen de H&M (laat staan de kinderarbeid die daar nog bij speelt), dus het is wel een beetje selectieve verontwaardiging.quote:percentages die Bos pas nog vo9lstrekt "idioot "vond....
Dat Lakeman op kwam voor de gedupeerden en dat hij waarschuwde om met DSB in zee te gaan: prima. Maar oproepen tot een faillissement is een ander verhaal.quote:Het was goed dat hij eea aan de kaak stelde. Je kan vinden dat hij (te) hard van stapel liep, de bank had gegarandeerd toch omver gegaan zonder die gewraakte uitspraak.
Precies en hij heeft zijn cliënten bepaald geen dienst bewezen. Ik vind dat laakbaar.quote:Het is echter zeer de vraag of de gedupeerden met onnodige koopsompolisen werkelijk beter af bij bij een faillissement....
Lakeman heeft imo wel onvoldoende rekening gehouden met buitenproportioneel collateral damage. ...
Toch heeft Bos dat niet gezegd. Hij heeft gezegd dat de situatie zodanig was geworden (na Lakeman) dat DSB niet meer te redden was (wat overigens ook onzin is). Wel ben ik met je eens dat deze motorrijder erg veel risico nam en het gevaar aanwezig was dat hij de volgende boom zou pakken.quote:Het blijft hoofdzaak dat DSB zichzelf in problemen heeft gebracht. Heeft Bos ook met zoveel woorden gesteld en daarom geen reden zag om de bank te redden. Om in je beeldspraak te blijven.....die motorrijder had anders wel de volgende boom gepakt....
Waarom? Hij was goed voor zijn werknemers. En het werkt wel zo: sommigen kiezen voor diegene die de hoogste lening wenst te verstrekken... ongeacht de gevolgen. Men was bij het aangaan van de relatie maar wat blij met een Scheringa...quote:Het is stuitend hoe zij de handelswijze van Scheringa - die op z'n zachts gezegd controversieel waren- bleven verdedigen....
Dat is onjuist. Scheringa is getroffen door een wetswijziging en daar bovenop een financiële crisis en daar bovenop slechte media en daar bovenop Lakeman.quote:Terwijl zij hun werkloosheid aan dezelfde Scheringa hebben te danken.
Nee, ze hadden alleen aggressievere verkooptechnieken.quote:Dat wel, ze waren wel zo ongeveer wel de ergsten, zeker als het gaat om de buitensporige provisies.
Afab is toch wat anders zo lees ik (met name de expansiedrift speelt daar parten, maar de situatie bij DSB heeft natuurlijk wel voor voorzorgsmaatregelen gezorgd, zoals het optisch opzij zetten van Schouten). Maar goed, binnenkort hoor ik daar waarschijnlijk een stuk meer over (waarbij het dan ernstig de vraag is of ik dat dan nog terugkoppel, ga maar uit van niet).quote:Enfin, DSB is niet de enige die in het verdomhoekje zit, AFAB is nu volop onder de aandacht. Anderen doen weer zelfonderzoek omdat ze nattigheid voelen. Misschien vallen er nog meer om...
Wat begreep je niet aan "onderbouw".quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb er veel gezien en gesproken. Het blijft een ongrijpbaar slag volk. Hoog geitenwollensokkengehalteIk kan daar geen flikker mee...
Deze was dus een feest. Hoewel haar serviceniveau richting werknemers over het algemeen wat lager zal liggen mag ik vermoeden...quote:Ik had dan ook liever met een vrouw als hrm-er van doen. Die waren vaak nog wel te pruimen.
Uit alle onderzoeken blijkt dat een WO opleiding goed is voor je inkomen.quote:Over de aansluiting tussen opleiding en beroepspraktijk valt veel op af te dingen.
Omdat hij in bepaalde kringen er gewoon nooit echt bij zal horen. Leuk dat hij heel veel geld heeft, maar er wordt door de elite wel wat meer gevraagd dan alleen poen...quote:Waarom zouden een Hennie van der Most jaloers moeten zijn?
Prima toch?quote:Ik ben geen ondernemer.
Als je zekerheden wil: je gaat ooit dood. En dan nu over naar de rest van je leven: die bestaat uit kansen.quote:Het feit dat jij het woord kans in de mond neemt zegt mij genoeg.
waarom de zorgverzekeraars uitgezonderd???? Kennelijk worden die ook met publiekgeld betaaldquote:di 27 okt 2009, 11:39 |
Ter Horst wil advies over aanpak topsalaris DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) heeft dinsdag een wetsvoorstel om de topsalarissen in de publieke en semipublieke sector aan te pakken, voor advies rondgestuurd. De nieuwe wet stelt een bovengrens aan de salarissen van bestuurders en hoge leidinggevenden die met belastinggeld worden betaald. Ter Horst wil voor bestuurders in de publieke sector een bruto salarisplafond van 181.773 euro instellen. Dat maximum moet ook gelden voor diverse semipublieke organisaties, waaronder woningcorporaties, publieke omroepen en drinkwaterbedrijven. Daarnaast komt er een beloningsregime waarbij per sector het salarismaximum wordt vastgelegd in een code. De minister wil die regeling gebruiken voor onder meer ziekenhuizen en verzorgingstehuizen.
De zorgverzekeraars vormen een uitzondering in het wetsvoorstel en krijgen geen beloningsnorm opgelegd.
Dat is wel heel raar. Maar gelukkig dat er wel keihard maatregelen komen. Werd hoogtijd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:12 schreef henkway het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_topsalaris__.html
[..]
waarom de zorgverzekeraars uitgezonderd???? Kennelijk worden die ook met publiekgeld betaald
Kan jij onderbouwen dat advocaten goudeerlijke mensen zijn?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan "onderbouw".
[..]
Ga daar maar gerust vanuit.quote:Deze was dus een feest. Hoewel haar serviceniveau richting werknemers over het algemeen wat lager zal liggen mag ik vermoeden...
[..]
Zeker, maar rijk wordt je er niet van. Geld althans voor de meesten. Andere eigenschappen zijn gewoon allesbepalend. (poppenkastkwaliteiten).quote:Uit alle onderzoeken blijkt dat een WO opleiding goed is voor je inkomen.
[..]
Dat zou kunnen. Misschien is een gesprek op niveau niet echt goed mogelijk met hem. Ik weet niet of Scheringa daar ook last mee heeft gehad...(ik zag ooit een foto met hem in de wandelgangen van de Kamer met Tilmant en andere bankiers. Was veelzeggend.)quote:Omdat hij in bepaalde kringen er gewoon nooit echt bij zal horen. Leuk dat hij heel veel geld heeft, maar er wordt door de elite wel wat meer gevraagd dan alleen poen...![]()
[..]
Nee. Je kan beter wel een ondernemer zijn.quote:Prima toch?
Ik praat liever in waarschijnlijkheden. Een kans doet mij teveel denken aan een (staats)lot en gaat meestal nergens over. Ik won vroeger ook nooit een prijs om maar iets te nemen.quote:Als je zekerheden wil: je gaat ooit dood. En dan nu over naar de rest van je leven: die bestaat uit kansen.
Moet je wel input hebben, die heeft de gemiddelde consument bepaald niet....Laat staan als het gaat om ingewikkelde financiële producten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedereen die kan rekenen zou ik zeggen.
Je wilt misschien niet weten wat we allemaal nog niet weten. Maar hoe kan er protest onder consumenten ontstaan als dit iha niet bekend is?quote:Maar op kleding zit vaak ook 80% marge en dat mag allemaal wel. Ik vind het dus een beetje vreemd dat 80% marge op dit product ineens als kwalijk wordt beschouwd.
Ligt eraan wat voor koopsompolis je hebt. Wat is er mis met een spaarhypotheek?quote:Koopsompolissen zijn niet verstandig en dat lees je al ruim 10 jaar. Voor mij was het dus geen verrassing.
[..]
Het lijkt mij niet dat je aan de zorgplicht voldoet als je in ruil voor 9tijdelijke) lagere maandlasten je cliënt gaat overcrediteren. Je draait dan willens en wetens de ander een rad voor ogen.quote:Die zorgplicht geldt natuurlijk vooral tav de vraag "kan ik de maandlasten opbrengen". Ik sluit niet uit dat DSB die grens wel eens heeft opgerekt, maar het zal toch niet zo zijn dat ze dat altijd hebben gedaan (dan zouden ze wel erg veel wanbetalers hebben lijkt mij).
[..]
Dat is waar. jij en ik zouden dat zeker doen. Maar besef je wel dat DSB juist op de lager opgeleiden aasden? Wel een makkelijke prooi, vind je niet? En daarom heeft juist de wetgevers middels de zorgplicht de kredietverstrekkers verplicht om de klanten tegen zichzelf in bescherming te nemen.quote:Ik denk dat als je de contracten goed leest dat het wel duidelijk is dat je dit niet moet doen.
[..]
Mooi, zijn e het daar over eens. De perversiteit lijkt mij dan ook evident.quote:Ik ben op zich met je eens dat een financieel adviseur geen financieel belang moet hebben bij de producten die hij verkoopt.
Dat snap ik nou weer nietquote:MAAR: dat is wel een hele andere discussie dan de bonussen van de CEO.
Dat zou een oplossing kunnen zijn. Nog beter is een majeur vast salaris, met hooguit een relatief kleine bonus voor de aantallen verkochte producten. eigenlijk ook niet handig, want e hoge aantallen gaat weer ten koste van de service. Ik zeg dan ook: een vast loon.quote:Als de financieel adviseur per verkocht product, ongeacht welk product, een bonus krijgt is dat geen probleem.
[..]
Ik geloof niet dat Bos staat te juichen over de situatie aldaar. Er zullen nog meer stinkende zaken zijn. Dat maakt de constatering van Bos in deze niet minder veelzeggend.quote:Ik zie Bos nog niet protesteren tegen de H&M (laat staan de kinderarbeid die daar nog bij speelt), dus het is wel een beetje selectieve verontwaardiging.
[..]
Ik zou het ook niet gedaan hebben.quote:Dat Lakeman op kwam voor de gedupeerden en dat hij waarschuwde om met DSB in zee te gaan: prima. Maar oproepen tot een faillissement is een ander verhaal.
Experts als Sylvester Eiffinger, Arno Boot, en vele anderen dachten daar toch volgens mij anders over. De merknaam was al zo beschadigd en de DSB was intern zo verrot dat er volgens mij gewoon geen houwen meer an was. Maar goed, we kunnen het allemaal niet zeker weten, we kennen het alternatieve scenario immers niet.quote:En dat de bank hoe dan ook was omgevallen is niet zeker. Meer tijd is meer kans. Klaar.
[..]
Dat zal nog moeten blijken. Als hij werkelijk in staat is om 1 miljard voor de gedupeerden te claimen, dan heeft hij wrs meer bereikt dan Hendickx met z'n harmoniemodel.quote:Precies en hij heeft zijn cliënten bepaald geen dienst bewezen. Ik vind dat laakbaar.
[..]
Dat DSB echt niet meer te redden was is natuurlijk wel erg zwart wit ......Als een partij die voor 5 miljard garant kan staan dan waren wellicht mogelijkheden. Maar dat verhoudt natuurlijk op geen enkele manier tot de 8 miljard die op de balans stond. Dus niet realistisch. En plan B sloeg al helemaal nergens op.quote:Toch heeft Bos dat niet gezegd. Hij heeft gezegd dat de situatie zodanig was geworden (na Lakeman) dat DSB niet meer te redden was (wat overigens ook onzin is).
Er mild uitgedrukt. Hij reed veel te hard en z'n band liep hard leeg....quote:Wel ben ik met je eens dat deze motorrijder erg veel risico nam en het gevaar aanwezig was dat hij de volgende boom zou pakken.
[..]
Ik vond het toch tekenend dat er oud werknemers bij Nova wroeging hadden gekregen dat ze zoveel mensen enorm verdriet hebben aangedaan.quote:Waarom? Hij was goed voor zijn werknemers. En het werkt wel zo: sommigen kiezen voor diegene die de hoogste lening wenst te verstrekken... ongeacht de gevolgen. Men was bij het aangaan van de relatie maar wat blij met een Scheringa...
[..]
Een dat ook een map als deze bestaat uit een complex van oorzaken.quote:Dat is onjuist. Scheringa is getroffen door een wetswijziging en daar bovenop een financiële crisis en daar bovenop slechte media en daar bovenop Lakeman.
Het bestuur heeft overduidelijk gefaald en veel te laat ingegepren. Als het bestuur adequaat had gehndeld t.a.v. de nieuwe realiteit, dan hadden wellich die mensne nu niet op straat gestaan.quote:Natuurlijk kun je achteraf best wel fouten van Scheringa vast stellen, maar om nu te zeggen dat deze werknemers hun lot aan Scheringa te danken hebben: nee. Althans, dat staat op dit moment allesbehalve vast.
[..]
Hun verdienmodel hing teveel op die koopsompolissen. Andere banken blijven toch wel overeind en die hadden ook te maken met verscherpte regels.quote:Nee, ze hadden alleen aggressievere verkooptechnieken.
[..]
quote:Afab is toch wat anders zo lees ik (met name de expansiedrift speelt daar parten, maar de situatie bij DSB heeft natuurlijk wel voor voorzorgsmaatregelen gezorgd, zoals het optisch opzij zetten van Schouten). Maar goed, binnenkort hoor ik daar waarschijnlijk een stuk meer over (waarbij het dan ernstig de vraag is of ik dat dan nog terugkoppel, ga maar uit van niet).
Hoogopgeleide werknemers is óveral vraag naar. Waarom zouden ze dan in godsnaam naar Nederland komen om hier voor een schamel loontje te werken? Daarnaast is er nog altijd de optie om te gaan ondernemen. Ben je in ieder geval geen 'loonslaaf'.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Al is de politiek en de opinie nog zo snel....quote:Consider the case of Citigroup, which last year was bailed out by the Treasury to the tune of $45 billion. For all its problems, the one bright spot at Citi has been its energy unit, Philbro, which over the past five years has earned roughly $500 million a year in pretax, pre-bonus trading profits. Under his contract, Andrew Hall, Philbro's head trader, is reportedly entitled to a bonus of roughly $100 million this year, but with taxpayers now owning roughly 40 percent of the bank, such a payout is politically unacceptable. When Feinberg indicated he would not approve the bonus and Hall threatened to walk, Citi reluctantly concluded its best option was to sell Philbro to Occidental Petroleum for the bargain price of $250 million.
To many on Wall Street, this seemed like a ridiculous outcome: Hall will still get his $100 million bonus, while self- righteous taxpayers are left with 40 percent stake in a less profitable Citigroup.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |