Nee omdat XP wel geaccepteerd werd toendertijd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:51 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar dat hebben ze niet over XP gezegd.
Windows 7 heeft de beveiliging van Vista, en de snelheid van XP. 10x beter.
Heb Vista sinds de launch dagelijks gebruikt. Daarnaast ook regelmatig XP. En sinds een maand ook Windows 7.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Nee omdat XP wel geaccepteerd werd toendertijd.
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt? Eigen ervaring? En hoe lang eigen ervaring? En waar heb je de ervaring van Vista vandaan?
Ok.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:00 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Heb Vista sinds de launch dagelijks gebruikt. Daarnaast ook regelmatig XP. En sinds een maand ook Windows 7.
En nee; ik zit niet slechts te surfen.
I rest my case.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:05 schreef Adames het volgende:
Vista had last van het buckler effect. Paar kleine foutjes bij het begin en heel veel randdebielen die elkaar napraten.
Daarnaast is Vista gemaakt voor goede pc's, zodat die sneller werken. Geheugen management met prefetch, de GUI laten laden door de grafische kaart. Als mensen dan hun 400 euro pc uit 2005 neerzetten en daar vista op knallen, gaat dat inderdaad niet zo lekker. Verder is het een geweldige vooruitgang op XP.
UAC is erg hypocriet om af te zeiken. Het is een vergelijkbaar met de beveiliging van Linux. Het houdt heel veel schadelijke software tegen. Alleen is het zo dat debiele mensen alleen maar windows hebben, die zich sowieso ergeren aan het UAC. En zelfs als ze weten hoe UAC werkt, dan klikken ze simpelweg overal ja op, waardoor het hele effect teniet wordt gedaan.
7 is imo hyped. Het is een goed OS, dat zeker, maar de vooruitgang tov Vista is niet zo heel groot.
De reden dat MS zelf zegt dat Vista geflopt is, is logisch. Tegen beter weten in nog goed praten is nog slechter. Als ze nu zeggen dat Vista een flop is, en 7 geweldig zullen mensen veel eerder geneigd zijn om over te stappen.
Niet terug, maar je hebt weer meer kans op spyware dan als je constant genotificeerd wordt en dus even aan het nadenken wordt gezet of je wel iets wel wiltquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:55 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Met alle respect, als jij denkt dat wanneer je UAC uitzet meteen alle spyware e.d. weer terug is dan zou ik me er is wat beter in verdiepen
Een paar foutjes in het beginquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:05 schreef Adames het volgende:
Vista had last van het buckler effect. Paar kleine foutjes bij het begin en heel veel randdebielen die elkaar napraten.
Daarnaast is Vista gemaakt voor goede pc's, zodat die sneller werken. Geheugen management met prefetch, de GUI laten laden door de grafische kaart. Als mensen dan hun 400 euro pc uit 2005 neerzetten en daar vista op knallen, gaat dat inderdaad niet zo lekker. Verder is het een geweldige vooruitgang op XP.
UAC is erg hypocriet om af te zeiken. Het is een vergelijkbaar met de beveiliging van Linux. Het houdt heel veel schadelijke software tegen. Alleen is het zo dat debiele mensen alleen maar windows hebben, die zich sowieso ergeren aan het UAC. En zelfs als ze weten hoe UAC werkt, dan klikken ze simpelweg overal ja op, waardoor het hele effect teniet wordt gedaan.
7 is imo hyped. Het is een goed OS, dat zeker, maar de vooruitgang tov Vista is niet zo heel groot.
De reden dat MS zelf zegt dat Vista geflopt is, is logisch. Tegen beter weten in nog goed praten is nog slechter. Als ze nu zeggen dat Vista een flop is, en 7 geweldig zullen mensen veel eerder geneigd zijn om over te stappen.
Ik heb trouwens een PC die 1500 euro heeft gekost. Zou dus echt prima Vista moeten aankunnen. Maar helaas; het valt tegen en het is echt te merken dat met andere besturingssystemen de snelheid aanzienlijk verbeterd.quote:
Vista heeft een nieuwe (meer logische) indeling gebruikt. Als programma's slecht zijn geschreven, dan kan het inderdaad zijn dat het daarna niet meer lekker werkt. Hoewel Vista misschien beter een tussenstap had kunnen doen, is het op deze manier wel fijner. En dat de makers van software/drivers geen ondersteuning leveren is dan erg jammer. Ook Brother in Arms: Earned in Blood kan ik inderdaad nog steeds niet draaien op Vista. Maar geef daar liever Ubisoft de schuld van, dan Microsoft.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een paar foutjes in het beginIk heb het niet eens over drivers, ik kan vrij veel software niet eens draaien. Ja, anno 2009. En ja, dan hoort het OS, als ze zeggen dat ze backwards compatible zijn, wel voor te zorgen. Installeer ik het op windows XP of 7 doet het het wel. Erg apart
Uhm.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:16 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een PC die 1500 euro heeft gekost. Zou dus echt prima Vista moeten aankunnen. Maar helaas; het valt tegen en het is echt te merken dat met andere besturingssystemen de snelheid aanzienlijk verbeterd.
Ik vind dit lastig om te zeggen omdat ik zelf ook altijd dacht dat Vista best wel goed was.
Ik heb de specifieke specificaties niet bij de hand. Maar er zit in ieder geval geen Intel Celeron processor in (dual core), eveneens genoeg RAM geheugen en een prima videokaart.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:18 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Uhm.
Als jij de specificaties van je PC gaat uitdrukken in het aantal euro's kan ik je niet erg serieus meer nemen.
Is dit een verkapt 'kijk mij een nieuwe PC hebben' topic?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Vista de reputatie had kut te zijn? Of komt dat omdat kneusjes met inferieure machines Vista gingen draaien?
ik kan ook een flut pc kopen van 1500 euro (1 quadro videokaart kost al een flinke duit, en daar heb je in vista bar weinig aan)quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:16 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een PC die 1500 euro heeft gekost. Zou dus echt prima Vista moeten aankunnen. Maar helaas; het valt tegen en het is echt te merken dat met andere besturingssystemen de snelheid aanzienlijk verbeterd.
Ik vind dit lastig om te zeggen omdat ik zelf ook altijd dacht dat Vista best wel goed was.
SP's geinstalleerd?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:16 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Met of zonder SP's, Vista is gewoon een resource-vreter... Hier pakt sidebar.exe al 65mb... da's best idioot imhoquote:
Ik heb 6GB in mijn systeem, en door de resource-vretende Sidebar heb ik nu maar 4,2GB vrij, in plaats van 4,265GBquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Met of zonder SP's, Vista is gewoon een resource-vreter... Hier pakt sidebar.exe al 65mb... da's best idioot imho
Ja, inderdaad lekker belangrijk. Al die kleine items maken het bij elkaar een fucking zwaar OS. Het slaat toch als een lul op een drumstel dat je bij jou zelfs 1,8GB geheugen niet kan adresseren omdat de mannen van Microsoft niet in staat zijn om even netjes te programmeren en te testen? Als je de ontwikkeltijd van Vista naast de ontwikkeltijd van NT4 legt, dan zit daar 4 jaar verschil in... Dan is 't niet zo raar dat je een programma vol fouten en 20.000 updates kan verwachten natuurlijkquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik heb 6GB in mijn systeem, en door de resource-vretende Sidebar heb ik nu maar 4,2GB vrij, in plaats van 4,265GB
Lekker belangrijk
Waarom zou Vista niet kut zijn volgens jou dan?? Ik heb toch al wel de nodige argumenten aangedragen waarom het wel zo zou zijn, maar weerleg ze dan eens met argumenten wat voor vista pleitquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:46 schreef Shoombak het volgende:
Topic 4342574
Vista is niet kut, men denkt dat Vista kut is omdat de buurman dat ook zegt.
Wat heb je in godsnaam aan leeg geheugen. Als vista een echt basis OS was, dan had Bart inderdaad nog 5,95 GB vrij als deze niks had geopend. Maar als er dan een programma moet worden geopend dan moet eerst de harde schijf opspinnen, de data naar je geheugen worden geladen waarna het pas kan worden geopend. Vista gaat er van uit dat je een beetje geheugen in je pc hebt en prefetched programma's die je vaker gebruikt. Daardoor starten ze sneller op.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:06 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ja, inderdaad lekker belangrijk. Al die kleine items maken het bij elkaar een fucking zwaar OS. Het slaat toch als een lul op een drumstel dat je bij jou zelfs 1,8GB geheugen niet kan adresseren omdat de mannen van Microsoft niet in staat zijn om even netjes te programmeren en te testen? Als je de ontwikkeltijd van Vista naast de ontwikkeltijd van NT4 legt, dan zit daar 4 jaar verschil in... Dan is 't niet zo raar dat je een programma vol fouten en 20.000 updates kan verwachten natuurlijk
Hark maar eens een SQL je machine op en je prestaties zijn meteen om te janken. Leeg geheugen heeft een enorm voordeel omdat je daardoor veel sneller je gegevens benadert dan wanneer het hele geheugenregister is moet worden doorzocht op de entry die aangesproken moet worden. En dan hebben we het nog niet gehad over dubbele geheugenadresseringen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat heb je in godsnaam aan leeg geheugen. Als vista een echt basis OS was, dan had Bart inderdaad nog 5,95 GB vrij als deze niks had geopend. Maar als er dan een programma moet worden geopend dan moet eerst de harde schijf opspinnen, de data naar je geheugen worden geladen waarna het pas kan worden geopend. Vista gaat er van uit dat je een beetje geheugen in je pc hebt en prefetched programma's die je vaker gebruikt. Daardoor starten ze sneller op.
Het is zo'n lulkoek om te zeggen dat Vista meer resources gebruikt. Ze bekijken het in idle stand. Maar prestaties moet je testen onder load. Als Vista een zwaar programma moet draaien, dan gooit deze de rest van zijn geheugen leeg om het voor dat programma te gebruiken. En dan zul je zien dat deze niet langzamer presteert dan XP.
Nee, simpelweg nee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:30 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Hark maar eens een SQL je machine op en je prestaties zijn meteen om te janken. Leeg geheugen heeft een enorm voordeel omdat je daardoor veel sneller je gegevens benadert dan wanneer het hele geheugenregister is moet worden doorzocht op de entry die aangesproken moet worden. En dan hebben we het nog niet gehad over dubbele geheugenadresseringen.
SQL hoort op een serverquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:30 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Hark maar eens een SQL je machine op en je prestaties zijn meteen om te janken. Leeg geheugen heeft een enorm voordeel omdat je daardoor veel sneller je gegevens benadert dan wanneer het hele geheugenregister is moet worden doorzocht op de entry die aangesproken moet worden. En dan hebben we het nog niet gehad over dubbele geheugenadresseringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |