Daarom: elk half jaar image terug zettenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:07 schreef editoor het volgende:
[..]
Wacht maar tot je hem 1 jaar lang gebruikt, dan zul je zien dat foking traag aanvoelt. Verder heb je elke dag te maken met UAC. Elke software die je installeerd krijg je deze melding. Hij dimt je scherm ook nog is wat heel fijn is. Het opstarten gaat steeds langer duren. Bij iemand die ik ken, die moet tussen de 10 en 15 minuten wachten voordat ie is opgestart terwijl die laptop 2 jaar oud is en 3GB geheugen heeft. Mijn windows 7 is in 1 minuut opgestart inclusief na het inloggen. Dat is gewoon heel snel.
Goed verhaalquote:
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:19 schreef RiDo78 het volgende:
Er zijn verschillende redenen waarom mensen vista niets vinden.
(..)
En jij weet nu al dat Windows 7 na een jaar niet net zo traag wordtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 04:07 schreef editoor het volgende:
[..]
Wacht maar tot je hem 1 jaar lang gebruikt, dan zul je zien dat foking traag aanvoelt. Verder heb je elke dag te maken met UAC. Elke software die je installeerd krijg je deze melding. Hij dimt je scherm ook nog is wat heel fijn is. Het opstarten gaat steeds langer duren. Bij iemand die ik ken, die moet tussen de 10 en 15 minuten wachten voordat ie is opgestart terwijl die laptop 2 jaar oud is en 3GB geheugen heeft. Mijn windows 7 is in 1 minuut opgestart inclusief na het inloggen. Dat is gewoon heel snel.
Om daarna zo'n stom gevarendriehoek te zien dat het uitgeschakeld is. Met bijbehorende popup dat het uit staat en dat ik in paniek zou moeten gerakenquote:
Ook dat kun je uitzettenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Om daarna zo'n stom gevarendriehoek te zien dat het uitgeschakeld is. Met bijbehorende popup dat het uit staat en dat ik in paniek zou moeten geraken
En het systeem dat door windows gebruikt wordt zorgt er voor dat het trager zal worden na verloop van tijd. Logisch, maar dat komt door bijvoorbeeld enorm slecht uninstallers , ook van derden. Dat kun je windows niet geheel aanrekenen.
Je snapt toch wel dat het freaking irritant is om alles maar uit te moeten zetten waar je om de eerste plaats niet om gevraagd hebt?quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat het freaking irritant is om alles maar uit te moeten zetten waar je om de eerste plaats niet om gevraagd hebt?
Ik heb bijvoorbeeld iig geen zin om te zoeken waar dat moet, daar word ik niet voor betaald.
Vast weer ergens in het register, maar daar gaat het juist om: een normale gebruiker (die net weet hoe die een e-mail moet verzenden) wil gewoon geen gezeik.
XP was dus het alternatiefquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Nee hoor.
Is gewoon een setting van het beveiligingscentrum.
Ik snap zeker dat het irritant is. Maar was is het alternatief? Linux voor een gewone gebruiker die alleen maar een e-mail wil verzenden gaat ook niet werken hoor.
Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben fervent Linux aanhanger, maar ook Linux is niet zaligmakend.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
XP was dus het alternatief
Of elk ander fatsoenlijk OS, maar goed, ik snap dat niet iedereen naar linux wil springen of een mac gaat kopenmaar het fabeltje dat Linux moeilijk is voor eindgebruikers gaat niet meer op met de huidige distro's. Maar dat terzijde.
Vista was gewoon nog niet rijp. Dat is 7 zover ik die reviews lees wel. Een update op een OS hoort verbeteringen te hebben, niet meer rompslomp, slechtere performance, bijvoorbeeld. Dan Te snel op de markt gegooid, jammer. Met 7 bewijzen ze dat het wel sneller kan zijn
Natuurlijk geeft Microsoft toe dat Vista een flop was aangezien ze nu een nieuwe versie in de schappen hebben staan. Dat heeft meer met marketing te maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:48 schreef Airlocker het volgende:
Ik heb het een lange tijd gebruikt, en het is inderdaad kut.
Mensen die het niet kut vinden werken waarschijnlijk niet (lang genoeg) met Windows XP of nu Windows 7.
Vista haalt alle snelheid eruit, en Microsoft heeft zelf ook gewoon toegegeven dat het eigenlijk een flop is.
Opzich kan Vista goed draaien, maar het kán sowieso sneller.
Kan wel zijn maar dat hebben ze niet over XP gezegd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:49 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Natuurlijk geeft Microsoft toe dat Vista een flop was aangezien ze nu een nieuwe versie in de schappen hebben staan. Dat heeft meer met marketing te maken.
Nogmaals, in 7 is die rompslomp ineens onder water, dus het kon dus een stuk gebruikersvriendelijker. Niemand heeft zin in een paar meldingen per installatie, dus dan zet met dat UAC uit. Dan is de extra beveiliging dus weg en is Vista weer gelijk aan XP qua spyware en andere meukquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:48 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben fervent Linux aanhanger, maar ook Linux is niet zaligmakend.
En in XP ging alles juist weer net iets TE makkelijk niet? Er is niet voor niets een golf van spyware en toolbars ontstaan. Voor de gebruikers die gewoon een mailtje willen sturen geen probleem, want die klikken bij alles wel op ja.
Of als ze een MP3tje downloaden die eindigt op .exe; 'naja zal wel iets nieuws zijn'!
Totdat de PC ineens niets meer doet en traag is e.d. en de handige neef/buurman/zoon/vulmaarin weer langs moet komen.
Toegegeven in Vista is dat juist weer de andere kant opgeslagen, maar iets meer veiligheid was wel nodig. En wat is nou het wezenlijke verschil tussen XP en Vista? Waarom is Vista zoveel ongebruiksvriendelijker? Omdat je wat meer meldingen krijgt over dat je computer risico loopt ipv die risico's gewoon onzichtbaar toe te staan?
Met alle respect, als jij denkt dat wanneer je UAC uitzet meteen alle spyware e.d. weer terug is dan zou ik me er is wat beter in verdiepenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nogmaals, in 7 is die rompslomp ineens onder water, dus het kon dus een stuk gebruikersvriendelijker. Niemand heeft zin in een paar meldingen per installatie, dus dan zet met dat UAC uit. Dan is de extra beveiliging dus weg en is Vista weer gelijk aan XP qua spyware en andere meuk
Ik baal dan ook dat we op het werk even op Vista gaan om daarna weer naar 7 te gaan (laat me dan gewoon even nog het oude, zou ik zeggen).
Thuis heb ik er geen last van, ik heb geen windows systemen
Maar mensen die zeggen dat Vista prima is en niets merkbaar slecht is, zitten alleen op internet wat te surfen
Nee omdat XP wel geaccepteerd werd toendertijd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:51 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar dat hebben ze niet over XP gezegd.
Windows 7 heeft de beveiliging van Vista, en de snelheid van XP. 10x beter.
Heb Vista sinds de launch dagelijks gebruikt. Daarnaast ook regelmatig XP. En sinds een maand ook Windows 7.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Nee omdat XP wel geaccepteerd werd toendertijd.
Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt? Eigen ervaring? En hoe lang eigen ervaring? En waar heb je de ervaring van Vista vandaan?
Ok.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:00 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Heb Vista sinds de launch dagelijks gebruikt. Daarnaast ook regelmatig XP. En sinds een maand ook Windows 7.
En nee; ik zit niet slechts te surfen.
I rest my case.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:05 schreef Adames het volgende:
Vista had last van het buckler effect. Paar kleine foutjes bij het begin en heel veel randdebielen die elkaar napraten.
Daarnaast is Vista gemaakt voor goede pc's, zodat die sneller werken. Geheugen management met prefetch, de GUI laten laden door de grafische kaart. Als mensen dan hun 400 euro pc uit 2005 neerzetten en daar vista op knallen, gaat dat inderdaad niet zo lekker. Verder is het een geweldige vooruitgang op XP.
UAC is erg hypocriet om af te zeiken. Het is een vergelijkbaar met de beveiliging van Linux. Het houdt heel veel schadelijke software tegen. Alleen is het zo dat debiele mensen alleen maar windows hebben, die zich sowieso ergeren aan het UAC. En zelfs als ze weten hoe UAC werkt, dan klikken ze simpelweg overal ja op, waardoor het hele effect teniet wordt gedaan.
7 is imo hyped. Het is een goed OS, dat zeker, maar de vooruitgang tov Vista is niet zo heel groot.
De reden dat MS zelf zegt dat Vista geflopt is, is logisch. Tegen beter weten in nog goed praten is nog slechter. Als ze nu zeggen dat Vista een flop is, en 7 geweldig zullen mensen veel eerder geneigd zijn om over te stappen.
Niet terug, maar je hebt weer meer kans op spyware dan als je constant genotificeerd wordt en dus even aan het nadenken wordt gezet of je wel iets wel wiltquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:55 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Met alle respect, als jij denkt dat wanneer je UAC uitzet meteen alle spyware e.d. weer terug is dan zou ik me er is wat beter in verdiepen
Een paar foutjes in het beginquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:05 schreef Adames het volgende:
Vista had last van het buckler effect. Paar kleine foutjes bij het begin en heel veel randdebielen die elkaar napraten.
Daarnaast is Vista gemaakt voor goede pc's, zodat die sneller werken. Geheugen management met prefetch, de GUI laten laden door de grafische kaart. Als mensen dan hun 400 euro pc uit 2005 neerzetten en daar vista op knallen, gaat dat inderdaad niet zo lekker. Verder is het een geweldige vooruitgang op XP.
UAC is erg hypocriet om af te zeiken. Het is een vergelijkbaar met de beveiliging van Linux. Het houdt heel veel schadelijke software tegen. Alleen is het zo dat debiele mensen alleen maar windows hebben, die zich sowieso ergeren aan het UAC. En zelfs als ze weten hoe UAC werkt, dan klikken ze simpelweg overal ja op, waardoor het hele effect teniet wordt gedaan.
7 is imo hyped. Het is een goed OS, dat zeker, maar de vooruitgang tov Vista is niet zo heel groot.
De reden dat MS zelf zegt dat Vista geflopt is, is logisch. Tegen beter weten in nog goed praten is nog slechter. Als ze nu zeggen dat Vista een flop is, en 7 geweldig zullen mensen veel eerder geneigd zijn om over te stappen.
Ik heb trouwens een PC die 1500 euro heeft gekost. Zou dus echt prima Vista moeten aankunnen. Maar helaas; het valt tegen en het is echt te merken dat met andere besturingssystemen de snelheid aanzienlijk verbeterd.quote:
Vista heeft een nieuwe (meer logische) indeling gebruikt. Als programma's slecht zijn geschreven, dan kan het inderdaad zijn dat het daarna niet meer lekker werkt. Hoewel Vista misschien beter een tussenstap had kunnen doen, is het op deze manier wel fijner. En dat de makers van software/drivers geen ondersteuning leveren is dan erg jammer. Ook Brother in Arms: Earned in Blood kan ik inderdaad nog steeds niet draaien op Vista. Maar geef daar liever Ubisoft de schuld van, dan Microsoft.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een paar foutjes in het beginIk heb het niet eens over drivers, ik kan vrij veel software niet eens draaien. Ja, anno 2009. En ja, dan hoort het OS, als ze zeggen dat ze backwards compatible zijn, wel voor te zorgen. Installeer ik het op windows XP of 7 doet het het wel. Erg apart
Uhm.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:16 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een PC die 1500 euro heeft gekost. Zou dus echt prima Vista moeten aankunnen. Maar helaas; het valt tegen en het is echt te merken dat met andere besturingssystemen de snelheid aanzienlijk verbeterd.
Ik vind dit lastig om te zeggen omdat ik zelf ook altijd dacht dat Vista best wel goed was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |