abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73977848
Davinia 30 weken zwanger!!!

Ben ook erg benieuwd naar Twinkly!

En Leo, je hebt je beeb gevoeld!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73977972
Over het voelen van de baby gesproken: ik zat vanaf week 16 te twijfelen of ik nu iets voelde of niet. Ik tegenstelling tot wat anderen vaak zeggen voelde het bij mij in het begin namelijk precies als darmborrelen. De definitieve bevestiging kreeg ik tijdens de 20-wekenecho. Ik kon toen zien en voelen dat hij schopte. Daardoor wist ik welke sensatie erbij hoorde.

Nu ben ik blij als ik eens een half uurtje rust heb. Het is een druktemakertje, onze zoon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73978159
Twinkly en Rubey, spannend!!!

Joehoe, ik heb vanaf vandaag ook verlof! 2 weken eerder dan gepland, maar ach, verlof is verlof. Gisteren mijn laatste halve dag gehad, afscheid genomen van collega's en nu is het klaar.

Laatste weken veel gebeurd... Een paar weken terug werd er geconstateerd dat er misschien sprake was van een groeiachterstand. Na de tweede groeiecho en doppler kon de gyn me enigzins geruststellen. Zij dacht dat het gewoon niet zo'n groot kindje zou worden. Ondertussen word ik goed onder controle gehouden in het ziekenhuis. Gisteren een CTG gehad en het ventje doet het prima. Alleen nu is mijn bloeddruk weer te hoog . Urine was overigens wel ok. Dus zondag gaan we weer terug voor nog een CTG en bloeddrukmeting. Bij de vk afgelopen maandag was mijn bloeddruk trouwens nog prima. Misschien heb ik gisteren wel gewoon teveel willen doen. Aanstaande maandag gaan we weer voor een derde groeiecho en doppler. Ik heb wel het idee dat ik nu constant naar het ziekenhuis moet en ik heb het er wel een beetje moeilijk mee met al die onzekerheid. (daarom heb ik een tijdje niks gepost hier, sorry). Aan de andere kant zitten ze er in het ziekenhuis direct bovenop. Maar ik hoop niet dat ik naast die vertraagde groei ook nog te maken krijg met een zwangerschapsvergiftiging... Weet iemand dat trouwens, een verhoogde bloeddruk wijst volgens mij op een vergiftiging, maar als je echt een vergiftiging hebt dan MOET er toch ook iets van eiwitten in de urine gevonden worden? Ik moet nu iig nog rustiger gaan doen. Wel vervelend, ik had zoveel plannen als ik met verlof was, maar ik mag nu amper nog wat doen . Dan komt het allemaal op neer en die moet gewoon fulltime werken. Vind ik wel heel zielig! Hij vindt het helemaal geen probleem

Ons mannetje ligt trouwens ook nog steeds in een stuit. Ik heb net de discussie van afgelopen dagen bijgelezen over draaien etc. Ik heb me er eens in verdiept, en ik denk dat ik wel een draaipoging wil gaan doen. Ze gaan zowieso nooit meteen over tot draaien, kijken eerst of het mogelijk is etc. Hoewel ik niet te springen sta om een natuurlijke bevalling wil ik het toch proberen, omdat 4-5 dagen in het ziekenhuis na een keizersnede me ook niet echt fantastisch lijkt. De operatie zelf kan me ook niet zo boeien. Ik denk dat er wel wat inzit dat een baby met een reden in een stuit blijft liggen. Zo zei mijn vk van de week dat ik een hele smalle baarmoeder had. Ik kan me voorstellen dat hij dan geen plek heeft om uit zichzelf te draaien en dat misschien een zetje voldoende is. Maar ach, iedereen zijn eigen mening

Nog wel wat positief nieuws: al dit gedoe met de groeiecho's was begonnen omdat mijn vk me had doorgestuurd omdat mijn baarmoeder 2cm te klein was voor het termijn wat ik was. Nu, bij de meting van afgelopen week is ie 2cm te groot voor het termijn Dus hij is denk ik afgelopen tijd flink gegroeid. Maar dat zullen we maandag wel zien op de echo.

Sorry van de lange ego-post , ik zal vanaf nu ook weer proberen alles wat beter bij te houden...
pi_73978316
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:50 schreef Rubey het volgende:
Ik kan het me voorstellen Luna!

Hier nu ook roze slijm, volgens de vlos echter geen garantie dat het nu ook snel begint.
heeft vanaf vandaag vakantie dus het zou wel timing zijn!
Ananas! Pannenkoeken! Klussen! Traplopen! Hup hup, waar wacht je nog op? En als het niet werkt, gewoon alvast starten met persen
pi_73978404
Aoraki, wat vervelend allemaal
Doe maar lekker rustig aan en probeer zoveel mogelijk van je verlof te genieten.
pi_73978606
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Over het voelen van de baby gesproken: ik zat vanaf week 16 te twijfelen of ik nu iets voelde of niet. Ik tegenstelling tot wat anderen vaak zeggen voelde het bij mij in het begin namelijk precies als darmborrelen. De definitieve bevestiging kreeg ik tijdens de 20-wekenecho. Ik kon toen zien en voelen dat hij schopte. Daardoor wist ik welke sensatie erbij hoorde.

Nu ben ik blij als ik eens een half uurtje rust heb. Het is een druktemakertje, onze zoon.
Grappig hè? Ik zag met de 20-wekenecho een elleboog in m'n buikwand porren, wat ik ook voelde

Aoraki, de definitie van zwangerschapsvergiftiging is een hoge bloeddruk (> 140/95) én eiwit in de urine. Zonder de eiwit heb je dus zwangerschaps-hoge bloeddruk (pregnancy induced hypertension, PIH). Maar wat rot zeg, dat je nu zo 'medisch' bent. Natuurlijk zorgen ze goed voor je en de baby, maar de plannen waren even anders. Fijn dat je man het niet erg vindt om flink bij te springen (zou wat wezen als ie dat wel vond overigens ). Misschien is het een idee om een (nieuwe) hobby op te pikken? Haken, breien, puzzelen, foto's inplakken ofzo?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:11:17 #107
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73981127
aoraki wat vervvelend meid

rubey spannend hopelijk is dit een begin

faja mijn ouders wonen wat te ver om even zo een dagje te regelen
vroeger konden we op schoonmoeder terugvallen, maar die is er helaas niet meer

al even melden dat als ik in weekend niks meldt dat het niet meteen iets wilt zeggen, weekenden zijn hier meestal pc vrij

voor de dames die het nodig hebben toitoi en
pi_73981360
De placenta ligt er nog voor Mijn gevoel had het dus niet goed.

De baby ligt ook voor op groei: bijna 2 weken. Ze weegt nu al 2045 gram. Op deze manier wordt het zeker een 9 ponder als het niet meer is en dat vind ik stiekum dus ook niet leuk. Ik maak me gewoon zorgen.

Ik voel me echt heel rot nu. Heb mijn eerste huilbui in ieder geval gehad net.

Ik moet me nu echt even herpakken want haar groei liep dus wel overal voor (dus hoofd, benen en buik) en dat is dus goed, ik moet maar proberen er geen drama van te maken.
Ik hoop nu alleen dat ze me niet overtijd laten lopen...

Ik weet verder niet wat er gaat gebeuren en die onzekerheid is gewoon niet leuk.

bah, even balen nu..
pi_73981426
Aoraki, bij mij was de hoge bloeddruk (150/110) volledig aan stress te wijten. Kan het bij jou ook niet de oorzaak zijn?
Vorige week was mijn bloeddruk bv 115/70 en gisteren 135/75 (en idd, ik had met moeten opjagen om op tijd in het ziekenhuis te zijn --> 135).
pi_73981524
lily wat jammer dat je het momenteel zo moeilijk hebt.
Kun je niet vragen of ze jou niet overtijd zullen laten lopen als het zo'n grote dochter wordt? (misschien zeg ik iets heel erg dwaas natuurlijk, want ik weet zelfs niet of je dat mag vragen).
pi_73981989
Ik ga dat zeker vragen, Leonieke.

Ik lees nu in de brief:
DBP 31, 4 w
Hoofdomtrek 32, 4 w
Buikomtrek 33,6 w
Geschat gewicht: 2035 gram (conform 32,3 w)

placenta ligt 2 cm over ostium
pi_73982056
Lily
Maar dan meot je toch sowieso een geplande keizersnede? Dan laten ze je echt niet overtijd lopen hoor Meestal zijn geplande keizersnedes toch rond week 39?
pi_73982102
Ze zeggen dat die 2 cm nog weg kunnen schuiven (en dat kan ook want bij nummer 1 had ik het ook en verschoof hij in week 38 net genoeg)

maar goed, onzekerheid, bang voor bloedingen en ziekenhuisopname enzo (met twee schoolgaande kinderen nogal een schrikbeeld)...

bang dat als ie nog verschuift ze me alsnog overtijd laten lopen en ik dadelijk een baby van 6 kilo in mijn buik heb ofzo...
pi_73982281
Ow, ok, dus een keizersnede staat nog niet vast. Dat maakt het allemaal wel lastig inderdaad
pi_73982471
CRAP! Zit ik een heel verhaal te typen over hoge bloeddruk en jompelstjes voor kleine (maar niet te kleine) mannetjes en knuffeltjes voor lily en aoraki, druk ik op de back-toets van mijn muis..... ARGH.

Nou waar het op neer kwam (sorry dat ik het niet helemaal opnieuw ga typen) is dit:

voor Lily. K*t van die placenta die stiekum toch niet is verplaatst. En ik kan me voorstellen dat het niet tof is om te horen dat die kleine zo klein niet blijkt te zijn. Maar ik denk toch niet (zoals Leonieke al zei) dat ze je overtijd gaan laten lopen... voor jou!

ook voor Aoraki en een voor de kleine man. En hoge bloeddruk hoeft inderdaad nog geen vergiftiging te betekenen maar betekend wel dat je rustig aan moet doen (om erger te voorkomen en niet volledig plat te moeten). Maar je hebt nu verlof, dus geniet daar ook lekker van, laat je verwennen en pak de rust!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:17:13 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73983554
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:18 schreef lily het volgende:
De placenta ligt er nog voor Mijn gevoel had het dus niet goed.

De baby ligt ook voor op groei: bijna 2 weken. Ze weegt nu al 2045 gram. Op deze manier wordt het zeker een 9 ponder als het niet meer is en dat vind ik stiekum dus ook niet leuk. Ik maak me gewoon zorgen.

Ik voel me echt heel rot nu. Heb mijn eerste huilbui in ieder geval gehad net.

Ik moet me nu echt even herpakken want haar groei liep dus wel overal voor (dus hoofd, benen en buik) en dat is dus goed, ik moet maar proberen er geen drama van te maken.
Ik hoop nu alleen dat ze me niet overtijd laten lopen...

Ik weet verder niet wat er gaat gebeuren en die onzekerheid is gewoon niet leuk.

bah, even balen nu..
Ach meissie
Maar je hebt in elk geval wel minder bloedingen en dat is ook al heel wat waard.
En ik denk ook niet dat ze je overtijd laten lopen met zo'n grote baby en een placenta die zo ligt
Het komt goed en huilen lucht soms erg op

Aoraki, jij ook al een hoop gedoe
pi_73986620
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef lily het volgende:
Ze zeggen dat die 2 cm nog weg kunnen schuiven (en dat kan ook want bij nummer 1 had ik het ook en verschoof hij in week 38 net genoeg)

maar goed, onzekerheid, bang voor bloedingen en ziekenhuisopname enzo (met twee schoolgaande kinderen nogal een schrikbeeld)...

bang dat als ie nog verschuift ze me alsnog overtijd laten lopen en ik dadelijk een baby van 6 kilo in mijn buik heb ofzo...
Het lijkt me dat het hoog tijd wordt voor een gesprek waarin je wat scenario's doorspreekt en afspraken maakt. Je bent nu nog overrompeld door het nieuws, maar je gaat steeds meer vragen krijgen en de geruststellende woorden die wij voor je hebben veranderen daar niets aan.

Ik wilde bijvoorbeeld weten hoeveel tijd er moest zitten tussen mijn laatste prik bloedverdunners en een eventuele ruggenprik en ik kreeg daar elke keer van de verloskundigen een vaag antwoord op en een geruststellend 'dat komt tegen die tijd wel goed'. Waar ik behoefte aan had was gewoon een afspraak. Nu heb ik met een anesthesioloog gesproken en die heeft me verteld dat er 10-12 uur tussen moet zitten. Prima, weet ik waar ik aan toe ben.

Even verdrietig zijn dus en daarna een plan bedenken. Sterkte ermee. Het is gewoon heel naar, zo'n tegenvaller.

Ik krijg trouwens ook een grote baby - hij is momenteel al 4 kg - en er is niemand die zich daar druk om maakt. Iedereen verzekert me dat dat wel goedkomt. Het schijnt dat de grootte van je bekken in verhouding tot de grootte van het kind belangrijker is. Ik dacht: mooi, ik heb brede heupen, dus dat komt wel goed. Maar de verloskundige vertelde me dat je van buiten niet kunt zien hoe breed je bekken is. Aziatische vrouwen zijn volgens haar goed in baren omdat ze een relatief breed bekken hebben.
pi_73986985
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:40 schreef Aoraki het volgende:
Laatste weken veel gebeurd... Een paar weken terug werd er geconstateerd dat er misschien sprake was van een groeiachterstand. Na de tweede groeiecho en doppler kon de gyn me enigzins geruststellen. Zij dacht dat het gewoon niet zo'n groot kindje zou worden. Ondertussen word ik goed onder controle gehouden in het ziekenhuis. Gisteren een CTG gehad en het ventje doet het prima. Alleen nu is mijn bloeddruk weer te hoog .
Onzekerheid na onzekerheid dus. Groeiachterstand, hoge bloeddruk en dan ook nog een stuitligging. Gelukkig was je urine OK en houden ze je goed in de gaten. Je verlof ziet er dan wel niet uit zoals je gepland had, maar het is allemaal voor een goed doel. Je hebt nog geen reden om aan te nemen dat het niet goed zit, he? Dat moet je niet vergeten. Het zou voor jouw gemoedsrust alleen fijner zijn als je definitief te horen kreeg dat de baby goed ligt en goed groeit en dat je bloeddruk een acceptabele waarde heeft.
quote:
Ik denk dat er wel wat inzit dat een baby met een reden in een stuit blijft liggen. Zo zei mijn vk van de week dat ik een hele smalle baarmoeder had. Ik kan me voorstellen dat hij dan geen plek heeft om uit zichzelf te draaien en dat misschien een zetje voldoende is. Maar ach, iedereen zijn eigen mening
Ze zouden zo'n draaipoging heus niet ondernemen als er niet een goede kans was dat de baby daarna goed ligt en blijft liggen. En wat Twinkly zei klopt ook: ze houden tijdens de procedure de baby goed in de gaten. Voor jou is het misschien onaangenaam, maar je hebt gelijk als je zegt dat nog zo'n tijd in het ziekenhuis liggen ook niet fantastisch is. Iedereen moet die afweging zelf maken.
pi_73988710
lily wat enorm balen zeg. En we hadden nog wel met z'n allen met je meegehoopt. Laten we dan verder hopen op weinig tot geen bloedingen de komende tijd en dat die placenta alsnog voor de uitgang wegtrekt. Heeft je baby niet gewoon net een groeispurt gehad, waardoor hij op dit moment wat groter is dan gemiddeld? Dat zou dan zomaar over een paar weken weer kunnen zijn bijgetrokken.
pi_73989719
Bedankt voor alle lieve woorden
Het gaat nu ook wel weer.

Wat je zegt klopt, Claudia. Ik zit natuurlijk vol met vragen maar die kon ik vandaag niet kwijt. De echoscopiste stelde alleen maar feiten vast.
Voor het beleid verder moest ik wachten op een gesprek met de VK en/of Gyn en dat heb ik dinsdag a.s.

Mijn jongste zoon was ook 4390 daar niet van maar toch voel ik me niet gerust deze keer.
Ik weet nu al dat de VK heel afwachtend zal zijn (ach, dat komt wel goed allemaal hoor) dat is ze namelijk altijd maar ik zal nu aangeven dat ik toch graag meer controle wil, deze keer.

Sowieso moet er iets besloten worden wat betreft de placenta, dat kan nu eenmaal niet anders. Als ik weeen zou krijgen met een placenta voor de uitgang dan hebben we beiden een heel groot probleem namelijk...

En WupWup; het wegblijven van bloedingen is inderdaad nu even het voornaamste.. en wie weet heeft de baby inderdaad wel een groeispurt gehad (maar die buikomtrek conform 33,6 weken, poeh hee)
pi_73990430
O lily wat een vervelend nieuws! ik kan me voorstellen dat je daarvan ondersteboven bent. Jouw meiske is dus aan de grote kant en mijn manneke aan de kleine... Als we dat eens konden middelen...

Hopelijk schuift bij jou de placenta nog een stukje op en krijg je geen bloedingen, ik zal voor je duimen. Ik zou alle vragen die je hebt voor de gynaecoloog even opschrijven. Dat hadden wij vorige week ook gedaan, en daardoor zijn we niks vergeten te vragen en gerustgesteld. Als je iets vergeet te vragen blijft dat weer knagen...

Verder allemaal bedankt voor de reacties, doet me goed. Ik houd me lekker rustig, en dan hopen we dat alles goed komt. Wel jammer die onzekerheid...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:00:06 #122
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73991709
Lily wat een vervelend nieuws zeg! Doe rustig aan en we duimen voor je

Ik heb net mn kraampakket binnen gekregen Eng hoor, gaat allemaal zo snel
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_73991907
http://www.newlaunches.co(...)ltrasound_device.php

hoe gaaf is dit !!

Lily, ontzettend balen dat het niet verschoven is en dat je kind al zo voor loopt op de groei maar bespreek je angsten, etc met je gyneacoloog. Misschien kan die je gerust stellen en heeft die een plan de campagne.

Aoraki, ook al zo veel onzekerheid. Meid probeer je voor te houden dat je onder behandeling bent bij artsen die er verstand van hebben en beter een keertje extra onderzocht dan na latig.
pi_73996151
Ik ben gefrustreerd

Ben vanmiddag op zoek gegaan naar een meegroei-BH. Bij de Hema hing bijna niets meer en al helemaal niet in mijn maat. Dus op naar de Hunkemuller. Vraag ik aan de dame van de winkel of ze dat soort BH's hebben, zegt ze nee. Zijn ze net sinds kort volledig uit het assortiment Dus dan maar naar de V&D. Daar hadden ze wel, maar niet in mijn maat en ook nog eens een model waar m'n oma zich nog voor zou schamen Op naar de C&A. Ook niet. Bijenkorf: ook niet, ook sinds kort uit het assortiment

Dus ik kijk net even op de hema-site. Maar daar staat mijn maat helemaal niet eens tussen
Op naar de prenatal-site: Ook alleen maar van die bangmakers

Wat is dit voor idioot gedoe? Bestaan er ineens geen zwangere vrouwen meer?????? En als ze al bestaan hebben ze vast een standaardmaat ofzo???? En zwangere vrouwen hoeven er natuurlijk niet meer sexy uit te zien, want die zijn al bezwangerd, dus een vent het hoofd op hol brengen is niet nodig

Dit moet het idee van een man geweest zijn

pi_73996469
Wat is dat dan voor achterlijk iets dat je geen meegroeiBH's meer kan krijgen... Dat slaat ook echt werkelijk nergens op!

Twinkly, kom eens je mooie beebje laten zien?! (Hij zal toch wel al er zijn?)

On a personal note: de Hema bij ons in het dorp heeft echt nauwelijks nog beddegoed en aanverwante zaken voor beebs.... Nu hebben we echt bijna alles... nog wat kleine dingetjes en de morgen de meubels en dan kunnen we echt inruimen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')