Vooral dit soortquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag verwijderen
er zit een i5 inquote:Apple has unveiled some new iMacs. The new models feature 21.5-inch and 27-inch 16:9 displays along with all-aluminum enclosures. The new widescreen IPS panels are LED-backlit and provide 178-degree viewing angles.
The 21.5-inch iMac sports a 1,920 x 1,080 resolution, while the 27-inch version leaves that in the dust with 2,560 x 1,440. Ports are the same as the previous model, but they’ve added an SD card slot and video-in on the 27-incher. The wireless keyboard is now standard along with the new Magic Mouse.
The $1,199 21.5-inch model comes with a 3.06GHz Core 2 Duo, NVIDIA GeForce 9400M graphics, 4GB of RAM and a 500GB drive, while a $1,499 model gets you 1TB of storage and ATI Radeon HD 4670 graphics. The 27-inch configuration starts at $1,699.
eerst stond deze er:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:27 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
eerst stond deze er:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
Ja. Die interne antennes schijnen ook verbeterd te zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
De Airport Extreme en Time Capsule zijn ook vernieuwd
http://www.apple.com/airportextreme/
http://www.apple.com/timecapsule/
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:27 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
eerst stond deze er:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:25 schreef fyah het volgende:
[..]
Vooral dit soort![]()
wowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apple heeft Twitter nooit willen kopen. Dat was regelrechte onzin. Het is hun markt niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:20 schreef fyah het volgende:
Ik vermoed dat Apple op langere termijn van plan is om het sociale web 2.0 te gaan gebruiken voor iets, misschien zelfs een stapje verder gaan? Over minder dan een jaar heeft ELKE portable player van Apple een cemera. Bij de volgende nano zullen er ook wel foto's bij kunnen. Users kunnen dus veel content gaan schieten.
Ook twitter is voor steeds meer mensen een reden om een smartphone zoals de 3G te nemen, Apple had nog wat social media truukjes up her sleeve (apple wilde zelfs twitter kopen), maar het komt er wel op neer dat Apple toch echt een plan lijkt te hebben dat over x jaar misschien wel de beste stap in jaren zal kunnen gaan worden
ohquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:12 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Apple heeft Twitter nooit willen kopen. Dat was regelrechte onzin. Het is hun markt niet.
Black Friday is er altijd en zoals elk jaar doet Apple er ook aan mee om verzendkosten niet te berekenen..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:21 schreef Tourniquet het volgende:
Zou er eind november weer zo'n Black Friday zijn, net als vorig jaar? Werden toen fikse kortingen gegeven in de Apple Store, en geen verzendkosten.
Apple heeft ook wat nieuwe Twitter accounts aangemaakt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:20 schreef fyah het volgende:
Ik vermoed dat Apple op langere termijn van plan is om het sociale web 2.0 te gaan gebruiken voor iets, misschien zelfs een stapje verder gaan? Over minder dan een jaar heeft ELKE portable player van Apple een cemera. Bij de volgende nano zullen er ook wel foto's bij kunnen. Users kunnen dus veel content gaan schieten.
Ook twitter is voor steeds meer mensen een reden om een smartphone zoals de 3G te nemen, Apple had nog wat social media truukjes up her sleeve (apple wilde zelfs twitter kopen), maar het komt er wel op neer dat Apple toch echt een plan lijkt te hebben dat over x jaar misschien wel de beste stap in jaren zal kunnen gaan worden
Dit is mogelijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Zou het geheugen van de nieuwe Macbook makkelijk zelf te upgraden zijn of gaat die vlieger niet meer op?
Als ze dat doen dan koopt niemand meer geheugen voor de prijzen die zij er voor rekenenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Zou het geheugen van de nieuwe Macbook makkelijk zelf te upgraden zijn of gaat die vlieger niet meer op?
Telefoons en muziek waren dat ook nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:12 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Apple heeft Twitter nooit willen kopen. Dat was regelrechte onzin. Het is hun markt niet.
Niet heel raar toch? Hoe snel hebben jullie die normaal gesprokenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:50 schreef no1uknow het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen ik morgen in de winkel heb die gaan vragen of we de nieuwe modellen al hebben.
Bij de ene release binnen een week, bij de andere binnen een maand, geen touw aan vast te knopen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niet heel raar toch? Hoe snel hebben jullie die normaal gesproken
Ik niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb over een nieuwe iMac gedroomd.
Die Magic Mouse is toch sowieso pas eind van de maand beschikbaar, dus dan zullen de iMacs voorlopig ook nog niet te bewonderen zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:56 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Bij de ene release binnen een week, bij de andere binnen een maand, geen touw aan vast te knopen.
In de online Store staat dat levering van de nieuwe iMac's binnen 1-3 dagen is, dus de Magic Mouse is nu ook beschikbaarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die Magic Mouse is toch sowieso pas eind van de maand beschikbaar, dus dan zullen de iMacs voorlopig ook nog niet te bewonderen zijn.
quote:The Mini DisplayPort lets you connect an external display, including the Apple LED Cinema Display, to your iMac. On the 27-inch iMac, the same port offers input, too. So you can connect any external source that has DisplayPort output — including a MacBook or MacBook Pro — and use your iMac as a display.
Ik vind dat echt een geweldige feature en zou die graag op mijn iMac zien zeg.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.apple.com/nl/imac/features.html
[..]
Ah klopt. Vreemd, ik dacht ergens te lezen 'eind van de maand' maar dat is dus niet zo. Volgende week maar eens mee gaan spelen danquote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In de online Store staat dat levering van de nieuwe iMac's binnen 1-3 dagen is, dus de Magic Mouse is nu ook beschikbaar.
Daarnaast is die 27" iMac 200 euro goedkoper dan het 30" Cinema Display. Goed, het is een paar pixels en inches minder, maar je krijgt er wel een gratis pc bijquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een geweldige feature en zou die graag op mijn iMac zien zeg.. Heb erg weinig ruimte op mijn buro en de iMac als externe monitor voor de MacBook gebruiken is dan briljant.
't Is wel een beetje een dure externe monitor dan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.apple.com/nl/imac/features.html
[..]
1799, duurder dusquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
't Is wel een beetje een dure externe monitor dan.
Aan de andere kant: de oude 30 inch ACD was ook >1300 euro volgens mij.
Niet alleen BluRay, ook console-gamers bijvoorbeeld. Er waren zat mensen die het jammer vonden het scherm van de iMac verder nergens voor te kunnen gebruiken iig.quote:Volgens sommige sites is het om aan de BluRay-types tegemoet te komen. Heb je een kenkermooi full-HD-scherm, kun je in ieder geval je externe BR-speler erop aansluiten.
Ik, maar je moet even geduld hebben. Eind november heb ik pas de mogelijkheid om het te testen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:04 schreef Banzaiaap het volgende:
Is iemand van plan die muis te gaan halen? WIl wat meer impressies hebben voordat ook ik overstag ga.
Ik ga hem eerst eens proberen bij een APR denk ik. Ik weet niet of er bij jou in de buurt ook een zit, maar dat zou ook een optie kunnen zijn dan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:04 schreef Banzaiaap het volgende:
Is iemand van plan die muis te gaan halen? WIl wat meer impressies hebben voordat ook ik overstag ga.
Heel erg veel heb je dus (nog) niet aan die input-mogelijkheid.quote:Als input voor die iMac 27" kun je inderdaad alleen gebruik maken van dingen die DisplayPort praten. Je hebt inderdaad converters die DVI om kunnen zetten naar dat DisplayPort (ze hebben mini DisplayPort aansluiting voor de Macs) maar het punt is alleen dat Apple de input beperkt heeft tot DisplayPort; zodra iets dus geen DisplayPort praat werkt het niet (zie eerder genoemde specs pagina).
Ik denk dat een Unibody gewoon minder materiaal bevat dan de oude behuizing en dat 'ie daarom lichter is. En polycarbonaat zal wel lichter zijn dan aluminium, daarom is de MacBook lichter dan de MacBook Pro.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef Jarno het volgende:
Klopt het trouwens dat de vorige witte MacBook zwaarder was dan de 13 inch MBP? Nu issie in ieder geval iets lichter maar ik dacht zoiets gelezen te hebben bij Apple.
Dan heb je het vorige topic niet goed gelezenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:33 schreef Tazar_Yoot het volgende:
gister hier niks gelezen over die afstandsbediening
[ afbeelding ]
oepsiequote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan heb je het vorige topic niet goed gelezen
Dat is natuurlijk vreselijk geil, maar dan kan je net zo goed een Cinema scherm kopen. Nu koop je een extra computer, om die vervolgens alleen als scherm te gebruiken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:41 schreef Maravilla het volgende:
Ik heb besloten, ik wil een 27" iMac om te gebruiken als extern scherm voor m'n MB. Wat ik daarmee ga doen weet ik verder nog niet, maar lijkt me een goed plan.
Je weet dat het al mogelijk is bij de iMac, macbook Pro en nu ook bij de Macbook?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 05:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ze dat doen dan koopt niemand meer geheugen voor de prijzen die zij er voor rekenen
Dat is niet waar. De 13" MBP weegt 2,04 kg, de oude MacBook iets van 2,2x kg en de nieuwe MacBook 2,13 kg.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef Jarno het volgende:
Klopt het trouwens dat de vorige witte MacBook zwaarder was dan de 13 inch MBP? Nu issie in ieder geval iets lichter maar ik dacht zoiets gelezen te hebben bij Apple.
True.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:43 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk vreselijk geil, maar dan kan je net zo goed een Cinema scherm kopen. Nu koop je een extra computer, om die vervolgens alleen als scherm te gebruiken.
Als je zoiets eraan hangt kan dat dan toch al?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef katerwater het volgende:
Moest apple nu eens komen met een toestel om tv te kunnen zien, kan ik die 27" in de woonkamer zetten
http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products.en.htmlquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef katerwater het volgende:
Moest apple nu eens komen met een toestel om tv te kunnen zien, kan ik die 27" in de woonkamer zetten
Nais! een pak goedkoper dan een volledige tv.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:46 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Als je zoiets eraan hangt kan dat dan toch al?
Van die Imac kan je al 2 full hd tv's kopenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:52 schreef katerwater het volgende:
[..]
Nais! een pak goedkoper dan een volledige tv.
Een 27" TV is natuurlijk wel een beetje aan de kleine kant. Bovendien kun je een 36" of 42" voor minder geld krijgen dan wat een iMac kost.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:52 schreef katerwater het volgende:
[..]
Nais! een pak goedkoper dan een volledige tv.
Voor fotobewerking lijkt me dat ding uberquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo'n 27" is handig als flexwerkplek. Al die laptopjunkies kunnen hun machientje aan vastprikken zodat je daar een presentatie op kan geven en of je kan het gewoon als tijdelijk medewerkersplekje gebruiken. En thuis heb je dat ding echt alleen maar voor de geilheid....
Er zijn geen squeeze buttons of middle button meer in te stellen als je dat bedoeldequote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:14 schreef Jayzbai het volgende:
Volgens mij werkt expose niet meer met die nieuwe muis, kan dat?
Maar dan haal je waarschijnlijk alleen je CF/Flash kaartje uit je laptop en die gaat de cardreader in gekoppeld aan de iMac. Anders moet je weer allerlei kabels eraan vastknopen...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Voor fotobewerking lijkt me dat ding uber![]()
! En dat doe ik toch echt thuis
.
Jammer... Of ben ik de enige die dat gebruikte?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er zijn geen squeeze buttons of middle button meer in te stellen als je dat bedoelde
ik gebruik altijd de Hotcorners-functiequote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:27 schreef Jayzbai het volgende:
[..]
Jammer... Of ben ik de enige die dat gebruikte?
Daar is het idd wachten op.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
De komende weken zullen de eerste kopieën van de Magic Mouse wel op de markt verschijnen. Van HP enzo...
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef Svyatagor het volgende:
Just how big is 27"?
http://creativebits.org/review/just_how_big_imac_27
Boeiend, laat ze maar lekker achter Apple aanhobbelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
De komende weken zullen de eerste kopieën van de Magic Mouse wel op de markt verschijnen. Van HP enzo...
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
Een PS3 met 80 km/u in een bravia knallen:
Wow, i't amazing. You can view appr. 260 folders in Finder at the default 48px icon size.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef Svyatagor het volgende:
Just how big is 27"?
http://creativebits.org/review/just_how_big_imac_27
Ik denk dat wij maar niet moeten onderhandelen over mijn 24" iMacquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
Gaan ze een ps3 in een bravia bouwen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
hehe.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik denk dat wij maar niet moeten onderhandelen over mijn 24" iMac
Oudere versie he. 829 euro nu (vanwege de oudere type) -6% studentenkortingquote:
Wat is dan het verschil tussen oud/nieuw. De MacME jongen zei 'looks' en dat de nieuwe geen firewire heeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:01 schreef Jarno het volgende:
Ik zag het. Tsja. Doorsparen voor een nieuwe is geen optie?
Jammer, daar gebruik ik hem dus voor. Kost de nieuwe dan? 999?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:15 schreef Jarno het volgende:
Tsja, ik vind unibody toch wel een pluspunt hoor. Die witte MacBooks zijn nooit de meest stevige geweest (hier ook een cracked bezel). Zeker als je veel op pad gaat misschien iets om op te letten.
In Amerika ja, zonder belastingen. Met importeren en BTW en dergelijke wordt ie hier 899, met studentenkorting 850. Voor die 100 euro meer zou ik inderdaad voor de nieuwe gaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:42 schreef Renesite het volgende:
WTF... 999 DOLLAR? Da's 699 euro?
Serieus? Waar dat? Was net bij de MacMEquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef Superhuuper het volgende:
Nieuwe witte unibody MacBook kost ¤899.
¤845 met onderwijskorting.
online via surfspotquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Serieus? Waar dat? Was net bij de MacME
hoezo overal?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geld die studentenkorting overal?
Verschilt per instelling.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef Superhuuper het volgende:
Nieuwe witte unibody MacBook kost ¤899.
¤845 met onderwijskorting.
MBO's hebben geen surfspot accounts/partner shops geloof ikquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Via Surfspot in hun store verschilt de korting per onderwijsinstelling, via de Apple onderwijsstore is het 6% dacht ik, en in de winkel moet je het maar net treffen. Zal wel rond de 6% liggen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Macme 6%.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:53 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Via Surfspot in hun store verschilt de korting per onderwijsinstelling, via de Apple onderwijsstore is het 6% dacht ik, en in de winkel moet je het maar net treffen. Zal wel rond de 6% liggen.
Shut upquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:52 schreef Blaxje het volgende:
[..]
MBO's hebben geen surfspot accounts/partner shops geloof ik
Student UvA hier, 827,05. Mooie prijs.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Verschilt per instelling.
Ik kan, als student van de Hogeschool van Amsterdam, de nieuwe macbook voor 820 aanschaffen.
HBO'ers.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Verschilt per instelling.
Ik kan, als student scholier van de Hogeschool van Amsterdam, de nieuwe macbook voor 820 aanschaffen.
Fanboy?!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Macme 6%.
[..]
Shut upWellicht kom ik aan de 'betere' kant! Wees blij! Fanboy
![]()
![]()
Pauper HBO'ers zijn scholieren. School > Opleiding > Vakken > Practica > Groepsprojecten.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Controleer je bronnen, het is namelijk gewoon student.
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Pauper HBO'ers zijn scholieren. School > Opleiding > Vakken > Practica > Groepsprojecten.
Trek in godsnaam een maandje de volledige lening van de IB open en koop een MacBook Pro.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:05 schreef Renesite het volgende:
827 euro voor macbook?![]()
Iemand wil misschien 450 voor de mijne neerleggen
Ik wil het ook ik wil ik wilquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:10 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Trek in godsnaam een maandje de volledige lening van de IB open en koop een MacBook Pro.
Wat zijn voor jou persoonlijk de onderdelen die je laten kiezen voor een Macbook Pro?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:10 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Trek in godsnaam een maandje de volledige lening van de IB open en koop een MacBook Pro.
Aangeschaft na een jaartje ongeveer en dat heeft zich terugverdiendquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:10 schreef Renesite het volgende:
hebben jullie allemaal ook een apple care blabla?
Serieus? Wist niet dat ze zo snel stuk gingenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Aangeschaft na een jaartje ongeveer en dat heeft zich terugverdiend(macbook heeft ongeveer 5 reparaties gehad, waaronder volledig nieuw scherm en nieuw moederbord).
Aluminium. Firewire. En hij gaat over het algemeen een stuk langer mee, is mijn ervaringquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Wat zijn voor jou persoonlijk de onderdelen die je laten kiezen voor een Macbook Pro?
Studentenkortingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In Amerika ja, zonder belastingen. Met importeren en BTW en dergelijke wordt ie hier 899, met studentenkorting 850. Voor die 100 euro meer zou ik inderdaad voor de nieuwe gaan.
Typisch een HBO actie, gelijk naar de Van Dale grijpen. Alsof het de wet is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool.
Maar waarschijnlijk is de Van Dale gevormd door een HBO'er?
8 biatch.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Aangeschaft na een jaartje ongeveer en dat heeft zich terugverdiend(macbook heeft ongeveer 5 reparaties gehad, waaronder volledig nieuw scherm en nieuw moederbord).
De controle voor studentenkorting is steekproefsgewijs. Je kunt dus gewoon in de studentenstore orderen. Mochten ze je vragen om identificatie (1% van de gevallen) dan kun je je order gewoon intrekken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Studentenkorting. En daarom betaal ik als niet-student zeker meer
De mijne scheen uit een verkeerde (eerste) lichting te komen, mei 2006 ergensquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Serieus? Wist niet dat ze zo snel stuk gingen
Ja, dat kreng dat ik dan wil kopen is ook eerste lichtingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
De mijne scheen uit een verkeerde (eerste) lichting te komen, mei 2006 ergens
Die garantie kun je ook lopende het eerste jaar afsluiten, je standaard garantie van 1 jaar wordt dan met twee jaar verlengd. Scheelt weer in de kosten bij aanschaf en na een jaar weet je ook wel of je een maandagmorgen model hebt of nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Renesite het volgende:
Maar jullie adviseren: wel de extra garantie doen? Want waarom gaan ze zo stuk dan
[..]
Ja, dat kreng dat ik dan wil kopen is ook eerste lichting
221 euro kost die garantie bij de samensteller op die websitequote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die garantie kun je ook lopende het eerste jaar afsluiten, je standaard garantie van 1 jaar wordt dan met twee jaar verlengd. Scheelt weer in de kosten bij aanschaf en na een jaar weet je ook wel of je een maandagmorgen model hebt of niet
Applecare kan je gedurende je eerste jaar garantie nog kopen, dus die beslissing hoef je niet nu te maken. De eerste generatie MacBooks was nogal een brekebeentje inderdaad. De huidige MacBook is gloednieuw, is op een andere manier opgebouwd, en het is dus nog niet bekend hoe vaak hij kapot gaat. De eerste hands-ons spreken wel van "een veel stevigere" MacBook, voor wat dat waard is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Renesite het volgende:
Maar jullie adviseren: wel de extra garantie doen? Want waarom gaan ze zo stuk dan
[..]
Waarom ze stuk gaan? Omdat het techniek is. Apple heeft geen wonderformule bedacht waardoor haar computers nooit meer stuk gaan, alleen gemiddeld is de degelijkheid van Apple apparatuur wel beter omdat er goed is nagedacht over de plaatsing van de verschillende componenten etc etc.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:
¤1 = $1,50
Iemand nog naar de US één deze dagen?
Waarom is dat absurd? Wie gebruikt er zijn remote bij zijn/haar MacBook? Vingers!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In de categorie absurde Apple moves: De nieuwe MacBook heeft geen infrarood-poort meer![]()
http://www.macrumors.com/(...)ional-minor-changes/
Bij een presentatie vind ik het wel fijn om een remote te hebbenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Waarom is dat absurd? Wie gebruikt er zijn remote bij zijn/haar MacBook? Vingers!
Ik! Goed, 13" MBP, maar toch. Gebruik het om muziek harder/zachter te zetten, een serie stop te zetten als ik even wegloop, om presentaties te geven. Oh, en Plex natuurlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Waarom is dat absurd? Wie gebruikt er zijn remote bij zijn/haar MacBook? Vingers!
Nou, daar ga ik dan es op gokken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:18 schreef Blaxje het volgende:
[..]
De controle voor studentenkorting is steekproefsgewijs. Je kunt dus gewoon in de studentenstore orderen. Mochten ze je vragen om identificatie (1% van de gevallen) dan kun je je order gewoon intrekken.
Ik doe 't graagquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Great, bedankt voor het bijdragen aan het afschaffen van die regeling.
Dat is vanaf het begin bekend hoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou nou, zo uniek is het niet hoor. Met mijn studentenkaartje kreeg ik zelfs popcorn voor de helftquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik doe 't graag.
Kom nou toch. Het is toch belachelijk dat een student blijkbaar minder mag betalen voor precies hetzelfde product. Waarom? Wat denkt Apple? Een werkend mens kan best wel wat meer betalen?? Als de regeling was geweest dat vrouwen 5% korting zou krijgen, heet het discriminatie. Nu is 't blijkbaar toegestaan.
Nee, dat studenten klanten zijn die nu weinig geld hebben, maar later waarschijnlijk meer, en dat het een investering waard is om die klanten aan je te binden. Apple is geen filantropische instelling hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik doe 't graag.
Kom nou toch. Het is toch belachelijk dat een student blijkbaar minder mag betalen voor precies hetzelfde product. Waarom? Wat denkt Apple? Een werkend mens kan best wel wat meer betalen?? Als de regeling was geweest dat vrouwen 5% korting zou krijgen, heet het discriminatie. Nu is 't blijkbaar toegestaan.
En als iemand het via een student regelt? Dat is dan ook fraude?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou ja, als ik met een Apple rondloop ben ik ook een lopende reclame, dus dat is dan weer scheefquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee, dat studenten klanten zijn die nu weinig geld hebben, maar later waarschijnlijk meer, en dat het een investering waard is om die klanten aan je te binden. Apple is geen filantropische instelling hoor
Maar goed, ik kan je niet tegenhouden. Veel plezier met je mac!
Kun je dat bij het bestellen niet opgeven? Dat ze gezamenlijk komen of dat je het niet erg vindt dat ze apart komen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:47 schreef katerwater het volgende:
Imac: verzendklaar 2 -4 dagen
Apple remote: verzendklaar 2 - 4 weken
Als ik ze beide bestel, komt de Imac dan na enkele dagen, of tegelijk met de remote?
Telefonisch geloof ik wel dat je apart kan laten sturen en in 1x betalenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:47 schreef katerwater het volgende:
Imac: verzendklaar 2 -4 dagen
Apple remote: verzendklaar 2 - 4 weken
Als ik ze beide bestel, komt de Imac dan na enkele dagen, of tegelijk met de remote?
Dat zou handig zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:51 schreef fyah het volgende:
[..]
Telefonisch geloof ik wel dat je apart kan laten sturen en in 1x betalen
Dat de remote nog niet werkt via bluetooth of wifiquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik! Goed, 13" MBP, maar toch. Gebruik het om muziek harder/zachter te zetten, een serie stop te zetten als ik even wegloop, om presentaties te geven. Oh, en Plex natuurlijk.
Batterijenkwestie denk ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:20 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat de remote nog niet werkt via bluetooth of wifi
Als 't met een toetsenbord en muis kan, moet 't met zo'n afstandsbedieninkje ook makkelijk kunnenquote:
Wanneer krijgen jullie de nieuwe imacs dan????quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef no1uknow het volgende:
Godverdomme vandaag de hele dag die telefoon rinkelen "IS DIE NIEUWE MUIZ ER ALL?" "HEBBE JULLIE DE NIEUWE IMACS?", en ook verdomd veel mensen voor die spullen in de winkel.
De nieuwe witte MacBook staat overigens wel al op demowat een superstrak dingetje is dat zeg.
Hopelijk morgen of overmorgen nieuwe iMac demo modellen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wanneer krijgen jullie de nieuwe imacs dan????
Wie weet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja. Hebben jullie het al op je website gezet?
Jij hebt bij Apple wel echt je roeping gevonden he.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef no1uknow het volgende:
Godverdomme vandaag de hele dag die telefoon rinkelen "IS DIE NIEUWE MUIZ ER ALL?" "HEBBE JULLIE DE NIEUWE IMACS?", en ook verdomd veel mensen voor die spullen in de winkel.
De nieuwste macbook was nog niet in de winkel? Wil anders morgen wel ff kijken bij Macmequote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef no1uknow het volgende:
De nieuwe witte MacBook staat overigens wel al op demowat een superstrak dingetje is dat zeg.
Lees m'n post nog is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
De nieuwste macbook was nog niet in de winkel? Wil anders morgen wel ff kijken bij Macme!
Anale vernedering Geq, anale vernedering.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hebben jullie de Magic Mouse al in de winkel?
Mijn werkgever mag 'm rechtstreeks naar Apple overmakenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:52 schreef Adelante het volgende:
Ik zal morgen eens bij HTR Arnhem langsgaan om te kijken waar m'n 13e maand heen mag.
Na ik kom wel dichtbij het fenomeen 'fanboy' maar het is vooral een chill bijbaantje.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:46 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jij hebt bij Apple wel echt je roeping gevonden he.
Logisch. Je moet wel gek zijn om nu oude modellen te kopen, zeker in het geval van de muisquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:14 schreef no1uknow het volgende:
Plus dat ik dan elke koopavond op bezoek kom.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:06 schreef no1uknow het volgende:
Overigens, als ik zou zeggen waar ik zou werken zou het een stuk lastiger zijn om af en toe wat inside information te geven, als ik die al krijg
Oude modellen zijn anders flink in de aanbieding nu, ik zou ze overigens toch posten:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Logisch. Je moet wel gek zijn om nu oude modellen te kopen, zeker in het geval van de muis
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Plus dat ik dan elke koopavond op bezoek kom.
Maar 50euro verschil tussen oud en nieuw... Waarom zo weinig?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oude modellen zijn anders flink in de aanbieding nu, ik zou ze overigens toch posten:
iMac 20" 2,66Ghz, 2GB, 320GB HDD, 9400M = 899
iMac 24" 2,66Ghz, 4GB, 640GB HDD, 9400M = 1149
iMac 24" 2,93Ghz, 4GB, 640GB HDD, 120GT 256MB = 1299?
iMac 24" 3,06Ghz, 4GB, 1TB HDD, 130GT 512MB = 1449
White MacBook 2,13Ghz, 2GB DDR2, 160GB HDD, 9400M = 849
Die 3,06 Ghz iMac is echt niet duur, veelste snel voor wat de meeste gebruikers er mee doen.
Dat valt mij ook erg tegen. Voor 'oude' modellen vind ik er weinig reden om ze alsnog te kopen. Een poging om via studentenkorting wat te krijgen levert meer opquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar 50euro verschil tussen oud en nieuw... Waarom zo weinig?
Accu beter, HD beter, backlight en processor... Ja dan ga ik echnie oude doenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:58 schreef nelisb het volgende:
Weinig reden? Geen reden. Pas bij 250¤/300¤ wordt het interessant voor mij. Tot 250¤ leg ik liever
bij voor een nieuwe!
Ik denk vrij weinig mensen. Of geen eigenlijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Accu beter, HD beter, backlight en processor... Ja dan ga ik echnie oude doen
Weet ik veel, Apple bepaald die prijzen, niet de APR'squote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar 50euro verschil tussen oud en nieuw... Waarom zo weinig?
Die nieuwe maccies, andere kleurtjes ook? Of kost dat meerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Weet ik veel, Apple bepaald die prijzen, niet de APR's
En ja het verschil van de MacBook is niet hoog maar die van de iMac's des te hoger, en ervaring leert ons dat de EOL prijs van waarschijnlijk de witte MacBook nog wel verder zal dalen.
Fijn he? nu iedereen weet dat je bij een APR werkt...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En ja het verschil van de MacBook is niet hoog maar die van de iMac's des te hoger, en ervaring leert ons dat de EOL prijs van waarschijnlijk de witte MacBook nog wel verder zal dalen.
Ik vind dat prijsverschil bij die iMacs ook meevallen eigenlijk. Voor 1500 euro heb je ook al de basis-27" met 4 Gb en 1 Tb en een vrijwel net zo goede processor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
"Apple bepaalt de prijzen". Dat zal ook nog wel een keer aangepakt wordenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Waarom wil je een stom draadje als je ook gewoon geen draadje kunt hebben?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:18 schreef LeonH het volgende:
Net het filmpje gekeken van de Magic Mouse... Wat een geyl dingetje zeg! Alleen jammer dat ie alleen draadloos te krijgen is...
Wat is dat balletje toch een verschrikking op de Mighty Mouse
Neen die zijn onlangs al geupdate.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die nieuwe maccies, andere kleurtjes ook? Of kost dat meerIk vind een witte zo... jaa...
Nee, ga er maar niet van uitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
"Apple bepaalt de prijzen". Dat zal ook nog wel een keer aangepakt worden.
Nou, dat kan Apple dan wel niet willen. Dan zorgt de EU daar wel voor. Het feit dat die studentenkorting bestaat, geeft aan dat er genoeg marge is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:47 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nee, ga er maar niet van uitProbleem is gewoon dat de marges op Mac's (voor APR's in ieder geval) heel erg klein zijn, en ze dus sowieso al weinig met de prijs kunnen doen omdat ze anders hun eigen marge weggeven.0
Zoals een wijs man eens zei:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nou, dat kan Apple dan wel niet willen. Dan zorgt de EU daar wel voor. Het feit dat die studentenkorting bestaat, geeft aan dat er genoeg marge is.
Droom verder, het zijn geen prijsafspraken. Geloof wat je wilt geloven.quote:You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe.
Dus die APR's moeten het vooral hebben van aftermarket snoertjes en tasjes en zulks? Want daar zitten minder stalinistisch vaste prijzen op?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:47 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nee, ga er maar niet van uitProbleem is gewoon dat de marges op Mac's (voor APR's in ieder geval) heel erg klein zijn, en ze dus sowieso al weinig met de prijs kunnen doen omdat ze anders hun eigen marge weggeven.0
Sterker nog, de processor in het instapmodel is al hetzelfde als die 'high-end' 24". Dus voor 50 euro meer heb je een flink groter scherm, een betere videokaart, eventueel meer geheugen en de nieuwe Magic Mouse. Ik zie echt niet waarom iemand dan nog voor die 24" zou gaan, laat staan waarom jij het niet duur noemt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vind dat prijsverschil bij die iMacs ook meevallen eigenlijk. Voor 1500 euro heb je ook al de basis-27" met 4 Gb en 1 Tb en een vrijwel net zo goede processor.
Ah, het is gewoon toeval dat de prijzen overal hetzelfde zijn, begrijp ikquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:54 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zoals een wijs man eens zei:
[..]
Droom verder, het zijn geen prijsafspraken. Geloof wat je wilt geloven.
Nee lees gewoon is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, het is gewoon toeval dat de prijzen overal hetzelfde zijn, begrijp ik.
Edit: Ik heb het overigens iets anders gebracht dan ik bedoelde, voor de EOL prijzen krijgt men van Apple een mailtje met prijzen, omdat Apple zelf ook een deel bijdraagt aan de EOL prijzen. Als APR mag je daaronder gaan zitten, maar dan heb je weer last van dat marge verhaal.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:47 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zo ongeveer ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus die APR's moeten het vooral hebben van aftermarket snoertjes en tasjes en zulks? Want daar zitten minder stalinistisch vaste prijzen op?
Ja, maar als je anders met een haast onverkoopbare voorraad zit zul je haast wel iets moeten doen. Of zijn jullie echt van plan die 24" voor 1449 te verkopen terwijl de 27" van 1499 ernaast staat?quote:
Is het batterijverbruik dan sterk teruggenomen? 1 keer een draadloze muis gehad en het vrat batterijen als een malle! En daarbij zit het draadje mij niet in de weg als ik 'm aan de zijkant van het toetsenbord aansluitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom wil je een stom draadje als je ook gewoon geen draadje kunt hebben?
Of doe het zoals de MediaMarkt doet: Gewoon de oude voor de reguliere prijs verkopen totdat de voorraad op is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar als je anders met een haast onverkoopbare voorraad zit zul je haast wel iets moeten doen. Of zijn jullie echt van plan die 24" voor 1449 te verkopen terwijl de 27" van 1499 ernaast staat?
Ik kan me voorstellen dat APRs niet vaak stunten met hun prijzen, maar als er helemaal nooit gestunt wordt kan ik me voorstellen dat mensen gaan twijfelen.
Hoe zal ik het eens netjes formuleren... Ik denk dat dat bij het gemiddelde APR-publiek minder snel zal werken dan bij het gemiddelde Media Markt-publiek.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Of doe het zoals de MediaMarkt doet: Gewoon de oude voor de reguliere prijs verkopen totdat de voorraad op is.
Sterker nog, er is er vandaag minstens 1 verkocht.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar als je anders met een haast onverkoopbare voorraad zit zul je haast wel iets moeten doen. Of zijn jullie echt van plan die 24" voor 1449 te verkopen terwijl de 27" van 1499 ernaast staat?
Ik kan me voorstellen dat APRs niet vaak stunten met hun prijzen, maar als er helemaal nooit gestunt wordt kan ik me voorstellen dat mensen gaan twijfelen.
Nou ja, wat de gek er voor geeft, natuurlijk. Maar je weet zeker dat die klant wel op de hoogte was van de updates, die jullie immers nog niet in de winkel hadden?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Sterker nog, er is er vandaag minstens 1 verkocht.
En de prijzen zullen misschien nog wel iets meer gaan dalen. Het hangt er ook vanaf wat de klant wilt, ik had er vandaag 1 die vond 27" echt te groot en 24" het max, dan is 1449 voor die specs niet slecht
Ik vroeg ernaar en zei 'aangenomen dat anderen dat doen', om juist niet te veel de suggestie te willen wekken dat jij/jullie dat deden. Dat mensen goed geïnformeerd worden in een winkel is, helaas, lang niet altijd het geval. Mooi dat jij dat wel doet, en het was ook niet als rechtstreekse beschuldiging bedoeld.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:30 schreef no1uknow het volgende:
Zo lekkere suggestie wek je daarzo! Natuurlijk informeren wij de mensen, alle mensen. Wij hebben juist een goede naam als het daarom gaat en dat willen we zo graag houden ook. Ze kwamen voor een iMac, ik heb die mensen via de Apple website de nieuwe modellen laten zien, de "oude" modellen laten zien en zij kozen uiteindelijk voor het "oude" model.
Kan je voortaan objectievere vragen stellen? Dan hoef ik mezelf ook niet onnodig te verdedigen![]()
Dan vatte ik het gelukkig verkeerd opquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vroeg ernaar en zei 'aangenomen dat anderen dat doen', om juist niet te veel de suggestie te willen wekken dat jij/jullie dat deden. Dat mensen goed geïnformeerd worden in een winkel is, helaas, lang niet altijd het geval. Mooi dat jij dat wel doet, en het was ook niet als rechtstreekse beschuldiging bedoeld.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds een veel te hoge prijs vind, overigens. En als de ene machine voor je staat en de andere alleen op internet te zien is vind ik het nog steeds een niet helemaal eerlijke vergelijking. (Waarbij eerlijk dus slaat op de vergelijking, niet op de verkoper)
Niet helemaal, want in dit geval kun je het vergelijken met andere Apple-hardware in plaats van alleen naar stoer klinkende getalletjes te kijken. Hoeveel geheugen zit er in die 24"?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:40 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dan vatte ik het gelukkig verkeerd op
En ach, jij vind het teveel, een ander niet. Dat is net zoiets als de eeuwige discussie over dat Apple te duur is.
4.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet helemaal, want in dit geval kun je het vergelijken met andere Apple-hardware in plaats van alleen naar stoer klinkende getalletjes te kijken. Hoeveel geheugen zit er in die 24"?
Als backup is het prima, maar verwacht geen performance monster. Ik heb toevallig vanavond nog een bulk data via USB 2.0 zitten transferen en dat koste 75% CPU power op een niet al te karige machinequote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:43 schreef elcastel het volgende:
Ik ben van plan om 2 Western Digital My Books (Essential Edition en USB 2.0) te kopen als backup achter mijn iMac, iemand die dat afraad voor ik bestellen druk ? Mijn LaCie is namelijk deze week overleden.
Maar die zijn wsl een stuk duurder, ik ga er even naar kijken. Ik moet in eerste instantie veel data overpompen, maar heb de tijd daarvoor. Daarna is het incidenteel een paar Gb overpompen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:49 schreef Tijn het volgende:
Als backup is het prima, maar verwacht geen performance monster. Ik heb toevallig vanavond nog een bulk data via USB 2.0 zitten transferen en dat koste 75% CPU power op een niet al te karige machine
Als je de data op je disk echt wil kunnen gebruiken zonder dat je hele computer traag wordt, kun je beter naar Firewire of eSATA kijken.
Ja, als je je data alleen maar ergens wil wegstoppen is USB best acceptabel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar die zijn wsl een stuk duurder, ik ga er even naar kijken. Ik moet in eerste instantie veel data overpompen, maar heb de tijd daarvoor. Daarna is het incidenteel een paar Gb overpompen.
Ja maar nu heb ik jeuk aan eSATA.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:56 schreef Tijn het volgende:
Ja, als je je data alleen maar ergens wil wegstoppen is USB best acceptabel.
Succes met je keuzequote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik jeuk aan eSATA..
Het scheelt 35¤ per schijf.
Goedkoper of duurder?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja maar nu heb ik jeuk aan eSATA..
Het scheelt 35¤ per schijf.
Ik heb inmiddels de eSATA's besteld, het scheelde uiteindelijk 21¤ per schijf, als ik dan niet bestel slaap ik niet lekker.quote:
Graag gedaan hequote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels de eSATA's besteld, het scheelde uiteindelijk 21¤ per schijf, als ik dan niet bestel slaap ik niet lekker.
Ik ben naar de officiële demo van Windows 7 geweest in Burgers Zoo.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Today = Windows 7 launch day
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe laat begint je launch party?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Today = Windows 7 launch day
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er staat nu XP 32 bit op maar ik wil graag naar Windows 7 Home Premium Ultimate Enterprise 64 bit, heb jij die upgrade chart nog liggen of komen we er zo wel uit dan?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:06 schreef Jarno het volgende:
Ja en mijn Packard Bell. Kunnen we samen Windows 7 installeren en aanbidden.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dit zit er dan dus allemaal in je Windows 7 party box
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"That's a huge bitch!"quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dit is dus blijkbaar 24" vs 27"
[ afbeelding ]
Volgens mij is dat de oude 20"quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dit is dus blijkbaar 24" vs 27"
[ afbeelding ]
Apple SC #307: Instant orgasmsquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sodeju, ze blijven gewoon bezig met ramp reclames
Hoe vaak is dat paketje al retour afzender gegaan?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spijtig genoeg beschikt de app store wel over app's, die er bij marketplace niet door zouden zijn gekomenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sodeju, ze blijven gewoon bezig met ramp reclames
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:23 schreef Junkie het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
The iMac Remote's Guide to Style
[ afbeelding ]
Magic Mouse Teardown
There is no magic inside..![]()
Ik ben daar volgens mij al lang en breed geband. Alles wat anti-Ms lijkt, wordt daar niet getolereerd. Achterlijke bende zelfverklaarde nerds.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:32 schreef Junkie het volgende:
T.net Microsoft-minded?
Valt wel mee hoor.
You gotta be friggin' kiddin' me!!!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jarno neemt zijn Packard Bell mee, ik heb Fristi in huis gehaald. Als jij ook wat lekkers meeneemt, mag je ook komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
You gotta be friggin' kiddin' me!!!!
Waar is de Windows 7 installatie-DVD? Oh wacht even, die staat zeker als restore-drive op een aparte partitie op de nog te kopen Windows 7 Party Laptop?
quote:This Connection is Untrusted
You have asked Firefox to connect
securely to leden.xxxxx.nl, but we can't confirm that your connection is secure.
Normally, when you try to connect securely,
sites will present trusted identification to prove that you are
going to the right place. However, this site's identity can't be verified.
What Should I Do?
If you usually connect to
this site without problems, this error could mean that someone is
trying to impersonate the site, and you shouldn't continue.
Technical Details
leden.xxxx.nl uses an invalid security certificate.
The certificate is not trusted because it is self-signed.
The certificate is not valid for any server names.
(Error code: sec_error_untrusted_issuer)
I Understand the Risks
Selfsigned certificatenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:26 schreef P.F het volgende:
Ik krijg dit berichtje, als ik op het ledengedeelte van een site wil komen:
[..]
D'r moeten toch wat flink wat alcoholische versnaperingen aanwezig zijn wil ik het op zo'n feestje uit kunnen houden..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Jarno neemt zijn Packard Bell mee, ik heb Fristi in huis gehaald. Als jij ook wat lekkers meeneemt, mag je ook komen.
Ik heb nog wel een losse geluidskaars, grafischekaart en ram liggenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Jarno neemt zijn Packard Bell mee, ik heb Fristi in huis gehaald. Als jij ook wat lekkers meeneemt, mag je ook komen.
Maar het is niet "gevaarlijker" dan een site zonder certificaat?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Selfsigned certificaten
Je kunt e rniets aan doen overigens, dit ligt aan de maker van de site
Je browser attendeert er op dat er iets niet klopt.
Nou ja, als je 100% weet dat het ongevaarlijk is en dat je niet zogenaamd gephished wordt, vooral doen. Phishing is het nadoen van een site, zodat je gegevens invoert die door de kwaadwillige onderschept kunnen worden. Bij banken bv zou ik niet doorgaan als je deze melding krijgtquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:27 schreef P.F het volgende:
Is verder wel een normale site, kan ik gewoon doorgaan of is dat "gevaarlijk"?
Dat ligt er dus aan wat voor site het is. Zoals gezegd, persoonlijke gegevens zou ik er niet op invullen. En ik zou de administrator van die site even melden dat een Verisign certificaat niet zo heel duur isquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:29 schreef P.F het volgende:
[..]
Maar het is niet "gevaarlijker" dan een site zonder certificaat?
Dat hoeft ook niet. Maar ik zou desondanks wel een mailtje sturen naar d ebeheerder dat ie eens een tientje moet uitgeven voor een geldig certificaat. Of geen certificaat gebruiken gebruikenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Probeer anders eens Safari ipv FireFox. FF wil wel eens helemaal flippen bij dit soort dingen, terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand is..
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een losse geluidskaars, grafischekaart en ram liggenneem ik dat mee
Het is een site met gegevens van heel heel heel veel leden en oud leven. Van studie, foto's, tot adres & telefoonnummer..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat ligt er dus aan wat voor site het is. Zoals gezegd, persoonlijke gegevens zou ik er niet op invullen. En ik zou de administrator van die site even melden dat een Verisign certificaat niet zo heel duur is
Idd. Ook handig als iedereen op Windows 7 is uitgekekenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:51 schreef Tijn het volgende:
Zeg, zitten er geen spekkies in die Party Pack?
Een puzzel op een feestje is trouwens wel een erg goed idee zeg, leuk voor iedereen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |