Een tijdje terug begon mijn Mac Pro (bouwjaar eind 2007) flinke kuren te vertonen. Eerst werd opstarten zeer langzaam, de welbekende strandbal bleef steeds langer in beeld. Afgelopen week kreeg ik groene en paarse streepjes in beeld. Als ik de schermpjes bewoog over het scherm, bleven ze hangen in een 'veeg'. En op dit moment zie ik zelfs niets anders dan een kleuren-disco... Ik heb natuurlijk alle eerste stappen al verricht, beeldscherm opnieuw aangesloten, ander beeldscherm geprobeerd, etc. Om een impressie te geven, dit is een close-up video van één van de beeldschermen:
Het opstartgeluid klinkt nog, af en toe is in een flits het blauwe achtergrondscherm met icoontjes zichtbaar. Nu denk ik vanzelfsprekend gelijk aan een videokaart probleem. Maar zou het ook iets anders kunnen zijn, omdat ik ook last kreeg van vastlopers tijdens het opbouwen van het bureaublad? En mocht het simpelweg een kapotte videokaart zijn: Welke videokaart raden jullie aan om de defecte mee te vervangen? Ik heb deze Mac nooit voor gamen gebruikt, zelfs niet voor internet, dus een gemiddelde videokaart voldoet. Bij voorbaat dank

.