Nou heb ik gewoon een ADD/ADHD topic én een Autismetopic geopend terwijl ik geen van beide hebquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:08 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met onderzoeken omdat ik een handvat wilde. Dat heb ik nog niet. Dus ik heb me opgegeven voor behandeling bij de afdeling persoonlijkheidsstoornissen
Die weten het nog niet eensquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:17 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat zeggen die dan
Heb zelf 4 zussen en 2 broers
Ja dat zou kunnen inderdaad. Of ze zien niet wat voor problemen ik heb en dat dit de oorzaak is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze willen het etiket niet accepteren.... Dat is waarschijnlijk het punt.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:14 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Nou heb ik gewoon een ADD/ADHD topic én een Autismetopic geopend terwijl ik geen van beide heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Ja eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn ik had het juist andersom he, ik was zoooon ongelofelijk probleemkind (ja heus) dat mijn ouders maar wat graag een stempeltje op me hadden geplakt.
Zie je er tegen op om je zus in te lichten?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]Ik heb dus een ander labeltje gekregen, en eentje waar ik mezelf in herkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar goed, ik ben hier wel aardig bekend geraakt ondertussen, dus ik zal nog wel even blijven posten
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
Welk labeltje was dat ook al weer?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:58 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik heb dus een ander labeltje gekregen, en eentje waar ik mezelf in herken![]()
Maar goed, ik ben hier wel aardig bekend geraakt ondertussen, dus ik zal nog wel even blijven posten
Iedereen is gek of prettig gestoordquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb geen labeltje. hoewel, ik word soms wel voor gek verklaard hihi
Maar ik vind het hier in ieder geval wel erg gezellig dus ik blijf hier ook lekker hangen
dapper hoor tijn, sterkte/succes ermee.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben ook liever prettig gestoord dan gewoon gestoord
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:52 schreef Stupendous76 het volgende:
TVP enzo
Persoonlijkheidsstoornis, en dan gaat het qua oorzaak om mijn verdedigingsmechanisme waarmee ik, soms tot in het extreme, conflicten vermijd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Welk labeltje was dat ook al weer?![]()
Gezellig
Misschien dat communicatie ook een rol speelt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:16 schreef tijnbrein het volgende:
llen binnenkort.
[..]
Ja dat zou kunnen inderdaad. Of ze zien niet wat voor problemen ik heb en dat dit de oorzaak is.
Dat was bij mijn diagnose de keuze: persoonlijkheidsstoornis of waarschijnlijkheidsdiagnose pdd-nos.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Persoonlijkheidsstoornis, en dan gaat het qua oorzaak om mijn verdedigingsmechanisme waarmee ik, soms tot in het extreme, conflicten vermijd.
Mja, ik kan me in het eerste aardig vinden. Heb al tijden het idee dat ik een muur opwerp op momenten dat het me te persoonlijk wordt. En dat ik automatisch van een worst-case scenario uitga op het moment dat ik iets moet doen of zeggen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat was bij mijn diagnose de keuze: persoonlijkheidsstoornis of waarschijnlijkheidsdiagnose pdd-nos.
Gevoelsmatig zit ik bij de laatste, over de eerste weet ik eigenlijk niets.
Bij mij is niet echt een keuze gemaakt, de ene zegt persoonlijkheidsstoornis (waar ik veel uit herken), de ander zegt pdd-nos (waar ik minstens net zo veel in herken)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:54 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Mja, ik kan me in het eerste aardig vinden. Heb al tijden het idee dat ik een muur opwerp op momenten dat het me te persoonlijk wordt. En dat ik automatisch van een worst-case scenario uitga op het moment dat ik iets moet doen of zeggen.
Verder heb ik nog nagevraagd waarom het autistiforme spectrum afviel, en daar heb ik een bevredigend antwoord op gekregen. Hij heeft alle diagnosepunten voor het spectrum afgewerkt en uitleg gegeven waarom ik daar volgens hem wel of niet aan zou voldoen.
Hoogfunctionerend, wat moet ik daar onder verstaan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Bij mij is niet echt een keuze gemaakt, de ene zegt persoonlijkheidsstoornis (waar ik veel uit herken), de ander zegt pdd-nos (waar ik minstens net zo veel in herken)
Daar komt dan hoogfunctionerend bij, en de soep is compleet.
ja dat vind ik dan ook een vreemd gebruik van dat woord.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:32 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Hoogfunctionerend, wat moet ik daar onder verstaan?
nog even terugkomen op je vraag van gisteren (vorige deel).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 op een bepaalde tijd schreef Cassandra87 een vraag aan mij
Op die fiets: Je hebt een "aandoening" maar je kunt er zodanig omheen werken dat je nog wel maatschappelijk gezien kunt functioneren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:40 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ja dat vind ik dan ook een vreemd gebruik van dat woord.
men noemt Asperger en PDD-NOS ook wel hoogfunctionerend autisme, om aan te geven dat het niet een vorm van autisme is waarbij je onzelfstandig bent, maar waarbij je zelf je eigen leven kunt runnen.
hij/zij bedoelt waarschijlijk hooggevoelig of hoogbegaafd (gok ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |