NS rijdt ook gewoon tot Oldenzaal neem ik aan hoor, alleen op zondag moet er wel overgestapt worden in Hengelo (dan rijdt Syntus hun eigen uursdienst Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Oldenzaal, NS rijdt dan maar tot Hengelo om zo Zutphen-Hengelo ook een halfuursdienst te geven).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:27 schreef thats-me het volgende:
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:50 schreef Ireyon het volgende:
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
En daar is weer iemand voor de treinquote:Eindhoven-Tilburg
Donderdag 22 Oktober 10:49Oorzaak Tussen Tilburg en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Tilburg kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een ouder type SLT.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en ImmenbergerwegStaat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarischquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Dat klopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
De SLT is de nieuwe sprinter.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
In de tijd van ICR reden de laatste Intercity´s van Limburg naar de Randstad met een V´tje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:52 schreef James1988 het volgende:
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
Niet zeuren, vorige week had ik DD-AR naar Vlissingenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Actie tegen de zwartrijders?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
BELANGRIJKE INFO:
15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.
[ afbeelding ]
Een DD-AR waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc 1702 aan de andere kant van de trein.
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmakerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:01 schreef weps het volgende:
[..]
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...
Verder een prima reportage.
Da's heul geen puntquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt.
Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
Dan zou er ook niets rijden tussen Weesp en Oostvaarders, de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
Niet zo luid, er lezen Almeerders mee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:
de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Hmm, vreemd dan..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...
Bron: De Stentorquote:VSM doet in herfstvakantie goede zaken
donderdag 22 oktober 2009 | 08:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 oktober 2009 | 08:14
Tekstgrootte
foto Cees Baars
APELDOORN - De Herfstritten van de Veluwse Stoomtrein Maatschappij (VSM) slaan goed aan bij het publiek.
Gistermiddag stapten ongeveer tweehonderd mensen in vanaf het perron aan de Laan van de Mensenrechten. De tocht ging naar station Beekbergen in Lieren, waar de reizigers drie kwartier de tijd hadden om te genieten van het depot. Vervolgens ging het door het bos naar Loenen en Eerbeek, voor de terugreis werd ingezet. Ook vandaag vertrekt de trein om 13.25 uur vanaf station Apeldoorn om dezelfde rit te maken. Dat gebeurt volgende week ook, op dinsdag, woensdag en donderdag. Dat het dan in deze regio geen herfstvakantie meer is, maakt voor de VSM niet zoveel uit. De liefhebbers komen uit het hele land en met de trein zijn mensen vanuit bijvoorbeeld Rotterdam in iets meer dan een uur in Apeldoorn.
Daar kan je zeker van uit gaan maar de loc staat niet op jouw foto. Ik zien alleen een foto van een DDM1-stuurstand en die rijden altijd in combinatie met een 1800. Als er echt een 1700 achterop zat was er dus iets heel vreemds aan de hand. Weet je wel zeker dat die 1702 bij dezelfde trein hoorde als die foto?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, vreemd dan..
Ik ga er vanuit dat de nummering op de loc toch wel degelijk klopt?
Ik weet niet hoe de A2 er aan toe is dit weekend...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 07:57 schreef ReisT het volgende:
Den Helder-Eindhoven in 4:39... wel raar dat er dit weekend geen snelbus Utrecht-Den Bosch rijdt, die is toch een uur sneller dan die omgeleide trein.
Beide. Medereizigers lastigvallen, roken in de trein, dat soort werk. Geen personeel te zien uiteraardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?
Ik zie er niet veel nieuws in. Als je niet gecontroleerd wordt kan je vergelijkbare trucjes uithalen met papieren kaartjes. Het zou zo moeten zijn dat bij een controle door een conducteur de GPS-locatie/tijd/trein/eerst volgende uitstapstation zou moeten geworden geregistreerd. Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.
Je kunt nu toch al nationwide met dat ding met NS reizen? Persoonlijk gebruik ik 'm al een tijd in de metro in Rotterdam (moest wel), en het moet nu ook in Amsterdam. Eigenlijk nog geen problemen gehad daar. De tram is een ander verhaal: daar wel eens gehad dat inchecken wel ging, en halverwege alle apparaten er mee kapten. Nu was het reizen op abonnement dus het kostte me geen geld, maar andere reizigers zijn dan wel de lul.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijn![]()
Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Gisteren hing er in de Protos nog een blaadje dat men er voorlopig niet met de OV-Chipkaart kon reizen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen![]()
Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen![]()
Ik wil weleens gewoon een kris-kras-klodder-hobbyrondje gaan maken met de OVC tegen die tijd en kijken wat er allemaal mis gaat en hoeveel overbodige handelingen ik moet verrichten. En hoeveel geld het me meer kost dan een kruidvatkaartje en wat strippen.
Ja okeequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.
Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okeeMaar ik wil gewoon met first-hand experience die kutkaart kunnen affakkelen. Mijn onderbuikgevoelens over dat stuk verdriet zijn wel bekend inmiddels
[zeur] zanik [/zeur]quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..
Me too.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar misschien ben ik wel de knorrepot, welke zich maar niet zo moet aanstellen.
TGV-Atlantique ook goed?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
Welkom in Zwitserland. Parkeert u vooral uw TGV in onze vrachtwagen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TGV-Atlantique ook goed?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
Huh, Dynamo Open Air gaat toch al jarenlang niet meer doorquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?
Waarom moest HSA nou zonodig die V250, dit ziet er veel beter uit!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regelsquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:58 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.
Wanneer komt Bombardier met HSL-rijtuigen? (Geen HSL-stellen, groot verschil.)quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Ook in Zuid-Holland is de NS leuk bezig. De sneltrein uit Breda en Dordrecht kwam via het middenspoor spoor 6 van HS binnen. Weliswaar zonder vertraging, maar daarvoor zag ik een losse TRAXX Delft passeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdekanker. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat?ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn.
Blijft lastig al die namen onthouden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoelde trouwens onze vingerververs-in-opleiding, niet de NS.
Volgens dit recente artikel kan de OV-chipkaart bij Syntus vanaf 1 februari 2010 gebruikt worden. Hoe het bij de andere regionale vervoerders zit, is me nog niet bekend. Overigens kan ook nog niet iedereen hun OV-chipkaart gebruiken voor reizen met NS; sinds 1 oktober kunnen anonieme kaarten worden gebruikt, vanaf 1 december ook Voordeelurenkaarten en vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regels
Hoe dan ook, hij's wel mooi, en heeft een eigen website: www.zefiro.bombardier.com
Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUOquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:08 schreef Tochjo het volgende:vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.
Prutsers.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Overloper.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
Niks mis met Railjets hoor... Zefiro vind ik gewoon ook erg mooi. Het liefst zou ik het allemaal hebben... Zefiro, Railjet, Velaro, én Venturioquote:
Het positieve eraan is dat je eindelijk verlost bent van dat grote onding wat niet in je portemonee past. Ook geen blik meer van de conducteur dat het ding zo toegetakelt is dat je er zo een andere pasfoto kan inschuiven. Zowiezo bestaat er volgens mij een levende handel in nagemaakte ov-kaarten, als je kijkt hoe slecht dat papier beveiligd is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
quote:Een gemiddelde van 75 man per rit in de spits noem ik geen succes...
Ervanuitgaande dat iedereen steeds losse kaartjes koopt (enkele rit is ¤ 20,70), levert dat in het meest gunstige geval ¤ 1552,50 per trein per richting op. Tijdens de spits zou men dus ¤ 3105,- aan inkomsten van Fyra hebben.
Zeg dat er 4 spitsuren zijn (7.00, 7.45, 8.00, 8.45) en (16.45, 17.00, 17.45, 18.00) dan verdient men in de spits dus zo'n ¤ 12.420,-. Daarbuiten rijden er nog eens 14 treinen per richting per werkdag. Die zullen een heel stuk minder bezet zijn, of niet rijden.
Zeg een gemiddelde bezetting van 10 reizigers per niet-spitstrein, ieder met een kaartje enkele reis vol tarief. Daaruit haalt men dan ¤ 5.382,- per dag. De dagelijkse inkomsten zouden dan in het meest gunstige geval zijn:
Inkomsten spits: ¤ 12.420,-
Inkomsten niet-spits: ¤ 5.382,-
Totaal inkomsten ideale omstandigheden: per dag ¤ 17.802,-
Realistischere inkomsten per dag: ¤ 8.000,-
Dit zijn de meest ideale omstandigheden, in werkelijkheid zal dit anders liggen: veel mensen met abonnementen of trajectkaarten, mensen met toeslagmaandkaarten, of mensen die niet eens een toeslagkaart hebben en niet gecontroleerd worden.
Ik denk dat als NS Hispeed per dag ¤ 8.000,- aan inkomsten heeft, het veel is. Dat zijn dan alleen inkomsten, en geen uitgaven aan personeel (machinisten, railcatering, schoonmakers, trainmanagers) en materieel (één zo'n Traxx-loc zou ¤ 30.000,- per maand kosten heb ik mij laten vertellen).
¤ 8.000 aan inkomsten per dag, betekent ¤ 40.000 inkomsten per week, is grofweg ¤ 176.000,- aan inkomsten per maand. Hiervan gaat ¤ 30.000,- af per Traxx. Men heeft 4 locs gereserveerd voor Fyra, wat inhoudt dat men ¤ 120.000,- per maand aan locs betaalt
Inkomsten per maand: ¤ 176.000,-
Kosten locs: ¤ 120.000,-
Restant per maand: ¤ 56.000,-
Men heeft dus per maand nog ¤ 56.000,- over om het spoor en de stops te betalen (ProRail), om personeel te betalen, om onderhoud van de rijtuigen (6 rijtuigen per trein * 4 treinen = 24 rijtuigen) van te betalen, ga zo maar door. De kans dat Fyra op dit moment winstgevend is, is afgaande op de cijfers, erg klein te noemen.
zie het dan als dat lelijke gelamineerde vodje in plastic creditcard formaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
HSL, benelux, DDM/DD-AR zijn ook getrokkenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Herfst
Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor.
Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend isquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
[..]
Belasting, premies volksverzekeringen....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:24 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
Toch kies ik dan voor een enigszins onderbouwd verhaal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
idd, over heen gelezenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
Nog niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:56 schreef Cothen het volgende:
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.
De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |