abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 21 oktober 2009 @ 22:46:50 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73932028
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:27 schreef thats-me het volgende:
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
NS rijdt ook gewoon tot Oldenzaal neem ik aan hoor, alleen op zondag moet er wel overgestapt worden in Hengelo (dan rijdt Syntus hun eigen uursdienst Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Oldenzaal, NS rijdt dan maar tot Hengelo om zo Zutphen-Hengelo ook een halfuursdienst te geven).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73932382
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:28 schreef greavy het volgende:
Daar kwam ik ook achter
Sorry.
pi_73939111
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:30:16 #104
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73939433
Vol hangen met 2e klas. Kunnen de andere ook eens zitten.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:32:04 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73939455
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:50 schreef Ireyon het volgende:
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
pi_73939715
Hmm het is dus gewoon de I10 stam met Traxx ervoor en omgekeerde rijtuigvolgorde..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:56:06 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73942473
quote:
Eindhoven-Tilburg
Donderdag 22 Oktober 10:49Oorzaak Tussen Tilburg en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Tilburg kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
En daar is weer iemand voor de trein
pi_73943290
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:32 schreef JDude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan hebben die dingen tegenwoordig toch echt mooiere kleuren naar mijn mening .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:24:08 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73947197
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.



Een schone Mat’64, welke als stoptrein richting Rotterdam reed (10.10 uit Zwijndrecht).
Treinstellen 453 en 447 waren dit.


Een gekoppelde V-IRM IV welke ook zeer schoon was, Het ging hier om treinstellen 9546 & 9516.


Een DD-AR (of DDM1) waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc (nummer vergeten op te schrijven) aan de andere kant van de trein.


De ICM met als treinstellen 4027 & 4023 als Intercity naar Enschede. Door geplande werkzaamheden reed deze trein niet verder dan Apeldoorn.


Hier treinstel 4023 aan de achterzijde van de 4027.


Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een SGM


Een drukte op Utrecht bij de roltrappen.. Zoals meestal


Het DM'90 naar Zutphen. Treinstel nummer niet op gelet.



Je ziet het, je moet naar de NS bussen. Duidelijk dus. Tot hier. Later zie je geen borden meer, maar ook geen NS personeel wat je te woord kan staan.


Daar moest ik heen, naar de Stoomtrein.


Vanaf Spoor 3 het perron waar de VSM stopt.


Het perron ligt hier vele malen lager, als het normale NS perron.


Een DM'90 welke binnenkomt vanuit Zutphen met treinstellen 3401 & 3444. Conducteur zat in de cabine te roken, met het raampje open.


De loc 52 3879 komt binnen van de VSM. Wagons natuurlijk ook.




De loc is aan het kop maken, om weer terug te kunnen richting Beekbergen.


Loc 50 3564


Loc 23 076


Loc 52 8053


Loc 44 1593-1


Loc 441085 welke niet meer gebruikt zal worden.


Kolen worden bijgevuld, 7 keer werd er geschept.


Een foto vanaf de achterste wagon van de trein, gericht naar achteren.


Een klein stationnetje, Immenbergweg, waar we snel weg waren.


Halte Loenen. Hier gingen er tevens fietsen de trein in. Via de rolstoellift, half naar beneden, en fiets gewoon tillen dus.


Een overweg vlak voor Eerbeek.




Het kopmaken van de Loc in Eerbeek.


Het weer vastkoppelen van de loc.


Hier moet het verkeer d.m.v. de rode vlag gewaarschuwd worden. Hij gebruikte de lampen niet.


De trein stroomt grotendeels leeg, wanneer we weer terug waren op Beekbergen. Ik moest nog door tot Apeldoorn.


Bij overwegen waar nodig ging deze man met de rode vlag staan.


Je rijd een groot deel pal naast de weg.


De loc maakt weer kop in Apeldoorn, om terug naar Beekbergen te gaan, tevens zijn eindpunt.

Dit waren me foto’s.
Een uitgebreid reisverslag zal ik nog posten dmv een link naar me weblog.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-10-2009 00:43:14 ]
pi_73947489
"welke"

Wat is er gebeurd met "die"?

Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en Immenbergerweg Staat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 13:34:26 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73947529
Mooie platen

De VSM is tof
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73947961
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
pi_73948013
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een ouder type SLT.
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
  Redactie Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 13:49:07 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73948026
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en Immenbergerweg Staat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk

Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:52:29 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73948140
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:00:02 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73948450
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
Dat klopt.

Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
De SLT is de nieuwe sprinter.
Ik bedoel gekoppeld met de SGM
Moet het even editten dus
pi_73949823
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:52 schreef James1988 het volgende:
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
In de tijd van ICR reden de laatste Intercity´s van Limburg naar de Randstad met een V´tje.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:46:32 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73950861
Nice work, sir.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:28:29 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73951827
Ik heb ook nog een paar geluidsopnames, dus post ik die ook even:
Geluidsclip 1
Geluidsclip 2
Geluidsclip 3
Geluidsclip 4
Geluidsclip 5
Geluidsclip 6

Het is met een mobiele telefoon opgenomen, deze clips, dus de kwaliteit zal niet altijd het beste zijn.

Dezen was ik al helemaal vergeten..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 15:34:05 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73952013
@greavy: vroeger was Stroe idd een gewoon station. Bij werkzaamheden tussen Stroe en Amersfoort is het nog wel eens in gebruik, omdat de A1 er goed bereikbaar is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Stroe
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:50:53 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73952643
Aha, bedankt voor de informatie Peterselieman
Ik vroeg het me af..
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:58:57 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73958683
BELANGRIJKE INFO:

15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
pi_73960849
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Niet zeuren, vorige week had ik DD-AR naar Vlissingen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 20:12:36 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73960946
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
BELANGRIJKE INFO:

15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
Actie tegen de zwartrijders?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73965135
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.


[ afbeelding ]
Een DD-AR waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc 1702 aan de andere kant van de trein.
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...

Verder een prima reportage.
pi_73965184
Fail...
pi_73965995
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Actie tegen de zwartrijders?
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:21:11 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73966032
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:01 schreef weps het volgende:

[..]

De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...

Verder een prima reportage.
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
En dat het een DDM1 was, wist ik dus niet. Zal het direct aanpassen in de reportage.

Heb er alleen geen foto van, omdat de trein net weg reed en de camera niet goed wou meewerken
pi_73968158
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat klopt.

Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
Da's heul geen punt Gaat me er meer om of ze er staan of niet, de foto moet ik toch zelf gemaakt hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:18:20 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73968241
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Actie tegen de zwartrijders?
Dan zou er ook niets rijden tussen Weesp en Oostvaarders, de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:20:50 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73968322
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:21 schreef greavy het volgende:

[..]

De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:21:10 #133
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73968333
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Niet zo luid, er lezen Almeerders mee.
pi_73968554
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:

de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaal Wat een tokkies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:30:53 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73968677
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaal Wat een tokkies
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:31:17 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73968690
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaal Wat een tokkies
Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:33:41 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73968777
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...
Hmm, vreemd dan..
Ik ga er vanuit dat de nummering op de loc toch wel degelijk klopt?


Enne:
quote:
VSM doet in herfstvakantie goede zaken

donderdag 22 oktober 2009 | 08:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 oktober 2009 | 08:14
Tekstgrootte


foto Cees Baars


APELDOORN - De Herfstritten van de Veluwse Stoomtrein Maatschappij (VSM) slaan goed aan bij het publiek.

Gistermiddag stapten ongeveer tweehonderd mensen in vanaf het perron aan de Laan van de Mensenrechten. De tocht ging naar station Beekbergen in Lieren, waar de reizigers drie kwartier de tijd hadden om te genieten van het depot. Vervolgens ging het door het bos naar Loenen en Eerbeek, voor de terugreis werd ingezet. Ook vandaag vertrekt de trein om 13.25 uur vanaf station Apeldoorn om dezelfde rit te maken. Dat gebeurt volgende week ook, op dinsdag, woensdag en donderdag. Dat het dan in deze regio geen herfstvakantie meer is, maakt voor de VSM niet zoveel uit. De liefhebbers komen uit het hele land en met de trein zijn mensen vanuit bijvoorbeeld Rotterdam in iets meer dan een uur in Apeldoorn.
Bron: De Stentor
Ik sta tevens op dat balkonnetje op die foto bij De Stentor

Laan van de Mensenrechten licht tevens aan de achterzijde van NS-station Apeldoorn
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:57:21 #138
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_73969513
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Hmm, vreemd dan..
Ik ga er vanuit dat de nummering op de loc toch wel degelijk klopt?
Daar kan je zeker van uit gaan maar de loc staat niet op jouw foto. Ik zien alleen een foto van een DDM1-stuurstand en die rijden altijd in combinatie met een 1800. Als er echt een 1700 achterop zat was er dus iets heel vreemds aan de hand. Weet je wel zeker dat die 1702 bij dezelfde trein hoorde als die foto?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:38:58 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73970508
Volgens mij weet ik dat zeker, omdat ik een notitieblok in me handen had, en een pen, om deze informatie op te schrijven.
Als die koppeling met een loc in de 1700-serie niet kan, zal ik het wel verkeerd opgeschreven hebben.



Zit me notitieblok opnieuw door te lezen, en zie me fout al.
Had 2 dingen doorelkaar opgeschreven, en het was geen E-loc 1702, maar welke het wel was? Dat was ook een zeer schoon lijkende E-loc.

De E-loc 1702 had ik gezien bij Barendrecht, die als Stoptrein in de richting Dordrecht reed.

Gelijk weer me fotoverslag aangepast.
Morgen reisverslag maar doen.

[ Bericht 24% gewijzigd door greavy op 23-10-2009 00:44:31 ]
  Redactie Sport vrijdag 23 oktober 2009 @ 06:24:42 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73972800
Aankomend weekend kun je de langste treinreis van NL maken: in 4.08 van Den Helder naar Den Bosch, via Haarlem en Nijmegen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:57:56 #141
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_73973178
Den Helder-Eindhoven in 4:39... wel raar dat er dit weekend geen snelbus Utrecht-Den Bosch rijdt, die is toch een uur sneller dan die omgeleide trein.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:02:46 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73973205
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 07:57 schreef ReisT het volgende:
Den Helder-Eindhoven in 4:39... wel raar dat er dit weekend geen snelbus Utrecht-Den Bosch rijdt, die is toch een uur sneller dan die omgeleide trein.
Ik weet niet hoe de A2 er aan toe is dit weekend...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:09:46 #143
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73973258
Utrecht - Den Bosch in 1:40 . Je bent bijna sneller af met de Brabantlinerbus naar Breda en de trein naar Den Bosch.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:23:17 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73973351
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Luidruchtig? Vandalistische neigingen?
Beide. Medereizigers lastigvallen, roken in de trein, dat soort werk. Geen personeel te zien uiteraard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73973958
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Ik zie er niet veel nieuws in. Als je niet gecontroleerd wordt kan je vergelijkbare trucjes uithalen met papieren kaartjes. Het zou zo moeten zijn dat bij een controle door een conducteur de GPS-locatie/tijd/trein/eerst volgende uitstapstation zou moeten geworden geregistreerd. Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:18:16 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73974009
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijn

Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:23:14 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73974083
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijn

Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Je kunt nu toch al nationwide met dat ding met NS reizen? Persoonlijk gebruik ik 'm al een tijd in de metro in Rotterdam (moest wel), en het moet nu ook in Amsterdam. Eigenlijk nog geen problemen gehad daar. De tram is een ander verhaal: daar wel eens gehad dat inchecken wel ging, en halverwege alle apparaten er mee kapten. Nu was het reizen op abonnement dus het kostte me geen geld, maar andere reizigers zijn dan wel de lul.

Treinreizen op zo'n kaart vind ik gelul, daar koop ik gewoon een kaartje voor. Declareert ook veel makkelijker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:57:16 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73974870
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen

Ik wil weleens gewoon een kris-kras-klodder-hobbyrondje gaan maken met de OVC tegen die tijd en kijken wat er allemaal mis gaat en hoeveel overbodige handelingen ik moet verrichten. En hoeveel geld het me meer kost dan een kruidvatkaartje en wat strippen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73974999
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen
Gisteren hing er in de Protos nog een blaadje dat men er voorlopig niet met de OV-Chipkaart kon reizen?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:29:53 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73975849
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen

Ik wil weleens gewoon een kris-kras-klodder-hobbyrondje gaan maken met de OVC tegen die tijd en kijken wat er allemaal mis gaat en hoeveel overbodige handelingen ik moet verrichten. En hoeveel geld het me meer kost dan een kruidvatkaartje en wat strippen.
Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:34:23 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73975995
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.
Ja okee Maar ik wil gewoon met first-hand experience die kutkaart kunnen affakkelen. Mijn onderbuikgevoelens over dat stuk verdriet zijn wel bekend inmiddels
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:36:57 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73978036
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee Maar ik wil gewoon met first-hand experience die kutkaart kunnen affakkelen. Mijn onderbuikgevoelens over dat stuk verdriet zijn wel bekend inmiddels
Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..
En wanneer ik er kom, wil het inchecken wel, maar het uitchecken geeft ie steeds weer dat het misluke
Heb al een klacht bij de RET ingediend, want het is gewoon een klote kaart. Geef mij de strippenkaart maar weer terug, waarmee je tenminste nogal eens kon spijbelen met strippen
Alhoewel een poortje doorlopen bij de RET ook erg makkelijk is, met een klein stootje zijn ze open
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:47:17 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73978388
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..
[zeur] zanik [/zeur]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:27:55 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73979694
Ik denk dat het gebruik van woorden, welke door sommigen gebezigd worden, wijst op een overschot aan chromosomen, welke uiteindelijk dit verschijnsel veroorzaken. Uiteindelijk beīnvloedt dit ook de mening over deze mensen, welke misschien best een interessant verhaal te melden hebben, maar welke zo irritant schrijven, dat je er toch over struikelt. Maar misschien ben ik wel de knorrepot, welke zich maar niet zo moet aanstellen. Dat kan natuurlijk ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:32:13 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73979850
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar misschien ben ik wel de knorrepot, welke zich maar niet zo moet aanstellen.
Me too.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:34:46 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73979941
Ik verdomme pas 31, ik wil niet weten wat voor een zeikerd ik ben als ik met pensioen mag (op m'n 70e waarschijnlijk).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:42:56 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73980195
En hier dan een plaatje, welke illustratief is voor het ontsporen van het topic, en welke ons meteen weer terug ontopic zal brengen. Welke toch gehoopt mag worden in ieder geval

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73982088
Doet me denken aan deze legendarische foto die ik al zo'n 15 jaar op m'n kamer heb hangen

pi_73982130
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
pi_73982188
ik dacht meer hieraan
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:02:14 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73982999
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
TGV-Atlantique ook goed?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:18:33 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73983609
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

TGV-Atlantique ook goed?

[ afbeelding ]
Welkom in Zwitserland. Parkeert u vooral uw TGV in onze vrachtwagen.

Dat was 'm, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:18:37 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73983613
Ik dacht meer hieraan..



Of zoiets:


Om weer ontopic door te kunnen:


[ Bericht 20% gewijzigd door greavy op 23-10-2009 14:23:46 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:44:55 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73984551
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?


Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:00:15 #165
136283 knars
Teethgrinder
pi_73985134
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?
Huh, Dynamo Open Air gaat toch al jarenlang niet meer door

vanochtend samen met junior naar Ernst, Bobbie en de Rest gekeken die op een lorry achter een VSM trein aan gingen. Briljant
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:25:16 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73988484
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Waarom moest HSA nou zonodig die V250, dit ziet er veel beter uit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73991672
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:34:44 #168
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_73992508
Nou ja 't kan geen kwaad om nog wat over te houden boven de dienstregelingssnelheid. Een trein die theoretisch 360 kan maar dat alleen met de grootste moeite haalt is niet handig.

Het is dan ook vrij normaal dat een HST sneller kán rijden dan in normale dienst gebruikelijk (de V250 heeft een werkelijke topsnelheid van rond de 280, om maar een voorbeeld te noemen).
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:59:38 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73993122
Godverdekanker. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat? ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:13:41 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73993578
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:58 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.
Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regels

Hoe dan ook, hij's wel mooi, en heeft een eigen website: www.zefiro.bombardier.com
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:20:13 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73993781
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Wanneer komt Bombardier met HSL-rijtuigen? (Geen HSL-stellen, groot verschil.)
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:22:37 #172
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73993854
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdekanker. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat? ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn.
Ook in Zuid-Holland is de NS leuk bezig. De sneltrein uit Breda en Dordrecht kwam via het middenspoor spoor 6 van HS binnen. Weliswaar zonder vertraging, maar daarvoor zag ik een losse TRAXX Delft passeren.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:49:05 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73994649
ik bedoelde trouwens onze vingerververs-in-opleiding, niet de NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:49:55 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73994673
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoelde trouwens onze vingerververs-in-opleiding, niet de NS.
Blijft lastig al die namen onthouden.

Ik heb niets verdachts gedronken vandaag.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:55:02 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73994842
Het is je vergeven Je was waarschijnlijk op het verkeerde been gezet door mijn woordkeus, welke ( ) als afkorting NS heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73997466
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Volgens dit recente artikel kan de OV-chipkaart bij Syntus vanaf 1 februari 2010 gebruikt worden. Hoe het bij de andere regionale vervoerders zit, is me nog niet bekend. Overigens kan ook nog niet iedereen hun OV-chipkaart gebruiken voor reizen met NS; sinds 1 oktober kunnen anonieme kaarten worden gebruikt, vanaf 1 december ook Voordeelurenkaarten en vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.
pi_73998919
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regels

Hoe dan ook, hij's wel mooi, en heeft een eigen website: www.zefiro.bombardier.com
Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:51 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73999074
Beetje laat misschien, maar ik word net getipt over dit:

http://www2.solingen.de/C12572F80037DB19/html/3AD281B19E84A4EBC1257654003BA3CD?opendocument&nid1=55525_12624

Ik ga zondag

Doe er uw voordeel mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:15:13 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74000217
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..
Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
pi_74000503
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:08 schreef Tochjo het volgende:vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
  Redactie Sport vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:29:19 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74000787
Mja, dan moeten ze er dus maar vanuit gaan dat je er recht op hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74000941
Herfst


Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor. NSR 1756 is met 7 bakken ICRm als IC 3651 (Zutphen-Roosendaal) zojuist uit een prachtig herfstbos gereden en passeert hier in het laatste zonlicht te Tilburg Reeshof, alvorens de zon achter de flats in aanbouw zakt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:37:15 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74001109
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Prutsers.

Eens kijken hoeveel studenten klagen dat hun kaart geblokkeerd is buiten hun schuld om.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:38:04 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74001148
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
Overloper.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:45:18 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74001396
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Overloper.
Niks mis met Railjets hoor... Zefiro vind ik gewoon ook erg mooi. Het liefst zou ik het allemaal hebben... Zefiro, Railjet, Velaro, én Venturio
pi_74001737
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Het positieve eraan is dat je eindelijk verlost bent van dat grote onding wat niet in je portemonee past. Ook geen blik meer van de conducteur dat het ding zo toegetakelt is dat je er zo een andere pasfoto kan inschuiven. Zowiezo bestaat er volgens mij een levende handel in nagemaakte ov-kaarten, als je kijkt hoe slecht dat papier beveiligd is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:01:57 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74001998
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:02:09 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74002002
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
quote:
Een gemiddelde van 75 man per rit in de spits noem ik geen succes...

Ervanuitgaande dat iedereen steeds losse kaartjes koopt (enkele rit is ¤ 20,70), levert dat in het meest gunstige geval ¤ 1552,50 per trein per richting op. Tijdens de spits zou men dus ¤ 3105,- aan inkomsten van Fyra hebben.

Zeg dat er 4 spitsuren zijn (7.00, 7.45, 8.00, 8.45) en (16.45, 17.00, 17.45, 18.00) dan verdient men in de spits dus zo'n ¤ 12.420,-. Daarbuiten rijden er nog eens 14 treinen per richting per werkdag. Die zullen een heel stuk minder bezet zijn, of niet rijden.

Zeg een gemiddelde bezetting van 10 reizigers per niet-spitstrein, ieder met een kaartje enkele reis vol tarief. Daaruit haalt men dan ¤ 5.382,- per dag. De dagelijkse inkomsten zouden dan in het meest gunstige geval zijn:

Inkomsten spits: ¤ 12.420,-
Inkomsten niet-spits: ¤ 5.382,-
Totaal inkomsten ideale omstandigheden: per dag ¤ 17.802,-
Realistischere inkomsten per dag: ¤ 8.000,-


Dit zijn de meest ideale omstandigheden, in werkelijkheid zal dit anders liggen: veel mensen met abonnementen of trajectkaarten, mensen met toeslagmaandkaarten, of mensen die niet eens een toeslagkaart hebben en niet gecontroleerd worden.

Ik denk dat als NS Hispeed per dag ¤ 8.000,- aan inkomsten heeft, het veel is. Dat zijn dan alleen inkomsten, en geen uitgaven aan personeel (machinisten, railcatering, schoonmakers, trainmanagers) en materieel (één zo'n Traxx-loc zou ¤ 30.000,- per maand kosten heb ik mij laten vertellen).

¤ 8.000 aan inkomsten per dag, betekent ¤ 40.000 inkomsten per week, is grofweg ¤ 176.000,- aan inkomsten per maand. Hiervan gaat ¤ 30.000,- af per Traxx. Men heeft 4 locs gereserveerd voor Fyra, wat inhoudt dat men ¤ 120.000,- per maand aan locs betaalt

Inkomsten per maand: ¤ 176.000,-
Kosten locs: ¤ 120.000,-
Restant per maand: ¤ 56.000,-

Men heeft dus per maand nog ¤ 56.000,- over om het spoor en de stops te betalen (ProRail), om personeel te betalen, om onderhoud van de rijtuigen (6 rijtuigen per trein * 4 treinen = 24 rijtuigen) van te betalen, ga zo maar door. De kans dat Fyra op dit moment winstgevend is, is afgaande op de cijfers, erg klein te noemen.


[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 23-10-2009 23:33:37 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:10:24 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002251
het hangt wel een beetj van nat-vingerwerk aan elkaar natuurlijk, al heb ik ook geen reden om het veel rooskleuriger in te zien. Hoe dit ivoren-toren-masturbatieproject ooit commercieel winstgevend moet worden is ook mij een raadsel. Maar waarschijnlijk komen ze er gewoon mee weg omdat de OVchipkaart nog veel harder faalt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74002586
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
zie het dan als dat lelijke gelamineerde vodje in plastic creditcard formaat.
pi_74002697
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Herfst
Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor.
HSL, benelux, DDM/DD-AR zijn ook getrokken
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:24:33 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74002732
Het is heel erg nattevingerwerk, maar ik denk wel dat ik redelijk in de buurt zit. Al zie ik net dat ik per dag zelfs een trein teveel reken. Er rijden er 17 per richting, niet 18. Evenzogoed hou ik mijn gemiddelde van ¤ 8.000 per dag aan

Als mijn berekeningen enigszins kloppen, heeft NS Hispeed ¤ 56.000 beschikbaar om 3 of 4 man personeel per trein te betalen, dus 6 tot 8 man per uur. Men rijdt 17 ritten per richting per dag, 5 dagen per week, wat neerkomt op 170 ritten per week. Tijdens die 170 ritten wordt er 510 tot 680 uur door personeel gewerkt, wat neerkomt op 2244 tot 2992 manuren per maand aan rijdend personeel.

Het gemiddelde hiervan is ongeveer 2600 manuur per maand aan rijdend personeel. Als ik die ¤ 56.000,- deel door het aantal manuren kom ik uit op ¤ 21,50 per uur. Dit moet dan nog gedeeld worden door het aantal personeelsleden: een gemiddeld uurloon van ¤ 6,15 zou daaruit volgen.

Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
pi_74002767
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
[..]


Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:27:16 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002815
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:24 schreef James1988 het volgende:

Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
Belasting, premies volksverzekeringen....

Naja het brengt op wat het kost: Sloten belastinggeld erheen dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:27:48 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002828
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
Toch kies ik dan voor een enigszins onderbouwd verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:50:35 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74003646
En dan te bedenken dat dit nog niet alles is he... ik heb onderhoudskosten niet meegerekend, de kosten voor het gebruik van het spoor, de bovenleiding, de kosten van de schoonmakers, onderhoud van rijtuigen. Het is echt maar een schot in de lucht maar ik vrees wel dat ik in de buurt zit.

Maar zo ziet men in de tweede kamer ook eens in hoe de 'vrije markt' werkt, want dat wilde men daar zo graag: alles privatiseren en laten concurreren. Jammer dat echte concurrentie op de HSL niet kan vanwege de concessie.
pi_74003846
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.

De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:57:27 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74003888
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
pi_74004029
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
idd, over heen gelezen
So we just called him Fred too
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:09:52 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74004293
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:56 schreef Cothen het volgende:
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.

De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
Nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')