Dit is inderdaad niet normaal en zo ontzettend doorzichtig geweest. Scheringa en consorten hebben de slachtoffers die al jaren bezig zijn nooit 1 seconde serieus genomen. Maar toen DSB ten prooi viel aan wel erg veel negatieve publiciteit (waardoor de bank ging omvallen) kwamen Scheringa en Van Goor opeens met Hendrickx in NOVA aanzetten dat ze een nobel akkoord hadden bereikt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:49 schreef Polleeder het volgende:
DSB: Krijgen wij de aflossing niet (op tijd), dan verpesten we je leven door je continue te intimideren met incassobureaus's, deurwaarders e.d.. Recht van de sterkste. Had je maar niet zo stom moeten zijn om te tekenen.
Lakeman: Als je na jarenlange pogingen van ons (dsbramp/hypotheekleed) om te onderhandelen over een regeling voor onredelijk gedupeerde klanten, op geen enkele manier wil meewerken, en ook maar het kleinste beetje schuld glashard ontkent, verpest ik je leven door op te roepen tot een bankrun. Recht van de sterkste. Had je maar niet zo stom moeten zijn om een lening te geven aan mensen, waarvan je zeker wist dat ze dat niet konden terugbetalen. Zo stom waren alle andere banken ook niet (daarom kwamen die klanten uiteindelijk bij jou).
Frappant dat na die oproep en alle negatieve media-aandacht, DSB opeens wel (enige) schuld kon bekennen, en een (uiterst marginale) regeling kon treffen (met Hendrickx). Helaas te laat. DSB heeft het spel keihard gespeeld, en uiteindelijk ook keihard verloren. Bijzonder sneu voor al die onschuldige extra slachtoffers. Was niet nodig geweest als DSB in al die jaren ook maar een greintje welwillendheid had getoond.
Overigens was de actie van Lakeman slechts één van de vele factoren die uiteindelijk gezamenlijk tot het faillissement van DSB hebben geleid. Zonder die andere factoren had de oproep van Lakeman slechts weinig effect gehad.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:41 schreef pberends het volgende:
De enige reden van dat akkoord was het redden van DSB en het imago. Niet om de slachtoffers te helpen.
grappig dat Lakeman inmiddels zijn claim op circa 100 mln inschat. Een achterlijke kan begrijpen dat de claim niet groter dan de schade kan zijn, en dat de schade slechts een fractie kan zijn dan de lening zelfquote:Bovendien was het een mager schijnakkoord, wat zo'n 25 miljoen euro zou kosten. De totale claims konden wel oplopen tot 1 miljard euro. Geen wonder overigens dat DSB de slachtoffers in eerste instantie niet wilde helpen, want dan waren ze sowieso al 4 keer failliet geweest (DSB had 250 miljoen eigen vermogen volgens Scheringa). Ze hebben mensen massaal opgelicht en het geld is verdwenen in Scheringa-projecten of andere verliesgevende activiteiten van DSB zelf.
dat is onwaar. Bij een gedwongen liquidatie zijn de totale assets een stuk minder waard, en bovendien heb je nu twee bewindvoerders erop zitten die alleen iets te verliezen hebben t.o.v. de andere banken. Als Lakeman zich wat minder had willen profileren, en wat zakelijker in het belang van zijn klanten had gedacht had hij prima handjeklap met Scheringa kunnen doen. Die laatste is immers een handelaar en opotunist pur sang. Lakeman is nooit op een accoord uit geweest. Lakeman gaat het ook niet om zijn klanten (zie de reactie op het eerste deel), het gaat Lakeman om de eer en de glorie. Dan moet ie maar columnist worden, denk ik danquote:Dat Lakeman zijn oproep deed was niet erg vreemd; met een betere deal was DSB failliet geweest, met geen deal had Lakeman ook niets in handen. Bij een zo snel mogelijk failliet van DSB heb je nog de meeste assets over die je kunt verdelen voor de slachtoffers. Anders vreten de verliesgevende activiteiten in op het eigen vermogen (na het stopzetten van de grote melkkoe koopsompolissen draaide DSB verlies).
Vergeet de koopsompolissen van tienduizenden euro's niet met 80% provisies. Dat kunnen leuke bedragen zijn bij elkaar. Het ging niet alleen om leningen/hypotheken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
grappig dat Lakeman inmiddels zijn claim op circa 100 mln inschat. Een achterlijke kan begrijpen dat de claim niet groter dan de schade kan zijn, en dat de schade slechts een fractie kan zijn dan de lening zelf
Goh, DSB kon niet eens 15 miljoen euro betalen. Het water stond ze toen al op de lippen. Waarschijnlijk omdat die koopsompolissen niet meer mochten. Scheringa heeft weer mooi lopen liegen dat DSB erg gezond was en 250 miljoen euro handje contantje in kas had.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
DNB wilde al ingrijpen bij DSB voor uitspraak Lakeman
Urgenter was een lening van 15 miljoen euro van ABN Amro en Van Lanschot die DSB Beheer op 1 november moest aflossen, maar waar geen geld voor was .
http://www.nrc.nl/economi(...)or_uitspraak_Lakeman
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.fd.nl/artikel/(...)inga-levert-probleem
Scheringa heeft acht man beveliging en drie bepantserde auto's![]()
http://www.parool.nl/paro(...)te-veel-kosten.dhtml
[ Bericht 10% gewijzigd door ikweethetookniet op 26-10-2009 12:10:11 ]
quote:
de klacht is dat die gefinancieerd werden middels hypotheken, niemand die de premie cash op tafel heeft gelegd. Wie meer dan drie actieve hersencellen heeft, begrijpt dat de te claimen 'schade' dan nog steeds niet hoger kan zijn dan het bedrag van de besmette leningen. Overigens is het maar de vraag of Lakeman hier een kans maakt, aangezien DSB niet bepaald de enige was met deze provisie opbouw (het echte gemiddelde was trouwens circa 50% bij DSB, ook al krijgt dat cijfer niet zoveel aandacht in de media, en daarvan betaalden ze nog een aantzienlijk deel door aan bemiddelaars, ook niet ongebruikelijk in de markt). Als ik een biertje ga drinken zit daar ook een marge van circa 225% op, en een glaasje fris circa 600%. De rechter zal een behoorlijke stap moeten nemen om daar wat aan te doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Vergeet de koopsompolissen van tienduizenden euro's niet met 80% provisies. Dat kunnen leuke bedragen zijn bij elkaar. Het ging niet alleen om leningen/hypotheken.
Je zou kunnen stellen dat arbeid heel erg vaak over de kop gaat, want wat kost arbeid nu werkelijk?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
De rechter zal een behoorlijke stap moeten nemen om daar wat aan te doen.
ik adviseer je een product waar je ontzettend hard aan kunt zuigen. Een waterijsje bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je zou kunnen stellen dat arbeid heel erg vaak over de kop gaat, want wat kost arbeid nu werkelijk?
Waar het denk ik om gaat is dat je niet goed inzichtelijk krijgt wat je koopt en hoeveel daar aan verdient word. Ik woon in de polder, mijn aardappelen koop ik niet bij de supermarkt, veel te duur want de boer verkoopt ze voor een tiende van de prijs. Maar dan moet ik wel meteen 50kg kopen in een grote vieze juten zak. Zitten er meestal nog beste kluiten aarde aan de aardappelen en moet ik niet zeiken over het formaat. De aardappelen die je koopt in de supermarkt zijn gewassen, gesorteerd en netjes verpakt en getransporteerd, dat kost dus flink wat meer. Dat noemt men service en daar betaal je voor. Maar een slecht financieel product kopen waar hele hoge kosten op zitten en de intrinsieke waarde niet in verhouding staat tot de kostprijs, dat is gewoon de boel belazeren. Kennelijk zijn een hoop mensen dat gewoon gaan vinden, maar ik voorspel het einde van de luxe wagens, grote patserige kantoorgebouwen en de overvloed aan klanten die zich wil laten belazeren. Ik adviseer een carriere in de verzorging, techniek of creatieve dienstverlening, want de financiele sector staat op instorten
Die 2000 ontslagen bij DSB is pas het begin. (en een goed begin)
Niemand?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:05 schreef k_man het volgende:
Hoe kan het dat de site van de verzekeringstak nog steeds online is? Ik kan nog gewoon bij de DSB Bank een verzekering afsluiten, kennelijk?
Is die verzekeringstak niet failliet? En zo nee, dan heeft ome Dirk toch nog gewoon een bedrijf over in plaats van z'n huizen op te hoeven peuzelen?
*confused*
Ben je belazerd, een raket kost tegenwoordig een hele euro en is ook nog eens twee keer zo klein als vroegerquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik adviseer je een product waar je ontzettend hard aan kunt zuigen. Een waterijsje bijvoorbeeld
quote:Er komt een nieuwe woonwijk in Wognum. De straatnamen zijn al bekend.. AZweg, Museumweg, Stadionweg, Schilderijenweg, DSBweg
En geen woord over faillissement etc.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
De sites van Becam, Frisia, Postkrediet en lenen.nl werken allemaal nog steeds.
Ongelooflijkquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:45 schreef k_man het volgende:
quote:Reacties van klanten
"Op Lenen.nl vond ik precies de informatie die ik nodig had. Omdat ik nog nooit eerder een lening had afgesloten, had ik hier totaal geen ervaring mee. Lenen.nl stond alles wat ik wilde weten en was het heel makkelijk een offerte aan te vragen."
R. de Vries - Nijkerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |