Heb mezelf op een biologische scharrelkip getrakteerd, staat nu zachtjes te pruttelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Bezorg je een goeie soepkip of scharrelkip, gebruik desnoods een wilde fazant
Hak die aan stukken,
Peperen en zouten
Neem 150 gram gerookt droog spek (het liefs Coppa, das beter dan dat kleddernatte ontbijtspek van de supermarkt
Bak deze aan in wat boter, of spekvet in een braadpan, en neem het uit het vet.
In het vet met de aanbaksels braad je de kip stukken goudbruin en neem ze uit de pan
Braad nu 250 gram paddestoelen aan in het vet.
Voeg de kipstukken en het spek weer toe en blus met een fles droge stevige rode wijn
Voeg een bouquet garnie toe en fijngehakte tenen knoflook (ik hou van knoflook, dus gebruik een stuk of 10 grote tenen)
Laat dit sudderen met de deksel op de pan tot de kip moddergaar is.
toch wel een soepkip?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:51 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Heb mezelf op een biologische scharrelkip getrakteerd, staat nu zachtjes te pruttelen.
Als het smaakt zoals het nu al ruikt
Goudreinetten zijn ideaal, maar idd maar een bepaalde periode te verkrijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou Piet, ik heb een vraag. Het is namelijk mijn plan om binnenkort wat vrienden te trakteren op een 'understated' diner. Soep met brood en een appeltje na. Ik hou nogal van brood en dat leent zich prima voor een boeuf Andaube. Klassiek Frans uiensoepje vooraf, en na wilde ik appel uit de oven.
Dat heb ik vroeger wel gehad, en dan had je zo'n vrij melige appel die dan na 3 kwartier in de oven heel zacht was geworden, in in de klokhuisholte zat dan suiker die carameliseerde met rozijnen geloof ik en kaneel en dat liep dan over de appel heen. Misschien nog iets erin. Heel simpel maar erg lekker.
Mijn vraag: Wat voor appels moet ik daarvoor hebben, en als je het gerecht kent, wat moet er in of wat kan erin?
Zou je mij het verschil kunnen uitleggen tussen een soepkip en een gewone braadkip? Ik vraag het me al een tijdje af en kan nergens informatie hierover vinden...quote:
een soepkip is ouder dan een gewone kip, en heeft daardoor meer smaak.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:12 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Zou je mij het verschil kunnen uitleggen tussen een soepkip en een gewone braadkip? Ik vraag het me al een tijdje af en kan nergens informatie hierover vinden...
ben je serieus?quote:Op zondag 1 november 2009 10:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Hallo allemaal,
Kan iemanjd mij helpen hoe ik knoflook moet bereiden?
Ik heb 2 bolltjes maar heb geen flauw idee wat ik ermee moet doen!
Ik heb geen pers overigens
arrowroot heet het ook welquote:Op zondag 1 november 2009 20:13 schreef SeaOfLove het volgende:
piet, in een ander topic had je t over pijlwortel. waar kun je dat kopen? al een paar toko's gevraagd maar die weten vaak nieteens wat t is.
de nieuwe band is een eco merk, je maakt dus de grootste kans bij ecologische winkels, de andere namen die ik noemde zijn ook merken uit de eco hoek.quote:Op zondag 1 november 2009 20:52 schreef SeaOfLove het volgende:
waar zit de nieuwe band? doe internet via mobiel en veel meer dan fok kan ik niet. ik woon in delft als jij of iemand anders wat kan vinden voor me....graag! wil t echt graag hebben.
Beetje weinig gegevens om mee te werkenquote:Op maandag 2 november 2009 20:27 schreef LieLie het volgende:
Piet, ik wilde laatst creme brulee maken, en de smaak was hartstikke lekker, maar hij werd niet stevig!
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Als er wat te weinig ei in zat, kan het dan misgaan?
En wat is de beste manier om ze in de oven te bereiden?
dan heb je te weinig ei gebruiktquote:Op maandag 2 november 2009 21:44 schreef LieLie het volgende:
Ik had dit recept, en dat gehalveerd. Alleen ik had maar twee eidooiers...
http://www.smulweb.nl/1152832/koken/recept/Creme-Brulee
Geen soepkip, ondanks dat smaakte het primaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |