abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:10:18 #76
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74179653
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Of maken cake uit half margarine half boter
Piet, alsjeblieft, ik moet nog lunchen...zo vergaat me de eetlust. Maar ik snap wat je bedoelt
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74182679
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:51 schreef prupke het volgende:
bedoel je een golden dilicious waar je het hart uit haalt en daar een suiker/kaneel mengsel met rozijnen doet?
In aluminium folie langzaam laten garen in de oven (wij deden dat altijd op de bbq in de smeulende kolen )
en als ie klaar is dan omdraaien en uitpakken....

heerlijk zachte appel met een karamelsmaakje
Ja, maar dan zonder zilverpapier. Volgen mij het boorgat vol met witte bastaardsuiker en een kaneelstokje, en dan gaat die suiker carameliseren en over de appel heen borrelen als een dikke stroop. Ik heb niets tegen ingewikkelde liflafjes maar dat soort simpele dingen kunnen ook heerlijk zijn. Misschien kan ik het nog een beetje opleuken met calvados en een bolletje ijs of zo.

Een zure appel lijkt me hiervoor niet verkeerd, want het mengsel is al erg zoet. Maar ze moeten ook mooi zacht worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74182807
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ik bedoel dat de scheut melk geen ei is.
100 cc ei plus 25 cc melk is 125cc Eimelk ipv 125cc Ei, product strekken dus, net zoiets als water toevoegen aan ham.
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan bij de roereieren, eerst met room en later met melk. Ik vond het smaakje erbij altijd wel passen. Het is misschien ook om het ei een beetje vloeibaar te houden, anders wordt het snel een gebakken ei waarvan een puinhoop is gemaakt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:51:12 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74183265
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan bij de roereieren, eerst met room en later met melk. Ik vond het smaakje erbij altijd wel passen. Het is misschien ook om het ei een beetje vloeibaar te houden, anders wordt het snel een gebakken ei waarvan een puinhoop is gemaakt.
Ei korter bakken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74185608
Ja, maar dat is nog best wel even concentreren zo op de vroege ochtend. Daarnaast vind ik melk geen verkeerde smaaktoevoeging, en room al helemaal niet.

Dat vind ik onvergelijkbaar met het gebruik van margarine, waar me de bestaansgrond sowieso volledig van ontgaat, anders dan bittere armoe en grootkapitalistische volksverlakkerij.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:54:27 #81
45206 Pietverdriet
pi_74185726
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar dat is nog best wel even concentreren zo op de vroege ochtend. Daarnaast vind ik melk geen verkeerde smaaktoevoeging, en room al helemaal niet.

Dat vind ik onvergelijkbaar met het gebruik van margarine, waar me de bestaansgrond sowieso volledig van ontgaat, anders dan bittere armoe en grootkapitalistische volksverlakkerij.
Armoede is geen excuus, je kan immers ook smout nemen op het brood, is nog lekkerder ook.
pi_74186807
Dat ken ik niet. Maar als je niet met margarine opgevoed bent dan merk je pas goed hoe vies zo'n dikke plak plantenresten op je brood is, en die vieze tegelijk industriele en plantaardige smaak trekt door al het eten heen.
pi_74187565
smout is gewoon reuzel
Ik weet het ook niet
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:52:47 #84
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_74190314
Piet, ik heb afgelopen zomer in Frankrijk heerlijk genoten van Flammenkuche, nu wil je zoiets als hobbykok natuurlijk ook eens zelf proberen na te maken, maar is de basis gewoon pizzadeeg of gebruiken de Elzassers een andere receptuur?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:42:20 #85
45206 Pietverdriet
pi_74194682
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:38 schreef Dunckie het volgende:
smout is gewoon reuzel
Reuzel met kaantjes
pi_74194835
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:52 schreef Chielus het volgende:
Piet, ik heb afgelopen zomer in Frankrijk heerlijk genoten van Flammenkuche, nu wil je zoiets als hobbykok natuurlijk ook eens zelf proberen na te maken, maar is de basis gewoon pizzadeeg of gebruiken de Elzassers een andere receptuur?
Dat weet Minilot denk ik wel: (FOK! Foodgawkers topic)
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:30 schreef minilot het volgende:
Vast wel skills, want taarten zijn nog helemaal niet zo gemakkelijk!
Ik ben a) op toetjes- koekjes- en taartenrantsoen en b) ongesteld, dus ik val zo'n beetje van mijn stoel van die chocoladepunt!

Ik at vanavond:

Flammenküche! Simpel, maar vreselijk lekker!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:49:11 #87
45206 Pietverdriet
pi_74194924
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:52 schreef Chielus het volgende:
Wat mensen je ook wijs willen maken, oorspronkelijk is het witbrooddeeg (bloem, water, zout, gist) , dun uitgerold, creme fraiche, fijngesneden ui en spek.
pi_74213478
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat mensen je ook wijs willen maken, oorspronkelijk is het witbrooddeeg (bloem, water, zout, gist) , dun uitgerold, creme fraiche, fijngesneden ui en spek.
Precies, geen andere rommel. Bij voorkeur een tikje minder spek gebruiken dan op die foto.

Punt is wel dat je eigenlijk een loeihete steen moet hebben om zo'n ding op te bakken - in een reguliere oven krijg je de dunne bodem nooit zo krokant als -ie wezen moet. Ik raad een draagbaar, elektrisch steenoventje van Bestron aan (in een paar minuten is -ie 460 graden!) - voor vijf tientjes heb je voortaan perfecte bodems.

Verder: tsja, wat is 'gewoon' pizzadeeg? Voor mijn Flammenkuche gebruikt ik inderdaad een simpel brooddeeg met de ingrediënten zoals Piet ze noemt (wél drie uur laten rijzen, en vervolgens nog een dag in de koelkast, om zo'n lekkere zurigheid aan je deeg te krijgen).
In mijn pizzadeeg stop ik olijfolie, hierin niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 30-10-2009 08:44:43 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:20:18 #89
45206 Pietverdriet
pi_74219651
Het heet overginds Flammkuchen, en het is een gerecht wat je traditioneel eet bij Federweiser, dat seizoen is net voorbij, Federweiser is de gistende most van witte wijn, die nog naar druiven smaakt en zoet is, maar al wel alcohol bevat. Het is werkelijk een perfecte combi.
pi_74219781
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 08:38 schreef minilot het volgende:
Precies, geen andere rommel. Bij voorkeur een tikje minder spek gebruiken dan op die foto.
Dat zal van de kwaliteit spek afhangen. Weinig vlees dat zoveel en zo weinig smaak kan hebben als spek.
pi_74221075
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zal van de kwaliteit spek afhangen. Weinig vlees dat zoveel en zo weinig smaak kan hebben als spek.
Daar heb je ook wel weer gelijk in.
pi_74221244
Mijn biologische slager heeft 'gewoon' spek, sinds ik daarop ben overgeschakeld van het supermarktspek, gebruik ik nog maar de helft. Naast dat supermarkspek vaak gepekeld is ipv gerookt, en er veel water in zit wat allemaal verdampt, is het witte van het spek daar waar een varken opslaat wat het zojuist heeft gegeten.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:16:11 #93
45206 Pietverdriet
pi_74221516
Tja de kwaliteit van het ontbijtspek bij supermarkten is idd om te huilen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:38:55 #94
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_74230379
Absoluut, zoals eigenlijk alles wat met vlees te maken heeft & uit een supermarkt komt.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:57:14 #95
45206 Pietverdriet
pi_74230818
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:38 schreef Chielus het volgende:
Absoluut, zoals eigenlijk alles wat met vlees te maken heeft & uit een supermarkt komt.
trieste is dat de meeste slagers hun vlees net zo bagger is.
pi_74232016
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:38 schreef Chielus het volgende:
Het verschil in rundvlees vind ik een stuk kleiner dan het verschil in varkensvlees en kip, en spek is waar het echt veel verschil maakt.
pi_74238310
Paddotaart Heb jij ideetjes Piet?
pi_74243399
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:49 schreef Bluezz het volgende:
Paddotaart Heb jij ideetjes Piet?
Als ik me er als zelfverklaard quiche-expertje even mee mag bemoeien (op straffe van een Piet-spanking): gebruik alstjeblieft geen bladerdeeg, maar ga uit je dak met pâte brisée fine! Echt supergeweldig, prachtig mooi korstdeeg, dat bijna geen tijd kost om in elkaar te flansen en ik moest haast huilen van geluk toen ik het voor het eerst gemaakt had.
Ik heb een kookboek van Julia Child als PDF, met uitgebreide instructies voor het korstdeeg, en het is echt heel erg de moeite waard. Ik PM je!

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 31-10-2009 00:37:53 ]
pi_74243976
Tnxx beeb

Piet, spank ons
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:29:31 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74245632
Mag ik dat recept ook?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')