Piet, alsjeblieft, ik moet nog lunchen...zo vergaat me de eetlust. Maar ik snap wat je bedoeltquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of maken cake uit half margarine half boter
Ja, maar dan zonder zilverpapier. Volgen mij het boorgat vol met witte bastaardsuiker en een kaneelstokje, en dan gaat die suiker carameliseren en over de appel heen borrelen als een dikke stroop. Ik heb niets tegen ingewikkelde liflafjes maar dat soort simpele dingen kunnen ook heerlijk zijn. Misschien kan ik het nog een beetje opleuken met calvados en een bolletje ijs of zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:51 schreef prupke het volgende:
bedoel je een golden dilicious waar je het hart uit haalt en daar een suiker/kaneel mengsel met rozijnen doet?
In aluminium folie langzaam laten garen in de oven (wij deden dat altijd op de bbq in de smeulende kolen )
en als ie klaar is dan omdraaien en uitpakken....
heerlijk zachte appel met een karamelsmaakje
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan bij de roereieren, eerst met room en later met melk. Ik vond het smaakje erbij altijd wel passen. Het is misschien ook om het ei een beetje vloeibaar te houden, anders wordt het snel een gebakken ei waarvan een puinhoop is gemaakt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ik bedoel dat de scheut melk geen ei is.
100 cc ei plus 25 cc melk is 125cc Eimelk ipv 125cc Ei, product strekken dus, net zoiets als water toevoegen aan ham.
Ei korter bakken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan bij de roereieren, eerst met room en later met melk. Ik vond het smaakje erbij altijd wel passen. Het is misschien ook om het ei een beetje vloeibaar te houden, anders wordt het snel een gebakken ei waarvan een puinhoop is gemaakt.
Armoede is geen excuus, je kan immers ook smout nemen op het brood, is nog lekkerder ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar dat is nog best wel even concentreren zo op de vroege ochtend. Daarnaast vind ik melk geen verkeerde smaaktoevoeging, en room al helemaal niet.
Dat vind ik onvergelijkbaar met het gebruik van margarine, waar me de bestaansgrond sowieso volledig van ontgaat, anders dan bittere armoe en grootkapitalistische volksverlakkerij.
Dat weet Minilot denk ik wel: (FOK! Foodgawkers topic)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:52 schreef Chielus het volgende:
Piet, ik heb afgelopen zomer in Frankrijk heerlijk genoten van Flammenkuche, nu wil je zoiets als hobbykok natuurlijk ook eens zelf proberen na te maken, maar is de basis gewoon pizzadeeg of gebruiken de Elzassers een andere receptuur?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:30 schreef minilot het volgende:
Vast wel skills, want taarten zijn nog helemaal niet zo gemakkelijk!![]()
Ik ben a) op toetjes- koekjes- en taartenrantsoen en b) ongesteld, dus ik val zo'n beetje van mijn stoel van die chocoladepunt!![]()
Ik at vanavond:
Flammenküche! Simpel, maar vreselijk lekker!
Wat mensen je ook wijs willen maken, oorspronkelijk is het witbrooddeeg (bloem, water, zout, gist) , dun uitgerold, creme fraiche, fijngesneden ui en spek.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:52 schreef Chielus het volgende:
Piet, ik heb afgelopen zomer in Frankrijk heerlijk genoten van Flammenkuche, nu wil je zoiets als hobbykok natuurlijk ook eens zelf proberen na te maken, maar is de basis gewoon pizzadeeg of gebruiken de Elzassers een andere receptuur?
Precies, geen andere rommel. Bij voorkeur een tikje minder spek gebruiken dan op die foto.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mensen je ook wijs willen maken, oorspronkelijk is het witbrooddeeg (bloem, water, zout, gist) , dun uitgerold, creme fraiche, fijngesneden ui en spek.
Dat zal van de kwaliteit spek afhangen. Weinig vlees dat zoveel en zo weinig smaak kan hebben als spek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:38 schreef minilot het volgende:
Precies, geen andere rommel. Bij voorkeur een tikje minder spek gebruiken dan op die foto.![]()
Daar heb je ook wel weer gelijk in.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal van de kwaliteit spek afhangen. Weinig vlees dat zoveel en zo weinig smaak kan hebben als spek.
trieste is dat de meeste slagers hun vlees net zo bagger is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:38 schreef Chielus het volgende:
Absoluut, zoals eigenlijk alles wat met vlees te maken heeft & uit een supermarkt komt.
Het verschil in rundvlees vind ik een stuk kleiner dan het verschil in varkensvlees en kip, en spek is waar het echt veel verschil maakt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:38 schreef Chielus het volgende:
Absoluut, zoals eigenlijk alles wat met vlees te maken heeft & uit een supermarkt komt.
Als ik me er als zelfverklaard quiche-expertje even mee mag bemoeien (op straffe van een Piet-spanking): gebruik alstjeblieft geen bladerdeeg, maar ga uit je dak met pâte brisée fine! Echt supergeweldig, prachtig mooi korstdeeg, dat bijna geen tijd kost om in elkaar te flansen en ik moest haast huilen van geluk toen ik het voor het eerst gemaakt had.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |