In vullingen voor tanden zit ook kwik.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:35 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
eet je toevallig wel eens vis ? Enig idee hoeveel kwik er in die lekkere paling , zalm enz zit ? Alleen al dagelijks langs de snelweg lopen ofzo geeft al meer giftige stoffen in je lijf dan dat kleine beetje vaccin.
Ben benieuwd wat ze daarvan gaan zeggen.quote:Op zondag 8 november 2009 12:34 schreef brilkikker het volgende:
Ik ben absoluut niet angstig aangelegd , en zoals gezegd heb ik nog nooit eerder van mijn leven een hperventilatie aanval gehad , dus ik denk dat het echt van de prik was (assistente van de huisarts ook en heeft het genoteerd ineen dossier) .
Maandag moet ik even langs komen van ze , maar ik geloof niet dat ze het af gaan doen met een beetje angst. Hij zal mij dan wel uitleggen wat het was .
Het aantal griepgevallen gaat nog wel stijgenquote:Op zondag 8 november 2009 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze daarvan gaan zeggen.
Mijn ouders moeten trouwens volgende week al. Dinsdag geloof ik. Ben echt de katten een beetje uit de bomen aan 't kijken, wat dat betreft.
Twijfel zelf nog erg.
Het rare is dat je op tv zoveel nieuws hoort over 'een epidemie' en ik ken echt niemand die de griep heeft of heeft gehad.
Om maar meteen een paar van je TEGEN punten weg te nemenquote:Op maandag 9 november 2009 00:58 schreef keizerpinguin het volgende:
wel of niet wel of niet wel of niet??![]()
TEGEN:ondanks de prik kun je nog ziek worden alleen in mindere mate De duitse politiek en leger krijgen ander vaccin Kwik, bijvoorbeeld. Dat wil natuurlijk niemand ingespoten krijgen. Namelijk Thiomersal Maar het zit wél in het griepvaccin, als we de antiprikbeweging moeten geloven. Het gevolg: autisme bij kinderen. squaleen. Dit zou auto-immuunziekten als multiple sclerose kunnen veroorzaken. Ook het nog altijd mysterieuze Golfsyndroom zou met squaleen te maken hebben. Dan is er ook nog de kans op het uiterst zeldzame syndroom van Guillain-Barré (een vermindering van de spierfunctie) dat zou toenemen na een inenting. Het vaccin voor de Mexicaanse griep is natuurlijk niet langdurig op grote groepen mensen getest, daar was geen tijd voor Die bijwerkingen zijn: hoofdpijn, moeheid, koorts, spierpijn.
VOOR:je bent beter beschermd minder kans dat je het krijgt dus andere infecteren thiomersal: het gaat niet om de kwik zoals we die kennen van thermometers, maar om een minuscule hoeveelheid van een organische kwikverbinding (thiomersal) die zich niet in het lichaam ophoopt en in korte tijd is afgebroken. De stof, die al sinds 1930 in vele vaccins wordt gebruikt, voorkomt dat er bacterie- en schimmelgroei in het vaccin kan plaatsvinden. In een broodje tonijn zit meer thiomersal dan in een griepvaccin. Squaleen: de stof wordt al vele jaren zonder problemen in vaccins toegepast om de beschermende werking ervan te versterken. Het is een stof die ook al van nature in het lichaam voorkomt. Van enige schadelijkheid is nooit wat gebleken. Ook wordt beweerd dat het vaccin wordt geproduceerd in kankercellen. Onzin: het wordt gekweekt op kippeneieren Bij twijfels aan de veiligheid laten die nieuwe middelen niet toe op de markt. Voor de zekerheid wordt het ‘Mexicaanse vaccin’ niet gegeven aan zwangere vrouwen die korter dan drie maanden in verwachting zijn, maar dat geldt ook voor de normale griepprik.
tja maar dan nog wel of niet doen? die vraag blijft lastig
ik ga uit van gewoon gedegen publicaties en bronnen en zie altijd graag gewoon wetenschappelijke bewijzenquote:Op maandag 9 november 2009 00:58 schreef keizerpinguin het volgende:
wel of niet wel of niet wel of niet??![]()
tja maar dan nog wel of niet doen? die vraag blijft lastig
wat zijn gedegen bronnen en publicaties?quote:Op maandag 9 november 2009 01:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik ga uit van gewoon gedegen publicaties en bronnen en zie altijd graag gewoon wetenschappelijke bewijzen
Gewoon nog een keer posten, nu met wat text erbij. Doet ie wel vaker.quote:Op maandag 9 november 2009 01:21 schreef loni55 het volgende:
WTF !!! Die linkjes waren geen spam. Het was een fucking post dombos
quote:Op maandag 9 november 2009 09:31 schreef Dragorius het volgende:
Mensen die nu nee zeggen, doen ook niet (met hun kinderen) mee aan het RVP?
Nemen ook geen shot tegen tetanus indien dat nodig is?
Nee hoor, de vergelijking is prima, aangezien die vaccinaties qua tests hetzelfde zijn als deze, enkel is deze vrij "recent" uitgegeven maar blijft qua controle hetzelfde als bijvoorbeeld de seizoensgriepvaccinaties.quote:Op maandag 9 november 2009 09:49 schreef Arie85 het volgende:
[..]Vergelijking slaat kant noch wal. Ik kom er voor in aanmerking maar ik neem de spuit niet, aangezien ik er van overtuigd ben dat ik deze griep zonder blijvende gevolgen voor mijn gezondheid prima zal overleven als ik het zal krijgen. Mocht ik polio oplopen is het wel een ander verhaal.
Ik heb namelijk wel eens vaker griep gehad, en guess what, ik ben er nogsteeds. Iedereen de keus voor zich maar ik sla over, zo af en toe ziek zijn van zaken als een griep zijn gewoon onderdeel van het leven.
Griep vs. Polio.quote:Op maandag 9 november 2009 09:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee hoor, de vergelijking is prima, aangezien die vaccinaties qua tests hetzelfde zijn als deze, enkel is deze vrij "recent" uitgegeven maar blijft qua controle hetzelfde als bijvoorbeeld de seizoensgriepvaccinaties.
En jij denkt dat die 14-jarige en 16-jarige en al die andere mensen, ook volwassenen, die nu gestorven zijn aan de griep, nog nooit eerder een griep gehad hebben? En overleefd!quote:Op maandag 9 november 2009 09:49 schreef Arie85 het volgende:
Ik heb namelijk wel eens vaker griep gehad, en guess what, ik ben er nogsteeds. Iedereen de keus voor zich maar ik sla over, zo af en toe ziek zijn van zaken als een griep zijn gewoon onderdeel van het leven.
Ik heb het ook enkel over de veiligheid van het vaccin inderdaad, niet de vergelijking van ziektes onderlingquote:Op maandag 9 november 2009 09:58 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Griep vs. Polio.
Vergelijking gaat niet op. Ik heb het dan niet over de veiligheid van het vaccin, dat zal allemaal wel snor zitten (of niet, who cares?). Ik neem de spuit niet omdat ik het gewoon onzin vind om me te laten inenten tegen allemaal zeer milde ziektebeelden (griep) die perfect te overleven zijn zonder restverschijnselen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld ziekten als polio.
Ik laat me gewoon niet inenten tegen alles puur omdat het kan, alleen dingen die een hoog risico vormen. Voor mij is de kans op overlijden aan mexicaanse griep ongeveer zo groot als dat ik Japanse encefalitis oploop in Nederland. Daar laat ik me ook niet tegen enten.
Je goed recht.quote:Op maandag 9 november 2009 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
En jij denkt dat die 14-jarige en 16-jarige en al die andere mensen, ook volwassenen, die nu gestorven zijn aan de griep, nog nooit eerder een griep gehad hebben? En overleefd!
Maar schijnbaar kunnen mensen in de risico-groepen juist aan deze griep overlijden.
Dat is voor mij dan ook het dilemma. Wel of niet. Gelukkig heb ik nog ruim een week de tijd om te zien hoe anderen erop reageren. Maar waarschijnlijk ga IK hem wel gewoon halen. Liever een dag ziek van die prik dan dood van die griep.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het vaccin niet veilig is, maarja, toen het op de markt kwam wist men ook niet dat Thalidomide misschien wel eens een schadelijk neveneffect kon hebben. In 50 jaar is natuurlijk wel een hoop veranderd in de farmacie, maar recente problemen rondom het pneumokokkenvaccin hebben ook maar weer eens aangetoond dat het middel wel eens gevaarlijker kan zijn dan de kwaal.quote:Op maandag 9 november 2009 10:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik heb het ook enkel over de veiligheid van het vaccin inderdaad, niet de vergelijking van ziektes onderling
Als jij kerngezond bent dan heb je ook geen oproep gekregen en valt er dus helemaal niet ergens vanaf te zien.quote:Op maandag 9 november 2009 11:03 schreef F04 het volgende:
Ik overweeg toch om geen prik te nemen aangezien de meeste er goed vanaf komen en kerngezond ben
Ik nog ruim 3 wekenquote:Op maandag 9 november 2009 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
En jij denkt dat die 14-jarige en 16-jarige en al die andere mensen, ook volwassenen, die nu gestorven zijn aan de griep, nog nooit eerder een griep gehad hebben? En overleefd!
Maar schijnbaar kunnen mensen in de risico-groepen juist aan deze griep overlijden.
Dat is voor mij dan ook het dilemma. Wel of niet. Gelukkig heb ik nog ruim een week de tijd om te zien hoe anderen erop reageren. Maar waarschijnlijk ga IK hem wel gewoon halen. Liever een dag ziek van die prik dan dood van die griep.
ja idd, als je kerngezond bent heb je toch ook geen oproep gehad? of werk je in de zorg oid?quote:Op maandag 9 november 2009 11:03 schreef F04 het volgende:
Ik overweeg toch om geen prik te nemen aangezien de meeste er goed vanaf komen en kerngezond ben
nou ja die eerste keer zullen ze het dan wel overleefd hebben ...quote:Op maandag 9 november 2009 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Slechte vergelijking.quote:Op maandag 9 november 2009 09:31 schreef Dragorius het volgende:
Mensen die nu nee zeggen, doen ook niet (met hun kinderen) mee aan het RVP?
Nemen ook geen shot tegen tetanus indien dat nodig is?
Hmm inderdaad, misschien is dat inderdaad een beterequote:Op maandag 9 november 2009 12:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Slechte vergelijking.
Je had wel bv kunnen vragen: mensen die nu geen vaccin nemen, nemen normaal ook geen griepvaccin?
Snijdt hout.
Vroeger deden ze ook aan aderlaten... Bleek ook niet te helpen.quote:Op maandag 9 november 2009 12:34 schreef Gia het volgende:
Tja, vroeger werden vrouwen behandeld met het Des-hormoon. Bleek later dat hun dochters gehandicapte kinderen kregen. Lekker dan.
Nu kan dit vaccin geen invloed meer hebben op mijn kinderen (tenzij ze zich laten vaccineren), en zal een uitwerking over 30 jaar of zo me niet meer raken, maar toch......
als je niet tot de risicogroep hoort ben je niet eens opgeroepen en zul je waarschijnlijk ook niet worden opegroepen dus er is weinig keuze voor jou.quote:Op maandag 9 november 2009 13:58 schreef Party_P het volgende:
Ik doe het niet, val niet in de risicogroep, dus wat mij betreft grote onzin om wel te doen.
Alleen door aluhoedjes schat.quote:Op maandag 9 november 2009 16:07 schreef loni55 het volgende:
Er zijn nog veel meer 'bewijzen' dat er iets aan de hand is. Uitgaande van dit allemaal ben ik niet van plan om deze te nemen. Ik ben gezond maar er wordt verwacht dat het verplicht zal worden voor iedere burger om toch gevaccineerd te worden.
Hoewel die canadese studie interessant kan zijn. valt de rest in de categorie "pratsch und poep". Die canadese studie lijkt te gaan over een verhoogde vatbaarheid na het verkrijgen van de seizoensgriepprik. De studie is voor peer review aangeboden dus ben benieuwd wat eruit komt. Er staat trouwens nergens iets over 100% vatbaarder.quote:Op maandag 9 november 2009 16:07 schreef loni55 het volgende:
ok dan hier opnieuw de links. Het is dus geen SPAM.
http://www.theglobeandmai(...)plan/article1303330/ - hier kun je lezen hoe een canadees onderzoek heeft aangetoond dat mensen die de vaccinatie gehad hebben, zijn 100 procent vatbaarder voor de griep dan mensen zonder.
We zullen snel genoeg achterkomen vind je niet ?quote:Op maandag 9 november 2009 16:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Alleen door aluhoedjes schat.
quote:Op maandag 9 november 2009 16:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
We zullen snel genoeg achterkomen vind je niet ?
nou iddquote:Op maandag 9 november 2009 16:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
We zullen snel genoeg achterkomen vind je niet ?
http://www.nujij.nl/verpl(...)iep-in.6716143.lynkx of dit klopt weet ik niet.quote:Op maandag 9 november 2009 16:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Het is volgens de wet niet eens mogelijk om iedereen verplicht te vaccineren.
Als je het alleen ontkent, haalt het nog niet weg!quote:Op maandag 9 november 2009 16:28 schreef Dragorius het volgende:
Het kan niet verplicht in Nederland. Gelukkig. Punt.
Als je nou eens begint met het niet geloven van die onzin op die sites, ben je al 10 stappen verderquote:Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef loni55 het volgende:
[..]
Als je het alleen ontkent, haalt het nog niet weg!
Een wet aangenomen die verplicht vaccineren mogelijk maakt maar niet op initiatief van de overheid. Lijkt me kolder. Wie heeft de regering dan de volmacht gegeven om zo'n ingrijpende beslissing te maken?quote:Op maandag 9 november 2009 16:25 schreef loni55 het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/verpl(...)iep-in.6716143.lynkx of dit klopt weet ik niet.
Je leest slecht.quote:en de Nederlandse wet:
http://farmacie.come2me.nl/1058657/Verplicht-vaccineren
een stukje uit het artikel
Echter art.94 van de grondwet geeft het volgende weer:
'Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.'
Kortom, vanwege het feit, dat Nederland aangesloten is als lid van de WHO, kan deze ingevolge artikel 21 verplichte vaccinatie verordenen. Onze grondwet heeft zich ondergeschikt gemaakt aan buitenlandse organisatie's. Van Nederlandse souvereiniteit is alang geen sprake meer.
‘Onder normale omstandigheden kun je vaccinatie niet verplichten’, zegt Elise de Jong, woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ). Onze grondwet beschermt de integriteit van het menselijk lichaam tegen overheidshandelen.
Maar een uitzondering is mogelijk. ‘Als de minister van Binnenlandse Zaken de griep tot nationale ramp uitroept, zou je vaccinatie onder bepaalde groepen wellicht verplicht kunnen stellen. Onze juristen kijken nu hoe dat zit.’
Krijgen honderdduizenden of miljoenen Nederlandse straks de griep, dan kan de minister de nationale rampstatus afkondigen. ‘Daar houden wij rekening mee’, reageert een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |