abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74482142
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:55 schreef Suisse het volgende:
In dat vaccin zit kwik en chloor.
En er is GEEN ENKEL BEWIJS dat het vaccin werkt.
Ze moeten zóveel ampullen maken, dat ze niet genoeg goeie stoffen hebben, dus donderen ze gewoon maar wat door elkaar.
Ik las dit op een voorlichtingsformulier bij een afnamekweek van het virus ,dat van een huisartsenpost afkomstig was.
Dus zal het wel waar zijn.
Nou, dat is de keuze voor mij snel gemaakt!
Uitzieken met die zweinenflu!
Wat een onzin weer. Je moet waarschijnlijk een paar miljoen keer een vaccinatie toedienen in 1 persoon om een giftige dosis te willen krijgen.

Edit: @MinderMutsig, je hebt gelijk, het is ook gewoon thiomersal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pathos op 07-11-2009 14:58:00 ]
pi_74482233
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:47 schreef Pathos het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Je moet waarschijnlijk een paar miljoen keer een vaccinatie toedienen in 1 persoon om een giftige dosis kwik te willen krijgen.
Bovendien is het geen kwik maar kwikzout.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74484862
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:55 schreef Suisse het volgende:
In dat vaccin zit kwik en chloor.
En er is GEEN ENKEL BEWIJS dat het vaccin werkt.
Ze moeten zóveel ampullen maken, dat ze niet genoeg goeie stoffen hebben, dus donderen ze gewoon maar wat door elkaar.
Ik las dit op een voorlichtingsformulier bij een afnamekweek van het virus ,dat van een huisartsenpost afkomstig was.
Dus zal het wel waar zijn.
Nou, dat is de keuze voor mij snel gemaakt!
Uitzieken met die zweinenflu!
eet je toevallig wel eens vis ? Enig idee hoeveel kwik er in die lekkere paling , zalm enz zit ? Alleen al dagelijks langs de snelweg lopen ofzo geeft al meer giftige stoffen in je lijf dan dat kleine beetje vaccin.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74484889
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:31 schreef brilkikker het volgende:
Nou ik voelde mij voor de prik gewoon goed, in de loop van donderdag na de prik begon het met wat spierpijn en gister op de school van mijn kind zakte ik praktisch in elkaar . Ik begon te zweten over mijn hele lichaam , mijn nek , hoofd en bovenlichaam was helemaal klam van het zweet , trillen (kon niet eens een bekertje water stil houden) , kortademig , en hoge koorts . De hele dag had ik het koud en vandaag gaat het prima ..

Ik kreeg de assistente van mijn huisarts aan de telefoon en die zei dat het kon voorkomen en dat ik rustig aan moest doen. Het was in ieder geval een bizar eng gevoel . Ik heb mij wel eerder ziekig gevoeld maar dit leek meer op een toeval/aanval .

Zoals eerder geschreven ,vandaag voel ik mij weer prima en nergens last van.

niet toevallig een hyperventilatie aanval ? Veel van de klachten komen daarmee overeen. Alleen de hoge koorts niet. Dat het vandaag prima gaat is gewoon een goed teken. Er wordt ook gezegd dat je de dag erna wat ziekig kan zijn..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74485028
het zou idd ook iets hyperventilatiesachtigs kunnen zijn, ook niet gek als je alle verhalen hoort waarmee de mensen die geprikt zijn vergiftigd worden, daar wordt een mens wat nerveus van misschien
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:08:26 #146
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_74485746
Aan hyperventilatie dachten de mensen om mij heen ook , echter heb ik nog nooit eerder een hyperventilatie aanval gehad dus die ervaring ken ik niet. Dus ik kan niet zeggen of het daarop leek .
Het zou wel kunnen natuurlijk vooral omdat ik vandaag behalve de kortademigheid nergens meer last van heb.

Ach ik voel mij nu goed gelukkig.

[ Bericht 17% gewijzigd door brilkikker op 07-11-2009 17:20:24 ]
Een kikker met bril..
  zondag 8 november 2009 @ 12:14:33 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_74502752
Geen prik. Zie nog te veel punten rondom de prink waar ik geen goed gevoel bij krijg
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 8 november 2009 @ 12:20:54 #148
3542 Gia
User under construction
pi_74502909
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:08 schreef brilkikker het volgende:
Aan hyperventilatie dachten de mensen om mij heen ook , echter heb ik nog nooit eerder een hyperventilatie aanval gehad dus die ervaring ken ik niet. Dus ik kan niet zeggen of het daarop leek .
Het zou wel kunnen natuurlijk vooral omdat ik vandaag behalve de kortademigheid nergens meer last van heb.

Ach ik voel mij nu goed gelukkig.
Kan ook best zijn dat de angst door al die berichten juist jouw reacties versterkt heeft.
Dat je een beetje verhoging kunt hebben na een vaccinatie is al jaren bekend. Dat je je effe niet zo lekker voelde, kan ertoe leiden dat je een paniekaanval krijgt.

Als je dan de volgende dag gewoon weer gezond wakker wordt, ben je weer gerustgesteld.

Ik hoop althans dat het zoiets geweest is, want ik moet nog. Over 9 dagen.
  zondag 8 november 2009 @ 12:22:42 #149
3542 Gia
User under construction
pi_74502947
Overigens, in Brandevoort, wijk in Helmond, moeten ze deze week nog beginnen met de vaccinaties tegen de seizoensgriep. Die krijgen dus 3 prikken binnen betrekkelijk korte tijd.

Heb zelf de gewone al op 8 oktober gehad.
  zondag 8 november 2009 @ 12:34:00 #150
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_74503219
Ik ben absoluut niet angstig aangelegd , en zoals gezegd heb ik nog nooit eerder van mijn leven een hperventilatie aanval gehad , dus ik denk dat het echt van de prik was (assistente van de huisarts ook en heeft het genoteerd ineen dossier) .

Maandag moet ik even langs komen van ze , maar ik geloof niet dat ze het af gaan doen met een beetje angst . Hij zal mij dan wel uitleggen wat het was .
Een kikker met bril..
pi_74503337
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:35 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

eet je toevallig wel eens vis ? Enig idee hoeveel kwik er in die lekkere paling , zalm enz zit ? Alleen al dagelijks langs de snelweg lopen ofzo geeft al meer giftige stoffen in je lijf dan dat kleine beetje vaccin.
In vullingen voor tanden zit ook kwik.
  zondag 8 november 2009 @ 12:53:06 #152
3542 Gia
User under construction
pi_74503691
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:34 schreef brilkikker het volgende:
Ik ben absoluut niet angstig aangelegd , en zoals gezegd heb ik nog nooit eerder van mijn leven een hperventilatie aanval gehad , dus ik denk dat het echt van de prik was (assistente van de huisarts ook en heeft het genoteerd ineen dossier) .

Maandag moet ik even langs komen van ze , maar ik geloof niet dat ze het af gaan doen met een beetje angst . Hij zal mij dan wel uitleggen wat het was .
Ben benieuwd wat ze daarvan gaan zeggen.

Mijn ouders moeten trouwens volgende week al. Dinsdag geloof ik. Ben echt de katten een beetje uit de bomen aan 't kijken, wat dat betreft.
Twijfel zelf nog erg.

Het rare is dat je op tv zoveel nieuws hoort over 'een epidemie' en ik ken echt niemand die de griep heeft of heeft gehad. Heb zelf ook totaal nog geen klachten als verkoudheid, keelpijn of zo. Terwijl ik dat andere jaren rond deze tijd altijd wel heb.

Ik ben trouwens wel een angsthaas, wat dat betreft.
pi_74524443
Ik mag hem morgen halen.. Ik twijfel nog steeds .
pi_74524842
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat ze daarvan gaan zeggen.

Mijn ouders moeten trouwens volgende week al. Dinsdag geloof ik. Ben echt de katten een beetje uit de bomen aan 't kijken, wat dat betreft.
Twijfel zelf nog erg.

Het rare is dat je op tv zoveel nieuws hoort over 'een epidemie' en ik ken echt niemand die de griep heeft of heeft gehad.
Het aantal griepgevallen gaat nog wel stijgen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74530211
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 9 november 2009 @ 00:58:21 #157
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_74530303
wel of niet wel of niet wel of niet??

TEGEN:
  • ondanks de prik kun je nog ziek worden alleen in mindere mate
  • De duitse politiek en leger krijgen ander vaccin
  • Kwik, bijvoorbeeld. Dat wil natuurlijk niemand ingespoten krijgen. Namelijk Thiomersal Maar het zit wél in het griepvaccin, als we de antiprikbeweging moeten geloven. Het gevolg: autisme bij kinderen.
  • squaleen. Dit zou auto-immuunziekten als multiple sclerose kunnen veroorzaken. Ook het nog altijd mysterieuze Golfsyndroom zou met squaleen te maken hebben. Dan is er ook nog de kans op het uiterst zeldzame syndroom van Guillain-Barré (een vermindering van de spierfunctie) dat zou toenemen na een inenting.
  • Het vaccin voor de Mexicaanse griep is natuurlijk niet langdurig op grote groepen mensen getest, daar was geen tijd voor
  • Die bijwerkingen zijn: hoofdpijn, moeheid, koorts, spierpijn.

VOOR:
  • je bent beter beschermd
  • minder kans dat je het krijgt dus andere infecteren
  • thiomersal: het gaat niet om de kwik zoals we die kennen van thermometers, maar om een minuscule hoeveelheid van een organische kwikverbinding (thiomersal) die zich niet in het lichaam ophoopt en in korte tijd is afgebroken. De stof, die al sinds 1930 in vele vaccins wordt gebruikt, voorkomt dat er bacterie- en schimmelgroei in het vaccin kan plaatsvinden. In een broodje tonijn zit meer thiomersal dan in een griepvaccin.
  • Squaleen: de stof wordt al vele jaren zonder problemen in vaccins toegepast om de beschermende werking ervan te versterken. Het is een stof die ook al van nature in het lichaam voorkomt. Van enige schadelijkheid is nooit wat gebleken. Ook wordt beweerd dat het vaccin wordt geproduceerd in kankercellen. Onzin: het wordt gekweekt op kippeneieren
  • Bij twijfels aan de veiligheid laten die nieuwe middelen niet toe op de markt. Voor de zekerheid wordt het ‘Mexicaanse vaccin’ niet gegeven aan zwangere vrouwen die korter dan drie maanden in verwachting zijn, maar dat geldt ook voor de normale griepprik.

tja maar dan nog wel of niet doen? die vraag blijft lastig
  • Born this way
    pi_74530363
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 00:58 schreef keizerpinguin het volgende:

TEGEN:
  • ondanks de prik kun je nog ziek worden alleen in mindere mate
  • De duitse politiek en leger krijgen ander vaccin
  • Kwik, bijvoorbeeld. Dat wil natuurlijk niemand ingespoten krijgen. Namelijk Thiomersal Maar het zit wél in het griepvaccin, als we de antiprikbeweging moeten geloven. Het gevolg: autisme bij kinderen.
  • squaleen. Dit zou auto-immuunziekten als multiple sclerose kunnen veroorzaken. Ook het nog altijd mysterieuze Golfsyndroom zou met squaleen te maken hebben. Dan is er ook nog de kans op het uiterst zeldzame syndroom van Guillain-Barré (een vermindering van de spierfunctie) dat zou toenemen na een inenting.
  • Het vaccin voor de Mexicaanse griep is natuurlijk niet langdurig op grote groepen mensen getest, daar was geen tijd voor
  • Die bijwerkingen zijn: hoofdpijn, moeheid, koorts, spierpijn.

VOOR:
  • je bent beter beschermd
  • minder kans dat je het krijgt dus andere infecteren
  • thiomersal: het gaat niet om de kwik zoals we die kennen van thermometers, maar om een minuscule hoeveelheid van een organische kwikverbinding (thiomersal) die zich niet in het lichaam ophoopt en in korte tijd is afgebroken. De stof, die al sinds 1930 in vele vaccins wordt gebruikt, voorkomt dat er bacterie- en schimmelgroei in het vaccin kan plaatsvinden. In een broodje tonijn zit meer thiomersal dan in een griepvaccin.
  • Squaleen: de stof wordt al vele jaren zonder problemen in vaccins toegepast om de beschermende werking ervan te versterken. Het is een stof die ook al van nature in het lichaam voorkomt. Van enige schadelijkheid is nooit wat gebleken. Ook wordt beweerd dat het vaccin wordt geproduceerd in kankercellen. Onzin: het wordt gekweekt op kippeneieren
  • Bij twijfels aan de veiligheid laten die nieuwe middelen niet toe op de markt. Voor de zekerheid wordt het ‘Mexicaanse vaccin’ niet gegeven aan zwangere vrouwen die korter dan drie maanden in verwachting zijn, maar dat geldt ook voor de normale griepprik.

• Om maar meteen een paar van je TEGEN punten weg te nemen
    vaccinatietopic #6 Ik spuit ik spuit wat jij niet spuit In de OP van het nieuwste vaccinatietopic staan links naar posts waarin uitleg gegeven wordt over een aantal punten die je opnoemt.

Het Duitse leger staat er niet tussen, daar liep ook een topic over in BNW. Dat was geloof ik omdat die soldaten allemaal netjes op een afgesproken tijdstip komen: dan kun je af met grotere ampullen waar minder conserveringsmiddelen (= goedkoper) in zitten. Bij de gewone huisarts komen mensen tussen 13:30 en 17:30, komen er dan in dat laatste half uur maar 3 dan kun je een hele ampul weggooien ( = duur).
    pi_74530395
    Ik snap trouwens niet waarom mensen zich zo druk maken om 'gevaarlijke stofjes' die in vaccinaties zouden zitten. Omdat een stel medische leken een eind in de ronde aan het schreeuwen zijn?

Je gelooft het toch ook niet als de buschauffeur zegt dat de slager katten in zijn worsten verwerkt

Daarnaast is het ook nog eens vreselijk selectief 'bezorgd zijn'. Als je eens wist wat voor troep er allemaal in je dagelijkse dieet zit, je zou spontaan ophouden met eten. Om nog maar te zwijgen over de lucht die je inademt.
      maandag 9 november 2009 @ 01:07:45 #160
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_74530417
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 00:58 schreef keizerpinguin het volgende:

ik ga uit van gewoon gedegen publicaties en bronnen en zie altijd graag gewoon wetenschappelijke bewijzen
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')